• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
DNN!S schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:08:
Volgens mij wordt het allemaal een beetje overdreven. Op alle beelden die ik tot nu toe heb gezien zie ik alleen wat gasten een beetje teleurgesteld dronken tegen hekken trappen en een flesje kapot gooien en aftaaien zodra een paar beveiligers ertussen gaan staan.

Kijk voor de gein eens de docu Astroworld op Netflix waar ontevreden bezoekers een compleet terrein slopen en laten afbranden 😂
en toch komt er bepaald volk naar dit soort feesten, wat je niet hebt bij andere feesten. Voor mij een reden om voortaan andere evenementen te bezoeken waar je nagenoeg geen last hebt van bezoekers. Waar zelfs niet of nauwelijks wordt gefouilleerd, omdat het niet nodig is.

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:32
segil schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:14:
[...]


en toch komt er bepaald volk naar dit soort feesten, wat je niet hebt bij andere feesten. Voor mij een reden om voortaan andere evenementen te bezoeken waar je nagenoeg geen last hebt van bezoekers. Waar zelfs niet of nauwelijks wordt gefouilleerd, omdat het niet nodig is.
Ik heb ook massale rellen meegemaakt op Mysteryland en Dancevalley. Vorig jaar is op een housefeest in Amsterdam nog iemand dood gestoken. Om urbanfeesten maar niet te noemen…. Tuig heb je overal er wel eens tussen zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door DNN!S op 26-06-2026 11:21 ]


  • Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-06 14:19

Baseman77

We move

Dat 'tuig' betreffen vooral enkele groepjes buitenlanders die speciaal voor Defqon zijn gekomen, wat nu dus voor niets blijkt te zijn geweest. Waarbij ze hun kaartje vergoed krijgen, maar alle andere kosten niet.
Hiermee praat ik hun gedrag overigens zeker niet goed, want de boel (willen) slopen is en blijft belachelijk, maar dat ze geïrriteerd en gefrustreerd zijn is logisch. En het blijkt ook allemaal mee te vallen, sommige media doen net alsof het terrein met de grond gelijk wordt gemaakt, wat onzin is.

Wij zouden zondag gaan (we wisselen om het jaar af tussen een heel weekend en alleen de zondag) en hebben vanmorgen ons hotel nog kunnen annuleren, dus voor ons valt de schade mee. Maar we hadden ons ontzettend verheugd op Defqon, het blijft ieder jaar een fantastisch festival, dus we balen enorm.

Al hadden we het wel verwacht. Een kennis van mij sprak gisterenmiddag met een bekende die op het Defqon terrein aan het werk was en de temperatuur in de tenten was op dat moment ruim 40 graden. En dat dus nog zonder toeschouwers en de hitterecords van vandaag en morgen. Er werd al serieus rekening gehouden met een grote kans op ernstige medische gevallen.
De afgelasting lijkt me een goede beslissing, hoe jammer ook.
segil schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:14:
en toch komt er bepaald volk naar dit soort feesten, wat je niet hebt bij andere feesten.
Wie zijn dat 'bepaald volk' dan? En welke andere feesten zijn die niet?
Ik vind dit namelijk complete onzin.

  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Heavy Metal feesten zijn meestal wel vreedzame feestjes.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
franssie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:42:
Heavy Metal feesten zijn meestal wel vreedzame feestjes.
ik wou net zeggen. En evenementen zoals castlefest zeker ook. Geen steekpartijen, geen opstootjes, geen vechtpartijen. Idem dito voor alle salsa feesten die ik bezocht heb.
DNN!S schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:18:
[...]

Ik heb ook massale rellen meegemaakt op Mysteryland en Dancevalley. Vorig jaar is op een housefeest in Amsterdam nog iemand dood gestoken. Om urbanfeesten maar niet te noemen…. Tuig heb je overal er wel eens tussen zitten.
Mysteryland en Dancevalley trekt dezelfde mensen aan. Ben je wel eens op een psytrance feest geweest? Ik denk echt dat er wereld voor je open gaat.

  • segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
Baseman77 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:33:
Dat 'tuig' betreffen vooral enkele groepjes buitenlanders die speciaal voor Defqon zijn gekomen, wat nu dus voor niets blijkt te zijn geweest. Waarbij ze hun kaartje vergoed krijgen, maar alle andere kosten niet.
Hiermee praat ik hun gedrag overigens zeker niet goed, want de boel (willen) slopen is en blijft belachelijk, maar dat ze geïrriteerd en gefrustreerd zijn is logisch. En het blijkt ook allemaal mee te vallen, sommige media doen net alsof het terrein met de grond gelijk wordt gemaakt, wat onzin is.

Wij zouden zondag gaan (we wisselen om het jaar af tussen een heel weekend en alleen de zondag) en hebben vanmorgen ons hotel nog kunnen annuleren, dus voor ons valt de schade mee. Maar we hadden ons ontzettend verheugd op Defqon, het blijft ieder jaar een fantastisch festival, dus we balen enorm.

Al hadden we het wel verwacht. Een kennis van mij sprak gisterenmiddag met een bekende die op het Defqon terrein aan het werk was en de temperatuur in de tenten was op dat moment ruim 40 graden. En dat dus nog zonder toeschouwers en de hitterecords van vandaag en morgen. Er werd al serieus rekening gehouden met een grote kans op ernstige medische gevallen.
De afgelasting lijkt me een goede beslissing, hoe jammer ook.


[...]


Wie zijn dat 'bepaald volk' dan? En welke andere feesten zijn die niet?
Ik vind dit namelijk complete onzin.
Zelfde volk dat ook duidelijk aanwezig is bij voetbalwedstrijden. Of anti AZC demo's. Die massaal vuurwerk afsteken als dat niet meer mag. Die wel van een relletje houden. Kortom, bepaalde laag uit de samenleving. Dat wilt niet zeggen dat iedereen zo is die naar een hardstyle/-core feestje gaat. Zeker niet. Maar de types die ik benoem ben ik nooit tegengekomen op een metal / folk / salsa / psytrance feest. Of bij een klassiek concert, opera, jazz festival, etc.

  • Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-06 14:19

Baseman77

We move

segil schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:04:
Zelfde volk dat ook duidelijk aanwezig is bij voetbalwedstrijden. Of anti AZC demo's. Die massaal vuurwerk afsteken als dat niet meer mag. Die wel van een relletje houden. Kortom, bepaalde laag uit de samenleving. Dat wilt niet zeggen dat iedereen zo is die naar een hardstyle/-core feestje gaat. Zeker niet. Maar de types die ik benoem ben ik nooit tegengekomen op een metal / folk / salsa / psytrance feest. Of bij een klassiek concert, opera, jazz festival, etc.
Ik ben ze op Defqon ook nog nooit tegengekomen, en ik ga ondertussen toch al aardig wat jaren.
Ook op andere (hardstyle) festivals ben ik ze niet tegengekomen.

Zoals ik al zei betreffen de meeste lui op die filmpjes buitenlandse toeristen, die speciaal voor Defqon kwamen. De 'hardcore relschoppers' die je helaas steeds vaker ziet opduiken horen daar niet bij, gelukkig. Dan was het ook veel meer uit de hand gelopen. Dit zijn campinggasten die hun frustratie op een verkeerde manier uiten. Dat is absoluut niet de juiste manier, maar het moet ook niet groter gemaakt worden.

Heel bijzonder dat een relletje tijdens een uitzonderlijke omstandigheid ineens gelijk wordt gesteld aan mensen die vaak/vaker rellen. Waarbij voetbalwedstrijden blijkbaar ook al massaal bezocht worden door hooligans? Wat een onzinnige generalisaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 26-06-2026 12:49 ]


  • segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
Baseman77 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:46:
[...]


Ik ben ze op Defqon ook nog nooit tegengekomen, en ik ga ondertussen toch al aardig wat jaren.
Ook op andere (hardstyle) festivals ben ik ze niet tegengekomen.

Zoals ik al zei betreffen de meeste lui op die filmpjes buitenlandse toeristen, die speciaal voor Defqon kwamen. De 'hardcore relschoppers' die je helaas steeds vaker ziet opduiken horen daar niet bij, gelukkig. Dan was het ook veel meer uit de hand gelopen. Dit zijn campinggasten die hun frustratie op een verkeerde manier uiten. Dat is absoluut niet de juiste manier, maar het moet ook niet groter gemaakt worden.

Heel bijzonder dat een relletje tijdens een uitzonderlijke omstandigheid ineens gelijk wordt gesteld aan mensen die vaak/vaker rellen. Waarbij voetbalwedstrijden blijkbaar ook al massaal bezocht worden door hooligans? Wat een onzinnige generalisaties.
ieder z'n ervaringen. Wellicht heb jij andere ervaringen dan ik. En ja, sport hooligans bezoeken voetbalwedstrijden :) ik heb nog nooit hooligans gezien bij tennis, hockey, basketball, badminton, hardlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 26-06-2026 13:33 ]


  • Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-06 14:19

Baseman77

We move

segil schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:31:
Wellicht heb jij andere ervaringen dan ik.
Jij hebt andere ervaringen dan de meesten lijkt me.
Of kun je ook onderbouwen dat bepaalde festivals meer last hebben van 'een bepaald volk' (om je eigen woorden te gebruiken) dan andere festivals?
En ja, sport hooligans bezoeken voetbalwedstrijden
Dit ontkent niemand, maar dit is niet wat je zei.

Je generaliseert enorm en je vergelijkt extreem-rechtse gewelddadigheden (waar de AIVD al jaren voor waarschuwt) met hooliganisme, met massaal vuurwerk afsteken (Nieuwjaar dus ook?), met mensen die van een relletje houden (lekker duidelijk) en met een incident bij een festival.
Dat gaat nergens over.

  • Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:30

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we weer over techno hebben? :)

Wauw, een sig!


  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:32
Ik wil komende dagen wel nadenken over een startpost voor een "Het grote festival topic" o.i.d. om daar de discussies wat breder te kunnen trekken naar evenementen met andere stijlen, organisaties, misschien zelfs licht-geluid en pyro-technieken, etc en dit topic daar niet verder mee te vervuilen.

Maar wat zou een goed naam zijn? Festival dekt niet echt de lading, omdat dan indoor er niet echt onder zou vallen. En mag het dan ook rock en NL-talig zijn of moet EDM in de naam zitten? Het een evenement-topic noemen is weer te breed, ik zit niet op de lokale braderie of motortocht te wachten :P

  • segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:56
DNN!S schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 06:00:
Ik wil komende dagen wel nadenken over een startpost voor een "Het grote festival topic" o.i.d. om daar de discussies wat breder te kunnen trekken naar evenementen met andere stijlen, organisaties, misschien zelfs licht-geluid en pyro-technieken, etc en dit topic daar niet verder mee te vervuilen.

Maar wat zou een goed naam zijn? Festival dekt niet echt de lading, omdat dan indoor er niet echt onder zou vallen. En mag het dan ook rock en NL-talig zijn of moet EDM in de naam zitten? Het een evenement-topic noemen is weer te breed, ik zit niet op de lokale braderie of motortocht te wachten :P
"Turn up the base!" :p

Er is al wel een metal topic. Op zich een topic voor dance/electronische muziek is wel zinvol, om het te kaderen. Daaronder kan je dan edm, techno, trance, hard*, mellow, drum&base, etc, scharen.

btw, heeft iemand de film Sirat gezien, die deels gaat over de rave subcultuur? Erg goede film.

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 27-06-2026 13:16 ]

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste