Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4L0z09PzYYOXICqJyal28gC1/full.png

Surviving Mars

Surviving mars is een management strategie game waarbij je een colonie moet opbouwen op Mars. Het spel is uitgegeven door Paradox. Paradox heeft ook games uitgegeven als Stellaris, Crusader Kings, Heart of Iron etc
Haemimont Games is de maker van het spel Surviving mars, een bekende game van Haemimont Games is de Tropico series

Over het spel
Surviving Mars is a sci-fi settlement builder all about colonizing Mars and surviving the process. Choose a space agency for resources and financial support before determining a location for your colony. Build domes and infrastructure, research new possibilities and utilize drones to unlock more elaborate ways to shape and expand your settlement. Cultivate your own food, mine minerals or just relax by the bar after a hard day’s work. Most important of all, though, is keeping your colonists alive. Not an easy task on a strange new planet.
Het spel is uitgebracht op 15-03-2018.

Wat maakt dit spel uniek?

Elke kolonist is een uniek individu met problemen en sterke punten die de behoeften en het gedrag van de andere kolonisten beïnvloeden. Het kan heel interessant worden als je hoofdwetenschappers alcoholisme ontwikkelen na een lange nacht in het lab. Futuristische Space Dome-constructie: retro-futuristische superstructuren die kolonisten, fabrieken en commerciële gebouwen huisvesten met hun eigen 'buurtpersoonlijkheid'.

Beelden

Reveal teaser:

Developer trailer:

Feature trailer:

(P)reviews en interviews

Reddit: overzicht van alle reviews
Developer diaries

Je kan hier een overzicht vinden van alle dev diaries.
Youtube beginner video

Aspec
Quill18 - beginner tutorial

Help, ik snap het spel niet!

Check de Surviving Mars-wiki
En waar kan je dit op spelen?

PC/PS4/XBOXONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:30
Jammer dat er nog geen reviews zijn. Wil deze graag vannacht opstarten, maar ik ga echt geen spel kopen op basis van wat playtroughs. Het lijkt me echt een hele leuke game en €35 is ook wel een nette prijs.

Misschien toch maar eens voor die 2 uur test van Steam gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Beakzz op 14-03-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

EnterElysium heeft volgens mij wel wat gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-07 21:25
Klinkt top! Iemand enig idee of de PC versie ook een beetje degelijk te besturen is met xbox controllers, gezien het ook op de xbox uitkomt? Mijn bank zit zo lekker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-07 23:17
Quill18 heeft op Youtube een serie van 5 episodes gemaakt waarin hij de basics uitlegt en daarna heeft hij een Lets Play opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
Jaap. schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:06:
Quill18 heeft op Youtube een serie van 5 episodes gemaakt waarin hij de basics uitlegt en daarna heeft hij een Lets Play opgenomen.
Heb je een link dan voeg ik deze toe aan de youtube beginner video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:58

Basszje

Reisvaap!]

haborym schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:17:
Het spel is gebouwd door Paradox. Paradox heeft ook games gemaakt als Stellaris, Crusader Kings, Heart of
Paradox is alleen de uitgever. Volgens mij Haemimont uit Bulgarije de developer ( bekend van Tropico ).

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Basszje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:29:
[...]

Paradox is alleen de uitgever. Volgens mij Haemimont uit Bulgarije de developer ( bekend van Tropico ).
Je hebt gelijk. Ik zal het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zag er intressant uit en heb hem dan dus ook gekocht, binnen 2 uur beslissen of ik het wil hebben voor die prijs, anders refunden maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 12:18

Aight!

'A toy robot...'

Super vette game wat ik zo op youtube heb gezien!

Heb hem dus ook maar gekocht voor de PS4, van het weekend eens even gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Vanavond eens aan beginnen op de ps4, ben zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
nog een minuut of 40, er loopt een Marathon Release Stream op: www.twitch.tv/paradoxinteractive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

Rannasha

Does not compute.

Hij is uit op Steam.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz

Leuk partygame avondje gehad, maar nu iedereen naar buiten geschopt. Op naar Mars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Ik begrijp er nog vrij weinig van.
Een concrete extractor met depot of sensor tower bouwen gaat allemaal wel, maar hoe kom ik bij resources die 5 zones verderop liggen? Of nog erger, in een diepe krater terwijl mijn ‘basis’ veel hoger gelegen is. Daar moeten die tunnels voor zijn, maar de exit bouwen kan niet omdat mijn drones niet zo ver kunnen gaan.

Ook snap ik nog niet wat je met die shuttle moet doen, moet ik resources terug naar aarde sturen en zo ja, welke dan? En hoe lang duurt het voor die shuttle weer terug is?

Veel zelf uitzoeken iig en vaak opnieuw beginnen, maar wel verslavend. Toch drie uur achter elkaar gespeeld. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
On_E schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:15:
Een concrete extractor met depot of sensor tower bouwen gaat allemaal wel, maar hoe kom ik bij resources die 5 zones verderop liggen? Of nog erger, in een diepe krater terwijl mijn ‘basis’ veel hoger gelegen is. Daar moeten die tunnels voor zijn, maar de exit bouwen kan niet omdat mijn drones niet zo ver kunnen gaan.

Ook snap ik nog niet wat je met die shuttle moet doen, moet ik resources terug naar aarde sturen en zo ja, welke dan? En hoe lang duurt het voor die shuttle weer terug is?

Veel zelf uitzoeken iig en vaak opnieuw beginnen, maar wel verslavend. Toch drie uur achter elkaar gespeeld. :)
totdat je fatsoenlijk die tunnels kunt bouwen gewoon om de zoveel honderd meter een Drone Hub neergooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:34
Mijn eerste speelsessie is ook tot niets uitgelopen, kon niet aan water komen.

