Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16
OK Ok ok.

Ik zet dit wel even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Bartje gaat wel lekker :) Trommelmasjien :) oOo

[ Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 01-06-2024 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
18:15 - 20:00 ▪︎ CHRIS LIEBING b2b LUKE SLATER*

YouTube: 909 FESTIVAL 2024 ▪︎ LIVE from AMSTERDAM ▪︎ CHANNEL ➊

19:45 - 22:45 ▪︎ BEN KLOCK b2b MARCEL DETTMANN*

YouTube: 909 FESTIVAL 2024 ▪︎ LIVE from AMSTERDAM ▪︎ CHANNEL ➋

En die secret cinema is aardig aan het beuken nu :)

[ Voor 39% gewijzigd door ppeterr op 02-06-2024 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:07
Naast dit forum volg ik nog op een ander medium de techno scene. Laten we zeggen dat ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd hier wat hoger ligt dan in de andere groep. Waar een aantal hier nog opmerkingen gaven dat Awakenings Upclose twee weken geleden niet hun ding was, was de andere groep helemaal hyped over het nieuwe concept en de line-up.

Daarentegen was afgelopen weekend 909 waar jullie helemaal hyped over waren en nu was er in de andere groep een beetje een mwah gevoel. Zelf was ik gisteren niet op 909 wegens andere verplichtingen maar ik zag op een begeven moment een screenshot voorbij komen op zondagochtend met ticketprijzen van minder dan 20 EUR. 8)7 Wat waren jullie ervaringen van afgelopen weekend? In de andere groep waren meerdere mensen zeer te spreken over de onverwachte b2b van Fadi Mohem en Rodhad (die ook te zien was op de livestream).

Het enige waarover iedereen hetzelfde denkt in beide groepen, is de afgunst ten opzichte van Tiktok techno (Verknipt etc.) die momenteel onder de jongeren zo populair is. :+

PS. De School heeft een hele hoop opgenomen sets online gezet van de afgelopen jaren. Iemand die nog momenten wilt herbeleven? https://hetarchief.deschoolamsterdam.nl/index/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zijn twee festivals die gewoon niet met elkaar zijn te vergelijken. Twee totaal verschillende doelgroepen. Wat dus ook blijkt ook de reacties van mensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 21:40
bal130 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:26:
Naast dit forum volg ik nog op een ander medium de techno scene. Laten we zeggen dat ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd hier wat hoger ligt dan in de andere groep. Waar een aantal hier nog opmerkingen gaven dat Awakenings Upclose twee weken geleden niet hun ding was, was de andere groep helemaal hyped over het nieuwe concept en de line-up.

Daarentegen was afgelopen weekend 909 waar jullie helemaal hyped over waren en nu was er in de andere groep een beetje een mwah gevoel. Zelf was ik gisteren niet op 909 wegens andere verplichtingen maar ik zag op een begeven moment een screenshot voorbij komen op zondagochtend met ticketprijzen van minder dan 20 EUR. 8)7 Wat waren jullie ervaringen van afgelopen weekend? In de andere groep waren meerdere mensen zeer te spreken over de onverwachte b2b van Fadi Mohem en Rodhad (die ook te zien was op de livestream).

Het enige waarover iedereen hetzelfde denkt in beide groepen, is de afgunst ten opzichte van Tiktok techno (Verknipt etc.) die momenteel onder de jongeren zo populair is. :+

PS. De School heeft een hele hoop opgenomen sets online gezet van de afgelopen jaren. Iemand die nog momenten wilt herbeleven? https://hetarchief.deschoolamsterdam.nl/index/
Ik vond 909 vooral heel gezellig :). Gemiddelde leeftijd lag behoorlijk hoog, ik denk wel begin 40. Ik ben 26 dus voelde me haast een jong broekie tussen al die mensen. Juist door die hoge leeftijd echt een super sfeertje. Het publiek zat zaterdag echt te genieten en was lekker uitbundig. Qua opzet en aankleding is het niet heel veel bijzonders. Aardig barebones, maar voor mij maakt dat niet zo veel uit zolang de sfeer er maar lekker in zit.

Afhankelijk van de line-up ga ik volgend jaar zeker weer heen. Ben begonnen bij Bart Skils en eigenlijk de hele dag bij die stage blijven hangen tot de closing van Adam Beyer (ik weet dat de man door velen gehaat wordt, maar wat vond ik die afsluiting lekker zeg!).

Hier trouwens de set van Joris van Awakenings upclose, lekker diep, trippy en af en toe hard.

Denk dat jullie deze ook wel kunnen waarderen, 6 uur lange set van Dax J in de school tijdens de closing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik dacht ik zet Dimitri weer eens aan, ik kom nog uit de RoXY tijd....tja wat een fossiel :P

Maar ehh, lekker relaxed maar toch progressief setje van Kneppers.

909 Festival, Amsterdam 1/6/2024

https://soundcloud.com/di...m_campaign=social_sharing

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 08-06-2024 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Wat en knaller die Hawtin set.,.....SODEJU ik zet hem nog eens aan.

oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12
Joris Voorn @ Awakenings Upclose in de première.
YouTube: Joris Voorn - A Trip to Galaxy - Up Close by Awakenings | 19.05.2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Voor de liefhebbers:

[ Voor 29% gewijzigd door Sakete op 19-06-2024 06:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Met (afgerond) nog 2 weken te gaan begint het nu langzaam toch te kriebelen voor Awakenings. Heel wat jaren op het oude terrein geweest, toen ze gingen verhuizen soort van besloten dat het welletjes was geweest en meer voor kleine festivals te gaan.

Na vorig jaar toch een aantal kleine teleurstellingen gehad te hebben in een opwelling met elkaar afgesproken toch weer naar Awake te gaan: "want dan weet je zeker dat alles goed geregeld is". :)
Dit was nog (ver) voordat de kaartjes in de verkoop gingen. Afspraak is afspraak, dus ook het exhorbitante bedrag van circa €110,- per kaartje heeft ons niet tegengehouden.

Ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen, wellicht zal het even wennen zijn na al die jaren Spaarnwoude, maar kan me bijna niet voorstellen dat het tegen gaat vallen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 14:23
Ik ben in de ban van Fatima Hajji en probeer over te stappen van Spotify naar Soundcloud.

Iemand enig idee of er ook een mogelijkheid is om met Paypal te betalen? Ik zie alleen maar de creditcard optie.

Edit: Op mijn iPhone app zie ik dat Go+ abonnement 13,99 kost, maar op de site 9,99. Wat is het nou? :S

Edit2: Bummer... Blijkbaar accepteren ze alleen creditcard. (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3UDFA4O-5ZC5yBRpl2hymOpcek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m1pgEHRvjYrw9I5Fktt7v0a9.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door StopEcocide op 22-06-2024 07:18 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
StopEcocide schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:54:
Ik ben in de ban van Fatima Haji en probeer over te stappen van Spotify naar Soundcloud.

Iemand enig idee of er ook een mogelijkheid is om met Paypal te betalen? Ik zie alleen maar de creditcard optie.
Je kan als je een iPhone hebt toch gewoon met Apple pay betalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Nhz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:57:
Met (afgerond) nog 2 weken te gaan begint het nu langzaam toch te kriebelen voor Awakenings. Heel wat jaren op het oude terrein geweest, toen ze gingen verhuizen soort van besloten dat het welletjes was geweest en meer voor kleine festivals te gaan.

Na vorig jaar toch een aantal kleine teleurstellingen gehad te hebben in een opwelling met elkaar afgesproken toch weer naar Awake te gaan: "want dan weet je zeker dat alles goed geregeld is". :)
Dit was nog (ver) voordat de kaartjes in de verkoop gingen. Afspraak is afspraak, dus ook het exhorbitante bedrag van circa €110,- per kaartje heeft ons niet tegengehouden.

Ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen, wellicht zal het even wennen zijn na al die jaren Spaarnwoude, maar kan me bijna niet voorstellen dat het tegen gaat vallen.
Na 13x Spaarnwoude ben ik 2 jaar geleden naar Hilvarenbeek gweest. (vorig jaar kon ik niet). Mij is het toen goed bevallen. Het is anders dan Spaarnwoude, wat minder plekjes om lekker in het gras te zitten bijvoorbeeld, maar zoals altijd alles tiptop geregeld. Wat me vooral opviel was het geluid écht een stuk harder ging dan in Spaarnwoude. In Spaarnwoude kan ik het nog wel aan zonder oordoppen, maar in Hilvarenbeek ben ik nog oordoppen gaan kopen daar.
En wat ook mooi is, is dat het in de avond wat langer doorgaat. Dan komen de lichten ook eens tot hun recht. Zo eind juni in Spaarnwoude was het altijd precies klaar als het donker begon te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 20-06-2024 13:47 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
WasBak schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:42:
[...]

Je kan als je een iPhone hebt toch gewoon met Apple pay betalen?
Bedankt voor de tip. Ik ben bezig met instellen. Overigens vond ik ook het antwoord op mijn vraag in een oud nieuwsbericht op de frontpage, waarom ik een prijsverschil zie:
De duurdere variant kost 9,99 euro voor toegang via Android of de webplayer en 12,99 voor iOS-gebruikers, doordat Apple 30 procent opeist.
Edit: begrijp ik nu uit mijn eigen antwoord dat het 30% goedkoper is om direct via Soundcloud te subscriben dan via mijn iPhone? (Ik ben overigens een Linux gebruiker en heb geen Wine geinstalleerd om iTunes te kunnen draaien, wat volgens mij een voorwaarde is om met Apple Pay een abonnement bij Soundcloud af te sluiten, of zeg ik nu iets heel kroms?)

Edit2: dom, ik heb natuurlijk een iPhone dus ben sowieso gebonden aan een 30% duurder abonnement 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door StopEcocide op 20-06-2024 15:11 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Nou, na heel moeite en het lenen van een Windows laptop is het me met heel veen moeite gelukt om alleen via Paypal (dus zonder gekoppelde creditcard) een Go+ abonnement af te sluiten. Wat een gedoe zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
StopEcocide schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:29:
Nou, na heel moeite en het lenen van een Windows laptop is het me met heel veen moeite gelukt om alleen via Paypal (dus zonder gekoppelde creditcard) een Go+ abonnement af te sluiten. Wat een gedoe zeg.
Ik scharrel al jaren rond op SC maar nog niet 1x het idee gehad om een abbo nodig te hebben.

Buiten het feit dat je het nu support (en dat overweeg ik ook) - Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:09
ppeterr schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:32:
[...]

Ik scharrel al jaren rond op SC maar nog niet 1x het idee gehad om een abbo nodig te hebben.
Hier hetzelfde.
Pas wanneer de reclames, die er nauwelijks zijn, hinderlijk worden, dan pas ga ik over op een abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Toevallig heb ik het pas nodig gehad omdat ik in het vliegtuig muziek wilde luisteren. Maar CarPlay werkt ook veel beter nu, betaald heb je dus betere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:54
[...]

Wat ik vooral merk, is dat SoundCloud redelijk simplistisch is met reclame. Voordat een track begint kan je ze te horen krijgen, en daarna niet meer totdat het nummer af is. Als je dus voornamelijk mixjes luisterd dan is het te doen (1 ad per 2 uur bijv). Luister je losse nummers, nou dan ga je je er wel aan ergeren hoor, zeker als het steeds dezelfde reclame is.

(en adblock werkt ook nog steeds prima op dat platform :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door kevz op 21-06-2024 01:40 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
[...]

Ik ben in de veronderstelling dat het alleen mogelijk was om offline te luisteren met een abonnement. Ik heb een kleine databundel, vandaar. En inderdaad is het aantal reclames kennelijk nog niet zo'n probleem, zoals een vriend me vertelde die gratis naar Soundcloud luistert. En ook de geluidskwaliteit ligt hoger in het Go+ abonnement, aldus de site.

Alleen vind ik het dus wel schandalig dat Apple 30% meer vraagt voor hetzelfde abonnement als Android. Is daar geen workaround voor, dat jullie weten.

Al met al kan ik zo in de trein lekker offline genieten van een paar livesets van Fatima Hajji. Wat is dat lekker rammen zeg *O*

[ Voor 4% gewijzigd door StopEcocide op 22-06-2024 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
StopEcocide schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:58:
[...]

Ik ben in de veronderstelling dat het alleen mogelijk was om offline te luisteren met een abonnement. Ik heb een kleine databundel, vandaar. En inderdaad is het aantal reclames kennelijk nog niet zo'n probleem, zoals een vriend me vertelde die gratis naar Soundcloud luistert. En ook de geluidskwaliteit ligt hoger in het Go+ abonnement, aldus de site.

Alleen vind ik het dus wel schandalig dat Apple 30% meer vraagt voor hetzelfde abonnement als Android. Is daar geen workaround voor, dat jullie weten.

Al met al kan ik zo in de trein lekker offline genieten van een paar livesets van Fatima Haji. Wat is dat lekker rammen zeg *O*
Ah ja! Dat zijn 2 goede redenen, die was ik even vergeten. Enjoy Fatima on the go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Wat me wel opvalt dit jaar is dat Awakenings nog niet is uitverkocht. Heb ook nergens zien staan dat het voor x% is uitverkocht. Zouden mensen de prijs van 110 euro toch te veel vinden, heeft men een zure nasmaak overgehouden aan de gecancelde zondag van afgelopen jaar of hebben ze last van concurrentie als Verknipt waar met name het jongere publiek naartoe gaat?

Waar er eerder wel wat overlap zat tussen de line-ups van Verknipt en Awakenings, is dat nu wel helemaal weg. Ze trekken dus wel een ander publiek. Misschien zou het publiek dat nu naar Verknipt gaat een jaar of 5 geleden wel naar Awakenings zijn gegaan, omdat dat is wat techno was destijds. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat wat nu Verknipt publiek trekt, een tijd terug hetzelfde publiek is dat naar een hardstyle feest zou gaan.

Het is allemaal speculaas van mijn kant, maar toch opvallend. In 2020 was Awakenings binnen enkele minuten al uitverkocht. Je hebt nu met Hilvarenbeek natuurlijk wel meer capaciteit dan eerder, dus dat kan ook meespelen. Neemt niet het vorig jaar rond deze tijd wel uitverkocht was.

Ik ga in ieder geval weer heen en kan niet wachten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
bownbreaker schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:23:
Wat me wel opvalt dit jaar is dat Awakenings nog niet is uitverkocht. Heb ook nergens zien staan dat het voor x% is uitverkocht. Zouden mensen de prijs van 110 euro toch teveel vinden, heeft men een zure nasmaak overgehouden aan de gecancelde zondag van afgelopen jaar of hebben ze last van concurrentie als Verknipt waar met name het jongere publiek naartoe gaat?

Waar er eerder wel wat overlap zat tussen de line-ups van Verknipt en Awakenings, is dat nu wel helemaal weg. Ze trekken dus wel een ander publiek. Misschien zou het publiek dat nu naar Verknipt gaat een jaar of 5 geleden wel naar Awakenings zijn gegaan, omdat dat is wat techno was destijds. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat wat nu Verknipt publiek trekt, een tijd terug hetzelfde publiek is dat naar een hardstyle feest zou gaan.

Het is allemaal speculaas van mijn kant, maar toch opvallend. In 2020 was Awakenings binnen enkele minuten al uitverkocht. Je hebt nu met Hilvarenbeek natuurlijk wel meer capaciteit dan eerder, dus dat kan ook meespelen. Neemt niet het vorig jaar rond deze tijd wel uitverkocht was.

Volgens mij is het gewoon de markt die veel breder is geworden en mensen keuzes moeten maken. Defqon en Decibel waren altijd in een paar minuten uitverkocht, is al jaren niet meer. Mysteryland moest je vroeger soms moeite voor doen, hoeft al lang niet meer. Emporium en Dreamfields waren steevast uitverkocht, dit jaar was Emporium op de ochtend nog via de gewone weg verkrijgbaar en Dreamfields gooien ze nu nog een kortingactie tegenaan. Zelfs Tomorrowland was dit jaar niet zo moeiljk heb ik anderen horen zeggen. Vroegah was zélfs Dancevalley uitverkocht.

Ik denk vooral door de grotere keus, daarnaast is bijna alles nu in tegenstelling tot vroeger 2 dagen met weekend en losse kaarten én last but not least: ik las de mensen van Matrixx ergens zeggen dat elektrische dansmuziek een beetje voorbij is voor de nieuwe generatie en die meer "van alles wat-festivals' verwachten.... En dan ook nog eens de huidige prijzen. Met 5 tientjes zakgeld ga je de halve middag niet halen terwijl het vroeger genoeg was voor de hele dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-06-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 19-09 15:37
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:35:
[...]

Volgens mij is het gewoon de markt die veel breder is geworden en mensen keuzes moeten maken. Defqon en Decibel waren altijd in een paar minuten uitverkocht, is al jaren niet meer. Mysteryland moest je vroeger soms moeite voor doen, hoeft al lang niet meer. Emporium en Dreamfields waren steevast uitverkocht, dit jaar was Emporium op de ochtend nog via de gewone weg verkrijgbaar en Dreamfields gooien ze nu nog een kortingactie tegenaan. Zelfs Tomorrowland was dit jaar niet zo moeiljk heb ik anderen horen zeggen. Vroegah was zélfs Dancevalley uitverkocht.

Ik denk vooral door de grotere keus, daarnaast is bijna alles nu in tegenstelling tot vroeger 2 dagen met weekend en losse kaarten én last but not least: ik las de mensen van Matrixx ergens zeggen dat elektrische dansmuziek een beetje voorbij is voor de nieuwe generatie en die meer "van alles wat-festivals' verwachten.... En dan ook nog eens de huidige prijzen. Met 5 tientjes zakgeld ga je de halve middag niet halen terwijl het vroeger genoeg was voor de hele dag.
Dit dus. Zelf pak ik één festival (Laga Lago) en daar moet ik op teren. Prijzen zijn zo hoog, dat je heel kieskeurig moet zijn met waar je heen gaat. Daarnaast heb ik ook gewoon een gezin dus een zomer lang feesten ga ik hoe dan ook niet redden _O- .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaargod
@bownbreaker toevallig gisteren een mail gehad van Awakenings: final Friday tickets, 93% sold.

Afgelopen weekend last minute naar Undisclosed x Vault Sessions geweest in HAL25 in Alkmaar. Dat was tof!! 1 outdoor stage, dikke geluidsinstallatie, goeie mix in publiek van jong tot oud en allemaal ervoor gaande. Vanaf 23u ging het binnen in de aangrenzende loods verder. 10 Augustus is er een volgende editie, helaas kan ik dan zelf niet maar zou er zo weer heen gaan.

Het weekend ervoor was ik naar De Weide festival BijHuub in (ook) Alkmaar. Echt tof: kleinschalig, artiesten die je niet overal op de line-ups ziet, superdikke live jams, mooie locatie. Mooi om te zien in (omgeving van) Alkmaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 15:12
Wat me wel opvalt dit jaar is dat Awakenings nog niet is uitverkocht. Heb ook nergens zien staan dat het voor x% is uitverkocht. Zouden mensen de prijs van 110 euro toch te veel vinden, heeft men een zure nasmaak overgehouden aan de gecancelde zondag van afgelopen jaar of hebben ze last van concurrentie als Verknipt waar met name het jongere publiek naartoe gaat?

Nog een mogelijke oorzaak.
De festival scene is al heel wat jaren verzadigd. Als in te veel aanbod!

"Vroegaaaah" had elk festival zo een beetje zijn eigen weekend/periode. Tegenwoordig zijn er wel vaker meerdere grote festivals in hetzelfde weekend en zo niet 1 weekend erna of ervoor.
Met toegangsprijzen van 110 euro is dat uiteraard niet vol te houden. Als je een hele dag gaat moet je namelijk ook nog wat eten, drinken en misschien nog een rondje geven.. reken maar uit.

Ook als het gaat om bepaalde artiesten is er niet echt meer exclusiviteit als het gaat om 1 specifiek festival.
In het verleden was niet geweest gewoon echt gemist voor een lang periode. Op een aantal namen na draait tegenwoordig diezelfde artiest/DJ nu op 3 festivals op die dag. Wat ook de situatie creëert dat je veel meer spreiding krijgt van mensen voor dezelfde dj maar op andere festivals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 19-09 15:37
Gaargod schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:00:
@bownbreaker toevallig gisteren een mail gehad van Awakenings: final Friday tickets, 93% sold.

Afgelopen weekend last minute naar Undisclosed x Vault Sessions geweest in HAL25 in Alkmaar. Dat was tof!! 1 outdoor stage, dikke geluidsinstallatie, goeie mix in publiek van jong tot oud en allemaal ervoor gaande. Vanaf 23u ging het binnen in de aangrenzende loods verder. 10 Augustus is er een volgende editie, helaas kan ik dan zelf niet maar zou er zo weer heen gaan.

Het weekend ervoor was ik naar De Weide festival BijHuub in (ook) Alkmaar. Echt tof: kleinschalig, artiesten die je niet overal op de line-ups ziet, superdikke live jams, mooie locatie. Mooi om te zien in (omgeving van) Alkmaar!
Klopt. Ik woon zelf in Alkmaar, maar idd allerlei leuke affiches gezien van feesten in de omgeving. Ik geloof in oktober dat oude rot Dimitri gaat draaien in de Victorie. Daar wil ik wel heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Zag 'm voorbij komen, is op 20 September @bRuud83 ! Woon zelf ook in Alkmaar, sinds kort. Leuk om het middels deze feesten ook op een andere manier te leren kennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vermaeson
Ik vind de 110 EUR in ieder geval wel té veel. Ben in totaal wel 10-12 keer naar Awakenings geweest maar merk vooral dat de line ups voor mij slechter worden en de prijs vooral veel hoger. Ik ben zelf meer van de Drumcode achtige sound. Vroeger was ik serieus een time table in elkaar aan het puzzelen en me druk aan het maken dat je maar op 1 plek tegelijk kan zijn, je moest dus keuzes maken wie je niet ging zien.. Dit was vooral zo bij Awakefest op de oude locatie. Als ik nu de line-up en time table bekijk zijn er slechts 3-4 DJ's die ik graag wil zien en vaak draaien ze dan ook pas tegen het einde, lees na 11-12u. Dat hoeft van mij gewoon niet meer en zeker niet voor die prijs. Ik pak dan liever een kleiner festival waar ik me laat verrassen door het concept. Ik ken Awakenings inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Vermaeson schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:29:
[...]

Ik vind de 110 EUR in ieder geval wel té veel. Ben in totaal wel 10-12 keer naar Awakenings geweest maar merk vooral dat de line ups voor mij slechter worden en de prijs vooral veel hoger. Ik ben zelf meer van de Drumcode achtige sound. Vroeger was ik serieus een time table in elkaar aan het puzzelen en me druk aan het maken dat je maar op 1 plek tegelijk kan zijn, je moest dus keuzes maken wie je niet ging zien.. Dit was vooral zo bij Awakefest op de oude locatie. Als ik nu de line-up en time table bekijk zijn er slechts 3-4 DJ's die ik graag wil zien en vaak draaien ze dan ook pas tegen het einde, lees na 11-12u. Dat hoeft van mij gewoon niet meer en zeker niet voor die prijs. Ik pak dan liever een kleiner festival waar ik me laat verrassen door het concept. Ik ken Awakenings inmiddels wel.
Ja die uitdaging heb ik ook al enkele jaren inmiddels. Tegenwoordig moet ik voor bepaalde festivals omgekeerde research doen om erachter te komen wie welke DJ is en wat voor stijl hij/zij nou precies draait.

Met dergelijke prijzen ben ik tegenwoordig snel afgehaakt, zeker als er voor mij maar 3-4 bekende djs maar op de lineup staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Vermaeson schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:29:
[...]

Prijzen zijn inderdaad echt bizar sinds dit jaar. Wij gaan in augustus naar Loveland (alleen de zaterdag) en hebben in april twee kaartjes voor 70 euro (+ 3,50 administratiekosten...) per stuk gekocht. Vond dat toen al vrij veel, weet dat het voorgaande jaren rond de 50, max 60, euro lag. Kluisje er bij en je zit tegen de 160 euro voor een dagje festival. Nu wil een vriend van me met z'n vriendin ook mee en die mogen nu dus even 86 (+3,50) per kaartje neerleggen...Gaat echt nergens meer over.

Gisteren kaartjes gekocht voor 909 x Loveland tijdens ADE, was ook 46 (+ weer die 3,50...) euro, keer twee...

Maar ach, ik probeer dat dan maar snel te vergeten en me meer te verheugen op een leuke dag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
De hogere prijzen waren een tijd geleden ook al het discussie punt in dit forum. Oa. te verklaren door:
Even uit mijn hoofd (zal vast een paar vergeten)

- Hogere gages die artiesten sinds corona vragen
- Stage bouwers die duurder zijn geworden
- Minder aanbod aan goed horeca personeel

Dit wordt helaas allemaal doorberekend naar de bezoekers :-/

Het brengt iets meer risico's met zich mee maar enkele dagen voor het event pas een kaartje kopen op Ticketswap kan zijn vruchten afwerpen. Ben vorig jaar voor 10 euro (wel op de zondag) naar een ADE event geweest.

Maar ook voor de reguliere festivals (909 en Mystic Garden als voorbeeld) stonden de kaarten voor lage prijzen op TicketSwap. Zoals ik al zei, het is iets minder zekerheid en mocht het alsnog niet lukken (a) een backup festival hebben of (b) er vrede mee hebben dat je dat festival dan overslaat ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
weebl schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Prijzen zijn inderdaad echt bizar sinds dit jaar. Wij gaan in augustus naar Loveland (alleen de zaterdag) en hebben in april twee kaartjes voor 70 euro (+ 3,50 administratiekosten...) per stuk gekocht. Vond dat toen al vrij veel, weet dat het voorgaande jaren rond de 50, max 60, euro lag. Kluisje er bij en je zit tegen de 160 euro voor een dagje festival. Nu wil een vriend van me met z'n vriendin ook mee en die mogen nu dus even 86 (+3,50) per kaartje neerleggen...Gaat echt nergens meer over.

Gisteren kaartjes gekocht voor 909 x Loveland tijdens ADE, was ook 46 (+ weer die 3,50...) euro, keer twee...

Maar ach, ik probeer dat dan maar snel te vergeten en me meer te verheugen op een leuke dag :)
Ik vraag me trouwens al tijden af waarom administratiekosten (+ 3,50 en soms nog wel hoger!) zo hoog zijn!? Wat voor administratie, zit hier exact aan verbonden? Zijn dit soort dingen niet volledig geautomatiseerd inmiddels?

Ook als je meerdere kaarten tegelijk besteld moet je alsnog per kaartje administratie kosten betalen.. waarom? Het is toch 1 bestelling?

Bij andere sectoren zoals kleding zie je nooit dit soort 'extra' kosten op de factuur staan.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:40
Ik vermoed het afwimpelen van kosten op de eindgebruiker, onderdeel van dat ticketingsysteem is natuurlijk ook de app bij de toegangscontrole. En misschien ook nog wel het uurloon van degene die je ticket scant. Toch fijn dat je dat onder "administratiekosten" elders kunt onderbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermaeson
Jantjo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:59:
De hogere prijzen waren een tijd geleden ook al het discussie punt in dit forum. Oa. te verklaren door:
Even uit mijn hoofd (zal vast een paar vergeten)

- Hogere gages die artiesten sinds corona vragen
- Stage bouwers die duurder zijn geworden
- Minder aanbod aan goed horeca personeel

Dit wordt helaas allemaal doorberekend naar de bezoekers :-/

Het brengt iets meer risico's met zich mee maar enkele dagen voor het event pas een kaartje kopen op Ticketswap kan zijn vruchten afwerpen. Ben vorig jaar voor 10 euro (wel op de zondag) naar een ADE event geweest.

Maar ook voor de reguliere festivals (909 en Mystic Garden als voorbeeld) stonden de kaarten voor lage prijzen op TicketSwap. Zoals ik al zei, het is iets minder zekerheid en mocht het alsnog niet lukken (a) een backup festival hebben of (b) er vrede mee hebben dat je dat festival dan overslaat ;-)
Daarom vind ik het prima om de markt even te laten "kalmeren". Ze (iedereen die je hierboven benoemde) komen er vanzelf wel achter hoeveel geld het ze scheelt als ze niet volledig uitverkopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
weebl schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:36:
[...]
Prijzen zijn inderdaad echt bizar sinds dit jaar.
Het is veel geld, maar wel uit te leggen. Er is sinds corona-tijd erg veel veranderd. Behalve het personeel wat écht heel veel duurder is geworden zijn er tijdens corona een boel leveranciers omgevallen. De leveranciers die het vol hebben gehouden moesten hun prijzen wel ver omhoog gooien omdat ook voor hun álles duurder is geworden, personeel, transport, materiaal etc en ze mochten nog even de coronasteun afrekenen met de Belastingdienst. Daarnaast is de festivalmarkt nu zo overstuur dat de spulletjes soms ook gewoon op zijn, dus als je er wél aan kunt komen: prijzen weer omhoog door vraag- en aanbod. De recreatiegebieden zijn substantieel meer geld gaan vragen, de artiesten moeten hun streaminginkomsten steeds meer compenseren met duurdere optredens, de overheid wil meer geld voor politiediensten etc etc etc.

Vorige week stond er een uitgebreid artikel in... ik dacht de Telegraaf, van een kleinere organisator met 20k-bezoekers festivals. Hij vertelt: jongens als IDT konden vroeger snel groot worden en hebben veel geld verdiend, maar die tijd is echt voorbij, hij moet er zelf gewoon een fulltime-baan naast houden omdat je aan 20k bezoekers vrijwel geen geld kan overhouden.

Persoonlijk vind ik 100 euro voor een kaartje natuurlijk duur, maar als je het vergeijkt met een gewoon concert dat in 2 uur al is afgelopen is het een koopje...

Volgend jaar zal het helemaal bijzonder gaan worden nu Amsterdam voortaan pas in december de locaties wil gaan verdelen. Als Loveland dan nog een Go krijgt, is het vrij kansloos om in een half jaar nog een festival op poten te gaan zetten. Voor die tijd kun je geen spulletjes of artiesten contracteren want als je géén locatie krijgt ben je direct faiiliet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 26-06-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:19:
[...]

Het is veel geld, maar wel uit te leggen.
Ik ben het helemaal met je eens, goede uiteenzetting van hoe de festivalwereld er op dit moment uitziet.

Ik accepteer de prijzen ook gewoon hoor. 909 x Loveland met ADE wordt mijn 4e feest/festival van dit jaar... Eerder dit jaar al naar Wooferland en Lentekabinet geweest en heb er dus nog twee op de rol. Heb het er nog steeds voor over, al doet het iets meer pijn ;)

Vraag me inderdaad wel af hoe het er volgend jaar en de jaren daarna uit ziet. Hoop dat Loveland er dan nog is, want dat is toch één van mijn favorieten. Twee jaar geleden bij de laatste Welcome to the Future geweest en dat was ook wel even slikken. Hoewel ik laatst een artikel las dat ze weer wat meer festivals willen toelaten in 't Twiske. Dus er is misschien een beetje hoop dat het terug komt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Zitten er al mensen in de hype-train voor aankomend weekend Awake? :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zit vooral klaar voor een livestream met Noorderzon, I-F en Intergalactic Gary tot een uurtje of tien vanavond:

https://intergalactic.fm/

En met betrekking tot de prijzen, Intergalactic FM Festival, dat was voor vier dagen 60 euro inc donderdag en zondag BBQ. Het kan dus wel, leuke feestjes met goede muziek zonder dat het meteen heel duur is.

Ga zelf over een week naar America om daar onder andere naar The Great Beyond te gaan https://greatbeyond.us/ Daar kijk ik heel erg naar uit.

[ Voor 55% gewijzigd door yrew op 03-07-2024 17:15 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 19:17
Zaterdag ook eindelijk weer een feestje (by the creek) op de planning staan. Hopelijk gaat voetbal niet teveel afleiden, ik hoef het niet perse te zien, maar ben daarin vast niet in de meerderheid :P
*edit: ah zie net dat er op het terrein 2 grote schermen komen. Scheelt misschien weer drukte onder de brug

[ Voor 25% gewijzigd door Southern Sun op 03-07-2024 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
Nhz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:02:
Zitten er al mensen in de hype-train voor aankomend weekend Awake? :)
Ik vertrek over een half uurtje die kant op. Zin in! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Blackouts schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Ik vertrek over een half uurtje die kant op. Zin in! *O*
Hoe was de eerste dag? Wedstrijdfit voor dag twee? :)

Hoe ligt het terrein erbij, beetje te doen na de toch wel redelijke hoeveelheden water van de laatste weken?

Groetjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Nhz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:34:
[...]

Hoe ligt het terrein erbij, beetje te doen na de toch wel redelijke hoeveelheden water van de laatste weken?
Was weer Awakenings zoals je van ze gewend bent. Viel me wel op dat het bij Area V een stuk leger was dan de afgeopen jaren voor m'n gevoel, begon ook nog te regenen ergens aan het eind van de middag. Qua productie top zoals altijd, maar voor mij persoonlijk niet m'n favoriete editie, denk zelfs m'n minst favoriete. Qua modderigheid nergens last van gehad.

Kan verder niet helemaal verklaren waarom. Misschien een combinatie van het weer, het (voor mijn gevoel) legere terrein en ik had geen goede bodem gelegd van te voren, daardoor was ik helemaal leeg aan het eind van de dag. Normaal nooit echt een probleem voor mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 20:01

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb me heerlijk vermaakt gisteren. Mooie set van Oscar Mulero. Ik ben een beetje gemigreerd van andere stijlen naar dit, dus ik kende deze ouwe baas nog niet. Heel tof.

Vond wel dat bij Area U het laag niet echt lekker aanwezig was. Misschien ben ik verwend, maar ik krijg echt het idee dat er de laatste jaren heel erg strak wordt afgeregeld. Je moet bij sommige stages echt zoeken naar plekjes met goed laag. En dat vind ik toch jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:28
Afgelopen weekend weer eens Collin Benders (Kyteman) gehoord. Ditmaal een ambient set. Blijft in mijn ogen een van de meest getalenteerde elektronische/techno artiesten die er is. Zwaar ondergewaardeerd en Nederlandse trots. Het vette aan het analoge synthesizer aspect is dat je patches niet kan opslaan, waardoor elke set 100% uniek en geïmproviseerd is.

Onderstaande is een ouder setje, maar zeker het luisteren waard. Meer techno dan dit wordt het niet. Het voelt alsof je in een science fiction film bent beland.

Volgens mij is er nog nooit een set van hem gedeeld in dit topic, dus bij deze!

[ Voor 4% gewijzigd door Fuujii op 08-07-2024 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nou ja, ik heb het niet slecht qua inkomen maar er is voor mij wel echt een grens hoor. Ik vind 110 echt niet oke. Genoeg alternatieven!
Er komt vanzelf een grens voor iedereen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
Nhz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:34:
[...]

Niet op Tweakers gezeten van t weekend, druk met andere dingen ;)

Totaal geen last gehad van modder. Op verschillende plekken hadden ze boomschors gelegd, ik denk dat t daaronder modderig is geweest, maar dat hebben ze goed geregeld dus.

Vrijdag was de muziek echt matig bij de V. Hardstyleversie van Pullover of van Zombie Nation hoef ik echt niet te horen. Ook even verder gekeken, maar ik sta toch 't liefst buiten. Rush nog wel even gezien, ook altijd een mooie doordenderende trein

Zaterdag in m'n eentje geweest en echt een gezellige dag gehad. Lekker een beetje buurten met wat volk.
Veel bij de V gestaan weer, hoewel de Drumcode techno ook niet meer is wat het geweest is, of is mijn smaak veranderd? Steeds meer bekende deuntjes er door, hoeft voor mij niet zo.

Zondag met een groepje van 6 geweest. Was ook leuk. Vooral bij de W gestaan. Lekker muziekje om buiten te staan met een biertje in de hand. Ik miste alleen het zonnetje.

Algemene conclusie: ik heb echt een gezellig topweekend gehad. Alleen de muziek lijkt steeds meer te veranderen, steeds meer bekende deuntjes, mainstream techno. Na 909 had ik echt een wow-gevoel: Dat was écht een leuk, gezellig festival en enorm genoten van de muziek. Qua muziek heb ik dat nu niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 19:17
Blackouts schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Algemene conclusie: ik heb echt een gezellig topweekend gehad. Alleen de muziek lijkt steeds meer te veranderen, steeds meer bekende deuntjes, mainstream techno. Na 909 had ik echt een wow-gevoel: Dat was écht een leuk, gezellig festival en enorm genoten van de muziek. Qua muziek heb ik dat nu niet helaas.
Wel herkenbaar. Ik was bij By the creek afgelopen zaterdag. Had van tevoren verwacht dat we wel bij de Basis stage onder de brug zouden vertoeven, maar eigenlijk trokken we allemaal de conclusie we de shift naar hard harder hardst niet leuk vinden. Rebekah sloot daar ook af en dat vind ik echt helemaal niks meer.

Ik heb me deze keer tot mijn verbazing mega goed vermaakt bij de house stage. Zelfs nog verrast door een hele fijne set van Benny, daar was ik al lang bepaald geen fan van na wat matige sets jaren geleden, maar was nu echt lekker. Hielp ook dat we nog mega geluk hadden qua weer met een lekker zonnetje. Nu even pauze en dan in september naar Lief, ook niet de sterkste line-up, wel een thuiswedstrijd. Volgend jaar ga ik echt wat beter op line-up selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjesus
bownbreaker schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:41:
[...]

Was weer Awakenings zoals je van ze gewend bent. Viel me wel op dat het bij Area V een stuk leger was dan de afgeopen jaren voor m'n gevoel, begon ook nog te regenen ergens aan het eind van de middag. Qua productie top zoals altijd, maar voor mij persoonlijk niet m'n favoriete editie, denk zelfs m'n minst favoriete. Qua modderigheid nergens last van gehad.
Volgens mij was het over het algemeen wel leger dan normaal.
Normaal gesproken deed ik er lang over van area V naar area W te gaan, maar dit keer viel het wel mee.
Ook vanuit het reuzenrad, tijdens de regen, zagen beide mains wel leeg uit, en de tenten vol. Terwijl dit normaal gesproken andersom was.

Qua muziek paste het wel meer naar mijn smaak. (Chlär, Michel de Hey, Stranger, klein stukje van Marron, Rödhäd en Speedy J gezien) Heb geen TikToktechno bespeurd op het festival. Klein minpunt voor mijzelf is dat ik Oscar Mulero heb gemist, voor de rest was het wel een leuke dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Tjesus op 09-07-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Blackouts schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Niet op Tweakers gezeten van t weekend, druk met andere dingen ;)

Totaal geen last gehad van modder. Op verschillende plekken hadden ze boomschors gelegd, ik denk dat t daaronder modderig is geweest, maar dat hebben ze goed geregeld dus.

Vrijdag was de muziek echt matig bij de V. Hardstyleversie van Pullover of van Zombie Nation hoef ik echt niet te horen. Ook even verder gekeken, maar ik sta toch 't liefst buiten. Rush nog wel even gezien, ook altijd een mooie doordenderende trein

Zaterdag in m'n eentje geweest en echt een gezellige dag gehad. Lekker een beetje buurten met wat volk.
Veel bij de V gestaan weer, hoewel de Drumcode techno ook niet meer is wat het geweest is, of is mijn smaak veranderd? Steeds meer bekende deuntjes er door, hoeft voor mij niet zo.

Zondag met een groepje van 6 geweest. Was ook leuk. Vooral bij de W gestaan. Lekker muziekje om buiten te staan met een biertje in de hand. Ik miste alleen het zonnetje.

Helemaal met je eens wat betreft 909. Vond ik echt een heel erg gezellig festival, volgend jaar ga ik ook zeker weer heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
StopEcocide schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:58:
[...]

En ook de geluidskwaliteit ligt hoger in het Go+ abonnement, aldus de site.
A few weeks later :)

Een vraagje, heb je de betere geluidskwaliteit ervaren? Is het hoorbaar?
Ik heb gezocht naar wat het verschil zou moeten zijn, en ik kom eigenlijk niet verder dan "ja is beter".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
ppeterr schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:54:
[...]

A few weeks later :)

Een vraagje, heb je de betere geluidskwaliteit ervaren? Is het hoorbaar?
Ik heb gezocht naar wat het verschil zou moeten zijn, en ik kom eigenlijk niet verder dan "ja is beter".
Ik heb mijn abonnement opgezegd. Ik heb geen significant verschil gehoord met Spotify Premium.

Ik download zelf vrijwel alles via Nicotine+ en heb een dermate grote collectie dat het momenteel zonde is om een (dankzij Apple duurder) abonnement te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
StopEcocide schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:06:
[...]

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Ik heb geen significant verschil gehoord met Spotify Premium.

Ik download zelf vrijwel alles via Nicotine+ en heb een dermate grote collectie dat het momenteel zonde is om een (dankzij Apple duurder) abonnement te hebben.
Thanks, ik denk dat het enorm afhankelijk is van hoe de artiest het upload. Misschien ga ik het ooit eens met een proef abbo bekijken. Voor nu maar even links laten liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
StopEcocide schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:06:
[...]

Gewoon benieuwd. Waarom gebruik je Nicotine+ ipv de officiele SLSK app? Is die gebruiksvriendelijker?

ps. Het verbaast me dat deze tot de dag van vandaag nog steeds bestaat!
Ik gebruik hem bijna dagelijks al jaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Deze is trouwens best "leuk". De eerste 20 minuten gaat het stevig, de laatste 20 minuten ook! Er tussenin gaat de aansluiting ergens stuk van Chris zijn speelgoed en is dus pas aan het einde weer werkzaam en is het wat slordig. Maar wel tof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Jantjo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Gewoon benieuwd. Waarom gebruik je Nicotine+ ipv de officiele SLSK app? Is die gebruiksvriendelijker?

ps. Het verbaast me dat deze tot de dag van vandaag nog steeds bestaat!
Ik gebruik hem bijna dagelijks al jaren
Ik gebruik Ubuntu als OS. Ik ga ervan uit dat Nicotine+ alleen op Ubuntu werkt, en Soulseek de Windows variant is. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
StopEcocide schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:24:
[...]

Ik gebruik Ubuntu als OS. Ik ga ervan uit dat Nicotine+ alleen op Ubuntu werkt, en Soulseek de Windows variant is. Toch?
Ahhh. Ok dat verklaart een boel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Vandaag en morgen Stone festival in Essen. Heel veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Beetje offtopic maar gebruikt iemand hier de "PlayDifferently Model 1(.4)" toevallig? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEs_384xH1zQbUORJTQSRYNiF1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qkAuAYPyUI0nQGOQT5tQomck.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
Ik dacht dat YT niet veel oude content meer zou laten voorbij komen in mijn tijdlijn.
Maar toch, kwam dit net voorbij. En een beetje apart wel, dat ik het nog niet heb gezien...maar toch...

Het verhaal over DJ Dimitri, een beetje over het verleden. Maar iets meer over het heden.
Voor mij is het wel een held, van vroeger. Een mooi verhaal zoals hij nu stevig, maar toch wankel in het leven staat.

Voor wie Kneppers in zijn hart heeft. Is dit zeker wel mooi om even te kijken.

YouTube: De negen levens van DJ Dimitri | Noisey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Weer bijgekomen van Stone Festival, wat een festival was dat zeg. Muziek op hoog niveau!
Pharra en Nobu staken er zaterdag met kop en schouders bovenuit en zondag Philipa Pacho, Dasha Rush b2b Adriana Lopez en als afsluiter Mulero. Allemaal heel erg goed.

Er zijn weinig festivals die het beter doen qua muziek, locatie en de mensen waren echt geweldig. Het hele spectrum kwam daar voorbij en super gemoedelijk. Volgend jaar echt weer een must voor mij. Hier kan voorlopig niks aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
WasBak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:58:
Weer bijgekomen van Stone Festival, wat een festival was dat zeg. Muziek op hoog niveau!
Pharra en Nobu staken er zaterdag met kop en schouders bovenuit en zondag Philipa Pacho, Dasha Rush b2b Adriana Lopez en als afsluiter Mulero. Allemaal heel erg goed.

Er zijn weinig festivals die het beter doen qua muziek, locatie en de mensen waren echt geweldig. Het hele spectrum kwam daar voorbij en super gemoedelijk. Volgend jaar echt weer een must voor mij. Hier kan voorlopig niks aan tippen.
Even een kritische vraag maar niet onbelangrijk.
Hoe was de kwaliteit van het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Even een kritische vraag maar niet onbelangrijk.
Hoe was de kwaliteit van het geluid?
Ik snap je vraag, maar ik heb daar weinig last van gehad. Omdat er wel wat klachten zijn geweest over het geluid. Maar we hebben altijd wel in de “juiste” richtingen gestaan en dicht bij de dj’s.

Zonder oordoppen trek ik het overigens niet dus dat zal ook wel een deel maskeren. Maar niemand van ons groepje had klachten over het geluid, en we zijn wel wat gewend. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
WasBak schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:57:
[...]

Ik snap je vraag, maar ik heb daar weinig last van gehad. Omdat er wel wat klachten zijn geweest over het geluid. Maar we hebben altijd wel in de “juiste” richtingen gestaan en dicht bij de dj’s.

Zonder oordoppen trek ik het overigens niet dus dat zal ook wel een deel maskeren. Maar niemand van ons groepje had klachten over het geluid, en we zijn wel wat gewend. ;)
Ik zag namelijk dat het in Essen is.
Dat is toch best wel een eindje om er dan pas achter te komen dat het geluid niet optimaal is :9
Mogelijk dat ik volgend jaar ook ga namelijk.

Maar geen klachten is voor mij voor nu prima omdat te horen! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjesus
Speedy J heeft weer Collabs 3000 set gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Jammer, geen ADE Awakenings middag matinee in de Ziggo dome dit jaar :/

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
RA Live: Ben Klock and DJ Nobu at Sónar 2018 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
Richie Hawtin: DEX EFX X0X - Sónar 2024 - ARTE Concert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
Wow dat Collabs nog actief is! Laatste wat ik van ze heb gehoord is van jaaaren geleden.
Ik stuitte deze week op deze set van oa Speedy J

Beetje dub achtig, maar vooral de 1e 2 of 3 tracks zijn zoooo nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
Zaterdag voor de eerste keer naar Loveland!

Eric Prydz, Anfisa Letyago en waarschijnlijk Steve Rachmad staan op m'n lijstje (timetable). Voor de rest weet ik nog niet zo goed wie écht het checken waard zijn. Patrice Bäumel? Jeremy Orlander? Denis Sulta? Mind Against? NTO?

Ben Klock, Chris Stussy, Enrico Sangiullano en zo zijn niet zo mijn ding.

Ik hou juist van de iets meer 'underground' artiesten normaal gesproken (wat een Dekmantel wat meer programmeert). Nog absolute aan- of afraders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Voor underground of meer experimenteel zit je bij LL sowieso verkeerd ;) maar je kan er alsnog een beste dag van maken. Ik zou sowieso naar Ben Sims en Sandrien gaan. Sims heeft (gelukkig) zijn Drumcode sound verminderd en kan echt knallen met Sandrien. Robert Hood voor de wat meer swingende sounds, maar daar moet je wel van houden. Heeft op Dekmantel een aantal jaar geleden een hele toffe set neergezet met z’n dochter als Floorplan(staat op SoundCloud).

Afraden is moeilijk, het blijft lastig met muziek. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Poh, ik ga de laatste 10 jaar naar LL, maar het was nu snel uitverkocht (of ik te laat) en de kaarten die soms voorbij komen op T.S. zijn 120 euro. Dus we gaan ons circus verplaatsen naar Dance Valley. Geen techno helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Fuujii schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:49:
Zaterdag voor de eerste keer naar Loveland!

Eric Prydz, Anfisa Letyago en waarschijnlijk Steve Rachmad staan op m'n lijstje (timetable). Voor de rest weet ik nog niet zo goed wie écht het checken waard zijn. Patrice Bäumel? Jeremy Orlander? Denis Sulta? Mind Against? NTO?

Ben Klock, Chris Stussy, Enrico Sangiullano en zo zijn niet zo mijn ding.

Ik hou juist van de iets meer 'underground' artiesten normaal gesproken (wat een Dekmantel wat meer programmeert). Nog absolute aan- of afraders?
Eens met wat @WasBak zei. Loveland is niet echt underground..
Mocht je hem niet kennen misschien een kijkje nemen bij Julian Juweil. Hij draait altijd wel lekker. niet de harde techno die je tegenwoordig hoort. Maar juist een wat oudere sounds 'techno/minimal' met een lekker tempo :) Een uurtje Maceo Plex kan ook geen kwaad en daarne een uurtje Robert Hood ;-)

Maar het klote van Loveland is altijd vanaf een uurtje of 19h plannen ze op verschillende stages meerdere goede dj's tegelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:10:
Poh, ik ga de laatste 10 jaar naar LL, maar het was nu snel uitverkocht (of ik te laat) en de kaarten die soms voorbij komen op T.S. zijn 120 euro. Dus we gaan ons circus verplaatsen naar Dance Valley. Geen techno helaas.
Ik zag het ook. Had de afgelopen dagen mijn alerts aan staan.
Heb ze maar uitgezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jantjo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:15:
Maar het klote van Loveland is altijd vanaf een uurtje of 19h plannen ze op verschillende stages meerdere goede dj's tegelijk :|
Kan ook aan je smaak liggen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Kan zeker kloppen. heb een hele brede muzieksmaak :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
Ik realiseer me dat Loveland wat meer mainstream techno is, dat vind ik ook erg vermakelijk met een lekker zonnetje erbij. ;) Het is niet per se dat ik op zoek ben naar obscure/niche house of techno, maar op veel festivals worden wel vaak minder bekende artiesten geboekt die wel ontzettend goed zijn. Zo zag ik op DGTL (wat wel iets progressiever is qua programmering) Soichi Terada (deze essential mix is goud!).

Dus vandaar de vraag. Misschien had ik Dekmantel niet moeten noemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Fuujii schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:45:
Ik realiseer me dat Loveland wat meer mainstream techno is, dat vind ik ook erg vermakelijk met een lekker zonnetje erbij. ;) Het is niet per se dat ik op zoek ben naar obscure/niche house of techno, maar op veel festivals worden wel vaak minder bekende artiesten geboekt die wel ontzettend goed zijn. Zo zag ik op DGTL (wat wel iets progressiever is qua programmering) Soichi Terada (deze essential mix is goud!).

Dus vandaar de vraag. Misschien had ik Dekmantel niet moeten noemen. :)
Ik begrijp je vraag volkomen hoor.
Sommige festivals zoals DGTL en Dekmantel zijn zich juist wat meer gaan specialiseren in wat minder bekende artiesten. Dekmantel zo goed als vanaf het begin. DGTL is die richting denk 5 jaar geleden ingeslagen. En ben daarna eigenlijk ook niet meer naar dat festival geweest. Het is voor mij iets té exotisch geworden en iets te te gefocust op 'duurzaamheid', denk dan ook aan dingen zoals een heel vegetarisch aanbod aan eten. Bitterballen van de buitenkant maar niet van smaak :)

Maar Loveland is die weg niet ingeslagen, die borduren al jaren voort op deze mainstream formule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:13
Stimulate14 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:10:
Wij ook, ik wilde ook naar LL, maar mijn maatje was nogal traag met aangeven of hij kon of niet, en toen hij eindelijk het groene licht gaf was het net uitverkocht. Dus nu gaan we naar DV. Nog nooit eerder geweest, dus ben benieuwd. Moet eerlijk bekennen dat het me vooraf niet geweldig aanspreekt, maar we gaan het zien.

Speelt ook mee dat DV een stuk verder weg in Spaarnwoude zit waardoor vervoer moeilijker wordt. En ik ben al eeuwen niet met een pendelbus geweest, maar € 16 voor een buskaartje is echt belachelijk.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Jantjo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Ik begrijp je vraag volkomen hoor.
Sommige festivals zoals DGTL en Dekmantel zijn zich juist wat meer gaan specialiseren in wat minder bekende artiesten. Dekmantel zo goed als vanaf het begin. DGTL is die richting denk 5 jaar geleden ingeslagen. En ben daarna eigenlijk ook niet meer naar dat festival geweest. Het is voor mij iets té exotisch geworden en iets te te gefocust op 'duurzaamheid', denk dan ook aan dingen zoals een heel vegetarisch aanbod aan eten. Bitterballen van de buitenkant maar niet van smaak :)

Maar Loveland is die weg niet ingeslagen, die borduren al jaren voort op deze mainstream formule
Zeker! Al zit er nog best veel verschil tussen de artiesten op LL. Bijvoorbeeld Ben Sims: hij is ergens ook wat meer mainstream dan de gemiddelde artiest op Dekmantel, maar de perfecte groovy mix tussen oud en nieuw en veel interessanter (imo) dan de gemiddelde Drumcode sound zoals Enrico Sangiuliano. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Malfunctions schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Wij ook, ik wilde ook naar LL, maar mijn maatje was nogal traag met aangeven of hij kon of niet, en toen hij eindelijk het groene licht gaf was het net uitverkocht. Dus nu gaan we naar DV. Nog nooit eerder geweest, dus ben benieuwd. Moet eerlijk bekennen dat het me vooraf niet geweldig aanspreekt, maar we gaan het zien.

Speelt ook mee dat DV een stuk verder weg in Spaarnwoude zit waardoor vervoer moeilijker wordt. En ik ben al eeuwen niet met een pendelbus geweest, maar € 16 voor een buskaartje is echt belachelijk.
21 euro parkeren _O-. Prijzen gaan echt nergens meer over, maarja we blijven met zn alle maar gaan he dus het zal nog wel duurder worden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

21 euro parkeren _O-. Prijzen gaan echt nergens meer over, maarja we blijven met zn alle maar gaan he dus het zal nog wel duurder worden allemaal.
Ja dat soort prijzen zie je meer en meer tegenwoordig. En dan hebben we het soms over een een random grasveld (onbewaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Fuujii de Circle stage zit wat meer in de melodieuze hoek. Als dat je ding is kun je je daar prima vermaken met bijv. Rodrigeuz Jr., Ame en Patrice Baumel.

Het is al wat jaren terug dat ik voor het laatst naar LL was maar als de Circle stage zo'n wat 'verhoogt' rond stenen ding is kun je daar prima staan, lekker tussen de bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

Dancevalley , parkeren special :X 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1KXUkC0w7dEpVlKKGea-HNsm1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwVjYj0Q2yBxD7qiNKE3ZuBD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dat is toch niet normaal man. Kijk als ze hem nou ook effe wassen ofzo ala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
technoaddict schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Wow dat Collabs nog actief is! Laatste wat ik van ze heb gehoord is van jaaaren geleden.
Ik stuitte deze week op deze set van oa Speedy J

[YouTube: SHS 3 Robin Kampschoer x Speedy J live]

Beetje dub achtig, maar vooral de 1e 2 of 3 tracks zijn zoooo nice!
Val bijna in slaap. :) Heb liever het hardere werk van Speedy J, bijvoorbeeld:
https://soundcloud.com/jo...blic-energy-kingsday_2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
Wat een prijzen en afzetterij. 8)7

Daarnaast is het nadeel van festivals met gemixte genres (in mijn ervaring) vaak dat de sfeer/het publiek wat minder is. (Ik kan eigenlijk niet oordelen over Dance Valley, want ik ben er nooit geweest). Ik hoop dat ik ernaast zit betreft Dance Valley. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:38:
Dat is toch niet normaal man. Kijk als ze hem nou ook effe wassen ofzo ala.
Ja die prijzen gaan echt nergens meer over 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
MaZo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:57:
[...]
Val bijna in slaap. :) Heb liever het hardere werk van Speedy J, bijvoorbeeld:
https://soundcloud.com/jo...blic-energy-kingsday_2023
Dit is wel de oorsprong van het STOOR concept. 8)
Tis idd niet zo hard als gewend bent van Ome Speedy maar wel elektronische muziek in de puurste vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Fuujii schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Wat een prijzen en afzetterij. 8)7

Daarnaast is het nadeel van festivals met gemixte genres (in mijn ervaring) vaak dat de sfeer/het publiek wat minder is. (Ik kan eigenlijk niet oordelen over Dance Valley, want ik ben er nooit geweest). Ik hoop dat ik ernaast zit betreft Dance Valley. ;)
Naar aanleiding van je opmerking over gemixte genres werd ik even getriggerd.
Ik had het hier laatst over met een aantal vrienden, allemaal werkzaam in de festival branche.
De laatste tijden viel het een ieder van ons op dat je meer en meer 'R&B' publiek ziet op technofestivals.
Ben zelf niet zo een grote voorstander van deze beweging. Jammer om het te zeggen maar ik wacht op de vechtpartijen die zullen volgen als dit zich zo doorzet.

Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Jantjo schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Naar aanleiding van je opmerking over gemixte genres werd ik even getriggerd.
Ik had het hier laatst over met een aantal vrienden, allemaal werkzaam in de festival branche.
De laatste tijden viel het een ieder van ons op dat je meer en meer 'R&B' publiek ziet op technofestivals.
Ben zelf niet zo een grote voorstander van deze beweging. Jammer om het te zeggen maar ik wacht op de vechtpartijen die zullen volgen als dit zich zo doorzet.

Iemand anders dit ook opgevallen?
Die fout is al zoooo vaak gemaakt. R&B, urban wat een tijdje hip is geweest en Latin trekt gewoon ander volk. Ik noem het altijd maar blingbling-kijk-mij-nou-volk. Gewoon een ander aura dan housevolk. Legendarisch blijft de urbanzaal van één van de Innercity’s waar het echt de hele nacht vechten was. ID&T is er toen gelijk mee gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Dennisdn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Die fout is al zoooo vaak gemaakt. R&B, urban wat een tijdje hip is geweest en Latin trekt gewoon ander volk. Ik noem het altijd maar blingbling-kijk-mij-nou-volk. Gewoon een ander aura dan housevolk. Legendarisch blijft de urbanzaal van één van de Innercity’s waar het echt de hele nacht vechten was. ID&T is er toen gelijk mee gestopt.
Ik had het niet over een speciale Urban / R&B area. Denk dat we er unaniem over uit zijn dat die 2 niet goed samen gaan ;) Maar daar zitten dus wel een beetje mijn zorgen..

Ik doelde op het feit dat aardig wat mensen uit die scene nu meer en meer technofestivals bezoeken. In redelijk grote aantallen. Met de benodigde 'urban' vibe.

[ Voor 11% gewijzigd door Jantjo op 08-08-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Dennisdn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Oehhh, dat was een dramatisch experiment idd. Allemaal mensen die met hele dure jassen en schoenen aan in die hal stonden en heel erg boos werden als daar per ongeluk bier overheen werd gemorst. Als ik me niet vergis was dat destijds ook de zaal waar verschillende 'verkeersstromen' op uitkwamen. Dat werkte voor geen meter.

Wij met simpele outfits en afgetrapte nikes aan konden iig niet zo goed levelen met het publiek in die zaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Malfunctions schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:29:
[...]
Als ik me niet vergis was dat destijds ook de zaal waar verschillende 'verkeersstromen' op uitkwamen. Dat werkte voor geen meter.
Klopt inderdaad en in al die gangen was het rondom die zaal vechten. Staat mij bij dat het helemaal uit de hand liep omdat de housers elkaar allemaal kwamen helpen ;)

En als mijn enigszins verwaterde herinnering klopt was het dezelfde nacht dat Tiësto zijn doorbraakset draaide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Ik was er zelf niet bij, maar mogelijk dat het om deze editie ging

"Innercity 2004 - Welcome to Las Vegas"

Er is zelfs nog een verslag over geschreven :)

Link: https://partyflock.nl/report/5348:Innercity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Dennisdn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

Klopt inderdaad en in al die gangen was het rondom die zaal vechten. Staat mij bij dat het helemaal uit de hand liep omdat de housers elkaar allemaal kwamen helpen ;)

En als mijn enigszins verwaterde herinnering klopt was het dezelfde nacht dat Tiësto zijn doorbraakset draaide.
Nee Tiësto was in '99.

Heb het even nagezocht, ik doelde op de 2005 editie. Daar kon je via een game gratis kaartjes voor krijgen. Anders was ik er nooit naartoe gegaan.. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Malfunctions op 08-08-2024 19:25 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste