Jantjo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:07:
Ik zie meer en meer vrouwen dat doen.. dat springerige.. het doet me altijd een beetje
denken aan Nina Kraviz. 1 x Nina Kraviz is meer dan genoeg.
Als het gaat om DJ-en ben ik oldskool. en dat is focus je op het draaien
en laat de entertainment aan andere over. Ik neem DJ's die dit doen helaas daardoor ook iets minder serieus.
Wat ik altijd bijzonder aan Secret vindt .. hij draait altijd met plezier en hij brengt ook altijd een goeie
energie mee die vervolgens reflecteert op het publiek.
Nina draaide vroeger nog wel eens toffe sets;
YouTube: Nina Kraviz b2b Helena Hauff - Time Warp 2019 – ARTE Concert
Ook op haar TRIP label heeft ze veel toffe dingen van andere uitgebracht. Volruptus, Bjarki, PTU en dit meesterlijke Aleksi Perala album;
https://aleksiperala.bandcamp.com/album/paradox Bij haar kan ik het dus nog wel beetje door de vingers zien.
Maar al dat gedoe met randzaken hoeft van mij ook niet. Moest laatst ook ergens draaien en diegene na mij was ook veel met een showtje bezig. Vond het gewoon bijna komisch.
ppeterr schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:00:
[...]
Ik ben heel erg van de GOA, maar niet op deze manier. Je ziet niet wat ze doet, je ziet haar alleen springen en wat gek doen. Haar platen keuze is ook wat "eclectisch".....is dat iets

Niet mijn ding, totaal onzamenhangend en ze laat geen enkele skill zien.
Maar wellicht mis ik het gevoel hierin, daar in tegen...man man secret cinema....wat een held...
Eclectisch draaien is vaak wat complexer dan binnen 1 genre blijven, als de DJ dat niet goed onder knie heeft gaat dat inderdaad snel onsamenhangend klinken.
Verschillende genres werken verschillend; een techno track zit anders in elkaar als een house of breakbeat track. Keuzes in sounddesign, het energie verloop, nadruk op bepaalde elementen in tracks. Daarnaast wil je in 'groepjes' van tracks werken die bij elkaar passen, bijvoorbeeld 3~5 tracks die redelijk in hetzelfde hoekje zitten en daarna weer zoiets uit een ander hoekje. De transitie tussen die groepjes vereist wat planning; dat kan je op een plotselinge manier doen wat voor een onverwachte verandering van energie kan zorgen, maar ook snel onsamenhangend word, dus wil je niet te vaak doen. En je kan het geleidelijk doen met tracks die elementen uit beide genres hebben.
Daarnaast kan je dit ook aanpakken door wat minder naar beats, maar meer naar atmosfeer te luisteren. Het ligt maar net aan waar je de nadruk op wilt leggen met je muziek. Bijvoorbeeld deze twee tracks liggen wat uit elkaar qua genre, maar qua atmosfeer passen ze goed bij elkaar.
Forest Drive West - Phaze-Shift
YouTube: Phaze-Shift
HVL - modswii
YouTube: modswii
Of bijvoorbeeld
The Pilotwings - Trance Beats
YouTube: Trance Beats
Aphex Twin - Delphium
YouTube: Aphex Twin - Delphium
Buiten het feit nog dat het significant meer luistertijd vereist om goed op de hoogte te zijn van meerdere genres. Andere labels, andere artiesten.
[
Voor 50% gewijzigd door
PWSteal op 12-08-2023 21:28
]