• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:02
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 07:46:
[...]

Ik zojuist ook gedaan. Tijdens het bestellen zag ik 2-3 dagen levertijd staan, nu kan ik het echter niet terugvinden. Heb jij al een tracking nummer gekregen?
Nee, maar ik vermoed dat het weekend er voor een deel tussenzit. Ook waren ze net binnengekomen dus dat zal ze ook wel parten spelen met de voorbestellingen die moeten opgestuurd worden.
Als je de reviews leest op meerdere sites komt het wel inorde. Wel hadden ze geen screen protectors meer dus die heb ik op eBay UK besteld.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 18:51
Thnx en ja, ik vond het tot nu toe ook allemaal betrouwbaar. Ben alleen ongeduldig :9

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-04 13:44
Het is de ongeduldigheid en het wachten meer dan waard hoor 😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:06:
Thnx en ja, ik vond het tot nu toe ook allemaal betrouwbaar. Ben alleen ongeduldig :9
Paar dingen die je kan doen. Maak al een backup van je bestanden en applicaties of kom gewoon eens naar buiten, vroeger deden mensen dat met zo'n weer naar het schijnt ;-)

Kijk eens op Aliexpress. MSVII casing. Niet de meest valbestendige maar elegant en dun en beschermt toch wel iets. Bestel dan ook een paar reserve screenprotectors die toch een maand onderweg mogen zijn. Op ebay UK bestel je maar gelijk vanuit de UK een screenprotector ervaring is dat die meestal wel binnen de week aankomen.

• SirLenncelot
Haha goede tips :) ik krijg de dag wel om met zo'n mooi weer hoor.

Cases en screenprotectors doe ik niets mee, dat vind ik alleen maar vervelend. Maar ik heb dan ook nog het geluk gehad dat er geen telefoon gesneuveld is. Behalve de OPO die ik per ongeluk in een muizenval stopte, maar daar had een screenprotector of case waarschijnlijk niet veel aan gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:15:
Haha goede tips :) ik krijg de dag wel om met zo'n mooi weer hoor.

Cases en screenprotectors doe ik niets mee, dat vind ik alleen maar vervelend. Maar ik heb dan ook nog het geluk gehad dat er geen telefoon gesneuveld is. Behalve de OPO die ik per ongeluk in een muizenval stopte, maar daar had een screenprotector of case waarschijnlijk niet veel aan gedaan.
Off-topic maar ik denk dat je iedereen nu toch wel dat verhaal van die muizenval verschuldigt bent. :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SirLenncelot
Nou vooruit dan ;)

Toen ik nog in het studentenhuis woonde had ik een muizenval achter mijn pc gelegd om te voorkomen dat er aan kabels geknaagd zou worden. Toen ik een keer met een kort USB snoertje mijn telefoon aan de pc koppelde dacht ik hem veilig voor vallen of erop staan achter de pc te kunnen leggen. Helemaal vergeten dat daar al een muizenval lag. Pats, OPO scherm kapot en ging niet meer aan.

Wel top dat deze toen voor 150€ 'gerepareerd' is door OnePlus, ook met het eerlijke verhaal. Ik denk dat ze het wel komisch vonden...

• radavl
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:52:
Nou vooruit dan ;)

Toen ik nog in het studentenhuis woonde had ik een muizenval achter mijn pc gelegd om te voorkomen dat er aan kabels geknaagd zou worden. Toen ik een keer met een kort USB snoertje mijn telefoon aan de pc koppelde dacht ik hem veilig voor vallen of erop staan achter de pc te kunnen leggen. Helemaal vergeten dat daar al een muizenval lag. Pats, OPO scherm kapot en ging niet meer aan.

Wel top dat deze toen voor 150€ 'gerepareerd' is door OnePlus, ook met het eerlijke verhaal. Ik denk dat ze het wel komisch vonden...
Damn, heerlijk verhaal. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
SirLenncelot schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:52:
Volgens mij als je je bij de post nl app aanmeldt voor Mijn Post dan krijg je bericht van alle zendingen naar jouw adres. Hoef je geen nummers meer te vinden.
Dit werkt dus niet altijd. Gisteren een AliExpress pakketje gekregen zonder een notificatie van PostNL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dayuum
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12-2019
Wat is nu de beste plek om deze te bestellen? Geekmall is duurder maar schijnt wel vanuit de EUR te leveren maar Gearbest is goedkoper echter levert die uit HK met invoerrechten

[Voor 34% gewijzigd door Dayuum op 13-05-2018 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
Dayuum schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:55:
Wat is nu de beste plek om deze te bestellen? Geekmall is duurder maar schijnt wel vanuit de EUR te leveren maar Gearbest is goedkoper echter levert die uit HK met invoerrechten
Je zal zelf moeten afwegen of je het risico wil nemen extra kosten te moeten betalen. De mijne is geleverd via Singapore met gewone aangetekende verzending via post. Is l'a ngs de douane gepasseerd zonder controle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Hij Gearbest steun je dus direct de Nederlandse schatkist: terwijl Geekmall vast via een of andere vaag Oost Europees land levert, om dan minder invoerrechten te betalen. Dus voor de Nederlandse schatkist is het beter om via Gearbest te bestellen >:)

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 23:29
SirLenncelot schreef op zondag 13 mei 2018 @ 06:35:
[...]

Dit werkt dus niet altijd. Gisteren een AliExpress pakketje gekregen zonder een notificatie van PostNL.
PostNL levert volgens mij de pakketten uit China direct af bij de afhaallocatie.
Sturen dan een paar dagen later een afhaal bewijs. Slechte service van PostNL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Het maakt volgens mij niet uit welke shop.
Of je wel of geen invoerrechten moet betalen is volgens mij willekeurig. Ik moet deze keer € 20,64 betalen. Volgens de PostNL app. Maar heb nog geen bezorg bevestiging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LabelloBoy
  • Laatst online: 22-10-2022
Op de /r/Xiaomi subreddit hebben ze een pagina met recommended resellers https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/general/purchase . Daar staan ook drie verkopers van Aliexpress op die claimen tax free te verzenden, dit doen zij naar mijn weten door het pakketje eerst naar Engeland te sturen met een lagere waarde opgegeven op het pakketje en vervolgens verder te sturen in de EU. Ik heb zelf de zwarte 4GB ram besteld voor 232 euro op Hong Kong Goldway, 3 mei besteld, 8 mei verzonden, nog niets ontvangen, hopelijk aankomende week.
Let sowieso wel op dat je de global versie met de goede frequentiebanden besteld, en niet de Chinese met de 'global rom', die niet de juiste frequentiebanden heeft.

[Voor 9% gewijzigd door LabelloBoy op 13-05-2018 14:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
LabelloBoy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Op de /r/Xiaomi subreddit hebben ze een pagina met recommended resellers https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/general/purchase . Daar staan ook drie verkopers van Aliexpress op die claimen tax free te verzenden, dit doen zij naar mijn weten door het pakketje eerst naar Engeland te sturen met een lagere waarde opgegeven op het pakketje en vervolgens verder te sturen in de EU. Ik heb zelf de zwarte 4GB ram besteld voor 232 euro op Hong Kong Goldway, 3 mei besteld, 8 mei verzonden, nog niets ontvangen, hopelijk aankomende week.
Let sowieso wel op dat je de global versie met de goede frequentiebanden besteld, en niet de Chinese met de 'global rom', die niet de juiste frequentiebanden heeft.
Voor dat geld kan je net zo goed een goedkopere reseller kiezen met standaard verzending. Als je dan inklaringskosten moet betalen ben je net zo duur uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LabelloBoy
Rubiks schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Voor dat geld kan je net zo goed een goedkopere reseller kiezen met standaard verzending. Als je dan inklaringskosten moet betalen ben je net zo duur uit.
Daar heb je helemaal gelijk in, eigenlijk had ik misschien beter twee weken kunnen wachten met bestellen, want op moment van bestellen waren er niet veel andere opties om te bestellen volgens mij, nu wel als ik zo snel zie. Omdat mijn oude LG G3 kapot is heb ik nu geen fatsoenlijke telefoon meer en had ik wel beetje haast met bestellen. :P Maar goede tip voor degene die nog willen bestellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wampa-one
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-06 08:23
Wat een moeite allemaal.
Ik ben deze week in contact gegaan met belsimpel en xiaomiproducts

Belsimpel weet niks maar XP zegt eind deze maand de note 5 te kunnen leveren.

Heb net een prijs opgaaf gedaan en hoop dat ik niet over hoef te gaan op import.
Garantie kwestie enzo 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:48
bij mij komt er ook vooruitgang eindelijk:

Shipment information received
Sign up for shipment notifications Friday, May 11, 2018 at 03:58

Origin Service Area:
GATWICK - TAKELEY - UK
Destination Service Area:
SAARBRUECKEN - NEUNKIRCHEN, SAAR - GERMANY

Estimated Delivery:
Monday, May 14, 2018
By 22:00

1 Piece

Friday, May 11, 2018 Location Time Piece
1 Shipment information received GATWICK - UK 03:58

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rubiks schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:29:
De verscheidene sellers (Aliexpress, Banggood e.d.) die een dergelijke verzendmethode hanteren zitten op zo'n €225 (ongeveer €200 voor telefoon zelf en €25 voor DHL verzending) voor de 4/64GB versie.

Een goedkopere seller mag dus maximaal €169 (incl. verzending) vragen om op dezelfde kosten uit te komen. (Met een bestelbedrag van €169 komt er zo'n €57 aan invoerrechten en BTW bij; maakt totaal €226).

Zo laag is de Note 5 nog nooit geweest.
Tuurlijk, je kunt riskeren dat je pakketje erdoor glipt, maar zo niet; dan ben je duurder uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Net naar afhaallocatie geweest. Zit nog in het soorteerproces. Ze nemen er wel de tijd voor zeg, bij Post NL.
Misschien volgende keer toch maar DHL ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Piet91 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:53:
[...]

De verscheidene sellers (Aliexpress, Banggood e.d.) die een dergelijke verzendmethode hanteren zitten op zo'n €225 (ongeveer €200 voor telefoon zelf en €25 voor DHL verzending) voor de 4/64GB versie.

Een goedkopere seller mag dus maximaal €169 (incl. verzending) vragen om op dezelfde kosten uit te komen. (Met een bestelbedrag van €169 komt er zo'n €57 aan invoerrechten en BTW bij; maakt totaal €226).

Zo laag is de Note 5 nog nooit geweest.
Tuurlijk, je kunt riskeren dat je pakketje erdoor glipt, maar zo niet; dan ben je duurder uit.
Ik heb de mijne voor € 176 tijdens de sale.
Ik moet nog € 21 inklaringskosten betalen.
Dus toch nog goedkoper. oOo
Zit alleen helaas nog steeds in sorteer proces. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:09
Rubiks schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:29:
[...]

Troost je, die van mij staat nog altijd op "released from custom". Daar kijk ik nou al tegenaan sinds de 11e, waarna totale radiostilte volgde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
@Stoffa
Heb je al bij track & trace van PostNL gekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
Ach PostNL en pakketjes uit China. Soms in de brievenbus, soms voor de deur, soms direct naar een ophaalpunt. Neem ze eens kwalijk, ze verdienen waarschijnlijk helemaal niets aan die goedkope pakketjes uit het verre oosten.

DHL is trouwens niet veel beter. Die dumpen het pakketje bij een ophaalpunt in een of andere obscure arabische supermarkt zonder openingstijden.

De status van mijn bestelling bij Geekmall is nog niet gewijzigd, maar er staat nu opeens op de Note 5 pagina dat bestellingen pas vanaf 18-05 verzonden worden. Dat was afgelopen weekend niet zo. Ach, paar daagjes wachten zal niet dodelijk zijn.

[Voor 25% gewijzigd door SirLenncelot op 14-05-2018 18:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffa
Rubiks schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:19:
@Stoffa
Heb je al bij track & trace van PostNL gekeken?
Nee, hoe krijg je die precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Gewoon je tracking nummer van Ali intypen op de t&t pagina van postnl en kijken of er wat tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoffa
Rubiks schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:52:
Gewoon je tracking nummer van Ali intypen op de t&t pagina van postnl en kijken of er wat tevoorschijn komt.
Die eindigt op SG (Singapore post oid). Doet weinig.

Edit: not found krijg ik dan.

[Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 14-05-2018 18:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
Dan heb je nog geen 3S nummer van postnl.
Zodra dat aan je pakket zit komt die vanzelf naar voren op de t&t.

[Voor 45% gewijzigd door Rubiks op 14-05-2018 20:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LabelloBoy
Rubiks schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:29:
[...]

Heb je toevallig een idee waar de inklaringskosten uit bestaan? Ik dacht zelf dat inklaringskosten BTW over de geïmporteerde goederen was, maar €21,- is veel minder dan 21% van €176.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiaomiGlobal
LabelloBoy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:27:
[...]
Heb je toevallig een idee waar de inklaringskosten uit bestaan? Ik dacht zelf dat inklaringskosten BTW over de geïmporteerde goederen was, maar €21,- is veel minder dan 21% van €176.
Omdat er gesjoemeld word met de waardes, die de resellers op het pakket zetten. Er staat dan geen € 176 op, maar iets van € 30 ofzo. Dus je betaald dan meer aan de PostNL dan aan de belasting.

De Belastingdienst/Douane loopt op deze manier ongelofelijk veel belastinggeld mis: ik heb bijvoorbeeld voor mijn toestel 6GB/64GB € 230 betaald.

Als ik het toestel dus niet met het vliegtuig mee teruggenomen had, dan zou ik ruim € 48,30 aan BTW moeten betalen. En aan PostNL zou ik nog eens € 13 moeten betalen. Dus in totaal € 61,30.

Pakketdiensten rekenen dus ook kosten om het pakketje voor jou in te voeren, dat noemt Postnl de afhandelingskosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LabelloBoy
XiaomiGlobal schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:58:
[...]

Omdat er gesjoemeld word met de waardes, die de resellers op het pakket zetten. Er staat dan geen € 176 op, maar iets van € 30 ofzo. Dus je betaald dan meer aan de PostNL dan aan de belasting.

