Inderdaad. http://sportscar365.com/l...break-in-late-bop-change/iichel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:08:
Komt er eigenlijk nog een BoP adjustment na Q3?
Ik hoop oprecht dat ze deze nodig hebben en niet de boel lopen te flessen als Ford deed een paar jaar terug.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Van wat ik zo lees, zijn het ook kleine aanpassingen die niet al te veel invloed moeten hebben. Meer zou de organisatie ook niet moeten doen, naar mijn mening.
Zoals ik ook eerder zei, die 10 kg extra zal Porsche niet ineens kansloos maken.
Zoals ik ook eerder zei, die 10 kg extra zal Porsche niet ineens kansloos maken.
ah crap bedenk me net, voorheen kon ik nog via eurosport/tv kijken. Maar dat heb ik niet meer. Gaat weer even zoeken worden naar wat streams
voor 9,99 kun je de officiele WEC stream kopen. Schijnt dit jaar (eindelijk) goed voor elkaar te zijn. Ik heb 'm iig weer gekocht.
Ik had al problemen met Q2 & Q3 (heb ik op een alternatieve stream moeten kijken).iichel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:22:
voor 9,99 kun je de officiele WEC stream kopen. Schijnt dit jaar (eindelijk) goed voor elkaar te zijn. Ik heb 'm iig weer gekocht.
Dus vrees nu al voor de race!
hmmm k dan zoek ik even verder nog. Voorheen was de NL eurosport altijd wel nice mbt commentaar en interactie. Reageerde altijd op twitter vragen etc in de uitzending
Eventueel via het online platform van jouw aanbieder kijken? Of via NLZiet waar je ook RTL7 live hebt.Paulus07 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:18:
ah crap bedenk me net, voorheen kon ik nog via eurosport/tv kijken. Maar dat heb ik niet meer. Gaat weer even zoeken worden naar wat streams
Op RTL7 wordt het ook volledig uitgezonden. Is ook actief op Twitter!Paulus07 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:38:
hmmm k dan zoek ik even verder nog. Voorheen was de NL eurosport altijd wel nice mbt commentaar en interactie. Reageerde altijd op twitter vragen etc in de uitzending
Profiteren van de 7 dagen gratis proefperiode van Eurosport? Als je meer sport kijkt is het het sowieso waard om er een abbo op te nemen. Zo niet; niet vergeten optijd op te zeggen.Paulus07 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:38:
Gek. Ik had helemaal geen problemen tijdens FP en alle drie de Q sessies.Ryur schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Ik had al problemen met Q2 & Q3 (heb ik op een alternatieve stream moeten kijken).
Dus vrees nu al voor de race!
Vraag me af of ik op tijd ga zijn voor de start; moet om 14:00 nog even in Den Haag centrum zijn en dan terug naar huis.
Denk dat ik mijn eigen scheurijzer maar ff meeneem #powâh!!!
Denk dat ik mijn eigen scheurijzer maar ff meeneem #powâh!!!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zo, kom dit topic net op tijd voor de start van de Le Mans tegenge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:42:
*disclaimer: Dit topic was tot 3 mei het 24 uur van Le Mans topic. In de komende tijd wordt dit omgebouwd tot WEC superseason topic

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
welkom

Ik meen me te herinner van voorgaande jaren dat ik een officiële stream i.c.m. Radio Le Mans bekeek. Iemand die weet waar ik dit terug kan vinden?
members.fiawec.com --> officiele stream, kost 9.99 + hindy/goodwin commentaar team
eurosport player heeft een 7 dagen gratis trial + eurosport commentaar (o.a. McNish)
RTL7 zendt het uit met NL commentaar
eurosport player heeft een 7 dagen gratis trial + eurosport commentaar (o.a. McNish)
Dit is niet beschikbaar. Het is of Eurosport of de WEC app qua beelden inclusief (Engels) commentaar. Via de Eurosport Player is er wel een kanaal beschikbaar zonder commentaar, dan kan je de stream van RLM syncen met de beelden van Eurosport.Pyr0_ schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:34:
Ik meen me te herinner van voorgaande jaren dat ik een officiële stream i.c.m. Radio Le Mans bekeek. Iemand die weet waar ik dit terug kan vinden?
Dit is incorrect.iichel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:41:
members.fiawec.com --> officiele stream, kost 9.99 + hindy/goodwin commentaar team
WEC app is oa Havin, Moody, McNish, Dumbreck.
Eurosport heeft andere commentatoren, oa David Addison (normaal Blancpain GT) en Jeremy Shaw (IMSA radio).
RLM is audio only. Dat is wel met Hindy en de groep.
Goodwin zit normaal ook bij de WEC crew. Geen idee of hij part-time bij beide teams zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 16-06-2018 13:46 ]
ah dan haal ik dingen door elkaar. my bad.
Dank u voor de reply's! Heb maar ff een eurosport abbo'tje gepakt. Kan dit natuurlijk niet missen! Zin in!
Weet iemand of ik ook Engels commentaar kan krijgen bij eurosport?
[ Voor 24% gewijzigd door Pyr0_ op 16-06-2018 14:01 ]
Ik geloof van wel. Bij andere evenementen is dit ook beschikbaar. Je hebt dan drie “kanalen”: Eurosport 1 of 2 met NL commentaar, Eurosport met Engels commentaar en een kanaal zonder commentaar.Pyr0_ schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:59:
Dank u voor de reply's! Heb maar ff een eurosport abbo'tje gepakt. Kan dit natuurlijk niet missen! Zin in!
stel je voor, je leidt GTE Pro en vannacht rond een uur of 4 vannacht hoor je 'Maldonado is the car behind, Maldonado is the car behind' terwijl je met 250kmh richting Porsche Curves vliegt.
Ik zit er ook klaar voor, het blijft iets magisch...
Gewoon doorrijden want Maldo gaat toch de andere kant opiichel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:13:
stel je voor, je leidt GTE Pro en vannacht rond een uur of 4 vannacht hoor je 'Maldonado is the car behind, Maldonado is the car behind' terwijl je met 250kmh richting Porsche Curves vliegt.
Net een tijdje Eurosport gekeken en nu even RTL 7, ben er nog niet achter wat ik fijner vind. Voorgaande jaren vooral veel RTL 7 gekeken.
"Helaas" vanavond een feestje en we slapen bij vrienden, dus ik vrees dat ik er niet heeeeeel veel van mee ga krijgen dit jaar
"Helaas" vanavond een feestje en we slapen bij vrienden, dus ik vrees dat ik er niet heeeeeel veel van mee ga krijgen dit jaar
Als hij echt zo gevaarlijk was, had hij inmiddels wel wat auto's afgeschreven en/of had hij niet mogen meedoen.iichel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:13:
Ik zal mijn woorden terug nemen als er morgen op motorsport.com staat "Maldonado causes and miraculously escapes four-way crash that takes out each Class leader".
Wel tof, Eurosport Player heeft ook on-board camera's bij Toyota, BMW, Ford, Rebellion en Porsche!
ByKolles is een beetje het B100 van endurance racing. Ze hebben ook altijd pech.
Nee kom op Kolles!!!
Hee, er rijdt nu toch nog een Porsche vooraan
People as things, that’s where it starts.
Hahaha, begrijp nog steeds niet helemaal waarom Porsche dit jaar heeft overgeslagen. Ze zijn 70 geworden en dat zou, naar mijn mening, best een mooie opportunity zijn geweest om nog een titel proberen te pakken.
Oh well, dan maar juichen voor een non-hybride dit jaar!

Combinatie van toch al tig keer gewonnen hebben, maar ik denk ook dat alle dieselgate-problemen bij VAG roet [har har harMAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Hahaha, begrijp nog steeds niet helemaal waarom Porsche dit jaar heeft overgeslagen. Ze zijn 70 geworden en dat zou, naar mijn mening, best een mooie opportunity zijn geweest om nog een titel proberen te pakken.
Oh well, dan maar juichen voor een non-hybride dit jaar!

En de eerste brokken zijn al gevallen, Rebellion heeft een nieuwe Aerokit gekregen
En daar vliegen de eerste stukken al rond
[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 16-06-2018 15:02 ]
Ja dat is toch ongekend?
Maargoed, tijd zat om naar voren te rijden
Crap, Jaafar... Snel even een ductapeje halen!
/edit: waarom staan de rode lampen te knipperen op de wagens? Dat moet toch alleen bij damp/wet track of bepaalde lichtmeting?
/edit: waarom staan de rode lampen te knipperen op de wagens? Dat moet toch alleen bij damp/wet track of bepaalde lichtmeting?
[ Voor 58% gewijzigd door MAX3400 op 16-06-2018 15:13 ]
En fortuinlijk genoeg hebben ze bij Dragonspeed niet de Grosjean-school of "driving backwards back into the field" gevolgd en was het dus geen crash met meerdere extra slachtoffers...
REGEN!!!!
Druppels
Regen op Le Mans is altijd leuk, zolang het niet te gek wordt

Nee hoor, kom maar op met die stortregenRobinHood schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:15:
Druppels![]()
Maakt het altijd spannend.
Nouja, bij serieuze stortregen kan het net zo spannend zijn als de start van 1 of 2 jaar geleden: SC een uur lang omdat er teveel staand water wasPanini schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:18:
[...]
Nee hoor, kom maar op met die stortregen![]()

"Stortregen" in Frankrijk is de laatste tijd eerder synoniem voor "1 totPanini schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:18:
[...]
Nee hoor, kom maar op met die stortregen![]()
Toyota heeft helemaal geen competitie lijkt het, vreemde 'race' in die klasse.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
@RobinHood ging vorig jaar de SC niet op ee gegeven moment driften?
@Lasmibalsingh daar is veel over gesproken inderdaad de afgelopen tijd (helaas).
@Lasmibalsingh daar is veel over gesproken inderdaad de afgelopen tijd (helaas).
MAX3400 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:23:
@RobinHood ging vorig jaar de SC niet op ee gegeven moment driften?
2 jaar terug al weer
Tja, vorig jaar had een LMP2 bijna gewonnen omdat de LMP1's bij bosjes uitvielen. Race pace zegt uiteindelijk niet alles bij een race van 24 uur.Lasmibalsingh schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:20:
Toyota heeft helemaal geen competitie lijkt het, vreemde 'race' in die klasse.
@MAX3400 Weet ik niet meer, weet wel dat er later wel een soort van excuses zijn gemaakt door de raceleiding, want hoe die start ging was niet echt Le Mans stijl.
RobinHood schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:20:
[...]
Nouja, bij serieuze stortregen kan het net zo spannend zijn als de start van 1 of 2 jaar geleden: SC een uur lang omdat er teveel staand water was
Het moet wel rijdbaar blijven en het spannend maken. Een SC voor een uur zit niemand op te wachten.Amphiebietje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:20:
[...]
"Stortregen" in Frankrijk is de laatste tijd eerder synoniem voor "1 tot1.5 meter water in de straten en modderstromen die alles wegspoelen", dus laten we het bij "zware regenval" houden...
Ik zal het dan inderdaad wat nuanceren en het bij zware regenval houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 16-06-2018 15:29 ]
Iemand die wel met de Eurosport Player Airplay van een iPad naar een 4K Apple TV kan doen? Ik krijg het niet aan de gang, mirroring werkt wel maar dat ziet er niet uit natuurlijk. Op twee iPads (en twee Apple TVs) geprobeerd, overal kan ik met de Ziggo GO app wel naar die Apple TV streamen (maar daar gaat Eurosport zo wielrennen)
Anders stream je voor nu met de Ziggo GO app even RTL7 terwijl je verder zoekt naar een oplossing? Die zenden wel gewoon constant uit, kan je in ieder geval blijven genieten van Le mansnoo schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:30:
Iemand die wel met de Eurosport Player Airplay van een iPad naar een 4K Apple TV kan doen? Ik krijg het niet aan de gang, mirroring werkt wel maar dat ziet er niet uit natuurlijk. Op twee iPads (en twee Apple TVs) geprobeerd, overal kan ik met de Ziggo GO app wel naar die Apple TV streamen (maar daar gaat Eurosport zo wielrennen)
Thanks, op naar RTL7 terwijl ik wacht op wat support@eurosport te melden heeftPanini schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:33:
[...]
Anders stream je voor nu met de Ziggo GO app even RTL7 terwijl je verder zoekt naar een oplossing? Die zenden wel gewoon constant uit, kan je in ieder geval blijven genieten van Le mans
Eurosport heeft een native Apple TV app.noo schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:30:
no further action tussen de #1 en #10 (bocht 1 ronde 1 incident)
Ik denk niet dat dieselgate ermee van doen heeft. De 919 rijdt/reed op benzine namelijk.RobinHood schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:01:
Combinatie van toch al tig keer gewonnen hebben, maar ik denk ook dat alle dieselgate-problemen bij VAG roet in het eten hebben gegooid, de boetes die ze gekregen hebben zijn torenhoog, kun je jaren van racen
En niet vergeten dat Audi vanuit LMP1 overgestapt is naar Formule E.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:07 ]
SMP blijft aardig bij zo... Nog geen 2 minuten achterstand na een uur rijden. Als Toyota ook maar "dit" aan tegenslag heeft, vraag ik me echt af of die drivethrough wordt geforceerd.
Ja, maar Porsche is wel onderdeel van VAG.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:04:
[...]
Ik denk niet dat dieselgate ermee van doen heeft. De 919 reed op benzine namelijk.![]()
Audi is gestopt door het dieselschandaal. Ze waren al bezig met de ontwikkeling van de nieuwe auto, tot VAG management het programma stop zette. Daarna zijn ze overgestapt naar Formule E.
Porsche had de race een paar keer gewonnen met de 919 en een LMP1 hybride programma is ontzettend duur. In LMP hebben ze niets meer te bewijzen. Het dieselschandaal heeft (indirect) zeker ook invloed gehad op hun besluit om over te stappen naar Formule E. Waarom? Het is goedkoper en ze proberen hun imago te herstellen/redden.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 16-06-2018 16:09 ]
True, maar Porsche is wel onderdeel van VAG, en gezien Porsche ook diesels heeft in de Cayenne en Macan, zullen zij waarschijnlijk ook een deel van die boete hebben gekregen.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:04:
[...]
Ik denk niet dat dieselgate ermee van doen heeft. De 919 reed op benzine namelijk.![]()
Het wordt in ieder geval gezien als een grote reden waarom de andere VAG'er, Audi, gestopt is. Natuurlijk, zij gooien het vooral op "elektriciteit heeft de toekomst, jeej Formula-E" maar het is wel erg toevallig
Heb je hier een bron voor? Audi is na het LMP-avontuur namelijk naar Formule E overgestapt en dat was volgens mij vóór het dieselgate schandaal al bekend.Niellie41 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:07:
Audi is gestopt door het dieselschandaal. Ze waren al bezig met de ontwikkeling van de nieuwe auto, tot VAG management het programma stopte.
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:13 ]
Naar illegale streams van copyright materiaal verwijzen is absoluut niet de bedoeling op GoT.
[ Voor 116% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-06-2018 16:43 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Morgen in ieder geval 1 dure velg op Place-de-Marché.fr
Dit heeft Radio Le Mans vaker gemeld. Zij hebben veel connecties/relaties met verschillende teams.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:08:
[...]
Heb je hier een bron voor? Audi is na het LMP-avontuur namelijk naar Formule E overgestapt.
Daarnaast:
https://jalopnik.com/why-...o-quit-le-mans-1788252715
https://www.roadandtrack....s/a31331/audis-exit-from/
https://www.autosport.com...i-ends-wec-lmp1-programme
http://www.dailysportscar...t-end-of-2016-season.html
Dieselgate begon in 2015 (edit: 2014 wellicht zelfs al). In 2016 kondigde Audi aan om te stoppen.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:08:
[...]
Heb je hier een bron voor? Audi is na het LMP-avontuur namelijk naar Formule E overgestapt en dat was volgens mij vóór het dieselgate schandaal al bekend.Ik denk echt dat het vooral vanwege de poen is geweest en dat dieselgate maar weinig parten hierin speelt.
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 16-06-2018 16:17 ]
Maar geen officieel statement van Audi zelf dus. Als dieselgate namelijk daadwerkelijk zo'n groot probleem was, had Audi ook wel gestopt met DTM.Niellie41 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:14:
Dieselgate begon in 2015 (edit: 2014 wellicht zelfs al). In 2016 kondigde Audi aan om te stoppen.
En ook iets wat een van jouw linkjes aangeeft;
Lijkt mij veel eerder aannemelijker. Het volgende stukje onderstreept ook dat het juist de ontwikkeling van de auto is die het programma de das om heeft gedraaid en VAG ook geld nodig had vanwege dieselgate, maar als ik het zo lees, is het allemaal vrij rakelings en is het niet meer dan dat.On the engineering front, Porsche (and Toyota, to a lesser degree) also made it hard to ignore the era of Audi's turbodiesel dominance had reached its natural conclusion.
To turn the tide, a new, skinny, non-diesel solution would be required, and with it, the entire concept of the R18 would also need to change. Take whatever the latest R18 cost VAG, triple it, and that's what Audi Sport would need to reassert its dominance at Le Mans. In light of the Dieselgate's financial clampdown, and having spent a fortune on the 2016 model, Audi Sport's turbodiesel decline came at the worst possible time and sealed the program's fate.
[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:26 ]
BoP voor GT Pro is wel aardig op orde, toch nog... Fijn treintje dus iedereen moet optimaal rijden om geen plekken te verliezen.
Wat een scheve vergelijking, DTM is natuurlijk vele malen goedkoper.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:20:
[...]
Maar geen officieel statement van Audi zelf dus. Als dieselgate namelijk daadwerkelijk zo'n groot probleem was, had Audi ook wel gestopt met DTM.Al snap ik wel dat het mooi uitkomt allemaal zo, maar ik geloof er gewoon weinig van.
En ook iets wat een van jouw linkjes aangeeft;
[...]
Lijkt mij veel eerder aannemelijker.
Audi engineers hebben meermaals tegen journalisten gezegd(toen zij bijvoorbeeld in de auto mochten rijden) dat de auto voor volgend seizoen al bijna klaar was. Audi/Joest hebben zelfs nog gezocht naar een potentiële koper voor de auto en het team tot vlak voor het begin van het seizoen, de auto was immers praktisch klaar.
Uit het artikel van Marshall Pruett:CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:20:
[...]
Maar geen officieel statement van Audi zelf dus. Als dieselgate namelijk daadwerkelijk zo'n groot probleem was, had Audi ook wel gestopt met DTM.Al snap ik wel dat het mooi uitkomt allemaal zo, maar ik geloof er gewoon weinig van.
Of je het gelooft of niet, is je eigen keuze.The first axe started its slow and silent fall when VW's Dieselgate scandal broke on Sept. 18, 2015. Volkswagen Audi Group (VAG) didn't know the size of the fine at the time, but it knew its bottom line would take a massive hit at some point. It finally arrived on Tuesday.
Following the announcement of a $15 billion buyback settlement in North America alone, Less than 24 hours later, Wednesday's decision to cleave one of VAG's two most expensive racing projects from the books was the inevitable response. Porsche's gasoline-fueled Le Mans program, which is said to command the same half-billion-dollar investment each year, was spared.
Shortly after Dieselgate broke, insiders told me every racing program within VAG was instructed to drop whatever wasn't turning a profit or adding to the company's reputation. Coming off of two lopsided Le Mans losses courtesy of sister brand Porsche (and a prolonged drubbing in the FIA World Endurance Championship at the hand of Porsche's 919 Hybrid), Audi Sport's LMP1 program was unable to meet either of VAG's self-imposed sustainability criteria.
Als merk zou je achterlijk om een diesel racewagen te gebruiken terwijl je alle shit over je heen krijgt met betrekking tot het dieselschandaal.
Ze hoeven toch ook niet meteen al hun programma's stop te zetten? DTM is een lokaal kampioenschap en het bereik hiervan is stukken kleiner dan LMP1. Ik kan me ook voorstellen dat DTM ook goedkoper is dan de LMP1.
Het gaat me niet om de vergelijking. Het gaat mij erom dat er hier wordt gedaan alsof dieselgate dé reden is dat Audi en Porsche gestopt zijn met hun LMP1 programma's, maar dat is verre van de hoofdreden. Als dieselgate wél de hoofdreden was, had Audi net zo goed moeten stoppen met hun DTM-programma.BasV. schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:26:
Wat een scheve vergelijking, DTM is natuurlijk vele malen goedkoper.
Voor Audi was het gewoon totaal niet interessant meer om de auto door te ontwikkelen en dieselgate kwam ook om de hoek kijken. Dan is het sommetje gauw gemaakt. Maar dat maakt niet dat dieselgate dé reden (maar dus 1 van de redenen) is dat Audi gestopt is.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:31 ]
De DTM auto's rijden ten eerste op benzine, wat dus geen connectie heeft met dieselgate. Het promoten van hun auto's met een diesel LMP1 was gewoon geen goed idee. Daarnaast is het stoppen met LMP1 een grotere besparing dan stoppen met DTM. Wat verklaart waarom ze daar gewoon mee door zijn gegaan.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:28:
[...]
Het gaat me niet om de vergelijking. Het gaat mij erom dat er hier wordt gedaan alsof dieselgate dé reden is dat Audi en Porsche gestopt zijn met hun LMP1 programma's, maar dat is verre van de hoofdreden. Als dieselgate wél de hoofdreden was, had Audi net zo goed moeten stoppen met hun DTM-programma.
De Porsche 919 hybrid is ook een benzine auto? Dus ik begrijp niet waarom dat uit zou maken. Gevolgen van dieselgate zitten hem meer in de imageoschade van de merknamen, niet wat de sportauto's zelf verbruiken.BasV. schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:30:
De DTM auto's rijden ten eerste op benzine, wat dus geen connectie heeft met dieselgate.
Bij Porsche zou het ook gaan om "alles al gewonnen", en LMP is voor hun gewoon erg duur, en als daarbij ook nog eens een dieselgate-boete komt, tja, dan moet ergens een bijl in gezet worden.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:33:
[...]
De Porsche 919 hybrid is ook een benzine auto? Dus ik begrijp niet waarom dat uit zou maken. Gevolgen van dieselgate zitten hem meer in de imageoschade van de merknamen, niet wat de sportauto's zelf verbruiken.
Punt is: Dit soort merken gaan natuurlijk nooit zeggen "we stoppen omdat we de boetes anders niet kunnen betalen", volgens mij is ook Nissan gewoon met stille trom gestopt.
Dan denken we allebei dus hetzelfde.RobinHood schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:37:
Bij Porsche zou het ook gaan om "alles al gewonnen", en LMP is voor hun gewoon erg duur, en als daarbij ook nog eens een dieselgate-boete komt, tja, dan moet ergens een bijl in gezet worden.
Wat ik van Nissan zo snel vind is dat de performance gewoon dusdanig brak was, dat Nissan zelf tot de conclusie kwam dat de performance nooit in de buurt van de concurrentie zou komen. Al denk ik eerder dat geld wellicht ook een issue was, als je de eerste twee races overslaat om beter voor te kunnen bereiden op Le Mans en dat vervolgens de enige race is waarin je meedoet (in dat seizoen), lijkt me dat niet allemaal te wijten aan alleen de auto.Punt is: Dit soort merken gaan natuurlijk nooit zeggen "we stoppen omdat we de boetes anders niet kunnen betalen", volgens mij is ook Nissan gewoon met stille trom gestopt.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:41 ]
Die Gulf is wel ff klaar...
Lekke band voor auto van Ho Pin Tung (#38)... En als ik de audio van de Eurosport stream zo hoor, is daar wel meer mee aan de hand ook, oei oei oei. Geen prolongatie, vrees ik.
[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:43 ]
Gaat lekker zo de eerste twee uurtjes
Dan moet je nog wel even een stukje...CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:42:
Lekke band voor auto van Ho Pin Tung (#38)... En als ik de audio van de Eurosport stream zo hoor, is daar wel meer mee aan de hand ook, oei oei oei. Geen prolongatie, vrees ik.
Beter dan vorig jaar. Toen gebeurde er nauwelijks iets. Ben ergens wel benieuwd hoe het met die hypercars af gaat lopen.DigitalError schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:43:
Gaat lekker zo de eerste twee uurtjes
Iemand die trouwens weet waarom Lamborghini en Maserati bijvoorbeeld niet meedoen? Zou dat voor Lamborghini ook (o.a. dieselgate zijn?) Al zie je dat merk nu niet zoveel in de autosport.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 16:45 ]
@CH4OS Lambo verdient niet genoeg om zelf een race-team op te zetten. Wel geven ze veel support aan privateers en daardoor zie je Lambo supportraces in de Blancpain en ook Lambo's in de hoofdrace.
Ze doen wel veeeel aan marketing rondom Squadra Corse en daar gaat ook wel wat geld in. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dezepfde bedragen kunnen/willen besteden zoals een Ford of Ferrari die zo ongeveer in alle landen / klassen mee lijken te doen.
Ze doen wel veeeel aan marketing rondom Squadra Corse en daar gaat ook wel wat geld in. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dezepfde bedragen kunnen/willen besteden zoals een Ford of Ferrari die zo ongeveer in alle landen / klassen mee lijken te doen.
Leuk om de race te zien, zo ver interessanter dan de afgelopen F1 races.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Wat heeft die Kalff in de pit een lullig helmpie op?
Waar is dat tegen?
Waar is dat tegen?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Is verplicht. Ook bij F1 zie je dat. Is puur bescherming.Tacoos schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:55:
Wat heeft die Kalff in de pit een lullig helmpie op?
Waar is dat tegen?
Lambo verdient inderdaad gewoon niet genoeg.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:43:
[...]
Beter dan vorig jaar. Toen gebeurde er nauwelijks iets. Ben ergens wel benieuwd hoe het met die hypercars af gaat lopen.
Iemand die trouwens weet waarom Lamborghini en Maserati bijvoorbeeld niet meedoen? Zou dat voor Lamborghini ook (o.a. dieselgate zijn?) Al zie je dat merk nu niet zoveel in de autosport.
Waarom Maserati niet? Goede vraag. Ferrari is geen onderdeel meer van Fiat, dus in principe zou het best kunnen. Fiat-Chrysler lijkt sowieso niet heel erg bezig te zijn met autosport. Alfa-Romeo staat nu wel op de Sauber F1's, maar er ligt gewoon een Ferrari blok in.
Ben wel blij dat BMW weer mee doet met in de GT klasse, en er gaan al jaren geruchten dat ze gaan meedoen in de LMP zodra daar serieus nieuwe regels voor zijn. McLaren idem dito, die wil ook best mee doen, maar het moet goedkoper.
Waarom nog steeds een Slow Zone?
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
reparaties van de barriers bij Indy, gok ikSlavy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:11:
De bandenstapel moet gerepareerd en gecontroleerd worden op de plek waar de gulf Porsche Crashte.Slavy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:11:
yep maar is natuurlijk wel een kritiek punt, waar de barrieres goede klappen moeten kunnen opvangenSlavy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:12:
@iichel @BasV. dacht ik al, doen ze wel lang over lijkt het.
Zeker, maar het moet ook goed gebeuren natuurlijk.Slavy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:12:
Ach, ze hebben nog een kleine 22 uur om het te repareren idd
Fransen heSlavy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:12:
Nah, ik snap het wel, ze kunnen gewoon racen op iets van 10km, en de slow zone is gewoon een vaste snelheid, niet dat gekke delta-systeem van de F1. Liever zeker weten dat het goed is dus
De Toyotas zitten, zoals verwacht, ver voor het veld en echt dicht bij elkaar.
De GTE battle is, zoals verwacht, wel geniaal
De GTE battle is, zoals verwacht, wel geniaal
Blij dat Rick Winkelman (voor nu) commentaar geeft, altijd lekker duidelijk en gedetailleerd.
Jammer dat RTL er met reclames doorheen gaat.
Rick Winkelman altijd +1.
Zit lekker naar Alan McNish te luisteren
Zit lekker naar Alan McNish te luisteren
Moet wel zeggen, het commentaar bij RTL GP is niet verkeerd, met Rick Winkelman en Frans Verschuur. Eigenlijk zou Nelson Valkenburg van Eurosport daar nog bij moeten. Die vind ik ook nooit verkeerd.
Wat dat betreft vind ik wel dat sommige commentatoren ook echt bij die specifieke klasse horen. Bij de MotoGP zit ook een altijd enthausiaste commentator, weet even zijn naam niet meer, hahaha.
Wat dat betreft vind ik wel dat sommige commentatoren ook echt bij die specifieke klasse horen. Bij de MotoGP zit ook een altijd enthausiaste commentator, weet even zijn naam niet meer, hahaha.
[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 16-06-2018 17:24 ]
Rick Winkelman doet ook altijd NASCAR presenteren, is altijd leuk, zeer interactief met de kijkers, nu ook zoals je merkt. Heeft meermaals ook vragen van mij tijdens NASCAR live wedstrijden beantwoord.CH4OS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:22:
Moet wel zeggen, het commentaar bij RTL GP is niet verkeerd, met Rick Winkelman en Frans Verschuur.
en toen lag de WEC app stream eruit
Wilde net zeggen
Ik vind die van Eurosport prettiger, maar dat komt ook omdat ik die commentatoren ken van MotorsTV/MotorsportTV.
Zolang het maar geen Olav Mol is
Zolang het maar geen Olav Mol is