Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:37
Tadream schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Nee ik was nog op vakantie maar ik ga zeker kijken of het volgend jaar lukt.
Ahh.. mij is het tot op heden ook nog steeds niet gelukt.
Het is een van de weinig festivals waar ik niet ben geweest. Er is altijd wel iets waardoor ik dit mis.
Dus was beetje benieuwd naar de ervaringen over dit feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga elk jaar naar Dekmantel, een van de betere samen met Draaimolen. Dit jaar helaas maar 1 dag geweest, normaal pak ik hele weekend.

• Jantjo
WasBak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:50:
Ik ga elk jaar naar Dekmantel, een van de betere samen met Draaimolen. Dit jaar helaas maar 1 dag geweest, normaal pak ik hele weekend.
Wat maakt het dat dit voor jou een van de betere festivals is?

• WasBak
  • Niet online
Jantjo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:45:
[...]

Wat maakt het dat dit voor jou een van de betere festivals is?
Vooral de selectie van DJ’s, er staat altijd echt kwaliteit en niet wat er op gross van de andere festivals staat, dat kan dus echt een verrijking zijn(of soms tegenvallen ;). Het publiek is ook echt relaxed, opvallend weinig nederlanders overigens.

Het is ook echt geen techno festival, er staat wel techno uiteraard, maar als je echt daarvoor komt zit je verkeerd, net als draaimolen overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door WasBak op 17-08-2023 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Toch wel een interessante video die uitlegt hoe en waarom de ticket prijzen zo hoog zijn geworden..

https://www.ad.nl/video/productie/inflatie-teistert-festivals-hierom-betaal-je-godsvermogen-370231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:28
Feestje met Mauritz Hofbauer, Deniz bull en Boris Brejcha was top :D Set van Boris was ik niet heel van onder de indruk maar de algehele setting, mede omdat de zon uiteindelijk nog goed door kwam, van het feest was prima. 8)

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58
FSSF schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 02:28:
Feestje met Mauritz Hofbauer, Deniz bull en Boris Brejcha was top :D Set van Boris was ik niet heel van onder de indruk maar de algehele setting, mede omdat de zon uiteindelijk nog goed door kwam, van het feest was prima. 8)
Boris Brejcha is toch die clown met masker op? Dat kan ik geen techno noemen. Anyways, kaarten voor ADE zijn binnen. Dave Clarke en oa Dasha Rush komen lekker ouderwets beuken in de Melkweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:23
Dit draadje op tweakers is nogal breed kwa Techno, dus ook alles wat er een beetje ver van af zit is toch Techno hier :P

Hier, bam, techno van eindbaas DVS1 die meestal niet zo veel op het internet gooit:

edit; Kwam deze tegen, meteen geliked zonder er naar geluisterd te hebben, kan niet anders met Quelza en Norbak. Nu even opzetten haha

[ Voor 29% gewijzigd door kevz op 21-08-2023 15:13 ]

Mijn YouTube

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:44
Voor de liefhebbers, een progressive mixje:

[Soundcloud: Circles by Sakete]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
Morgen naar Wooferland. Voor mij weer voor het eerst in heel lang dat ik naar een festival ga.

Staan een paar leuke namen op de line-up, dus ik heb er zin in. Iets warmer weer was leuk geweest, maar ik ben al lang blij dat de voorspellingen het droog houden.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Malfunctions schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:39:
Morgen naar Wooferland. Voor mij weer voor het eerst in heel lang dat ik naar een festival ga.

Staan een paar leuke namen op de line-up, dus ik heb er zin in. Iets warmer weer was leuk geweest, maar ik ben al lang blij dat de voorspellingen het droog houden.
Wooferland ziet er goed uit ja. Veel classics.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
Wooferland was een leuke ervaring. Hoewel ik toch bijna 40 ben, voelde ik me er jong. Er werd vanaf het begin van de dag flink doorgebeukt in de techno tent. Het geluidsvolume varieerde flink van stage tot stage. Het weer was heerlijk, veel warmer dan ik had verwacht.
Ik heb me prima vermaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50
Wooferland was leuk ja, lekker klein en overzichtelijk. Enige nadeel vond ik wel dat het wat door elkaar heen stond te blazen hier en daar. Wat insider informatie over het varierende volume: club/trance heeft tot een uur of 6 gedraaid met 2/3 subs uit (oeps) en techno en house of love hadden een waarschuwing te pakken. House of love was daarna echt te zacht, 10 minuten bij dr lectroluv geweest maar snel doorgelopen.

[ Voor 28% gewijzigd door sig69 op 03-09-2023 10:17 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
sig69 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:13:
Wooferland was leuk ja, lekker klein en overzichtelijk. Enige nadeel vond ik wel dat het wat door elkaar heen stond te blazen hier en daar. Wat insider informatie over het varierende volume: club/trance heeft tot een uur of 6 gedraaid met 2/3 subs uit (oeps) en techno en house of love hadden een waarschuwing te pakken. House of love was daarna echt te zacht, 10 minuten bij dr lectroluv geweest maar snel doorgelopen.
Hoe is dat precies over het hoofd gezien tijdens de soundcheck dan? :X
En de waarschuwing was voor te hard geluid? Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Gewoon benieuwd.
Worden er geen limieten ingesteld als het gaat om aantal dB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Jantjo schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:17:
[...]

En de waarschuwing was voor te hard geluid? Hoe gaat dat precies in zijn werk dan? Gewoon benieuwd.
Bij Promised Land zag ik een zeer zichbare dB meter hangen in de tent, deze piekte tot zo'n 107 dB. Viel me op. Mijn telefoon piekte nog veel verder trouwens, tot zo'n 114 dB :>

Ik vraag me af of daar specifieke regels voor zijn, want vooraan is het natuurlijk altijd harder. Waar moeten ze zoiets meten?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Zaterdag het tweede festival van het jaar bezocht. Eerst in juli Drift in Nijmegen en nu Nest in Nijmegen.
Grootste voordeel aan Nest is de gezellige aankleding en mooie ligging in het Goffertpark waardoor overal bomen om je heen staan. Weer was top en het was gezellig, maar muzikaal was het vaak op het ene podium te hard en op een andere weer te zacht qua muzieksmaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
sig69 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:13:
Ik weet niet waar het aan lag, maar de afstelling van het geluid was echt behoorlijk slecht. De technotent was echt keihard. De vriend waar ik mee was kreeg via een app op z'n telefoon een resultaat van 127 dB. We zijn daar ook achterin de tent blijven hangen.

Bij de NRG tent stonden we elkaar een paar keer verbaasd aan te komen dat de verwachte climax van nummers niet door kwam. Daar was het geluid weer vrij zacht. Bij de house of love area hoorde je idd het geluid van de club/trance eroverheen.

Ik vond sowieso dat er muzikaal vrij weinig moeite werd gedaan door de aanwezige DJ's. Ik had niet het idee dat er door het publiek meer werd verwacht, maar ik heb weinig hoogstandjes gehoord. Heeft misschien ook te maken met het feit dat de bezoekers van het adagium 'vroeg pieken' waren. :+
psy schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:36:
[...]

Bij Promised Land zag ik een zeer zichbare dB meter hangen in de tent, deze piekte tot zo'n 107 dB. Viel me op. Mijn telefoon piekte nog veel verder trouwens, tot zo'n 114 dB :>

Ik vraag me af of daar specifieke regels voor zijn, want vooraan is het natuurlijk altijd harder. Waar moeten ze zoiets meten?
In de vergunning voor een festival worden een aantal specifieke meetpunten aangegeven. Meestal zijn dit gevels van huizen in de directe omgeving. Op deze meetpunten mag het geluid de voorgeschreven dB waarde niet overschrijden. Die waarde ligt volgens mij rond de 86dB vor pieken, en iets lager voor langdurige belasting. In principe worden die waardes een aantal keer per dag gemeten door inspecteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Jantjo schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:17:
[...]

Geen idee..
Te hard ja. Hoe het verder geregeld is met limieten enzo weet ik niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Zijn er Tweakers die ook naar VBX x Sunrise ADE gaan? Dit keer in Levenslang.

https://ra.co/events/1751857

Rhadoo
Ion Ludwig LIVE
Doudou MD
cap

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
sig69 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:43:
[...]

Geen idee..

[...]

Te hard ja. Hoe het verder geregeld is met limieten enzo weet ik niet.
Misschien had ik het dan verkeerd begrepen.. toen je met wat achtergrond informatie kwam ;-)
Ik dacht misschien weet je dan ook de rest van het verhaal 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Jantjo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:32:
[...]

Misschien had ik het dan verkeerd begrepen.. toen je met wat achtergrond informatie kwam ;-)
Ik dacht misschien weet je dan ook de rest van het verhaal 8)
Insider informatie zei ik, niet achtergrond :) Dus ik weet alleen wat ik opvang hier en daar. De Techno ging gewoon echt hard (en naar mijn mening totaal uit verhouding. Binnen hoorde je alleen maar brrr brrr brrr brrrr en verder niks), en daar zit een vakantiepark achter. Normaal zet je dan 1 van de 3 subs andersom om het laag wat te cancelen aan de achterkant, weet eigenlijk niet of ze dat gedaan hadden. Heb dat niet echt bekeken. Bij de NRG tent hadden ze dat wel gedaan en kon je achter de tent in alle rust (relatief dan natuurlijk) een broodje eten. En 15" ipv 18", dat scheelt ook nogal wat.

Edit: kwam deze nog tegen, zo ziet de achterkant er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-JxwBVbJ_-iBuIe-kLiQ4o4zQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEiZQzCL1xHHIFW2U435vMLc.jpg?f=fotoalbum_large
Ook wel eens grappig om te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 05-09-2023 23:38 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:44
Een techno mix voor de liefhebbers:

https://www.mixcloud.com/sakete/sakete-union/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:21
Inmiddels weer thuis van twee dagen Draaimolen Festival 2023. Ondanks dat het de eerste keer solo was en ik niet heel veel contact heb gehad met andere heb ik toch twee dagen dik genoten!

De eerste dag overal wel even gestaan/gedanst. Enkel eerder vertrokken bij Benny Rodrigues b2b Job Jobse. Dat kwam denk ik vooral door de drukte icm de grootte van de stage. Dus doorgegaan naar Nene H (met wie speelde zij b2b?) en uiteindelijk afgesloten bij Blawan & Skrillex. Ze moeten de volgende keer alleen geen microfoon aan Skrillex geven. :r

Tweede dag direct naar de Tunnel Stage gegaan en iedereen gezien van YANT. Enkel weggegaan om wat te eten of even een rondje te wandelen om de benen rust te geven van het dansen. Op voorhand twijfelde ik om nog naar Call Super b2b Pariah te gaan maar her en der gelezen dat Sandwell District ook een aanrader was. En dat waren ze. _/-\o_

Voor de statistieken, mijn horloge heeft vrijdag 74,5k en zaterdag 69,6k stappen geregistreerd. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
bal130 schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:00:

Voor de statistieken, mijn horloge heeft vrijdag 74,5k en zaterdag 69,6k stappen geregistreerd. :$
Dat is wel echt insane veel :P Ik zat bij Awakenings Summer op 40k. Vond dat ik daar al bovengemiddeld veel moest lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
bownbreaker schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:32:
[...]

Dat is wel echt insane veel :P Ik zat bij Awakenings Summer op 40k. Vond dat ik daar al bovengemiddeld veel moest lopen.
Het is natuurlijk ook gemeten aan mijn pols dus niet alleen stappen worden geregistreerd. Alsnog is het ook voor mijn doen behoorlijk veel.

Komende dagen maar even rustig aan want aankomende zaterdag staat Doel Festival nog op de planning. DVS1 of SPFDJ om te eindigen? Waarschijnlijk eindig ik bij de kleinere stage van de twee. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Ik ben ook nog herstellende van twee dagen Draaimolen, het is toch echt altijd een genot om daar te zijn. Het publiek wordt ook steeds diverser/internationaler wat naar mijn mening de sfeer ten goede komt(was altijd al goed hoor daar niet van).

Ik was vrijdag al vroeg naar huis, maar ik ben blij dat ik niet ben gebleven voor Blawan en Skrillex, ik zag op Instagram al zijn geschreeuw en knapte daar al meteen op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:33
Zal Awakenings niet van de Reinier Zonneveld b2b en Solomun solo shows in de ziggodome afkomen met ADE? Word doodgegooid met berichten en advertenties over deze twee feesten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHRlS
  • Nu online
HansAnders07 schreef op zondag 17 september 2023 @ 01:11:
Zal Awakenings niet van de Reinier Zonneveld b2b en Solomun solo shows in de ziggodome afkomen met ADE? Word doodgegooid met berichten en advertenties over deze twee feesten..
Niet vanaf komen is een groot woord denk ik. Maar Ziggodome is natuurlijk een vrij grote locatie. Plus de feesten daar bestaan pas 1 jaar en hebben geen trackrecord. En de doorsnee Awake bezoeker haalt er zijn neus voor op. Dus Awake moet er weer eens ouderwets voor werken en campagnes draaien om de tickets te verkopen. Maar ga er vanuit dat ze de hut wel vol gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Ziggo Dome trekt mij ook totaal niet, daarbij lijkt de muziek van Solomun me ook niet heel erg geschikt voor zo'n locatie. Zie hem eerder in The Loft of een andere kleinere, intiemere locatie draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
WasBak schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:38:
Ik ben ook nog herstellende van twee dagen Draaimolen, het is toch echt altijd een genot om daar te zijn. Het publiek wordt ook steeds diverser/internationaler wat naar mijn mening de sfeer ten goede komt(was altijd al goed hoor daar niet van).

Ik was vrijdag al vroeg naar huis, maar ik ben blij dat ik niet ben gebleven voor Blawan en Skrillex, ik zag op Instagram al zijn geschreeuw en knapte daar al meteen op af.
Het was mijn eerste weekender Draaimolen, ik heb mij zeker vermaakt en kan beamen wat je zegt over de sfeer. Wel een overkill aan sub's in de tunnel en forest rave, zeg!

Ik was na de eerste 15 minuten afgehaakt in de set, vond het niet echt een mooi opbouwend geheel. Bleek na een half uur wel beter te zijn geweest, als ik anderen mocht geloven.

Ki/KI back to back met Sevdaliza was daarentegen geen enkele reden om spijt te hebben gehad om weg te gaan uit de pit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bal130
Vegazz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:08:
[...]

Het was mijn eerste weekender Draaimolen, ik heb mij zeker vermaakt en kan beamen wat je zegt over de sfeer. Wel een overkill aan sub's in de tunnel en forest rave, zeg!

Ik was na de eerste 15 minuten afgehaakt in de set, vond het niet echt een mooi opbouwend geheel. Bleek na een half uur wel beter te zijn geweest, als ik anderen mocht geloven.

Ki/KI back to back met Sevdaliza was daarentegen geen enkele reden om spijt te hebben gehad om weg te gaan uit de pit!
Voordeel van een meerdere stages maar kan ook resulteren in keuzestress natuurlijk :+.

Verschil in sfeer met andere festivals (in het voordeel van Draaimolen!) heb ik afgelopen weekend nog gemerkt. Het spookdorp Doel nabij Antwerpen was omgetoverd tot festivalterrein. Stages midden in de dorpsstraten (compleet tegenovergestelde van de bospodia bij Draaimolen). Ik heb mij goed geamuseerd maar er waren wel merkbaar meer mensen die aan de alcohol waren en soms wat te veel hadden gedronken. Dat maakt de sfeer voor mij net wat minder.

Hoogtepunt voor mij was de live set van Barker. Set begon meteen goed met volgens mij een plaat van zijn Utility album. Daarna in een heerlijke flow gekomen die helaas maar een uurtje duurde. Uiteindelijk geëindigd bij DVS1 en niet meer bij SPFDJ geweest. Helaas viel na twee uur wel even de stroom helemaal uit maar dat mocht de pret niet drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Ik heb vrijdag ook nog even spontaan into the woods meegepakt. Had meer het idee dat ik op een studentenvereniging bijeenkomst was dan op een festival. Sfeer vond ik echt heel erg lauw en ik struikelde over alle wortels en bomen, die kon je namelijk slecht zien in het donker. Slecht aangegeven waar je munten kon halen en waar de toiletten waren, meerdere keren verdwaald (al denk ik dat dat ook wel een beetje de opzet van het festival is). Geluid was ook nergens op een lekker niveau, overal wat te zacht om echt lekker binnen te komen. Vond wel dat het heel creatief en mooi aangekleed was. Op veel plekken ook net wat te druk waardoor je niet lekker kon bewegen.

Niks voor mij in ieder geval. Doe mij maar gewoon een strak georganiseerd festival waar alles tot in de puntjes verzorgd is, met hard en kraakhelder geluid. Hoorde wel van vrienden dat de sfeer zaterdag in ieder geval een stuk beter was dan vrijdag. Iemand hier die dezelfde soort ervaring heeft met Into the Woods?

Genoeg negativiteit voor vandaag, weet in ieder geval wel dat ik daar volgend jaar niet meer heen hoef =)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

bownbreaker schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:40:
Ik heb vrijdag ook nog even spontaan into the woods meegepakt. Had meer het idee dat ik op een studentenvereniging bijeenkomst was dan op een festival. Sfeer vond ik echt heel erg lauw en ik struikelde over alle wortels en bomen, die kon je namelijk slecht zien in het donker. Slecht aangegeven waar je munten kon halen en waar de toiletten waren, meerdere keren verdwaald (al denk ik dat dat ook wel een beetje de opzet van het festival is). Geluid was ook nergens op een lekker niveau, overal wat te zacht om echt lekker binnen te komen. Vond wel dat het heel creatief en mooi aangekleed was. Op veel plekken ook net wat te druk waardoor je niet lekker kon bewegen.

Niks voor mij in ieder geval. Doe mij maar gewoon een strak georganiseerd festival waar alles tot in de puntjes verzorgd is, met hard en kraakhelder geluid. Hoorde wel van vrienden dat de sfeer zaterdag in ieder geval een stuk beter was dan vrijdag. Iemand hier die dezelfde soort ervaring heeft met Into the Woods?

Genoeg negativiteit voor vandaag, weet in ieder geval wel dat ik daar volgend jaar niet meer heen hoef =)
Inderdaad redelijk jong c.q. een studentenfeest, weinig echte liefhebbers leek het (en daardoor nergens echt compleet los?), en druk inderdaad. Heeft denk ik ook te maken met de relatief kleine stages, wat ik dan wel weer aardig vindt. Geluid wat zacht, zeker (bij Into The Groove stage voor de F1s staan was wel strak/prima). Qua layout en faciliteiten eigenlijk juist weinig op aan te merken, je bent overal zo met die halve cirkel. En aankleding is wel gewoon heel veel/compleet/feestelijk (wat inderdaad niet per se nodig is als je een Berlijnse Beukavond wil, maar voor bijv. een eerste festival ofzo 'voor de jeugd' echt wel heel leuk denk ik).

Ik ga volgend jaar wel weer, maar da's ook omdat het op 10 minuten fietsen is tegenwoordig ;)

Voor rest wel weer zin in het clubseizoen!

[ Voor 7% gewijzigd door Technicality op 19-09-2023 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Technicality schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:54:
[...]

