Rekening voor kleine schades na inleveren lease-auto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:40
Icephase schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Euh? Hoe zit het dan? Is het privé-lease?
Komt het in de praktijk wel op neer. Maar ik heb een eigen bedrijf en daar staat het contract op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 20:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Icephase schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Euh? Hoe zit het dan? Is het privé-lease?
Maakt het uit?

Auto is door berijder ingeleverd. Berijder "meent" de auto schadevrij te hebben ingeleverd. Auto verdwijnt om de hoek door/met chauffeur A of B. Schouwing van schade gebeurt buiten zich en x tijd nadat de auto niet meer door berijder wordt bestuurd.

Waar komt dan de schade vandaan? Wanneer veroorzaakt? Door wie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:38

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

brainovic schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Komt het in de praktijk wel op neer. Maar ik heb een eigen bedrijf en daar staat het contract op.
Waarom dekt de verzekering het niet dan? Wie is de verzekeringnemer: jij (jouw bedrijf dus) of de leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

MAX3400 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Maakt het uit?

Auto is door berijder ingeleverd. Berijder "meent" de auto schadevrij te hebben ingeleverd. Auto verdwijnt om de hoek door/met chauffeur A of B. Schouwing van schade gebeurt buiten zich en x tijd nadat de auto niet meer door berijder wordt bestuurd.

Ja dat kan wel degelijk uitmaken. Zo'n schouwing wordt natuurlijk ook maar gedaan door iemand zonder technische kennis, op "slecht verlichte plaatsen", in de buitenlucht/kou en onder tijdsdruk. Daar valt dus genoeg op af te dingen (van beide kanten!). Maar door wat ik in mijn post heb verteld, hoef je daar niet eens over te discussiëren. De schade is er, is ooit ergens door iemand ontstaan maar is niet het probleem van de werknemer. Dus dat vecht de werkgever maar lekker met de leasemij uit. Helaas voor TS is hij in dit geval ook werkgever, dus (deels) risicodrager...

Oeps, sorry voor de dubbelpost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
brainovic schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Er is iemand gekomen om de auto op te halen (volgens mij via een extern bedrijf). Die complimenteerde mij nog voor de nette staat van de auto, maar is niet om de auto heengelopen. Kennelijk is daar zo'n schouwing voor bedoeld, maar dat wist Arval me dus pas twee dagen voor ophalen te melden. Dat was voor mij praktisch toen niet haalbaar.

Overigens betwist ik niet per se dat ik die krassen veroorzaakt heb, maar ik heb ze simpelweg niet gezien.
Deze vind ik interessant. Ik heb in mijn studententijd voor Easyway gewerkt en moest regelmatig auto's voor Arval ophalen / wegbrengen.

Er werd mij altijd op het hart gedrukt om de auto's goed te inspecteren en alle schades te noteren. Ik weet niet of deze bedrijven nog voor elkaar weren en of deze procedure nu nog van kracht is.

Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat student de schade heeft veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 20:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Icephase schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Ja dat kan wel degelijk uitmaken. Zo'n schouwing wordt natuurlijk ook maar gedaan door iemand zonder technische kennis, op "slecht verlichte plaatsen", in de buitenlucht/kou en onder tijdsdruk. Daar valt dus genoeg op af te dingen (van beide kanten!).
Ik snap je punt maar in brainovic in "Rekening voor kleine schades na inleveren lease-auto" is er bij voldoende licht en droog weer een auto afgetekend die 2x "schoon" was. Elke dodo (no offense) die een auto als "schoon" kwalificeert en dan de krassen uit de startpost niet ziet, zou eigenlijk ook geen rijbewijs mogen hebben ;)

Natuurlijk is dit gechargeerd maar de krassen zijn van dien aard dat als je er met je vingers langsgaat op een "schone" auto, je snel genoeg ziet/merkt dat het geen vuil is en dus een beschadiging.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:31
Hoe waren de schades binnen de lease geregeld :? Gewoon voor rekening leasemaatschappij? Dat is meestal zo toch? Dan zou ik niet weten waarom deze schade niet bij de maatschappij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:17

Metalfreak

Hoije woh!

HeldereM schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Voor een normale auto, die aan de straat geparkeerd staat, in krappe parkeergarages en wel eens bij een supermarkt bijvoorbeeld lijkt me dit een doodnormale schade. We rijden niet allemaal in een Ferrari die alleen op zondag buiten komt ;)
Uhh nee hoor, mijn 12 jaar oude auto vertoont dergelijke plekken godzijdank nog steeds niet. Ik vind de krassen in de OP ook van dien aard dat het toch echt wel heel duidelijk op moet vallen bij een rondje om de auto.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
ybos schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:28:
Hoe waren de schades binnen de lease geregeld :? Gewoon voor rekening leasemaatschappij? Dat is meestal zo toch? Dan zou ik niet weten waarom deze schade niet bij de maatschappij hoort.
Schades waren inderdaad voor rekening van leasemaatschappij, met een eigen risico uiteraard.
Als ik het goed begrijp valt dit volgens Arval daar niet onder omdat het 'niet gemelde schade's bij inname' betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:01
brainovic schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Dit is wat ik heb getekend bij het ophalen:

[afbeelding]

Het gaat mij er niet om de schuld in andermans schoenen te schuiven, maar ik vind 700 euro betalen voor iets als dit ook een beetje ver gaan.
Erg bijzonder transportformulier. Ik heb als student geruime tijd gewerkt voor een bedrijf dat lease-auto's transporteert. Het transportformulier voldoet in alle opzichten aan het standaardformulier die door de meeste leasemaatschappijen gebruikt wordt, op één belangrijk onderdeel na: de schadenotitie. Dat grote witte vlak staat normaliter een autootje afgebeeld waar de schades bij genoteerd worden. Ik heb even een transportformulier van Arval opgeduikeld van een rit die ik gereden heb. Zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u6jdvGowp6L61UXm13i6eby6/thumb.jpg

Het transportformulier dat jij post heb ik nog nooit eerder gezien. Blijkbaar heeft Arval -om wat voor reden dan ook- ervoor gekozen dat de chauffeurs niet meer de schade opnemen. Zij leveren namelijk zelf de transportformulieren aan bij de chauffeursdiensten. Dan lijkt me het bedrijfsrisico van Arval dat er af en toe een krasje niet verhaald kan worden op de berijder.

[ Voor 3% gewijzigd door OosterF op 19-03-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef3003
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 12:11
Enkele maanden geledenook een arval-leasewagen ingeleverd hier. ik meen me te herinneren dat er per schadegeval 1 franchise aangerekend werd. Is dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
OosterF schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Erg bijzonder transportformulier. Ik heb als student geruime tijd gewerkt voor een bedrijf dat lease-auto's transporteert. Het transportformulier voldoet in alle opzichten aan het standaardformulier die door de meeste leasemaatschappijen gebruikt wordt, op één belangrijk onderdeel na: de schadenotitie. Dat grote witte vlak staat normaliter een autootje afgebeeld waar de schades bij genoteerd worden. Ik heb even een transportformulier van Arval opgeduikeld van een rit die ik gereden heb. Zie afbeelding.
Held _/-\o_ . Ik vond het ook al vreemd dat dit niet gedaan werd bij het ophalen van de auto. Maar ja, dit was ook pas mijn eerste lease-auto.

@jef3003 Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:31
brainovic schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Schades waren inderdaad voor rekening van leasemaatschappij, met een eigen risico uiteraard.
Als ik het goed begrijp valt dit volgens Arval daar niet onder omdat het 'niet gemelde schade's bij inname' betreft.
Dat kunnen ze toch nooit hard maken :? Waarom zou jij het niet melden, ok, scheelt je het eigen risico.
Als jij zegt het niet gezien te hebben en zij doen niet samen met jou een opnameronde waar jij voor akkoord tekent, kan ik me niet voorstellen dat zij op deze manier in hun recht staan.

Zou eerst bezwaarmailtje aan wagen en als ze echt moeilijk doen alleen akkoord gaan met betalen eigen risico. Dat is sowieso het max waar ze recht op hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:02
HeldereM schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Voor een normale auto, die aan de straat geparkeerd staat, in krappe parkeergarages en wel eens bij een supermarkt bijvoorbeeld lijkt me dit een doodnormale schade. We rijden niet allemaal in een Ferrari die alleen op zondag buiten komt ;)
Nogmaals als je dit normaal vindt dan moet je niet piepen. Autorijden is duur, schades helemaal.
In mijn ogen is dat niet normaal. Dit is ook geen schade door een ander dit is iets wat je zelf gedaan hebt (zover ik de foto's in kan schatten).
Te kort ergens langs af gegaan. Een keertje niet opletten kan. Die dingen gebeuren.
Maar omdat het voor jouw normaal is kom je in de categorie leaserijders die het niet zo nauw zien.

Ik ben chauffeur van beroep en rijdt dagelijks met een busje met een vaste bak. Ik heb ook krasjes van takken/takjes waar ik niet altijd aan ontkom.
Maar dit soort vegen heb ik gelukkig nog nooit gehad terwijl ik vaak genoeg op krappe plaatsen kom.
Vooruit kijken en inschatten. Bij twijfel niet doorzetten.

Duur lesje.
De tip die anderen ook al zeiden, controleer geen natte of vieze wagen. Droog, schoon en daglicht.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 00:24
Ben ik de enige die het raar vind dat je niet zelf met een potje hammerite aan de slag ben gegaan? Niet alvorens je de auto inleverde, maar gewoon direct nadat je schade hebt gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
Ik heb ze vanochtend gemaild dat de getoonde schade volgens mij onder 'lichte krassen en oppervlakkige beschadigingen van de bovenste laklaag' valt. En ik heb ze gevraagd of ze bereid zijn dit op een enigszins redelijke manier op te lossen (m.b.t. verzekering).

Ik wacht hun reactie even af, maar anders zal ik de vordering officieel betwisten met als argument dat er
geen schades zijn opgenomen bij het ophalen van de auto en dat dus nooit met zekerheid te bewijzen is dat ik ook daadwerkelijk die schades heb veroorzaakt. Daarmee wil ik niet de schuld in de schoenen van de ophaler/vervoerder schuiven; als de schades wel onverhoopt tijdens mijn bezit van de auto zijn ontstaan, dan heb ik deze niet doelbewust verzwegen. Dat zou mij immers meer kosten dan het eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

MAX3400 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:02:
[...]
Als het nodig is kan dat wel vastgesteld worden, de kosten daarvan zullen niet gering zijn.

Ik vind dit overigens ook geen normale gebruikerssporen, er is overduidelijk iets mis gegaan. Zelf had ik het eruit gepoetst, als ik het gezien had. Maar dat heb je niet, dus kon je niet doen. Dat station is gepasseerd.

700 euro vind ik een hoop geld, maar uitgaande van metallic lak kom je een heel end in kosten. Het moet gespoten, uitgewaaierd en voorzien van blanke lak. Tevens kost het de LM geld omdat ze de auto moeten wegbrengen, ophalen en niet kunnen verkopen of opnieuw inzetten.

Enige wat ik heel discutabel vind is het innameformulier. Je kan niet verantwoordelijk zijn voor schades na het moment van inleveren. Maar ik vraag me af of het getoonde formulier juridisch genoeg kracht heeft om te stellen dat je geen schades had op het moment van inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
*troll*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 19-03-2018 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

5183

*reactie op troll*

[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 19-03-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
@brainovic Is de inlevering gedaan door een tussenpartij of de leasemaatschappij zelf. Ik had bijvoorbeeld een controle na 2 jaar en een aantal schades werden als 'nihil' bestempeld door de maatschappij zelf, toen ik auto moest inleveren werden diezelfde schades als 'niet gemelde schades' bestempeld en moest ik 1500 euro afrekenen. Leasemaatschappij gebeld en 3 schades telden niet (putje in het dak, steenslag in raam en 1 kras aan de voorkant. Die kras zoals jij had moest ik wel betalen, maar dan alleen eigen risico (150 euro). Ik heb toen uiteindelijk 2x eigen risico moeten betalen (300 euro) en kon 1200 euro in mijn eigen zak houden. Mijn werkgever wilde deze kosten rechtstreeks aan mij doorbelasten (wat ik op zich snap).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:39
Wie zegt dat dit de auto van TS is? Kenteken is niet leesbaar, VIN al helemaal niet.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

DeveloperNL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:34:
@brainovic Is de inlevering gedaan door een tussenpartij of de leasemaatschappij zelf. Ik had bijvoorbeeld een controle na 2 jaar en een aantal schades werden als 'nihil' bestempeld door de maatschappij zelf, toen ik auto moest inleveren werden diezelfde schades als 'niet gemelde schades' bestempeld en moest ik 1500 euro afrekenen. Leasemaatschappij gebeld en 3 schades telden niet (putje in het dak, steenslag in raam en 1 kras aan de voorkant. Die kras zoals jij had moest ik wel betalen, maar dan alleen eigen risico (150 euro). Ik heb toen uiteindelijk 2x eigen risico moeten betalen (300 euro) en kon 1200 euro in mijn eigen zak houden. Mijn werkgever wilde deze kosten rechtstreeks aan mij doorbelasten (wat ik op zich snap).
Niet relevant voor TS, maar toch:
Dit snap ik dus zeker niet! De werkgever is aansprakelijk, híj kiest ervoor een verzekering te nemen met eigen risico van 150 euro (dat is namelijk niet zoals bij zorgverzekeringen wettelijk verplicht) en dat wentelt hij vervolgens af op jou als werknemer? Een rechter zal daar gehakt van maken: dat risico hoort bij de werkgever te liggen onder het mom van goed werkgeverschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 00:18
Ik stond bij mijn vorige werkgever redelijk dicht bij het wagenbeheer en het is toch een paar keer voorgekomen in 4 jaar dat er nieuwe schade opdook in het rapport. Na de eerste keer begonnen we zelf foto's te nemen van de auto bij inleveren voor transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 11:21
Ik ben zelf ook studentchauffeur geweest.
Als je een auto ophaalt bij een klant moest er altijd een rondje om de auto heen gelopen worden + fotos maken van de schade, dit heeft me vaak kosten bespaard. Het kwam met enige regelmaat voor dat er plots schades op de auto's zitten die hiervoor niet gemeld zijn.

Ik zou betwisten of jij überhaupt de schade hebt veroorzaakt. Als de chauffeur niet goed heeft gekeken heeft hij zijn werk niet goed gedaan en ik ken genoeg oude collega's die niet erg goed konden rijden. Dus de kans is zeker aanwezig dat hij het heeft veroorzaakt.
Schades zoals dit moet je namelijk wel kunnen zien tijdens het wassen (of was het een wasstraat?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:50
nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door GroeneThee op 19-03-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien is het mogelijk om alsnog een schade-formulier in te vullen, waardoor de door jou te betalen kosten het eigen risico zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07 13:07
OosterF schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:36:
[...]

[afbeelding]

Het transportformulier dat jij post heb ik nog nooit eerder gezien. Blijkbaar heeft Arval -om wat voor reden dan ook- ervoor gekozen dat de chauffeurs niet meer de schade opnemen. Zij leveren namelijk zelf de transportformulieren aan bij de chauffeursdiensten. Dan lijkt me het bedrijfsrisico van Arval dat er af en toe een krasje niet verhaald kan worden op de berijder.
Zelf heb ik ook een tijdje gewerkt voor Easyway. Juist in die periode zijn ze bij veel bedrijven omgedraaid. Eigenlijk alle grote lease maatschappijen wilden ineens niet meer dat je als chauffeur de auto controleerde.
Ik weet dat dit is gedaan om te voorkomen dat de student flink in discussie moet gaan met de eigenaar over wat wel en geen schade is (uit eigen ervaring best een goed idee).

Nadeel is dus wel dat je daarna dit soort discussie's gaat krijgen met een leasemaatschappij.
Tipje alvast voor de volgende keer. Als een auto word opgehaald altijd samen even met die persoon een rondje om de auto doen. Daarna samen te noteren wat er voor krassen op zitten en dit door beide te laten ondertekenen.

Wat nou als die chauffeer toevallig ergens tegenaan is gereden, dan zou je hier nu geen bewijs van hebben. Motiveert de persoon die de auto ophaalt ook om nog wat netter te rijden.

OT: Wat ik in dit geval zou doen is nogmaals vragen om foto's. Geef hierbij aan dat opvalt dat je wel wat krassen ziet maar op deze foto's niet eruit te halen is of de groeven diep zijn of niet. Als ze geen duidelijke foto's kunnen vertonen waarop de diepte ook zichtbaar is kunnen ze natuurlijk minder declareren bij je.

[ Voor 3% gewijzigd door osseh op 19-03-2018 15:34 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 08:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Arval doet dit geregeld, niet alleen als je bij ze weggaat.

Bij mijn werkgever kwam het regelmatig voor dat ze achteraf dit soort kosten in rekening brachten (we zijn er inmiddels weg). Een schouwing werd aangeraden, maar kostte EUR 50,- (als ik me goed herinner), onze wagenparkbeheerder wilde dit liever niet en liep meestal een rondje met de berijder mee.

Er waren richtlijnen van Arval: o.a. de bekende krasjes/putjes groter dan een 1 euro munt moesten vooraf gemeld worden. In dat geval is het verzekerd (excl. eigen risico voor de werkgever). Geef je het niet op, dan moet de schade achteraf betaald worden. Verder heb je altijd slijtage, zoals kleine krasjes bij de handgrepen en steenslag op de motorkap & bumper. Na 4 jaar en 180.000 km kun je niet verwachten dat de auto nog nieuw is, ook niet qua interieur. Dit is natuurlijk makkelijk reden tot discussie.

Ik heb begrepen dat vrijwel alle lease-maatschappijen hun voertuigen niet all-risk verzekeren, maar dat risico zelf nemen. Schades na einde looptijd worden nooit gerepareerd, die worden bij de verkoopprijs ingecalculeerd..

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
Was er geen mogelijkheid om de auto bij een officieel innamepunt in te leveren? Wat nog wel eens voor wil komen is dat er een verschil is tussen inleveren/overhandigen en de daadwerkelijke inname. Overhandigen doe je bijv bij de dealer waar een nieuwe auto klaar staat of bij een transporteur maar daar teken je alleen voor overhandigen papieren, sleutels en dergelijke en dus niet voor de staat van de auto. De daadwerkelijke inname vindt dan plaats op een officiële locatie en daar wordt pas vastgesteld wat de staat van de auto is.

Arval zelf schrijft overigens dit:
Definitieve inname van de auto
De deskundige controleert de auto na inlevering op de inname locatie van Arval. Zijn bevindingen zijn bindend. Afhankelijk van de met uw werkgever gemaakte afspraken brengen wij kosten voor de gemelde en niet gemelde schadegevallen in rekening. Uw werk gever bepaalt op basis van de leaseautoregeling die bij uw bedrijf van toepassing is, of hij een bedrag op u verhaalt. Verderop in deze brochure ziet u
wat wel of geen acceptabele schade is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Soms proberen die maatschappijen gewoon. Ik heb een keer meegemaakt dat ik een zware schade in mijn mik geschoven kreeg waar ik absoluut niks mee te maken had. Ik had de auto achtergelaten bij de dealer waar ik de nieuwe auto kreeg en ik heb geen idee wat er daarna mee is gebeurd.
Ik heb toen om bewijs (foto's en beschrijving) van de schade gevraagd. Die heb ik nooit gekregen en van de wagenparkbeheerder begrepen dat de leasemaatschappij de keutel daarna had ingetrokken.

Overigens denk ik wel dat er jaren geleden (toen er nog weinig controle was) met regelmaat auto's in verschrikkelijke staat werden ingeleverd door lakse berijders. Goede controle op de inname is dus wat mij betreft prima, maar zoals er nu soms met een millimeter in de hand gekeken wordt vind ik het ook wel wat doorgeschoten. Bij een auto van 5 jaar oud moet de lat ook zeker lager liggen dan eentje die na een jaar al wordt ingeleverd.
De deskundige controleert de auto na inlevering op de inname locatie van Arval. Zijn bevindingen zijn bindend.
En wie is dan die deskundige? Keurt de slager zijn eigen vlees bij Arval? Wat zijn de beroepsmogelijkheden?

[ Voor 11% gewijzigd door JPS op 19-03-2018 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
JPS schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:19:
[...]

En wie is dan die deskundige? Keurt de slager zijn eigen vlees bij Arval? Wat zijn de beroepsmogelijkheden?
Geen idee maar wel de reden dat ik lease auto's altijd bij een officieel innamepunt breng zodat ik aanwezig ben bij het innemen en in gesprek/discussie kan gaan.
Niet dat ik de deskundige niet vertrouw maar het hele traject tussen inleveren en inname is buiten beeld en daar loop ik risico waar ik niet op zit te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar waarom het verschil tussen wel- en niet gemelde schades qua afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06 11:40
Ook lease rijder bij afval geweest ze probeerde Zo iets bij mijn ook. Is blijkbaar heel normaal bij hun. Gelukkig nu bij een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Olaf van der Spek schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:50:
Maar waarom het verschil tussen wel- en niet gemelde schades qua afhandeling?
Vind ik ook een interessant punt. Is me nog niet helemaal duidelijk.

Wel typisch om te lezen dat dit dus wel vaker gebeurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Gewoon een manier om extra marge te pakken aan het einde van een contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 06:54
Ad de Jong schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:19:
€700,- voor een schade is heel normaal.
Laat maar eens een bumper spuiten bij een erkende schadehersteller. Ja een Picasso bij Bertje de Beuner zal het zeker goedkoper doen maar daar gaan de maatschappijen niet snel mee in zee :p

Als het weg te poetsen is dan is het wel erg duur. Maar dat had je zelf ook kunnen zien.
Dit soort krasjes zouden volgens jouw heel normaal zijn bij een auto van 2 jaar, voor mij zijn ze niet eens normaal voor een auto van 10 jaar.
Natuurlijk er kan altijd iets gebeuren maar als je dit als normaal ziet dan sta ik er van te kijken dat er niet meer schades zijn te vinden op de auto.

Koop voor de gein eens zelf een auto en ruil die na een jaar of 3 maar eens in dan zie je dat je voor een bak met krassen flink minder terugkrijgt dan een nette auto.
Mee eens inderdaad. Mijn voorbumper heeft 450 euro gekost om te spuiten bij ren Focwa aangesloten schadehersteller. Dat was 1 deel, dus ga na wat meerdere delen kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:36
Vind het ook altijd grappig om te zien dat bijna iedereen precies weet wat het moet kosten.

Verschillende panelen hebben verschillende prijzen om te herstellen.
Er zijn ook 100000den soorten lak. Sommige lak heeft meer voorbereiding nodig, sommige lak moet in meerdere lagen aangebracht worden. Metallic of niet? Scheelt ook nogal.

Je kan geen prijzen vergelijken van 2 verschillende schades, op verschillende auto's. Is gewoon totaal niet vergelijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 19-03-2018 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Volgens mij kan je er vrij kort over zijn richting de lease maatschappij: Voor inleveren heb je zelf de auto nagelopen, en heb je geen schade ontdekt. Bij het inleveren is ook geen schade geconstateerd. Wat er daarna met de auto is gebeurd, is niet jouw verantwoordelijkheid. Dus je betaalt de rekening niet.
Op de foto's wordt niet eens duidelijk dat jet om jouw ex auto gaat.
Laat ze op zijn minst wat moeite doen als ze geld willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat er van die krassen overblijft als zij er een keer met een polijstmachine langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:50:
Nogmaals als je dit normaal vindt dan moet je niet piepen. Autorijden is duur, schades helemaal.
In mijn ogen is dat niet normaal. Dit is ook geen schade door een ander dit is iets wat je zelf gedaan hebt (zover ik de foto's in kan schatten).
Te kort ergens langs af gegaan. Een keertje niet opletten kan. Die dingen gebeuren.
Maar omdat het voor jouw normaal is kom je in de categorie leaserijders die het niet zo nauw zien.
Dit kan even goed een andere wagen geweest zijn die langs de TS wou inparkeren en met het hoekje van z'n bumper even langs de wagen van TS geschuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16
brainovic schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Als de schade te groot is, dan laten ze wel herstellen, en rekenen ze dus ook kosten voor transport en het feit dat ze de wagen pas een maand later kunnen verkopen.

De toegelaten schade is ook functie van de leeftijd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16
Roenie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:31:
Ik ben benieuwd wat er van die krassen overblijft als zij er een keer met een polijstmachine langsgaan.
Ik doe dat zelf met de hand, grote kans dat ze een paar krasjes niet meer opmerken.
Ik gebruik daar staalfix voor, dat polijst heel zachtjes.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Zie hieronder, beter uitgelegd :)

[ Voor 113% gewijzigd door 5183 op 19-03-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

brainovic schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Om niet aan te moedigen er op te hopen dat iemand iets niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:35:
[...]

Om niet aan te moedigen er op te hopen dat iemand iets niet ziet.
Hoe bedoel je dat? Met al die ontkenningen is deze zin een beetje lastig te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ze willen voorkomen dat men schade's niet gaat melden en gewoon doorrijdt. Als je de auto dan inlevert en ze zien de schade op dat moment ook even niet, kom je er mooi mee weg.

Ze willen alle schade's direct weten, zodat het netjes opgelost kan worden en de auto altijd 'in nieuwstaat' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Puch-Maxi schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:42:
Wie zegt dat dit de auto van TS is? Kenteken is niet leesbaar, VIN al helemaal niet.
Heb ik dus ook gehad. Andere maatschappij dan wel. Ze probeerde me gewoon te naaien. Schade door brandplekje. Ik rook niet eens haha.

Members only: Voordat die fukkers meelezen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door TheBorg op 19-03-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
TheBorg schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:16:
[...]

Vraag de originele foto's op en check de EXIF data. Deze foto's zijn misschien wel een jaar oud.
Als ze je daarmee naaien, plegen ze gewoon fraude en moet je ze aanklagen. Dat kan echt niet. Maar ja, wat voor risico lopen ze :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

RoNoS schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:21:
[...]

Als ze je daarmee naaien, plegen ze gewoon fraude en moet je ze aanklagen. Dat kan echt niet. Maar ja, wat voor risico lopen ze :|
Bij mij konden ze ineens geen grote foto's overleggen. Toen heb ik ze vriendelijk verteld dat ze een ziekte konden krijgen. Toen was het ineens afgedaan. Wel eigen risico kwijt. Was bij VWP Shortlease. Daar moet je echt met een grote boog omheen lopen. Als je gaat Googlen wordt duidelijk dat ze dat geintje veel vaker flikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ascension schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:51:
Gewoon een manier om extra marge te pakken aan het einde van een contract...
Ja dat is zeker waar. Mijn ervaring is ook dat er aan het eind van de termijn slecht/alleen strikt noodzakelijk onderhoud wordt gepleegd. Ik heb een keer meegemaakt dat mijn bandenprofiel al onder de wettelijke norm aan het vallen was. Na mijn aandringen hebben de knieperts toen alsnog 1 band vervangen die echt onder de 2mm viel. Na inlevering wordt zo'n auto dan rustig in de etalage gezet als 'altijd perfect onderhouden'. Jaja, ik weet wel beter inmiddels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dit zijn schades die via een verzekeraar gaan. Iemand kijkt of er schade is en speelt dit door naar de verzekeraar. Die keert vervolgens uit aan de leasemaatschappij en die claimed het weer bij de oud leaserijder. Cirkeltje rond. Weet je wie dit ook doet? Carglass. Die rekenen zich ook rijk met een krasje wat nog geen tien minuten werk is om weg te polijsten en qua kosten zou het niet meer dan 25 Euro mogen kosten. Nee Carglass rekent voor de meest simpele kras 189 Euro.

De krassen die de TS heeft zijn met gemak weg te polijsten en zeker in zoverre dat het niet of nauwelijks meer opvalt. Opschuren en polijsten. Tien minuten werk, 3 Euro materiaalkosten en nog geen 20 Euro personeelskosten. Weet je hoe ik dat noem? Afzetterij. En dat gebeurt vooral bij mensen die onwetend zijn. En ja ik krijg redelijk vaak mensen die zo'n krasje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:26:
Dit zijn schades die via een verzekeraar gaan. Iemand kijkt of er schade is en speelt dit door naar de verzekeraar. Die keert vervolgens uit aan de leasemaatschappij en die claimed het weer bij de oud leaserijder.

--

En dat gebeurt vooral bij mensen die onwetend zijn.
Dit strookt niet met elkaar. De meeste leasemaatschappijen zijn hier helemaal niet voor verzekerd, die dragen dit soort risico's zelf. Veel goedkoper aan het eind van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat om de strekking van het verhaal. Leasemaatschappij zal het misschien niet via de verzekeraar verhalen maar direct bij de leaser. Dan nog is het afzetterij en als je onwetend bent hang je. Bij Carglass gaat het wel via de verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RoNoS schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:12:
Ze willen voorkomen dat men schade's niet gaat melden en gewoon doorrijdt. Als je de auto dan inlevert en ze zien de schade op dat moment ook even niet, kom je er mooi mee weg.
Het is dus een (soort van) boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:57:
[...]

Het is dus een (soort van) boete?
Ja, correct.
In je contract staat ook dat je alle schades binnen 24 uur dient te melden, dus als je je daar niet aan houdt, dan krijg je een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RoNoS schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Ja, correct.
In je contract staat ook dat je alle schades binnen 24 uur dient te melden, dus als je je daar niet aan houdt, dan krijg je een boete.
Dat is toch onredelijk, zeker als de schade door iemand anders is veroorzaakt en je er niet van op de hoogte was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 19:29
Op basis van de foto's vind ik dit toch wel een serieuze schade eigenlijk en ik snap dat ze die vergoed/gerepareerd willen zien. Het bedrag kan ik lastig beoordelen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Dat is toch onredelijk, zeker als de schade door iemand anders is veroorzaakt en je er niet van op de hoogte was?
Onredelijk? Misschien, maar vind maar een leasemaatschappij die dat niet in z'n voorwaarden heeft staan.

"door iemand anders is veroorzaakt" en "je er niet van op de hoogte was" zijn 2 heel verschillende dingen.
1e: Geen probleem, gewoon melden en de verzekering lost het op, kost niet eens je eigen risico (kost eigen risico van de veroorzaker)
2e: Tsja, je bent nog steeds verantwoordelijk voor die auto. Op het moment dat je er achter komt melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RoNoS schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:33:
1e: Geen probleem, gewoon melden en de verzekering lost het op, kost niet eens je eigen risico (kost eigen risico van de veroorzaker)
In dat geval is de veroorzaker natuurlijk niet bekend, anders was je wel op de hoogte van de schade..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat onwetende zich aan laten praten, is waar men geld aan verdient.Alle eigen ervaringen hebben weinig nut. Ik heb het geheel met @Anoniem: 235591 eens. Voor een goede vakman is dit zo klaar en er wordt echt niet gespoten in deze kwestie. Verder geeft TS aan, dat hij niet de schade heeft gezien voor aflevering en de schade is ook niet aangegeven op controleformulier. dus hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt na afgifte

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Wat is daar onredelijk aan? Als iemand schade aan je privé auto rijdt heb je toch ook een probleem? Mits je niet weet wie het was.
Want weet je dat wel, dan vul je een formuliertje in en kost het je zowel privé als in de lease niets natuurlijk.

Ik vermoed dat de meeste leasemaatschappijen in de voorwaarden hebben staan dat je schade binnen 24 uur na constatering moet melden. Het is niet realistisch dat je elke schade direct opmerkt. Een platgereden voorkant is lastig te missen, maar een beschadiging aan de binnenkant van een velg zie je pas bij wisselen van de wielen of op een brug.

Uiteindelijk huur je gewoon een auto en heb je ervoor te zorgen dat deze na afloop van de huur in dezelfde staat is als dat je hem kreeg. Natuurlijk is dit niet te doen en worden kleine gebruikerssporen getolereerd.

Stom voorbeeld: als jij je laptop aan iemand uitleent, en je krijgt hem 2 maanden later terug met een gebroken scherm. Dan ga je dat toch ook verhalen op de lener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
5183 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:57:
Ik vermoed dat de meeste leasemaatschappijen in de voorwaarden hebben staan dat je schade binnen 24 uur na constatering moet melden. Het is niet realistisch dat je elke schade direct opmerkt.
Op die nuance doelde ik inderdaad.
Stom voorbeeld: als jij je laptop aan iemand uitleent, en je krijgt hem 2 maanden later terug met een gebroken scherm. Dan ga je dat toch ook verhalen op de lener?
Het verschil is dat de auto volgens mij verzekerd was voor dit soort schades..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:59
Vrij eenvoudig, deze schade valt niet te beoordelen vanaf deze foto's. Betere (scherpe) foto's zou iets helpen, maar eigenlijk moet je even kunnen voelen.

Ik heb schades gezien die er op een foto 10 keer zo erg uitzagen als dit terwijl in werkelijkheid niet eens een polijstpasta nodig was om de 'krassen' weg te krijgen.

Vreemd dat er geen schouwing is gedaan. Vraag me dan ook af in hoeverre je op tijd bent geïnformeerd over die schouwing? Een schouwing doen 2 dagen voordat de auto opgehaald wordt heeft trouwens ook geen zin. In die twee dagen kan er te veel gebeuren.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:37:
Het verschil is dat de auto volgens mij verzekerd was voor dit soort schades..
Leasemaatschappijen verzekeren dit normaal gezien niet, kost ze veel meer geld dan zelf de kosten dragen. Er is enkel een verplichte WA verzekering voor de auto afgesloten.

Voor privé, buiten de auto, heb je daar normaliter de AVP (Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren) voor. Die zou in mijn voorbeeld de lener kunnen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
S0epkip schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:27:
Op basis van de foto's vind ik dit toch wel een serieuze schade eigenlijk en ik snap dat ze die vergoed/gerepareerd willen zien. Het bedrag kan ik lastig beoordelen.
Dat snap ik ook, alleen (zoals ik tegen Arval ook heb gezegd) waarom zou ik dit soort schades doelbewust verzwijgen in de wetenschap dat ik dan veel meer moet betalen.
Dat zal normaal gesproken ook wel het geval zijn, maar nu moest de auto ingeleverd worden waardoor die 24 uur er min of meer niet was. Dan denken ze bij de lease-maatschappij kennelijk gelijk dat je de boel probeert te flessen.

Ik heb nu al van meerdere mensen gehoord in dit topic dat deze schades weg te polijsten zijn en dat dus niet het hele paneel gespoten zou hoeven worden. Ik heb sinds gisterenochtend niets meer gehoord van Arval, maar bovenstaande ga ik ze zeker vertellen.

Ik neem trouwens aan dat ze dit niet zomaar mogen incasseren bij betalingen van de laatste maand? Anders zou het wellicht slim zijn om die incasso even in te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
5183 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:44:
Leasemaatschappijen verzekeren dit normaal gezien niet, kost ze veel meer geld dan zelf de kosten dragen. Er is enkel een verplichte WA verzekering voor de auto afgesloten.
Dan kan de leasenemer toch nog steeds door de leasemaatschappijen zelf 'verzekerd' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Clifdon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:44:
Vrij eenvoudig, deze schade valt niet te beoordelen vanaf deze foto's. Betere (scherpe) foto's zou iets helpen, maar eigenlijk moet je even kunnen voelen.

Ik heb schades gezien die er op een foto 10 keer zo erg uitzagen als dit terwijl in werkelijkheid niet eens een polijstpasta nodig was om de 'krassen' weg te krijgen.

Vreemd dat er geen schouwing is gedaan. Vraag me dan ook af in hoeverre je op tijd bent geïnformeerd over die schouwing? Een schouwing doen 2 dagen voordat de auto opgehaald wordt heeft trouwens ook geen zin. In die twee dagen kan er te veel gebeuren.
Ik heb ze een week voor het innemen gevraagd wat er moest gebeuren om de auto in goede orde af te leveren. Op maandag (auto werd op donderdag opgehaald) kreeg ik dit.

"Als laatste adviseer ik berijder altijd om nog even langs de ASN of Schadenet te rijden. Daar kan een schouwing uitgevoerd worden. Op die manier worden schades automatisch gemeld bij ons. Voor een niet gemelde schade, wordt namelijk een waardevermindering in rekening gebracht, dit is altijd meer dan een eigen risico."

Ik had in die twee tussenliggende dagen geen tijd om dit nog te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
Als Arval die auto bij mij langs brengt dan wil ik voor 500 euro die krasjes wel wegpoetsen. :p
Met mijn eigen auto heb ik ook eens een andere bumper gekust met dit soort krassen als resultaat.
Die zijn met een goede polijstmachine prima weg te krijgen zonder te spuiten, dus die 700 euro is wel erg overdreven.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
brainovic schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:48:
Ik had in die twee tussenliggende dagen geen tijd om dit nog te realiseren.
Is dat niet een klein beetje je eigen schuld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
bij mijn vorige werkgever voelde ik al ''nattigheid'' bij het inleveren van mijn toenmalige lease auto.. (manager en eigenaar waren op vakantie inleveren bij collega)

heb toen de auto gepoetst + van voor tot achter tot binnen foto's gemaakt...

na 1 maand kwam achterstallig salaris binnen na 2 maanden had ik opeens een mail dat ze mijn vakantie geld gingen berekenen met ''schade aan leaseauto''

nadat ik een mail gestuurd had welke schade er was omdat ik dat wilde controleren met foto's welke ik zelf gemaakt had was het opeens ''we gaan het wel opnemen met de leasemaatschappij''

nu was dit natuurlijk meer een geschil met de ex werkgever maar wel van geleerd om altijd bij het inleveren van auto's om toch zelf ook heel duidelijk te documenteren welke schade er wel aanwezig was en bewijs regelen voor jezelf.

als jij nu net toevallig een foto van je auto had waarbij die achterkant in beeld was en geen schade te zien was.. tja..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Ja daar baal ik ook wel van, maar als ik het eerder had geweten had ik het kunnen inplannen. En ik ging er (kennelijk ten onrechte) van uit dat ik de auto in uitstekende staat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Dan kan de leasenemer toch nog steeds door de leasemaatschappijen zelf 'verzekerd' zijn?
??

Verzekeringen hebben hier niets mee te maken. Over het algemeen heb je een eigen risico per schade, wat eventueel bij meerdere schades kan oplopen (naar gelang het contract).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 06:11

Bejit

Svenska Faderland

Snap dit hele topic niet. Tijdens inname is geen schade geconstanteerd/geen schade formulier en je kan schade gewoon ontkennen dat dit aanwezig was tijdens ophalen.

Fout van Arval en als je verder geen relatie hebt, laat ze lekker in hun sop gaar koken. Waar de schade vandaan komt is hun probleem, hadden ze maar beter hun werk moeten doen.

Systeempje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:59
Bejit schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:03:
Snap dit hele topic niet. Tijdens inname is geen schade geconstanteerd/geen schade formulier en je kan schade gewoon ontkennen dat dit aanwezig was tijdens ophalen.

Fout van Arval en als je verder geen relatie hebt, lijkt ze lekker in hun sop gaar koken. Waar de schade vandaan komt is hun probleem, hadden ze maar beter hun werk moeten doen.
Exact dat. beide partijen kunnen niets aantonen. Het wordt dus een welles nietes spelletje of de schade er wel of niet zat. Zij hebben blijkbaar een heel slecht protocol om auto's in te nemen. Laat hen aantonen dat jij die krassen hebt gemaakt.
Wie eist, bewijst, toch? Wat ze nu hebben aangeleverd is in elk geval geen bewijs.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Ik heb bij het inleveren van mijn auto nog een rondje met mijn manager rond de auto gelopen. Wij hebben beide geconstateerd dat er geen schades waren en dit schriftelijk ondertekend. Dit lijkt mij ook de gangbare zaak, want er kan natuurlijk ook schade ontstaan op weg van het inleverpunt (je werk) naar de leasemaatschappij. Bewijs dan maar dat de schade niet jouw schuld was als er niets zwart op wit staat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
rimave schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:49:
Als Arval die auto bij mij langs brengt dan wil ik voor 500 euro die krasjes wel wegpoetsen. :p
Met mijn eigen auto heb ik ook eens een andere bumper gekust met dit soort krassen als resultaat.
Die zijn met een goede polijstmachine prima weg te krijgen zonder te spuiten, dus die 700 euro is wel erg overdreven.
Denk je.

De lease maatschappij heeft er gewoon recht op dat het 100% opgelost word. Niet 90, of zelfs 99%.
Misschien kan je die krassen er uit poetsen, misschien niet. Dat kan je aan een foto never nooit beoordelen.
En al kan je alle krassen wegpoetsen en blijft er 1 kras over, is de leasemaatschappij vol in zijn recht om dat gewoon fatsoenlijk te laten repareren, en de auto te laten spuiten.

Zelfs een schade expert zou niet zomaar uitspraken doen aan de hand van een paar foto's.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 20-03-2018 12:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

S0epkip schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:27:
Dit is een schade die je zo hersteld hebt met een klein beetje schuren en polijsten. Je ziet er daarna amper meer wat van en er is geen persoon die er dan over valt. Er is geen leasemaatschappij die dit gaat herstellen. De leaseauto wordt de handel in gedrukt bij bijv. Auto Roest in Groot Ammers, wordt even snel gereinigd en gewassen en wordt doorverkocht aan een een of andere garage die hem zelf nog even snel polijst door de plaatselijke poetsboer. Als jij denkt dat een leasemaatschappij dit gaat of laat herstellen dan heb je het mis.

In bovenstaande ga ik er wel vanuit dat de auto af is qua leasen en voor de particuliere markt beschikbaar wordt.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Dan nog is het schadebedrag exorbitant hoog en niet te verantwoorden naar de klant toe.
WEBGAMING schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:30:
[...]

Denk je.

De lease maatschappij heeft er gewoon recht op dat het 100% opgelost word. Niet 90, of zelfs 99%.
Misschien kan je die krassen er uit poetsen, misschien niet. Dat kan je aan een foto never nooit beoordelen.
En al kan je alle krassen wegpoetsen en blijft er 1 kras over, is de leasemaatschappij vol in zijn recht om dat gewoon fatsoenlijk te laten repareren, en de auto te laten spuiten.

Zelfs een schade expert zou niet zomaar uitspraken doen aan de hand van een paar foto's.
*knip* dat kan iets minder

Kijk even mee met me. De onderstaande foto is gemaakt nadat de Volvo volledig gewassen, gekleid en ontvet is. Dit is dus voordat ik begin met polijsten.
Je ziet dat de laklaag helemaal beschadigd is en ik kan de vertellen dat de krasjes van TS op de leaseauto in het niet vallen bij wat je hier ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6247-Kopie.jpg

Dit is de auto na het polijsten en waxen.

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6284-Kopie.jpg

Ik kan je vertellen dat ik geen €700,00 gevraagd heb aan de eigenaar van de Volvo. En als jij vindt dat de leasemaatschappij recht heeft op 100% oplossing vind ik dat de TS daar een poot in heeft door te stellen dat hij het laat oplossen tot tevredenheid van de leasemaatschappij. Dan is hij voor max 50 Euro klaar.

Hier meer foto's van de auto: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/volvo-xc90/

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WEBGAMING schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:30:
[...]

Denk je.

Schade-expert komt niet eens bij dit soort schades. laat het in het slechte geval wat diepere krasjes zijn, dan nog kan dat weggewerkt worden. Al met al ben je hooguit €200,- kwijt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 17:32
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:32:
[...]

Dit is een schade die je zo hersteld hebt met een klein beetje schuren en polijsten. Je ziet er daarna amper meer wat van en er is geen persoon die er dan over valt. Er is geen leasemaatschappij die dit gaat herstellen. De leaseauto wordt de handel in gedrukt bij bijv. Auto Roest in Groot Ammers, wordt even snel gereinigd en gewassen en wordt doorverkocht aan een een of andere garage die hem zelf nog even snel polijst door de plaatselijke poetsboer. Als jij denkt dat een leasemaatschappij dit gaat of laat herstellen dan heb je het mis.

In bovenstaande ga ik er wel vanuit dat de auto af is qua leasen en voor de particuliere markt beschikbaar wordt.

[...]

Dan nog is het schadebedrag exorbitant hoog en niet te verantwoorden naar de klant toe.

[...]

Kijk even mee met me. De onderstaande foto is gemaakt nadat de Volvo volledig gewassen, gekleid en ontvet is. Dit is dus voordat ik begin met polijsten.
Je ziet dat de laklaag helemaal beschadigd is en ik kan de vertellen dat de krasjes van TS op de leaseauto in het niet vallen bij wat je hier ziet.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan je vertellen dat ik geen €700,00 gevraagd heb aan de eigenaar van de Volvo. En als jij vindt dat de leasemaatschappij recht heeft op 100% oplossing vind ik dat de TS daar een poot in heeft door te stellen dat hij het laat oplossen tot tevredenheid van de leasemaatschappij. Dan is hij voor max 50 Euro klaar.

Off-topic: Strakke klus! Hoeveel ben je voor zo'n geval als de Volvo kwijt?

[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:05 ]

Moo, I say.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Dat hoort hier verder niet in het topic thuis en daar mag ik het niet over hebben op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:32:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is aan die maatschappij. Net als een schade op je persoonlijke auto bijvoorbeeld.
Je krijgt betaald, en of je het oplost moet je zelf weten. Dat is gewoon normaal.

*knip* dat kan iets minder Er zit nergens zo'n schade op die Volvo.
Dat kan je zelfs met de foto's nog wel zien. Lak is dof, vol swirls, vegen, en oppervlakkige krassen. Maar niet zo'n kras als op de auto van TS. Dat ziet er toch wel een stuk dieper uit.

Ja, de verzekeringsmaatschappij heeft gewoon recht op een auto zonder schade. Gebruikerssporen is iets anders, maar dit is gewoon duidelijk schade.
Of het door de TS, iemand anders, of de leasemaatschappij gebeurd is laat ik even in het midden.

Het de TS zelf op laten lossen zou natuurlijk het mooiste zijn. Maar ik vraag me af of de leasemaatschappij daar in mee gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheBorg schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:26:
[...]

Bij mij konden ze ineens geen grote foto's overleggen. Toen heb ik ze vriendelijk verteld dat ze een ziekte konden krijgen. Toen was het ineens afgedaan. Wel eigen risico kwijt. Was bij VWP Shortlease. Daar moet je echt met een grote boog omheen lopen. Als je gaat Googlen wordt duidelijk dat ze dat geintje veel vaker flikken.
interessant. Lease nu zelf bij VWP, tot op heden een goede indruk verder.
Kreeg netjes van VWP een uitgifte rapport voor het voertuig waarin alle schades met foto's benoemd zijn.

Ga er wel even rekening mee houden met inleveren straks.
Eerst met de hand wassen daarna foto's maken.
bij ophalen verwacht ik ook een controle en een formulier met eventuele schades welke ik dien te tekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

WEBGAMING schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:44:
[...]

Dat is aan die maatschappij. Net als een schade op je persoonlijke auto bijvoorbeeld.
Je krijgt betaald, en of je het oplost moet je zelf weten. Dat is gewoon normaal.

*knip* dat kan iets minder b]Er zit nergens zo'n schade op die Volvo.[/b]
Dat kan je zelfs met de foto's nog wel zien. Lak is dof, vol swirls, vegen, en oppervlakkige krassen. Maar niet zo'n kras als op de auto van TS. Dat ziet er toch wel een stuk dieper uit.

Ja, de verzekeringsmaatschappij heeft gewoon recht op een auto zonder schade. Gebruikerssporen is iets anders, maar dit is gewoon duidelijk schade.
Of het door de TS, iemand anders, of de leasemaatschappij gebeurd is laat ik even in het midden.

Het de TS zelf op laten lossen zou natuurlijk het mooiste zijn. Maar ik vraag me af of de leasemaatschappij daar in mee gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6245-Kopie.jpg

Dat is pas een diepe kras die ik er gedeeltelijk uit geschuurd heb en als je de foto's bekijkt valt hij al een stuk minder op. De krassen van TS zijn een eitje.

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:00:
[...]

Dat is pas een diepe kras die ik er gedeeltelijk uit geschuurd heb en als je de foto's bekijkt valt hij al een stuk minder op. De krassen van TS zijn een eitje.
..
De krassen moeten gewoon helemaal weg. Niet gedeeltelijk.

En of dat wel of niet gebeurt met poetsen, kan je nooit beoordelen aan een foto.

[ Voor 36% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:00:
[...]

[afbeelding]

Shit had ik eerder moeten weten.
Was toen €1200 kwijt voor een lantaarnpaaltje...

[ Voor 23% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bejit schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:03:

Fout van Arval en als je verder geen relatie hebt, laat ze lekker in hun sop gaar koken. Waar de schade vandaan komt is hun probleem, hadden ze maar beter hun werk moeten doen.
Precies dit vat het hele topic samen in 1 zin. Dit is gewoon een slinkse truc van Arval om nog wat geld ui een klant te persen, zo'n clio gaat gewoon naar een opkoper toe.

Hetzelfde met huurauto's altijd ook wel een toko die je er zo bij wilt naaien dus. Ook daar altijd formuliertje tekenen dat er geen gebreken zijn als je nog ter plekke bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WEBGAMING schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:04:
[...]

De krassen moeten gewoon helemaal weg. Niet gedeeltelijk.

En of dat wel of niet gebeurt met poetsen, kan je nooit beoordelen aan een foto.
Als je de tekst leest op mijn website staat er duidelijk:
Daarna zijn er enkele diepe krassen opgeschuurd om ze vervolgens weg te polijsten of te maskeren zodat ze amper meer opvallen.
En dit gaat dan over de Volvo en niet over de leaseauto van TS. Een klein verschil maar goed en duidelijk lezen lukt je dus ook niet. Dus nogmaals: die krassen van TS krijg ik volledig weg met schuren en polijsten. Tien minuten werk en je ziet er niets meer van terug. En ja dat beoordeel ik vanaf de foto en vanuit mijn ervaring. Daarnaast is het zo dat ook al krijg je ze niet helemaal weg en maskeer je ze er geen haan naar zal kraaien.

Het is afzetterij en de leek trapt erin en dat is waar het hier om draait zoals ook @Bejit en @Brilsmurfffje al aangeven.

WEBGAMING schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:20:
[...]

[...]

https://imgur.com/duvH0lz

:D :D

Als je er niet wakker van ligt, zou ik er gewoon niets aan laten doen. Om uit te deuken zit hij zoals anderen al zeggen, op een lastige plek. Andere deur is een optie.
Maar als er nergens blank staal is wat ik over het hoofd zie, gaat het voor de rest niet roesten ofzo.
Volgens mij interesseert het je niet zo veel hoe je auto er uit ziet? Geen belediging hoor!
Laat het dan gewoon lekker zitten.
Kom anders fijn je kennis en ervaringen delen in Het grote auto detailing topic kletsen we daar een keer verder en bevuilen we dit topic ook niet.

:)

[ Voor 15% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING

Maar goed, ik zal ook ophouden, want heel erg behulpzaam is dit natuurlijk niet.

^^ daar houd ik jullie beiden aan.

[ Voor 88% gewijzigd door Krisp op 21-03-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ooit zelf een lease auto ingeleverd.
Ik heb van elk deel van de auto meerdere foto's gemaakt, en maar 1 klein krasje ondekt (redelijk diep) + enkele steenslag putjes op de motorkap/bumper.

Ingeleverd, rondje om de auto gemaakt, en alle puntjes (hoe klein ook) gelijk gemeld en op laten schrijven.
Garage vond me irritant, en wilde het eigenlijk afraffelen.

Van geen enkele schade iets weer gehoord. (Seat Lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Je kunt eventueel ook bij die kras op de Volvo met een lakstiftje voorzichtig de kras wat opvullen en daarna polijsten en misschien schuren (wetsanden), dan is zoiets 99,9% onzichtbaar te herstellen. Die krassen bij TS zijn niet zo diep. Die zijn met alleen polijsten wel weg te krijgen.

Offtopic: Die eigenaar van die Volvo betaald er natuurlijk voor om hem weer spik en span te krijgen, maar als je zo niet zuinig bent op je auto dat hij er zo uitziet dan moet je de auto na de poetsbeurt natuurlijk wel wat meer vertroetelen, anders ziet hij er binnen de kortste keren weer zo uit. :) Iets met een bodemloze put. Maar dat is autowassen feitelijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brainovic
Dank voor de vele reacties, goed om ervaring te lezen. Al blijkt uiteindelijk dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn. ;)

Hoe dan ook, even een update nadat ik vanochtend met Arval gesproken heb. In eerste instantie kreeg ik een mail met twee facturen: een voor het eigen risico (225 euro) en een voor de waardevermindering (611 euro). Dit leidde bij mij natuurlijk tot het sturen van een licht geagiteerde mail waarom ik zonder communicatie ineens voor beide zaken werd gefactureerd. Dat bleek een foutje in het systeem: na overleg met de schade-afdeling wist de contactpersoon mij te vertellen dat ze 'coulant' zijn geweest en besloten hebben de waardevermindering om te zetten in eigen risisco. 225 euro dus.

Ik heb toen een mail gestuurd waarin ik aangaf nog steeds benieuwd te zijn hoe ze zo zeker weten dat ik de schade heb veroorzaakt, en dat ik graag de (originele, groot formaat) foto's zou willen ontvangen. Toen werd ik plotseling gebeld door mijn contactpersoon. Die dacht dat ik het niet helemaal begrepen had en benadrukte dat ik alleen die 225 euro eigen risisco hoef te betalen. Ik heb hem nogmaals uitgelegd dat we desondanks niet zeker weten of ik die schade uberhaupt wel veroorzaakt heb, omdat er niets is opgetekend bij het ophalen van de auto en dat we dus niet weten wat er daarna mee gebeurd is. Daar had dit alles immers mee voorkomen kunnen worden. En hij begreep ook wel dat ik niet doelbewust dit soort dingen ga verzwijgen als ik weet dat de auto ingeleverd moet worden.

Hij gaat nu volgende week nog een keer in overleg met de afdeling schade, maar was er van overtuigd dat ze het in rekening brengen van het eigen risico niet zouden laten vallen. Wat is nu wijsheid? Ik ben er niet 100% van overtuigd dat ik die schade veroorzaakt heb, maar ook niet volledig overtuigd dat ik hem NIET veroorzaakt heb. Zo eerlijk moet ik ook wel weer zijn, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:18
@brainovic Bij het inleveren heb je iets moeten ondertekenen over de status van de auto qua schade? Zo ja, en daar staat niets over deze schade. Dan hebben ze lijkt me geen poot om op te staan.
Zij zijn er verantwoordelijk voor in mijn ogen.
Nogmaals, mening. Als je bewijs hebt dat het er niet op zat en dat is bovenstaande, dan heb zij gewoon pech. Als je niets ondertekend hebt, dan zou ik het houden bij die 225 euro. Lijkt me dat ze niet achteraf ineens met allerlei schades in kunnen komen zetten. Daar loop je een rondje voor rond de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:14:
@brainovic Bij het inleveren heb je iets moeten ondertekenen over de status van de auto qua schade?
Nee dus, wel iets moeten ondertekenen maar daarin was niets opgenomen over schade. Zijn ook niet om de auto gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

brainovic schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Nee dus, wel iets moeten ondertekenen maar daarin was niets opgenomen over schade. Zijn ook niet om de auto gelopen.
Daarmee hebben ze in mijn ogen ook niets om jou de schade op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
brainovic schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Ik denk dat de belangrijkste les wel is:
ALTIJD inleveren bij een schouwpunt!

Als er dan iets gevonden wordt kun je ter plekke nog bellen met de leasemaatschappij en overleggen of zelfs een extra schade melden. Maar ook bij schades 'die op het randje zitten' is het gevaarlijk. Een minikrasje naast een deukje en de schade is groter dan een euro muntstuk... bam... betaal de volledige schade maar. Als jij daar echter naast de auto staat en vraagt ter plekke: 'Gaat dit een probleem worden?'. Dan kan een schouwer ook besluiten dat hij je 'matst'. Als hij gewoon een random auto voor zijn neus krijgt is dat een ander verhaal.

Zodra de auto uit het zicht verdwijnt en er ligt een rapport van een expert begint het allemaal veel moeilijker te worden.

En in dit geval ook. Het was 'super handig' dat de auto werd opgepikt, maar dat halfuurtje extra om de auto ergens af te gooien ben je nu al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07 19:32

LankHoar

Langharig tuig

brainovic schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:58:
Wat is nu wijsheid? Ik ben er niet 100% van overtuigd dat ik die schade veroorzaakt heb, maar ook niet volledig overtuigd dat ik hem NIET veroorzaakt heb. Zo eerlijk moet ik ook wel weer zijn, vind ik.
Dit. Jij hoeft niet hun controleerwerk te verrichten door langs een schouwpunt te gaan, daar zijn zij verantwoordelijk voor, niet jij.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimave schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:17:
Je kunt eventueel ook bij die kras op de Volvo met een lakstiftje voorzichtig de kras wat opvullen en daarna polijsten en misschien schuren (wetsanden), dan is zoiets 99,9% onzichtbaar te herstellen. Die krassen bij TS zijn niet zo diep. Die zijn met alleen polijsten wel weg te krijgen.

Offtopic: Die eigenaar van die Volvo betaald er natuurlijk voor om hem weer spik en span te krijgen, maar als je zo niet zuinig bent op je auto dat hij er zo uitziet dan moet je de auto na de poetsbeurt natuurlijk wel wat meer vertroetelen, anders ziet hij er binnen de kortste keren weer zo uit. :) Iets met een bodemloze put. Maar dat is autowassen feitelijk ook.
Ik weet het maar de klant vond dat niet nodig. Wel aangeboden.

@brainovic
Als ze vol blijven houden dat jij de schade moet vergoeden dan zou ik voorstellen dat ze ook aantonen dat jij de schade hebt veroorzaakt. Daarbij wil je de originele foto's hebben en die trek je door een EXIF programma heen. Hierop zie je datum en tijd en nog wat andere zaken.

Verder kan jij volhouden dat je de auto netjes afgeleverd hebt, op hebt laten halen, en dat er op dat moment niets aan de laklaag te zien was.

Nogmaals; het is makkelijk cashen. Blijkt ook uit het feit dat ze nu al andere bedragen gaan noemen. Een bedrijf dat zeker is van een bepaalde schade schippert niet in de prijzen en houdt er aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
LankHoar schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Dit. Jij hoeft niet hun controleerwerk te verrichten door langs een schouwpunt te gaan, daar zijn zij verantwoordelijk voor, niet jij.
Volgens mij houden ze jou verantwoordelijk voor het vervoer tot aan de schouw, ook al doet een studentje die door hun is ingehuurd. Daar zijn ze vrij duidelijk in, in hun communicatie (wat ik me herinner van t inleveren van mijn Arval lease auto jaren geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 19:49
EUR 225 die je vervolgens als bedrijfskosten kan aftrekken en je netto de helft kost. Zijn de uren/frustratie die je dat kost het waard? Of je moet bereidt zijn veel voor "gerechtigheid" over te hebben. Waarschijnlijk is je vrije tijd/tijd voor omzet als ondernemer dit het niet waard.... (sprekende als ondernemer 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 15:28
Crabro schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:12:
[...]

EUR 225 die je vervolgens als bedrijfskosten kan aftrekken en je netto de helft kost. Zijn de uren/frustratie die je dat kost het waard? Of je moet bereidt zijn veel voor "gerechtigheid" over te hebben. Waarschijnlijk is je vrije tijd/tijd voor omzet als ondernemer dit het niet waard.... (sprekende als ondernemer 8) )
Is inderdaad te boeken als zakelijke kosten. Ik heb twee auto's terug ook problemen gehad bij inleveren, bij een innamepunt! Zijn foto's en met twee kleine deukjes rapport gemaakt. Kreeg ik bericht dat bij uitgebreide controle er 2500+ lakschade was door inbrande vogelkak.

Werkgever heeft geen enkele moeite gedaan om de leasmij aan het innamerapport te houden. Gelukkig werden de lakschades in 1 schade geclaimd, dus eigen risico van 250.

Dus met andere woorden, officieel innamepunt of niet, die leasemij proberen je toch wel te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door BiLLY_daKid op 25-03-2018 11:05 ]

Pagina: 1 2 Laatste