Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13
Malfunctions schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:19:
[...]

Nee Tiësto was in '99.

Heb het even nagezocht, ik doelde op de 2005 editie.
Auw, doet wel zeer dat het allemaal 20-25 jaar geleden is… Loopt nu dus alweer een hele generatie op festivals die toen nog geboren moest worden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
@Dennisdn ssstt, ik voel me af en toe al oud.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
Fuujii schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:49:
Zaterdag voor de eerste keer naar Loveland!

Eric Prydz, Anfisa Letyago en waarschijnlijk Steve Rachmad staan op m'n lijstje (timetable). Voor de rest weet ik nog niet zo goed wie écht het checken waard zijn. Patrice Bäumel? Jeremy Orlander? Denis Sulta? Mind Against? NTO?

Ben Klock, Chris Stussy, Enrico Sangiullano en zo zijn niet zo mijn ding.

Ik hou juist van de iets meer 'underground' artiesten normaal gesproken (wat een Dekmantel wat meer programmeert). Nog absolute aan- of afraders?
Ik ook! Vaste prik ieder jaar. Ga niet zo zeer voor de muziek, maar vind het altijd een top feestje vanwege de sfeer. Vaak ook lekker weer deze tijd van het jaar. Ziet er dit jaar ook weer top uit. Wat ouder dan gemiddeld publiek, wat me ook vaak goed doet.

Dit jaar voor het eerst een weekend. Vlakbij het sloterpark een hotel geboekt met zwembad en wat andere faciliteiten, buiten het festival om wordt het dus sowieso heel erg relaxed.

[ Voor 12% gewijzigd door bownbreaker op 08-08-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:44
Jantjo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Naar aanleiding van je opmerking over gemixte genres werd ik even getriggerd.
Ik had het hier laatst over met een aantal vrienden, allemaal werkzaam in de festival branche.
De laatste tijden viel het een ieder van ons op dat je meer en meer 'R&B' publiek ziet op technofestivals.
Ben zelf niet zo een grote voorstander van deze beweging. Jammer om het te zeggen maar ik wacht op de vechtpartijen die zullen volgen als dit zich zo doorzet.

Iemand anders dit ook opgevallen?
Dit valt mij ook. Het is enorm generaliserend en op onderbuik gebaseerd, maar ik heb het idee dat bepaalde genres meer mensen trekt die gewoon stevig alcohol drinken en 'gezien willen worden', terwijl andere genres toch wat meer muziek liefhebbers trekt en er in plaats van alcohol meer andere middelen worden genuttigd (los van de discussie an sich hierover ;) ). En vaak gewoon een heel ander type persoon. Dat zorgt toch wel voor een andere sfeer.

Nogmaals: enorm generaliserend. Nu techno meer mainstream is komt er ook veel meer volk op af dat het doet omdat het populair is, in plaats van de fijnproevers. Dan heb ik het vooral over feestjes als Verknipt. Mind you, mijn blik is gebaseerd op een relatief korte tijdsspanne (~14 jaar) dat ik naar dit soort festivals ga. Er zitten hier waarschijnlijk mensen die al twee, drie keer zo lang naar dit soort feestjes gaan. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Nouja, als het toch gaat over de veranderingen…. Wat mij en mijn vrienden echt opvalt van “de nieuwe generatie” is dat de DJ’s té belangrijk zijn geworden. “Vroegah” was een DJ gewoon degene die de plaatjes draaide op de achtergrond en waren de mensen achter de bar belangrijker, die konden je dag maken of breken, een DJ kon hooguit even k*tmuziek draaien. Dan draaide je hooguit naar het podium als er een showtje was.

Ik denk dat dat misschien wel op Tomorrowland voor het eerst een beetje veranderde en mensen echt naar de artiest gingen kijken alsof er een band of zangeres staat en minder met elkaar bent als groepje…. Als je nu achteraan staat zie je alleen nog maar telefoontjes in de lucht om een DJ te filmen die met zijn handen in de lucht waait, het liefst met een vlag van afkomst in de handen…

Daarentegen zijn de organisaties echt geprofessionaliseerd, Rijen bij ingang, munten en barren bijvoorbeeld komen bijna niet meer voor behalve als er echt missers zijn gemaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Dennisdn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:50:
Nouja, als het toch gaat over de veranderingen…. Wat mij en mijn vrienden echt opvalt van “de nieuwe generatie” is dat de DJ’s té belangrijk zijn geworden. “Vroegah” was een DJ gewoon degene die de plaatjes draaide op de achtergrond en waren de mensen achter de bar belangrijker, die konden je dag maken of breken, een DJ kon hooguit even k*tmuziek draaien. Dan draaide je hooguit naar het podium als er een showtje was.

Ik denk dat dat misschien wel op Tomorrowland voor het eerst een beetje veranderde en mensen echt naar de artiest gingen kijken alsof er een band of zangeres staat en minder met elkaar bent als groepje…. Als je nu achteraan staat zie je alleen nog maar telefoontjes in de lucht om een DJ te filmen die met zijn handen in de lucht waait, het liefst met een vlag van afkomst in de handen…

Daarentegen zijn de organisaties echt geprofessionaliseerd, Rijen bij ingang, munten en barren bijvoorbeeld komen bijna niet meer voor behalve als er echt missers zijn gemaakt…
Inderdaad, populaire DJ’s zijn (net als vele andere verschijnselen) tegenwoordig vooral een gelikt marketing product helaas. Dat geldt in ieder geval voor de meer big room/mainstream artiesten. Wat volgens mij grotendeels een gevolg is van de opkomst van (social) media.

Wat maakt social media niet kapot…?

In de basis is een eenvoudige set neerzetten ook niet zo moeilijk. Compleet anders dan een instrument leren. Dat betekent niet dat het automatisch goede sets of DJ’s zijn (vaker niet dan wel), maar wel dat ze potentieel een podium krijgen, al helemaal als ze flink wat volgers hebben. Het is wel enorm jammer dat het meer daarom draait, dan je technische skills, stijl of plaatkeuze.

Dat vooral je social following belangrijk is, lees ik ook (anekdotisch) veel online. Dat brengt immers geld in het laatje. Laatst had Benny Rodrigues een rant dat hij minstens 3 filmpjes op de socials moesten plaatsen van de desbetreffende gig, als hij ergens geboekt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:12
Fuujii schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Inderdaad, populaire DJ’s zijn (net als vele andere verschijnselen) tegenwoordig vooral een gelikt marketing product helaas. Dat geldt in ieder geval voor de meer big room/mainstream artiesten. Wat volgens mij grotendeels een gevolg is van de opkomst van (social) media.

In de basis is een eenvoudige set neerzetten ook niet zo moeilijk. Compleet anders dan een instrument leren. Dat betekent niet dat het automatisch goede sets of DJ’s zijn (vaker niet dan wel), maar wel dat ze potentieel een podium krijgen, al helemaal als ze flink wat volgers hebben. Het is wel enorm jammer dat het meer daarom draait, dan je technische skills, stijl of plaatkeuze.

Dat vooral je social following belangrijk is, lees ik ook (anekdotisch) veel online. Dat brengt immers geld in het laatje. Laatst had Benny Rodrigues een rant dat hij minstens 3 filmpjes op de socials moesten plaatsen van de desbetreffende gig, als hij ergens geboekt zou worden.

Eens 'skills' met name draai skills om een publiek goed te lezen en ook helemaal los te laten gaan zijn tegenwoordig bijna bijzaak geworden (helaas). Vroeger werden DJ's die niet minimaal 5 jaar of meer ervaring hadden met draaien niet eens geboekt. Zeker niet voor de grote festivals. Tenzij je echt echt goed was!

Ik zie tegenwoordig vaak genoeg dj's geboekt worden, die matig draaien en hun overgangen zijn echt niet spectaculair maar hebben veel followers. Maar laten we niet vergeten dit alles begint natuurlijk bij de organisaties zelf die dit soort 'DJS' van een podium faciliteren. Ik vind dat persoonlijk een slechte zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Fuujii schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

DJ's kan je tegenwoordig bijna zien als de nieuwe "pop artiesten" zo groot zijn geworden of worden ze gemaakt. Jammer genoeg trekt deze sterren status ook heel wat bekende mensen aan die oorspronkelijk helemaal niks met deze scene/genres hadden (denk dan aan acteurs, sporters), maar zich nu ineens gaan bezighouden om te DJ'en :-/

Omdat ze bekend zijn worden ook deze 'Dj's geboekt door organisaties :/

----
Dit alles ligt in het verlengde van het feit dat Techno festivals een wereldwijd fenomeen zijn geworden.
En tevens het feit dat er veel geld wordt verdient in deze sector. Nederland gaat al heel wat jaartjes mee uiteraard, maar in sommige landen kennen ze dit soort festivals sinds enkele jaren pas en/of luisterde ze helemaal niet naar deze genres.

[ Voor 10% gewijzigd door Jantjo op 09-08-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het ligt er ook wel aan naar welke festivals en feesten je gaat. De grotere bekendere namen trekt ook een diverser groep aantal mensen aan. Het is een beetje zoals de festivals met meerdere genres(ML, DV etc). Als je een Loveland neemt, daar komt ook een breder publiek omdat ze binnen de genre ook nog vrij breed en “mainstream” gaan. Het is een beetje een veilige keuze omdat ze dan ook gewoon alle tickets verkopen. Dat maakt iets niet goed of slecht, maar wel wat voor publiek je aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
WasBak schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:53:
Het ligt er ook wel aan naar welke festivals en feesten je gaat. De grotere bekendere namen trekt ook een diverser groep aantal mensen aan. Het is een beetje zoals de festivals met meerdere genres(ML, DV etc). Als je een Loveland neemt, daar komt ook een breder publiek omdat ze binnen de genre ook nog vrij breed en “mainstream” gaan. Het is een beetje een veilige keuze omdat ze dan ook gewoon alle tickets verkopen. Dat maakt iets niet goed of slecht, maar wel wat voor publiek je aantrekt.
Dat Loveland uitverkoopt is dit jaar trouwens wel een uitzondering, had een aantal maanden geleden iets gepost over dat het mij verbaase dat er veel festivals dit jaar niet uitverkocht waren. Dat gaat dus niet op voor Loveland.

Loveland is trouwens ook relatief goedkoop. Volgens mij zit die nog steeds tegen de 50/60 euro voor een dag. Vind dat een hele nette prijs vandaag de dag. Vorig jaar een weekend ticket gekocht voor 80 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door bownbreaker op 09-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

bownbreaker schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Dat Loveland uitverkoopt is dit jaar trouwens wel een uitzondering, had een aantal maanden geleden iets gepost over dat het mij verbaase dat er veel festivals dit jaar niet uitverkocht waren. Dat gaat dus niet op voor Loveland.

Loveland is trouwens ook relatief goedkoop. Volgens mij zit die nog steeds tegen de 50/60 euro voor een dag. Vind dat een hele nette prijs vandaag de dag. Vorig jaar een weekend ticket gekocht voor 80 euro.
Het is ook wel uitverkocht omdat ze met een oud systeem werken waarbij je de tickets direct krijgt ipv op dezelfde dag. Dus daarmee heb je veel handelaren. Ze gaan nu voor 120 de stuk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Of ze halen 5000 kaarten uit de verkoop en kunnen dan nog steeds een bord uitverkocht op het hek hangen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dennisdn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:46:
Of ze halen 5000 kaarten uit de verkoop en kunnen dan nog steeds een bord uitverkocht op het hek hangen....
Had ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Nu online
Wij hebben plotseling 2 kaarten over voor DV, en die kun je dan via het originele ticketplatform doorverkopen. Alleen kan ik op die site nergens vinden waar je die 'tweedehands' kaarten kunt kopen. Ik heb sterk het idee dat die weer aan de algemene voorraad zijn toegevoegd, en dat ze pas doorverkocht worden zodra het uitverkocht is. Dus eerst de voorraad van de organisatie opmaken, en daarna pas van doorverkopers.

Denk dat die vanavond met een kleine korting op ticketswap gaan, want dat doorverkopen via het platform geloof ik niet zo in..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 17:21
Ik ben morgen ook naar Loveland! Dit jaar maar een dagje. Het was vorig jaar mijn eerste 'grote' festival. Vrienden wouden opnieuw gaan nadat we vorig jaar een weekend waren geweest. Het is ook vanwege hen dat ik opnieuw ga.

Zelf ben ik afgelopen jaar snel geëvolueerd naar de meer underground sound zoals die op Dekmantel (of Draaimolen!) te vinden is. Sinds vorig jaar Draaimolen ga ik dus ook 90% alleen en kom ik inmiddels op deze feestjes vaak dezelfde mensen tegen waardoor het tegenwoordig ook niet meer als echt solo voelt. Twee weken geleden naar de Dekmantel techno zaterdag geweest bij het HEM. Oscar Mulero/Quelza/Woody92/Mala Junta d:)b

Morgen kijk ik iig wel uit naar Ben Sims B2B Sandrien en voor de rest even afwachten. Jammer dat Rodhad zondag is, daarentegen wel Ben Klock. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Malfunctions schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:55:

Denk dat die vanavond met een kleine korting op ticketswap gaan, want dat doorverkopen via het platform geloof ik niet zo in..
TicketSwap werkt altijd prima! Ik sta er altijd weer van te kijken dat er mensen zijn die hem daar van mij kopen voor 5 euro minder als originele prijs terwijl het niet uitverkocht is… dat risico zou ik zelf nooit nemen voor die paar euro…

Wel jammer dat Free Your Mind die Dancevalley heeft overgenomen van UDC een issue heeft met ticketswap, vorig jaar zelfs rechtszaak geweest om doorverkoop via swap proberen te verbieden, en niet mee werkt aan het systeem om nieuwe ticketnummers toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

TicketSwap werkt altijd prima! Ik sta er altijd weer van te kijken dat er mensen zijn die hem daar van mij kopen voor 5 euro minder als originele prijs terwijl het niet uitverkocht is… dat risico zou ik zelf nooit nemen voor die paar euro…

Wel jammer dat Free Your Mind die Dancevalley heeft overgenomen van UDC een issue heeft met ticketswap, vorig jaar zelfs rechtszaak geweest om doorverkoop via swap proberen te verbieden, en niet mee werkt aan het systeem om nieuwe ticketnummers toe te wijzen.
Terwijl ik denk dat dat tegen zich werkt. Ik koop kaartjes van festivals met in het achterhoofd ‘ik zie wel, misschien ga ik niet’. Maar alleen als ik ze via ticketswap kan verkopen. Anders niet. Dus met ticketswap verkopen ze meer(, tenzij de organisator honderd procent zeker weet dat een festival uitverkocht raakt.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Tha Deo schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Terwijl ik denk dat dat tegen zich werkt. Ik koop kaartjes van festivals met in het achterhoofd ‘ik zie wel, misschien ga ik niet’.
Zo doen wij het ook, we kopen alles waar we eventueel heen willen als een soort verzekering dat we kunnen gaan. Maar als het geen kortebroeken-weer is dan gaat het op swap. Heb er zelf nooit problemen mee gehad maar het verweer van FYM is dat er valse kaarten via swap worden verkocht. Kunnen ze simpelweg voorkomen door gewoon nieuwe nummers uit te geven. Hun andere verweer is dat ruim 50% van alle festivalkaarten via swap van eigenaar veranderen en dan geen zicht meer hebben op wie er binnen is… ook een onzin reden want dat wisten we vroeger ook niet.

https://uitspraken.rechts...Bfree%2Byour%2Bmind&idx=1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jantjo
Zo laatste moment toch straks even een kijkje nemen op Loveland. tot straks 😎

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuujii
Gisteren eerste keer Lovelands dus. Goed genoten. Leuke locatie, aardige sfeer, prima stages en line-up.
Anfisa Letyago en Denis Sulta waren voor mij de highlight. Eric Prydz vond ik zwaar tegenvallen, maar dat heeft meer te maken met mijn verwachtingsmanagement. Voor de rest van meerdere DJ's wat meegepakt. Al met al, leuke dag gehad.

En de zondag is altijd heerlijk om met wat setjes de dag uit te brakken. Ik vind dat altijd zo na-genieten. :)

Ik merk de laatste jaren dat ik house veel leuker vind dan de meeste techno (al noemt iedereen tegenwoordig alles techno). Veel meer groove, energie en variatie. Ik ga niet meer zo vaak naar indoor feesten, daar komt techno natuurlijk ook veel beter tot z'n recht.

Hopelijk heeft iedereen die is gegaan het leuk gehad!

[ Voor 7% gewijzigd door Fuujii op 11-08-2024 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja, Prydz viel idd wat tegen. Vorig jaar echt een paar minuten van het einde gezien en was blij dat ik dit jaar het volledig kon meemaken, maar ja.. ook hoge verwachting, maar was het niet.

Verder echt een heerlijk festival!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Ik heb zaterdag vooral bij 909 stage gestaan. Vrienden wouden ook nog wat van Chris Stussy meepakken dus tijdens Ben Sims B2B Sandrien redelijk snel naar rechtsvoor gegaan waar een leuke vibe was. We stonden daar met meerdere mensen die alleen waren dus dan komt er vanzelf wel een soort connectie.