Inderdaad redelijk jong c.q. een studentenfeest, weinig echte liefhebbers leek het (en daardoor nergens echt compleet los?), en druk inderdaad. Heeft denk ik ook te maken met de relatief kleine stages, wat ik dan wel weer aardig vindt. Geluid wat zacht, zeker (bij Into The Groove stage voor de F1s staan was wel strak/prima). Qua layout en faciliteiten eigenlijk juist weinig op aan te merken, je bent overal zo met die halve cirkel. En aankleding is wel gewoon heel veel/compleet/feestelijk (wat inderdaad niet per se nodig is als je een Berlijnse Beukavond wil, maar voor bijv. een eerste festival ofzo 'voor de jeugd' echt wel heel leuk denk ik).

Ik ga volgend jaar wel weer, maar da's ook omdat het op 10 minuten fietsen is tegenwoordig ;)

Op veel punten zijn we het dus wel met elkaar eens =). Was vooral op het begin zoeken naar toiletten/munten hoor, toen ik het eenmaal wist lukte het wel aardig. Moest wel even heroriënteren toen het donker werd. Voor het publiek dat ik er op vrijdag zag rondlopen is het inderdaad een leuk festival voor de eerste keer.

[ Voor 4% gewijzigd door bownbreaker op 19-09-2023 23:11 ]

• bal130
Technicality schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:54:
Ik heb pas vorige winter het nachtleven een beetje leren kennen. Tot nu toe is het dan ook nog beperkt gebleven. Volgende week wel al Mall Grab in Maastricht gepland want die was in maart geannuleerd.

Maar ik heb gelezen dat De School in Amsterdam begin volgend jaar sluit. Is het nog de moeite om voor die tijd nog een keer een weekend Amsterdam te plannen speciaal voor De School? Ik heb gelezen dat je bijvoorbeeld in Lofi ook geweldige nachten kunt beleven.

Binnenkort is natuurlijk ADE maar daar is inmiddels toch ook al een en ander van uitverkocht en een Awakenings event in Ziggodome trekt mij niet echt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
bal130 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:05:
[...]

Ik heb pas vorige winter het nachtleven een beetje leren kennen. Tot nu toe is het dan ook nog beperkt gebleven. Volgende week wel al Mall Grab in Maastricht gepland want die was in maart geannuleerd.

Maar ik heb gelezen dat De School in Amsterdam begin volgend jaar sluit. Is het nog de moeite om voor die tijd nog een keer een weekend Amsterdam te plannen speciaal voor De School? Ik heb gelezen dat je bijvoorbeeld in Lofi ook geweldige nachten kunt beleven.

Binnenkort is natuurlijk ADE maar daar is inmiddels toch ook al een en ander van uitverkocht en een Awakenings event in Ziggodome trekt mij niet echt.
Mwa, ik kwam in de School voor de vorige sluiting, en dat was toen echt wel een toffe plek. Ik ben daarna niet meer teruggegaan(nachtleven is toch wat zwaarder ;) ). Maar van horen zeggen is het niet meer wat het was.

Lofi is ook een leuke locatie, qua vibe wel heel anders dan de School. Dan is de School weer wat rauwer. Maar als je rauw wil, kan je weer beter naar de Elementenstraat.

Op TicketSwap kan je in de week van ADE voor de meeste feesten echt wel wat scoren. Gewoon op de juiste tijden de app open hebben en geduldig wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
In de School ben ik nooit geweest, maar ik ben in het verleden wel naar Club 11 en Trouw geweest. Allebei tijdelijke nachtclubs van dezelfde organisatie. Vooral in Trouw heb ik hele goede avonden gehad. Dus misschien nog een aanrader naar De School te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[ Voor 34% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-09-2023 07:04 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Fijne zondagavond allemaal!

Donato Dozzy & Tin Man - Test 7

* Edit: Hoe werkt het embedden hier 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door PWSteal op 24-09-2023 20:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
https://youtu.be/xzHX-bGSEDI

[ Voor 106% gewijzigd door Zakkenwasser op 25-09-2023 21:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
Zoooo terug van weggeweest 8)

RØDHÅD | Boiler Room x Glitch Festival 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
PWSteal schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:22:
Fijne zondagavond allemaal!

Donato Dozzy & Tin Man - Test 7

* Edit: Hoe werkt het embedden hier 8)7
Youtube vids > [video] URL [/video]
Soundcloud > [[URL="URL HERE"] Soundcloud [/URL]]

Soundcloud > [audio] URL here [/audio] -> thnks to @kevz

[ Voor 12% gewijzigd door Jantjo op 01-10-2023 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:23
bij soundcloud gebruik ik audio tussen brackets, op dezelfde manier dat je video gebruikt voor youtube.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
kevz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:16:
bij soundcloud gebruik ik audio tussen brackets, op dezelfde manier dat je video gebruikt voor youtube.
owja die zocht ik. kon em niet meer vinden

• bRuud83
Nieuwe mix van Helena Hauff. Gevonden via 3voor12.nl.
https://spotify.link/hNcM31LJsDb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 15:50
Feest gaat door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 11:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Iedereen al een beetje ADE plannen aan het smeden? Ik zie nu langzaamaan de meeste feesten wel richting uitverkocht gaan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
bownbreaker schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:00:
Iedereen al een beetje ADE plannen aan het smeden? Ik zie nu langzaamaan de meeste feesten wel richting uitverkocht gaan namelijk.
We zijn nog aan het zoeken, maar de enige waar ik echt heen zou willen is Stoor en kaarten zijn schaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Ik ga naar 'Komm Schon Alter' als het me lukt om kaartjes te krijgen.
1 van de feesten die helaas al uitverkocht is zoals je net al aangaf.

En misschien ff een kijkje nemen bij Dockyard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Yep!! claptone op de vrijdag, exhale op de zaterdag :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Jantjo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Ik ga naar 'Komm Schon Alter' als het me lukt om kaartjes te krijgen.
1 van de feesten die helaas al uitverkocht is zoals je net al aangaf.

En misschien ff een kijkje nemen bij Dockyard.
Ik ga ook weer naar Dockyard. Is een beetje de standaard geworden in m'n ADE groep. Vind het eigenlijk wel jammer, zou graag juist met ADE die andere venues/feesten willen checken die er dan zoveel zijn. Misschien toch volgend jaar maar een dagje extra eropuit in m'n eentje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
bownbreaker schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Ik ga ook weer naar Dockyard. Is eigenlijk een beetje de standaard geworden in m'n ADE groep. Vind het eigenlijk wel jammer, zou graag juist met ADE die andere venues/feesten willen checken die er dan zoveel zijn. Misschien toch volgend jaar maar een dagje extra eropuit in m'n eenje :P
Vandaar dat ik het dit jaar ook een keertje 'anders' ga doen en naar een feest met iets minder
beukwerk en meer deephouse vibes en een iets kleinere locatie.

Van de zomer was ik al al naar het zomer festival dat was me eigenlijk zeer goed bevallen.
En 2 weken geleden naar Oliver Weiter x Miss Melera op Bloemendaal. Dat was ergggg dik!
En hun 2 draaien ook tijdens de ADE editie op Komm Schon Alter als dat in de buurt komt van het strandfeest dan wordt het een vette avond :P

Wat betreft Dockyard ben ik geen grote fan van de locatie waar het gehouden wordt.
Is redelijk ver van waar ik woon 50+min reizen (OV) en dat terwijl ik zelf ook uit Amsterdam kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Mezerg op Lowlands gezien. Erg goed. Komt om woensdag naar ADE. Aanrader! Maar ga zelf naar Dockyard/Mystic Garden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bRuud83
Vrijdag 20 oktober ga ik naar Dave Clarke presents: in de Melkweg. Er zijn nog kaarten te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
Ik moet zeggen.. heb nog nooit zo hard gewerkt om naar een feest te gaan.

Ik was niet op tijd voor de reguliere verkoop dus ben het nu aan het proberen via TicketSwap..
maar dat is toch nog wel een behoorlijke uitdaging! Nu weet ik waar dat spreekwoord "achter het net vissen" vandaan komt 8)7

Ik zeg er wel bij. Ik moest 8 kaartjes in totaal hebben. nog 2 te gaan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Jantjo op 11-10-2023 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Las net op Twitter dat er vanwege striktere controle door de gemeente ineens tickets ongeldig zijn verklaard van Pleinvrees. Ook een event van Apenkooi. Waarschijnlijk verkochten ze dus structureel te veel tickets. Net zoals bij Solid Grooves, waar die steekpartij afgelopen zomer plaatsvond en er iemand was overleden. Las laatst ook iets over dat ticketverkoop door de organisatie van een event tijdens aanstaande ADE niet meer toegestaan is. Via swap kan het dan blijkbaar wel weer.

Gisteren ook nog even geprobeerd tickets te krijgen voor Adriatique in The Loft met een sunrise set. Helaas was alles direct weg :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
bownbreaker schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:10:
Las net op Twitter dat er vanwege striktere controle door de gemeente ineens tickets ongeldig zijn verklaard van Pleinvrees. Ook een event van Apenkooi. Waarschijnlijk verkochten ze dus structureel te veel tickets. Net zoals bij Solid Grooves, waar die steekpartij afgelopen zomer plaatsvond en er iemand was overleden. Las laatst ook iets over dat ticketverkoop door de organisatie van een event tijdens aanstaande ADE niet meer toegestaan is. Via swap kan het dan blijkbaar wel weer.

Gisteren ook nog even geprobeerd tickets te krijgen voor Adriatique in The Loft met een sunrise set. Helaas was alles direct weg :'(
Als aanvulling op je post.. is een van de argumenten de Gemeente dat hierdoor (kaartverkoop aan de deur, en zodoende meer mensen dan toegestaan toelaten) de beveiliging (aantal personen) niet meer voldoet aan de gestelde eisen van het betreffende evenement.

Echter ben ik sceptisch of deze maatregel echt gaat helpen en tevens van toepassing was
op Solid Grooves. Gezien de daders sowieso geen kaartje hadden gekocht en over het hek waren gesprongen.

En ook aan de hand van de video beelden (filmpjes etc..) en de verklaringen van getuigen (gespannen sfeer) had het overlijden na mijn mening voorkomen kunnen worden. Zelfs met minder beveiliging had er sneller geanticipeerd moeten worden. De grote vraag waarom dat dus dit keer niet was gebeurd?
En of deze nieuwe maatregelen echt gaan helpen?

Normaal gesproken bij 1 verkeerde beweging staat er al 1 of meerdere mensen van de beveiliging om je heen.

Tevens ben je als organisatie zwaar de lul als je voorverkoop tegenvalt. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Jantjo op 12-10-2023 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
Jantjo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Als aanvulling op je post.. is een van de argumenten de Gemeente dat hierdoor (kaartverkoop aan de deur, en zodoende meer mensen dan toegestaan toelaten) de beveiliging (aantal personen) niet meer voldoet aan de gestelde eisen van het betreffende evenement.

Echter ben ik sceptisch of deze maatregel echt gaat helpen en tevens van toepassing was
op Solid Grooves. Gezien de daders sowieso geen kaartje hadden gekocht en over het hek waren gesprongen.

En ook aan de hand van de video beelden (filmpjes etc..) en de verklaringen van getuigen (gespannen sfeer) had het overlijden na mijn mening voorkomen kunnen worden. Zelfs met minder beveiliging had er sneller geanticipeerd moeten worden. De grote vraag waarom dat dus dit keer niet was gebeurd?

Normaal gesproken bij 1 verkeerde beweging staat er al 1 of meerdere mensen van de beveiliging om je heen.

Misschien handig om erbij te zetten dat er bij Solid Grooves volgens onderzoek 2500 kaarten teveel waren verkocht op een vergunning van 5000 bezoekers. Dat is 50% teveel. Daar valt voor de beveiliging niet tegenop te werken, en de rest van de logistiek is daar ook niet op ingericht.

Kennelijk zijn organisatoren daar jarenlang mee weggekomen, en nu worden (imo terecht) de duimschroeven wat verder aangedraaid door de gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
VBX x Sunrise in Levenslang, vrijdagavond.

https://www.amsterdam-dan...23/vbx-x-sunrise/2152551/

Wellicht daarna zaterdagochtend nog naar de Loft voor een Slapfunk afterparty.

https://www.amsterdam-dan...23/slap-the-gang/2052829/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
ericafterdark schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

VBX x Sunrise in Levenslang, vrijdagavond.

https://www.amsterdam-dan...23/vbx-x-sunrise/2152551/

Wellicht daarna zaterdagochtend nog naar de Loft voor een Slapfunk afterparty.

https://www.amsterdam-dan...23/slap-the-gang/2052829/
Ik zag toevallig de locatie 'Levenslang' een aantal dagen voorbijkomen.
Is een nieuwe locatie in een van de oude gebouwen van de Bijlmerbajes.

Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet! Ga sowieso binnenkort ff een kijkje nemen.
Van de foto's en filmpjes die ik gezien heb tot nu toe ziet het er wel nice uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Jantjo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Ik zag toevallig de locatie 'Levenslang' een aantal dagen voorbijkomen.
Is een nieuwe locatie in een van de oude gebouwen van de Bijlmerbajes.

Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet! Ga sowieso binnenkort ff een kijkje nemen.
Van de foto's en filmpjes die ik gezien heb tot nu toe ziet het er wel nice uit!
Ja, lijkt mij dus ook gaaf!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantjo
Hoop niet dat ik hiermee iets verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Spoiler!! Haha nee, had 'm inderdaad al gezien. Hopelijk is het geluid ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
ericafterdark schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Spoiler!! Haha nee, had 'm inderdaad al gezien. Hopelijk is het geluid ook goed.
haha exact dat wil dus ook weten! _/-\o_

Hou me aanbevolen voor een kleine follow-up van je ervaring volgende week.

[ Voor 13% gewijzigd door Jantjo op 13-10-2023 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:38
Na 16 jaar trouwe bezoeker van Awakenings festival wordt het voor mij volgende week zaterdag de eerste keer Gashouder! :o

[ Voor 8% gewijzigd door Blackouts op 13-10-2023 17:16 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Om een beetje de vrijdagmiddag werksleur af te sluiten: YouTube: Techno Thursday (Live Set 24) - DST b2b Mister Motel

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Over Awakenings gesproken, Rocco Veenboer geeft het stokje door. Zou dit ook het einde van z'n MC sessies betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Jantjo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Als zeer ervaren festival ganger, sinds/door covid zijn er vele beveiligers (met ervaring) gestopt als event beveiliger en loopt er veel "vers" bloed rond in de event beveiliging. Heb niet het idee dat de kwaliteit er op vooruit is gegaan daarmee.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
Bij Awakenings worden nu ook last-minute tickets geannuleerd. Gezien de drukte bij Dockyard & Mystic Garden voorgaande jaren vrees ik dat het daar ook zo maar eens zou kunnen gebeuren. In het artikel staat namelijk ook:

"De kans dat meer evenementen deze beslissing zullen moeten nemen is aanzienlijk, aangezien de strengere regels gelden voor alle evenementen met meer dan 2.000 bezoekers, niet alleen die van Solid Grooves-organisator Apenkooi. Amsterdam Dance Event begint op woensdag 18 oktober."

Zit er toevallig iemand van hier tussen met een geannuleerde ticket?

[ Voor 29% gewijzigd door bownbreaker op 14-10-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
the mod man schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 02:58:
[...]

Als zeer ervaren festival ganger, sinds/door covid zijn er vele beveiligers (met ervaring) gestopt als event beveiliger en loopt er veel "vers" bloed rond in de event beveiliging. Heb niet het idee dat de kwaliteit er op vooruit is gegaan daarmee.
Dat is inderdaad een interessant aspect waar ik niet echt rekening mee had gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
Techno liefhebbers! Zoals wel meer hier ga ik komende zaterdag met m’n groep naar Dockyard/Mystic Garden. Voor ons de eerste keer, normaal zijn we altijd vaste Awakenings Gashouder gangers maar na twee teleurstellende edities afgelopen jaar eens verder gaan kijken.

We kijken er natuurlijk erg naar uit alleen zie ik net dat het 5 graden wordt zaterdag, en dat het festival wel in tenten is maar verder wel buiten is. Hoe zijn de ervaringen van eerdere jaren? Zijn de afstanden tussen tenten een beetje te doen? Heb een hekel aan overgangen van koud naar warm op feesten.. en wil ook niet continue trui aan trui uit etc. Bij de Gashouder weet je in ieder geval waar je aan toe bent qua temperatuur 😂.

Ben even benieuwd naar de ervaringen en evt tips

[ Voor 5% gewijzigd door HansAnders07 op 17-10-2023 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
HansAnders07 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:12:
Techno liefhebbers! Zoals wel meer hier ga ik komende zaterdag met m’n groep naar Dockyard/Mystic Garden. Voor ons de eerste keer, normaal zijn we altijd vaste Awakenings Gashouder gangers maar na twee teleurstellende edities afgelopen jaar eens verder gaan kijken.

We kijken er natuurlijk erg naar uit alleen zie ik net dat het 5 graden wordt zaterdag, en dat het festival wel in tenten is maar verder wel buiten is. Hoe zijn de ervaringen van eerdere jaren? Zijn de afstanden tussen tenten een beetje te doen? Heb een hekel aan overgangen van koud naar warm op feesten.. en wil ook niet continue trui aan trui uit etc. Bij de Gashouder weet je in ieder geval waar je aan toe bent qua temperatuur 😂.

Ben even benieuwd naar de ervaringen en evt tips
Ik vind vind het persoonlijk best koud op dat terrein. Het is een tamelijk open vlakte (grasveld) met een paar bomen. Met name als de zon dan onder gaat kan het dan behoorlijk gaan afkoelen.

Als het gaat om de afstanden van de stages. Dat hangt er vanaf in welke tent je uiteindelijk moet zijn. Maar het is denk ik wel paar minuten lopen van elkaar. Zeker als je van een Mystic garden tent naar dockyard tent moet lopen.

In vergelijking met andere ADE feesten is dit echt wel een ‘festival’, dus kwa indeling en areas ook zo opgezet.

Het eet gedeelte is meer dan een paar minuten lopen. Maar vorig jaar was er in het midden van die area een soort van open haard/vuur korf waar ik Ff ben blijven hangen ;-)
Eenmaal in de tenten is het gewoon warm.

Update: link naar terrein ;-)

Link: https://www.google.com/ma...FxQIHHYnzDdgQpx96BQiYARAN

Draai op maps kwart slag naar links. Blijf de weg volgen tot je een grijze auto (SEAT) tegekomt.
Klik nog een keer op rechtdoor en draai daarna weer naar rechts ;-)
terrein van Festival.

Het veld wat je als eerste ziet als je op de link klikt is het parkeer terrein

[ Voor 23% gewijzigd door Jantjo op 18-10-2023 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Jantjo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Ik vind vind het persoonlijk best koud op dat terrein. Het is een tamelijk open vlakte (grasveld) met een paar bomen. Met name als de zon dan onder gaat kan het dan behoorlijk gaan afkoelen.

Als het gaat om de afstanden van de stages. Dat hangt er vanaf in welke tent je uiteindelijk moet zijn. Maar het is denk ik wel paar minuten lopen van elkaar. Zeker als je van een Mystic garden tent naar dockyard tent moet lopen.

In vergelijking met andere ADE feesten is dit echt wel een ‘festival’, dus kwa indeling en areas ook zo opgezet.

Het eet gedeelte is meer dan een paar minuten lopen. Maar vorig jaar was er in het midden van die area een soort van open haard/vuur korf waar ik Ff ben blijven hangen ;-)
Eenmaal in de tenten is het gewoon warm.
Een vestje of trui die je in de tenten om je middel knoopt is misschien wel handig ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bRuud83
Deze oude held gaat ook weer naar ADE. Hopelijk ben ik op die leeftijd nog net zo kwiek.
https://www.nhnieuws.nl/n...oor-amsterdam-dance-event

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
bRuud83 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:51:
Deze oude held gaat ook weer naar ADE. Hopelijk ben ik op die leeftijd nog net zo kwiek.
https://www.nhnieuws.nl/n...oor-amsterdam-dance-event
Verbaast me echt dat hij 91 is als ik die foto zie. Als iemand mij had verteld dat hij 70 is dan had ik het ook geloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Aankomende zaterdag ben ik te vinden in Paradiso (Stoor, Speedy J, Surgeon en nog wat techno helden 🤘).

Nu ben ik van vroeger uit echt wel wat gewend qua geluid (Awakenings/Westergasfabriek van vóór de verbouwing etc. :9 ) maar ik ben toch aan het kijken of ik op de valreep nog enigszins fatsoenlijke gehoorbescherming kan scoren ergens.. Hoeft geen maatwerk te zijn maar wel beter dan die gratis dingen die teveel geluid filteren.

Wat is tegenwoordig een fatsoenlijke bescherming die in de clubs gebruikt wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
D-Ed schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:09:
Aankomende zaterdag ben ik te vinden in Paradiso (Stoor, Speedy J, Surgeon en nog wat techno helden 🤘).

Nu ben ik van vroeger uit echt wel wat gewend qua geluid (Awakenings/Westergasfabriek van vóór de verbouwing etc. :9 ) maar ik ben toch aan het kijken of ik op de valreep nog enigszins fatsoenlijke gehoorbescherming kan scoren ergens.. Hoeft geen maatwerk te zijn maar wel beter dan die gratis dingen die teveel geluid filteren.

Wat is tegenwoordig een fatsoenlijke bescherming die in de clubs gebruikt wordt?
Ik gebruik al jaren Alpine Partyplugs, werken top voor mij en blijven altijd goed zitten / geen last van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
D-Ed schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:09:

Ik ook Alpine, op maat gemaakte oordopjes. Echt heel relaxed om dan langs een grote box te lopen: je vraagt je af hoe je het ooit zonder hebt kunnen doen. Geluid is goed te horen, spraak iets minder. Nadeel is dat ik ze met moeite in mijn oren krijg. Een hoop gepruts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
kraanwagen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

Ik ook Alpine, op maat gemaakte oordopjes. Echt heel relaxed om dan langs een grote box te lopen: je vraagt je af hoe je het ooit zonder hebt kunnen doen. Geluid is goed te horen, spraak iets minder. Nadeel is dat ik ze met moeite in mijn oren krijg. Een hoop gepruts.
Ik heb de Alpine PartyPlug Pro gekocht en krijg ze morgen binnen. Eerst daar maar eens mee testen, kan ik altijd nog over gaan op op maat gemaakte versies.. Als volgend jaar net zo muzikaal wordt als dit jaar is dat geen overbodige luxe.

Dank voor de tips heren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
D-Ed schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:40:
[...]

Ik heb de Alpine PartyPlug Pro gekocht en krijg ze morgen binnen. Eerst daar maar eens mee testen, kan ik altijd nog over gaan op op maat gemaakte versies.. Als volgend jaar net zo muzikaal wordt als dit jaar is dat geen overbodige luxe.

Dank voor de tips heren!
Ik heb deze ook, en ze doen het voor mij wel goed.
Echt het verschil tussen standje doof of standje genieten van de muziek zonder schade op te lopen.
Alleen bij de toiletten of de eet-/rookhoekjes haal ik ze wel eruit.

En ik gebruik ze ook weleens in het OV oid, als het heel rumoerig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjesus op 20-10-2023 14:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bownbreaker
Ik ben ook wel tevreden met de niet op maat gemaakte silliconen doppen. Werken voor mij prima. Raak ze regelmatig kwijt, houd het hier voorlopig dus ook maar bij. Zou zonde zijn als ik die dure doppen van 100+ euro kwijtraak.

Voor de Mystic Garden & Dockyard gangers: weersverwachting lijkt mee te vallen. Begin deze week werd er 7 graden met eventueel natte sneeuw gezegd, nu staat er 15 graden met 4 millimeter regen. Het terrein zal waarschijnlijk vandaag al wel nat en modderig zijn geworden, zou dus oude schoenen meenemen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
bownbreaker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:43:
Ik ben ook wel tevreden met de niet op maat gemaakte silliconen doppen. Werken voor mij prima. Raak ze regelmatig kwijt, houd het hier voorlopig dus ook maar bij. Zou zonde zijn als ik die dure doppen van 100+ euro kwijtraak.

Voor de Mystic Garden & Dockyard gangers: weersverwachting lijkt mee te vallen. Begin deze week werd er 7 graden met eventueel natte sneeuw gezegd, nu staat er 15 graden met 4 millimeter regen. Het terrein zal waarschijnlijk vandaag al wel nat en modderig zijn geworden, zou dus oude schoenen meenemen :P
Ik heb toen met een aanbieding voor de helft van de prijs bij beter horen op maat gemaakt laten maken. Vind ze wel fijn maar vind die simpele siliconen ook echt prima hoor. Ben bang om die andere kwijt te raken 😂

En chill inderdaad qua weer, zal wel nat zijn inderdaad, klein beetje regen vandaag..

[ Voor 4% gewijzigd door HansAnders07 op 20-10-2023 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
HansAnders07 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Ik heb toen met een aanbieding voor de helft van de prijs bij beter horen op maat gemaakt laten maken. Vind ze wel fijn maar vind die simpele siliconen ook echt prima hoor. Ben bang om die andere kwijt te raken 😂

En chill inderdaad qua weer, zal wel nat zijn inderdaad, klein beetje regen vandaag..
Idd: heb je ‘normale’ oren, dan zijn de standaard-oortjes prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Voor €28,- heb ik de ‘pro’ gekocht. Makkelijk zakje + draadje om je nek voor als je ze niet in hebt leek mij wel handig (en ze hebben volgens mij een iets grotere bescherming).

We gaan het straks ervaren in Paradiso oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:19
D-Ed schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

We gaan het straks ervaren in Paradiso oOo
Stoor!! Zin in :).

Die oordoppen ga je heel hard nodig hebben. Vorig jaar stond het geluid echt snoei hard. Hard maar wel super crisp!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW1kJMZg8aX5JxPC5yZqTruYnWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5DturExCPpgp5NX34uOWlGk.jpg?f=fotoalbum_large
Groetjes vanuit de ziggo dome d:)b
Er hangt weer zat.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Hoewel ik erg te spreken was over het zomer festival van Komm Schon Alter ben ik toch iets minder enthousiast over de ADE editie van gisterenavond.

Een van de dingen waar ik van de zomer erg positief over was het feit dat alle voorzieningen erg goed waren geregeld. Genoeg toiletten (tevens regelmatig schoongemaakt) weinig tot geen rijen aan de bar etc.. schoten ze hier echt in tekort.

Te weinig mensen achter de bar met net iets te weinig ervaring waardoor het niet soepel en efficiënt verliep met als gevolg dat je erg lang moest wachten bij de bar in de hoofdzaal.
Ik maak dit tegenwoordig niet vaak meer mee maar ze verkochten geen flesjes met water…

De locatie (mijn eerste keer ‘Club Atelier’) heb ik mixed feelings aan overgehouden.

In de hoofdzaal waren verhogingen gebouwd die zorgde voor een rate dynamiek in de zaal omdat die zoveel ruimte in beslag namen dat je er dan omheen moest lopen of naast moest dansen. Geluid vond ik in deze zaal ‘ok’ maar in een van de andere zalen veel beter. Waardoor de Hoofdzaal soms niet als de hoofdzaal voelde kwa geluid.

In een van de andere zalen was het erg heet, maar helemaal geen ventilatie te vinden.
Waardoor dat een zweethok was.

Toilet deuren konden niet op slot …

Ik weet dat je niet altijd alles in de hand hebt als organisatie op een bepaalde locatie maar dit was naar mijn inziens geen goede locatie voor dit feest. Iig een groot contrast met alle dingen waar ze met hun zomer editie zich mee hadden onderscheid wat betreft voorzieningen en belevenis.

Locatie heeft potentie voor goeie feesten mits dingen goed geregeld zijn. Maar zo een event kunnen ze momenteel helaas nog niet aan.

Dus voorlopig even niet voor herhaling vatbaar op deze betreffende locatie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CHRlS
  • Nu online
Zo, weer thuis na middag en avondje Ziggo dome. Prima feestje, was niet te druk en Solomon had er zin in. Nu ff lekker slapen en dan morgenochtend naar Adriatique in de A’DAM Toren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
sig69 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:14:
[Afbeelding]
Er hangt weer zat.
Ik had er vanmiddag geen tijd voor. Maar hier hangt dus 2 x 16 dubbele 18 inch subs boven de dj. Op de grond stond 21 inch. Dat hoor je niet, dat voel je. Ik vond helemaal mooi :9
Licht/lasers was vorig jaar wel veel mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 21-10-2023 23:53 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
Dave Clarke in de Melkweg was ook een topper. Tempo zat er al vroeg in en vooral Oscar Romero draaide geweldig en ramde lekker door. Zaal was wel erg vol, maar publiek was gemiddeld wat ouder en dat komt de sfeer gelijk ten goede. Iedereen had er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
kraanwagen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Ik heb blijkbaar geen normale oren, want ik vond dat deze party plugs teveel hoge tonen wegfilterd. Ik hoorde alleen maar bass en hi-hats en alles daartussen in was weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Noxa schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

Stoor!! Zin in :).

Die oordoppen ga je heel hard nodig hebben. Vorig jaar stond het geluid echt snoei hard. Hard maar wel super crisp!
Het was magistraal, wat een sfeer en muziek! We waren al vroeg binnen voordat alles begon, konden we alle apparatuur eens goed bestuderen. Die 909 werd goed aan het werk gezet! _/-\o_

De oordopjes halverwege de set toch wat minder ingehad, ze halen (voor mij) toch wel redelijk wat tonen weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Toch maar Ff een kijkje gaan nemen bij STOOR 😎

Zoo geluid is echt dik!

[ Voor 21% gewijzigd door Jantjo op 22-10-2023 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
sig69 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:14:
[Afbeelding]
Er hangt weer zat.
Omdat we toch op Tweakers zitten: de opkomst van de line array uitgelegd. *O* oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Na Dockyard ook nog even de Ziggo Dome op zondag meegepakt omdat een aantal vrienden gingen. Niet de grootste fan van Reinier Zonneveld en dat heb ik die dag ook wel gemerkt. Vond de B2B's heel erg chaotisch en er zat heel erg weinig flow in. Tijdens de 1,5 uur durende b2b van Reinier met Adam Beyer hadden ze volgens mij het eerste halfuur last van technische problemen. Zag ze de hele tijd met elkaar praten en af en toe kwam er een derde persoon bij waarvan ik denk dat hij over de techniek ging. In dat halve uur had hij constant hele voorspelbare loops draaien zodat ze op de achtergrond konden werken aan het verhelpen van de technische problemen. Volgens mij hebben ze de issues uiteindelijk wel opgelost, maar helaas werd de flow van de set er niet bepaald beter op. Rond 22:00 uur dus ook mar weer naar huis gegaan. Het was toch een extraatje waar ik goedkope tickets voor had gescoord.

Geluid stond wel echt snoeihard in de Ziggo Dome. Voelde m'n neus nog trillen van de bass. Was echt niet normaal. Merkte daar ook wel een groot verschil met Dockyard X Mystic Garden. Vond het daar vaak net wat te zacht waardoor het niet echt lekker binnenkwam. Dat was bij de Ziggo Dome wel anders, daar stond je 1 seconde binnen en wist je direct dat het aan was. Bij Dockyard en Mystic Garden bij Dax J afgesloten. Draaide wel lekker, maar na 3 jaar dit festival bezocht te hebbben kies ik volgend jaar denk ik wel voor wat anders. Denk toch dat ik het daar vorig jaar iets meer naar m'n zin heb gehad dan dit jaar. Kwam misschien ook wel door de regen aan het begin van de dag.

Volgende maand naar Paradigm met Joris Voorn! Meestal draait hij daar 3 uur en dat feest stelt nooit teleur. Daar heb ik in ieder geval wel heel erg veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
bownbreaker schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:16:
Na Dockyard ook nog even de Ziggo Dome op zondag meegepakt omdat een aantal vrienden gingen.
Hoe was dat nou in zo’n grote hal? Zit daar nog enige beleving in?

Ik ben last-minute naar spectrum geweest. Ik ben zelf niet zo’n fan van Joris Voorn, en ik ga er denk ik ook niet snel nog een keer heen. Ik heb mij wel vermaakt, publiek was goed, van oud naar jong en dat maakte wel een hoop goed. Weinig ravers waaraan ik mij heb hoeven storen.
Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste