Ik was gisteren op By the Creek festival. Was best leuk, gelukkig grotendeels droog en prima publiek. Het eten was goed geregeld en we hebben niet hoeven wachten op de pendelbussen.
Maar mijn hemel, wat is dat tiktok (hard) "techno" een onwijze bak met teringherrie zeg. Dat heeft helemaal niets met techno te maken. Ik zou het een mix tussen hardstyle en hardcore, gemaakt door een adhd goudvis willen noemen. Random harde bass met geluidjes die elke 10-15 seconden weer anders zijn. Ze kunnen er ook niet op dansen, want het gaat te snel. Ik zal wel oud beginnen te worden, maar ik kon er helemaal niets mee.
Heb daar onder de brug (een deel van) sets van Charlie Sparks, Speedy J (als Public Energy) en Ketting meegepakt. Waar de eerste en de laatste van het tiktok genre zijn, draaide Speedy een soort ouderwetse rave, maar dan flink opgepitcht en genadeloos qua breaks. Die waren er namelijk het eerste kwartier niet. Daardoor liep het ook redelijk leeg. En hoewel ik Speedy normaal wel kan waarderen begonnen mijn voeten pijn te doen.
De main stage was wat meer mijn tempo, maar de DJ's waren voor mij onbekend. Ik begreep dat Lammer en Malugi momenteel wel populair zijn, en ze draaiden best aardig. Tussendoor op een andere stage nog een stukje van Benny Rodrigues en Luuk van dijk meegepakt. Zeker Benny was goed bezig.
Al met al een prima dag gehad, maar ook geleerd dat het betere hak en beukwerk aan mij niet echt meer besteed is.