Ik weet niet of het aan mij lag. Ik was mijn eigen (custom made) oordopjes helaas thuis vergeten maar gelukkig had een maatje een setje extra Pluggerz mee. Ik ben inmiddels gewend om in clubs/festival altijd gehoorbescherming te dragen maar ik vond (vooral) tijdens Ben Klock het geluid niet super. Lag dat aan mij of hebben meerdere mensen dit zo ervaren? Desalniettemin toch goed geamuseerd!

Volgende week meteen volgende feest. Ratherlost 24h! oOo Ik ben wel plan om alleen zondag overdag te gaan dus geen DVS1 voor mij alhoewel ik meer baal dat ik dan Barker mis.

PS. Algemeen geweten dat festivalprijzen serieus zijn gestegen maar een banaan voor 1 muntje à 4EUR? Dat is er toch wel over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
bal130 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:43:
PS. Algemeen geweten dat festivalprijzen serieus zijn gestegen maar een banaan voor 1 muntje à 4EUR? Dat is er toch wel over...
Bij ons is het altijd een soort van gebruikelijk geweest dat wie bijvoorbeeld van de WC af komt en een ijskar tegen komt een paar handen vol raketijsjes mee pakt om uit te delen. Maar ook dat is nu minder leuk met 4 euro per stuk voor een kleine festivalversie 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online

Volgende week meteen volgende feest. Ratherlost 24h! oOo Ik ben wel plan om alleen zondag overdag te gaan dus geen DVS1 voor mij alhoewel ik meer baal dat ik dan Barker mis.
Nice, ik zou eigenlijk ook gaan, maar veel van mijn RL bekenden gaan naar XRDS in Belgie, dus wij gaan ook maar die kant op. :)

Wel jammer, want Barker wil ik ook al heel lang graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Wie staan er nog allemaal op jullie lijstje die jullie nog niet gezien hebben?

Voor mij zijn dat momenteel Avalon Emerson, Shanti Celeste, Ian Pooley, Danny Daze, Donato Dozzy, Hector Oaks, Wata Igarashi, Sandwell District, Freddy K, Pangaea, D. Dan, Vlad Dubyshkin, Voices from the Lake.

Veel grote namen heb ik al vaak gezien, maar deze onder andere nog nooit. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 12-08-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Ik heb zaterdag vooral bij 909 stage gestaan. Vrienden wouden ook nog wat van Chris Stussy meepakken dus tijdens Ben Sims B2B Sandrien redelijk snel naar rechtsvoor gegaan waar een leuke vibe was. We stonden daar met meerdere mensen die alleen waren dus dan komt er vanzelf wel een soort connectie.

Ik weet niet of het aan mij lag. Ik was mijn eigen (custom made) oordopjes helaas thuis vergeten maar gelukkig had een maatje een setje extra Pluggerz mee. Ik ben inmiddels gewend om in clubs/festival altijd gehoorbescherming te dragen maar ik vond (vooral) tijdens Ben Klock het geluid niet super. Lag dat aan mij of hebben meerdere mensen dit zo ervaren? Desalniettemin toch goed geamuseerd!

Het geluid specifiek bij de 909 stage vond ik ook niet geweldig.
Ik kon namelijk zonder te schreeuwen met de mensen met wie ik was praten.
Ik heb Ben klock niet meegemaakt maar heb daarvoor meerdere keren daar gestaan.

Ik draag zelf nooit oordopjes maar ik stond zo goed al helemaal vooraan de DJ tegen de hekken aan.
Naar mijn gevoel klonk het alsof een aantal boxen gewoon niet aanstonden. En dan met name de boxen met de bas boxen. Ik ga altijd op zoek naar de locatie waar ik het geluid het beste hoor en ook waar ik de bas kan voelen 8) noemt het maar even de sweetspot ;-)

Maar linksvoor bij de DJ vond ik het geluid gewoon minder (daar miste gewoon veel bas). Rechts ervaarde ik het iets beter maar kon voor mij echt nog wel een stukje luider.

---

Bij andere stages bijvoorbeelde de Fire stage en de Rise stage was me dat niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo

T*ringgg 1 muntje voor een banaan of een racket ijsje 8)7 Pffff...ze durven wel hoor.

Ik zou een half muntje in dit geval veel schappelijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Nu online
Afgelopen zaterdag dus Dance Valley gedaan. We hadden bedacht om vanaf Haarlem een OV-fiets te nemen, maar dat hadden er meer bedacht. Toen we daar om 13:45 stonden waren die allemaal op, en stond er een rij van 20 man (waarvan het merendeel ook naar DV wilde). Dat ging hem dus niet worden, dus na wat overleg toch maar weer de trein naar Sloterdijk gepakt voor de pendelbus. Die kost tegenwoordig €16,- wat volkomen waanzin is. Maar het verliep redelijk soepel.

Pluspunt was overigens wel dat het met hulp van de klantenservice nog was gelukt om de tickets op Ticketswap te zetten. Die waren ook binnen 3 minuten weg, want had ze er voor €65,- op gezet. Ik wilde er gewoon vanaf en gun een ander ook een voordeeltje.

En dan kom je op Dance Valley, wat toch een grote naam is in festivalland. En dat merk je aan hoe alles is georganiseerd. Logistiek zat alles prima in elkaar. Maar wat er heel erg ontbrak was sfeer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op een feest met zo'n doodse sfeer ben geweest. Het was ook bij lange na niet uitverkocht, waardoor het nergens druk was (pluspunt!). Misschien lag het aan de mix van muziekstijlen. Twee van de drie hardcore stages waren de hele dag leeg, zodanig dat ik medelijden had met de dj's die daar voor 50-100 man stonden te draaien. Maar ook in de techno tent kwam het in mijn beleving niet los. Ik heb me uiteindelijk het beste vermaakt bij de Masquerade area. Waar Housequake en Claptone best prima sets draaiden. *O*

De afsluiters waren wat mij betreft de grootste teleurstellingen. Underworld leek het op de schermen zelf heel erg naar zijn zin te hebben, maar kon mij niet echt boeien. En Sven Vath stond vol op de automatische piloot. Die zette op een gegeven moment een best prima plaat op, maar liet die vervolgens lekker draaien terwijl hij stond te ouwehoeren bij z'n platenbak. Na een minuut of 5 werd dat me toch wat te gortig en zijn we weg gegaan. :N

Ik heb best een gezellig dag gehad met m'n maatje waar ik mee was, maar Dance Valley is in mijn beleving vergane glorie. Het publiek was overigens prima. Vond de gemiddelde leeftijd zelfs best hoog liggen.

PS. ik heb vroeger zelf echt nog wel een hardstyle en hardcore tijd gehad, maar wat ik op de terror stage hoorde kon ik alleen maar om lachen. En de grootste (lege) hardcore-achtige area kon ik op een gegeven moment niet eens meer duiden. Het was geen hardstyle, hardcore of terror. Beste wat ik het kan noemen is noise. Wat een droefenis. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Nu online
Jantjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:19:
Ik draag zelf nooit oordopjes maar ik stond zo goed al helemaal vooraan de DJ tegen de hekken aan.
Naar mijn gevoel klonk het alsof een aantal boxen gewoon niet aanstonden. En dan met name de boxen met de bas boxen. Ik ga altijd op zoek naar de locatie waar ik het geluid het beste hoor en ook waar ik de bas kan voelen 8) noemt het maar even de sweetspot ;-)
Wordt een beetje opa vertelt, maar ik heb vrienden die tinnitus hebben opgelopen, dus ik zou je echt van harte aanraden om wel echt oordopjes te gaan gebruiken. Al zijn het maar partyplugs oid van €15 (die gebruik ik zelf ook), maar zonder dopjes op dergelijke feesten rondlopen is niet slim.

Ik heb het vroeger ook een paar jaar zonder gedaan, en dat lijkt geen schade te hebben opgeleverd, maar ben toch blij dat ik die dingen nu al jaren heb. Kan me ook niet voorstellen dat ik ze niet gebruik.

Tis maar een tip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Fuujii schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:20:
Gisteren eerste keer Lovelands dus. Goed genoten. Leuke locatie, aardige sfeer, prima stages en line-up.
Anfisa Letyago en Denis Sulta waren voor mij de highlight. Eric Prydz vond ik zwaar tegenvallen, maar dat heeft meer te maken met mijn verwachtingsmanagement. Voor de rest van meerdere DJ's wat meegepakt. Al met al, leuke dag gehad.

En de zondag is altijd heerlijk om met wat setjes de dag uit te brakken. Ik vind dat altijd zo na-genieten. :)

Ik merk de laatste jaren dat ik house veel leuker vind dan de meeste techno (al noemt iedereen tegenwoordig alles techno). Veel meer groove, energie en variatie. Ik ga niet meer zo vaak naar indoor feesten, daar komt techno natuurlijk ook veel beter tot z'n recht.

Hopelijk heeft iedereen die is gegaan het leuk gehad!
Misschien dan een keertje Honey Dijon proberen die draait redelijk gevarieerd en meer tegen house aan dan echte techno. Zij draaide zaterdag bij de 'Nest' stage (links van de Rise stage).
Heb zo goed als de hele tijd gedanst daar.

En Floorplan (Robert Hood en zijn dochter) mocht je die nog niet kennen die draaien wat meer funky techno met best wel wat disco elementen erin en tevens een goed tempo 127-128 bpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Jantjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:30:
[...]

Misschien dan een keertje Honey Dijon proberen die draait redelijk gevarieerd en meer tegen house aan dan echte techno. Zij draaide zaterdag bij de 'Nest' stage (links van de Rise stage).
Heb zo goed als de hele tijd gedanst daar.

En Floorplan (Robert Hood en zijn dochter) mocht je die nog niet kennen die draaien wat meer funky techno met best wel wat disco elementen erin en tevens een goed tempo 127-128 bpm
Ik heb op een halfuurtje na ook bij de hele set van Honey Dijon gestaan. Dus we hebben waarschijnlijk enkele meters van elkaar afgestaan. Vond het een leuke, energieke set! Al vond ik Denis Sulta nog fijner.

Robert Hood/Floorplan heb ik al best vaak gezien. Daarom nu maar overgeslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Fuujii schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:39:
[...]

Ik heb op een halfuurtje na ook bij de hele set van Honey Dijon gestaan. Dus we hebben waarschijnlijk enkele meters van elkaar afgestaan. Vond het een leuke, energieke set! Al vond ik Denis Sulta nog fijner.

Robert Hood/Floorplan heb ik al best vaak gezien. Daarom nu maar overgeslagen. :)
Heet je heel toevallig David van je voornaam? ;-)
Daar had ik namelijk heel random spontaan even mee gesproken bij die stage van Honey Dijon.

Denis Sulta kende ik nog niet eerder gehoord! Zal op hem letten bij een volgend festival.

Ja te veel van het goed is ook weer niet goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Malfunctions schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:29:
[...]

Wordt een beetje opa vertelt, maar ik heb vrienden die tinnitus hebben opgelopen, dus ik zou je echt van harte aanraden om wel echt oordopjes te gaan gebruiken. Al zijn het maar partyplugs oid van €15 (die gebruik ik zelf ook), maar zonder dopjes op dergelijke feesten rondlopen is niet slim.

Ik heb het vroeger ook een paar jaar zonder gedaan, en dat lijkt geen schade te hebben opgeleverd, maar ben toch blij dat ik die dingen nu al jaren heb. Kan me ook niet voorstellen dat ik ze niet gebruik.

Tis maar een tip. :)
Ik weet het, ik weet het! Of mijn oren zijn inmiddels naar de klote of ik heb geluk.
Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van piepen in mijn oren of trillende trommelvliezen.

Veel vrienden met wie ik naar festivals dragen oordopjes en die geven altijd aan als ze de oordopjes uitdoen dat ze dan direct last krijgen van hun trommelvliezen.

Echter bij Duitse festivals/clubs denk ik soms wel van ok. Dit is zelfs voor mij een tikkeltje te luid/hard! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Malfunctions schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:23:
En dan kom je op Dance Valley, wat toch een grote naam is in festivalland. En dat merk je aan hoe alles is georganiseerd. Logistiek zat alles prima in elkaar.
De huidige organisator deed het dit jaar voor het eerst, maar heeft wel ruime ervaring op andere locaties. Heel veel slechter als UDC kon het ook niet worden, die verkeerde bezuinigingen altijd als -niet te commercieel maar underground-verkondigde…. (Sorry, gekleurde mening, ben altijd van kamp-IDT geweest die onderling een vete hadden uit het verleden 😂)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Afgelopen zaterdag dus Dance Valley gedaan. We hadden bedacht om vanaf Haarlem een OV-fiets te nemen, maar dat hadden er meer bedacht. Toen we daar om 13:45 stonden waren die allemaal op, en stond er een rij van 20 man (waarvan het merendeel ook naar DV wilde). Dat ging hem dus niet worden, dus na wat overleg toch maar weer de trein naar Sloterdijk gepakt voor de pendelbus. Die kost tegenwoordig €16,- wat volkomen waanzin is. Maar het verliep redelijk soepel.

Pluspunt was overigens wel dat het met hulp van de klantenservice nog was gelukt om de tickets op Ticketswap te zetten. Die waren ook binnen 3 minuten weg, want had ze er voor €65,- op gezet. Ik wilde er gewoon vanaf en gun een ander ook een voordeeltje.

En dan kom je op Dance Valley, wat toch een grote naam is in festivalland. En dat merk je aan hoe alles is georganiseerd. Logistiek zat alles prima in elkaar. Maar wat er heel erg ontbrak was sfeer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op een feest met zo'n doodse sfeer ben geweest. Het was ook bij lange na niet uitverkocht, waardoor het nergens druk was (pluspunt!). Misschien lag het aan de mix van muziekstijlen. Twee van de drie hardcore stages waren de hele dag leeg, zodanig dat ik medelijden had met de dj's die daar voor 50-100 man stonden te draaien. Maar ook in de techno tent kwam het in mijn beleving niet los. Ik heb me uiteindelijk het beste vermaakt bij de Masquerade area. Waar Housequake en Claptone best prima sets draaiden. *O*

De afsluiters waren wat mij betreft de grootste teleurstellingen. Underworld leek het op de schermen zelf heel erg naar zijn zin te hebben, maar kon mij niet echt boeien. En Sven Vath stond vol op de automatische piloot. Die zette op een gegeven moment een best prima plaat op, maar liet die vervolgens lekker draaien terwijl hij stond te ouwehoeren bij z'n platenbak. Na een minuut of 5 werd dat me toch wat te gortig en zijn we weg gegaan. :N

Ik heb best een gezellig dag gehad met m'n maatje waar ik mee was, maar Dance Valley is in mijn beleving vergane glorie. Het publiek was overigens prima. Vond de gemiddelde leeftijd zelfs best hoog liggen.

PS. ik heb vroeger zelf echt nog wel een hardstyle en hardcore tijd gehad, maar wat ik op de terror stage hoorde kon ik alleen maar om lachen. En de grootste (lege) hardcore-achtige area kon ik op een gegeven moment niet eens meer duiden. Het was geen hardstyle, hardcore of terror. Beste wat ik het kan noemen is noise. Wat een droefenis. :')
Die locatie heeft gewoon zijn beste tijd gehad. Dance Valley is natuurlijk nog een grote naam (zeker een nostalgische naam). Maar inmiddels is het nieuwe en het speciale er wel vanaf.

Ik werk om de zoveel tijd voor een andere organisatie op die zelfde locatie en ook daar is sfeer absoluut niet aan de orde.

Wat je aangaf. het is vergane glorie.
Er zijn tegenwoordig veel alternatieven kwa locaties, die beter te bereiken zijn, en festivals met veel meer sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
Jantjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Heet je heel toevallig David van je voornaam? ;-)
Daar had ik namelijk heel random spontaan even mee gesproken bij die stage van Honey Dijon.

Denis Sulta kende ik nog niet eerder gehoord! Zal op hem letten bij een volgend festival.

Ja te veel van het goed is ook weer niet goed ;)
Nee dat was ik niet. Wellicht dat je de volgende keer per ongeluk met me praat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Zeker alleen maar van die up-tempo & piepkick meuk? :X
Heb ik echt zo'n hartstochtelijke bloedhekel aan, daarom alleen nog maar naar early & millenium feesten *;

En paar keer per jaar de techno stage bij o.a. Play! Festival 😉 (we zitten hier immers in het techno topic.. O-) )

Dance Valley 2 x geweest (is voor mij 4 km fietsen d:)b ), maar beide keren viel mij qua sfeer zwaar tegen :/ Vergane glorie wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:00:
[...]

Ik weet het, ik weet het! Of mijn oren zijn inmiddels naar de klote of ik heb geluk.
Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van piepen in mijn oren of trillende trommelvliezen.

Veel vrienden met wie ik naar festivals dragen oordopjes en die geven altijd aan als ze de oordopjes uitdoen dat ze dan direct last krijgen van hun trommelvliezen.

Echter bij Duitse festivals/clubs denk ik soms wel van ok. Dit is zelfs voor mij een tikkeltje te luid/hard! :X
Het is echt geluk, ik heb het sinds m’n 39e ongeveer en daarvoor ook nooit doppen gebruikt, ik vond het maar onzin.

Ik zou echt zsm custom doppen halen, die plugs van 15 euro slaan nergens op. Het is een keer een investering maar het is het waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
Ik heb best heftige tinnitus. Ik droeg altijd doppen, maar had een keer verkeerde (niet-opmaat) doppen in voor het vliegtuig in tijdens een clubnacht. Heel dom en stomme pech. Sindsdien laatst van meerdere piepen, die ik praktisch altijd hoor. In het begin mentaal heel heftig. Nu is het een soort computerzoom: het is aanwezig en soms vervelend, maar het belemmert me niet.

Ik ben een hele tijd niet naar feesten geweest, totdat ik het voorzichtig weer aandurfde met custom doppen. Sindsdien sta ik een stuk verder naar achteren en ga ik voornamelijk naar outdoor feesten, met af en toe een uitstapje naar de Gashouder o.i.d. Dat had ik destijds nooit meer verwaxht.

Moraal van het verhaal: draag alsjeblieft (de juiste) doppen, idealiter op maat. Het is het risico echt niet waard om zonder doppen rond te lopen omdat het dan beter klinkt. Muziek staat soms zo ontiegelijk hard en van 'echte' tinnitus kom je doorgaans nooit meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Oh best heftig! Ik kan me wel voorstellen dat je dan selectief uitgaat en waar je staat.

Gewoon benieuwd. Hoe heb je dit ervaren. in de zin van.
Had je voor die specifieke clubnacht al eens een soortgelijke zoom ervaren bij feesten waar je de dagen erna iets voelde of hoorde maar ook weer wegging? of trillingen bijvoorbeeld? Door te hard geluid.

En was er die bepaalde clubnacht ook een moment dat je wist dat het meteen fout was.
Of is dit pas gekomen in de dagen erna?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuujii
Jantjo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:22:
Oh best heftig! Ik kan me wel voorstellen dat je dan selectief uitgaat en waar je staat.

Gewoon benieuwd. Hoe heb je dit ervaren. in de zin van.
Had je voor die specifieke clubnacht al eens een soortgelijke zoom ervaren bij feesten waar je de dagen erna iets voelde of hoorde maar ook weer wegging? of trillingen bijvoorbeeld? Door te hard geluid.

En was er die bepaalde clubnacht ook een moment dat je wist dat het meteen fout was.
Of is dit pas gekomen in de dagen erna?
In het verleden heb ik wel vaker een korte piep gehad, die verdween meestal na een dagje. Deze clubnacht voelde ik wel dat m'n oren (trommelvliezen?) halverwege de avond geïrriteerd waren door de harde muziek, ondanks we best ver naar achteren stonden. Ik was niet nuchter, dus ik dacht 'het zal wel'.

De dag erna was er eigenlijk niet zo veel aan de hand. Totdat ik een paar dagen realiseerde dat ik nog steeds de piep hoorde. Toen raakte ik in paniek toen het de dagen erna niet wegging. Dat was het moment dat ik realiseerde dat dit waarschijnlijk chronisch was (tinnitus verdwijnt meestal niet meer als het niet binnen een paar dagen weg is). Dat is het een soort drijfzand waar je in terecht komt: hoe meer je erop let, hoe meer je er mentaal in wegzakt. Je gaat erover lezen en leest alleen maar horror verhalen over mensen die een einde aan het leven willen maken.

Zo erg was het bij mij niet hoor, maar ik was mentaal wel een paar weekjes kapot ervan. Het is vooral hoe je er mentaal mee om gaat.

Ik sluit overigens niet uit dat deze nacht de spreekwoordelijke druppel was: ik ben in mijn studententijd best veel uitgeweest. Haalt niet weg dat muziek veel te hard staat in clubs, iets wat ik ook al vond vóór dit gebeurde.

Zoals ik al zei: het is vervelend, maar prima mee te leven en niet echt belemmerend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
WasBak schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

Nice, ik zou eigenlijk ook gaan, maar veel van mijn RL bekenden gaan naar XRDS in Belgie, dus wij gaan ook maar die kant op. :)

Wel jammer, want Barker wil ik ook al heel lang graag zien.
Super tof! XRDS heeft toch ook wel paar toffe namen op de line-up met onder andere Freddy K, Blawan, Philippa Pacho en nog veel die ik vergeet. Laat zeker weten hoe het is geweest.
Fuujii schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:07:
Wie staan er nog allemaal op jullie lijstje die jullie nog niet gezien hebben?

Voor mij zijn dat momenteel Avalon Emerson, Shanti Celeste, Ian Pooley, Danny Daze, Donato Dozzy, Hector Oaks, Wata Igarashi, Sandwell District, Freddy K, Pangaea, D. Dan, Vlad Dubyshkin, Voices from the Lake.

Veel grote namen heb ik al vaak gezien, maar deze onder andere nog nooit. :P
Avalon Emerson heb ik ook nog wel hoog op mijn lijstje staan. Laatste tijd toch wel vaak een SC-set aan het luisteren van haar. Een aantal van jouw lijstje heb ik kort of in b2b gezien maar nog niet apart. Freddy K hoop ik in het najaar nog een keer te zien in Open Ground. Daar is vandaag nog een korte documentaire over uitgekomen: YouTube: Inside Open Ground: A very interesting new Club with an incredible s...

Daarnaast heb ik Boris, François X, (oude) Dax J onder andere nog wel op mijn lijstje staan.

Verder eens met iedereen over custom doppen! Echt wel een aanrader zonder in mijn ogen te veel in te boeten op de muziek kwaliteit. Ik vind het geluid zonder tegenwoordig gewoon te hard. Carnaval 2023 drie dagen gevierd in Maastricht zonder doppen en een week serieus last gehad van Tinnitus en daarna meteen doppen aangeschaft. Zelfs een paar weken geleden bij André Rieu op 't Vrijthof had ik doppen in :+
Tijdje terug heeft Eris Drew hier een artikel over geschreven, is wel een lange tekst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Laatste festival hoorde ik nog 2 jongelui stoer doen dat ze geen oordoppen in hadden. Wou niet de boomer uithangen en me er in mengen :+ Toen ik 19/20 was een hardstyle fase gehad en oordoppen voor mij een onbekend iets was. Echt wel vaker een flinke piep gehad en helaas niet bij stil gestaan. Sinds ik 11 jaar geleden techno ontdekte wel altijd standaard alpines gedragen. Tik volgend jaar de 40 aan, maar merk echt wel dat m’n gehoor is veranderd de afgelopen jaren, kost veel meer moeite om mensen te verstaan bij meer omgevings geluid en sinds corona ook permanent oorsuizen. Ga nu ook voor gehoorbescherming op maat, heel benieuwd naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 14-08-2024 09:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Duit in t zakje voor oordoppen; ik heb ook tinnitus door diverse evenementen en nu altijd oordoppen in zodat het ieder geval niet erger wordt. Altijd een soort ruis/hoge frequentie in m'n oren maar t valt me alleen op als t echt stil is om me heen. Pure stilte zal ik nooit meer ervaren maar leer je mee omgaan. Niet teveel op focusen helpt enorm.

Ik raad dan ook iedereen aan om oordoppen te dragen.

edit: ik gebruik Alpine MusicSafe Pro met de zwaarste filters, die bevallen mij goed. Ik heb ook custom 4D dopjes van Alpine maar ik vind die "standaard" veel lekkerder zitten dus die gebruik ik in praktijk niet echt :X

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 14-08-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:57
Leuk die discussie over oordoppen… ik weet nog dat ik jaren geleden in Mannheim bij timewarp was, dat het geluid zo hard was dat de rook gewoon trillingen vertoonde. En dat het feest gewoon tot 18.00 de volgende dag door ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Technofreakz schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:18:
Leuk die discussie over oordoppen… ik weet nog dat ik jaren geleden in Mannheim bij timewarp was, dat het geluid zo hard was dat de rook gewoon trillingen vertoonde. En dat het feest gewoon tot 18.00 de volgende dag door ging.
Daar zeg je me wat! Dat is denk ik inmiddels 10 jaar geleden voor mij maar Timewarp (Mannheim) is een van de weinige festivals waar ik ben geweest waar het geluid zo belachelijk hard stond. dat ik dacht van Jeeeeezus wat een geweld. Of je nou voor of achter in de zaal stond je werd gewoon weggetrild 8)7

En dan ook nog die lasers erbij 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jantjo
Maar ik ga binnenkort dan toch maar oordoppen halen n.a.v. jullie ervaringen hierboven!
Tevens dank voor het delen daarvan _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Jantjo op 14-08-2024 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
Wij hebben oordoppen van Elacin. Kwalitatief het beste wat ik ooit gehad heb. Het is letterlijk alsof het volume zachter staat ipv ongelijke demping waardoor tekst bijvoorbeeld weer heel slecht te verstaan is. Met techno iets minder een issue. Maar het klinkt wel stukken beter die van Elacin!!

They who buy the dip, deserves the rip.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
As zaterdag naar Strafwerk, vorig jaar ontzettend van genoten! Nog meer mensen Strafwerk op de planning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
BigF25 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:50:
As zaterdag naar Strafwerk, vorig jaar ontzettend van genoten! Nog meer mensen Strafwerk op de planning?
Ik ben er helaas niet bij. Ik ga richting Biddinghuizen dit weekend 8)

Maar het wordt sowieso wel lekker festival weer voor iedereen dit weekend gaat feesten! :9

Ik had even naar de line-up gekeken van Strafwerk en zie dat ze tegenwoordig een aparte techno tent hebben.
En tevens ook nog een aantal grote namen!

Ik ben 2 jaar geleden geweest en vond het tempo bij elke stage zo goed als hetzelfde (123-125bpm)
Heb een paar x toen een rondje gelopen op zoek naar wat stevigers maar toen helaas niet gevonden.

Zijn er nog DJ's tussen voor wie je eventueel speciaal gaat of wel wilt zien?

[ Voor 24% gewijzigd door Jantjo op 15-08-2024 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Jantjo
Nee ga vooral voor algehele sfeer, dat was vorig jaar top. En met een graadje of 25 klagen we niet :)
Veel plezier @lowlands!

[ Voor 11% gewijzigd door BigF25 op 16-08-2024 08:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
Vanavond op intergalactic fm:

@2100 MENSCHMASCHINE - Mixed Up @Mirror Room IFM Festival 2024
@2200 BEVERLY HILLS 808303 - Mixed Up @Dekmantel 2024

https://intergalactic.fm/...netic-broadcasting-system

sorry voor het late posten. Die set van MENSCHMASCHINE is echt heel vet. Die van BEVERLY HILLS 808303 is van Dekmantel dit jaar en heb ik nog niet gehoord.

Edit:
Luister naar MENSCHMASCHINE - IFM Festival Set 2024 - Mirrorroom van MenschMaschine op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/XTHwS

Edit 2: die set van Beverly Hills is ook echt ontiegelijk vet

[ Voor 20% gewijzigd door yrew op 17-08-2024 00:01 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:09
yrew schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:43:
Vanavond op intergalactic fm:

@2100 MENSCHMASCHINE - Mixed Up @Mirror Room IFM Festival 2024
@2200 BEVERLY HILLS 808303 - Mixed Up @Dekmantel 2024

https://intergalactic.fm/...netic-broadcasting-system

sorry voor het late posten. Die set van MENSCHMASCHINE is echt heel vet. Die van BEVERLY HILLS 808303 is van Dekmantel dit jaar en heb ik nog niet gehoord.

Edit:
Luister naar MENSCHMASCHINE - IFM Festival Set 2024 - Mirrorroom van MenschMaschine op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/XTHwS

Edit 2: die set van Beverly Hills is ook echt ontiegelijk vet
Helaas dit bericht te laat gezien.
Hopelijk komt die van Beverly Hills 808303 nog online.
Paar jaar terug voor het eerst mogen aanschouwen bij de eerste editie van Intercell Acid Night. Dat was toen echt heel vet _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

YouTube: Rave the Planet - BERLIN LOVE Parade 2024 💃🕺

Ik kan iedereen hier sterk adviseren om volgend jaar heen te gaan.
Dit jaar was weer top geregeld. Goede sfeer, ruim opgezet en je kan her en der drinken en eten. Al is het geen terrein maar open publiek terrein dus je kan met je rugzakje de hort op. Heeft mij heeft veel geld gescheeld omdat je ook een hotel nodig hebt :P. Je gaat daara niet nog eens 6 uur naar huis rijden als je begrijpt wat ik bedoel.

Muziek was heel divers, maar techno. Veel bijzonder volk op de been, maar heerlijk om te kijken of lekker mee te lopen. Het weer was geweldig, 25 graden met een prima windje. Poh, ik heb heimwee, op naar volgend jaar!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:11
Klinkt superleuk, ik zie dat de datum voor volgend jaar al bekend is, maar dan 12 juli. Waarom het 5 weken verschuift weet ik niet, maar het zal weinig mensen uitmaken denk ik.
Lijkt me wel leuk om een keer te zien. Lang geleden ben ik er 1x geweest, maar toen viel een vriend van mij op 200m van de grote optocht van een stoeprand en ging ik mee naar het ziekenhuis. Hele weekend in Berlijn geweest en geen wagen gezien :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nee, het is altijd in juli, maar dit jaar hadden ze een EK in Duitsland he :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Eerste ADE ticket is binnen, op zondag CODA in Lofi. :)

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:09
12 juli, dat is hetzelfde weekend als van Awakenings…

[ Voor 7% gewijzigd door Tjesus op 22-08-2024 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Ik zag dat het "STOOR" concept nu ook op festivals te vinden is. (Nog maar 1 tot nu toe)
Maar dit was op eerste editie op het 'R2' festival. Gehouden afgelopen zat. 17 aug. op het Dancevalley terrein.

Link: https://partyflock.nl/party/467275:R2

------------

Het is hier volgens mij al eens genoemd maar Free Your Mind heeft onlangs Dance Valley en Dutch Valley overgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4P0rxyZSO54_yGf109_6UqAj8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XBsSTk08D0A062YMnFzVlD4o.png?f=user_large

link: https://www.ijmuiden.nl/f...igenaar-van-dance-valley/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
Tjesus schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:22:
12 juli, dat is hetzelfde weekend als van Awakenings…
Ik weet niet of ik nog naar de Love Parade zou gaan, hoewel het 1 van mijn mooiste weekenden ever was. Maar als ik die twee zou overwegen dan werd het een lang weekend Berlijn. Zo veel vette feesten rondom de parade. En met de prijzen van Awakenings ben je niet eens zo heel veel duurder uit....alhoewel.

intergalactic.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Jantjo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:44:

Het is hier volgens mij al eens genoemd maar Free Your Mind heeft onlangs Dance Valley en Dutch Valley overgenomen.

[Afbeelding]

link: https://www.ijmuiden.nl/f...igenaar-van-dance-valley/
En FYM zelf is een paar jaar geleden al overgenomen van de eerste organisator.

Zullen we komende tijd wel vaker gaan zien dat de oude generatie plaatsmaakt voor de nieuwe. Wel jammer dat de cowboy- en pionierstijd echt voorbij is en het intussen een serieus-geld-wereld is geworden waar alleen nog hele grote partijen kunnen meedoen. Was erg blij dat het FSX-verhaal mislukte en alles weer in Nederlandse handen kwam, maar er komt vast een moment dat een Livenation alles gaat opkopen. En daar is de live entertainment industrie niet echt beter van geworden….

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 22-08-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Dennisdn schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

En FYM zelf is een paar jaar geleden al overgenomen van de eerste organisator.

Zullen we komende tijd wel vaker gaan zien dat de oude generatie plaatsmaakt voor de nieuwe. Wel jammer dat de cowboy- en pionierstijd echt voorbij is en het intussen een serieus-geld-wereld is geworden waar alleen nog hele grote partijen kunnen meedoen. Was erg blij dat het FSX-verhaal mislukte en alles weer in Nederlandse handen kwam, maar er komt vast een moment dat een Livenation alles gaat opkopen. En daar is de live entertainment industrie niet echt beter van geworden….
Volgens mij doet deze situatie zich voor as we speak...
Hoorde van een vriend dat Remko van der Klis (eigenaar van FYM) recent ook het "Chin Chin" en "Guilty Pleasure" concept heeft overgekocht. Ik weet niet of "Valhalla" daar ook onder valt (deze laatste kan ik niet 100% bevestigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:08:
en alles weer in Nederlandse handen kwam, maar er komt vast een moment dat een Livenation alles gaat opkopen. En daar is de live entertainment industrie niet echt beter van geworden….
Er is weinig in Nederlandse handen, de eigenaar van de voormalige ID&T Group heet Superstruct, een Brits bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 23-08-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Cartman! schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:53:
[...]

Er is weinig in Nederlandse handen, de eigenaar van de voormalige ID&T Group heet Superstruct, een Brits bedrijf.
Zeker, maar ik dacht wel dat de hele NL-delegatie aandeelhouder is geworden en gewoon zelf de operatie draait. Al gingen er begin de zomer geruchten dat superstruct óók weer zal worden overgenomen door nóg een grotere partij.

Tot nu toe lijken ze nog niet te doen wat bijvoorbeeld een Livenation doet: alle locaties afblocken. Zo hebben ze tijdsloten die ze jaren in Gelredome en de Arena hadden opgegeven (of uitgeleend, geen idee) aan FYM en Verknipt ipv het perse allemaal zelf in te vullen. Ik heb nog niet gezien wat ze gaan doen met het slot van Qlimax wat dit jaar voor het laatst is, ben erg benieuwd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ze draaien zelf de operatie ja, klopt. Superstruct is overgenomen door KKR en was eerst van Providence Equity. Evenementen zijn nog business, ik snap het wel.

Heb een aantal Verknipt Arena sets gecheckt, best wel vet. Doet me denken aan de beginjaren van Q-dance. Veel, hard, jong publiek, goede productie. Lekker bezig :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cartman! op 24-08-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Cartman! schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 08:26:
Heb een aantal Verknipt Arena sets gecheckt, best wel vet. Doet me denken aan de beginjaren van Q-dance. Veel, hard, jong publiek, goede productie. Lekker bezig :)
Ik ben er nooit geweest nog maar dacht bij de filmpjes vrijwel hetzelfde "vroeger noemde we dit gewoon hardhouse". Van de oudere garde die er wel zijn geweest hoor ik wel wat weerstand: dat nieuwerwetse hardtechno is echt continu spot-on met vrijwel geen pieken-en-dalen en dus erg vermoeiend... maar dat kan de leeftijd zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat was oude hardstyle en hardcore inderdaad ook, gewoon gaan ipv elke minuut een break. Ik word ook oud ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 24-08-2024 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
Was even zoeken of hier nog KI/KI fans te vinden zijn en vond wel wat post. Maar deze set, damn. Zou niet hebben mistaan op een van de eerste Qlubtempo's. 8)

ps. Heb wel het gevoel dat KI/KI minder classics draait (of danwel in een nieuw jasje) in verhouding met een tijdje terug (al is dat ook alweer ca. 5 jaar zie ik!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
Cartman! schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:02:
Dat was oude hardstyle en hardcore inderdaad ook, gewoon gaan ipv elke minuut een break. Ik word ook oud ;)
Ha en toen zag ik dit staan, werd wel enthousiast dus ff gecheck, maar helaas, niet die oude sound! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Meer muziek 😉 twee van m’n veel gedraaide sets de afgelopen tijd.

https://on.soundcloud.com/ogPuMzbMz2aKrmLW8

https://on.soundcloud.com/RLti2KsF6bhhtLs18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Wie gaat er volgend weekend nog naar Draaimolen? Ik kijk er heel erg naar uit. Daar is het voor mij vorig jaar toch allemaal wel begonnen.

@WasBak CODA is ook mijn eerste event voor ADE! Nobu, Oscar Mulero maar ook Garçon! Garçon was echt wel tof tijdens Ratherlost Easter.

Edit: Ik heb deze nog wel eens op staan laatste tijd.
Luister naar Delano Legito @PAX-ROMANA: After Pride | BASIS UTRECHT 2024.06.01 van PAX-ROMANA op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/NVQZP

[ Voor 26% gewijzigd door bal130 op 28-08-2024 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:12
Afgelopen weekend was ik naar Audio Obscura outdoor festival, in de Van Nelle fabriek Rotterdam. Best een vette locatie, alleen de logistiek was totaal niet voorbereid. Er ontstonden meerdere choke points, en de beveiliging moest er aan te pas komen om daar orde in de chaos te scheppen. Later op de dag werden er one-way routes ingesteld. Ook werden er in de binnenhallen diverse ramen geopend waardoor mensen naar binnen / buiten kropen, iets wat later ook door de beveiliging de kop werd ingedrukt. Wel erg komisch om te zien, leek soms net een zombie apocalyps als mensen naar binnen drongen vanwege een van de regenbuitjes. Helaas zorgden die dichte ramen weer voor (te) hoge temperaturen bij de binnenstage, was niet uit te houden.

Muzikaal vond ik het weinig verrassend en kon er ook nergens ECHT lekker in komen. The Pit was te druk. De Main te saai. De Rotterdam stage (voor lokaal talent) paar keer aangelopen maar was niet de juiste vibe. Binnen was net ff te warm - paste dan wel weer bij de broeierige sets van Ameme b2b Cincity en daarna van Dixon.

Volgend jaar laat ik dit festival rustig aan me voorbij gaan.

Op naar het volgende feest: as. Zondag bij Woodstock 69, Bloemendaal aan Zee. Dixon b2b Jimi Jules. Hoge verwachtingen... Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
bal130 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:37:
Wie gaat er volgend weekend nog naar Draaimolen? Ik kijk er heel erg naar uit. Daar is het voor mij vorig jaar toch allemaal wel begonnen.

@WasBak CODA is ook mijn eerste event voor ADE! Nobu, Oscar Mulero maar ook Garçon! Garçon was echt wel tof tijdens Ratherlost Easter.

Edit: Ik heb deze nog wel eens op staan laatste tijd.
Luister naar Delano Legito @PAX-ROMANA: After Pride | BASIS UTRECHT 2024.06.01 van PAX-ROMANA op #SoundCloud https://on.soundcloud.com/NVQZP
Ik ben volgende week beide dagen daar! Heel veel zin in, naast dekmantel wel m’n favoriet in Nederland. Unieke beleving altijd, helemaal als het donker wordt(Draaimolen).

Easter was ik er ook, inderdaad heel erg goed. Ook al veel zin in ADE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

jopie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:10:
Klinkt superleuk, ik zie dat de datum voor volgend jaar al bekend is, maar dan 12 juli. Waarom het 5 weken verschuift weet ik niet, maar het zal weinig mensen uitmaken denk ik.
Lijkt me wel leuk om een keer te zien. Lang geleden ben ik er 1x geweest, maar toen viel een vriend van mij op 200m van de grote optocht van een stoeprand en ging ik mee naar het ziekenhuis. Hele weekend in Berlijn geweest en geen wagen gezien :(
Mocht iemand tegen die tijd willen aanhaken, we zijn nu met zn 8en.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
Best een interessante podcast!

#181: Waarom Q-Dance verdwijnt van Mysteryland en stopt met Qlimax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Jantjo schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:38:
Best een interessante podcast!

#181: Waarom Q-Dance verdwijnt van Mysteryland en stopt met Qlimax

[YouTube: #181: Waarom Q-Dance verdwijnt van Mysteryland en stopt met Qlimax]
Ik was net van plan deze hier te posten. Gaat niet over techno, maar wel een leuk kijkje in de wereld van het organiseren van events!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:23
Beste mensen,

Ik weet dat techno een breed begrip is, maar aangezien ik nieuw ben in die wereld (ik kom uit een hardcore / hardstyle verleden) vroeg ik mij af of jullie tips hebben van DJ's of albums die vergelijkbaar zijn met de hardtechno beats van Fatima Hajji.

Ik had een tijdje geleden ook al iets in dit topic over haar gepost, maar ben daarna niet doorgegaan met luisteren naar haar muziek. Zit nu een setje van haar te luisteren en het is toch wel érg lekker knallen.

Alvast bedankt voor eventuele tips

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
StopEcocide schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:12:
Beste mensen,

Ik weet dat techno een breed begrip is, maar aangezien ik nieuw ben in die wereld (ik kom uit een hardcore / hardstyle verleden) vroeg ik mij af of jullie tips hebben van DJ's of albums die vergelijkbaar zijn met de hardtechno beats van Fatima Hajji.

Ik had een tijdje geleden ook al iets in dit topic over haar gepost, maar ben daarna niet doorgegaan met luisteren naar haar muziek. Zit nu een setje van haar te luisteren en het is toch wel érg lekker knallen.

Als het echt om hard techno gaat, zou je kunnen luisteren naar Trym, Shlomo, Aligment, Kozlov, AnD, Nico Moreno, Cynthia Spierings etc.

Niet mijn cup of tea maar het kan soms wel lekker knallen zijn.

• Dennisdn
vroeg ik mij af of jullie tips hebben van DJ's of albums die vergelijkbaar zijn met de hardtechno beats van Fatima Hajji.
Ik zou gewoon de lineup van paar recente feestjes opzoeken waar ie draaide en dan degenen ervoor en erna moet je aardig in de buurt komen :)

• StopEcocide
Dennisdn schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:26:
[...]

Ik zou gewoon de lineup van paar recente feestjes opzoeken waar ie draaide en dan degenen ervoor en erna moet je aardig in de buurt komen :)
Goede tip. Ga ik doen!

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
WasBak schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:23:
[...]

Als het echt om hard techno gaat, zou je kunnen luisteren naar Trym, Shlomo, Aligment, Kozlov, AnD, Nico Moreno, Cynthia Spierings etc.

Niet mijn cup of tea maar het kan soms wel lekker knallen zijn.
+Rebekah, of Paula Temple wil ook wel knallen en dan kom je al gauw bij SNTS uit. Mij iets té inmiddels, maar genoeg keuze in deze tijd.

Komend weekend Lief festival. Thuis wedstrijd en aan het weer zal het in elk geval niet liggen :) Wel weer eens nieuwsgierig naar secret cinema en abstract division.

[ Voor 20% gewijzigd door Southern Sun op 05-09-2024 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
@StopEcocide
Misschien ook interessant voor je wat oudere namen.. ;-)
Deze draaien namelijk al vele jaren 'hard techno'

- Miss Djax
- Pet Duo
- Du'ArT
- DJ Rush (in zijn wat jongere jaren)
- Candy Cox
- Mike Drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:05
Beste mensen,

Zou wat setjes van T78 op Verknipt oid luisteren. Als oud hardcore/ hardstyle liefhebber kan je dit zeker wel waarderen.

https://on.soundcloud.com/ps3haAKf9u7pU3Fx7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Erg bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40
WasBak schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Ik ben volgende week beide dagen daar! Heel veel zin in, naast dekmantel wel m’n favoriet in Nederland. Unieke beleving altijd, helemaal als het donker wordt(Draaimolen).

Easter was ik er ook, inderdaad heel erg goed. Ook al veel zin in ADE.
Al een beetje bijgekomen van Draaimolen?

Wat was het weer geweldig he!? Ik heb vooral bij The Tunnel gestaan, met Carista b2b Ben Sims als hoogtepunt van het weekend.

• bal130
joderoo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:14:
[...]

Wat was het weer geweldig he!? Ik heb vooral bij The Tunnel gestaan, met Carista b2b Ben Sims als hoogtepunt van het weekend.
Het was inderdaad weer een geweldige tweedaagse!

In tegenstelling tot vorig jaar heb ik dit jaar vrijwel niet bij de Tunnel gestaan. Enkel even tijdens Underground Resistance op vrijdag en op zaterdag bij Philippa Pacho B2B Sandrien maar vaak niet langer dan 45 minuten.

Er was zoveel meer te zien. Beide dagen gestart en geëindigd bij AURA maar voor de rest vooral go with the flow. Hoogtepunt vrijdag was Blawan in The Pit. Zaterdag de afsluiting van de secret stage. Wat was dat een gezellige stage en 's avonds ook schitterend met de lasers. Ook mooi dat je daar blikjes Schultenbrau, halve liters Club Mate in glazen fles (voor maar 2 munten) en shotjes Schrobbelèr kon krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40
bal130 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:35:
[...]

Het was inderdaad weer een geweldige tweedaagse!

In tegenstelling tot vorig jaar heb ik dit jaar vrijwel niet bij de Tunnel gestaan. Enkel even tijdens Underground Resistance op vrijdag en op zaterdag bij Philippa Pacho B2B Sandrien maar vaak niet langer dan 45 minuten.

Er was zoveel meer te zien. Beide dagen gestart en geëindigd bij AURA maar voor de rest vooral go with the flow. Hoogtepunt vrijdag was Blawan in The Pit. Zaterdag de afsluiting van de secret stage. Wat was dat een gezellige stage en 's avonds ook schitterend met de lasers. Ook mooi dat je daar blikjes Schultenbrau, halve liters Club Mate in glazen fles (voor maar 2 munten) en shotjes Schrobbelèr kon krijgen :D
Blawan in The Pit was inderdaad magisch icm die drone! Ik ook nog heel veel andere dingen gezien en ontdekt. Het geluid was overal geweldig btw

Ik hoorde van meer mensen dat de secret stage erg leuk was! Volgend jaar maar even langswippen dan. Krijg je van mij een Schultenbrau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
joderoo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:14:
[...]

Leuk weekend gehad, ik vond vrijdag wel minder dan de zaterdag. Maar zaterdag was het dan wel weer super druk. Erg genoten van Rosa Pistola in de Pit op zaterdag. Achteraf jammer dat ik iets teveel in de Tunnel heb gestaan.

Ik ben ook nog een paar keer naar de main geweest, maar dat was dit jaar echt sfeerloos.

Verbeterpuntje voor mijzelf, iets meer rondkijken bij de andere stages, daarvoor is Draaimolen toch wel het mooist.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55

Großes loch in meiner brust und toter schmetterling im bauch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:12
Colin, wat doet u nu *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bal130
Dekmantel heeft vandaag ook een hele resem sets gepubliceerd van alle festival dagen deze zomer. In totaal 135h en er komt nog meer!

Aanrader, Mala Junta!

https://on.soundcloud.com/y4QbN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
ADE komt eraan, nog twee weken! Wat zijn de plannen voor jullie? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Geen ADE voor mij dit jaar. 23 november ben ik bij Joris Voorn @ Paradigm in Groningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:05
WasBak schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:20:
ADE komt eraan, nog twee weken! Wat zijn de plannen voor jullie? :)
Ben er nog niet over uit. Awakenings is vaak wel vaste prik maar kan me niet bekoren. Zit naar Audio Obscura x Innervions te kijken, verder weet ik het niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
STOOR 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Ik ga sowieso naar Coda op zondag, maar overweeg nog eentje te doen. Aan de andere kant is het misschien teveel.

Stoor lijkt mij ook echt heel vet. Ik vraag mij alleen af hoe gemêleerd het publiek is. Dat vind ik soms ook wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
WasBak schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:07:
Ik ga sowieso naar Coda op zondag, maar overweeg nog eentje te doen. Aan de andere kant is het misschien teveel.

Stoor lijkt mij ook echt heel vet. Ik vraag mij alleen af hoe gemêleerd het publiek is. Dat vind ik soms ook wel belangrijk.
Uit eigen ervaring vond ik het publiek redelijk divers. Zowel oud als wat jonger, maar er was wel een hele goeie vibe. Weet niet of dat helpt in je afweging. Je kan altijd even een 'kijkje' nemen voor 1 a 2 uur dan weet je meteen hoe het is :)

tip: ik heb vorig jaar voor de zondag voor 15 euro een kaartje kunnen krijgen via Ticketswap (voor de zaterdag word dat misschien wat moeilijk voor dat bedrag). Heb de tijd van mijn leven gehad, zeker voor dat bedrag! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jantjo op 05-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Uit eigen ervaring vond ik het publiek redelijk divers. Zowel oud als wat jonger, maar er was wel een hele goeie vibe. Weet niet of dat helpt in je afweging. Je kan altijd even een 'kijkje' nemen voor 1 a 2 uur dan weet je meteen hoe het is :)

tip: ik heb vorig jaar voor de zondag voor 15 euro een kaartje kunnen krijgen via Ticketswap (voor de zaterdag word dat misschien wat moeilijk voor dat bedrag). Heb de tijd van mijn leven gehad, zeker voor dat bedrag! :)
Ik vind man/vrouw verdeling soms ook belangrijk. Misschien op Stoor wat minder omdat het dan wel echt om de muziek gaat in dit geval.

Ik overweeg om donderdag of vrijdag iets te doen. Twee dagen aan een is net wat teveel op mijn leeftijd als het de nachten raakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
WasBak schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Ik vind man/vrouw verdeling soms ook belangrijk. Misschien op Stoor wat minder omdat het dan wel echt om de muziek gaat in dit geval.

Ik overweeg om donderdag of vrijdag iets te doen. Twee dagen aan een is net wat teveel op mijn leeftijd als het de nachten raakt. ;)
Aha op die manier.. daar heb ik toen niet echt heel erg op gelet. (Bij festivals vind ik dat zelf ook wel belangrijk)
maar het ging mij voornamelijk om de muziek.

Nou dat is mooi STOOR is van 16h00 - 0h00 je kan zelf voor middernacht weer in je bed liggen ;)

Ik ben ook niet meer de jongste.. maar heb tegenwoordig mijn tactiek wat aangepast als het gaat
2 dagen achter elkaar. Ik zit niet de hele rit uit.
Dag 1 : 4-5 uurtjes dan op tijd naar huis goed uitslapen ontbijten etc..
en volgende dag (2) redelijk laat naar feest #2 en daar ook weer 4 uurtjes plezier. 8)

Ik adviseer wel om de maandag niet om 8 uur of 9 uur een meeting te plannen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Aha op die manier.. daar heb ik toen niet echt heel erg op gelet. (Bij festivals vind ik dat zelf ook wel belangrijk)
maar het ging mij voornamelijk om de muziek.

Nou dat is mooi STOOR is van 16h00 - 0h00 je kan zelf voor middernacht weer in je bed liggen ;)

Ik ben ook niet meer de jongste.. maar heb tegenwoordig mijn tactiek wat aangepast als het gaat
2 dagen achter elkaar. Ik zit niet de hele rit uit.
Dag 1 : 4-5 uurtjes dan op tijd naar huis goed uitslapen ontbijten etc..
en volgende dag (2) redelijk laat naar feest #2 en daar ook weer 4 uurtjes plezier. 8)

Ik adviseer wel om de maandag niet om 8 uur of 9 uur een meeting te plannen ;)
Dat zijn wel hele korte feestjes. ;) Misschien wel slim, maar dan zou ik liever een feestje pakken en dan de volle rit uitzitten. Meestal is het met ADE toch een tegenvaller, het is gewoon een beetje FOMO om een tweede feestje te pakken.

Ik verwacht overigens maandag om 8 uur pas de Lofi uit te rollen, dus geen meetings voor mij. :P
Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste