[HK] postcount fetisjisme

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 17 juli 2001 20:51 schreef Negotiator het volgende:
Dan is die post van jou zeker voor de postcount :+
Neuh, dat is alleen deze:

Jeuj! ik heb nr. 100! :P

|:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 20:38 schreef Exirion het volgende:

[..]

Lees de topic eens goed door zou ik zeggen, want het is wel duidelijk dat je geen enkel idee hebt waar het nou eigenlijk om gaat |:(
Onzin! Het gaat wel degelijk over "teveel onzin topics in de HK" en "users die teveel posten om een hogere postcount te krijgen". Okay, één punt en zo te zien ook een erg belangrijk punt heb ik over het hoofd gezien, en dat is dat sommige users ook onzin gaan posten in de tech-fora. Je hebt zelfs ergens neergezet dat het je daar eigenlijk om ging. Als ik je hele discussie hier lees, slaat dat dus echt helemaal NERGENS op:
Op zondag 15 juli 2001 18:44 schreef Exirion het volgende:
De topics opzich zullen me worst wezen, want je kunt er gewoon overheen lezen zonder er aandacht aan te besteden. Bijna alles is immers toegestaan in de HK.
Hier zeg je dat je het geen reet kan rotten...
Op maandag 16 juli 2001 23:16 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als je ze niet sluit zal er ook niks veranderen. In mijn ogen is het net als met kinderen (hmm.. het gaat ook voor een groot deel om kinderen ;) ) dat je grenzen moet stellen. Elke dag een stapje verder gaan om te kijken waar de grenzen liggen. Als er geen grenzen _gesteld_ worden, dan zal dat niet zo gauw veranderen. Gewoon die irritante rottopics gaan sluiten, en dan is het duidelijk. Het zal dan echt niet meteen afgelopen zijn, maar ik denk dat een beetje corrigerend ingrijpen iig tijdens de zomervakantie wel wenselijk is.
En hier wil je dat er strenger gemod moet worden :?

En iets verder op zeg je iets wat al HELEMAAAL onzinnig is:
Op maandag 16 juli 2001 09:25 schreef Exirion het volgende:

[..]

En ga vooral geen onzin lopen posten in de techfora om de ratio recht te trekken, want dat loopt de laatste weken dus ook de spuigaten uit }:O (dit neveneffect van de HK is waar het mij in hoofdzaak om gaat)
Let op het vetgedrukte stukje tekst! Later kom je met een oplossing:
Op dinsdag 17 juli 2001 09:12 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zoals ik al zei komen deze mensen er opeens achter dat ze teveel in de HK posten, en gaan dan de techfora met onzin overspoelen. Ik denk zelfs dat deze groep users een groter probleem vormt dan de newbies die nog toegang tot de HK moeten krijgen.

Daarom geloof ik ook niet zo in het aanpassen van de eisen voor toegang tot HK. Ik denk dat het beter is als een script automatisch elke dag de balans opmaakt van wie er allemaal een belachelijk lage tech/HK ratio hebben. Die mensen kunnen dan automatisch een waarschuwingsmail gestuurd krijgen, of een ad/mod kan dat zelf doen aan de hand van de gegevens die uit het script komen rollen.

Als er vervolgens ook nog eens harder wordt opgetreden tegen figuren die in de tech weinig zinvols te vertellen hebben, dan is het probleem aardig onder controle vermoed ik.
Ja, hele goede oplossing van je maar niet heus! Zodra men bewust is dat er echt gecontroleerd wordt op deze ratio, gaat men juist alleen nog maar meer onzin posten in de techfora om die ratio mooi in stand te houden. De enige oplossing voor 'de hoofdzaak van het probleem' is dat er strenger gemod wordt in de tech-fora en wat mij een nog 10 keer zo slimmer idee lijkt: doe die domme post-counter gewoon helemaal weg, wie heeft dat ding nodig?!?!?!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op dinsdag 17 juli 2001 20:32 schreef 208 het volgende:
Ik heb niet het heeeele topic doorgelezen, maar ik snap niet precies wat jullie probleem nu is.
Ik heb het hele topic gelezen (en ook hier en daar gevuld). Dus waar heb jij het over ? Hoe kun je nou niet weten wat het probleem is ? Lekker makkelijk "wannabee modje" roepen en klaar is meneer.

* zeef denkt aan 't verhaal van de klok en de klepel

edit:
was bezig te formuleren terwijl jij las, maar dan nog ! Had je nou niet even de moeite kunnen nemen om het te lezen voor je 1e flame bericht

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:12 schreef zeef het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic gelezen (en ook hier en daar gevuld). Dus waar heb jij het over ? Hoe kun je nou niet weten wat het probleem is ? Lekker makkelijk "wannabee modje" roepen en klaar is meneer.

Ja, stumperd!!! Lees mijn vorige post dan eens, dat had ik gepost NADAT ik het hele topic had doorgelezen!!! |:(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 17 juli 2001 21:05 schreef 208 het volgende:

[..]

Onzin! Het gaat wel degelijk over "teveel onzin topics in de HK" en "users die teveel posten om een hogere postcount te krijgen".
Nee, daar begon deze discussie mee. Daar waren we al uit.

(HK is zelfreugerend en de topics die je a=boeiend vindt, moet je gewoon overslaan. Posten om het posten wordt aangepakt, net als mensen die de HK tot doel hebben gesteld).
Okay, één punt en zo te zien ook een erg belangrijk punt heb ik over het hoofd gezien, en dat is dat sommige users ook onzin gaan posten in de tech-fora. Je hebt zelfs ergens neergezet dat het je daar eigenlijk om ging.
precies, daar was de discussie gebleven. Daarom kwam jouw reply zo raar over.
Als ik je hele discussie hier lees, slaat dat dus echt helemaal NERGENS op:
[..]
[..]
:Z Dat heet dus het veranderen van mening, door goede argumenten van mede-discusseerders (goede argumenten waren bv de policy in de Huiskamer).
[..]
Let op het vetgedrukte stukje tekst! Later kom je met een oplossing:
[..]

Ja, hele goede oplossing van je maar niet heus! Zodra men bewust is dat er echt gecontroleerd wordt op deze ratio, gaat men juist alleen nog maar meer onzin posten in de techfora om die ratio mooi in stand te houden. De enige oplossing voor 'de hoofdzaak van het probleem' is dat er strenger gemod wordt in de tech-fora en wat mij een nog 10 keer zo slimmer idee lijkt: doe die domme post-counter gewoon helemaal weg, wie heeft dat ding nodig?!?!?!
Ik weet niet wat je allemaal gelezen hebt, maar wat je nu als oplossing schrijft is allang ge-oppert in dit topic.

De users die door een extreem scheve hk/tech verhoudening zullen opvallen, en worden weleens gemeld. De users weten dat dat gecontroleerd kan worden, en posten dus al onzin in de techfora. counter zichtbaar of niet... Alleen om de balans in stand te houden.

De manier waarop dat nu opgelost zou moeten worden is gewoon strenger optreden tegen zulke mensen (en geloof me dat gebeurt al). En daar zijn usernotes inderdaad handig voor. Dus iemand die 15keer een duffe opmerking maakt en veel in de HK post, kan al enigszins snel gevonden worden en een HK ban krijgen...

Het gaat in deze thread dus vooral om de lui die de rest van 't forum verzieken, door of domme vragen te stellen, ofduffe reply's te geven, om maar een beetje tech-posts te scoren...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 21:12 schreef zeef het volgende:

[..]

Idd.

En wannabee-mod is makkelijk geroepen, maar misschien wordt het tijd om te beseffen dat er ook mensen zijn die gewoon meedenken enzo...

=[edit]=

Wow, JvS, you've said it all.

=[edit 2]=
Op dinsdag 17 juli 2001 21:15 schreef 208 het volgende:
Ja, stumperd!!! Lees mijn vorige post dan eens, dat had ik gepost NADAT ik het hele topic had doorgelezen!!! |:(
En dit is dus wat we "flamen" noemen |:(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Doe eens relaxt. :z

• zeef

De enige oplossing voor 'de hoofdzaak van het probleem' is dat er strenger gemod wordt in de tech-fora en wat mij een nog 10 keer zo slimmer idee lijkt: doe die domme post-counter gewoon helemaal weg, wie heeft dat ding nodig?!?!?!
Je hebt anders mijn berichten goed gelezen :P

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Okay, één punt en zo te zien ook een erg belangrijk punt heb ik over het hoofd gezien, en dat is dat sommige users ook onzin gaan posten in de tech-fora.
Oh, en dat is slechts een oninteressant detail vind jij? Tja, als de techfora je niet interesseren misschien wel ja.
Je hebt zelfs ergens neergezet dat het je daar eigenlijk om ging. Als ik je hele discussie hier lees, slaat dat dus echt helemaal NERGENS op:

Je hebt overduidelijk m'n verhaal niet goed gelezen, OF je zit nu alles moedwillig uit de context te rukken. Ik heb heel duidelijk beschreven waar ik me precies aan erger, en dat jij al die argumenten nu voor het gemak even weglaat... tja.. :Z

Let op het vetgedrukte stukje tekst!
Wat is daar onzinnig aan? Ik erger me aan de dingen die ik eerder in de topic al genoemd had, en het neveneffect van de HK dat de techfora vervuild worden, is bovenalles de grootste doorn in het oog. Als jij dat onzin noemt, dan kan de kwaliteit van GoT je dus blijkbaar geen bal schelen! En dat noem IK onzinnig :z
Later kom je met een oplossing:
[..]

