FIA World Endurance Championship 2018/2019 Super season

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

iichel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:55:
[...]

Dan zou de Corvette het ook goed gedaan moeten hebben maar die hadden de pace dit weekend niet.
Hebben ze niet aan het eind van de ochtend onder de 3:50 gereden?? Terwijl de beste Q voor een Corvette bij 3:54 was?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32
MAX3400 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:59:
[...]

Hebben ze niet aan het eind van de ochtend onder de 3:50 gereden?? Terwijl de beste Q voor een Corvette bij 3:54 was?
Ze hebben inderdaad een 3:49.448 gereden, maar ondanks dat kleurloos 5e in de klasse geworden.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
iichel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Ze hebben inderdaad een 3:49.448 gereden, maar ondanks dat kleurloos 5e in de klasse geworden.
Was dat ook niet te danken aan de extra kg’s die ze moesten meezeulen vanwege sandbagging eerder die week?

Wat betreft AMR een hele nieuwe auto heeft toch wat tijd nodig ook al hebben ze groot op sebring getest. Dat is niet Le mans. Verder hadden ze buiten de #97 weinig problemen dus dat was al goed. Nu de snelheid nog en ik ze zullen op Silverstone inderdaad beter gaan meekomen hopelijk. Net als Corvette BMW en Ferrari. Laat dit een strijd zijn tussen al die merken please _/-\o_

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
josh-hill schreef op zondag 17 juni 2018 @ 03:14:
Als je YouTube filmpjes kijkt van toen er op Le Mans getest werd, dan springt het geluid van de Porsches er wel steeds uit. Je hoort de andere auto's amper in vergelijking.
Afgelopen weekend met wat vrienden naar Le Mans geweest en het verschil is inderdaad bizar.

Corvette heeft echt een heel vette donkere brul, terwijl de Porsche's echt oorverdovend "schreeuwen". De BMW M6 hoorde je eigenlijk helemaal niet en ook de Ferrari's klonken redelijk timide.

Gezien bijna een kwart van het veld uit Porsches bestond, waren oordoppen zeker een pre :).Sowieso is de beleving langs de baan \ op de circuitcamping qua geluid niet te vergelijken met YouTube filmpjes. Ik was gisteren blij dat ik op een gegeven moment in de auto zat (stilte!).

Verder blijft het bijzonder dat bijvoorbeeld de #11 SMP Racing niet geklasseerd wordt, terwijl deze wel 26 ronden meer gereden heeft dan de geklasseerde nummer 5 in diezelfde klasse.

Verder blijft de overwinning voor Toyota toch... bijzonder. En dan in de zin dat er gewoon geen echte concurrentie was. Natuurlijk hebben ze behoorlijk doorgereden, maar je weet nooit hoe een race verlopen was met concurrentie om je heen. Ga je dan nog iets harder? Toch net over de limiet? Nu hebben ze 24u kwalificatierondjes tegen elkaar kunnen rijden, zonder enige echte druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ben nog niet zo heel verdiept in de wereld van de WEC, maar waarom zijn er eigenlijk niet veel races en zeer verspreid door het jaar heen? Moeten nog twee maanden wachten tot de volgende.

Wikipedia: 2018–19 FIA World Endurance Championship

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Mooie race gezien, GT-Pro's waren zeker op zaterdag goed aan elkaar gewaagd. BMW kon goed meekomen ondanks dat het in de loop van de week niet zo naar uitzag.

Toyota terechte winnaar. Misschien schop ik wel iemand hiermee tegen zijn/haar schenen, maar voor mij is het simpel: Voordat het seizoen begon wist men al dat Toyota mee zou doen, dat het moeilijk zou worden met het hybride systeem. Als je er als team moeite mee hebt dat ze mee doen, dan schaf een LMP2 aan en ga daar mee doen. Wel moet ik zeggen dat Toyota een paar voordeeltjes had (draaiende wielen terwijl ze nog op de air jacks stonden, niets meer van gehoord), maar aan de andere kant heeft de nummer 7 wel voor 2 aparte incidenten 2 aparte top en go's gehad.

Lotterer: Waar was hij mee bezig bij de start. En naderhand niet eens het boete kleed aan trekken..

Racing Team Nederland: Heeft gedaan wat het moet doen. Ik hoop dat Nick de Vries wat sneller is dan Jan Lammers. Niet dat ik iets tegen Jan heb, maar denk dat het tijd wordt dat hij plaats maakt.

Keating Racing: Eindelijk het podium. Het had een plaatsje hoger geweest kunnen zijn, maar het is niet anders. Mooi dat Jeroen wel het boete kleed aantrok voor zijn spin.

Ik denk ook dat de winnaars in de klasses ook de terechte winnaars zijn, ze bleven uit de problemen.

Weet er iemand een lijstje oid van de uitvallers en waarom ze zijn uitgevallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ge-flopt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:43:
Toyota terechte winnaar. Misschien schop ik wel iemand hiermee tegen zijn/haar schenen, maar voor mij is het simpel: Voordat het seizoen begon wist men al dat Toyota mee zou doen, dat het moeilijk zou worden met het hybride systeem. Als je er als team moeite mee hebt dat ze mee doen, dan schaf een LMP2 aan en ga daar mee doen. Wel moet ik zeggen dat Toyota een paar voordeeltjes had (draaiende wielen terwijl ze nog op de air jacks stonden, niets meer van gehoord), maar aan de andere kant heeft de nummer 7 wel voor 2 aparte incidenten 2 aparte top en go's gehad.
Natuurlijk, in de klasse zijn het de absolute winnaars. Toch zit er voor velen en aparte smaak bij, zelfs bij Toyota balen ze dat Porsche en\of Audi er gewoon niet waren begreep ik van diverse media.

Zie het als een hardloopwedstrijd voor invaliden: degene zonder armen wint, degene zonder benen wordt 2e. Allebei in dezelfde competitie, maar toch zullen mensen er sceptisch tegenaan kijken. Het is gewoon nét niet hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Eens, het is geen verrassing, en absoluut een terechte overwinning gezien de lineup.

Maar er zit inderdaad een flauw smaakje aan voor velen, een overwinning op een veld LMP1Ls die gewoon kwa regels nooit de racepace kunnen matchen is niet hetzelfde als de strijd aangaan met audi/porsche etc.. op gelijke voet.

Je kan je prima afvragen of als ze net als vorig jaar 24 uur lang vol 100% hadden moeten knallen. Vorig jaar hadden ze daardoor zoveel problemen dat ze achter een aantal LMP2s eindigden, en de LMP1 privateers zijn sneller...

Ben zeer benieuwd wat toyota nu gaat doen, seizoen netjes uitrijden en volgend jaar even een 2e overwinning scoren, of dat ze het dossier lmp1 dichtklappen. Is er al meer bekend over het hypercar plan van de FIA/ACO?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Via @GinettaCars
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Df5UEoKWsAAIXBt.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
vectormatic schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Ben zeer benieuwd wat toyota nu gaat doen, seizoen netjes uitrijden en volgend jaar even een 2e overwinning scoren, of dat ze het dossier lmp1 dichtklappen. Is er al meer bekend over het hypercar plan van de FIA/ACO?
Volgend jaar Le Mans hoort nog bij dit seizoen (WEC superseizoen 18/19), waar Toyota zich ook voor aangemeld heeft.
Dus Le Mans 2019 gaan ze gewoon rijden.

Ze hebben een Gazoo Racing Super Sport Concept gepresenteerd, wat eigenlijk een TS050 is met een hypercar body. Misschien dat ze daarmee in 20/21 mee gaan doen?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35386390_1972607096105897_8469116328739864576_o.jpg?_nc_cat=0&oh=230dee4fe8487c600676d8c492dbcb93&oe=5BBA5AA8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@iichel

Ik lees net hier:

https://www.autocar.co.uk...ed-top-class-le-mans-2020

Dat vanaf 2020 LMP1 de prullenbak ingaat, en er meer GT1-esque hypercars voor terug komen, met inderdaad die super sport concept als mogelijke deelnemer.

Ben zeer benieuwd wat dit met LMP2 gaat doen binnen het WEC, en of dit Ferrari gaat verleiden tot een FXX-LM

EDIT:

https://www.fia.com/news/...revolutionary-regulations

performance target is 3:20 op la-sarthe, hetzelfde als waar LMP1 de afgelopen jaren op is afgeregeld, lijkt er dus op dat deze hypercars gewoon LMP2s moeten kunnen wegrijden.

[ Voor 23% gewijzigd door vectormatic op 18-06-2018 11:43 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
LMP2 is erg succesvol de laatste jaren (IMSA, Asian LM series, European LM series), ik denk niet dat ze dat zomaar gaan schrappen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Sta je dan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Df9Zhv0X0AAcDSq?format=jpg&name=900x900
Foto via https://twitter.com/aaron.../1008642278246813696?s=21

[ Voor 27% gewijzigd door Jasphur op 18-06-2018 11:47 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

*Wat mot ik hier nou mee* look.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

"Nee, sorry meneer Alonso, die mag niet mee in het vliegtuig".

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

Niellie41

[object Object]

fredkroket schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:06:
[...]
Verder blijft het bijzonder dat bijvoorbeeld de #11 SMP Racing niet geklasseerd wordt, terwijl deze wel 26 ronden meer gereden heeft dan de geklasseerde nummer 5 in diezelfde klasse.
Is de Ginetta niet rijdend over de finish gekomen? Dat is namelijk de eis om geclassificeerd te worden.
Ik vind Toyota ook de terechte winnaar. Veel mensen zeggen dat deze overwinning nep is, maar vergeten wel even 2012 waar Audi met 4 auto's aan de start stond tegen Toyota (die voor het eerst gingen racen met hun nieuwe LMP1 auto) en wat privateers. In principe dezelfde situatie. Als dit jaar.

Je zag ook heel duidelijk dat de nieuwe auto's (LMP1 privateers, BMW en Aston Martin) veel kinderziektes hadden. Allerlei probleempjes die je vaker ziet in een eerste of tweede race van een auto. BMW had bijvoorbeeld twee keer een kapotte damper, iets wat ze tot nu toe nog niet waren tegen gekomen bij het testen en de races in de VS.

Het was ook de allereerste race van beide Ginetta auto's. Die hadden allerlei problem die je normaal bij je shakedown test hebt.

Wat betreft de draaiende wielen in de lucht. Ik heb ergens gelezen of tijdens de stream gehoord dat de elektrische krachtbron niet wordt gezien als onderdeel van de motor. Als de verbrandingsmotor er voor zorgde dat de wielen gingen draaien (oftewel de motor staat aan) dan was het wel een penalty. Het is wel apart dat er geen onderzoek meer naar is gedaan, want ik kan me inderdaad (vaag) herinneren dat teams er wel eens voor zijn bestraft.
Lotterer: Waar was hij mee bezig bij de start. En naderhand niet eens het boete kleed aan trekken..
Er is op de WEC stream gemeld dat de neus niet goed vast zat bij de start. Het is mogelijk dat het niet eens zijn schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Niellie41 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:42:

Ik vind Toyota ook de terechte winnaar. Veel mensen zeggen dat deze overwinning nep is, maar vergeten wel even 2012 waar Audi met 4 auto's aan de start stond tegen Toyota (die voor het eerst gingen racen met hun nieuwe LMP1 auto) en wat privateers. In principe dezelfde situatie. Als dit jaar.
Er zijn inderdaad ook een aantal overwinningen in audi's die als "easy mode" gezien kunnen worden, maar Audi heeft daarintegen ook een fatsoenlijk aantal keren WEL fatsoenlijke concurrentie verslagen. Dus hoewel je best kan zeggen dat toyota's overwinning dit jaar niks anders is dan wat Audi in 20xx gedaan heeft, heeft audi meer op hun conto dan alleen dat, en toyota vooralsnog niet.

nogmaals, toyota heeft 100% terecht en verdiend gewonnen, maar tegelijkertijd snap ik het sentiment dat deze overwinning een tikje hol klinkt ook volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
tsja als er geen fatsoenlijke concurrentie komt opdagen kun je ze ook niet verslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In de categorie van: "kleine miscalculatie":
https://www.autosport.com...race-le-mans-penalty-list
Two of Ford's GTE Pro entries have been hit with post-race penalties following the 2018 Le Mans 24 Hours because of drivers failing to complete their minimum drive time.

Both Tony Kanaan in the #67 Ford GT and Scott Dixon in the #69 car did not complete the mandated minimum of six hours in their respective cars across the course of last Sunday's race.

Kanaan only completed five hours and 16 minutes, with the missing time converted into additional completed laps based on the car's fastest lap of the race.

That means that Kanaan and team-mates Harry Tincknell and Andy Priaulx have lost 11 laps and therefore drop from fourth in class to 12th.

Dixon's penalty is less severe, with the #69 car - which spent the final two hours of the race in the pits with an electrical issue - docked two laps and remaining 14th in class.

Two other driving time offences were recorded in other classes.
Leo Roussel did not complete enough time in the #5 Manor Ginetta, which has lost six laps a result - putting it a total of 105 laps behind the winning Toyota in LMP1.

The #28 TDS Racing ORECA that finished fourth in the LMP2 class was docked one lap for Francois Perrodo exceeding the maximum of four hours driving time in any six hour period by four minutes.

This does not affect its finishing position.
Het GTE Pro podium blijft onaangetast. Corvette (en anderen, tot aan 81 BMW) schuiven hierdoor een plekje op.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33
Even snel een vraagje wat ook een beetje over hierboven te maken heeft:
ik hoorde van het weekend de volgende regel over de duur dat een coureur minimaal en maximaal mag racen: minimaal 6 maximaal 14.
Ik kan dat alleen even niet rijmen: 3 coureurs * 6 uur = 18 uur die bezet zijn. Je houd dan 6 uur over. Als je 6 uur optelt bij 1 coureur kom je maximaal aan 12 uur. Hoe kan een coureur dan maximaal 14 uur rijden, zonder dat een of 2 coureurs minder dan het minimum gaan racen. Ik zou het snappen in het geval van Jeroen Bleekemolen een paar jaar geleden, die reden (nadat hun 3e coureur niet mocht starten na een crash) met z'n 2en.

Maar als je 3 coureurs hebt kun je nooit aan een max van 14 uur komen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ge-flopt schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:19:
Even snel een vraagje wat ook een beetje over hierboven te maken heeft:
ik hoorde van het weekend de volgende regel over de duur dat een coureur minimaal en maximaal mag racen: minimaal 6 maximaal 14.
Ik kan dat alleen even niet rijmen: 3 coureurs * 6 uur = 18 uur die bezet zijn. Je houd dan 6 uur over. Als je 6 uur optelt bij 1 coureur kom je maximaal aan 12 uur. Hoe kan een coureur dan maximaal 14 uur rijden, zonder dat een of 2 coureurs minder dan het minimum gaan racen. Ik zou het snappen in het geval van Jeroen Bleekemolen een paar jaar geleden, die reden (nadat hun 3e coureur niet mocht starten na een crash) met z'n 2en.

Maar als je 3 coureurs hebt kun je nooit aan een max van 14 uur komen.....
Ik denk dat de max van 14 uur ook vooral bedoeld is voor het geval dat je met twee man moet rijden.
Met zijn drieën is er normaliter niets aan de hand, qua max dan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2018 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Zal inderdaad in geval van onvoorziene omstandigheden zijn; ziekte, crash, lichamelijke/technische/administratieve problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
iichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Volgend jaar Le Mans hoort nog bij dit seizoen (WEC superseizoen 18/19), waar Toyota zich ook voor aangemeld heeft.
Dus Le Mans 2019 gaan ze gewoon rijden.

Ze hebben een Gazoo Racing Super Sport Concept gepresenteerd, wat eigenlijk een TS050 is met een hypercar body. Misschien dat ze daarmee in 20/21 mee gaan doen?