Net een Lets play op YouTube gekeken dat helpt wel.

Heerlijke setting is MARS, ik ga van deze game genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

On_E schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:15:
Wellicht zit er ergens in de opties iets als Aven's Drone hub verstopt? Zou me niets verbazen; want op het videomateriaal lijkt het erop dat Haegemont wel heel erg goed naar Aven (en Planetbase) gekeken heeft.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Van die drone hub kon ik er maar 1 bouwen en daar had ik qua bereik van de drones alsnog weinig aan omdat de resources nog veel verder weg lagen. Je kan met die shuttle een nieuwe prefab drone hub laten komen, maar die was 150 miljoen terwijl ik maar 24 miljoen had.

Misschien ook pech met de map gehad, ik begin morgen gewoon weer opnieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
24 miljoen? waar heb je die andere 15 miljard aan uitgegeven dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-07 12:32
Scott Manley heeft ook playthrough gedaan, die zit er meteen lekker in waardoor je vrij veel leert door de eerste episodes te kijken.

YouTube: Surviving Mars

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:42
Ik probeer nu een water extractor te bouwen, maar er worden geen machine parts naar de construction site gebracht. Heb er zat in m'n storage, maar die worden gewoon niet aangeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-07 12:32
anboni schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:30:
Ik probeer nu een water extractor te bouwen, maar er worden geen machine parts naar de construction site gebracht. Heb er zat in m'n storage, maar die worden gewoon niet aangeraakt...
Liggen de materialen binnen bereik van je water extractor? En valt die ook binnen je drone range?
Anders moet je even een storage bouwen als "tussenpost" voor de materialen. En zorgen dat beide binnen je drone range vallen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
yorkick schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:40:
[...]

Liggen de materialen binnen bereik van je water extractor? En valt die ook binnen je drone range?
Anders moet je even een storage bouwen als "tussenpost" voor de materialen. En zorgen dat beide binnen je drone range vallen.
Ah, ik ging ervan uit dat alle storage gekoppeld zou zijn zolang de drone hubs overlappen. Nu met 'n RC transporter wat naar dichterbij verplaatst, en de extractor is gebouwd. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Wat een vette game zeg! Heb de hele avond gespeeld, ps4 had hem al rustmodus geïnstalleerd!

Aardig wat op weg maar die advance materiaal zijn wel lastig, wellicht wil ik te snel uitbreiden! Morgen even opnieuw beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Eventjes kunnen spelen vanavond. Eerste dome gebouwd en een raketje met slachtoffers kolonisten laten landen. Die hebben het lang genoeg overleefd dat mijn kolonie is goedgekeurd en ik meer mensen kan laten overkomen.

Tot nu toe bevalt het spel goed. Wel mist er redelijk wat uitleg, waardoor je soms moet zoeken wat de daadwerkelijke mechanics zijn. Bijvoorbeeld het feit dat drones zich niet buiten het bereik van hun controller (drone hub of voertuig) begeven, ook niet als je meerdere hubs met overlappened bereik hebt. Dat is niet direct duidelijk, maar wel belangrijk om te weten. Maar goed, zodra je dat soort dingen eenmaal door hebt, heb je er later geen last meer van dat de uitleg niet optimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

DigitalError schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:02:
24 miljoen? waar heb je die andere 15 miljard aan uitgegeven dan? :P
Dan heb ik vast verkeerd gekeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
anboni schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Ah, ik ging ervan uit dat alle storage gekoppeld zou zijn zolang de drone hubs overlappen. Nu met 'n RC transporter wat naar dichterbij verplaatst, en de extractor is gebouwd. Thanks.
Ja ik had ook gehoopt dat alles gekoppeld was, dit is echt drama. Misschien dat het beter werkt als je die tunnels hebt gebouwd. Vanavond maar even proberen. Ow en ik kwam er pas vrij laat achter dat je die concrete meuk niet per se op het blauwe icoontje hoeft te bouwen en dat je er soms meer dan 1 kwijt kunt op het goede gebied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 11:58

Basszje

Reisvaap!]

Is het eigenlijk een beetje te vergelijken met Tropico? Ik twijfel over deze game vanwege de developer. Ik heb Tropico 4 plat gespeeld en Tropico 5 vond ik niets aan. Misschien kan iemand met ervaring daar was zinnigs over zeggen ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Basszje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:29:
Is het eigenlijk een beetje te vergelijken met Tropico? Ik twijfel over deze game vanwege de developer. Ik heb Tropico 4 plat gespeeld en Tropico 5 vond ik niets aan. Misschien kan iemand met ervaring daar was zinnigs over zeggen ;)
Nee, dit is echt 10 keer beter. Helaas niet zo goed voor je nachtrust :+ 4 uurtjes geslapen maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

DigitalError schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Nee, dit is echt 10 keer beter. Helaas niet zo goed voor je nachtrust :+ 4 uurtjes geslapen maar :P
Hahaha ja hier ook, verslavend zeg. Ben vandaag ook weer opnieuw begonnen.

Begin had ik geen water, dus geen fuel. Dat schiet niet op.
Na een tijdje geen metal meer, of te weinig rare materials, dus ook te weinig electronics.
Toen viel alles uit, kreeg ik een dust storm over mij heen en te weinig water. Toen gingen de farms ook niet meer werken, tja en toen viel alles dus een beetje uit elkaar :P.

Ik bouw echt alles te veel ook die domes, dan heb ik gelijk veel te veel werkplaatsen vrij.

Morgen maar eens even anders doen :P

Of eens op easy spelen i.p.v normal, maar beetje uitdaging lijkt me wel leuk

[ Voor 4% gewijzigd door Aight! op 16-03-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Ah, de RC Rover is een rijdende ‘drone hub’ kom ik achter. Staat ook gewoon in de tooltip maar gisteravond zag ik dat niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
het schijnt dat de game zeer lovende reviews krijgt, zelf heb ik gister een half uurtje oid met de easy start kunnen rommelen, maar echt duidelijk was het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Gisteren een beetje aan getobt en vanwege het ontbreken van een tutorial tegen mijn gevoel in de beginners lets play van Quill gekeken en nu eindelijk een goede basis staan met de eerste bewoners. Mooi spelletje hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
met 4 uur op de klok vanavond kan ik wel stellen dat het een geslaagde game is voor mij..

erg veel puzzelwerk door ontbreken van tutorial, en erger me dat ik vanaf zone A niet makkelijk resources naar zone B kan transporteren en visa versa, dus nu rommel ik micromanaged aan met de transporter..

huidige game 2 domes en 2x kolonisten laten laten, alleen errug rommelig:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/936059624858142473/DCAAC07BCC568844532F37B50B9479BFF008C97B/

vooral heel veel ruzie met de weinige hoeveelheden metaal maar wellicht bouw ik alles niet compact genoeg :P

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 17-03-2018 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Je hebt die Co2 jet's die kunnen resources over de hele map automatisch vervoeren (wel via opslagplaatsen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Het spel lijkt in het begin leuk, maar het heeft echt te veel micromanagement nodig.
Na wat langer spelen kom je toch wel achter een hoop gebreken (ook de UI is een ramp) en het spel wordt toch ook wel snel saai.

[ Voor 59% gewijzigd door CyberMania op 17-03-2018 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
CyberMania schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:49:
Het spel lijkt in het begin leuk, maar het heeft echt te veel micromanagement nodig.
Na wat langer spelen kom je toch wel achter een hoop gebreken (ook de UI is een ramp) en het spel wordt toch ook wel snel saai.
Je mist wat vind ik aanvullingen in je post, want ik neem aan dat je een mening geeft en geen feiten. Geen idee over hoeveel uur je het hebt, maar na 8 uur spelen herken ik me nog niet in je verhaal. Natuurlijk zie ik dingen die beter kunnen, maar gelukkig/helaas bestaat er nog iets als patches.

Er zou zeker wat meer automatisering in mogen zitten en ook een optie om domes direct te connecten. De game heeft zeker niet de totale verslavingsfactor bij me, maar ik vermaak me toch steeds een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:02
Een stuk of 4 uur nu in het spel zitten. De basis heb ik dus al wel te pakken. Vind het vooral traag spelen. Veel micro met je transport unit om resources heen en weer te verplaatsen en het verplichte Dome naast bepaalde resources neerzetten vind ik wat raar. Vertraagd echt veel.

Ik zal het wel verkeerd spelen, maar lijkt nu vooral een wacht-spel ipv van een build game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Renzzie schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:19:
Een stuk of 4 uur nu in het spel zitten. De basis heb ik dus al wel te pakken. Vind het vooral traag spelen. Veel micro met je transport unit om resources heen en weer te verplaatsen en het verplichte Dome naast bepaalde resources neerzetten vind ik wat raar. Vertraagd echt veel.

Ik zal het wel verkeerd spelen, maar lijkt nu vooral een wacht-spel ipv van een build game.
Tja het zal dan wel smaak zijn. Het transport heb ik op automatische routes staan. Heb alleen nog geen manier gevonden om ze ook automatisch te laten laden waar door mijn route nog weleens onderbroken wordt

Voor de rest speel ik standaard op 3-speed en dan heb ik niet echt het gevoel dat ik ergens op moet wachten. Moet best vaak even het spel op pause zetten om wat dingen te managen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Renzzie schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:19:

Ik doe vrij weinig micromanagement en gebruik mijn transport voertuigje eigenlijk helemaal niet.

Merk op dat drones alleen werken binnen de actieradius van de drone hub waar ze bij horen. Ze springen niet over naar naburige drone hubs. Dus om drones automatisch grondstoffen tussen verschillende gebieden te laten transporteren, moet je wat storages plaatsen in het overlap gebied van de drone hubs. Zo kunnen drones van beide hubs bij de goederen. De drones zorgen er automatisch voor dat alle goederen gelijkmatig verdeeld worden over alle storages, dus je kunt op deze manier ook gebieden met meer dan 2 hubs aan elkaar koppelen, zolang er maar gedeelde storage in de onderlinge overlap-gebieden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-07 10:15
Rannasha schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Ik doe vrij weinig micromanagement en gebruik mijn transport voertuigje eigenlijk helemaal niet.

Merk op dat drones alleen werken binnen de actieradius van de drone hub waar ze bij horen. Ze springen niet over naar naburige drone hubs. Dus om drones automatisch grondstoffen tussen verschillende gebieden te laten transporteren, moet je wat storages plaatsen in het overlap gebied van de drone hubs. Zo kunnen drones van beide hubs bij de goederen. De drones zorgen er automatisch voor dat alle goederen gelijkmatig verdeeld worden over alle storages, dus je kunt op deze manier ook gebieden met meer dan 2 hubs aan elkaar koppelen, zolang er maar gedeelde storage in de onderlinge overlap-gebieden is.
Dit^

Heb het spel zelf sinds gister maar vermaak me er enorm mee.
1x opnieuw begonnen, en ben nu zover dat ik wat geld verdien met Rare Materials oOo
Inmiddels iets meer als 10uur in de game zitten.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Het zou op zich wel fijn zijn als drones ofwel iets slimmer zouden zijn en automatisch zouden reassignen aan een hub die het op dat moment druk heeft, ofwel het makkelijker zou zijn om handmatig drones te reassignen. Tot nu toe is het me alleen gelukt om stuk voor stuk drones te selecteren en aan een andere hub toe te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:28

Pierre

Van nature lui!

Ga het morgen ook kopen via Steam maar als ik de goedkoopste neem dan is toch gewoon iets waarmee ik gewoon normaal kan spelen. Er staan volgens mij 3 of 4 versies voor de pc.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Pierre schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:45:
Ga het morgen ook kopen via Steam maar als ik de goedkoopste neem dan is toch gewoon iets waarmee ik gewoon normaal kan spelen. Er staan volgens mij 3 of 4 versies voor de pc.
ja de rest is gewoon bonusmeuk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Heb het eindelijk voor elkaar gekregen om een wonder te bouwen zonder dat er veel dood gingen!

Een tip, eerste dome, gelijk focus op research (dat is best belangrijk in de game). Bij de founder stage kan je ook maar maximaal 12 kolonisten krijgen maar die zorgen wel dat je research sneller gaat.

Daarnaast bouwde ik teveel fabrieken naast de domes, beter om dat een beetje te verdelen. Heb nu machine parts, polymares en electronics in een dome zitten.

Ben helemaal fan ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-07 10:15
Heeft iemand een idee wat je met die Waste Rock kan of moet doen?
Heb er inmiddels zoveel van dat ik er een 2e planeet van kan bouwen 8)7

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

DutchCrownNL schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:33:
Heeft iemand een idee wat je met die Waste Rock kan of moet doen?
Heb er inmiddels zoveel van dat ik er een 2e planeet van kan bouwen 8)7
Na een bepaalde research maken drones er steen van!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:22
Spel eergisteren ook gekocht. Heb zelf nog niet veel kunnen spelen aangezien mijn vrouw het blijkbaar ook een leuk spel vind :P

En ja ik heb geen zak te zeggen in dit huis _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
persoonlijk vind ik het wel jammer dat de domes niet aanelkaar gekoppeld kunnen worden om zo de kleinere domes wat bruikbaarder te maken.. (meer services kunnen bieden aan de mensen zonder dat ze moeten verhuizen naar een andere dome)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/936059829184872674/25DC9B31260FE2F0B51D87C3BFEBCF2FA63E4813/ 3de dome in aanbouw nu in eerste game (dacht eergsiteren nog die kolonisten gaan dood, maar heb dat nog weten om te draaien)

overlay die je ziet zijn de drone hubs

[ Voor 63% gewijzigd door mschol op 18-03-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zijn er mensen die het spelen met een controller ? werkt dat een beetje ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ScrooLoose schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:36:
Zijn er mensen die het spelen met een controller ? werkt dat een beetje ?
ja, op de ps4 werkt het prima _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Waar slaat dat nou op ?
Dit spel heeft volledige controller support en ik vraag gewoon of dat een beetje fatsoenlijk werkt (wat niet altijd het geval is)
Als je het niet weet reageer dan niet.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
ScrooLoose schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:10:
Waar slaat dat nou op ?
Dit spel heeft volledige controller support en ik vraag gewoon of dat een beetje fatsoenlijk werkt (wat niet altijd het geval is)
Als je het niet weet reageer dan niet.
ik speel het op de ps4 dus ik heb nergens problemen mee, er is alleen geen apart concoles topic en aangezien hier ook niet bijster veel gepost wordt ga ik ook niet een heel nieuw topic openen om daar apart te gaan praten.
ik neem aan dat het geen problemen moet opleveren om met de controller te spelen, het is even handigheid krijgen in de verschillende commands maar dat went snel.

Zaterdagavond een crisis gehad en 3x game over gegaan, zondagochtend opnieuw voor gaan zitten en het toch net om weten te buigen in een succes.
Momenteel op Sol 264 met 253 colonists en weinig tot niet meer afhankelijk van de hulp van aarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5tLbNJR0cpEuzozKn37b2hRf/full.jpg

Vanavond maar weer verder ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RubenSaurus op 19-03-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 12:36

Luukwa

o/

Ik ben verliefd op hoe simpel maar toch ook weer niet dit spelletje is, geweldig!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik loop een beetje tegen een probleem van uitbreiden aan. Ik heb nu de basis staan. Ik heb een dome / energy / water / CO2 / concrete en metal. Een waterbron is echter 2 tiles verderop en ik heb moeite om daar mijn materialen daar te krijgen om een waterpomp te bouwen. Wat ik nu gedaan heb is een depot neergezet en daar de materialen met mijn transportrobot heen gebracht. Vervolgens de bouwrobot erheen gereden en de drones hebben de pomp + leidingen + energielijn gebouwd.

Is dit nu echter de meest efficiënte manier om op langere afstand materialen te halen? Ik vond het nog al een gepriegel om het zo voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Renzzie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:45:
Ik loop een beetje tegen een probleem van uitbreiden aan. Ik heb nu de basis staan. Ik heb een dome / energy / water / CO2 / concrete en metal. Een waterbron is echter 2 tiles verderop en ik heb moeite om daar mijn materialen daar te krijgen om een waterpomp te bouwen. Wat ik nu gedaan heb is een depot neergezet en daar de materialen met mijn transportrobot heen gebracht. Vervolgens de bouwrobot erheen gereden en de drones hebben de pomp + leidingen + energielijn gebouwd.

Is dit nu echter de meest efficiënte manier om op langere afstand materialen te halen? Ik vond het nog al een gepriegel om het zo voor elkaar te krijgen.
zijn tunnels niet beter voor de lange afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Tunnels? Die heb ik denk ik gemist? :? :>
Zal vanavond eens kijken of dat een optie is. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Renzzie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:49:
Tunnels? Die heb ik denk ik gemist? :? :>
Zal vanavond eens kijken of dat een optie is. Dank!
zie de screenshot van @DigitalError

de domes links en rechts worden verbonden met een tunnel (dat rare witte ding)

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 19-03-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
DigitalError schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:16:
[...]

ik speel het op de ps4 dus ik heb nergens problemen mee, er is alleen geen apart concoles topic en aangezien hier ook niet bijster veel gepost wordt ga ik ook niet een heel nieuw topic openen om daar apart te gaan praten.
ik neem aan dat het geen problemen moet opleveren om met de controller te spelen, het is even handigheid krijgen in de verschillende commands maar dat went snel.

Zaterdagavond een crisis gehad en 3x game over gegaan, zondagochtend opnieuw voor gaan zitten en het toch net om weten te buigen in een succes.
Momenteel op Sol 264 met 253 colonists en weinig tot niet meer afhankelijk van de hulp van aarde.

[afbeelding]

Vanavond maar weer verder ;)
Hoe zoom je zover uit? Elke keer als ik dat doe dan kom ik op de map? (pc) Aparte mode voor screenshots?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Hoe zoom je zover uit? Elke keer als ik dat doe dan kom ik op de map? (pc) Aparte mode voor screenshots?
ga naar menu en kies Photo mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
mschol schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:16:
[...]

ga naar menu en kies Photo mode ;)
Ah jammer. Zou liever helemaal uit kunnen zoomen terwijl ik speel. Super irritant om steeds in de mapoverview terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Ah jammer. Zou liever helemaal uit kunnen zoomen terwijl ik speel. Super irritant om steeds in de mapoverview terecht te komen.
Ja het zou prettig zijn als je tijdens het spelen net zo ver uit zou kunnen zoomen als in de photo mode. Er zijn al mensen over begonnen op Reddit ook dus hopelijk komt dit in een patch nog. Nu schiet ie net ff te snel naar dat mapoverzicht naar mijn gevoel.

Tunnels zijn wel handig, maar ook erg duur in aanschaf. Heb ook nog niet gekeken hoe ver je maximaal kunt komen met zo'n tunnel. Je hebt er gelukkig geen onderhoud aan zoals elke keer die kabels en pijpen die stukgaan :P

[ Voor 18% gewijzigd door RubenSaurus op 19-03-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 12:36

Luukwa

o/

Renzzie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:45:

Shuttle hub bouwen :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:51

GrimScythe

Game Addict

Even een vraag voor mensen die de edities hebben met bonus content.
Helaas heb ik bij mijn deluxe edition de extra's niet gekregen ingame (ticket al aangemaakt) wel heb ik het extra radio station.
Zijn er meer die dit ervaren?

(sorry als ik hier al ergens een comment over gemist heb)
Beakzz schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:55:
[...]

Je weet dat je de verschillende skins bij het kwastje kan kiezen als je op het gebouw klikt? Moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet eens gekeken heb wat er precies anders zou moeten zijn, maar ik kan wel 3 skins bij mijn dome kiezen bijvoorbeeld en ik geloof dat het iets met extra skins was.Kan het nu ook niet checken, maar zal vanavond nog eens goed kijken.
Ik heb dus dat hele kwastje niet bij mijn rocket.
Verder helaas nog niet kunnen checken ivm werk afgelopen weekend, ik zal vanavond nogmaals controleren.

[ Voor 66% gewijzigd door GrimScythe op 19-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
GrimScythe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:47:
Helaas heb ik bij mijn deluxe edition de extra's niet gekregen ingame (ticket al aangemaakt) wel heb ik het extra radio station.

Je weet dat je de verschillende skins bij het kwastje kan kiezen als je op het gebouw klikt? Moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet eens gekeken heb wat er precies anders zou moeten zijn, maar ik kan wel 3 skins bij mijn dome kiezen bijvoorbeeld en ik geloof dat het iets met extra skins was.Kan het nu ook niet checken, maar zal vanavond nog eens goed kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 19-03-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
GrimScythe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:47:

[...]

Ik heb dus dat hele kwastje niet bij mijn rocket.
Verder helaas nog niet kunnen checken ivm werk afgelopen weekend, ik zal vanavond nogmaals controleren.
zowel de metropolis building set als het radio station heb ik 100% zeker, onyx skin heb ik nog niet geprobeerd, zal er ook wel inzitten..

wallpapers en artbook staan in de installatie directory van surviving mars (steam -> eigenschappen game -> local files -> browse local files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:51

GrimScythe

Game Addict

mschol schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:33:
[...]

zowel de metropolis building set als het radio station heb ik 100% zeker, onyx skin heb ik nog niet geprobeerd, zal er ook wel inzitten..

wallpapers en artbook staan in de installatie directory van surviving mars (steam -> eigenschappen game -> local files -> browse local files)
Thanks, ik zal het straks controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie eigenlijk?

Wat een leuke game zeg, elke restart is weer net iets beter!

I love the farms! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DigitalError schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:40:
[...]
Heb ook nog niet gekeken hoe ver je maximaal kunt komen met zo'n tunnel.
Ongeveer 2 sectors horizontaal of verticaal. (dus waarschijnlijk 1.41 sectors diagonaal ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:04:
Welke moeilijkheidsgraad spelen jullie eigenlijk?

Wat een leuke game zeg, elke restart is weer net iets beter!

I love the farms! :D
mijn farms produceren nauwelijks voedsel

sowieso ben ik slecht ik in heel uitgestrekt bouwen, wat eigenlijk echt een vereiste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

mschol schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:32:
[...]

mijn farms produceren nauwelijks voedsel

sowieso ben ik slecht ik in heel uitgestrekt bouwen, wat eigenlijk echt een vereiste is
Cover crops zodat je soil/bodem kwaliteit 100%, dan soja bonen en aardappelen. Of fruit trees, wat je leuk vindt :D

Dan wel de fams die je moet bouwen in de dome hé? Die speel ik altijd als eerste vrij en bouw hem in mijn eerste dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Zowaar de 100 dagen (en 40 tech) gehaald met m'n eerste game, maar colonists gaan sneller dood dan ze geboren worden. Laten we het er maar op houden dat ik (hopelijk) flink wat heb geleerd van dit eerste spel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
aanrader: zodra het kan, maak een Mohole Mine. brengt bergen metal en rare metal op en als bijproduct (van die lelijke hoopjes) maken je drones nog concrete ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-07 08:57

DirtyBird

Praktiserend denker

Op steam zijn ze nogal negatief over oa de ai en dat het vooral midgame een grote frustratie wordt om je drones aan het werk te krijgen.
Doen zij het fout? Zijn jullie nog niet midgame? De twee groepsmeningen staan zo haaks op elkaar dat ik niet weet wie te geloven :-p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Drones zijn inderdaad vrij dom en niet in staat om automatisch naar een hub over te schakelen waar veel behoefte is. Ook handmatig toewijzen is nogal gedoe. Dat lijkt voor mij uiteindelijk echter geen echt issue. In het begin was het nogal lastig om resources overal beschikbaar te krijgen, daarvoor heb je eigenlijk universal depots nodig die door meerdere drone hubs benaderd kunnen worden, dan verdeeld alles zich uiteindelijk wel redelijk. Zogauw je Shuttle hubs kunt bouwen, is dat eigenlijk ook geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
DirtyBird schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:14:
Op steam zijn ze nogal negatief over oa de ai en dat het vooral midgame een grote frustratie wordt om je drones aan het werk te krijgen.
Doen zij het fout? Zijn jullie nog niet midgame? De twee groepsmeningen staan zo haaks op elkaar dat ik niet weet wie te geloven :-p
zolang ik general deposits neerzette op de kruispunten van de drone controleposten/dingen ging het verdelen van resources vele malen beter en vrijwel automatisch.

drukte vang ik af door een rover extra in te zette in drukke gebieden ter ondersteunig.

in permanent drukke gebieden grotere gebieden die overlappen en/of meer drones

[ Voor 13% gewijzigd door mschol op 19-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Mijn grootste probleem is productie van advanced resources. Daar zit ik regelmatig zonder, en dan zijn alle gebouwen die dat nodig hebben voor onderhoud ook snel stuk en krijg je een beetje een lawine. Terwijl ik dit tik gaan er dus een paar stirling generators tegelijk stuk, dus nu is het over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
anboni schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:51:
Mijn grootste probleem is productie van advanced resources. Daar zit ik regelmatig zonder, en dan zijn alle gebouwen die dat nodig hebben voor onderhoud ook snel stuk en krijg je een beetje een lawine. Terwijl ik dit tik gaan er dus een paar stirling generators tegelijk stuk, dus nu is het over :P
ik heb ook een boel stirling generators, maar die blijven lekker dicht. dan hebben ze geen onderhoud nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DigitalError schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:57:
[...]

ik heb ook een boel stirling generators, maar die blijven lekker dicht. dan hebben ze geen onderhoud nodig :P
Dat zou ik waarschijnlijk ook moeten doen ja, maar op 'n gegeven moet groeide de stroombehoefte sneller dan het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

anboni schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Dat zou ik waarschijnlijk ook moeten doen ja, maar op 'n gegeven moet groeide de stroombehoefte sneller dan het aanbod :)
Mijn tacktiek was ook niet te veel bouwen! Wel een bepaalde marge maar je hoeft geen +500 power te hebben.

Ik doe veel zonnepanelen en accu’s een paar. Windmolens hebben al snel machine parts nodig! En snel die atomic generator onderzoeken die geeft een berg energie.

Owja af en toe kijken wat nodig is en hoeveel alles kost doe ik ook vaker. Schroef ik de productie in de fabriek weer op of af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

DigitalError schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Klopt, handig die dingen.

Kun je "Stored rock" trouwens op een gegeven moment ook recyclen of ergens in verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anoniem: 1044053 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Klopt, handig die dingen.

Kun je "Stored rock" trouwens op een gegeven moment ook recyclen of ergens in verwerken?
met een research kan het worden gesmolten om vervolgens extra concrete oid op te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

mschol schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:28:
[...]

met een research kan het worden gesmolten om vervolgens extra concrete oid op te leveren
Thanks, I like a clean base 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Laatst online: 12:17
En niet te vergeten je Moxie's apart zetten , want blijkbaar veroorzaken die ook een hoop stof!
En voor het drone probleem moet je eigenlijk zo snel mogelijk drone printing researchen , dat helpt een hoop ;)

Opzich wel een coole game, zeker met die ingame radio maar...
ik verwacht wel dat er veel opgelost wordt in de aankomende dlc/patches :) .. hopelijk dome to dome monorails/highways ? :z

[ Voor 64% gewijzigd door Metallize op 21-03-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
iets met indicatie qua stof zou ook fijn zijn (al vind ik het wel raar, als we eenmaal op mars aankomen en dat is zo'n issue, dan regelen we toch wel stofzuigdingen om de hoeveelheid stof met veel procenten te verminderen bij apparaten die veel stof kunnen doen opwaaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Q&A met de ontwikkelaars, eerder vandaag gehouden:
https://www.twitch.tv/videos/241214344
mschol schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:02:
iets met indicatie qua stof zou ook fijn zijn (al vind ik het wel raar, als we eenmaal op mars aankomen en dat is zo'n issue, dan regelen we toch wel stofzuigdingen om de hoeveelheid stof met veel procenten te verminderen bij apparaten die veel stof kunnen doen opwaaien? :P
Triboelectric Scrubbing research-projectje doen. Daarna kun je gebouwtjes bouwen die de nabije omgeving stofzuigen :)

[ Voor 73% gewijzigd door Rannasha op 21-03-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Rannasha schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:11:
Q&A met de ontwikkelaars, eerder vandaag gehouden:
https://www.twitch.tv/videos/241214344

[...]

Triboelectric Scrubbing research-projectje doen. Daarna kun je gebouwtjes bouwen die de nabije omgeving stofzuigen :)
in de stream noemen ze veel mooie dingen om naar uit te kijken zoals passages tussen domes en aanpassingen in het micromanagement. eerste extra content: ''this spring'' dus dat kan morgen al zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
anboni schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:43:
Het zou op zich wel fijn zijn als drones ofwel iets slimmer zouden zijn en automatisch zouden reassignen aan een hub die het op dat moment druk heeft, ofwel het makkelijker zou zijn om handmatig drones te reassignen. Tot nu toe is het me alleen gelukt om stuk voor stuk drones te selecteren en aan een andere hub toe te kennen.
Even mezelf quoten om deze tip te delen :P Als je een drone hub met veel drones selecteer, heb je bovenaan een knop "Dismantle drone", dat verandert de drone in een prefab. Dan op de gewenste hub "Construct drone" doen en je kunt eenvoudige grotere aantallen drones verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Huppaa laat die wonders maar komen.

Een ding wat ik weer verkeerd doe is teveel domes tegelijk bouwen, beter eerst helemaal finetunen voordat ik ga uitbreiden.

Die commander met gelijk een medium dome unlocked is ook wel fijn. Stuk handiger dan basic varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:49
Het is een leuke game maar het resource management, transport, is zo inefficient dat het allemaal wel erg lang duurt. Planetbase, geestelijke voorvader van deze game, heb ik 42 uur over gedaan om alle achievements te halen. Die game was echt pittig. Met surviving mars ben ik de eerste game al 32 uur verder (!). Niet omdat het zo moeilijk is, maar omdat je heel erg veel tijd kwijt aan wachten op resources. Disclaimer: Mijn eerste game heb ik op de knop 'easy start' of iets dergelijks geklikt.

Ondertussen zit ik op sol 210 en ben ik bijna klaar met mijn map. Zit op 2000+ inwoners en heb een groot deel van de deposits leeg getrokken. Wat dat betreft zijn wonderen als de mohole (50 metal en 20 rare earth metals) en de excavator (50 concrete) echt een lachertje. Dat zet geen zoden aan de dijk! Om de 280 kinderen van huizen en werk te voorzien is een veelvoud aan concrete en metaal nodig (300 voor de dome + 12 * 35 voor de appartementen). Eigenlijk moet je constant domes bijbouwen.

De zeldzaamste achievement die ik nu heb is:
Do Androids Dream of Electric Sheep?
Have a Dome populated by at least 50 Biorobot Colonists
Die heeft een global achievement rate van 0.8%. Maar eerlijk gezegd is die niet zo moeilijk :P.

Verder ben ik gaan experimenteren met aparte male/female domes maar dat ging bijna helemaal mis. Door het duimpje omhoog had ik ineens 135 (!) vrouwen zonder huis in de engineering dome rondlopen. Heb als oplossing nu maar een mod geactiveerd die de kinderen beperkt tot nurseries (nu had ik er daar 40+ van maar die heb ik dus even gesloopt :P).

Sommige dingen zijn overigens heel anders dan planetbase. Zo is deze game echt per dome in plaats van een netwerk van koepels. Ook kan iedereen elke job doen, alleen dan met lagere productiviteit. In de basis kun je handmatig 'onstlaan' en andere handmatig toewijzen. Echter er is geen overzicht van al je inwoners en door de onhandige UI kost dit onwijs veel tijd. Beter is wat mij betreft aparte domes neerzetten per specialiteit. Dus een science dome, engineering dome, food dome, training dome, enz.

Voor de liefhebber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03HkPDuqxE1bn9fLzVUIzyZU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/925927496253940318/7FD89D2685175635D1C59E517A860DCCDF23D2DA/

Zit nu te wachten tot het spheres event klaar is, had hem gemist (op sol 150 kwam ik erachter dat hij op 72 ontdek was :P). Zal er verder niets over zeggen, spoiler.

Oh en ik heb ook vrij snel een strategie van overlappende universal depots aangehouden om resources rond te pompen. Echter zodra je 10-20 van die depots hebt werkt dat niet meer lekker. Voorbeeldje:

-Stel je heb 2 depots en 10 electronics. De game zal dan elk depot 5 toewijzen. Zodra je gaat bouwen gaat aan 1 kant 5 op en zal het depot de helft van de resterende supply (5 = 2) erbij krijgen.
-Stel je hebt 20 depots en 20 electronics. Elk depot zal nu 1 electronic krijgen. Zodra je gaat bouwen is het op en gebeurd er eigenlijk niets. Zelfs met 100 electronics zit je pas op 5 per depot en dat schiet niet echt op. Zo kost een wonder 300.

Grote depots worden onderling helaas niet gebalanceerd. Dus bij je productie dome 180 electronics hebben liggen betekend niet dat een electronics depot naast je wonder gevuld gaat worden. Zelfs met 1400 concrete is het echt een crime om een dome te bouwen. Dat ging alleen met handmatige handelsroutes van meerdere transport vehicles.
anboni schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:51:
Een dichte sterling generator heeft nooit onderhoud nodig :). Op tijd dichtklappen dus :+ ,

[ Voor 44% gewijzigd door sdk1985 op 27-03-2018 04:59 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@sdk1985 Mooie setup! Erg verslavend spel...iedere keer ben je langer bezig dan verwacht ;)
Loop zelf beetje ertegenaan dat er meer ruimte aan jobs is dan aan personeel, ook al bouw ik de appartementen.
Zat gisteravond al te bedenken of het niet handiger is om, wat jij ook beschrijft, domes te bouwen met een specialiteit en domes ook dichter bij elkaar te bouwen.

Hoe heb jij dit gestart mbt het bepalen wat waar moet komen? Want vanaf sol 1 gaan bouwen qua domes kan dus wel eens tegenvallen dacht ik zo. Is het dan niet handiger om eerst geld te spenderen aan een zooi orbital probes die de boel eerst scannen voordat je besluit waar je wat gaat bouwen?

Ik zie trouwens weinig of geen tunnels bij jou. Is daar een reden voor? Schijnt erg te schelen mbt pipe leaks.

EDIT: van mij mag je wel een paar close-ups van je domes plaatsen hoor :D

[ Voor 11% gewijzigd door Tallguy op 27-03-2018 10:12 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Tallguy
Ik heb de domes in eerste instantie gebouwd op de plekken waar ze nodig waren. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd:P

1: rare earth metal
2: metal
3: rare earth metal
4: metal
5: Training dome (school + uni)
6: science dome

Op sol 84:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/925927496256351928/907CC451010B37DEA96B62ACEDA95277F0300335/

Tunnels heb ik alleen naar de hoger gelegen platformen (totaal 2). Vrijwel alles in mijn base gebeurd met drones en shuttles dus dan heb je verder ook niets aan tunnels (buiten dat is het IMO ook een beetje een flauwe exploit om tunnels in te zetten als instant transfer dan wel om pipes te besparen).

Van welke domes wil je een closeup? Het zijn er nogal veel :P.

Ben nu aan mijn tweede game begonnen met India. Daarbij krijg je maar 7M budget en heb ik het met 4 scans moeten doen. Bedoeling is de achievement te halen 5 domes voor sol 100 :).

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 27-03-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Tering, heb nu teveel kolonisten, bouw ik een mega dome erbij en zit hij meteen vol :P

Ben ook wel redelijk late game. Die poly's gaan wel hard, dus gelijk maar even 3 fabrieken bij gezet :D.

Heb nu alle wonders ook, dan gaat het sowieso een stuk makkelijker.
Vindt early game het leukst als alles een beetje op start. Binnenkort eens met andere rampen spelen dan alleen meteorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update: Heb nu de achievement met de laagste global achievement rate; 0.3% behaald:
In the Service of Humankind
Play as India and have 5 Domes before Sol 100
Ik had hem rond sol56 en dan waren het ook nog 3 medium domes. De timed challenges zijn dus helaas veel te makkelijk gemaakt.

Was mijn 2e game. Dat was in het begin flink wennen als India, verschil:
-12 food ipv 120 food per raket (dus je moet ineens farms maken)
-7M ipv 30M budget
-rockets maken zelf geen fuel over time
-colonisten kunnen earth sick worden bij te lage morale (vergeten relaxation te bouwen) en dan peren ze hem in de eerst volgende raket

Verder viel mij op dat ik hele andere breakthroughs, andere techs en een andere volgorde in de tech tree had. Dat maakt de game an sich een stuk lastiger. Op moeilijke maps zal de game ook een stuk lastiger worden, daar is echter geen achievement voor :X .

[ Voor 50% gewijzigd door sdk1985 op 28-03-2018 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Geloof dat die research tree ook random is bij elke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Aight! schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 05:56:
Geloof dat die research tree ook random is bij elke game.
Deels. De early-game techs zitten nog steeds aan het begin en de late-game research aan het eind, maar onderling zullen de diverse techs van game tot game omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het trouwens nu wel of niet mogelijk een dome pal bovenop een resource deposit te bouwen?

Ik las dit gisteren nl op een site met tips over Surviving Mars: "#10: Want some more stuff? Build a dome over an Underground Depot. These depots can only be extracted from within a dome."

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Tallguy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:17:
Is het trouwens nu wel of niet mogelijk een dome pal bovenop een resource deposit te bouwen?

Ik las dit gisteren nl op een site met tips over Surviving Mars: "#10: Want some more stuff? Build a dome over an Underground Depot. These depots can only be extracted from within a dome."
Je kan hem eroverheen zetten, maar dan heb je er niks aan.

Als het goed is zie je een blauwe zone waar de mensen uit de dome kunnen werken.
Daar moet een extractor dan inzitten.

Je hebt een beetje marge want de extractor heeft ook een bereik.
Pagina: 1 2 3 Laatste