Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

stijn1309 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:
[...]
Ik mag mijn Ceed SW een maandje eerder ophalen (maandag, jippie) dan eerder was gecommuniceerd, dus 9 maanden gewacht ipv 10... nog te lang als je het mij vraagt.
Begin mei '23 besteld, in 1e instantie hoorde wij 4 maanden, toen werd het begin nov, toen half jan, etc etc. Laatste bericht was - weer uitgesteld wordt eind juni bij de dealer verwacht.. en toen plots vorige week bericht, hij is binnen, levering dus as vrijdag. Best bizar inderdaad die levertijden (helaas)

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59
Hier nov '24 besteld en nov '25 gehoord gekregen (ceed hatchback). Had een 1 serie als voorloop auto dus vond het niet zo erg :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:50

elsinga

=8-)

Hier is gisteren de Sportage HEV GT-Plusline MY24 in Orange Fusion afgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://download.elsinga.net/forums/Z870NK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://download.elsinga.net/forums/Z870NK%20a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://download.elsinga.net/forums/Z870NK%20b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://download.elsinga.net/forums/Z870NK%20c.jpg

Inmiddels alles ingesteld, dashcam ingebouwd en alle zooi er weer in. Binnenkort maar eens mooi stukje rijden, nu alleen op en neer naar de trekhaakboer om een afspraak te maken voor monteren van een trekhaak (had de leasemij helaas niet geregeld...).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 21:42
@elsinga Eindelijk is ie er! En gelukkig nog een MY24 ;-)

De kleur is in ieder geval heel relevant op het moment zullen we maar zeggen :+, die ga je iig niet vaak zien. Zelf ook ooit een Orange Cayenne gehad op mijn Megane.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaDdwvGKNYu-33FvAxK3EZGQwMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWDWgnFRGaX0foY4Q9JxHZxP.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:50
elsinga schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Inmiddels alles ingesteld, dashcam ingebouwd en alle zooi er weer in. Binnenkort maar eens mooi stukje rijden, nu alleen op en neer naar de trekhaakboer om een afspraak te maken voor monteren van een trekhaak (had de leasemij helaas niet geregeld...).
Mooie wagen en mooie kleur! Ik vind het altijd leuk, wat kleur tussen al dat saaie zwart, grijs en wit.

Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 23:42
[Afbeelding]
Gelukkig zijn er mensen die wel een beetje kleur op de weg brengen. Mooie kleur!
(Rijd zelf een Zwarte EV6, maar dat een financiële en levertijd keuze. 30,- p/m en een half jaar levertijd voor een kleurtje was me iets te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion

RedScorpion

is geen rooie rakker

@elsinga Mooie kleur, veel rijplezier ervan gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
Vandaag even een EV6 GT-Line mee.

Dat is wel leuk speelgoed :)
Sport modus, dat ding is echt snel, zeker als je een CeedSW met 1.0 hebt...

Hopelijk volgend jaar ook 1 kiezen. (zal geen GT-line worden:()

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Dank voor alle reacties! De kleur heeft niets met voetbal te maken (niet mijn ding), maar ik hou wel van een kleur die je minder vaak ziet. Volgens het RDW is dit de 11e GT-Plusline HEV in deze kleur, van de ongeveer 1500 met andere kleuren.

Ik ga er 5 jaar van genieten!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RedScorpion

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zo afgelopen vrijdag was het dan zover... de kia xCeed GT-Plusline Penta Metalic opgehaald

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/grF39tpM/3383795e-a69b-4544-8707-a58b4c714f15.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:01
RedScorpion schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:54:
Zo afgelopen vrijdag was het dan zover... de kia xCeed GT-Plusline Penta Metalic opgehaald

[Afbeelding]
Dikke bak! Vanmiddag mijn auto ophalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 15:23

pistole

Frutter

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooie bak, en mooie kleur! Die van mij wordt eind augustus verwacht, maar huidige lease loopt pas medio oktober af. Twee verschillende leasemaatschappijen dus helaas geen mogelijkheid om huidige auto eerder in te leveren.

Die van mij wordt 'Experience Green' in de GT-line uitvoering. Ook weer eens wat anders dan zwart of grijs 8) .

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stijn1309
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8aXquFNVM-YQpg3_e7UXh68iio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5qqsNxzFbKTuj8c1ooRQOx5.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag opgehaald!

Alleen trekhaak moet nog een keer gemonteerd worden, want se kabelboom blijkt in backorder te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion

RedScorpion

is geen rooie rakker

Keurig @stijn1309 - mooie kleur ook - veel veilge km's toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
RedScorpion schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:20:
Keurig @stijn1309 - mooie kleur ook - veel veilge km's toegewenst
Dank je!
Kleur ook helemaal blij mee. Hadden mooiere velgen onder gemogen, maar uiteindelijk is het een auto die je van A naar B brengt en houd ik liever geld over voor nog andere dingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 14:22
stijn1309 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:26:
[Afbeelding]

Vanmiddag opgehaald!

Alleen trekhaak moet nog een keer gemonteerd worden, want se kabelboom blijkt in backorder te staan.
Mooie bak hoor, veel fijne veilige kilometers toegewenst.

En 1 tip voor de trekhaak, ik zou hem aan de achterkant doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 14:32

DeluxZ

Livin' the good life

Komende maandag komen ze na bijna 5 jaar in deze fijne auto gereden te hebben hem ophalen. Beetje pijn in mijn hart wel. Blijft een mooie auto, maar na 5 jaar wel veel gepiep en gekraak helaas. Nu van de lease auto af. Vrijdag nieuwe auto halen, VW T-Roc :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lKn_VX7dbcdHuWtv-M6uMib0gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLhYZl5uejZbChBHTGpt2LGS.jpg?f=fotoalbum_large

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Kan je een advies geven over die 18 inch velgen, hoe heb je die ervaren? Ik kijk momenteel naar een Gt plusline CEED SW. Is het echt zoals meerdere aangeven, dat rijden te bonkerig is en afrolgeluiden hinderlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 14:53
BCUS schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:16:
Kan je een advies geven over die 18 inch velgen, hoe heb je die ervaren? Ik kijk momenteel naar een Gt plusline CEED SW. Is het echt zoals meerdere aangeven, dat rijden te bonkerig is en afrolgeluiden hinderlijk zijn?
Ik heb ook 18 inch. Afrolgeluid merk je wel. Echter is dit bij de hele Ceed familie helaas het geval. Bonkerig vind ik erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-08-2024
Heb af en toe een dingetje met mijn audio in een proceed 2020 facelift model.
Het volgende:

Ik start voor eerste keer die dag de auto, niks aan het handje. Radio staat aan, kan ook naar Media(bleutooth telefoon audio, spotify etc) switchen. Vervolgens stop ik bij een, laten we zeggen tankstation. Auto uit, 3 minuten later terug en verder met de reis. Vervolgens pakt hij de volume mute knop niet meer op stuur, kan wel zacht en harder. Maar niet muten dmv erop klikken. Op het schermpje blijft het radio scherm laden als het ware. Komt niet meer de actieve zender op te staan. Nu kan ik nog 1 maal ri media gaan. Maar zodra ik dat doe, kan ik vervolgens niet meer terug ri radio.

Dit is niet altijd maar al paar keer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 23:07
Ik wordt wel echt een beetje simpel van de wachttijden van mijn dealer. Simpel 30k km onderhoud: 6 weken wachttijd(!). Waarschijnlijk ga ik in die tussentijd dik over de 30k heen, ik zit nu op de 26k. Dan vervalt mijn garantie volgens de dealers. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@jessy100 zal wel meevallen. Je hebt tijdig een afspraak gemaakt bij de dealer. Overmacht in jouw geval.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@jessy100 En anders ga je naar een andere garage die het onderhoud volgens fabrieksvoorschriften uitvoert (dat op de werkbon laten zetten). De grootste leasemaatschappijen doen niet anders met hun auto's. Is namelijk ook goedkoper.

(Mijn leaseauto's komen alleen bij de dealer voor garantiezaken, voor de rest zien ze alleen de vakgarage, carteam en profile vestigingen van binnen).

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 02-07-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn nieuwe lease Sportage moet ook naar een niet-dealer voor onderhoud. Helaas zit de Kia dealer om de hoek en die niet-dealer 15km verderop, maar ze doen aan haal- en brengservice dus geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:33

Bergie

Lekker belangrijk...

Iemand hier ervaring met het bij laten maken van een sleutel? We zijn een van de sleutels van mijn Niro (2021) kwijtgeraakt somehow.. Moet dit via de dealer? Of kan het ook via een van de vele bedrijfjes die sleutels kunnen klonen?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30
@Bergie Persoonlijk zou ik voor een dergelijk jonge auto gewoon naar de dealer gaan, zou beroerd zijn als achteraf blijkt dat de directeur van Sleutel kloon service Nederland, ook in de "autohandel" bleek te zitten. En de verzekering gaat moeilijk met uitbetaling doen omdat je een niet officiele sleutel hebt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
-

[ Voor 100% gewijzigd door sgouman op 04-07-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
De dealer heeft een foto gemaakt om mij alvast te laten verheugen op de auto. Jammer dat ik 2 maanden moet wachten....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PydQoRY0WJDm9tizmcstXZa3uR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rteSix1PtZL7ff4GywyFEi3C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
sgouman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:17:
De dealer heeft een foto gemaakt om mij alvast te laten verheugen op de auto. Jammer dat ik 2 maanden moet wachten....
[Afbeelding]
Mooie bak, Waarom moet je nog 2 maand wachten dan? lease van huidge nog niet verlopen?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Renegade666 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:17:
[...]

Mooie bak, Waarom moet je nog 2 maand wachten dan? lease van huidge nog niet verlopen?
De huidige lease(kia proceed) is inderdaad nog niet verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:17:
[Afbeelding]
Mooi rood is niet lelijk! Je ziet de ev6 niet zo vaak in deze kleur. Wel pijnlijk dat ie er al is en dat je nog zo lang moet wachten :(

Hopelijk zetten ze hem niet in de showroom en zitten er geen minuscule beschadigingen op/ in bij aflevering. Ik heb dit ook al eens gehad en had toen nog hele discussies daarover. Zo zaten er vegen/krassen op het plastic bij de instap (dat is van dat harde zeer besmettelijke plastic). Lang verhaal kort; ze hebben 3 panelen moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Mooi rood is niet lelijk! Je ziet de ev6 niet zo vaak in deze kleur. Wel pijnlijk dat ie er al is en dat je nog zo lang moet wachten :(

Hopelijk zetten ze hem niet in de showroom en zitten er geen minuscule beschadigingen op/ in bij aflevering. Ik heb dit ook al eens gehad en had toen nog hele discussies daarover. Zo zaten er vegen/krassen op het plastic bij de instap (dat is van dat harde zeer besmettelijke plastic). Lang verhaal kort; ze hebben 3 panelen moeten vervangen.
Hmm, dat is wel een dingetje ja, ik ga hem goed checken bij afleveren. Vind het bijvoorbeeld gek dat de ramen op staan en de auto niet op slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:04:
[...]

Hmm, dat is wel een dingetje ja, ik ga hem goed checken bij afleveren. Vind het bijvoorbeeld gek dat de ramen op staan en de auto niet op slot zit.
Dat doen ze vermoedelijk omdat de auto echt pas net afgeleverd is en de geur van alle nieuwe materialen te laten luchten(denk aan de weekmakers, de geur die mensen associëren met "the new car smell").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:39:
[...]

Dat doen ze vermoedelijk omdat de auto echt pas net afgeleverd is en de geur van alle nieuwe materialen te laten luchten(denk aan de weekmakers, de geur die mensen associëren met "the new car smell").
Zonde, dat is juist lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:52:
[...]

Zonde, dat is juist lekker :D
No worries, die zit er echt nog wel in als jij hem krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Al een hele tijd aan het kijken naar een jonge Kia Xceed PHEV. Ik vind het een fantastisch mooie auto.

Nu heb ik er eentje gezien en ik heb een afspraak voor een proefrit. Deze auto is geïmporteerd, wat ik eigenlijk al een beetje eng vind. Maar het valt me op dat vrijwel alle jonge tweedehands Xceeds die je kan vinden, geïmporteerd zijn.

Wat kan hier fout gaan en waar moet ik op letten? In mijn hoofd zie ik Polen die kilometerstanden terugdraaien en auto’s die zo in elkaar gereden zijn geweest dat ze van 4 auto’s weer één nieuwe hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
wolly_a schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:05:
Al een hele tijd aan het kijken naar een jonge Kia Xceed PHEV. Ik vind het een fantastisch mooie auto.

Nu heb ik er eentje gezien en ik heb een afspraak voor een proefrit. Deze auto is geïmporteerd, wat ik eigenlijk al een beetje eng vind. Maar het valt me op dat vrijwel alle jonge tweedehands Xceeds die je kan vinden, geïmporteerd zijn.

Wat kan hier fout gaan en waar moet ik op letten? In mijn hoofd zie ik Polen die kilometerstanden terugdraaien en auto’s die zo in elkaar gereden zijn geweest dat ze van 4 auto’s weer één nieuwe hebben gemaakt.
Hier liep ik ook tegenaan in mijn zoektocht naar een nieuwe auto, grofweg 1,5 jaar geleden. Feit blijft dat bij deze auto's de KM-stand teruggedraaid kan zijn zonder dat je het weet. Daarnaast kunnen ze ook met schade geimporteerd zijn, maar dit kun je terugrekenen aan de hand van het betaalde BPM bedrag bij import. Schade verlaagt de BPM die betaald moet worden.

Onder aan de streep was het prijsverschil tussen een nieuwe en een 2 jaar oude ~40k km ceed 4-5k. Zelf gekozen voor nieuw te gaan. 7 jaar garantie en gegarandeerd geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:54
renzo4000 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:39:
[...]

Denk dat het ook is om te voorkomen dat je de auto niet meer eenvoudig kunt openen als de accu leeg is. In de showroom is de accu vaak helemaal leeg omdat de achterklep veelvuldig wordt geopend, deuren worden geopend en daardoor de verlichting aanspringt etc.

In de hoek van menig showroom staat ook altijd zo'n accu starter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:05
Blihi schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:13:
[...]

Heb ik ook (zie: Blihi in "Het grote Kia topic - deel 2"). Oplossen door even onder de motorkap aan de emergency-release te trekken (bij de Niro PHEV is dat een oranje knopje). Je moet best wat trekken, dan hoor je 'klik' en werkt het weer.

En ja, ik heb het nu bij de dealer gemeld. Ze moeten daar wel naar kijken, want het gebeurt steeds vaker.

Het heeft niet met de kabel te maken. Ik weet al dat de fout komt als ik wegrijdt en de deuren gaan op slot en onder het stuur komen een paar relais-klikjes vandaan. Dan is die sluiting van de klep weer vastgelopen.

Als het overigens puur aan de laadkabel ligt en je weet dat zeker, dan zou ik het gat bovenin die stekker even met een vijl of dremel wat groter maken.

Je kunt ook proberen om de kabel even over de laadklep te leggen, dan is het gewicht er af.
Ik heb een vergelijkbaar probleem alleen met een KIa Ceed SW PHEV (2021). Ik weet alleen niet waar de emergency-release precies zit. Dat is niet zoals bij een NIro een oranje knopje waar je aan kan trekken. Maar wat het dan wel is weet ik niet, en om nu random aan dingen te gaan trekken onder de motorkap lijkt me ook niet slim. Iemand een idee hoe deze eruit ziet op een Ceed?

Edit: gevonden! Het is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btaUIglKFqUtZb4qYlTz1QDuJEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lD95nxyWLDxKbkeSJy28ArcS.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een generieke vraag. Wij hebben deze Kia sinds november (prive) en in december al een ongelukje mee gehad waarbij de volledige laadunit is vervangen. Sindsdien hebben we al een aantal keer de melding gehad "Kan laden niet starten....." Maar na nog een keer erin pluggen werkte het dan wel. Nu hebben we dit issue, ik hoop dat het nu niet terugkomt maar op internet lees ik andere verhalen.

Wat is nu de gang van zaken, moet ik dan contact opnemen met het schadeherstelbedrijf aangezien zij de unit hebben vervangen en er nu problemen zijn met laden. Of moet ik eerst naar de dealer om dit te laten checken? Of wellicht eerst de verzekering bellen aangezien de reparatie via hun liep.

[ Voor 28% gewijzigd door Faeshaas op 05-07-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
jessy100 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:35:
[...]

Hier liep ik ook tegenaan in mijn zoektocht naar een nieuwe auto, grofweg 1,5 jaar geleden. Feit blijft dat bij deze auto's de KM-stand teruggedraaid kan zijn zonder dat je het weet. Daarnaast kunnen ze ook met schade geimporteerd zijn, maar dit kun je terugrekenen aan de hand van het betaalde BPM bedrag bij import. Schade verlaagt de BPM die betaald moet worden.

Onder aan de streep was het prijsverschil tussen een nieuwe en een 2 jaar oude ~40k km ceed 4-5k. Zelf gekozen voor nieuw te gaan. 7 jaar garantie en gegarandeerd geen gezeik.
Een nieuwe Xceed is aanzienlijk duurder, dus dat is helaas geen optie voor mij. Daarnaast is de Xceed op dit moment niet meer als PHEV te koop.

Hoe vraag je het betaalde BPM bedrag op? Is dat gewoon te vinden middels een kentekencheck? Zijn er nog andere wijzen om eventuele informatie van voertuigen terug te vinden? Chasssisnummer of VIN nummer? Het autobedrijf dat deze auto verkoopt heeft een foto van een onderhoudsboekje op de website staan. Hier kan ik zien dat de auto in de net geen 10.000 kilometer op de teller tweemaal onderhoud heeft gehad bij hetzelfde Duitse autobedrijf (KIA dealer).

Zijn er fysiek in/aan de auto nog plekken waar te kijken of een auto schade heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 16:02
Faeshaas schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:43:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem alleen met een KIa Ceed SW PHEV (2021). Ik weet alleen niet waar de emergency-release precies zit. Dat is niet zoals bij een NIro een oranje knopje waar je aan kan trekken. Maar wat het dan wel is weet ik niet, en om nu random aan dingen te gaan trekken onder de motorkap lijkt me ook niet slim. Iemand een idee hoe deze eruit ziet op een Ceed?

[Afbeelding]

Ook nog een generieke vraag. Wij hebben deze Kia sinds november (prive) en in december al een ongelukje mee gehad waarbij de volledige laadunit is vervangen. Sindsdien hebben we al een aantal keer de melding gehad "Kan laden niet starten....." Maar na nog een keer erin pluggen werkte het dan wel. Nu hebben we dit issue, ik hoop dat het nu niet terugkomt maar op internet lees ik andere verhalen.

Wat is nu de gang van zaken, moet ik dan contact opnemen met het schadeherstelbedrijf aangezien zij de unit hebben vervangen en er nu problemen zijn met laden. Of moet ik eerst naar de dealer om dit te laten checken? Of wellicht eerst de verzekering bellen aangezien de reparatie via hun liep.
Het is dus die roze/paarse knop waaraan je moet trekken? Ook al eens meegemaakt, heel slecht gedaan bij deze auto's. Garage vertelt ook doodleuk dat er geen structurele oplossing voor is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
Koldur schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:42:
[...]

Het is dus die roze/paarse knop waaraan je moet trekken? Ook al eens meegemaakt, heel slecht gedaan bij deze auto's. Garage vertelt ook doodleuk dat er geen structurele oplossing voor is.
Ja precies, je hoort een klik als het is gelukt, moest nog best hard trekken. Nu laadt ie n ieder geval weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:36
Faeshaas schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:43:
[...]

[Afbeelding]

Geen idee waar je moet zijn. Als er garantie op zit: de dealer.

Bij ons is de klepvergrendeling vervangen. Ik moest wel even aandringen, want ze dachten eerst dat het aan de accu lag, maar omdat de storing heel vaak voorgekomen was volgens de datalogger in de auto geloofden ze me.

Probleem is nu weg na het vervangen van de actuator van de laadklep.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Oh, ze dachten dat de reparatie 45 minuten zou duren, dat werd een paar uur...

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
jessy100 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:35:
[...]

Met importeren doet iedereen die een beetje onder de bpm uit wil komen al snel een taxatie laten maken. Hier wordt ieder klein krasje, deukje, wat dan ook, als schade aangemerkt. Dit scheelt al snel op de bpm, en makkelijk verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
wolly_a schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Een nieuwe Xceed is aanzienlijk duurder, dus dat is helaas geen optie voor mij. Daarnaast is de Xceed op dit moment niet meer als PHEV te koop.

Hoe vraag je het betaalde BPM bedrag op? Is dat gewoon te vinden middels een kentekencheck? Zijn er nog andere wijzen om eventuele informatie van voertuigen terug te vinden? Chasssisnummer of VIN nummer? Het autobedrijf dat deze auto verkoopt heeft een foto van een onderhoudsboekje op de website staan. Hier kan ik zien dat de auto in de net geen 10.000 kilometer op de teller tweemaal onderhoud heeft gehad bij hetzelfde Duitse autobedrijf (KIA dealer).

Zijn er fysiek in/aan de auto nog plekken waar te kijken of een auto schade heeft gehad?
https://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx

Deze site geeft een redelijk beeld voor bpm.
Ik heb 1.5 naar geleden een proceed ingevoerd, taxatie van 200 euro op laten doen. Scheelde toch een paar 100 euro Bpm. Was de moeite waard iniedergeval. Al met al een paar duizend goedkoper op kenteken gekregen dan wanneer ik hem hier gekocht zou hebben. Moet wel net de "kop" van af zijn. Anders loopt de bpm de spui gaten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgF9atDXN-OyUIEYY2veYWwW2bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azl0W0M7CJP3oL7yTI18vn6a.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, bijna gereed om ri zuid frankrijk te gaan. Eerste keer met koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@Nelis1913 @jessy100 Ik heb mijn proefrit toch maar afgezegd. Het voelde gewoon niet goed. Temeer omdat dit bedrijf ook geen merkdealer is, maar meer een grote dozenschuiver op het gebied van auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
wolly_a schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:27:
@Nelis1913 @jessy100 Ik heb mijn proefrit toch maar afgezegd. Het voelde gewoon niet goed. Temeer omdat dit bedrijf ook geen merkdealer is, maar meer een grote dozenschuiver op het gebied van auto’s.
Snap ik. Ik kon dat gevoel ook niet schudden, terwijl er ogenschijnlijk niet veel aan de hand was. Het gaat toch om flinke bedragen..

also: Fijne verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 17:46
dit kan in vraag en aanbod

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 07-07-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
wolly_a schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:05:

Import is niet eng. Waar je op moet letten is dat je hem bij een dealer koopt, zodat de garantie doorloopt. Ook buitenlandse Kia dealers registreren alle data bij Kia zelf.

Koop je niet bij een dealer, maar bij particuliere import, controleer dan het afgestempelde onderhoudsboekje en kijk of alle beurten netjes op tijd gedaan zijn volgens voorschrift.

Garantie wordt gegeven door Kia. Als de dealer bij Kia aanklopt voor garantie en er blijkt een probleem met de historie, ben jij de pineut.

Overigens is import heel logisch bij PHEV's. In Duitsland zat een tijd lang (en misschien nog) behoorlijk subsidie op nieuwe PHEV's, maar niet op tweede handse. Dus, die werden heel goedkoop nieuw gekocht. Bij inruil in Duitsland zijn ze veel minder waard, maar bij export naar NL wordt er nog steeds leuk op verdiend omdat de nieuwe PHEV hier veel duurder is.

Mijn Niro is D import en mijn auto daarvoor was ook D import, maar allebei via de merkdealer die gewoon garantie gaf. Beide waren probleemloze auto's en het enige garantieverhaal bij de Kia is keurig afgehandeld (een kapotte actuator van de klep bij de stekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:31
Vrijdag een nieuwe Kia Ceed SW opgehaald, erg blij mee. Wel 1 minpuntje gevonden: auto herkend snelheidslimiet van de weg en als je harder dan dat rijdt geeft hij een piepje (waarschuwing). Dit kan je manueel uitzetten in de instellingen, maar elke keer als ik de auto weer in stap moet ik het weer opnieuw uitzetten. Kia gebeld maar zeggen dat het Europees bepaald is en je dit inderdaad elke keer uit moet zetten als je dit niet wil…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
LennartTW94 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:49:
Vrijdag een nieuwe Kia Ceed SW opgehaald, erg blij mee. Wel 1 minpuntje gevonden: auto herkend snelheidslimiet van de weg en als je harder dan dat rijdt geeft hij een piepje (waarschuwing). Dit kan je manueel uitzetten in de instellingen, maar elke keer als ik de auto weer in stap moet ik het weer opnieuw uitzetten. Kia gebeld maar zeggen dat het Europees bepaald is en je dit inderdaad elke keer uit moet zetten als je dit niet wil…
Jups, de isa wetgeving🤮

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Ik heb nu onder de shortcut knop van mijn stuur het menu naar de instellingen gezet daarvoor... had gehoopt nog 1 menu dieper de shortcut knop te kunnen doen maar helaas.

Verder volume van de melding naar 1 gezet, zodat het niet zo hoorbaar is en deze instelling blijft wel bewaard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedScorpion

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zelfde geldt ook voor die lane-assist... zijn de veiligheidsinstellingen, welke blijkbaar verplicht zijn en daarom niet permanent uit te schakelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Blihi schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:57:
[...]

Import is niet eng. Waar je op moet letten is dat je hem bij een dealer koopt, zodat de garantie doorloopt. Ook buitenlandse Kia dealers registreren alle data bij Kia zelf.

Koop je niet bij een dealer, maar bij particuliere import, controleer dan het afgestempelde onderhoudsboekje en kijk of alle beurten netjes op tijd gedaan zijn volgens voorschrift.

Garantie wordt gegeven door Kia. Als de dealer bij Kia aanklopt voor garantie en er blijkt een probleem met de historie, ben jij de pineur.

Overigens is import heel logisch bij PHEV's. In Duitsland zat een tijd lang (en misschien nog) behoorlijk subsidie op nieuwe PHEV's, maar niet op tweede handse. Dus, die werden heel goedkoop nieuw gekocht. Bij inruil in Duitsland zijn ze veel minder waard, maar bij export naar NL wordt er nog steeds leuk op verdiend omdat de nieuwe PHEV hier veel duurder is.

Mijn Niro is D import en mijn auto daarvoor was ook D import, maar allebei via de merkdealer die gewoon garantie gaf. Beide waren probleemloze auto's en het enige garantieverhaal bij de Kia is keurig afgehandeld (een kapotte actuator van de klep bij de stekker).
Een mooi kloppend onderhoudsboekje is natuurlijk snel gemaakt. Dat zegt niets. De administratie moet kloppen bij Kia in het systeem en dat kom je als particulier pas te weten op het moment dat je garantie claimt en dan is het te laat. Betreffende dealer was ook geen Kia dealer, maar grote autohandelaar. Bij een echte merkdealer had ik nog iets meer vertrouwen gehad.

Eventuele schade is niet terug te vinden in een mooi onderhoudsboekje en zichtbare plekken kunnen tegenwoordig prima mooi weggewerkt worden, terwijl afwijkingen uit het zicht vervelende gevolgen in de toekomst kunnen hebben. Kilometerstanden bij Duitse auto's zijn ook niet te controleren.

Na het afzeggen van de afspraak naar de Toyota dealer gereden (ik rij nu ook met volle tevredenheid Toyota) en voor bijna hetzelfde geld een nieuwe auto gekocht, geen PHEV maar evengoed een erg zuinige en heel complete auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54
Wet is pas op 7 juli ingegaan. Kan je de dealer niet aanspreken dat het niet voor jouw geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
ChiMan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Wet is pas op 7 juli ingegaan. Kan je de dealer niet aanspreken dat het niet voor jouw geldt?
Pas op 7 juli is het verplicht geworden in alle nieuw geleverde auto's, maar de fabrikanten zijn er al veel eerder mee begonnen. Ze moeten wel, want voor de auto die 7 juli op kenteken komt, zijn al veel eerder alle onderdelen gefabriceerd. Je kunt het dus ook niet zomaar permanent uitschakelbaar maken (wellicht dat er nog een slimmerik komt die een verborgen servicemenu vindt, maar grote kans dat het helemaal niet kan).

Het systeem is trouwens in de jaren 90 zelfs al getest in de omgeving van Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

RedScorpion schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:48:
[...]
Zelfde geldt ook voor die lane-assist... zijn de veiligheidsinstellingen, welke blijkbaar verplicht zijn en daarom niet permanent uit te schakelen zijn.
Ik vind lane-assist zo erg allemaal nog niet, maar ik vind het piepje wat hij geeft net een tikkeltje te hard en die is ook niet in te stellen volgens mij :-(.

Ik zou die zo graag wat zachter willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:04
De Picanto (2018) van mijn vriendin is bijna toe aan een nieuwe accu. Kan ik deze zelf vervangen of moeten er zaken worden ‘ingeleerd’, zoals de automatische zijruiten of het multimediasysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 15:58
Al een tijdje tevreden rijder van mijn Kia Proceed 2023! :) Ik vind alleen de uitlaatpijp (heb een 1.5 GT-plusline), een beetje jammer om te zien. Zijn er mensen die een sierstuk hierop hebben gezet om het iets mooier te laten lijken? Had wel mooie zwarte uitlaatpijp sierstukken gezien, maar ben benieuwd of iemand dit ook heeft gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Weet er iemand misschien of het mogelijk is om het waarschuwingslampje van de bandenspanning te resetten? Ik heb een Ceed SW uit 2021 en sinds gisteren de melding dat 1 van de banden een te lage spanning heeft. Natuurlijk gecheckt en opgepompt maar nu blijft deze melding staan... Ook nadat ik er mee gereden heb maar de spanning is gewoon ok.

Is er een manier om dit met de hand te resetten of moet ik hiervoor langs de dealer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7W97yqRBs-Qf_BT4TQduAk_9dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waYua0sFJPH2bwyjZgdI5oGd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Faeshaas schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:42:
Weet er iemand misschien of het mogelijk is om het waarschuwingslampje van de bandenspanning te resetten? Ik heb een Ceed SW uit 2021 en sinds gisteren de melding dat 1 van de banden een te lage spanning heeft. Natuurlijk gecheckt en opgepompt maar nu blijft deze melding staan... Ook nadat ik er mee gereden heb maar de spanning is gewoon ok.

Is er een manier om dit met de hand te resetten of moet ik hiervoor langs de dealer?

[Afbeelding]
er zijn 2 manieren:

1. In je multimedia, ergens bij opties > auto
2. Er zit een knopje links naast je stuur, waar je ook je assist systemen uit kan zetten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
jessy100 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:04:
[...]

er zijn 2 manieren:

1. In je multimedia, ergens bij opties > auto
2. Er zit een knopje links naast je stuur, waar je ook je assist systemen uit kan zetten etc
2 is het sowieso niet, daar heb ik al gekeken. Wat betreft je eerste punt, heb heel kort even gezocht maar nog niks gevonden, morgen nog eens beter zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Bijzonder @Faeshaas , wij kregen ook sinds vrijdag dezelfde melding. Vermoed dat het een bug betreft, mij net iets te toevallig. Heb helaas nog geen antwoord op jouw vraag, zal dit morgen wel even bij de dealer neerleggen.
Ik heb een Ceed SW PHEV MY23 versie, dus niet exact hetzelfde model.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Koldur schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:26:
Bijzonder @Faeshaas , wij kregen ook sinds vrijdag dezelfde melding. Vermoed dat het een bug betreft, mij net iets te toevallig. Heb helaas nog geen antwoord op jouw vraag, zal dit morgen wel even bij de dealer neerleggen.
Ik heb een Ceed SW PHEV MY23 versie, dus niet exact hetzelfde model.
Dat is idd wel heel toevallig. Hier sinds vrijdagochtend de melding gehad en hij staat er nu nog steeds. Bandenspanning lijkt verder gewoon goed te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman

[Afbeelding]
Er zit toch gewoon links van het stuur een knop om je sensors te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
sgouman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:28:
[...]

Er zit toch gewoon links van het stuur een knop om je sensors te resetten?
Nee niet bij de variant die ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by1Fliy97IJwYglwxrWWYlG2Ry0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DZSfHZxSItSXkB43UZb1hG8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi

[Afbeelding]
Waarschijnlijk is de betreffende wielsensor leeg (aangenomen dat er sensoren in de wielen zitten). Dus ja, dan moet je naar de dealer voor een nieuwe sensor (of nieuwe batterij als dat kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@Faeshaas Het was toch de bandenspanning bij mij. Ik dacht dat wij 225 banden hadden, maar we hebben 205 banden en moest dus meer lucht in.
Blijkbaar controleren ze de bandenspanning bij KIA Hedin Alkmaar niet bij een onderhoudsbeurt... Die was echt net een maandje geleden gedaan, was ook een reden dat ik het niet verwachtte.

Wat nog wel vreemd was, is dat alle banden 2.2 aangaven, maar alleen de rechterkant een probleem aangaf.
Nu opgepompt naar 2.5, klein stukje gereden en probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Voor aankomende vakantie de vakjesbodem maar eens uit de kofferbak van de Proceed geschroefd. Kleine moeite, maar scheelt aanzienlijk qua hoeveel er in de auto mee kan :)!

Vorig jaar gezien bij pixels66 in "Het grote Kia topic - deel 2" :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 18-07-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:37:
Voor aankomende vakantie de vakjesbodem maar eens uit de kofferbak van de Proceed geschroefd. Kleine moeite, maar scheelt aanzienlijk qua hoeveel er in de auto mee kan :)!

Vorig jaar gezien bij pixels66 in "Het grote Kia topic - deel 2" :)
Gouden tip, ik heb die bodem er tegenwoordig standaard uit, en de laadvloer vlakgemaakt met twee losse platen met bekleding. Die dubbele bodem is voor mij echt overbodig, en ik kan de ruimte goed gebruiken met een kinderwagen en bijbehorende meuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Gouden tip, ik heb die bodem er tegenwoordig standaard uit, en de laadvloer vlakgemaakt met twee losse platen met bekleding. Die dubbele bodem is voor mij echt overbodig, en ik kan de ruimte goed gebruiken met een kinderwagen en bijbehorende meuk ;)
Handig! Heb je dat ergens kant-en-klaar kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
En vergeet deze tip niet: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Super efficiënt je kofferbakruimte benutten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Handig! Heb je dat ergens kant-en-klaar kunnen fixen?
Nee, helaas. Overgenomen van een ex-collega die wel handig was en het zelf gemaakt had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:00

Typhone

Who Dares Wins

renzo4000 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:43:
De Proceed heeft een grotere kofferbak dan je initieel zou verwachten, zeker als je de dubbele bodem eruit haalt. Feit blijft wel dat de Proceed een sterk aflopende daklijn heeft waardoor je met hogere objecten vaak slecht uitkomt. Dat gezegd hebbende zijn wel al een paar keer met het gezin richting het zuiden van Europa gereden en konden we alles prima meenemen in de kofferbak (zelfs nog onder het afdekzeil). Het verschilt natuurlijk per persoon hoeveel rommel je mee neemt naar je vakantie. Wij hebben bijv geen tent en kinderwagens(meer).

Leuke vergelijking met de Volkswagen Passat (welke een grotere kofferbak heeft), dan komt de Proceed er nog niet zo gek uit ... je moet alleen iets meer tetris spelen ;-)

[YouTube: KIA ProCeed GT vs. VW Passat B8 Variant - Kofferraum - Vergleich Test Urlaub Gepäck Erfahrung Alltag]
Wij zijn onlangs teruggekomen vanuit de VS en toen hebben wij ook de kofferbak even mogen testen.
5 grote koffers, 2x handbagage en 2 rugzakken gingen met simpel 'tetris' spelen er gewoon in (met de achterbanken plat weliswaar hè). Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-09 15:58
Net terug van de vakantie met onze pasgeboren dochter. In de achterbak van de Proceed moest natuurlijk aardig veel mee, dus de bakken eruit gehaald en uiteindelijk het volgende erin gehad:
  • 5 weekend tassen
  • 4 bigshoppers
  • Kinderwagen
  • Co sleeper (stond nog niet op de foto, lag bovenop de kinderwagen en de weekendtas
  • Tripp Trapp stoeltje
Vooral onder de indruk hoeveel ruimte er toch nog wel zit in de achterbak afgezien van de aflopende daklijn! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS54QmrMwKQAWrOGbzeQBE5Pnrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsSFtqaZcfn9rAWGxkLIQOrB.jpg?f=fotoalbum_large

Pic's or it didn't happen natuurlijk! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
Koldur schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:49:
@Faeshaas Het was toch de bandenspanning bij mij. Ik dacht dat wij 225 banden hadden, maar we hebben 205 banden en moest dus meer lucht in.
Blijkbaar controleren ze de bandenspanning bij KIA Hedin Alkmaar niet bij een onderhoudsbeurt... Die was echt net een maandje geleden gedaan, was ook een reden dat ik het niet verwachtte.

Wat nog wel vreemd was, is dat alle banden 2.2 aangaven, maar alleen de rechterkant een probleem aangaf.
Nu opgepompt naar 2.5, klein stukje gereden en probleem weg.
Hier hetzelfde gedaan en nu is de melding weg... Lijkt erop dat de melding opeens sneller komt dan voorheen. Heb altijd 2,3 bar gehad zonder melding maar nu lijkt 2,5 het minimum te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Iemand aanraders voor dakdragers voor een Kia Ceed SW uit 2023 met Glazen dak?
Officieel part : J7211ADE01AL 295€

Ik kom bijvoorbeeld uit op : https://bepakt.nl/collect...kia-ceed-sportswagon-2018 of https://www.dakdragerwink...-runner-ii-r1d-aluminium/

Beide zijn veel leuker betaalbaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:45
Daar past toch praktisch elk willekeurige dakdrager op geschikt voor ‘t-profiel’ dakrails? Ik heb een aantal maanden geleden deze gekocht voor de Focus, zelfde dakrails volgens mij
https://www.winparts.nl/b...-3-aluminium/p590808.html

Als je op die website je kenteken invoert zie je wat er past. Overigens verwacht ik veel uit voorraad. Iets met de tijd van het jaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
lolgast schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:36:
Daar past toch praktisch elk willekeurige dakdrager op geschikt voor ‘t-profiel’ dakrails? Ik heb een aantal maanden geleden deze gekocht voor de Focus, zelfde dakrails volgens mij
https://www.winparts.nl/b...-3-aluminium/p590808.html

Als je op die website je kenteken invoert zie je wat er past. Overigens verwacht ik veel uit voorraad. Iets met de tijd van het jaar :9
Wat ik her en der las zat je met de dichte dakrails + ruimte mbt het glazen dak wat open kan. (uiteraard niet met de dragers erop) En soms komen hier echt nuttige praktijktips langs die je niet uit de beschrijving van een webshop haalt :P
Net zoals de rammel achterin mijn kia waar kia zich niet in herkent, maar ik toch veel van teruglees in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 12:02
Goedemorgen, sinds kort de Kia Ceed SW gt plusline in bezit. Heel blij mee! Ik heb Kia Connect app op mijn telefoon geinstalleerd en in de auto. Nu wil ik ze koppelen aan elkaar, maar krijg ik deze foutmelding. Tijdens het instellen heb ik ook telefoonnummer moeten invullen uiteraard, ook verificatiecode gekregen etc en dat ging allemaal goed. Maar hij kent het telefoonnummer niet. Wat doe ik fout?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRqoNd5okpMjc2m-hsde_iglWTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKVRRIC8rLgmRw63PIwsPS3m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:28
Heb je het telefoonnummer in het formaat +316 - etc. opgevoerd?

In de app onder "Account" kan je het mobiele nummer resetten. Misschien dat dit soelaas biedt?

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Hm, dat kan ik even proberen. Als ik de 0 er bij heb gedaan, is het wel vreemd dat ik wel de code kreeg via sms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander H
Gelukt. Telefoonnummer gereset in de app, zodra ik in de auto stapte en naar het menu ging om te koppelen was het automatisch al voltooid. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Gisteren ook iets moois gehad.
Eerder al de Hyundai N infotainment scherm bug gehad die ik hier al eens eerder voorbij heb zien komen.

Stapte gister in de auto, startte. Infotainment scherm ging aan, maar het hele dashboard zwart. Ging verder ook niet aan, auto reed wel. Maar oa het geluid van het knipperlicht deed het niet(Deze deden het buiten de auto wel :+ ). Na boodschappen gedaan te hebben deed alles het weer, zal wel met de warmte te maken hebben 8)7

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 15:53
Hier nog een update m.b.t. de Kia Sportage GT-Plusline die we begin februari dit jaar hebben besteld: hij zou eerst in juni geproduceerd worden, toen juli en het is nu midden september geworden. De dealer gaf aan dat er nog geen chassisnummer bekend is. Oftewel, wij rijden nog even door in onze huidige Niro.

Dan nog een opmerking over speed limit warning die sinds kort verplicht aan moet staan bij nieuwe auto's (waar ik ook zeker geen fan van ben): in Australië heeft Kia al een software update uitgebracht waarmee je die sneller kan uitzetten dan nu het geval is, door de mute-knop op het stuur even ingedrukt te houden of via voice control. Scheelt weer wat tijd iedere keer dat je in de auto stapt. Ik begrijp echter uit de eerste reacties op Australische websites dat die mute knop-optie helaas alleen bij auto’s met ccNC navigatie werkt, en niet met Gen5W.

[ Voor 10% gewijzigd door Synthetika op 31-07-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09 09:43
Hoe is jullie ervaring met de performance van het multimediasysteem? Ik vind de navigatie in m'n MY23 Proceed inmiddels toch wel een beetje laggy worden, soms duurt het echt een paar goeie tellen voordat ie op een touch of swipe reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
ShadowLabs schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:14:
Hoe is jullie ervaring met de performance van het multimediasysteem? Ik vind de navigatie in m'n MY23 Proceed inmiddels toch wel een beetje laggy worden, soms duurt het echt een paar goeie tellen voordat ie op een touch of swipe reageert.
Ik vond de het systeem in mijn Proceed ook niet echt lekker vlotjes werken. In mijn Sportage is ie wel lekker snel (zelfde multimediasysteem) dus ik vermoed dat er een betere cpu/geheugen in zit). Ik moet wel zeggen dat ik nooit het ingebouwde navigatiesysteem gebruik maar altijd AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
renzo4000 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:00:
[...]

Ik vond de het systeem in mijn Proceed ook niet echt lekker vlotjes werken. In mijn Sportage is ie wel lekker snel (zelfde multimediasysteem) dus ik vermoed dat er een betere cpu/geheugen in zit). Ik moet wel zeggen dat ik nooit het ingebouwde navigatiesysteem gebruik maar altijd AA.
Het viel mij dus laatst op, ik kreeg een picanto mee van de dealer als leenauto en daarin liep het systeem echt buttery smooth, ook de ingebouwde navigatie. Lijkt er dan op dat ze de proceeds jammer genoeg een tragere chip hebben gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-09 22:11
renzo4000 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:00:
[...]

Kan ik wel beamen, in mijn proceed was hij trager dan in de Niro lijkt het…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ok, of ik ben gek, maar vandaag met de rit naar huis was voor erg lange tijd de lane assist mij een beetje naar links aan het duwen, terwijl ik dacht dat ik toch echt wel goed in het midden van de baan reed.
Klinkt dit jullie bekend in de oren?
(Niro hybride 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Lane departure assist of Lane keep assist? Bij die laatste heb ik wel vaker dat hij meer naar links of rechts dan in het midden rijd. Geen idee waar het aan ligt, collega heeft zijn Kia wel eens laten kalibreren zonder verandering

[ Voor 6% gewijzigd door Mitssz op 02-08-2024 21:40 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Herkenbaar, ik ervaar dit ook in een Kia Optima SW van 2019. Ik meen dat dit soms bewust gedaan wordt om te zien of de bestuurder nog ingrijpt en anders wordt de functie uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Degene die mijn stuur vanzelf naar links of rechts draait om mij tussen de strepen te houden, zou een sensor vuil/gaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLabs
KilljoyNL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:52:
Degene die mijn stuur vanzelf naar links of rechts draait om mij tussen de strepen te houden, zou een sensor vuil/gaar zijn?
Ik merk dit gedrag voornamelijk als de camera in het midden van de voorruit vuil is. Keertje door de wasstraat en het houdt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
ShadowLabs schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Ik merk dit gedrag voornamelijk als de camera in het midden van de voorruit vuil is. Keertje door de wasstraat en het houdt op.
Oh? Is DAT waar die zijn info vandaan haalt, danke danke :D
Ga het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis1913
Mensen hier ervaring met een Sorento vanaf bouwjaar 2020? Voor/na delen?
Zou wel eens een optie als opvolger van mijn Proceed kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
De nieuwe navigatie update is dan nu eindelijk live gezet voor Europa:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/PXilV8

Veel nieuws voor de CCNC auto’s, weinig voor Gen5W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ShadowLabs schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:22:
De nieuwe navigatie update is dan nu eindelijk live gezet voor Europa:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/PXilV8

Veel nieuws voor de CCNC auto’s, weinig voor Gen5W.
Ze hebben gelukkig het heel makkelijk gemaakt om de geluidsmeldingrn van het snelheidsassistentiesysteem uit te zetten.
Pagina: 1 ... 68 ... 73 Laatste