[afbeelding]
Moeten ze dan niet ook een x aantal straat versies van deze verkopen? Of komt deze eis er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Deadsy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Moeten ze dan niet ook een x aantal straat versies van deze verkopen? Of komt deze eis er niet?
ach dan doe je gewoon wat Ford deed. Een prototype voor op de weg bouwen, en deze 2 jaar te laat een keer verkopen :P
Google maar eens op 'homologation special' dan kom je wel wat gave dingen tegen, bv de Toyota TS020 'GT One'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35542742_10210124889678873_1796492813127385088_n.jpg?_nc_cat=0&oh=7840262e5882addaa011776ca40aa2d9&oe=5BB06CC8

Iemand heeft een overzicht gemaakt van het gemiddelde van de 100 snelste ronden per jaar. Dit jaar was de #8 sneller dan ooit.

bron: https://www.facebook.com/...2184099&type=3&permPage=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De G-Drive LMP2 auto is geschrapt als winnaar ivm illegale tank installatie:
https://www.motorsport.co...ipped-of-victory-1046722/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
YakuzA schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:52:
:o zo dan.
G-Drive has confirmed its intention to appeal its disqualification.
heftig.

https://twitter.com/dhhracing/status/1008794834365304833
https://twitter.com/dhhracing/status/1008790745761841153

[ Voor 13% gewijzigd door iichel op 18-06-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Dan moet je als coureur toch wel flink pissig zijn wanneer je team zoiets flikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Blijkbaar niet de eerste dat het team waar Rusinov bij zit dit gebeurd. :')
https://www.automoblog.ne...from-24-hours-of-le-mans/

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

iichel schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:57:
[...]

ach dan doe je gewoon wat Ford deed. Een prototype voor op de weg bouwen, en deze 2 jaar te laat een keer verkopen :P
Google maar eens op 'homologation special' dan kom je wel wat gave dingen tegen, bv de Toyota TS020 'GT One'.
Daar zijn inderdaad erg gave doch superzeldzame auto's uitgekomen. De straatversie van de Nissan R390 is ook best tof [1 gebouwd], en de 911 GT1 Strassenversion [25 stuks] is ook best cool.

Maar wat Ford deed is eerlijk gezegd wel best slim geweest, imho slimmer dan een straatauto ombouwen naar racebak.
Slavy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:18:
Ben nog niet zo heel verdiept in de wereld van de WEC, maar waarom zijn er eigenlijk niet veel races en zeer verspreid door het jaar heen? Moeten nog twee maanden wachten tot de volgende.

Wikipedia: 2018–19 FIA World Endurance Championship
Tja, het zijn vooral 6 uur races, dus 1 WEC-race is praktisch even lang als 3 a 4 F1 races. Ook is het veld wat groter in de WEC, dus meer transportkosten. En veel teams die meedoen hebben niet bepaald bakken met geld, en daardoor hebben veel coureurs niet een enorm hoog inkomen of zijn gewoon pay-drivers, die in andere klassen hun brood moeten verdienen. Denk aan Lotterer die ook gewoon meedoet in de Formula E.

Ik zie mezelf ook niet iedere 2 weken een endurance race kijken, iedere maand zou ik prima vinden, en een seizoen met een zomerstop en een overwintering in Azië en andere plaatsen waar nog prima weer is, vind ik eigenlijk wel een prima idee. Ik zie ook liever races op serieus mooie endurance circuits dan 6 uur rijden op allerlei slaapverwekkende Tilkedromes zoals de nieuwe Nurburgring en Shanghai :X Liever 1 of 2 races minder, maar wel op mooie banen :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
YakuzA schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:52:
Wat een ontzettende eikels bij G-Drive

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34
SnowDude schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:35:
[...]

Wat een ontzettende eikels bij G-Drive
Pffff....En dan te bedenken dat ze 2 laps voorsprong hadden?
Dat je in de F1 bij een pitstop de race kan winnen ok...maar in de 24h? En daar dan dit soort dingen voor uit gaan halen..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een ervaring zeg, prachtig! Ik verbleef op de marshall campsite nabij de Porsche Curves en lag met m'n tentje werkelijk 20 meter van de baan af (terwijl dat minimaal 50 meter moet zijn blijkbaar :P). Woensdag tegen 16u gearriveerd en afgelopen zondag voor de finish vertrokken (rond 14u) om de drukte voor te zijn, maar afgezien van het kamperen (dat is echt niets meer voor mij) heb ik veel mooie dingen gezien, gedaan en beleefd. Zo was ik via social media uitgenodigd om enkele drivers te ontmoeten (Ford #68, LMP1 #3), ben ik gedurende de race (!!!) in een van de garages geweest (Cetilar Villorba Corse) en ben ik met dank aan de Working Paddock toegang (dus naast de 'standaard' Supporting Paddock toegang) op de foto kunnen gaan met diverse coureurs zoals Montoya (die mag wel afvallen trouwens), Fisichella, Ho-Pin Tung, B. Senna, en nog enkel andere. De parade in de stad was ook geweldig; daar ook nog op de foto geweest met coureurs, in het bijzonder Jan Lammers.

Volgend jaar weer? Ik ben er nog niet over uit want het was ontzettend vermoeiend (weinig slaap, veel rijden, primitief verblijf), maar het kriebelt wel :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:13
sanderb schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:12:
Pffff....En dan te bedenken dat ze 2 laps voorsprong hadden?
Ik weet niet met hoeveel seconden voorsprong ze hadden gewonnen, maar de sjoemel kan net het verschil zijn geweest. Als je 37 stops moet maken en je wint elke stop een seconde of 8 met tanken, dan kan dat precies het verschil zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
ik had uitgerekend dat ze 3:42 tot 4:44 voorsprong pakten met 6-8 seconden winst over 37 stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een uitgebreide review van de 24 uur van Le Mans door Marshall Pruett (racer.com) en Graham Goodwin (dailysportscar.com).

https://marshallpruett.po...view-with-graham-goodwin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

TheBrut3 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Ik weet niet met hoeveel seconden voorsprong ze hadden gewonnen, maar de sjoemel kan net het verschil zijn geweest. Als je 37 stops moet maken en je wint elke stop een seconde of 8 met tanken, dan kan dat precies het verschil zijn geweest.
iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:16:
ik had uitgerekend dat ze 3:42 tot 4:44 voorsprong pakten met 6-8 seconden winst over 37 stops.
Met alleen de tijdswinst doorrekenen ben je er nog niet, zonder het tankvoordeel had de G-drive ook ander verkeer voor zich gehad op andere momenten, of hebben ze een dogfight met een directe concurrent kunnen mislopen.

Uiteindelijk is de totale winst niet te bepalen in dit soort kwesties, en dus terecht dat er hard gestraft wordt, zodra je probeert redelijkheid mee te nemen gaan teams rekenen of ze niet toch het risico maar moeten nemen, zelfs als de pakkans nagenoeg 100% is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Zo, ook weer thuis en vandaag weer aan het werk. Mooie tijd gehad met vrienden, de laatste 2 uur in de ACO member area gekeken, we hadden per campingkaart een toegangskaartje er voor gekregen van onze ticketboer. :)

Vrijdagmiddag nog met een geintje de twitteraars van Porsche weten te triggeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xrKykQGETi5vAcJDZsLDhtDg/full.png

originele tweet

Sta er zelf niet bij, zijn wel een aantal vrienden waarmee ik al die jaren al naar Le Mans ga.

Volgende jaar 15e keer.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
vectormatic schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:03:
[...]

[...]

Met alleen de tijdswinst doorrekenen ben je er nog niet, zonder het tankvoordeel had de G-drive ook ander verkeer voor zich gehad op andere momenten, of hebben ze een dogfight met een directe concurrent kunnen mislopen.

Uiteindelijk is de totale winst niet te bepalen in dit soort kwesties, en dus terecht dat er hard gestraft wordt, zodra je probeert redelijkheid mee te nemen gaan teams rekenen of ze niet toch het risico maar moeten nemen, zelfs als de pakkans nagenoeg 100% is.
helemaal mee eens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
http://www.dailysportscar...qualification-appeal.html

er gaat dus geprotesteerd worden door G-Drive (LMP2 winnaar + DSQ) en TDS Racing (LMP2 #4 + DSQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:30:
http://www.dailysportscar...qualification-appeal.html

er gaat dus geprotesteerd worden door G-Drive (LMP2 winnaar + DSQ) en TDS Racing (LMP2 #4 + DSQ)
Ik mag toch hopen dat die DSQ blijft staan

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Corvette gaat mee doen aan de 6H van Shanghai

https://www.fiawec.com/en...6-heures-de-shanghai/6019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
wat statistieken van de 24h van Le Mans

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36175903_1890334864356292_4488002831592194048_n.jpg?_nc_cat=0&oh=a046bc4a55f542e2e622e6b2980995b8&oe=5BEB0C9D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36087798_1890334251023020_6315631799678533632_n.jpg?_nc_cat=0&oh=9e3f0ad0c730a1194f2aee1a41626660&oe=5BBC038B

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36029604_1890334271023018_6243320278584131584_n.jpg?_nc_cat=0&oh=c853d0ef081e0d2e0cfc7371abd5530c&oe=5BAA08E3

avg number of laps snap ik niet helemaal overigens. moet de LMP1 daar niet de meeste ronden en de GTE AM de minste hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In LMP1 waren er wel veel uitvallers, die halen dan het gemiddelde naar beneden. Dat vermoed ik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Ah ze nemen niet de finishers maar alle inschrijvingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zou wel moeten voor een gemiddelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TommyGun schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:50:
Wat een ervaring zeg, prachtig! Ik verbleef op de marshall campsite nabij de Porsche Curves en lag met m'n tentje werkelijk 20 meter van de baan af (terwijl dat minimaal 50 meter moet zijn blijkbaar :P). Woensdag tegen 16u gearriveerd en afgelopen zondag voor de finish vertrokken (rond 14u) om de drukte voor te zijn, maar afgezien van het kamperen (dat is echt niets meer voor mij) heb ik veel mooie dingen gezien, gedaan en beleefd. Zo was ik via social media uitgenodigd om enkele drivers te ontmoeten (Ford #68, LMP1 #3), ben ik gedurende de race (!!!) in een van de garages geweest (Cetilar Villorba Corse) en ben ik met dank aan de Working Paddock toegang (dus naast de 'standaard' Supporting Paddock toegang) op de foto kunnen gaan met diverse coureurs zoals Montoya (die mag wel afvallen trouwens), Fisichella, Ho-Pin Tung, B. Senna, en nog enkel andere. De parade in de stad was ook geweldig; daar ook nog op de foto geweest met coureurs, in het bijzonder Jan Lammers.

Volgend jaar weer? Ik ben er nog niet over uit want het was ontzettend vermoeiend (weinig slaap, veel rijden, primitief verblijf), maar het kriebelt wel :P
Baal wel dat een maat van mij niet naar een camping wilt. :( Zit daarom nu al te kijken voor hotels e.d. voor volgend jaar, maar is best lastig; hotels zijn sowieso volgeboekt al en van AirBnB's wordt je niet veel wijzer, doordat hosts de boel verschillend invullen. Misschien maar met iemand anders gaan dit jaar, zodat ik wel naar een camping kan, hahaha! :+

Maar damn, dat moet echt tof geweest zijn allemaal, ondanks dat je weinig hebt kunnen slapen e.d!

Is er trouwens al wat bekend over de appeal van G-Drive / TDS?

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
CH4OS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:40:
[...]
Baal wel dat een maat van mij niet naar een camping wilt. :( Zit daarom nu al te kijken voor hotels e.d. voor volgend jaar, maar is best lastig; hotels zijn sowieso volgeboekt al en van AirBnB's wordt je niet veel wijzer, doordat hosts de boel verschillend invullen. Misschien maar met iemand anders gaan dit jaar, zodat ik wel naar een camping kan, hahaha! :+

Maar damn, dat moet echt tof geweest zijn allemaal, ondanks dat je weinig hebt kunnen slapen e.d!

Is er trouwens al wat bekend over de appeal van G-Drive / TDS?
Waarom in een veredelde tent gaan zitten als er hotels zijn?
Ipv zeiltje ligt er nu een tapijtje, maar je ligt nog steeds op een luchtbed voor 700+ euro voor een paar nachtjes....Nee dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:40:
[...]

Het was zeker tof :)

En ik ben absoluut geen kampeerder, dus ik zocht ook hotels e.d. maar dat is echt onbegonnen werk aldaar. Al vindt je wat dan is het alsnog lastig om van en naar het circuit te komen (zeker tijdens races). Het voordeel van een camping 'op' het circuit is dat je niet kilometers hoeft te lopen alvorens je überhaupt bij het circuit bent (al was het paddock e.d. wel 2 kilometer van ons vandaan, maar dat was prima te doen). Ik had iemand in de tram gesproken (onderweg naar de parade) die net buiten het circuit verbleef, en iets van 900 euro had betaald voor ik geloof 4 nachten in een tentje :X
Lampuhkap schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:39:
[...]

Waarom in een veredelde tent gaan zitten als er hotels zijn?
Ipv zeiltje ligt er nu een tapijtje, maar je ligt nog steeds op een luchtbed voor 700+ euro voor een paar nachtjes....Nee dankje!
Ik volg het niet, je spreekt jezelf tegen :? EDIT; oh het ging over AirBnB's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@TommyGun Er is een glamping in de buurt, ik denk dat Lampuhkap daarop doelt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:52:
@TommyGun Er is een glamping in de buurt, ik denk dat Lampuhkap daarop doelt. ;)
Heb ik ook naar gekeken inderdaad. Maar het verblijven in een tentje is het punt niet voor mij; ik heb een hekel aan openbaar sanitair en zo. Al zijn de douches op Le Mans prima te noemen! Nabij de kartbaan zijn douches met warm water, en ook was er een cabine bij ons geplaatst met een viertal hokjes (eveneens warm water!) Die waren alleen wel erg krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:36
TommyGun schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Heb ik ook naar gekeken inderdaad. Maar het verblijven in een tentje is het punt niet voor mij; ik heb een hekel aan openbaar sanitair en zo. Al zijn de douches op Le Mans prima te noemen! Nabij de kartbaan zijn douches met warm water, en ook was er een cabine bij ons geplaatst met een viertal hokjes (eveneens warm water!) Die waren alleen wel erg krap.
Op Houx is behalve weinig ruimte, ook niets mis met de douches. Komt ook lekker warm water uit.
Nou had ik dit jaar ook wel het geluk dat het sanitair dichterbij was dan ik thuis gewend ben (en ik woon niet groot). Omkleden deed ik dus niet in de douche, maar gewoon in de caravan :+

Wanneer ik vanavond thuis ben zal ik overigens ook even een verslagje van mijn Le Mans weekje doen, daar is mijn pauze nu op het werk te kort voor :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Richard117
Bij deze, mijn week 24h Le Mans. Die begon op de zondag, met de keuringen in de stad.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1840/42989766761_fab0d0912e_b.jpg

Op de maandag was het iets natter. Ook de dag dat mijn camera kapot ging, gelukkig mocht ik de rest van de week die van mijn vader lenen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1798/42271277324_8f9b03f0af_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/891/42989764621_5f54979fb1_b.jpg

Op dinsdag de pitlane bezocht.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1779/41179785020_6648f0427b_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1779/42271421254_8784915693_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1798/41179786520_e2c0e5c21b_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/896/41179782740_fe2846241a_b.jpg

Klokslag 12 uur is het lunchtijd bij Corvette, dan is het dagelijkse traditie dat ze dit met een luchthoorn aan de rest van de paddock duidelijk maken. Dit keer mocht coureur Mike Rockenfeller hem bedienen. Geloof mij, dat is echt een herrie.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/899/41179790680_c01941511d_b.jpg

Later op de middag was de handtekeningensessie. Zoals te verwachten was het enorm druk bij Alonso en Button. Het voordeel was dan wel dat het bij andere teams veel rustiger was. Ik heb van Le Mans 2017 een fotoboek gemaakt, en wilde daar zoveel mogelijk handtekeningen in verzamelen. Doordat het bij sommige teams rustiger was, hadden ze daar meer tijd voor een praatje en aandacht om echt in het fotoboek te kijken. Bij Aston Martin kwamen zelfs de monteurs mee kijken.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/899/29124193558_6fd89915b8_b.jpg

En dan waar we uiteindelijk voor kwamen, racende auto's:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1793/42940044622_b492259402_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1823/42939961462_3233d6e088_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1812/42087878425_c90eeebf2c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1792/28120832787_484abf5f98_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1823/29117192678_5a16c93e8e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1791/41179212380_b0e2d05b7a_b.jpg

http://www.volgaspics.nl/2018/06/24h-le-mans-2018/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Leuk verslag en mooie foto's!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
24 uur van Le Mans is ook terug te kijken op Youtube (officiele FIA WEC account)
YouTube: 24 Heures du Mans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zijn de tickets voor Le Mans 2019 al beschikbaar? Heb even lopen zoeken maar vind het echt wazig wat ik aan resultaten krijg.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Laatst online: 11-09 20:53
Slavy schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:50:
Zijn de tickets voor Le Mans 2019 al beschikbaar? Heb even lopen zoeken maar vind het echt wazig wat ik aan resultaten krijg.
Zeker niet.

Stuur Ticket-travel even een mailtje, zij zijn de officiële Nederlandse dealer en kunnen je ofwel vertellen wanneer ze beschikbaar komen of je kan op een mailinglist gezet worden.

Hier komen ze uiteindelijk

[ Voor 10% gewijzigd door TweakTom92 op 31-07-2018 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@TweakTom92 heb ze even gemaild, kreeg onderstaande terug:
Best Slavy,

Vanaf eind oktober kunt u deze online bestellen.

Met vriendelijke groet / with kind regards,

TicketTravel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
De Ginetta G60 met AER motor loopt voor het eerst:
http://www.dailysportscar...ime-in-factory-video.html

(dit is de auto waarmee Manor zou racen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op de Ticket+Travel site wordt bij de campings over weekend gesproken, maar zou graag van donderdag tot maandag willen. Zouden ze daar bij Ticket+Travel wel mogelijkheden voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
CH4OS schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:12:
Op de Ticket+Travel site wordt bij de campings over weekend gesproken, maar zou graag van donderdag tot maandag willen. Zouden ze daar bij Ticket+Travel wel mogelijkheden voor hebben?
Campings op Le Mans zijn van scrutineering zondag +-10 uur t/m maandag na de race +- 12 uur open. Volgens mij gaan alleen Mulsanne en Arnage pas op woensdag in de raceweek open.
Dus als je een campingplaats reserveert, kun je zonder problemen van donderdag tot maandag gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 06:51:
Campings op Le Mans zijn van scrutineering zondag +-10 uur t/m maandag na de race +- 12 uur open. Volgens mij gaan alleen Mulsanne en Arnage pas op woensdag in de raceweek open.
Dus als je een campingplaats reserveert, kun je zonder problemen van donderdag tot maandag gaan :)
Ah, thanks! Dan wordt opeens de woensdag ook interessant, hahaha!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
Dit weekend de 6 uur van Spa *O*

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Alweer? :P

Silverstone toch?

• iichel
Dit weekend de 6 uur van Silverstone *O*

F1 Spa
WEC Silverstone

* iichel oefent hardop

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch kijk ik minder naar komende race uit dan dat ik uitkeek naar de 6 uur van Spa. Niet zozeer omdat ik daar aanwezig was, maar meer omdat de track ook simpelweg veel beter is, naar mijn mening, hahaha! :)

Ben wel benieuwd hoe het RTN en Nyck de Vries zullen vergaan. Ik hoop dat ze het succes van Spa weer hebben, minus de pech van die race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

iichel schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:17:
Dit weekend de 6 uur van Silverstone *O*

F1 Spa
WEC Silverstone

* iichel oefent hardop
Toch mooi dat je 3 plusjes kreeg :+ :+ :+ echte kenners hier hoor O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
CH4OS schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:23:
Toch kijk ik minder naar komende race uit dan dat ik uitkeek naar de 6 uur van Spa. Niet zozeer omdat ik daar aanwezig was, maar meer omdat de track ook simpelweg veel beter is, naar mijn mening, hahaha! :)

Ben wel benieuwd hoe het RTN en Nyck de Vries zullen vergaan. Ik hoop dat ze het succes van Spa weer hebben, minus de pech van die race!
Vind Silverstone ook maar 'meh' qua baan. Vind het te steriel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Rivanov om te kijken steriel, om te rijden een bitch :P in Assetto Corsa dan O-)

dit weekend ook Zandvoort ADAC GT Masters
@-Sander- en ondergetekende zijn er zaterdag de hele dag oOo

GT3
Afbeeldingslocatie: http://www.momeprom.com/Racinglife.nl/wp-content/uploads/2016/08/img-Persbericht-Zandvoort-Masters-Weekend-2016-pre1-ADAC1-PB-1100.jpg

dit jaar ook eindelijk een Ferrari 488 GT3 O+ en zelfs een Honda NSX GT3 :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.adac-motorsport.de/images/810/378/0865358.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.adac-motorsport.de/images/810/378/0872050.jpg

en de TCR cup is er ook
Afbeeldingslocatie: https://www.adac-motorsport.de/images/1200/800/0844183.jpg

evenals de Porsche Carrera cup
Afbeeldingslocatie: https://hd.tudocdn.net/764365

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Alfa90_Buttje bekende Honda, alleen ander startnummer...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fxsHGcNs5dkqIsZUvAA21hOZ/full.jpg
^ Spa 24H trouwens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:48:
@Rivanov om te kijken steriel, om te rijden een bitch :P in Assetto Corsa dan O-)

dit weekend ook Zandvoort ADAC GT Masters
@-Sander- en ondergetekende zijn er zaterdag de hele dag oOo
Toevallig nog op zoek naar een paddock ticket? Ik heb er nog eentje over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Vertrek zondag voor 3 weken naar Florida. Mooi moment om de All Access Tour te doen op Daytona Speedway en Sebring te bezoeken. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

MAX3400 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:52:
@Alfa90_Buttje bekende Honda, alleen ander startnummer...
[afbeelding]
^ Spa 24H trouwens...
Daar reed JAS Motorsport met o.a. Ricardo Patrese _/-\o_
Dit is Schubert Motorsport .. dus tenzij JAS Motorsport hem verkocht heeft, is het volgens mij een andere B)

Die Castrol livery is trouwens veeeeel vetter imho!! :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.jasmotorsport.com/assets/files/img/2018_24hSPA_castrol_honda_testday_0834.jpg

O+ O+

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-08-2018 17:04 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Maar ADAC, Blancpain enzo is toch geen WEC? En dus voor Algemeen race topic Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Voor de mensen met Facetube en YouSpace:

https://www.facebook.com/...698352&notif_t=live_video

start van FP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://nl.motorsport.com...ia-wec-2019-2020/3159861/

We gaan dus volgend jaar een aantal races inkorten. Leuk, gezellig, ofzo?? Voor mij hoeft het niet; dan mag die E ook wel uit WEC geschrapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 11-09 15:41
MAX3400 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:14:

We gaan dus volgend jaar een aantal races inkorten. Leuk, gezellig, ofzo?? Voor mij hoeft het niet; dan mag die E ook wel uit WEC geschrapt worden.
WC? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

:+ Minder doordacht inderdaad... Watery Championship? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Rondje mee met Jenson, my Friend

https://www.facebook.com/fiawec/videos/1886335591672996/

Voor de Facebookers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En de kwalificatie is begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
het blijft toch wel gaaf, on-board met zo'n LMP1 machine. De snelheden in de bochten. bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Voor de Ziggo mensen die er overheen kijken, de hele race is live op Extra 2.

Wat een start! :o
Giedo gelijk naar P6 8)

[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 19-08-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mooie race al meteen, die 2x Ford op die BMW was toch mooi gedaan, komt vanuit niets die Jumbo LMP2 nog even langsvliegen :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alonso aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Fritsie verpest het gelijk weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Is jullie ook al opgevallen dat het commentaar...heel...enthousiast...wordt gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ligt het aan mij of is dit een race omdat het moet. Zie weinig tot geen hele spannende gevechten en eigenlijk na rondje 10 was het wel duidelijk welke wagen in welke bocht voldoende won/verloor ten opzichte van de rest.

Zit trouwens op Eurosport Player te kijken; geen commentaar maar niet heel erg, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vond het best vermakelijk. Zeer onverwachte 1-2 van Gazoo!

Op naar Indycar vanavond.

Die commentator die ze bij Ziggo gebruiken zat er trouwens vaak langs zeg. En dan klaagt men hier bij de F1 soms over Olav :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 19-08-2018 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MAX3400 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:14:

En dan wel 8 uur op Bahrein :/

Ga lekker 8 uur rondcrossen op een daadwerkelijk interessant circuit, zoals ongeveer ieder ander circuit op de wereld :X En ik had ook liever Suzuka gezien in plaats van Fuji, maarja, can't always get what you want.

Had ook wel een race of 2 extra verwacht, 8 over een jaar is wel wat karig naar mijn mening, Zou tof zijn als ze het daadwerkelijk world zouden maken door ook een race in Afrika [nee, ik weet ook niet waar] te houden en in Australië [Bathurst :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
RobinHood schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:25:
[...]

En dan wel 8 uur op Bahrein :/

Ga lekker 8 uur rondcrossen op een daadwerkelijk interessant circuit, zoals ongeveer ieder ander circuit op de wereld :X En ik had ook liever Suzuka gezien in plaats van Fuji, maarja, can't always get what you want.

Had ook wel een race of 2 extra verwacht, 8 over een jaar is wel wat karig naar mijn mening, Zou tof zijn als ze het daadwerkelijk world zouden maken door ook een race in Afrika [nee, ik weet ook niet waar] te houden en in Australië [Bathurst :+ ]
Kyalami.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

4 uur? Dat zijn races die net zo lang als een NASCAR of INDYCAR race duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Is wel zo'n beetje de enige keus ja, Afrika heeft niet zo heel veel circuits.

Of gewoon een stratencircuit aanleggen, weer eens wat anders 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Laatst online: 11-09 22:55
LOL, Toyota #7 en #8 DSQ vanwege te ver afgesleten skidblocks.
https://wtf1.com/post/bot...e-6-hours-of-silverstone/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
Had Audi dat ook niet in 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11-09 15:18
Volgens Toyota omdat ze af en toe iets te enthousiast over de nieuwe curbs op Silverstone gingen. Die zelfde skidblocks worden al sinds begin 2017 gewoon goed gekeurd door tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FastFred schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:30:
[...]

Volgens Toyota omdat ze af en toe iets te enthousiast over de nieuwe curbs op Silverstone gingen. Die zelfde skidblocks worden al sinds begin 2017 gewoon goed gekeurd door tech.
Dan ben je toch simpel? Het is wel roeptoeteren als een circuit nieuw asfalt krijgt want minder grip, of meer olieen op de baan etc... Allemaal boehoe... Maar als er een extra / hoge barriere wordt neergelegd, raggen we gewoon eroverheen?

Als er nou een nieuwe chicane wordt neergelegd, rijden ze dan ook blind rechtdoor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 11-09 15:41
Slavy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:53:
4 uur? Dat zijn races die net zo lang als een NASCAR of INDYCAR race duren...
Nah, meestal zijn Indycar & NASCAR races in de 3 uur klaar ;)

Enige uitzondering: de Coca Cola 600 (op Memorial Day, op Charlotte Motorspeedway), die duurt wel 4 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
TOYOTA GAZOO RACING STATEMENT
Posted on August 19, 2018
TOYOTA GAZOO Racing has lost its one-two victory in the 6 Hours of Silverstone following a post-race technical inspection.

The #8 TS050 HYBRID of Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima and Fernando Alonso crossed the line to win the third round of the FIA World Endurance Championship from Mike Conway, Kamui Kobayashi and José María López in the second-placed #7 TS050 HYBRID.

Both cars suffered damage to their respective front floor areas during the race due to impacts against the new kerbs at Silverstone. Regrettably, this also caused both cars to fail deflection tests in post-race scrutineering. As a result, race stewards disqualified both cars.

The design and construction of the part concerned has not changed since its introduction at the beginning of the 2017 season. Since then it has successfully passed similar tests, most recently at Spa this season.

The team is now evaluating its next course of action.
https://www.racingbytmg.com/toyota-gazoo-racing-statement/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bizar zeg!

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste