Zo dat heb ik weer. Heb nog maar net mijn Kia Niro PHEV 2020. Ik vertrek vandaag richting Groningen vanuit Wezep. Ineens op de snelweg linkerbaan begint hij stevig bij te remmen tot ongeveer 80km/h. SUPERgevaarlijk! Gelukkig kreeg ik hem naar rechts met alarmlichten en kon ik de afrit afrollen.
DC/DC laagspanningstransformator storing hyb. Systeem STOP WAGEN. STOP MOTOR!
Bij de afrit gestopt. Opnieuw gestart. Kia dealer was toevallig heel dichtbij. Voorzichtig naartoe gereden. Die konden niets doen geen monteur. Ik moest maar doorrijden als ie na uit/aan geen error meer gaf.
Dit gedaan, leek te werken. Ik draai de snelweg weer op, motor gaat heel hoog in toeren maar er gaat geen vermogen naar de wielen (loopt vrij) valt daarna helemaal uit en elektrisch héél weinig vermogen. Meteen de vluchtstrook weer op.
Hierna met een lange aanloop 'vol gas' zonder motor naar de volgende afrit gereden en terug naar de garage waar ik de auto heb gekocht binnendoor.
Super gefrustreerde mensen achter me. Ik kon wel 80 rijden, maar het duurde heel lang voor ik er kwam.
Motor start niet meer. Een pufje en weer uit.
Superveel geluk dat ik niet de eerste 50km elektrisch heb gereden want dan was ik gestrand. Kon met stroom net bij de garage komen.
Heb ik weer. Iemand dit eerder meegemaakt?
[
Voor 27% gewijzigd door
Fairy op 09-03-2024 23:06
]