Ja, hele goede oplossing van je maar niet heus!
Noem mij concreet 1 reden waarom dat een slecht oplossing is! Je loopt hier wel te roepen van 'dit is onzin' en 'dat is onzin', maar met argumenten kom je dus niet :D Ik kan niet echt onder de indruk zijn van je aanval op mijn mening en argumenten in deze topic ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee, daar begon deze discussie mee. Daar waren we al uit.

(HK is zelfreugerend en de topics die je a=boeiend vindt, moet je gewoon overslaan. Posten om het posten wordt aangepakt, net als mensen die de HK tot doel hebben gesteld).
Ja, daar ben ik het dus helemaal mee eens.
[..]

precies, daar was de discussie gebleven. Daarom kwam jouw reply zo raar over.
Ja, ik zet er express neer dat ik het topic nog niet had doorgelezen, omdat ik eigenlijk reageerde op "waarom open je dit topic?". Wat doet men in godsnaam moeilijk over users die gewoon veel posts willen halen? Vandaar ook die wanna-be modje opmerking.
[..]

:Z Dat heet dus het veranderen van mening, door goede argumenten van mede-discusseerders (goede argumenten waren bv de policy in de Huiskamer).
Ja, en net zeg je dat 'we er allemaal over uit waren dat je die onzin-topics moet negeren'.
[..]

Ik weet niet wat je allemaal gelezen hebt, maar wat je nu als oplossing schrijft is allang ge-oppert in dit topic.
Okay, sorry. Die post van Negotiator heb ik inderdaad over het hoofd gezien.
De users die door een extreem scheve hk/tech verhoudening zullen opvallen, en worden weleens gemeld. De users weten dat dat gecontroleerd kan worden, en posten dus al onzin in de techfora. counter zichtbaar of niet... Alleen om de balans in stand te houden.

De manier waarop dat nu opgelost zou moeten worden is gewoon strenger optreden tegen zulke mensen (en geloof me dat gebeurt al). En daar zijn usernotes inderdaad handig voor. Dus iemand die 15keer een duffe opmerking maakt en veel in de HK post, kan al enigszins snel gevonden worden en een HK ban krijgen...

Het gaat in deze thread dus vooral om de lui die de rest van 't forum verzieken, door of domme vragen te stellen, ofduffe reply's te geven, om maar een beetje tech-posts te scoren...
Ja, daar kan je dus niets tegen doen, behalve strenger optreden in de tech-fora.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 17 juli 2001 21:46 schreef 208 het volgende:
[..]

Ja, en net zeg je dat 'we er allemaal over uit waren dat je die onzin-topics moet negeren'.
Jaja, we zijn er allemaal uit, en dat laatste wat ik gepost had (over de HK) was dus de uitkomst, vandaar dat Exirion (die dat dus eerst niet vond) twee tegenstrijdige quotes kan hebben :). Omdat-ie dat eerst niet vond ofzo. (moet je aan hem vragen :P).

iedereen weer blij :).

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 21:46 schreef 208 weer zo'n vaag verhaal
Hmm ik stel voor dat als je je zo verbaast over deze draad dat je daar even een ander draadje over opstart, desnoods meld je ons wangedrag even bij SU ofzo, maar de hele discussie die van oorsprong gaande was raakt een beetje in het slop zo.

Een discussie over de discussie. Lijkt me redelijk offtopic.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:28 schreef Exirion het volgende:
[..]

Oh, en dat is slechts een oninteressant detail vind jij? Tja, als de techfora je niet interesseren misschien wel ja.
Leer eens lezen (en quoten ;)). Ik zeg: "ik heb één belangrijk punt over het hoofd gezien" <-- dat ik het over het hoofd heb gezien, betekent dus niet dat ik het niet belangrijk vind.
[..]

Je hebt overduidelijk m'n verhaal niet goed gelezen, OF je zit nu alles moedwillig uit de context te rukken. Ik heb heel duidelijk beschreven waar ik me precies aan erger, en dat jij al die argumenten nu voor het gemak even weglaat... tja.. :Z
Ja, die argumenten laat ik inderdaad even voor het gemak weg, aangezien je er niet eens argumenten voor hebt! Waarom erger je je nou opeens wel aan die onzin-topics in de huiskamer? (Als ik vragen mag?)
[..]

Wat is daar onzinnig aan? Ik erger me aan de dingen die ik eerder in de topic al genoemd had, en het neveneffect van de HK dat de techfora vervuild worden, is bovenalles de grootste doorn in het oog. Als jij dat onzin noemt, dan kan de kwaliteit van GoT je dus blijkbaar geen bal schelen! En dat noem IK onzinnig :z
Waar ik dus op doelde, was dat je met een oplossing voor het probleem kwam aanzetten dat alleen maar averechts werkt.
[..]

Noem mij concreet 1 reden waarom dat een slecht oplossing is! Je loopt hier wel te roepen van 'dit is onzin' en 'dat is onzin', maar met argumenten kom je dus niet :D Ik kan niet echt onder de indruk zijn van je aanval op mijn mening en argumenten in deze topic ;)
Ja, tegen mij zeg je dat ik jouw argumenten voor het gemak even weglaat, maar degene die het hier doet ben jij. Je quote mijn argument niet eens. Wat ik dus slecht vind aan deze oplossing, is dat als men hier bewust van is (van die HK/tech ratio), er alleen maar nog meer onzin in de tech-fora wordt gepost.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:51 schreef JvS het volgende:

[..]

Jaja, we zijn er allemaal uit, en dat laatste wat ik gepost had (over de HK) was dus de uitkomst, vandaar dat Exirion (die dat dus eerst niet vond) twee tegenstrijdige quotes kan hebben :). Omdat-ie dat eerst niet vond ofzo. (moet je aan hem vragen :P).

iedereen weer blij :).
Okay, ik zal het nog één keertje uitleggen:
Exirion zegt in het begin dat het hem geen worst kan schelen. Later gaat ie er toch met Grrrrrrene over in discussie en kan het hem dus wel schelen. Nu zeg jij opeens dat we (ik neem aan dat Exirion hier ook onder valt) het er allemaal eens over zijn dat je die onzin-topics gewoon moet negeren. Dat is dus twee keer van mening veranderen in twee dagen.

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 21:55 schreef 208 het volgende:
Ja, die argumenten laat ik inderdaad even voor het gemak weg, aangezien je er niet eens argumenten voor hebt!
Interne tegenstijdigheid: Je argumenten die je niet hebt weglaten kan niet.
Waarom erger je je nou opeens wel aan die onzin-topics in de huiskamer? (Als ik vragen mag?)
Da's niet ineens, da's al een tijdje. De draad loopt al langer van vandaag en de ergernissen zijn er al langer dan de draad loopt.
Waar ik dus op doelde, was dat je met een oplossing voor het probleem kwam aanzetten dat alleen maar averechts werkt.
Euhm, nee, we bespreken hier een situatie, kijken wat een aantal mogelijke oplossingen zou kunnen zijn en wat mogelijk daarvan de gevolgen zijn in termen van voors en tegens.
Ja, tegen mij zeg je dat ik jouw argumenten voor het gemak even weglaat, maar degene die het hier doet ben jij. Je quote mijn argument niet eens. Wat ik dus slecht vind aan deze oplossing, is dat als men hier bewust van is (van die HK/tech ratio), er alleen maar nog meer onzin in de tech-fora wordt gepost.
Beter niet gequote dan slecht gequote.

Kortom: |:(

[Edit: typo]

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 18:06
En dan nu weer gewoon ontopic ???

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 21:59 schreef RedRoon het volgende:
En dan nu weer gewoon ontopic ???
En
Op dinsdag 17 juli 2001 21:53 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Hmm ik stel voor dat als je je zo verbaast over deze draad dat je daar even een ander draadje over opstart, desnoods meld je ons wangedrag even bij SU ofzo, maar de hele discussie die van oorsprong gaande was raakt een beetje in het slop zo.

Een discussie over de discussie. Lijkt me redelijk offtopic.
Mijn idee *D
Letterlijk en Figuurlijk ;)

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 21:58 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Als we dan toch met Nederlands bezig zijn: interne tegenstrijdigheid!
[..]

Da's niet ineens, da's al een tijdje. De draad loopt al langer van vandaag en de ergernissen zijn er al langer dan de draad loopt.
Dat is wel opeens. Ik heb hem nog duidelijk gequoted waar hij zegt dat het hem geen worst kan schelen.
[..]

Euhm, nee, we bespreken hier een situatie, kijken wat een aantal mogelijke oplossingen zou kunnen zijn en wat mogelijk daarvan de gevolgen zijn in termen van voors en tegens.
Ja, precies. Ik zeg dus dat zijn oplossing niet werkt, klaar uit.
[..]

Beter niet gequote dan slecht gequote.

Kortom: |:(

[Edit: typo]
Ja, en dit slaat dus ook weer nergens op!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Leer eens lezen (en quoten ;)).
Je hebt wel lef he? Je komt hier een discussie binnenvallen zonder dat je die gelezen hebt, komt met een mening die kant noch wal raakt, rukt daarna mijn verhaal volledig uit de context, valt mij daarna aan omdat ik (uiteraard) hetzelfde bij jou doe, en nu moet _ik_ leren lezen en quoten |:(
Ja, die argumenten laat ik inderdaad even voor het gemak weg, aangezien je er niet eens argumenten voor hebt!
Over leren lezen gesproken! }:O
Waarom erger je je nou opeens wel aan die onzin-topics in de huiskamer? (Als ik vragen mag?)
Nogmaals: lezen
Ik zal je een hint geven: puberale/banale/smerige/perverse topics...
Nee, die werkt niet averechts. We willen niet dat mensen alleen maar in de HK rondhangen -> dus ratio's automatisch gaan checken. Nu moet iemand in de HK expliciet op gaan vallen, en dan wordt er pas wat van gezegd. Gewoon stelselmatig, en zoals je zelf al zei (en ik allaaaang daarvoor had gezegd) streng gaan aanpakken in de techfora. Op die manier voorkom je dat mensen alleen maar in de HK rond blijven hangen, en dat techfora het slachtoffer wordt van lamme HK-junks.
Ja, tegen mij zeg je dat ik jouw argumenten voor het gemak even weglaat, maar degene die het hier doet ben jij. Je quote mijn argument niet eens.
Nee, goed he? :) Dan zie je eens hoe het is als iemand je verhaal niet goed leest of verdraait :P
Wat ik dus slecht vind aan deze oplossing, is dat als men hier bewust van is (van die HK/tech ratio), er alleen maar nog meer onzin in de tech-fora wordt gepost.
Ja, dat zal misschien iets meer worden. Maar als de techfora strenger gecontroleerd worden is dat probleem over. En verder blijf ik er bij dat de HK ook strenger gemod zou moeten worden.

Zoals JvS al zei ben ik een beetje van mening veranderd, maar ik blijf vinden dat er een beetje fatsoen verwacht mag worden. Ook al kun je er overheen lezen, ik vind dat er geen smerige/perverse dingen op het forum thuishoren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 22:04 schreef 208 het volgende:
Als we dan toch met Nederlands bezig zijn: interne tegenstrijdigheid!
Ik ben nergens over Nederlands begonnen, slechts over de inhoud.
Ja, en dit slaat dus ook weer nergens op!
Zeker wel: Een slechte quote kan (zoals uit jouw bovengaande post en de reactie daarop blijkt) veel verwarring veroorzaken. In sommige gevallen is het daarom beter om niet te quoten.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op dinsdag 17 juli 2001 12:42 schreef zeef het volgende:
Probleem = teveel onzin in Forum
Waarom = toegang tot HK
Oplossing= 3 puntenplan®

punt 1
[..]

punt 2
[..]

punt 3

Een scriptje dat het gemiddeld aantal woorden per reply optelt. Zo kun je zien of iemand boven of onder het gemiddelde zit. Het heeft weinig zin om grote lappen tekst te posten want dat hebben we zo door. Het aller allermooiste zou zijn dat dat scriptje alle tekst tussen [ q ] en [ /q ] zou negeren

punt 3a
Wij de users moeten er ook op letten dat er niet teveel gekut wordt. Het hoeft geen klikfestijn te worden, maar misstanden aanpakken is imho geen klikken.

Als we met z'n allen daar nou eens mee beginnen, dan kunnen we het over een week of 2 met z'n allen weer uitgebreid evalueren. Want nu ventileren we alleen maar dezelfde ideeën tegen elkaar.
Hier kan ik het bijna gelijk mee eens worden eigenlijk.

Bericht hierboven

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooi zo, we zijn in CF momenteel aan het overleggen OF en zo ja HOE we HK moeten aanpassen. Dat is alles wat ik voorlopig mag/kan zeggen. Ik hoop dat jullie de discussie op wat vriendelijkere toon voort kunnen zetten, want dit is niet echt gezellig he? :*

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 22:06 schreef Exirion het volgende:
[..]

Je hebt wel lef he? Je komt hier een discussie binnenvallen zonder dat je die gelezen hebt, komt met een mening die kant noch wal raakt, rukt daarna mijn verhaal volledig uit de context, valt mij daarna aan omdat ik (uiteraard) hetzelfde bij jou doe, en nu moet _ik_ leren lezen en quoten |:(
Mijn mening lijkt me nogal duidelijk. Degene die hier steeds van mening veranderd ben jij hoor.
[..]

Over leren lezen gesproken! }:O

[..]

Nogmaals: lezen
Ik zal je een hint geven: puberale/banale/smerige/perverse topics...
Ik vind het raar dat je van die topics opeens nu wel een probleem maakt, maar goed, je hebt het recht om van mening te veranderen.
[..]

Nee, die werkt niet averechts. We willen niet dat mensen alleen maar in de HK rondhangen -> dus ratio's automatisch gaan checken. Nu moet iemand in de HK expliciet op gaan vallen, en dan wordt er pas wat van gezegd. Gewoon stelselmatig, en zoals je zelf al zei (en ik allaaaang daarvoor had gezegd) streng gaan aanpakken in de techfora. Op die manier voorkom je dat mensen alleen maar in de HK rond blijven hangen, en dat techfora het slachtoffer wordt van lamme HK-junks.
Je wilt niet dat mensen in de HK gaan rondhangen en tergelijkertijd wil je ook dat er geen onzin gepost wordt in de tech-fora. Volgens mij is dit echt onmogelijk. Er zullen altijd mensen zijn die hier puur voor de HK komen of SG. Als ze weten dat erop gecontroleerd wordt, gaan ze ook onzin posten in de tech-fora. Naar mijn mening kan je beter gewoon helemaal die shit weglaten van "niet teveel in de HK posten". Dan gaan ze hun onzin dumpen in de HK, waar het hoort. Tuurlijk krijg je users die dan niets anders meer doen dan een beetje rondhangen in de HK, maar dat blijf je altijd houden. Of je moet simpelweg gewoon heel GC wegdoen, dan blijft er voor de 'gezellige' mensen onder ons niets meer leuks aan dit forum en taaien die ook gauw af.
[..]

Nee, goed he? :) Dan zie je eens hoe het is als iemand je verhaal niet goed leest of verdraait :P
Ik kom toch duidelijk met complete quotes aanzetten? Dan lijkt het me moeilijk om dingen te verdraaien...
[..]

Ja, dat zal misschien iets meer worden. Maar als de techfora strenger gecontroleerd worden is dat probleem over. En verder blijf ik er bij dat de HK ook strenger gemod zou moeten worden.

Zoals JvS al zei ben ik een beetje van mening veranderd, maar ik blijf vinden dat er een beetje fatsoen verwacht mag worden. Ook al kun je er overheen lezen, ik vind dat er geen smerige/perverse dingen op het forum thuishoren.
Ja, okay, maar dat staat ook in de FAQ dat die extreme dingen niet mogen (seks enzo). Misschien dat de FAQ hierin iets duidelijker moet zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 22:07 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Ik ben nergens over Nederlands begonnen, slechts over de inhoud.
Dit lijkt mij niet echt op de inhoud slaan, meer op de manier van argumenteren = Nederlands.
[..]

Zeker wel: Een slechte quote kan (zoals uit jouw bovengaande post en de reactie daarop blijkt) veel verwarring veroorzaken. In sommige gevallen is het daarom beter om niet te quoten.
Ja, tuurlijk. Als je slecht bent in quoten heb je dat zelf niet door (of te laat door), dus kan je ook niet de beslissing maken om helemaal niet te gaan quoten.

Let op: ik geef nu niet toe dat ik slecht quote :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 22:26 schreef 208 het volgende:
Mijn mening lijkt me nogal duidelijk. Degene die hier steeds van mening veranderd ben jij hoor.
Ik ben op 1 klein detail van mening veranderd door argumenten van anderen, en dan verander ik steeds van mening? :? Ik heb heel resoluut m'n mening kenbaar gemaakt, en ben daar verder totaal niet van afgeweken.
Ik vind het raar dat je van die topics opeens nu wel een probleem maakt, maar goed, je hebt het recht om van mening te veranderen.
Dank je! :P
Je wilt niet dat mensen in de HK gaan rondhangen en tergelijkertijd wil je ook dat er geen onzin gepost wordt in de tech-fora. Volgens mij is dit echt onmogelijk.
Nee hoor, met een harde aanpak is dat best te doen >:)
Er zullen altijd mensen zijn die hier puur voor de HK komen of SG. Als ze weten dat erop gecontroleerd wordt, gaan ze ook onzin posten in de tech-fora. Naar mijn mening kan je beter gewoon helemaal die shit weglaten van "niet teveel in de HK posten". Dan gaan ze hun onzin dumpen in de HK, waar het hoort. Tuurlijk krijg je users die dan niets anders meer doen dan een beetje rondhangen in de HK, maar dat blijf je altijd houden. Of je moet simpelweg gewoon heel GC wegdoen, dan blijft er voor de 'gezellige' mensen onder ons niets meer leuks aan dit forum en taaien die ook gauw af.
Zoals ik al zei is het best aan te pakken. Een paa die er tussendoor glippen zullen er altijd wel blijven, maar het is gewoon de bedoeling dat GC bijzaak blijft en geen hoofdonderdeel van GoT wordt.
Ik kom toch duidelijk met complete quotes aanzetten? Dan lijkt het me moeilijk om dingen te verdraaien...
Ja, maar je pakt er precies de quotes uit waar m'n argumenten niet in vermeld staan :z
Ja, okay, maar dat staat ook in de FAQ dat die extreme dingen niet mogen (seks enzo). Misschien dat de FAQ hierin iets duidelijker moet zijn.
Inderdaad, maar je mag natuurlijk ook wel wat gezond verstand en fatsoen verwachten. Maar goed, voor veel mensen blijkt dat dus te hoog gegrepen...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, dit gaat helemaal nergens meer over. Deze discussie was er een die wel goed liep. 208, wat is in 's hemelsnaam je bedoeling?? Aantonen dat Exirion zichzelf tegenpraat? Dit wordt echt helemaal uit z'n verband getrokken.

Doe die discussie aub via icq, ok? Want als jij persoonlijk iets tegen Exirion hebt, dan moet je dat maar persoonlijk oplossen. Dit heeft nog wel het meest weg van iemand onderuit willen halen ofzo...

Als je het niet vind, mag je me er via ICQ van overtuigen, en als dat je lukt, dan haal ik m'n post weg....

En nu weer ontopic (als dat nog mogelijk is :().

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 22:39 schreef Exirion het volgende:
Op dinsdag 17 juli 2001 22:26 schreef 208 het volgende:
[..]

Ik ben op 1 klein detail van mening veranderd door argumenten van anderen, en dan verander ik steeds van mening? :? Ik heb heel resoluut m'n mening kenbaar gemaakt, en ben daar verder totaal niet van afgeweken.
Ja, lees een paar posts van mij terug, die gericht was op JvS. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat je twee keer van mening was veranderd :P
[..]

Dank je! :P
No problem ;)
[..]

Nee hoor, met een harde aanpak is dat best te doen >:)

[..]

Zoals ik al zei is het best aan te pakken. Een paa die er tussendoor glippen zullen er altijd wel blijven, maar het is gewoon de bedoeling dat GC bijzaak blijft en geen hoofdonderdeel van GoT wordt.
Ja, precies. Maar als je het hard aan gaat pakken heb je veel modjes nodig en... oohh, I get it... wanna-be modje alert!!! ;)
[..]

Ja, maar je pakt er precies de quotes uit waar m'n argumenten niet in vermeld staan :z
Pffff, dat was ook alleen maar even in mijn 2e post in dit topic!
[..]

Inderdaad, maar je mag natuurlijk ook wel wat gezond verstand en fatsoen verwachten. Maar goed, voor veel mensen blijkt dat dus te hoog gegrepen...
Blijkbaar...

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 22:47 schreef JvS het volgende:
Ok, dit gaat helemaal nergens meer over. Deze discussie was er een die wel goed liep. 208, wat is in 's hemelsnaam je bedoeling?? Aantonen dat Exirion zichzelf tegenpraat? Dit wordt echt helemaal uit z'n verband getrokken.

Doe die discussie aub via icq, ok? Want als jij persoonlijk iets tegen Exirion hebt, dan moet je dat maar persoonlijk oplossen. Dit heeft nog wel het meest weg van iemand onderuit willen halen ofzo...

Als je het niet vind, mag je me er via ICQ van overtuigen, en als dat je lukt, dan haal ik m'n post weg....

En nu weer ontopic (als dat nog mogelijk is :().
Okay, is goed. Ik zet de 'discussie' over ICQ voort en leg het je nog wel ff uit. Ga maar verder on-topic :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 22:48 schreef 208 het volgende:
oohh, I get it... wanna-be modje alert!!! ;)
Goed, dit is al de derde keer dat je over wannabe modjes begint dus het is me nu ook wel duidelijk wat je doel is met deze waanzinnig slappe aanval.

Je kwam hier de discussie binnenvallen zonder de essentie ervan gelezen te hebben, hebt alles uit de context gerukt, loopt daarna alleen nog maar te klieren over details, dus ik vind dat je erg doorzichtig en slap bezig bent :r

Ik ben nogsteeds niet onder de indruk van je 'aanval', want alles raakt kant noch wal. Tegenargumenten probeer je als onzin af te doen alsof jij het allemaal beter weet.

Ga maar weer fijn spelen in de HK, en laat deze discussie verder over aan mensen die serieus dingen aan GoT willen verbeteren (noem ze wannabe-modjes als je dat leuk vindt, prima...).

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

[..]

Ga jij je mond eens wassen en een boek lezen over debatteren ofzo zeg :r

Bericht hierboven

• zeef
Op dinsdag 17 juli 2001 22:09 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Hier kan ik het bijna gelijk mee eens worden eigenlijk.
Gelukkig maar, dan is alle 9(denk)zweet en tranen niet voor niets geweest :)

208, het lijkt me dat je nog eens goed moet kijken naar de defenitie van discussie in de FAQ-'o-life. Anders gezegd, bedenk :

-wat doen we hier ?

We discussiëren hier met elkaar. Doel daarvan is om je menig te dleen met anderen. Soms heb jij een mening die niet overeenkomt met een ander. Dat kan. Wat doe je dan ? Je beargumenteerd jouw gelijk en zijn (iyho)ongelijk.

Exirion had aanvankelijk een wat fellere mening, evenals ik. Maar gaande weg hebben we blijkbaar ingezien dat we - volgens goed poldermodelgebruik - onze mening wat bij moeten stellen om tot een gezamelijk compromis te komen. Dit in 't belang van wat ons allen dierbaar is, GoT.

Wat daar niet bij hoort is het uittentreure aanhalen van kleine details. Dit resulteert helaas in een nu bijna onleesbaar en helaas dus ook onwerkbaar topic. En dat terwijl je ook zinnige bijdragen kan leveren. Dat heb je ook gedaan, ze zijn helaas ondergesneeuwd door de one-on-one met exirion.

btw uit http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 22:56 schreef Exirion het volgende:

[..]

Goed, dit is al de derde keer dat je over wannabe modjes begint dus het is me nu ook wel duidelijk wat je doel is met deze waanzinnig slappe aanval.

Je kwam hier de discussie binnenvallen zonder de essentie ervan gelezen te hebben, hebt alles uit de context gerukt, loopt daarna alleen nog maar te klieren over details, dus ik vind dat je erg doorzichtig en slap bezig bent :r

Ik ben nogsteeds niet onder de indruk van je 'aanval', want alles raakt kant noch wal. Tegenargumenten probeer je als onzin af te doen alsof jij het allemaal beter weet.
/ignore hem dan joh, je weet toch dat je gelijk hebt?
Ga maar weer fijn spelen in de HK, en laat deze discussie verder over aan mensen die serieus dingen aan GoT willen verbeteren (noem ze wannabe-modjes als je dat leuk vindt, prima...).
Och, ik ben ook wannabemodje geweest, boeiend, die kunnen soms best handig zijn >:)

Maar euh, 208, fijn dat je zelf naar ICQ vertrekt, want dit topic is nu dus naar de knoppen, hoe gaan we nu weer ontopic door? 't Is wachten tot de volgende user reageert.

BTW: Argumenten hebben dus _echt_ wel met de inhoud te maken he? Niet met de spelling/taal zelf. Als je de argumenten en conclusies uit een betoog haalt hou je niks over, ow ja, jouw posts >:) (geintje :*)

• Roelant
  • Niet online
[Mr. de Uil Modus]

En toen werd het licht en ging iedereen weer on-topic, lieve kijkbuiskinderen!

[/Mr. de Uil Modus]

Verwijderd

* Anoniem: 208 haat het om niet het laatste woord te hebben! :)

Maar goed, ik wou nog even zeggen dat Exirion en ik ff ge-ICQed hebben dat ons enige meningsverschil nu nog is dat die HK-ratio een beetje overbodig is. Hetgene waar we allebei over eens zijn, is dat er strenger gemod moet worden in de tech-fora.

• zeef
Op woensdag 18 juli 2001 00:10 schreef 208 het volgende:
* Anoniem: 208 haat het om niet het laatste woord te hebben! :)

Maar goed, ik wou nog even zeggen dat Exirion en ik ff ge-ICQed hebben dat ons enige meningsverschil nu nog is dat die HK-ratio een beetje overbodig is. Hetgene waar we allebei over eens zijn, is dat er strenger gemod moet worden in de tech-fora.
waarbij ik me ook aansluit bij het laatste (en je 't laatste woord ontneem >:))

Verwijderd

Damn; zeggen ze tegen mij dat het gedoe van mijn sig in een ander draadje moet :P Zie ik hierboven iets van 40 offtopic replies achter elkaar ;)

Maar goed zoals ik al in het begin gezegd heb, ben ik eigenlijk best voor een script, dat ervoor zorgt, dat de verhouding tech/hk posts in goede banen blijft. Zoals ik wederom eerder gezegd heb, zou dit wat problemen in LA op kunnen leveren evenals mensen die onzin in de tech-fora gaan posten. Als men daar nu eens gewoon strenger tegen op zou treden. Door gewoon voor mensen die veel van dat soort posts maken een waarschuwing te geven. Schrikt in ieder geval af!

Dit zorgt er in ieder geval voor dat ongewenst publiek sowieso op den duur het hier niet volhoudt. Het zorgt er verder voor dat mensen niet alleen nog maar voor de HK komen, als ze daar eenmaal in mogen.

Verder weet ik niet of het al gedaan wordt, maar zou bijvoorbeeld een tijdelijk ban van GOT (net zoal een tijdelijk ban voor de HK) ook niet iets zijn in het kader van wat strenger op treden tegen mensen die onzin in de techfora posten. Geef ze maar een weekje geen toegang. Eens kijken hoe ze dan piepen.
(Nadeel hiervan is natuurlijk wel weer, dat het cloontjes in de hand werkt).

Iets waar ik me de laatste tijd enigszins aan erger zijn de vele semi-opsom topics in techfora als: "wat is het beeste download-progje" ,"Hoe ziet je desktop eruit" etc etc.
Een keer is dat leuk, maar je ziet eigenlijk dat het helaas door sommige mensen gebruikt wordt om de postcount maar lekker op te schroeven.

Verwijderd

Grrrrrene; waarom trashte je nou je eigen reply :? >:)
Vond het op zich wel een geinige grap, alleen wel enigszins offtopic ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 19:52 schreef nelske het volgende:
Grrrrrene; waarom trashte je nou je eigen reply :? >:)
Vond het op zich wel een geinige grap, alleen wel enigszins offtopic ;)
De grap is er al vanaf. Vandaar...

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 19:59 schreef Grrrrrene het volgende:
De grap is er al vanaf. Vandaar...
=[offtopic]=

Ik vind um anders nog steeds leuk hoor >:)
Pagina: 1 2 Laatste