Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31
En of ik Alex Bau ken ;) Bijv. van deze geniale plaat, zo'n heerlijke slow burner die je helemaal opzuigt... YouTube: Alex Bau - On Synth (Original Mix) [Cocoon Recordings]

Ik heb zelf een beetje haat/liefde verhouding met Adam Beyer, kan hem niet altijd waarderen (vaker niet dan wel zelfs, afgaande op wat festivalsets van de man die ik afgelopen jaren heb bijgewoond, maar nooit heb uitgezeten (staan :p)). Dan staat Liebing bij mij zeker hoger!

@ericafterdark TimeWarp staat ook hoog op mijn lijstje maar ik vrees dat volgend jaar Sunwaves in Roemenië voorgaat, dat is einde April geloof ik. Om nou 2 van die grote raves in een maand te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
@Gaargod die track van alex bau ga ik straks luisteren, ik pak altijd een hele set
dus die duurt nu nog even een half uurtje, dan die track.

Ik ken adam, chris, en ben ....althans ken... Luister naar ze al sinds een jaartje of 25 terug.
Maar om de een of andere reden sinds dit topic zit ik er iets beter naar te luisteren, wellicht
dat ik vroeger er iets anders in stond, maar goed. Tijden veranderen, en nu ook een dikke
audio set thuis die de buren vast ook fantastisch vinden :P

Deze drie namen hebben mij een techno gek gemaakt, en staan eigenlijk alle 3 bovenaan...

Maar wat ik ook mee krijg aan nieuwe namen hier, en dingen die ik nieuw ontdek...erg fijn !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Veel luisterplezier @ppeterr :*)

Had vanmiddag nog een 'oh ja deze moet ik ff delen in het GoT techno topic'-momentje, toen deze track tijdens mijn autorit van werk naar huis voorbij kwam zetten in mijn Spotify Techno playlist :+

YouTube: System7 - Alpha Wave ( Plastikman acid house remix )

kort door de bocht edit / verhaalmodus:
Ik luister 'iets' minder lang dan jij naar deze muziek maar ik mag graag graven in de archieven, machtig mooi ook de sets die laatst werden gedeeld hier uit o.a. de Mazzo tijd.
Gelukkig kun je op YouTube ook veel oud beeldmateriaal vinden van oldskool raves en verdere historie, een piepjonge Sven Vath, Carl Cox en dat soort dingen. Komt geen einde aan!
Verder staat hier een plank in de boekenkast met wat boeken waar ik af en toe doorheen spit, o.a. de Awakenings en TimeWarp jubileum boeken, de Mary Go Wild bijbel, het ID&T verhaal en recentelijk 'Multigroove'... Loving it!

Op de eerste 'echte' techno party die ik bezocht stond Juan Sanchez op de line-up (2009), zwaar minimal techno. Was samen met o.a. Secret Cinema, Zender, Olene Kadar en Wouter de Moor, vanuit label (of organisatie?) Rekorder. Dat soort dingen blijft je toch bij en ik was vanaf toen echt hooked 8)
Daarna via o.a. Awakenings en GZG (met De Man Zonder Schaduw) verder 'het wereldje' gaan ontdekken, in bijv. Studio 80 in Amsterdam. De '24hr Party Peope' feesten daar... Damn!

Kan nog wel uren doorgaan zo maar goed, dit is wel weer genoeg topic vulling voor vandaag...

[ Voor 62% gewijzigd door Gaargod op 27-08-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Gaargod schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:24:
En of ik Alex Bau ken ;) Bijv. van deze geniale plaat, zo'n heerlijke slow burner die je helemaal opzuigt... YouTube: Alex Bau - On Synth (Original Mix) [Cocoon Recordings]

Ik heb zelf een beetje haat/liefde verhouding met Adam Beyer, kan hem niet altijd waarderen (vaker niet dan wel zelfs, afgaande op wat festivalsets van de man die ik afgelopen jaren heb bijgewoond, maar nooit heb uitgezeten (staan :p)). Dan staat Liebing bij mij zeker hoger!

@ericafterdark TimeWarp staat ook hoog op mijn lijstje maar ik vrees dat volgend jaar Sunwaves in Roemenië voorgaat, dat is einde April geloof ik. Om nou 2 van die grote raves in een maand te stoppen...
Sunwaves wil ik ook altijd nog een keer doen... dat lijkt me fantastisch!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Gaargod dat system7 is echt heel fijn, daarom even gezocht.

En ik vind het prachtig, wat een duo.

YouTube: System 7 Live Paris 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:23
Zijn er nog Tweakers die naar een van de volgende feestjes gaan? Ik zie vooral veel drumcode voorbij komen, niks mis mee maar soms mag die BPM wel wat hoger toch ;)

- Smeerboel
- Soenda indoor Eindhoven
- Nachtcollege
- Rotterdam Rave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Microhouse liefhebbers opgelet (I see you @ericafterdark :9 ) !!

Organisatie 'Drums' kondigde vandaag hun ADE closing party aan, en wat voor een...
Een 18 uur durende (micro)housetrip in de Undercurrent.
Event hier: https://www.residentadvisor.net/events/1147996
Met o.a. Barac & Rhadoo op de bill, is dit smullen voor de liefhebber! Met zelfs nog meerdere namen TBA...

Nu moet ik wel kiezen waar ik ADE ga afsluiten, ik zat eigenlijk in mijn hoofd met de Gardens of Babylon party overdag, gevolgd door afsauzen tot Maandagochtend bij Cuttin’ Headz & Fuse London party in de Elementenstraat met o.a. Archie Hamilton, Rossko & Rich NxT... Keuzes keuzes. Archie draait op de Donderdag of Vrijdag ook al in Bar Bret, mss daar ff meepakken.

Ik heb wel de eerste kaarten voor 'n ADE 'party' binnen: het openingsconcert van Colin Benders met het Metropoolorkest, in de Melkweg 8)

@BSOD baby ik heb geen van die feesten in de planning staan, ik ken ze wel van naam. Zou wel nog eens naar Rotterdam Rave (festival) willen gaan! Hoger BPM is absoluut niets mis mee hehe.

@ppeterr die set van System7 heb ik maar even in de watch later gegooid, ziet er gaaf uit! Moet je eerlijk bekennen dat ik ze alleen ken van die Plastikman remix die ik hier gisteren plaatste. Shame on me :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Gaargod schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:47:
Microhouse liefhebbers opgelet (I see you @ericafterdark :9 ) !!

Organisatie 'Drums' kondigde vandaag hun ADE closing party aan, en wat voor een...
Een 18 uur durende (micro)housetrip in de Undercurrent.
Event hier: https://www.residentadvisor.net/events/1147996
Met o.a. Barac & Rhadoo op de bill, is dit smullen voor de liefhebber! Met zelfs nog meerdere namen TBA...

Nu moet ik wel kiezen waar ik ADE ga afsluiten, ik zat eigenlijk in mijn hoofd met de Gardens of Babylon party overdag, gevolgd door afsauzen tot Maandagochtend bij Cuttin’ Headz & Fuse London party in de Elementenstraat met o.a. Archie Hamilton, Rossko & Rich NxT... Keuzes keuzes. Archie draait op de Donderdag of Vrijdag ook al in Bar Bret, mss daar ff meepakken.

Ik heb wel de eerste kaarten voor 'n ADE 'party' binnen: het openingsconcert van Colin Benders met het Metropoolorkest, in de Melkweg 8)

@BSOD baby ik heb geen van die feesten in de planning staan, ik ken ze wel van naam. Zou wel nog eens naar Rotterdam Rave (festival) willen gaan! Hoger BPM is absoluut niets mis mee hehe.

@ppeterr die set van System7 heb ik maar even in de watch later gegooid, ziet er gaaf uit! Moet je eerlijk bekennen dat ik ze alleen ken van die Plastikman remix die ik hier gisteren plaatste. Shame on me :D
Potjandorie, er is weer veel leuks te beleven. Goede tips! Ik volg dit jaar mijn vrienden en we gaan die Afterlife marathon van 24 uur doen :9~ _/-\o_

Om het tekort aan de Roemeense sound deze ADE goed te maken ga ik in december naar [a:rpia:r] in Antwerpen haha. Dus het komt allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Hehe, die Afterlife party ziet er heeeeel nice uit! Zie ook Bambounou op de line-up staan, vet.

Tickets voor mijn 2e ADE event zijn ook binnen: Dockyard festival voor de zaterdag. Dat wordt genieten met o.a. Dax J, Blawan en Ben Sims :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 18:42

Chiron

Moderator Discord
Shieeet.. is het alweer 16 jaar geleden (!):

YouTube: Adam Beyer ‎- Ignition Key (Speedy J Remix Music Video)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Even terug komen op alex bau

YouTube: Alex Bau Dj Set - Kappa FuturFestival 2015

en @Chiron - tijdloos, dat techno gedoe toch - voor mij zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:16:
Even terug komen op alex bau

YouTube: Alex Bau Dj Set - Kappa FuturFestival 2015

en @Chiron - tijdloos, dat techno gedoe toch - voor mij zeker.
Zo lekker rauw! _/-\o_ En ook niet te zuinig met de closed hi-hats ;) d:)b
Lekker setje!

Ik vind het altijd zo jammer als de lichtman denkt dat zijn show overdag geen impact kan maken. Dat was op Drumcode helaas ook al zo. Pas toen het donker werd, werden de lichtmannen wakker. Zonde!
Arthur-M. schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:38:
Nog mensen hier die 7 september naar Chris Liebing gaan? 10 uur durende set in amsterdam. 15€
Ik ben erbij, trouwens! Het is overigens zaterdag 8 september, niet 7 ;) En de entree is 'gratis', de 15 euro is voor vijf drank-tokens (maar is wel verplicht).

http://loveland.nl/chris-liebing-event/
Note: Kaartjes staan op naam! Die gegevens moet je na het bestellen opgeven.

[ Voor 48% gewijzigd door Room42 op 29-08-2018 20:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Test uw Techno kennis....

Welke DJ/Producer heeft dit nummer gebruikt voor een track en hoe heet het?

YouTube: Thoda Resham Lagta Hai

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Technomania schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:27:
Test uw Techno kennis....

Welke DJ/Producer heeft dit nummer gebruikt voor een track en hoe heet het?

YouTube: Thoda Resham Lagta Hai
Marco Remus, Indian Beast:

YouTube: Marco Remus - Indian Beast

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

_/-\o_

Origineel via Shazam >:)

Zo snel :( Niet leuk meer

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Technomania schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:39:
[...]

_/-\o_

Origineel via Shazam >:)

Zo snel :( Niet leuk meer
volgens mij heb ik 'm staan in de kast ;) Remus zelf ook vrij weinig meer van gehoord, met zn 'minimal hardtechno' . ooit eens backstage mee gezeten, gigantische lompe beul van een kerel, wel enorm mee gelachen :)

Ik gooi er ook eentje op dan, welke is dit:

YouTube: LP Bandeira 2 :: Zé Catimba & Brasil Ritmo - Martin Cererê :: 1971

[ Voor 20% gewijzigd door Chiron op 30-08-2018 21:55 ]

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik had hem ook op vinyl.... Gehoord in de Gashouder.. Kippevel nummer.

Die van jou...GVd.. Ik ken hem, maar moet toch ff youtuben

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:28
Supertrack. Maar ook ik had hulp nodig dus post geen Trackinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hint: hij zat volgens mij in een knalgele hoes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Chiron schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:51:
Hint: hij zat volgens mij in een knalgele hoes ;)
OW ze weten het nog niet. Geintje, google vond het voor mij na de tip :p (denk ik)

YouTube: Andrew McLauchlan - Love Story

Heb er trouwens niks mee met latin techno.

[ Voor 56% gewijzigd door ppeterr op 31-08-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

OW ze weten het nog niet. Geintje, google vond het voor mij na de tip :p (denk ik)

YouTube: Andrew McLauchlan - Love Story

Heb er trouwens niks mee met latin techno.
Echt een supertrack! Ik ken hem volgens mij in een meer rauwere remix. Ik zal later ook eens zoeken, maar ik heb dat soort trommeltjes en ritmes en melodietjes in techno altijd errug sexy gevonden O+ oOo
Ik vind in deze versie de piano alleen de boel uit elkaar trekken :F

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 31-08-2018 18:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Room42 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Echt een supertrack! Ik ken hem volgens mij in een meer rauwere remix. Ik zal later ook eens zoeken, maar ik heb dat soort trommeltjes en ritmes en melodietjes in techno altijd errug sexy gevonden O+ oOo
Deze is ial ets rauwer, vind ik al wel iets beter, minder slecht. Maar niet sexy hoor. :O

YouTube: Andrew Mclauchlan - Love Story ( Devilfish Remix )

Deze vind ik wel een beetje sexy, als ik al iets sexy ga vinden....uhm misschien gewoon een lekker plaatje :)

YouTube: Jeff Mills - Step to enchantment

En dan nog een raad het plaatje.

En daarna houden we op met die latino krap oke :)

YouTube: Albita - Ta' Bueno Ya

[ Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 31-08-2018 18:52 . Reden: too much sexy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:40:
[...]

Deze is ial ets rauwer, vind ik al wel iets beter, minder slecht. Maar niet sexy hoor. :O

YouTube: Andrew Mclauchlan - Love Story ( Devilfish Remix )
Ah ja, dat is hem! :D oOo
En dan nog een raad het plaatje.

En daarna houden we op met die latino krap oke :)

YouTube: Albita - Ta' Bueno Ya
Verdorie, die ken ik ook wel, ja :Y Maar artiest en titel... :N

edit:
Op titel vind ik deze maar volgens mij zijn hier ook veel betere versies van!
YouTube: Adam Beyer - Ta Bueno Ya

edit:
Jaaa! Deze versie van Ben Sims _/-\o_
YouTube: Bens sims - manipulated (Ta bueno ya) (eigenlijk 'Ben Sims - Manipulated (Adam Beyer remix)')

* Room42 houdt juist wel van die latino-crap :o

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 31-08-2018 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Room42 ahh getver, ik denk daar gaat wel iet wat tijd overheen!

Heb je hem gewoon binnen het half uur :) okidoki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:10:
@Room42 ahh getver, ik denk daar gaat wel iet wat tijd overheen!

Heb je hem gewoon binnen het half uur :) okidoki :)
Ja, dat kwam doordat de remixes dezelfde titel hanteerden. Dat was makkelijk terug te vinden. Wel een mooie trip down memory lane. Waarvoor dank! :D

Ook een lekkere track: YouTube: Tomaz vs Filterheadz - Lazy People
En deze, met veel ritme: YouTube: Hertz - Julia

Dat is toch wel wat ik het aller lekkerste vind in Techno, veel trommetjes en geavanceerde ritmes gebundeld in een korte loop met stevige bass. _/-\o_ Pre-beat claps en snares doen het bij mij ook altijd goed :+

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 31-08-2018 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Room42 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

teveel latin techno hoeft van mij ook niet hoor, maar het is wel verfrissend als je na een uur of 2 zweeds beukgeweld ineens de beat wegvalt en dat samba koortje begint te zingen, ik geloof dat de hele hal ontplofte.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@Room42 dan kun je deze misschien wel waarderen :)
YouTube: James Ruskin - Work (Steve Rachmad Mix)

Leuk deze raad de plaatjes! Kende er geen een maar dat mag de pret van het ontdekken van nieuwe muziek niet drukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ik kwam op YouTube het kanaal 'Lizard Lounge TV' tegen, een Australische outlet voor underground dance music. Nu aan het luisteren naar dit fijne deep & dubby setje van 'Echo Inspectors' op het Australische Andromeda Festival: YouTube: Echo Inspectors (Sunday: 11:00am-12:30pm) - Andromeda Festival (2014)

Ze hebben er nogal wat vids opstaan dus lekker exploren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Gaargod schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:46:
Ik kwam op YouTube het kanaal 'Lizard Lounge TV' tegen, een Australische outlet voor underground dance music. Nu aan het luisteren naar dit fijne deep & dubby setje van 'Echo Inspectors' op het Australische Andromeda Festival: YouTube: Echo Inspectors (Sunday: 11:00am-12:30pm) - Andromeda Festival (2014)

Ze hebben er nogal wat vids opstaan dus lekker exploren 8)
Speciaal voor jou en andere liefhebbers van deze sound:

https://soundcloud.com/sh...10717-w-bambounou-ferro-1

Molly is echt een ontdekking. Genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
het duurt even 5 minuten voor er een hi hat door het gegorgel van de bass line heen komt,
maar dan krijg je ook wel een zeer dikke track van bijna 10 minuten. Dit is wel het tempo what i like :)

YouTube: Chris Liebing - CLAU 06
YouTube: Chris Liebing & Andre Walter - CLAU 07

[ Voor 15% gewijzigd door ppeterr op 03-09-2018 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@ericafterdark jep, Molly staat hier ook op de lijst, en draait tijdens ADE b2b met tINI op de VBX party op Donderdag :o

@ppeterr lekkere rammers zijn dat zeg :>

Ook een kleine duit in het Maandag-techno-zakje dan maar... YouTube: Nikita Zabelin – Bells | трип

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 18:37
BSOD baby schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:25:
Zijn er nog Tweakers die naar een van de volgende feestjes gaan? Ik zie vooral veel drumcode voorbij komen, niks mis mee maar soms mag die BPM wel wat hoger toch ;)

- Smeerboel
- Soenda indoor Eindhoven
- Nachtcollege
- Rotterdam Rave
Alleen aanwezig op Smeerboel. Die zaterdag wordt wel een verschrikkelijke lange dag voor mij. Eerst Smeerboel en daarna door naar de plaatselijke poppodium waar Marco Bailey even komt draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ppeterr schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:09:
het duurt even 5 minuten voor er een hi hat door het gegorgel van de bass line heen komt,
maar dan krijg je ook wel een zeer dikke track van bijna 10 minuten. Dit is wel het tempo what i like :)

YouTube: Chris Liebing - CLAU 06
YouTube: Chris Liebing & Andre Walter - CLAU 07
Wat vind je van Stigmata? (Chris Liebing + Andre Walter)

YouTube: Stigmata - Stigmata 9 (A1)
YouTube: Stigmata - A2 [Stigmata 01] [Techno Vinyl 2000]

oOo

Kwam nog een klassieke pompert tegen trouwens:

YouTube: Thomas Krome - Demolition Disco

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 04-09-2018 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Stigmata is meer van hetzelfde soort beukwerk.

Lekker hoor, maar niet teveel. Vroeger wel, maar de oortjes worden wat ouder. ;)

Deze vond ik ook altijd wel te pruimen:

YouTube: Thomas Krome - Woodcarver ( Remix CR01 / A1 )

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Chiron

ow yeah Stigmata past precies bij mijn oude oortjes! OW heerlijk dat doorzaag werk.
Heb het bij mijn extra-doorbeuk-playlist gezet!
albino71 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:54:
Stigmata is meer van hetzelfde soort beukwerk.

Deze vond ik ook altijd wel te pruimen:

YouTube: Thomas Krome - Woodcarver ( Remix CR01 / A1 )
Gelukkig zaagt en beukt deze fantastische zaag en beuk track geheel niet haha! Ouwe man :9

[ Voor 58% gewijzigd door ppeterr op 04-09-2018 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:38:
Nog mensen hier die 8 september naar Chris Liebing gaan? 10 uur durende set in amsterdam. 15€
Enig idee wat voor setting het wordt? Is het buiten of binnen? Wat voor kleding trek je aan?
Ik heb altijd zo'n moeite met de overgang van seizoenen :D

edit:
Het is wel buiten maar er staan tenten. Ze adviseren wel wat warms mee te nemen tegen de wind. Het is uitverkocht, dus we kunnen in ieder geval knus bij elkaar gaan staan met z'n allen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 07-09-2018 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bijna weekend!

Nog even klapper die o.a. Billy Nasty in '98 in de ronde donderton op de decks gooide:

YouTube: Aphrohead - Legion For We Are Many (Mike Dearborn Remix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Room42 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:36:
[...]

Enig idee wat voor setting het wordt? Is het buiten of binnen? Wat voor kleding trek je aan?
Ik heb altijd zo'n moeite met de overgang van seizoenen :D

edit:
Het is wel buiten maar er staan tenten. Ze adviseren wel wat warms mee te nemen tegen de wind. Het is uitverkocht, dus we kunnen in ieder geval knus bij elkaar gaan staan met z'n allen :P
Kan morgen helaas niet gaan want moet werken (en was te laat met vrij regelen :'( ).
Veel plezier morgen (en succes met de kledingkeuze ;))!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

* Technomania heeft er een nieuwe held bij.

Dario Rossi

Van de straten naar de clubs...

YouTube: Dario Rossi - full set - Paris République, Sep 10 2015
YouTube: Dario Rossi - Ecodoppler

Wat een baas man!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Chris Liebing was gister best ok. Ik had iets meer power verwacht. Pas echt aan het eind dat de oude Chris terugkwam met wat lekker up-tempo stampwerk. Er zaten wel lekkere tracks tussen, maar ik had graag wat meer rauwe randjes gehad. En ik vond de opbouw echt te traag, verspreid over de dag. Dan is zo'n dag best lang! :P Voor mij toch liever feestjes met meerdere DJ's of meerdere zalen ;)

Maar... Het publiek was erg gezellig en open. Best wat leuke praatjes kunnen maken en geen chagrijnig gezicht gezien! d:)b Wel mooi om te zien hoe, net als Chris Liebing, ook het publiek wat ouder wordt :P

Ik heb niet echt beeldmateriaal, helaas. Ik ben niet zo'n filmer (ik geniet van het feest zelf) en wat ik al heb staan vrienden op, dus die deel ik niet publiekelijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 09-09-2018 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Rustig maar heerlijk b2b setje.

YouTube: Carl Cox b2b Maceo Plex @ Resistance Ibiza: Closing Party (BE-AT.TV)

[ Voor 179% gewijzigd door ppeterr op 12-09-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Cercle heeft vandaag ook nog een video online gegooid van Maceo Plex. :D

YouTube: Maceo Plex @ Hudson River for Cercle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
bal130 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:18:

Heerlijke vent is dat. Die van Fatboy Slim is ook goed, jammer van de sitdown (ja goed not my cup of tea) maar goed daar merk je als je er niet naar kijkt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Gisteravond een lekker setje van Charlotte de Witte op Pukkelpop (Boiler Room) gevonden.

YouTube: Charlotte de Witte at Pukkelpop 2018 (Boiler Room)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
Tjesus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:27:
Gisteravond een lekker setje van Charlotte de Witte op Pukkelpop (Boiler Room) gevonden.

Ik deze: https://www.mixcloud.com/...ler-room-berlin-29122015/ tijdens diezelfde avond maar dan van SNTS. Kende die kerel niet. Lekker donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
Fugitive2008 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:00:
[...]

Ik deze: https://www.mixcloud.com/...ler-room-berlin-29122015/ tijdens diezelfde avond maar dan van SNTS. Kende die kerel niet. Lekker donker.
Tot Smeerboel vorige week kende ik SNTS (net als vele andere namen op de stage van Intercell) ook niet. Vond het wel weer leuk om naar de "onbekende" dj's te gaan.

SNTS klonk iig heerlijk, net als Tijana T, Cleric b2b Setaoc Mass, FJAAK en Ansome b2b Ossian b2b Ayarcana (live).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:12
kaartjes voor awakenings ADE in de pocket :) here we come!

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
Voor de mensen die vanavond weinig te doen hebben: Zojuist is er een livestream 30 jaar techno in Berlijn gestart. Programma is als volgt:

20.30 - Gudrun Gut
21.30 - Acid Maria
22.30 - Cassegrain (LIVE)
23.30 - Radio Slave
00.30 - tba
01.30 - Westbam
02.30 - Nina Kraviz
03.30 - Mathew Jonson (LIVE)
04.30 - DJ Rush
05.30 - Electric Indigo
06.30 - Antigone
07.30 - Victor

https://www.arte.tv/de/vi...n-berlin-werkstatt-stage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Njay schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:05:
kaartjes voor awakenings ADE in de pocket :) here we come!
Nice! Welke dag ga je heen?

@ppeterr die b2b van Carl en Maceo is echt waanzinnig zeg. Wat een geweldige selectie, en wat een aanvulling op elkaar zijn deze 2 bazen!! Het tempo ligt op een goede manier laag maar toch weten ze ontzettend veel spanning en activiteit erin te houden. Zit hier m'n bank uit te bouncen zowat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 22:01
Fugitive2008 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:57:
[...]

Heerlijke vent is dat. Die van Fatboy Slim is ook goed, jammer van de sitdown (ja goed not my cup of tea) maar goed daar merk je als je er niet naar kijkt niks van.
Sitdown... als ik ergens een hekel aan heb! Ik ga dan maar ff plassen of bier halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
@gaargod, ja man ik deel je mening wat een heerlijke set. Enkel ik schrik mij
steeds de terling van carl die "" YES YES "" door de microfoon schreeuwt.

ow en volgens mij zijn er een paar van hier, hier geweest

lekkere stamperd!

[ Voor 50% gewijzigd door ppeterr op 15-09-2018 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Phoe, kwam dit vuige setje van Mall Grab nog tegen... Zweterige warehouse achtig vibes!
YouTube: Mall Grab - live @ Peacock Society (Full Show HiRes) – ARTE Co...
Mooi in beeld gebracht ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gaargod op 15-09-2018 17:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 13:13

Ik snap gewoon echt de hype niet rond haar. Eigenlijk vind ik haar DJ-sets echt heel matig. Saai mixwerk, matige platenkeuze en weinig intensiteit. Ook haar producties vind ik echt om te janken.

Vergelijk het eens met Helena Hauff;
YouTube: Helena Hauff Boiler Room x Dekmantel Festival DJ Set

[ Voor 11% gewijzigd door PWSteal op 16-09-2018 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik zeg, spervuur van beuk en 303 om je oren dan maar!

Monnom all the way

YouTube: Thomas P. Heckmann - Provide The Future (Dax J Remix) [MONNOM016]

@Gaargod wel lekker niet helemaal mijn ding maar zet wel even mooi neer hoe breed
het techno spectrum is, @Edwin__ net als dat setje, lekker electro achtige deuntjes in het begin,
fijne opbouw naar goed geknetter :) een van de betere dame's in het dj gebeuren ja..

Ik krijg trouwens bijna bij die Monnom releases soms een goa achtig gevoel.

En zo een set zoals Helena, met platen vind ik sowieso tof, met af en toe een
duwtje en valse nootjes her en der, en de beat die net even er naast staat waardoor
er een fijne soort galm staat, niet alles is dan super strak perfect, maar wel super over gangetjes.

[ Voor 65% gewijzigd door ppeterr op 16-09-2018 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Das een beste ppeterr :) sowieso fijn YouTube kanaal, HATE.

Deze is ook wel lekker pittig oOo
YouTube: Dax J - Offending Public Morality [MONNOM014] (Official Video)

En deze laat ik hier ook maar even achter voor de liefhebber :>
YouTube: Trym - The summer of rave 1989 [GRND083]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Edwin__ schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:57:
[...]

Ik snap gewoon echt de hype niet rond haar. Eigenlijk vind ik haar DJ-sets echt heel matig. Saai mixwerk, matige platenkeuze en weinig intensiteit. Ook haar producties vind ik echt om te janken.

Vergelijk het eens met Helena Hauff;
YouTube: Helena Hauff Boiler Room x Dekmantel Festival DJ Set
Helena Hauff sowieso > Charlotte de Witte.

Kan mij ook wel in je verhaal vinden, dat had ik vooral toen Charlotte steeds bekender werd. Grootste minpunt vond ik toch haar kloon van YouTube: Perc - Look What Your Love Has Done To Me (Perc Trax) Dat vond ik echt een hele slappe aftreksel. Het heeft ook wel tot Lowlands van dit jaar geduurd, voordat ik naar een paar sets van haar kon luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWSteal
Tjesus schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:59:
[...]

Helena Hauff sowieso > Charlotte de Witte.

Kan mij ook wel in je verhaal vinden, dat had ik vooral toen Charlotte steeds bekender werd. Grootste minpunt vond ik toch haar kloon van YouTube: Perc - Look What Your Love Has Done To Me (Perc Trax) Dat vond ik echt een hele slappe aftreksel. Het heeft ook wel tot Lowlands van dit jaar geduurd, voordat ik naar een paar sets van haar kon luisteren.
Deze plaat bedoel je?
YouTube: Charlotte de Witte - Closer (Original Mix)

Dat iemand een track half kopieert gebeurt wel vaker, heb ik opzich niet zoveel problemen mee. Maar er zit totaal geen overtuiging in die producties van haar. Beetje het gevoel van een 16-jarige die net een youtube tutorial over Fruityloops of Ableton heeft gevolgd.

Wat voorbeelden van hoe het wel moet ;)
YouTube: Regal - Repeat
YouTube: Boston 168 - Oblivion [ODDEVEN004]
YouTube: Function - Disaffected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Toen Charlotte nog draaide als Raving George heb ik echt wel fijne sets van haar gehoord, in 2013 op Tomorrowland draaide ze de hele camping plat op de pre party op de Donderdag. Was ook prima te doen op o.a. Amsterdam Open Air dat jaar maar het lijkt sinds de naamsverandering veel meer standaard (saai) werk te worden. Haar warm-up set op Awakenings Festival vorig jaar (of jaar daarvoor alweer?) vroeg op de dag was wel fijn, simpel doch doeltreffend. Haar 'rise to fame' vind ik op zich wel indrukwekkend, maar het originele / eigen sound hebben is er af. Een Helena Hauff, Ellen Allien of Paula Temple spreken mij dan toch veel meer aan!

Lekkere nummers @Edwin__ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53

Ik kon de set van Joyhauser anders ook wel waarderen!
YouTube: Joyhauser Live from the Boiler Room @ Pukkelpop 16/08/2018

Vanaf 38 min :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Laten we vooral niet gaan verzanden in wat goed en slecht is of wat overtrokken of onderbelicht. Laten we het gewoon houden bij wat jij leuk vindt, want onderstaande vind ik bijvoorbeeld saai en traag :o
Maar ik zeg er niks van dat jij dit wel 'het voorbeeld' vindt. :)

Ik heb liever het rauwere spul, zoals Matt Urban altijd draaide (kom er net pas achter dat zijn laatste set alweer van 1,5 jaar geleden is :'(): YouTube: Matt Urban Techno Set 06/05/17 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Kwam deze plaat vanochtend nog tegen in m'n playlist, rustig beginnen op de Maandag ;)
Zo vet gedaan met die tekst! Kan me nog een mooie warm-up set van ROD herinneren waar die deze in gooide als afsluiter.
YouTube: Minilogue - Doiicie A

Mensen met tips voor meer van dit soort tracks?
Ik ken bijv. Cosmin TRG - In Your Body en, veel rustiger, &ME - Everless. Vind dat echt superdik!

Edit
Ter aanvulling; Dynamo City - One Night In Hackney en The Horrorist - One Night in NYC zijn ook bekend bedenk ik me net 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Gaargod op 17-09-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Gaargod schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:21:
Kwam deze plaat vanochtend nog tegen in m'n playlist, rustig beginnen op de Maandag ;)
Zo vet gedaan met die tekst! Kan me nog een mooie warm-up set van ROD herinneren waar die deze in gooide als afsluiter.
YouTube: Minilogue - Doiicie A

Mensen met tips voor meer van dit soort tracks?
Ik ken bijv. Cosmin TRG - In Your Body en, veel rustiger, &ME - Everless. Vind dat echt superdik!

Edit
Ter aanvulling; Dynamo City - One Night In Hackney en The Horrorist - One Night in NYC zijn ook bekend bedenk ik me net 8)
Ik zou "one night in hackney" niet echt rustig noemen :+

YouTube: Wax - No. 30003 (B)
YouTube: aril brikha - groove la chord
YouTube: Stephan Bodzin - Wir (Official)
YouTube: Sterac - Satyricon
YouTube: Ben Klock - Subzero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Gaargod telt deze ook mee met de stemmetjes haha..ik vind hem heerlijk luchtig :)

YouTube: KNARZ - Tanzmaschine

ow ow, en dan zit er een plaat in mijn hoofd van 20 jaar terug.
Iets met kinder gezang, kinderlied - volgens mij was dat de titel ook.
Gaat mij weer dagen dwars zitten, ik duik google in!

fuck gevonden :) dat was snel

YouTube: Cygnus X - Kinderlied Part 1 And 2

[ Voor 50% gewijzigd door ppeterr op 17-09-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Lekker deze _O_ _O_
Over charlotte de witte: overrated imo. Geef mij maar Amelie Lens, Paula Temple of Ida Engberg _O_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, jongens en meisjes. Het is tijd voor wat dans oefeningetjes.

Video aan, volume op hard en hops even in de woonkamer wat losjes worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 19:56
bal130 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:18:

Erg fijn, zeker nadat ik afgelopen vrijdag Maceo Plex All Night Long (wat eigenlijk "maar" 3 uur was) heb gezien in Kompass in Gent. Een van de beste avonden so far, erg genoten :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
Room42 schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:07:
Laten we vooral niet gaan verzanden in wat goed en slecht is of wat overtrokken of onderbelicht. Laten we het gewoon houden bij wat jij leuk vindt, want onderstaande vind ik bijvoorbeeld saai en traag :o

[...]
Maar ik zeg er niks van dat jij dit wel 'het voorbeeld' vindt. :)

Ik heb liever het rauwere spul, zoals Matt Urban altijd draaide (kom er net pas achter dat zijn laatste set alweer van 1,5 jaar geleden is :'(): YouTube: Matt Urban Techno Set 06/05/17 _/-\o_
Ik bedoelde het niet als absolute waarheid natuurlijk, ik vind het alleen nooit zo nodig om in elke zin 'ik vind' te zeggen. We hebben het over muziek, en dat is gewoon enorm subjectief.

Het rauwere spul vind ik zelf ook erg leuk, maar de voorbeelden waren meer bedoeld als in dezelfde hoek stylistisch gezien ;)

• ppeterr
luister maar even wat je van haar skills vind ............... :(:).................

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 19-09-2018 19:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaargod
Vers van de pers :) de recording van Chris Liebing & Speedy J oftewel Collabs 3000 op 909 Festival dit jaar!
Heb deze live mee mogen maken en heb er toen ONTZETTEND van genoten. Ga ik vanavond maar even terugluisteren!

https://soundcloud.com/90...909-festival-26-05-2018-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Gaargod schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:01:
Vers van de pers :) de recording van Chris Liebing & Speedy J oftewel Collabs 3000 op 909 Festival dit jaar!
Heb deze live mee mogen maken en heb er toen ONTZETTEND van genoten. Ga ik vanavond maar even terugluisteren!

HA vanavond! Nee die knal ik nu direct aan !

• Gaargod
Haha, ik had 'm stiekem ook al aanstaan in de auto op de terugweg van werk. Maar voor full effect gaat ie vanavond over de mooie boxen :D

• Tjesus
ppeterr schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:18:
[...]

HA vanavond! Nee die knal ik nu direct aan !
Kon ik het maar aanslingeren. Techno wordt in een restaurant niet echt gewaardeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ik duik het weekend in met een van mijn favo techno tracks. Wat jullie!
YouTube: Planetary Assault Systems - Surface Noise

Vanavond maar eens even mooi de tijd nemen om de tracks die mij hier afgelopen Maandag werden aangeraden door te luisteren en wie weet wat aan de collectie toe te voegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Gaargod schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:19:
Ik duik het weekend in met een van mijn favo techno tracks. Wat jullie!
YouTube: Planetary Assault Systems - Surface Noise

Vanavond maar eens even mooi de tijd nemen om de tracks die mij hier afgelopen Maandag werden aangeraden door te luisteren en wie weet wat aan de collectie toe te voegen :)
Deze track vind ik niet helemaal lekkel..althans voor nu heb ik wat moeite met de chaos
en die lopende toon. Ik ga hem in een andere mood nog eens een keer aanzetten.
Maar die 909 set van gisteren maakt dat 100x goed, wat een set. Ik snap dat je daar van hebt genoten.

Ik slinger zo deze aan (nog niet geluisterd aha ja. lekker hoor).
Op 37min hangt ie nog even de mc uit, ow yeah nice

YouTube: DJ Rush @ Funkhaus Berlin (Full Set HiRes) – ARTE Concert

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 21-09-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
ppeterr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:21:
[...]

Deze track vind ik niet helemaal lekkel..althans voor nu heb ik wat moeite met de chaos
en die lopende toon. Ik ga hem in een andere mood nog eens een keer aanzetten.
Maar die 909 set van gisteren maakt dat 100x goed, wat een set. Ik snap dat je daar van hebt genoten.

Ik slinger zo deze aan (nog niet geluisterd aha ja. lekker hoor).
Op 37min hangt ie nog even de mc uit, ow yeah nice

YouTube: DJ Rush @ Funkhaus Berlin (Full Set HiRes) – ARTE Concert
Ik keek nog heel raar op toen ik het gisteren aan het luisteren. Maar dat maakte het voor mij gelijk leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Echt, mijn youtube suggesties slaan op hol. Zit nu ondertussen met
sets van Sheefit, ViperXXL, en Fernanda Martins voor mijn snufferd.

Beetje hyper techno gedoe. Ik ga even mijn internet resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Gaargod schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:01:

Jezus wat een dikke set!! @53 minuten B-)

Heb ze jaren geleden op Lowlands gezien. Toen ging echt het dak er af in een dampende bravo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Per direct aan geknald! Dank voor deze redding :*)
Het intro wat hij doet is al heerlijk, ik duik even 2 uur onder!

Wat een heerlijke manier van draaien heeft deze vent, wegdromen bij een onwijs vette dreun.
Deze set zit super lekker in elkaar. Ook top platen, wat een knaller zeg.

2e deel, zo na een ruim uur is minder wegdromen, meer dreun, en wat een platen zeg waha wat vet !

[ Voor 27% gewijzigd door ppeterr op 22-09-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Mss post ik niet genoeg en lurk ik teveel maar hoorde deze plaat in een SNTS set. Moest ik hebben. Normaal hoor je dat je mee moet met de techno trein maar deze containerboot doet het ook goed, erg duistere zware plaat. Hou zelf wel van bombastische techno platen dus mocht je er toevallig 1 weten dan hoor ik m graag!

Toetoet daar gaan we, Eomac - Spectre (Tommy Four Seven Remix)

SNTS Mixcloud set waar de plaat uit komt

[ Voor 13% gewijzigd door Fugitive2008 op 23-09-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Noxa schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:57:
[...]

Jezus wat een dikke set!! @53 minuten B-)

Heb ze jaren geleden op Lowlands gezien. Toen ging echt het dak er af in een dampende bravo!
Can confirm that was a good night! poddomme wat een blaaskaken, the good kind. Lekker man bedankt voor deze mooie herinnering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Van deze mix, hoe heet dat laatste nummer, op 1:02:00 uur?
Tripeo Live @ Basis Terug Naar Podcast #01 20.09.2018

Shazam pakt hem bij mij namelijk niet }:|

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 23-09-2018 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Room42 schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:09:
Van deze mix, hoe heet dat laatste nummer, op 1:02:00 uur?
Tripeo Live @ Basis Terug Naar Podcast #01 20.09.2018

Shazam pakt hem bij mij namelijk niet }:|
Om gek van te worden, ik heb de hele polegroup catalogus zowat doorgespit....maar nee

wel deze mooie terug gevonden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Vanavond 21:10 Chris Liebing live vanaf het BPM festival in Portugal: YouTube: Chris Liebing @ The BPM Festival Portugal 2018 (BE-AT.TV)

Er is volgens mij nu ook al een be-at.tv livestream aan de gang op YouTube :)

Edit
Deze dus: YouTube: Michelangelo @ The BPM Festival Portugal 2018 (BE-AT.TV)

Edit #2
Eindelijk even de tijd gehad om de v/d week voorgestelde nummers te luisteren vanmiddag naar aanleiding van mijn 'techno tracks met tekst' post.
@Chiron een mooi lijstje, maar werkelijk geen een had een tekst, zelfs geen sampletje haha! Dat was meer het punt van mijn post. Evengoed bedankt want zijn zeker lekkere nummers en kende nog niet alles _/-\o_

@ppeterr jouw 2 suggesties vind ik wat minder, helaas. Wel met tekst, dat dan weer wel :+

@Noxa dat moment rond minuut 53 uit hun set deed mij ook even extra bouncen idd, vette opbouw. Is een (live neem ik aan) bewerking van nummer Grindhouse van Radio Slave... Mogelijk de Len Faki Hardspace Remix (YouTube: Radio Slave - Grindhouse feat. Danton Eeprom (Len Faki Hardspace Mix 2)) of de SHDW & Obscure Shape Remix (YouTube: Radio Slave - Grindhouse (Obscure Shape & SHDW Remix)) als basis, mocht je 'm in hogere quali zoeken. De opnamekwaliteit van de Collabs 3000 set laat wat dat betreft wel wat te wensen over vind ik.

[ Voor 78% gewijzigd door Gaargod op 23-09-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Gaargod schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:59:

Edit #2
Eindelijk even de tijd gehad om de v/d week voorgestelde nummers te luisteren vanmiddag naar aanleiding van mijn 'techno tracks met tekst' post.
@Chiron een mooi lijstje, maar werkelijk geen een had een tekst, zelfs geen sampletje haha! Dat was meer het punt van mijn post. Evengoed bedankt want zijn zeker lekkere nummers en kende nog niet alles _/-\o_
Aaah :o naja het was ochtend, maandagochtend :+

Nog een poging dan:

YouTube: Jark Prongo - Movin Thru Your System (Dave Clarke Remix)

YouTube: Simian Mobile Disco - Put Your Hands Together

YouTube: Technasia - Force

YouTube: DJ Rush - Get On Up (Chris Liebing Mix)

YouTube: Si Begg - Welcome (To The Discotheque)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Gaargod

dan maar heel even eigenwijs een niet techno track, maar wel het ultieme
gesproken en gesampelde nummer wat er is imho. en dan hou ik er mee op haha :P

YouTube: The Orb - Little Fluffy Clouds

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 23-09-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Gaargod schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:59:
Vanavond 21:10 Chris Liebing live vanaf het BPM festival in Portugal: YouTube: Chris Liebing @ The BPM Festival Portugal 2018 (BE-AT.TV)
@Noxa dat moment rond minuut 53 uit hun set deed mij ook even extra bouncen idd, vette opbouw. Is een (live neem ik aan) bewerking van nummer Grindhouse van Radio Slave... Mogelijk de Len Faki Hardspace Remix (YouTube: Radio Slave - Grindhouse feat. Danton Eeprom (Len Faki Hardspace Mix 2)) of de SHDW & Obscure Shape Remix (YouTube: Radio Slave - Grindhouse (Obscure Shape & SHDW Remix)) als basis, mocht je 'm in hogere quali zoeken. De opnamekwaliteit van de Collabs 3000 set laat wat dat betreft wel wat te wensen over vind ik.
Ja ze doen dit allemaal live. Ze sampelen stukjes uit losse tracks en gooien dat door elkaar. Check YouTube: Chris Liebing & Speedy J - Collabs 300 - Performance Native Inst...

Heb dit ooit wel eens met een vriend gedaan. Het is best wel lastig om er een goed verhaal van te maken, maar als je elkaar goed aanvoelt en het lukt dan is het zo vet!!

Edit: YouTube: Chris Liebing - Performance Masterclass: U.S. CNTRL Tour 2015 Met tekst en uitleg van Chris Liebing.

[ Voor 5% gewijzigd door Noxa op 23-09-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Nice @Chiron! Hoe kon ik die van Rush nu zo vergeten zijn... Die heb ik nb. de man zelf nog eens ergens horen draaien. Brings back memories, danku!

Kwam zelf deze ook nog tegen, kan eigenlijk ook niet ontbreken:
YouTube: underground resistance - transition

@Noxa blijft mooi om te zien ja! Ik ben zelf nooit verder gekomen dan een Roland TR-8 naast mijn CDJ's. Wegens tijdgebrek de TR-8 weggedaan... Mooi speelgoed though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Even Liebing @ BPM portugal aangeslingerd. Het begint wat duister en rustig.

Maar kan iemand mij vertellen hoe hij hier nou staat te draaien. Bij ieder ander zou
ik direct denken aan een pre-setje. Maar kan mij dat haast niet voorstellen bij Chris.

YouTube: Chris Liebing @ The BPM Festival Portugal 2018 (BE-AT.TV)

[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 24-09-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@ppeterr de filmpjes van @Noxa paar posts hierboven laten het redelijk zien denk ik.
Vanuit Chris gezien; links van mixer een laptop met Traktor, ingesteld op 4 decks. Rechts van de mixer een pad voor effects / samples, en daartussenin zo'n smalle controller voor Traktor (naam ff kwijt).
Er staat ook nog iets onder z'n laptop, en tussen laptop en mixer maar dat kan ik niet zo goed zien.

Heb gisteren ff een goed half uur live mee zitten kijken, vond het wel een fijn setje voor de zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Gaargod schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:48:
@ppeterr de filmpjes van @Noxa paar posts hierboven laten het redelijk zien denk ik.
Vanuit Chris gezien; links van mixer een laptop met Traktor, ingesteld op 4 decks. Rechts van de mixer een pad voor effects / samples, en daartussenin zo'n smalle controller voor Traktor (naam ff kwijt).
Er staat ook nog iets onder z'n laptop, en tussen laptop en mixer maar dat kan ik niet zo goed zien.

Heb gisteren ff een goed half uur live mee zitten kijken, vond het wel een fijn setje voor de zondagavond.
Ow het is zeker een lekker setje, dreunt wel lekker door. Maar het zit zo smooth in elkaar
dat het voor mij dus lastig te zien is wat hij nou doet :)
Geen geslinger aan de hoog/laag en schuif open voor volgende plaat.
Zal eens die filmpjes van eerder goed gaan bekijken.

Dus de tracks selecteert hij via die kleine controller ? Er loopt dus niet gewoon
een playlist, die hij met traktor aan elkaar zet ?...uhm naja, lekker setje dat wel haha..

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 24-09-2018 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
ppeterr schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:00:
[...]

Ow het is zeker een lekker setje, dreunt wel lekker door. Maar het zit zo smooth in elkaar
dat het voor mij dus lastig te zien is wat hij nou doet :)
Geen geslinger aan de hoog/laag en schuif open voor volgende plaat.
Zal eens die filmpjes van eerder goed gaan bekijken.

Dus de tracks selecteert hij via die kleine controller ? Er loopt dus niet gewoon
een playlist, die hij met traktor aan elkaar zet ?...uhm naja, lekker setje dat wel haha..
Klopt, hij gebruik die kleine controller o.a. om door z'n playlists / track library in Traktor heen te scrollen. Hij moet zelf de tracks uitzoeken, die playlist loopt niet automagisch door (hoewel dat wel kan / kon geloof ik - werk zelf al paar jaar niet meer met Traktor). Vervolgens pakt hij uit elk nummer een stukje (loop van een x aantal 'bars') en dat gooit hij door elkaar met de faders op de kleine controller (of op de mixer) die weer corresponderen met een van de Traktor decks. Daarover heen worden dan nog wat FX / samples gegooid et voila!
De tracks zijn allemaal van te voren strak geanalyseerd door de Traktor software en lopen op een 'grid', er hoeft dus geen beat matching / tempo syncing meer gedaan te worden, dat doet de software. Daardoor kun je je focussen op het mixen.

Wat je zegt over dat hoog / laag erin / eruit: Volgens mij gebruikt Liebing de Model 1 Mixer, die heeft alleen maar diverse filters in plaats van de standaard Low / Mid (1/2) / High EQ's. Dus dat concept van laag / hoog in / uit is met die mixer sowieso anders! Zie hier plaatje van die mixer: https://playdifferently.org/model-1/

• ppeterr
Wat zijn er toch een dikke remixen van Singularity de laatste tijd in de sets die ik luister.

kan ze alleen niet terug vinden als losse nummers :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Als je ff een set post waar die in zit ppeterr. Kan er een zoektocht gestart worden :)
Ik heb in mijn collectie alleen de Fur Coat Remix.

Woensdag breek de week video knaller tip: YouTube: Gijensu - Hyperlight
@Fugitive2008 je zocht toch nog wat bombastische muzak? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Gaargod schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:45:
Als je ff een set post waar die in zit ppeterr. Kan er een zoektocht gestart worden :)

vanaf 1u:48min bijvoorbeeld.

YouTube: Chris Liebing @ The BPM Festival Portugal 2018 (BE-AT.TV)

en vanaf 54min - maar twijfel of dit de juiste is

https://soundcloud.com/ad...lege-week-8-ibiza#t=54:26
Wat een beest van een nummer :Y, thx hoor gaargod voor deze tip wederom

plak deze er maar achteraan, ow wat houd ik van dat industriele dramatische gebeuk

YouTube: Gijensu - Year 5050 [Hard Tune Network]
YouTube: Niki Istrefi - Red Armor [EUROMANTIC001]

[ Voor 43% gewijzigd door ppeterr op 27-09-2018 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008

@Gaargod, U wordt vriendelijk bedankt! Vandaag wat overwerken, maakt t geheel wat aangenamer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjesus
ppeterr schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:19:
[...]

Wat een beest van een nummer :Y, thx hoor gaargod voor deze tip wederom

plak deze er maar achteraan, ow wat houd ik van dat industriele dramatische gebeuk

YouTube: Gijensu - Year 5050 [Hard Tune Network]
YouTube: Niki Istrefi - Red Armor [EUROMANTIC001]
Vond dit nummer ook wat hebben (zelfde YT channel)
YouTube: Tim Tama - Alignment [BLVCKPLVG005]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ppeterr schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:25:
[...]

Per direct aan geknald! Dank voor deze redding :*)
Het intro wat hij doet is al heerlijk, ik duik even 2 uur onder!

Wat een heerlijke manier van draaien heeft deze vent, wegdromen bij een onwijs vette dreun.
Deze set zit super lekker in elkaar. Ook top platen, wat een knaller zeg.

2e deel, zo na een ruim uur is minder wegdromen, meer dreun, en wat een platen zeg waha wat vet !
Dan is dit ook wel iets ;)

YouTube: Ben Klock – Time Warp 2018 (Full Set HiRes) – ARTE Concert

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 28-09-2018 13:03 . Reden: typo ]

Te koop....

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste