Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ZeroDarkThirty
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 12-02 17:37
Ik heb een 'Hikvision Wi-Fi video doorbell' aangeschaft ter vervanging van mijn huidige 'beldrukker'.
In de groepenkast zit een beltransformator van 8 Volt 1 Ampere, deze voedt de mechanische bel bij aanbellen.

De Hikvision heeft 16 tot 24 Volt AC nodig en verbruikt max 0.6 ampere. Daarnaast wil ik ook dat de mechanische bel belt bij het indrukken van de beldrukker. Ik heb dus een andere beltrafo nodig. De handleiding zegt echter niet al te veel over hoe of wat.

Zou ik met de volgende trafo voldoende hebben om alles werkend te krijgen ?

Grothe GT 3182 beltrafo

8Volt 2A
12Volt 1.3A
24Volt 0.6A

Max uitgangsvermogen 16 Watt

Ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak, vandaar deze 'hulplijn'.
Er zit ook nog een weerstand toegevoegd bij de Hikvision, geen idee waar ik die voor zou moeten gebruiken.

Update :

Uit dit filmpje blijkt dat de Hikvision in de praktijk rond de 0.4 volt trekt. Lijkt me dat eea dus zou moeten werken met de beoogde trafo ?

ZeroDarkThirty wijzigde deze reactie 07-04-2018 15:03 (10%)
Reden: Update

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:17
Filmpje is onzin.
Enige was het aantoont is dat er iets gebeurd als je op het knopje drukt.
Echter zeggen de gemeten waardes helemaal niks.

Enige waar je iets mee kan, zijn de specificaties van de fabrikant.
De doos jouw genoemde beltrafo lijkt voldoende voor het voeden van je nieuwe bel.

Om zowel de nieuwe als de oude bel tegelijk te gebruiken zul je moeten knutselen. De beltrafo doet niets anders dan energie leveren en zal er niet voor zorgen dan beide bellen tegelijk gaan bellen.
Ik raad je dan ook aan om 2 beltrafo's te gebruiken.

Lost In Music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Je wilt dus 2 bellen tegelijkertijd laten gaan bij het indrukken van de beldrukker?

Dit betekent dat je een dubbelpolige schakelaar nodig hebt waarbij de beide schakelaars ieder hun trafo schakelen. Met een simpele drukker zou ik dit niet doen omdat je de boel galvanisch gescheiden wilt/moet houden.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• ZeroDarkThirty
Het is de bedoeling dat de mechanische bel afgaat bij het indrukken van de hikvision, de hikvision stuurt bij indrukken een bericht naar smartphone/tablet via wifi. Dus feitelijk gaat er maar 1 traditionele bel af.

• Sgrovert
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:17
Andersom is makkelijker.

Relais over de drukker van de hikvision heen zetten, en dit laten bekrachtigen door de mechanische drukker.

Mechinische circuit is namelijk veel simpeler en makkelijker te manipuleren.

Lost In Music

• ZeroDarkThirty
Een mechanische drukker bij de Hikvision is nou net niet de bedoeling. Dan heb je twee knoppen (tenzij ik je verkeerd begrijp). De bedoeling is om de mechanische bel in serie met de Hikvision op de beltrafo aan te sluiten.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
quote:
ZeroDarkThirty schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:09:
Er zit ook nog een weerstand toegevoegd bij de Hikvision, geen idee waar ik die voor zou moeten gebruiken.
Wat is er onduidelijk aan de tekst uit de handleiding?
quote:
● Please connect a resistor (included in the box content) to the doorbell if no electrical chime or mechanical chime is connected.
Het apparaat is dus blijkbaar ook ontworpen om aan te sluiten in serie met een ouderwetse bel, zoals jij wilt (al komt deze feature jammer genoeg niet echt naar voren in de handleiding).

Dan rest alleen nog de uitdaging om een gong te vinden die met 24V overweg kan. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• rayplum
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Ik vermoed dat de de Grothe GT 3182 beltrafo niet geschikt is voor de Hikvision DS-KB6003-WIP in serie met de mechanische bel aansluiten. Volgens Adiglobal, de voeding moet 24V en tussen 3 en 5A leveren. Ook in de handleiding van Hikvision staan specs voor voedingen met 2.5-4A.
http://www.hikvision.com/...bellV1.4.620170515(1).pdf

• mtep
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-05-2018
Heb je inmiddels een geschikte trafo gevonden? Zoja, welke is het geworden?

• ZeroDarkThirty
Uiteindelijk de gok gewaagd en de Grothe GT3182 aangesloten icm de Honeywell DingDong. Werkt prima !

• ESteg
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-02 18:08
Op 24 V i.p.v. 8 V...?

• ZeroDarkThirty
Klopt, het werkt allemaal zoals in het filmpje. Benader hem via Surveillance Station op m'n Synology NAS. De app van Hikvision gebruik ik eigenlijk nooit.

• stefan2609
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-01 19:45
goedendag..

ik zie hier jullie berichten over deze hikvision camera.
ik heb de kb6403 gekocht en zit met hetzelfde probleem.

hoe hebben jullie de bedrading aangesloten om deze deurbel te laten samenwerken met een gong van honeywell?

en hoe sluit je zoiets aan op een normale deurbel?

is er toevallig een schets van?

alvast bedankt

stefan2609 wijzigde deze reactie 04-10-2018 16:12 (8%)

• ZeroDarkThirty
@stefan2609
Het geheel, dus Hikvision / Honeywell DingDong / Beltransformator in serie aansluiten.

Wat wel van belang is, is dat je een beltrafo kiest die voldoende spanning aan de Hikvision levert (12 volt, volgens de specs). Zie de Hikvision als een soort weerstand, die voldoende spanning doorlaat op het moment dat de knop wordt ingedrukt, waardoor je DingDong af gaat.

Aan een standaard beltrafo (vaak 8 volt) heb je dus niet genoeg.

• The-Legend-10
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 00:56
De 6403 ondersteunt geen aansturing van de mechanische bel volgens de groothandel 🤔

• innova58
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:27
@ZeroDarkThirty welk type doorbell heb jij precies van Hikvision? Ik heb exact dezelfde opzet als jij. Maar er zijn meerdere versies van deze doorbell en ik begrijp dat de 6403 dus geen gong kan aansturen.

• The-Legend-10
Waarschijnlijk de 6003, die heeft 16-24 VAC nodig. Die wordt helaas niet meer geproduceerd.

• ZeroDarkThirty
innova58 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:19:
@ZeroDarkThirty welk type doorbell heb jij precies van Hikvision? Ik heb exact dezelfde opzet als jij. Maar er zijn meerdere versies van deze doorbell en ik begrijp dat de 6403 dus geen gong kan aansturen.
Ik heb inderdaad de 6003.

• innova58
Oké thanks. En nog steeds tevreden?

• The-Legend-10
Ik heb ook beide deurbellen. Kan hem ook verbinden in de NVR en dan fungeert hij ook als gewone camera.

• ZeroDarkThirty
@innova58 Zeker, werkt stabiel.

• Bram1nat0r
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-02 10:44
@ZeroDarkThirty of @The-Legend-10 : Zou je in dit topic willen delen hoe je de RTSP (of ONVIF?) stream van de DS-KB6003-WIP camera op je Synology hebt gekregen?
Ben inmiddels een klein uurtje diversen URLs aan het proberen, maar ik krijg het nog niet voor elkaar :-(

Ik heb het volgende al geprobeerd :

rtsp://admin:12345@192.16...4/Streaming/Channels/101/
rtsp://admin:admin@192.16...4/Streaming/Channels/101/
rtsp://admin@192.168.255.48:554/Streaming/Channels/101/

rtsp://admin:12345@192.168.255.48:554/ch1/main/av_stream
rtsp://admin:admin@192.168.255.48:554/ch1/main/av_stream
rtsp://admin@192.168.255.48:554/ch1/main/av_stream

Volgens mij is er ook geen WebUI beschikbaar op het apparaatje om bv een username/password aan te maken.

Je reactie wordt zeer op prijs gesteld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Bram1nat0r
Het is gelukt om de RTSP stream van de Hikvision DS-KB6003-WIP op de Synology te koppelen.
Omdat het best een proces was, heb ik dit hieronder beschreven :

1) Firmware reset the device: 15 seconds button on the side - Wait until the device is running
2) In the HIK-CONNECT , tap '+' and select Manual Adding
3) Adding Type : Hik-Connect Domain , Serial# can be found on the device.
5) Click Connect to a Network
6) When you hear Start Configuring WiFi, Click OK
4) Generate QR Code and scan using the Doorbell.
5) BEFORE the device is able to connect to the WiFi and says : The server is registered. Click : I have scanned.
6) If all things go well, you should now see a : Activate Device Prompt.
7) Input the Device Password (XXXXXXXX), and click Activate.
8) Now input the Verification Code (can be found on the camera)
9) Adding Completed, Click Finish

Go to your Synology Surveillance Station

Add Camera - Quick Setup
Brand : [User Define]
Type : Streaming - RTSP
Path: rtsp://admin:XXXXXXXX@<IP_ADDRESS>:554/h264/ch01/main/av_stream
Click : Test Connection
Click : Finish

• innova58
Bram1nat0r schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:40:
Het is gelukt om de RTSP stream van de Hikvision DS-KB6003-WIP op de Synology te koppelen.
Omdat het best een proces was, heb ik dit hieronder beschreven :

1) Firmware reset the device: 15 seconds button on the side - Wait until the device is running
2) In the HIK-CONNECT , tap '+' and select Manual Adding
3) Adding Type : Hik-Connect Domain , Serial# can be found on the device.
5) Click Connect to a Network
6) When you hear Start Configuring WiFi, Click OK
4) Generate QR Code and scan using the Doorbell.
5) BEFORE the device is able to connect to the WiFi and says : The server is registered. Click : I have scanned.
6) If all things go well, you should now see a : Activate Device Prompt.
7) Input the Device Password (XXXXXXXX), and click Activate.
8) Now input the Verification Code (can be found on the camera)
9) Adding Completed, Click Finish

Go to your Synology Surveillance Station

Add Camera - Quick Setup
Brand : [User Define]
Type : Streaming - RTSP
Path: rtsp://admin:XXXXXXXX@<IP_ADDRESS>:554/h264/ch01/main/av_stream
Click : Test Connection
Click : Finish
bedankt voor de stappenplan. Mijn KB6003 werkt nu goed met de Hik-connect app, maar krijg hem niet aan de praat in Synology Surveillance Station. Synology ziet hem wel in het netwerk onder generic ONVIF, maar ik heb geen user name and password. Is dit bij Hikvision niet altijd admin en 12345?

Bovengenoemde methode met RTSP is ook niet gelukt.

• innova58
@Bram1nat0r @ZeroDarkThirty

Hebben jullie trouwens ook last van een brommende bel gong? Ik wam er net achter toen ik thuis kwam. Als ik de stekker van de transformator eruit trek en er weer op zet is het een tijdje stil, maar geluid komt daarna langzaam weer terug.

hebben jullie dat weerstandje wat in de doos van Hikvision zit gebruikt? Misschien helpt dat.

• studiodubio
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:33
Ben op zoek naar deze deurbel. Mag ik jullie vragen waar je de Hikvision deurbel gekocht hebben en is de fimrware upgradable?

• Bram1nat0r
innova58 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:38:
@Bram1nat0r @ZeroDarkThirty

Hebben jullie trouwens ook last van een brommende bel gong? Ik wam er net achter toen ik thuis kwam. Als ik de stekker van de transformator eruit trek en er weer op zet is het een tijdje stil, maar geluid komt daarna langzaam weer terug.

hebben jullie dat weerstandje wat in de doos van Hikvision zit gebruikt? Misschien helpt dat.
Je moet wel een 24VAC gong gebruiken. Ik heb momenteel mijn originele 8VAC gong er tussen hangen, en die bromt nu als een gek. Ik moet even tot woensdag wachten totdat deze wordt geleverd.

https://www.conrad.nl/p/g...-v-max-85-db-a-wit-431564

Waarschijnlijk moet ik er nog een tijdrelais tussen plaatsen, omdat de puls die van de Hikvision af komt, de gong maar 1x kort laat rinkelen.

Waarschijnlijk zoiets, maar daar ga ik nog even beter naar kijken :

https://www.automation24....relais-selec-600xu-a-1-cu

Bram1nat0r wijzigde deze reactie 10-02-2019 10:42 (30%)

• Bram1nat0r
studiodubio schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:17:
Ben op zoek naar deze deurbel. Mag ik jullie vragen waar je de Hikvision deurbel gekocht hebben en is de fimrware upgradable?
Ik heb de deurbel bij een NL webshop completebeveiliging.nl gehaald. Je kunt hem ook via AliExpress kopen, maar daar heb je langere levertijd en het 'gevaar' van inklaringskosten.

• Bram1nat0r
innova58 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:02:
[...]

bedankt voor de stappenplan. Mijn KB6003 werkt nu goed met de Hik-connect app, maar krijg hem niet aan de praat in Synology Surveillance Station. Synology ziet hem wel in het netwerk onder generic ONVIF, maar ik heb geen user name and password. Is dit bij Hikvision niet altijd admin en 12345?

Bovengenoemde methode met RTSP is ook niet gelukt.
Je moet via bovenstaande manier je device uitrusten met een wachtwoord.
Username is idd : admin

• innova58
Bram1nat0r schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Ik heb de deurbel bij een NL webshop completebeveiliging.nl gehaald. Je kunt hem ook via AliExpress kopen, maar daar heb je langere levertijd en het 'gevaar' van inklaringskosten.
ik ook bij completebeveiliging.nl.

• innova58
Bram1nat0r schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:44:
[...]

Je moet via bovenstaande manier je device uitrusten met een wachtwoord.
Username is idd : admin
ik zag die stap idd in je lijstje. maar ik heb de bel nu 2x van scratch ingericht, maar geen scherm op de app gezien voor het ingeven van password. Na het opzetten van wifi klik ik op “I have scanned”. Thats it.

• innova58
innova58 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:48:
[...]

ik zag die stap idd in je lijstje. maar ik heb de bel nu 2x van scratch ingericht, maar geen scherm op de app gezien voor het ingeven van password. Na het opzetten van wifi klik ik op “I have scanned”. Thats it.
laat maar, ik heb het al gevonden:

When adding doorbell to the App, the password is the activation password you set if
you have activated the doorbell.
When adding doorbell to the App, the password is the admin + XXXXXX (XXXXXX is the
verification code in the tag) if the doorbell is inactivated
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True