De Belastingdienst/Douane loopt op deze manier ongelofelijk veel belastinggeld mis: ik heb bijvoorbeeld voor mijn toestel 6GB/64GB € 230 betaald.

Als ik het toestel dus niet met het vliegtuig mee teruggenomen had, dan zou ik ruim € 48,30 aan BTW moeten betalen. En aan PostNL zou ik nog eens € 13 moeten betalen. Dus in totaal € 61,30.

Pakketdiensten rekenen dus ook kosten om het pakketje voor jou in te voeren, dat noemt Postnl de afhandelingskosten.
Een heldere uitleg, dank je wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiFan
  • Laatst online: 18-04 09:42
Mijn RN5 (blauw, 4/64, China version) is inmiddels in Engeland. Morgen met DHL komt hij de plas over. Hopen dat ik hem deze week nog binnen heb. Besteld bij HK Goldway op Aliexpress. Duurde even voordat het op voorraad was, maar de verzending gaat goed tot nu toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:00
@chifan
Ik heb ook even bij HK goldwa gekeken. Klopt het dat je voor dit toestel alleen DHL kan kiezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LabelloBoy
djiedjee schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:36:
@Qchifan
Ik heb ook even bij HK goldwa gekeken. Klopt het dat je voor dit toestel alleen DHL kan kiezen?
Ik ben niet Qchifan, maar bij HK Goldway kan je kiezen voor DHL 22 euro of of Aliexpress standaardverzending voor rond de 4,50.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dayuum
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12-2019
SirLenncelot schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:25:
Ach PostNL en pakketjes uit China. Soms in de brievenbus, soms voor de deur, soms direct naar een ophaalpunt. Neem ze eens kwalijk, ze verdienen waarschijnlijk helemaal niets aan die goedkope pakketjes uit het verre oosten.

DHL is trouwens niet veel beter. Die dumpen het pakketje bij een ophaalpunt in een of andere obscure arabische supermarkt zonder openingstijden.

De status van mijn bestelling bij Geekmall is nog niet gewijzigd, maar er staat nu opeens op de Note 5 pagina dat bestellingen pas vanaf 18-05 verzonden worden. Dat was afgelopen weekend niet zo. Ach, paar daagjes wachten zal niet dodelijk zijn.
Heb daar wel een hekel aan, stond duidelijk dat die leverbaar was bij bestelling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:58
Dayuum schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Heb daar wel een hekel aan, stond duidelijk dat die leverbaar was bij bestelling
Hier idem, status ongewijzigd. Bestelling 10-5 geplaatst. Ach, hoesje en screenprotector zijn toch ook nog niet binnen :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Aflevering nog steeds onduidelijk hier.
Ik heb net contact opgenomen met PostNL
en zij gaan een onderzoek starten. Ben benieuwd of dat wat oplevert. Over 5 werkdagen weet ik meer.
Hier ben ik niet blij mee. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
@Rubiks Balen man, ze werken niet echt mee he.

Hier ook weer wat uitstel, nu is de verzenddatum 22 februari geworden. Zo geduldig als ik hier postte was ik toch niet, dus ik heb gisteravond nog gemaild en gevraagd voor een statusupdate. Nog geen reactie gekregen.

• ChiFan
djiedjee schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:36:
@chifan
Ben bewust voor de DHL optie gegaan vanwege levertijd. Echter duurde het nog 2 weken voor het toestel op voorraad was. Daarna netjes en UPS en DHL code gekregen. UPS heeft zijn wel gedaan (hij ligt nu in London). Nu DHL nog.

• theduke1989
@Rubiks soms is duurkoop goedkoop ongeacht in welke Contest. En de consument de dupe ist.

Mijn pakketje zou donderdag aan moeten komen in de UK. Verwacht dat Ik Mijn toestel zaterdag in huis heb.

[Voor 37% gewijzigd door theduke1989 op 16-05-2018 05:00]

• Stoffa
Rubiks schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:36:
Aflevering nog steeds onduidelijk hier.
Ik heb net contact opgenomen met PostNL
en zij gaan een onderzoek starten. Ben benieuwd of dat wat oplevert. Over 5 werkdagen weet ik meer.
Hier ben ik niet blij mee. :(
Troost je, sinds de 11e sta ik op Custom clearance success zonder enig teken van leven.

• radavl
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik standaard gratis verzending heb genomen.

• Stoffa
radavl schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:00:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik standaard gratis verzending heb genomen.
Die heb ik ook genomen.

• radavl
Stoffa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:06:
[...]

Die heb ik ook genomen.
Dan zal ik gewoon geluk gehad hebben in het algemeen😛. Of misschien met de shop.

• Stoffa
radavl schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Dan zal ik gewoon geluk gehad hebben in het algemeen😛. Of misschien met de shop.
Jij zit in Belgie toch? Misschien heeft dat er iets mee te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
Stoffa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Jij zit in Belgie toch? Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Ja ik zit in België. Misschien doet bpost niet zo moeilijk als postnl? Of laat de Belgische douane vlotter alles door.

• Cereb
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Zit ook in Belgie ... vast bij de douane. Na telefoontje en mail wordt er nu ingeklaard, helaas wel op de betaalde prijs ....

• SirLenncelot
Zojuist bericht van Geekmall gekregen dat mijn bestelling verzonden is :)

• Rubiks
theduke1989 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 04:54:
@Rubiks soms is duurkoop goedkoop ongeacht in welke Contest. En de consument de dupe ist.

Mijn pakketje zou donderdag aan moeten komen in de UK. Verwacht dat Ik Mijn toestel zaterdag in huis heb.
Dat heeft er niets mee te maken. Het lijkt erop dat mijn pakket 'kwijt ' is.
PostNL is al een onderzoek begonnen en ik heb een formulier opgestuurd gekregen.
Het pakket is wel al ingeklaard en werd zaterdag al verwacht. Het zit nu niet meer in het sorteerproces. Heb altijd standaard verzending gehad en dat kan soms lang duren maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik hoop dat het nog boven water komt....

Edit:
Heb vandaag melding dat het is vrijgegeven door doune en morgen wordt bezorgd. :*)

[Voor 7% gewijzigd door Rubiks op 16-05-2018 15:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daacuso
SirLenncelot schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:21:
Zojuist bericht van Geekmall gekregen dat mijn bestelling verzonden is :)
Hier ook bericht gehad van Geekmall. Volgens track/trace DHL moet ie morgen al bezorgd worden :)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:45

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Zojuist statusupdate "Shipment with local shipping company" gekregen, dus hij is in ieder geval op Nederlandse bodem. PostNL kent 'm nog niet, dus hij moet het sorteerproces nog in. (en ongetwijfeld nog even nageplozen worden door de douane)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SirLenncelot
Wel mooi die spanning hier van orders die bijna binnenkomen. Voel me net een klein kind die op de kerstman wacht...

• theduke1989
Mijn exemplaar is nu pas in Dubai aangekomen, en waarschijnlijk morgen avond in UK. En dan de dag daarop weer verstuurd nar GER. En dat duurt dan ook nog enkele dagen.

Niet echt happy.

Last Location:
Arrived - Dubai, United Arab Emirates, Wednesday, 2018/05/16

[Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 16-05-2018 16:28]

• Jaqenhghar
  • Registratie: Augustus 2014

Jaqenhghar

Valar morghulis

Jeetje 30 dagen minimum shipping time...

• XiaomiGlobal
Jaqenhghar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:29:
Jeetje 30 dagen minimum shipping time...
Zodra die aankomt heeft Xiaomi alweer een nieuw toestel uitgebracht >:) Ik heb ook weleens mee gemaakt, dat de bezorging vanuit China maanden geduurd heeft.

• Jaqenhghar
  • Registratie: Augustus 2014

Jaqenhghar

Valar morghulis

XiaomiGlobal schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:50:
[...]

Zodra die aankomt heeft Xiaomi alweer een nieuw toestel uitgebracht >:) Ik heb ook weleens mee gemaakt, dat de bezorging vanuit China maanden geduurd heeft.
Tjah, dan wacht ik nog even.

Of toch maar de Redmi 5 plus :+

• LabelloBoy
theduke1989 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:27:
Mijn exemplaar is nu pas in Dubai aangekomen, en waarschijnlijk morgen avond in UK. En dan de dag daarop weer verstuurd nar GER. En dat duurt dan ook nog enkele dagen.

Niet echt happy.

Last Location:
Arrived - Dubai, United Arab Emirates, Wednesday, 2018/05/16
Heb jij bij HK Goldway besteld? Mijne van HK Goldway is ook in Dubai nu en morgenavond in UK. Gister stond er nog vanavond in UK bij mij.

• theduke1989
@LabelloBoy ik heb de mijne bij Mi Global Store besteld.

Was volgens hun in de ''eerste batch'' wat er dus totaal niet op lijkt.

• ChiFan
Wij ligt in Amsterdam....schijnt vandaag EOD bezorgt te worden. Spannend!

• Rubiks
ChiFan schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:41:
Wij ligt in Amsterdam....schijnt vandaag EOD bezorgt te worden. Spannend!
Explosief :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daacuso
Yesss, die van mij is zojuist bezorgd.

• Piet91
  • Niet online
Misschien ook interessant; via een aanbiedingssite kwam ik op Amazon.fr terecht die ook de Note 5 gaat verkopen, vanaf volgende week woensdag 23 mei:

Voorlopig weinig keus; alleen zwart, de 32GB en 64GB.
(de 64GB versie versturen ze vooralsnog niet naar Nederland, de 32GB wel. Misschien veranderd dit ook nog voor de 64GB).

Natuurlijk wel wat duurder dan de goedkoopste sellers in China, maar je krijgt er wel de (veel) betere support van Amazon voor terug. De 64GB is bijv. maar zo'n €25 duurder dan uit China.
(Amazon verkoopt ze zelf, dus niet kiezen voor andere verkopers op Amazon).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
LabelloBoy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Vanmiddag opgehaald.

Op het pakket stond dus cellphone.
Misschien is dat de reden dat het eruit gepikt is bij de douane.
Ze zijn dus uit gegaan van een waarde van $ 45. ;)

Nu eerst maar eens opladen, want batterij staat op 73%.

Edit:
Grappig: bij AliExpress staat Delivery Failed :D

[Voor 4% gewijzigd door Rubiks op 17-05-2018 16:19]

• SirLenncelot
DHL heeft het net bij de buren afgegeven, hopelijk zijn ze thuis wanneer ik straks kom :D

• Stoffa
@Rubiks Grappig, ik heb hem ook net gekregen. Stond ook delivery failed, maar kon worden opgepikt bij een Primavera in de buurt.
Nu eerst maar eens het Tempered Glass er netjes op krijgen.

• Rubiks
Stoffa schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:31:
@Rubiks Grappig, ik heb hem ook net gekregen. Stond ook delivery failed, maar kon worden opgepikt bij een Primavera in de buurt.
Nu eerst maar eens het Tempered Glass er netjes op krijgen.
Staat nu trouwens Succesful delivery.
Wat stond er op jouw etiket?

[Voor 5% gewijzigd door Rubiks op 17-05-2018 19:24]

• Stoffa
Rubiks schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:21:
[...]

Staat nu trouwens Succesful delivery.
Wat stond er op jouw etiket?
Zelfde als bij jou afgaande op je foto ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Mijne wordt pas 22 mei geleverd waarschijnlijk.

Erg jammer dit. niet eens in het weekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
Ik ben alsnog erg tevreden met Geekmall. 12e besteld, daarna een beetje vaag over de verzenddatum maar uiteindelijk gisteren binnen gekregen. Ook nog voor een nette prijs.

Tussendoor nog een vraag gesteld over de voorraad en daar netjes antwoord op gekregen. Wanneer ik nog een keer een product nodig heb ga ik zeker weer hier kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Mijne is er uitgepikt door de Douane volgens de Track & Trace. Ook zag ik in de PostNL-app dat er een brief van PostNL naar me onderweg is, zal ongetwijfeld een factuur oid van de inklaringskosten zijn :/ Ik moet dus ook tot na het weekend wachten vrees ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiFan
De telefoon 5 is gisteren geleverd. Met gratis screenprotector. Altijd fijn. Nu even de unlock code aanvragen en van het weekend de global ROM erop zetten.

Prima levering via hk Goldway.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Bij mij hadden ze beloofd 1x extra screenprotector dus in totaal zou ik er 2 moeten hebben. En 1x NILKIn flip cover ''omdat het zo lang duurt. We zullen zien.

Zeggen ben de eerste batch maar is dus niet zo. Op dat moet ik ze sowieso 1 ster minder geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Op de mijne zat blijkbaar niks van een prijsindicatie oid, dus heb via de postnl-site een betalingsbewijs/factuur moeten indienen. Dan komt er met een beetje pech de volle mep aan BTW op (€35) en daarnaast nog €17,50 (!) aan inklaringskosten voor EMS. Alle hoop dat dat ding dit weekend nog binnenkomt is in ieder geval vervlogen, zal eerder volgend weekend zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 15:09
Bedankt voor alle ervaringen!

Neig er erg naar hem te kopen, maar toen ik de specs vergeleek met mijn Samsung S4 van 4 jaar oud, viel het verschil me een beetje tegen* (processorsnelheid, resolutie scherm, diafragma camera, etc).

Heeft/Is elke telefoon (en deze specifiek) tegenwoordig USB-master?

* ja natuurlijk is het een octacore ipv quad maar snelheid gelijk, 4-6GB ipv 2 en 64 ipv 16 (een van de belangrijkste redenen om te upgraden naast simcard not found error op de S4), etc., maar toch had ik meer verwacht van een 5 jaar jongere telefoon die niet eens zo vreslijk veel goedkoper is (S4 was ~350, Note5 komt richting 250 als 6/64GB)

[Voor 36% gewijzigd door R-P op 18-05-2018 19:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:13:
Misschien ook interessant; via een aanbiedingssite kwam ik op Amazon.fr terecht die ook de Note 5 gaat verkopen, vanaf volgende week woensdag 23 mei:

Voorlopig weinig keus; alleen zwart, de 32GB en 64GB.
(de 64GB versie versturen ze vooralsnog niet naar Nederland, de 32GB wel. Misschien veranderd dit ook nog voor de 64GB).

Natuurlijk wel wat duurder dan de goedkoopste sellers in China, maar je krijgt er wel de (veel) betere support van Amazon voor terug. De 64GB is bijv. maar zo'n €25 duurder dan uit China.
(Amazon verkoopt ze zelf, dus niet kiezen voor andere verkopers op Amazon).
Momenteel €227.85 incl. shipping voor de 4/64GB versie bij Amazon.it.
Nog wel even geduld hebben want nog niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:15

PoweRoy

funky!

Knoop doorgehakt, ik ga voor de note 5. Mijn oneplus one is stervens na dood...

Geek maxi is hij pas 31e weer op voorraad. Amazon gaat mijn voorkeur naar uit maar de Franse of Italiaanse amazons lijken me niet handig in gebruik. Iemand een ander idee?

[Voor 3% gewijzigd door PoweRoy op 18-05-2018 21:00]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
BdK9001 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:44:
Op de mijne zat blijkbaar niks van een prijsindicatie oid, dus heb via de postnl-site een betalingsbewijs/factuur moeten indienen. Dan komt er met een beetje pech de volle mep aan BTW op (€35) en daarnaast nog €17,50 (!) aan inklaringskosten voor EMS. Alle hoop dat dat ding dit weekend nog binnenkomt is in ieder geval vervlogen, zal eerder volgend weekend zijn...
Das balen... heb je niet ergens nog een goedkoop bonnetje? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PoweRoy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:59:
Amazon gaat mijn voorkeur naar uit maar de Franse of Italiaanse amazons lijken me niet handig in gebruik.
Hoezo niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Mijn Frans of Italiaans is nog roestig ;) zijn trouwens ook aardig aan de prijs 265 in fr, 279 in de.

[This space is for rent]

• Piet91
  • Niet online
PoweRoy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:51:
Mijn Frans of Italiaans is nog roestig ;) zijn trouwens ook aardig aan de prijs 265 in fr, 279 in de.
Met Google Translate kom je er prima mee door, het ziet en gaat ook precies hetzelfde als bij de andere versies van Amazon.

Bij Amazon.it is die momenteel €229,95 incl. shipping naar Nederland, maar zoals gezegd; nog niet op voorraad.
Prijs gaat ook nog op en neer dus zou sowieso nog niet daar bestellen.

[Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 19-05-2018 00:03]

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Piet91 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Prijs gaat ook nog op en neer dus zou sowieso nog niet daar bestellen.
Bij Geekmaxi inmiddels ook 20 euro duurdere geworden :/

[This space is for rent]

• theduke1989
Saturday, May 19, 2018 Location Time Piece
9 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:53
1 Piece

8 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:06
1 Piece

Friday, May 18, 2018 Location Time Piece
7 Transferred through LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 23:02
1 Piece

6 Departed Facility in LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 23:02
1 Piece

5 Arrived at Sort Facility LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 21:43
1 Piece

4 Processed at LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 21:07
1 Piece

3 Departed Facility in DOCKLANDS - UK DOCKLANDS - UK 19:34
1 Piece

2 Processed at DOCKLANDS - UK DOCKLANDS - UK 19:34

-- Prijs zal nog wel omhoog gaan deze maand verwacht ik. Omdat het toestel gewoon populair is.

• Rubiks
PoweRoy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:59:
Knoop doorgehakt, ik ga voor de note 5. Mijn oneplus one is stervens na dood...

Geek maxi is hij pas 31e weer op voorraad. Amazon gaat mijn voorkeur naar uit maar de Franse of Italiaanse amazons lijken me niet handig in gebruik. Iemand een ander idee?
Global Version Xiaomi Redmi Note 5 4GB 64GB
http://s.aliexpress.com/AVvMbEFJ?fromSns
Rond de € 200

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Honor buy verzend de 4/64 Global version 22 mei vanuit EU.
212 euro en 22 euro porto.

[Voor 209% gewijzigd door Gerard4 op 19-05-2018 15:26]

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 15:09
6GB/64GB: 220€ (lichtblauw, zwart paar euro meer) zonder verzendkosten en ze claimen geen invoerrechten. Geen idee hoe het met de BTW zit...

Link Aliexpress

EDIT:
Reactie op the Duke hieronder: sorry en bedankt! Ik ben een leek op het gebied van zelf telefoons importeren en vroeg me af waarom mijn versie/link niet logischer was. Nu weet ik het... "Global" leek me goed genoeg, niet genoeg erin verdiept om bv. "Global ROM" en "Global versie" uit elkaar te houden.
@ebk: ik heb bestelling niet ver genoeg uitgevoerd om te zien of ik daar later nog een optie toe had, bij het kleine grut wat ik bij Ali bestel, kun je dit altijd in het eerste scherm al aangeven, mogelijk is dat hier afwijkend.

[Voor 27% gewijzigd door R-P op 20-05-2018 12:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52
R-P schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:25:
6GB/64GB: 220€ (lichtblauw, zwart paar euro meer) zonder verzendkosten en ze claimen geen invoerrechten. Geen idee hoe het met de BTW zit...

Link Aliexpress
Volgens mij moet je dan wel via dhl verzenden en das niet gratis nie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theduke1989
R-P schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:25:

Link Aliexpress
Je moet Mensen geen slechte versie tonen. Dit ist de global rom versie, dus zonder band20. Ik kan de global Version helaas niet vinden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 14:05

Freich

YOU ARE NEX!

Zojuist de global 4GB/64GB Blue besteld via https://fantacy.aliexpress.com/store/609089

Via mobiele app (22% korting) met coupon van € 1,73 totaal voor € 183,69.
Zeer nette prijs met al die korting. Nu hopen dat ik door de douane glip, en anders is die € 21 euro extra ook nog te overzien :)

Nu nog een leuke case bestellen. Kan niet wachten om m te hebben! :D

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06 13:29
op Honorbuy ook nog steeds in stock voor €212 + verzendkosten.
Ik heb hem daar ook besteld 2weken geleden en binnen de week had ik hem.
Zwarte 4/64GB global versie.
Heb daar al 2 gsm's gekocht en telkens binnen de week geleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
Mooie prijs, mijn eerste gedachte: misschien te goedkoop!
Ik hoop dat het inderdaad de global versie is. Ben benieuwd
Freich schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:36:
Zojuist de global 4GB/64GB Blue besteld via https://fantacy.aliexpress.com/store/609089

Via mobiele app (22% korting) met coupon van € 1,73 totaal voor € 183,69.
Zeer nette prijs met al die korting. Nu hopen dat ik door de douane glip, en anders is die € 21 euro extra ook nog te overzien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Meh, wilde net bestellen in amazon.it. Word dan pas na 2-4 weken verstuurd...

[This space is for rent]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

djiedjee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:35:
Mooie prijs, mijn eerste gedachte: misschien te goedkoop!
Ik hoop dat het inderdaad de global versie is. Ben benieuwd

[...]
De reseller staat ook hier recommended: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/general/purchase

Als je alle TOP BRAND Xiaomi sellers checkt, zie je dat de prijs algemeen een stukje lager ligt als 1-2 weken geleden. Zal wel komen doordat er nu meer aanbod is. Of het kwam doordat er gister allemaal kortingsacties waren.

Ik ben dus niet bang dat de informatie die ze geven onjuist is.
Ook kost hij nu weer € € 237,19. Dus blijkbaar zijn de tijdelijke kortingsacties waarheidsgetrouw!

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
Vaag! Als ik op de PC kijk kost hij $ 271,-
Vanaf mijn telefoon $ 211,-

Doe ik iets fout of....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

djiedjee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:56:
Vaag! Als ik op de PC kijk kost hij $ 271,-
Vanaf mijn telefoon $ 211,-

Doe ik iets fout of....
Bij mij op mobiel en pc gewoon even duur. Soms is een product wel iets goedkoper als je het via de app koopt. Gaat dan hooguit om een paar euro maximaal.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
Kijk je wel bij dezelfde store op AliExpress?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djiedjee
@SirLenncelot
volgens mij wel...: afhankelijk van de kleur tussen $266 en $284

https://nl.aliexpress.com...010615.0.0.6c974196N27PDJ

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-04 21:08
Ik wilde eigenlijk deze week de Xiaomi Redmi 5 Plus bestellen via mobiel.nl, tot ik dit topic over de Xiaomi Redmi Note 5 tegen kwam. Die Note 5 lijkt gewoon een verbeterde versie van de 5 Plus met slechts een minimaal prijsverschil.

5 Plus is natuurlijk makkelijk en snel bij een Nederlandse website te bestellen. Handig voor garantie en service, maar ook dat je niet zelf hoeft gaan zitten prutsen om alles werkend te krijgen...

In hoeverre moet je met een Note 5 nog wel zelf dingen aanpassen? Ik lees van alles over Europese roms installeren en handmatig updaten... Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Het is prima als het Engelstalig is, maar het mag wel gewoon lekker plug & play zijn. Kan iemand me daar meer over vertellen?

Ik zit nu te kijken voor de 4GB variant bij Gearbest of Banggood. Welke store zouden jullie aanraden?

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-04 21:08
wampa-one schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:26:
Wat een moeite allemaal.
Ik ben deze week in contact gegaan met belsimpel en xiaomiproducts

Belsimpel weet niks maar XP zegt eind deze maand de note 5 te kunnen leveren.

Heb net een prijs opgaaf gedaan en hoop dat ik niet over hoef te gaan op import.
Garantie kwestie enzo 😂
Klinkt goed! Weet je hier toevallig al meer van?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee