• Alexlis
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-01-2022
b4rt_NL schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:28:
Voor degene die de 64GB, 4GB, Global version redelijk snel in huis wilt hebben en bereid is 13 euro verzendkosten bovenop de prijs van 173 te betalen, raad ik aan om hem hier te bestellen ( via Kimovil ben ik hier terecht gekomen):

https://www.sunsky-online...b3d31ba49a4669690157580ae

Deze heb ik dinsdag avond besteld, en is vandaag in transit (vanuit Eindhoven) voor aflevering, dus 3-4 dagen levertijd vanuit Hongkong via DHL Express.
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald inclusief btw en eventuele invoerkosten? Ben benieuwd omdat mijn pakket ook over een paar dagen komt.

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 07:28
Ik heb uiteindelijk betaald: 171€ voor het toestel, 13€ verzendkosten, 44 euro invoerkosten. Dat is 228 euro, maar het toestel wel in 3 dagen thuis. Die paar tientjes meer maken mij persoonlijk niet zoveel uit. Voor de totaalprijs vind ik het nog steeds een goede deal als je ziet wat voor leuk en kwalitatief goed toestel je krijgt.
Alexlis schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 01:43:
[...]

Hoeveel heb je uiteindelijk betaald inclusief btw en eventuele invoerkosten? Ben benieuwd omdat mijn pakket ook over een paar dagen komt.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:00
Bijzonder telkens weer hoe ze aan die invoerkosten komen.
Wij hadden de telefoon voor € 183 en € 21 "handelingskosten"...

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

b4rt_NL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:03:
Ik heb uiteindelijk betaald: 171€ voor het toestel, 13€ verzendkosten, 44 euro invoerkosten. Dat is 228 euro, maar het toestel wel in 3 dagen thuis. Die paar tientjes meer maken mij persoonlijk niet zoveel uit. Voor de totaalprijs vind ik het nog steeds een goede deal als je ziet wat voor leuk en kwalitatief goed toestel je krijgt.

[...]
Bij Belsimpel had je hem waarschijnlijk binnen een dag gehad.. en dan voor 244 euro. Uiteraard nog weer 16 euro extra, maar toch. Soms is het halen uit het buitenland niet eens zoveel gunstiger. Zeker als je het zo dicht bij elkaar ligt, zou ik garantie nog wel een dingetje vinden.

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 07:28
Achteraf gezien misschien wel. Maar het is ook wel altijd een grijs gebied wanneer je nou wel of niet en hoeveel import/btw/inklaringskosten moet betalen. Daarbij ben ik niet vreemd met het bestellen vanuit China, en heb daarentegen ook vaak "geluk" gehad dat ik op Tablets of andere elektronica geen invoerkosten hoefde te betalen( dan niet met DHL express maar gewoon de goedkoopste verzendmethode).
hars73 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Bij Belsimpel had je hem waarschijnlijk binnen een dag gehad.. en dan voor 244 euro. Uiteraard nog weer 16 euro extra, maar toch. Soms is het halen uit het buitenland niet eens zoveel gunstiger. Zeker als je het zo dicht bij elkaar ligt, zou ik garantie nog wel een dingetje vinden.

• Alexlis
b4rt_NL schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:03:

[...]
Serieus :? .. Dat is echt schandalig. Ik snap niet hoe die idioten met goed geweten 25% invoerkosten kunnen vragen voor niks. Slaat echt helemaal nergens op. Ik krijg 'm als het goed is vandaag binnen, moet maar hopen dat ze er bij mij ook niet 50 euro boven op gooien. Anders had ik net zo goed bij Amazon.de ofzo kunnen bestellen. Beetje jammer dit. Had misschien toch beter gewoon bij Gearbest ofzo moeten bestellen en dan maar wachten.

Hoe hoog is de kans dat ik die onzin vermijd? En ze sturen je een brief nadat je het pakket accepteert of wat?

[Voor 6% gewijzigd door Alexlis op 04-07-2018 16:10]

• Alexlis
djiedjee schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:20:
Bijzonder telkens weer hoe ze aan die invoerkosten komen.
Wij hadden de telefoon voor € 183 en € 21 "handelingskosten"...
Pure oplichting is het. Die flikkers doen helemaal niks en dan grof geld vragen voor complete onzin. Wanneer vrije markt?

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 01:16
laten we niet vergeten dat btw en invoerkosten gewoon berekend moet worden he, is verder niet echt een grijs gebied.

https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

Maar wat de transporteurs met hun handlingskosten doen, dat gaat inderdaad natuurlijk nergens over.

• Alexlis
Heb 47 Euro betaald aan DHL. Dat ga ik niet weer doen. Dure grap. Toch de telefoon voor een redelijke prijs binnen gekregen vergeleken met NL prijzen.

Ik raad mensen aan om gewoon wat langer te wachten. 50 Euro is veel geld. Nouja, les geleerd vandaag.

[Voor 34% gewijzigd door Alexlis op 04-07-2018 20:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 01:16
Alexlis schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:17:
Heb 47 Euro betaald aan DHL. Dat ga ik niet weer doen. Dure grap. Toch de telefoon voor een redelijke prijs binnen gekregen vergeleken met NL prijzen.

Ik raad mensen aan om gewoon wat langer te wachten. 50 Euro is veel geld. Nouja, les geleerd vandaag.
Hoe is die 47,- dan opgebouwd?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:29
Een week geleden heb ik de Redmi Note 5 4GB/64GB Global gekocht voor 162,50€ inclusief European direct mail, kijken of dat ook net zo lekker gaat als priority direct mail. Daarnaast ook nog via cashbackxl besteld wat weer 7€ oplevert en dan kom ik uit op 155€ :) niet slecht I guess, Ben benieuwd!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:26
krissie100 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:36:
Een week geleden heb ik de Redmi Note 5 4GB/64GB Global gekocht voor 162,50€ inclusief European direct mail, kijken of dat ook net zo lekker gaat als priority direct mail. Daarnaast ook nog via cashbackxl besteld wat weer 7€ oplevert en dan kom ik uit op 155€ :) niet slecht I guess, Ben benieuwd!
Waar heb je die gekocht dan? En al binnen? :P

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 21:59
Misschien een paar euro duurder, maar binnen twee weken is de prijs van de note 5 4/64 GB bij Belsimpel gezakt van 250 naar 210 euro, en de prijs daalt nog steeds. Ze vechten daar een prijsoorlogje uit met mobiel.nl. Ik wacht nog even af, maar dan koop ik hem liever hier in Nederland. Bezorging binnen een dag en veel makkelijkere garantieafhandeling.

[Voor 23% gewijzigd door Haphius op 11-07-2018 15:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:29
atomix9 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Waar heb je die gekocht dan? En al binnen? :P
Gewoon bij Banggood, zag een goede deal langskomen op kimovil.com met coupon .

Helemaal goed dus :)
Nog niet binnen btwz European direct mail duurt wat langer.

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-06 20:43
Niet slecht, binnen 2 weken geleverd door Banggood.

• hars73

hars73

Bij Gearbest is ie toch regelmatig in de aanbieding voor zo'n 165 tot 170 euro... Verzenden via Priority Line vanuit HongKong kost 4 cent. Het kriebelt toch eigenlijk elke keer weer.. |:(

Zijn er nog meer hier die hem via Gearbest met deze verzendwijze hebben aangeschaft? Red ik dat binnen een week of 2 in huis vanaf het moment dat ze hem verzenden (shipping is tussen 16 en 20 juli)? En kwam de douane de boel nog vertragen? Anders komt ie in m'n vakantie binnen, niet zo handig.

[Voor 11% gewijzigd door hars73 op 13-07-2018 14:33]

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:00
Vorig weekend besteld bij Gearbest voor 166 euro + 40 cent kosten voor priority line. Status nu dat de telefoon elektronisch is aangemeld bij....DHL, wordt verzonden via Duitsland.
Ik denk niet dat je het redt in 2 weken.

[Voor 9% gewijzigd door jaxel70 op 14-07-2018 00:30]

• hars73

hars73

Nee, ik wacht inderdaad wel even tot na m'n vakantie. Zo snel heb ik nou ook weer niet perse een nieuwe telefoon nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaxel70
hars73 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:08:
Nee, ik wacht inderdaad wel even tot na m'n vakantie. Zo snel heb ik nou ook weer niet perse een nieuwe telefoon nodig.
Vandaag binnen, na 17 dagen. Bezorging met DHL, via priority line. Geen douanekosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:56
hars73 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:58:
Bij Gearbest is ie toch regelmatig in de aanbieding voor zo'n 165 tot 170 euro... Verzenden via Priority Line vanuit HongKong kost 4 cent. Het kriebelt toch eigenlijk elke keer weer.. |:(

Zijn er nog meer hier die hem via Gearbest met deze verzendwijze hebben aangeschaft? Red ik dat binnen een week of 2 in huis vanaf het moment dat ze hem verzenden (shipping is tussen 16 en 20 juli)? En kwam de douane de boel nog vertragen? Anders komt ie in m'n vakantie binnen, niet zo handig.
Ik heb net mijn 32GB Redmi Note 5 binnen via Gearbest voor 145 euro. Besteld op 2018-07-18 en zonder heffingen via priority EU line.

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:56
Wow dat is een goede deal!

Ik twijfel tussen het kopen van mi a2 lite en de redmi more 6. Weten jullie wanneer de redmi more 6 ongeveer zal uitkomen? Dit jaar nog? Of februari 2019?

• jaxel70
deryck schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:45:
Wow dat is een goede deal!

Ik twijfel tussen het kopen van mi a2 lite en de redmi more 6. Weten jullie wanneer de redmi more 6 ongeveer zal uitkomen? Dit jaar nog? Of februari 2019?
Redmi more 6?? Voor het eerst dat ik dit type voorbij zie komen. Welk toestel bedoel je?

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:56
jaxel70 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:38:
[...]

Redmi more 6?? Voor het eerst dat ik dit type voorbij zie komen. Welk toestel bedoel je?
Redmi Note 6. Sorry autocorrectie.

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 15:09
Ik weet de 'verversingsfrequentie' van Xiaomi's niet, maar deze thread is pas een paar maanden oud, dus nu al wachten op de Note 6 lijkt me wat voorbarig ;) Maar wellicht heb ik het mis.

De 6GB Note5 versie is nog niet als Global versie gesignaleerd, of wel?
Zal de aanbiedingen (4GB/64GB) eens scherp in de gaten houden, wil graag voor eind vakantie bestellen.

offtopic:
Mijn Samsung S4 moet inmiddels 2x per dag opgeladen worden en zonder harde beschermhoes 4 keer per dag herstart worden (met beschermhoes maar eens per 2 dagen, en ja heb al SD en SIM houder gewisseld, maar daar was SD houder van stuk, dus van de regen in de drup en heb niet veel vertrouwen in nogmaals bestellen en wellicht weer troep geleverd krijgen en weer hele telefoon openslopen: daar gaat bij mij meestal weer iets anders van stuk :( ).

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:25
Ik heb 'm zondag gekocht via belsimpel. Verzending naar Brussel ging perfect, volgende dag was deze er al. Dat en de garantie hebben mij toch overtuigd in plaats van deze via gearbest te kopen of geekmaxi (195 euro inclusief korting)

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik heb vrijdag 10 augustus besteld bij belsimpel en zaterdag geleverd ik heb de 4/64GB uitvoering de zwarte voor 205 euro daarvoor ga ik niet moeilijk doen met chinese aanbieders etc. ik heb de Global versie en heb op Telfort prima 4G ontvangst

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
Afgelopen week heb ik bij [url=https://www.miespaña.com/en/xiaomi-redmi-note-5-4gb-64gb-black-global-5347]Miespaña[/url] de EU 4/64GB versie voor €168 gehaald, plus €6 voor iets snellere bezorging. Voordeel is dat de verzending vanuit Spanje gebeurd (dus EU), al kan je aan de levertijd zien dat het "op voorraad" daar een ruim begrip is: tussen de 12 en 20 werkdagen (en dat is dus voor de iets snellere bezorging). Ze verzenden het dan blijkbaar eerst vanuit een magazijn in China naar Spanje voordat het dan naar mij wordt opgestuurd. Dan zou het er uiterlijk voor 10 september moeten zijn, maar dat horen jullie dan nog wel.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Poekieman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:45
yodeluxe schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:47:
Afgelopen week heb ik bij [url=https://www.miespaña.com/en/xiaomi-redmi-note-5-4gb-64gb-black-global-5347]Miespaña[/url] de EU 4/64GB versie voor €168 gehaald, plus €6 voor iets snellere bezorging. Voordeel is dat de verzending vanuit Spanje gebeurd (dus EU), al kan je aan de levertijd zien dat het "op voorraad" daar een ruim begrip is: tussen de 12 en 20 werkdagen (en dat is dus voor de iets snellere bezorging). Ze verzenden het dan blijkbaar eerst vanuit een magazijn in China naar Spanje voordat het dan naar mij wordt opgestuurd. Dan zou het er uiterlijk voor 10 september moeten zijn, maar dat horen jullie dan nog wel.
Volgens de data sheet daar heeft die Redmi Note 5 bij hen een SD 425 processor. Lijkt me vreemd, want zo'n versie vd Note 5 ken ik niet. Ik heb ze een vraag daarover gestuurd.

• jaxel70
Poekieman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:51:
[...]

Volgens de data sheet daar heeft die Redmi Note 5 bij hen een SD 425 processor. Lijkt me vreemd, want zo'n versie vd Note 5 ken ik niet. Ik heb ze een vraag daarover gestuurd.
Waarschijnlijk heb je de specificaties van de Note 5A 2-16gb gezien. Die heeft een 425.

• hars73

hars73

Nou.. de knoop toch maar doorgehakt en net een zwarte 4/64GB versie besteld bij Gearbest voor 164 euro
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:17
Bovenstaande gisteren besteld en vandaag al verzonden. Zat te twijfelen tussen deze en de Nokia 6.1 Plus, waarbij het ontbreken van B20 bij de Nokia de doorslag gaf (helaas). Ben benieuwd.

• hars73

hars73

Die van mij is ook vandaag verzonden, terwijl shipping pas tussen 10-14 september zou plaatsvinden. Zullen wel even twee weken overheen gaan denk ik voordat ie in huis is, maar ach prima.

• yodeluxe
yodeluxe schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:47:
Inmiddels is het 8 september en heb ik weinig vertrouwen dat het toestel er op tijd gaat zijn. Afgelopen donderdag had ik ze een bericht gestuurd met de vraag naar het track&trace nummer en gevraagd of ze kunnen bevestigen dat het toestel op tijd hier is. Ik kreeg een auto-reply dat ze in 24-48 uur zouden antwoorden. En dat kunnen ze blijkbaar niet, want die tijd is inmiddels verstreken. Als dat een teken is over hun levertijden, dan ziet het ernaar uit dat ik komende week bij mijn credit card maatschappij om hulp zal moeten gaan vragen om mijn geld terug te krijgen. Ik zal Miespaña dan vandaag nog wel een bericht sturen om ze te laten weten dat ze of op tijd kunnen leveren, of dat ik annuleer.

Veels te laat voor mij natuurlijk, maar als ik eerder deze reviews had gevonden/gelezen, dan had ik nooit zaken met ze gedaan :(

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 14:10
yodeluxe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:52:
[...]

Inmiddels is het 8 september en heb ik weinig vertrouwen dat het toestel er op tijd gaat zijn. Afgelopen donderdag had ik ze een bericht gestuurd met de vraag naar het track&trace nummer en gevraagd of ze kunnen bevestigen dat het toestel op tijd hier is. Ik kreeg een auto-reply dat ze in 24-48 uur zouden antwoorden. En dat kunnen ze blijkbaar niet, want die tijd is inmiddels verstreken. Als dat een teken is over hun levertijden, dan ziet het ernaar uit dat ik komende week bij mijn credit card maatschappij om hulp zal moeten gaan vragen om mijn geld terug te krijgen. Ik zal Miespaña dan vandaag nog wel een bericht sturen om ze te laten weten dat ze of op tijd kunnen leveren, of dat ik annuleer.

Veels te laat voor mij natuurlijk, maar als ik eerder deze reviews had gevonden/gelezen, dan had ik nooit zaken met ze gedaan :(
Net hetzelfde voor gehad met de bestelling van de Mi8. Mooie site, leuke prijzen. Maar ruikt naar scam tot en met. Alle positieve reviews die je leest zijn door henzelf met fake accounts in het spaans aangemaakt.
Die laten ze dan meestal los net voor het weekend. Heb er al een patroon in gevonden. Bestel daar dus NIET!!

• R-P
Durfde het niet aan in China met het risico zelfs meer kwijt te zijn (verschil is te klein) en ben voor de Amazon.de route gegaan (193 euro all in, blauw 4GB/64GB Globale versie en gewoon 2 jaar europese garantie).

Edit: is vandaag verzonden volgens tracking ID.
EDIT2: Donderdag de 20e binnengekomen (5 dagen), uiteraard zonder verdere heffingen.

[Voor 23% gewijzigd door R-P op 24-09-2018 21:01]

• hars73

hars73

Woensdag 5 september besteld bij GB en zoals het nu lijkt komt ie vandaag thuis binnen. Hopen dat DHL 'm bij de buren aflevert.

Had gekozen voor de verzendmethode Priority Line. Hierbij gaat ie eerst vanuit Hongkong naar Duitsland (ik denk via GFS Delivery). En daarna met DHL naar Nederland. Ga er eigenlijk vanuit dat er geen importheffingen en btw op zitten.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hars73 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:37:
Woensdag 5 september besteld bij GB en zoals het nu lijkt komt ie vandaag thuis binnen. Hopen dat DHL 'm bij de buren aflevert.

Had gekozen voor de verzendmethode Priority Line. Hierbij gaat ie eerst vanuit Hongkong naar Duitsland (ik denk via GFS Delivery). En daarna met DHL naar Nederland. Ga er eigenlijk vanuit dat er geen importheffingen en btw op zitten.
Tegenwoordig heb je deze garantie alleen als je besteld via een link die Gearbest support op het FOK!forum genereert.
(Ofwel; je geeft daar aan welk product je wil hebben en dan geven ze je een link en als je via die link besteld krijg je eventuele heffingen terug; anders niet).

• hars73

hars73

Piet91 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:42:
[...]

Tegenwoordig heb je deze garantie alleen als je besteld via een link die Gearbest support op het FOK!forum genereert.
(Ofwel; je geeft daar aan welk product je wil hebben en dan geven ze je een link en als je via die link besteld krijg je eventuele heffingen terug; anders niet).
Ja zag ik later ook, maar geeft niet. Denk dat het in dit geval ook goedkomt. En zo niet, dan ook goed.

EDIT: net afgeleverd bij de buren zag ik via track-en-trace. Dus geen extra kosten. Dus 164 euro voor de 4/64GB via Gearbest in exact 15 dagen tijd van bestellen tot afleveren.

[Voor 29% gewijzigd door hars73 op 20-09-2018 07:42]

• R-P
R-P schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:39:
Ik weet de 'verversingsfrequentie' van Xiaomi's niet, maar deze thread is pas een paar maanden oud, dus nu al wachten op de Note 6 lijkt me wat voorbarig ;) Maar wellicht heb ik het mis.
I stand corrected... Note 6 pro is schijnbaar uit. Vrijwel identiek op een 6.26 inch ipv 5.99 inch scherm na. NFC of USB-C heb ik zo snel niet kunnen ontdekken.

Dochter is blij met haar note 5, ik zie het voordeel van de note 6 niet echt, dus ga denk ik ook voor een redmi note 5

• Keepvogel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-03-2019
yodeluxe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:52:
[...]

Hoe is het inmiddels bij jou afgelopen?

Ik heb in september de 64GB/4GB Global (met band 20 volgens hun eigen pagina) bij Miespaña besteld voor 159 euro (free shipping gekozen, duurde 18 werkdagen). Ik ontving echter de Chinese versie met Global ROM :/ . Ik ben nog in overleg met de klantenservice; ze boden eerst 10 euro voor hun vergissing, inmiddels kan ik kiezen tussen 25 euro terug óf de telefoon terugsturen en omruilen.

Die keuze is lastig, want eigenlijk mis ik B20 nu niet (KPN-netwerk), en ik twijfel of ze wel de telefoon kunnen omruilen voor de juiste versie - als ik alleen m'n geld terugkrijg vind ik natuurlijk niet weer zo'n goede deal als 134 euro (159-25). On the other hand, ik wissel redelijk vaak van telco en andere netwerken zijn wellicht niet zo goed te doen zonder B20, en de doorverkoopwaarde is voor een China-model natuurlijk ook flink lager.

• yodeluxe
Keepvogel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:42:
[...]

Hoe is het inmiddels bij jou afgelopen?
Niet goed. Het hele verhaal kan je hier in het algemene Online shoppen in China topic lezen (want MiEspana is gewoon een bedrijfje uit Hong Kong). In het kort, na een maand was er nog geen teken van de telefoon. Contact met dit bedrijf is lastig, heel lastig. Ze verstuurden de telefoon pas op de dag dat deze uiterlijk bij mij had moeten aankomen (had er binnen 20 werkdagen moeten zijn), tenminste, ze beweerden het te hebben verzonden. Als ik uiteindelijk de T&T code krijg, blijkt deze niet te bestaan. Ook een week later is er nog niets van terug te vinden.
Uiteindelijk heb ik via ICS een claim ingediend en deze is aan mij toegewezen.
Ik heb in september de 64GB/4GB Global (met band 20 volgens hun eigen pagina) bij Miespaña besteld voor 159 euro (free shipping gekozen, duurde 18 werkdagen). Ik ontving echter de Chinese versie met Global ROM :/ . Ik ben nog in overleg met de klantenservice; ze boden eerst 10 euro voor hun vergissing, inmiddels kan ik kiezen tussen 25 euro terug óf de telefoon terugsturen en omruilen.
Ook lekker dat ze je gewoon een ander toestel hebben geleverd :( Persoonlijk zou ik niet akkoord gaan met die 25 euro vergoeding, je hebt uiteindelijk niet voor niets het toestel met B20 besteld.

Ik weet niet of je met een credit card hebt besteld? Zo ja, bij ICS zit er een aflevergarantie bij. Dat houdt in dat je binnen 30 (kalender!) dagen je product moet ontvangen en dat het ook het juiste product moet zijn. Zelf heb ik dan van die garantie dus gebruik gemaakt. Je moet wel aantonen dat je de leverancier de kans hebt gegeven om de levering na te komen, in mijn geval heb ik dus de claim ingediend na 36 dagen, nadat ik meermaals contact heb gehad inclusief bewijs van PostNL dat de T&T code niet bekend was. Jij hebt nu een verkeerd toestel gekregen, dus dat zal dan wel iets anders gaan, maar uiteindelijk moeten ze toch in een redelijke termijn leveren, anders zou je ook een claim kunnen indienen.

• Keepvogel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-03-2019
yodeluxe schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:51:

[...] Als ik uiteindelijk de T&T code krijg, blijkt deze niet te bestaan. Ook een week later is er nog niets van terug te vinden.
Uiteindelijk heb ik via ICS een claim ingediend en deze is aan mij toegewezen.

[...]

Ook lekker dat ze je gewoon een ander toestel hebben geleverd :( Persoonlijk zou ik niet akkoord gaan met die 25 euro vergoeding, je hebt uiteindelijk niet voor niets het toestel met B20 besteld.

Ik weet niet of je met een credit card hebt besteld? Zo ja, bij ICS zit er een aflevergarantie bij. Dat houdt in dat je binnen 30 (kalender!) dagen je product moet ontvangen en dat het ook het juiste product moet zijn. Zelf heb ik dan van die garantie dus gebruik gemaakt. Je moet wel aantonen dat je de leverancier de kans hebt gegeven om de levering na te komen, in mijn geval heb ik dus de claim ingediend na 36 dagen, nadat ik meermaals contact heb gehad inclusief bewijs van PostNL dat de T&T code niet bekend was. Jij hebt nu een verkeerd toestel gekregen, dus dat zal dan wel iets anders gaan, maar uiteindelijk moeten ze toch in een redelijke termijn leveren, anders zou je ook een claim kunnen indienen.
Wow helemaal niets ontvangen? Je zou toch verwachten dat creditcardmaatschappijen op een bepaald moment geen zaken meer met ze doen...

Ik heb ook met CC betaald; ik kreeg in eerste instantie ook geen reactie terug van de klantenservice, dus ik had alle formulieren en bijlagen voor ICS al klaarliggen om op de post te doen, toen ik na 12 dagen toch een eerste reactie van MiEspana kreeg. Inmiddels wordt steeds wel binnen 2 werkdagen op mijn follow-up gereageerd, ik heb dus nog wel wat hoop dat ik m'n geld gewoon van ze ga terugkrijgen. Zo niet, dan ga ik alsnog kijken hoe ver ik met ICS kan komen.

Ik ben er nog niet uit of ik deze telefoon ga houden of niet. Ik houd de komende dagen de aanbiedingen voor de Note 5/Note 6 Pro in de gaten, mocht er een goede deal verschijnen dan gaat de MiEspaña-telefoon terug, en anders laat ik het zo en ga ik voor het aanbod van 25 euro cashback.

• R-P
R-P schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:29:
Durfde het niet aan in China met het risico zelfs meer kwijt te zijn (verschil is te klein) en ben voor de Amazon.de route gegaan
En blij toe!

Binnen 3 maanden teruggestuurd vanwege dagelijkse ongewenste autonome herstarts.

Dub nu tussen 5, 6 (één euro goedkoper) of nog even wachten op de 7 (met name vanwege waterdichte seals).

(Snap dat dit eigenlijk in "ervaringen" thuis hoort, maar dan is mezelf quoten een beetje vreemd...)

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
3GB CN versie met Global ROM besteld bij Aliexpress, kosten: 127 euro. Met nog eens 2 euro terug via Cashbackxl (uiteindelijk: 125). Ik heb gekozen voor standard aliexpress delivery. let's see.

[Voor 5% gewijzigd door SolarOrbiter op 13-02-2019 14:31]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee