Ik deel eerlijk gezegd die mening niet. Maar gewoon benieuwd wat vindt je niet chill aan Paradiso dan?Tranzity schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:39:
Had liever gezien dat STOOR ergens anders werd gehouden. Paradiso is gewoon kak met Techno. En helemaal verschrikkelijk tijdens ADE.
ik las wat over geluidsoverlast van paradiso, en snap dat nu wat meer, hoe gaaf ik het vind, beetje rare lokatieJantjo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:26:
STOOR Live in Paradiso - March 2026 - Erika x Function x .VRIL x Wata Igarashi x Speedy J
Ik zou hier even rustig voor gaan zitten, tis maar 7 uurtjes ;-)
.
[YouTube: STOOR Live in Paradiso - March 2026 - Erika x Function x .VRIL x Wata Igarashi x Speedy J]
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gewoon oprecht benieuwd. Wat heeft het een met het ander te maken?franssie schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 01:02:
[...]
ik las wat over geluidsoverlast van paradiso, en snap dat nu wat meer, hoe gaaf ik het vind, beetje rare lokatie
En in dit geval geluidsoverlast met Techno en tevens een rare locatie? Paradiso bestaat namelijk al een jaartje of 50 (iig als evenementen locatie)... In Nederland is het jammer genoeg zo dat 1 klagende persoon een heel feest of locatie kan stil leggen. Maar ligt het dan aan de persoon of aan de locatie die dan raar gevonden wordt?
Dus ben best benieuwd naar de argumenten waarom het dan een rare locatie is volgens jou?
Dan kan ik je opmerking misschien beter begrijpen.
@Jantjo ligt een aanname van mij onder, dat het zeven uur lang duurt, tot diep in de nacht. Paradiso is een fantastische lokatie, maar ook niet zo geluiddicht als bijvoorbeeld een Patronaat. Dus dat lijkt mij meer overlast te geven dan een rock concert dat om 23:00 wel eens stopt.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ah op die manier. Ik kan me vinden in je opmerkingen. Alhoewel ik ook van mening ben dat er in een stad geleefd moet worden. Het probleem dat Amsterdam tegenwoordig ervaart, is dat nieuwe bewoners van buiten de stad zich vestigen, bijvoorbeeld in de buurt van Paradiso, een bar die er al meer dan 20 jaar zit, of op de Wallen, en vervolgens klagen over geluidsoverlast. En wat ik eerder al postte 1 persoon is helaas al genoeg om zo een tent dan vervolgens de das om te doen.. En dat is uiteraard erg jammer voor de mensen die wel van uitgaan houden en tevens ook voor de betreffende ondernemer.. en nadelig voor het karakter van een hele buurt (de wallen)
Volgens mij zijn er plannen om de Paradiso te gaan verbouwen , gaat maar 93 mio kosten
https://www.paradiso.nl/n...atie-en-nieuwbouw/2819660
Even terug naar STOOR, want daar gaat je aanname opmerking niet helemaal op.
Zij beginnen meestal rond 16:00 en stoppen om 00:00.
Volgens mij zijn er plannen om de Paradiso te gaan verbouwen , gaat maar 93 mio kosten
https://www.paradiso.nl/n...atie-en-nieuwbouw/2819660
Even terug naar STOOR, want daar gaat je aanname opmerking niet helemaal op.
Zij beginnen meestal rond 16:00 en stoppen om 00:00.
[ Voor 3% gewijzigd door Jantjo op 03-04-2026 11:44 ]
Oh dan moet dat kunnen.
En inderdaad willen ze Paradiso al even verbouwen.
En inderdaad willen ze Paradiso al even verbouwen.
In een heel lang geleden verleden werd ik veel door gemeentes ingehuurd op afdelingen waar ook handhaving onder viel. Er was één beruchte gepensioneerde vastgoedhandelaar die overal in land hetzelfde kunstje deed: appartement of huisje boven of naast een kroeg of dancing kopen, kroeg wegprocederen op geluid en voor weinig opkopen en omzetten in dure appartementen…. Puissant rijk mee geworden.Jantjo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 11:38:
En wat ik eerder al postte 1 persoon is helaas al genoeg om zo een tent dan vervolgens de das om te doen..
Oh echt! Wat erg zeg, als iemand bewust met zulke intenties andere ondernemers kapot maakt en tevens er nog geld mee verdient..DNN!S schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:31:
[...]
In een heel lang geleden verleden werd ik veel door gemeentes ingehuurd op afdelingen waar ook handhaving onder viel. Er was één beruchte gepensioneerde vastgoedhandelaar die overal in land hetzelfde kunstje deed: appartement of huisje boven of naast een kroeg of dancing kopen, kroeg wegprocederen op geluid en voor weinig opkopen en omzetten in dure appartementen…. Puissant rijk mee geworden.
Bijzonder dat zoiets kan eigenlijk. Je zou zeggen dat je dat had kunnen weten bij aankoop. Als je kunt bewijzen dat er daarna een toename in geluid zou zijn, zou je in mijn ogen pas een punt hebben.DNN!S schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:31:
In een heel lang geleden verleden werd ik veel door gemeentes ingehuurd op afdelingen waar ook handhaving onder viel. Er was één beruchte gepensioneerde vastgoedhandelaar die overal in land hetzelfde kunstje deed: appartement of huisje boven of naast een kroeg of dancing kopen, kroeg wegprocederen op geluid en voor weinig opkopen en omzetten in dure appartementen…. Puissant rijk mee geworden.
Ik ben niet volledig op de hoogte van alle regels rondom geluidsoverlast, noch van de handhaving en de procedures die daarbij gevolgd moeten worden. Maar ik vind het opmerkelijk dat één persoon ervoor kan zorgen dat een kroeg of club zijn deuren moet sluiten; dat komt op mij erg onredelijk over. Uiteraard begrijp ik dat wanneer er sprake is van meerdere klachten, afkomstig van verschillende personen of appartementen, de situatie nader bekeken moet worden. Maar als het om 1 persoon gaat, of om een nieuwe bewoner die naast een club gaat wonen die er al 10+ jaar gevestigd staat, vind ik dat lastig te rijmen en weinig redelijk.
Dit vind ik daarom nog vele malen erger, als zo een persoon bekend is bij bepaalde instanties en hier blijkbaar een sport van maakt.
Dit vind ik daarom nog vele malen erger, als zo een persoon bekend is bij bepaalde instanties en hier blijkbaar een sport van maakt.
Er was één beruchte gepensioneerde vastgoedhandelaar die overal in land hetzelfde kunstje deed: appartement of huisje boven of naast een kroeg of dancing kopen, kroeg wegprocederen op geluid en voor weinig opkopen en omzetten in dure appartementen
[ Voor 18% gewijzigd door Jantjo op 03-04-2026 17:20 ]
Het is eerder een ondernemer die niet bij de tijd blijft en gered wordt door een gebrek aan klachten of preventieve handhaving. De regels omtrend overlast(in welke vorm dan ook) zijn voor iedereen hetzelfde en als die in de loop der jaren zijn veranderd zal je daar als ondernemer iets mee moeten doen. Tenzij je Tata Steel bent....Jantjo schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:15:
Ik ben niet volledig op de hoogte van alle regels rondom geluidsoverlast, noch van de handhaving en de procedures die daarbij gevolgd moeten worden. Maar ik vind het opmerkelijk dat één persoon ervoor kan zorgen dat een kroeg of club zijn deuren moet sluiten; dat komt op mij erg onredelijk over. Uiteraard begrijp ik dat wanneer er sprake is van meerdere klachten, afkomstig van verschillende personen of appartementen, de situatie nader bekeken moet worden. Maar als het om 1 persoon gaat, of om een nieuwe bewoner die naast een club gaat wonen die er al 10+ jaar gevestigd staat, vind ik dat lastig te rijmen en weinig redelijk.
“Had kunnen weten” is helaas geen juridische status. Het draait simpelweg om wetgeving en getallen die zeggen hoeveel dB er hoorbaar mag zijn. Ik heb destijds hele treurige gevallen meegemaakt van bijvoorbeeld een café in een dorpje dat er al 100+ jaar zat maar niet het geld en de ruimte had om inpandig geluidsisolatie toe te passen en uiteindelijk moest sluiten. Nouja, hij was niet verplicht te sluiten, maar draaide nou eenmaal op livemuziek en er een silentdisco of broodjeszaak van maken zat niemand op te wachten.LA-384 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:51:
[...]
Bijzonder dat zoiets kan eigenlijk. Je zou zeggen dat je dat had kunnen weten bij aankoop. Als je kunt bewijzen dat er daarna een toename in geluid zou zijn, zou je in mijn ogen pas een punt hebben.
Beetje hetzelfde als hippe stadsmensen die van hun overwaarde een leuk boerderijtje kopen en dan de naastgelegen boer kapotprocederen omdat ze iets ruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door DNN!S op 03-04-2026 20:03 ]
4 uur jochie paap in de zagerij. Hij is fijn
Gewoon vanaf de 1e track een beuker.
Wat een set is dit, heb hem nu al voor de 1000ste keer aan staanppeterr schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:47:
4 uur jochie paap in de zagerij. Hij is fijnGewoon vanaf de 1e track een beuker.
[Soundcloud: BPITCH 062 - SPEEDY J by BPitch]
Uit de posts van @WasBak en mij is ondertussen wel gebleken dat we fan zijn van Ratherlost. Eerder deze week hebben ze de line-up bekend gemaakt van hun volgende editie in augustus. Deze editie is weer 24h zoals vorig jaar dus als er nieuwsgierigen zijn, dit is een mooie kans om ook overdag te gaan 
Onder andere Decoder en Priori op de line-up. Daarnaast ook een aantal live sets waaronder Polar Inertia!!
Nog even bedenken wanneer ik zelf wil gaan...
Onder andere Decoder en Priori op de line-up. Daarnaast ook een aantal live sets waaronder Polar Inertia!!
ahhh dank voor de heads up! nice!bal130 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:39:
Uit de posts van @WasBak en mij is ondertussen wel gebleken dat we fan zijn van Ratherlost. Eerder deze week hebben ze de line-up bekend gemaakt van hun volgende editie in augustus. Deze editie is weer 24h zoals vorig jaar dus als er nieuwsgierigen zijn, dit is een mooie kans om ook overdag te gaan
Dank voor de heerlijke setjes van Speedy J. Wat een legend blijft dat zeg