Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik was tijdens Awakenings Festival zaterdag even in een tent waar Farrago draaide. Was volgens mij Area Y. Daar werd letterlijk hardcore/hardstyle/gabber shit gedraaid. Wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn.

Viel me trouwens ook op dat het geluid wat minder was dan vorig jaar bij bijna alle stages. Was nog steeds prima, maar ben niet zo weggeblazen op dat gebied als vorig jaar. Heb overdag ook eigenlijk heel weinig gedaan/gecheckt. Vanaf 21:00 pas echt los gekomen bij Dax J. Kwam waarschijnlijk vanwege de temperatuur 🙃. Had wel een nat lappie mee die ik een groot deel van de dag in m’n nek heb gelegd. Heeft me heel erg geholpen want heb eigenlijk verder niet heel veel last gehad van de hitte, behalve dus dat ik wat rustiger aan heb gedaan. Heb echt 3 vrienden semi slecht zien gaan omdat ze het te warm hadden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Jantjo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:07:
[...]

Ik kan dat deels wel verklaren, draai zelf nml ook ;-),

DJ'en vergt toch best wel wat concentratie voor velen lijkt het maar plaatjes draaien maar er komt toch best wel wat kijken als je eenmaal achter die draaitafels staat. Uiteindelijk wil je er namelijk wel voor zorgen dat mensen blijven dansen!

(oa.het selecteren van de volgende track/sample + voor beluisteren en wanneer je die erin gaat mixen.
Daarnaast houdt je ook nog eens bezig met de dansvloer en de mensen in de gaten en hoe ze reageren op de muziek). Je kan thuis nog zo een briljante set voorbereiden op de avond zelf kan daar heel anders op gereageerd worden en zal je daar dus op moeten anticiperen.

Daarnaast staan de draaitafels/CDJ's meestal schuin onder je en zal je naar beneden moeten kijken
om te zien wat er op het display gebeurd, waardoor het vaak lijkt of DJ's in hun eigen wereld zijn.

Het zal je verbazen hoe kritisch publiek soms wel niet is en hoe snel ze dat laten blijken 8)7 .
1 verkeerde track en je moet weer hard je best doen om dat te gaan herstellen.
En dat wil je als DJ dus vermijden ;-) Hoe verder de avond vordert hoe groter die 'druk' wordt om goed te moeten presteren.

Een MC hoeft zich daar iets minder om te bekommeren die hoeft namelijk niet te draaien :-P

De interactie als DJ kan je naar mijn mening bereiken om zo nu en dan toch wat oogcontact te hebben met het publiek en ook wat tracks erin te gooien die herkenbaar zijn of een betekenis hebben. Je draait uiteindelijk niet voor jezelf maar voor het publiek. Maar veel DJ's doen dat helaas niet of niet genoeg :-/

Maar als ik een aantal DJ's van de nieuwe generatie zie dan is alles wat hierboven genoemd wordt bijzaak. Die zijn juist van het entertainment en kunnen beter dansen en springen dan daadwerkelijk DJ'en :-)
Gaaf om te lezen.
Ik vind trouwens een uur vaak te kort. Vaak ben je dan net op gang zeg maar. Geef mij maar de langere sets. Heb er ook echt een hekel aan als tracks heel snel afgewisseld worden, sorry maar dat vind ik echt helemaal niks. Medley's zijn voor andere gelegenheden :+

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

bownbreaker schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:15:
Ik was tijdens Awakenings Festival zaterdag even in een tent waar Farrago draaide. Was volgens mij Area Y. Daar werd letterlijk hardcore/hardstyle/gabber shit gedraaid. Wist niet hoe snel ik daar weg moest zijn.

Viel me trouwens ook op dat het geluid wat minder was dan vorig jaar bij bijna alle stages. Was nog steeds prima, maar ben niet zo weggeblazen op dat gebied als vorig jaar. Heb overdag ook eigenlijk heel weinig gedaan/gecheckt. Vanaf 21:00 pas echt los gekomen bij Dax J. Kwam waarschijnlijk vanwege de temperatuur 🙃. Had wel een nat lappie mee die ik een groot deel van de dag in m’n nek heb gelegd. Heeft me heel erg geholpen want heb eigenlijk verder niet heel veel last gehad van de hitte, behalve dus dat ik wat rustiger aan heb gedaan. Heb echt 3 vrienden semi slecht zien gaan omdat ze het te warm hadden.
Tja, smaken verschillen. De meeste harcore vind ik bijvoorbeeld veel te snel (alles wat zo'n beetje boven de 170, 180 uitgaat vind ik niet echt leuk meer) en te monotoon. Thunderdome verzamelaars vond ik voor een heel groot deel helemaal niks.
Als ik dan mijn vrienden classics laat horen die veel rustiger zijn qua tempo hoor ik maar dat is toch hardcore? Dat vat ik dan niet. Blijkbaar gebruikt ieder toch zijn eigen referentie.
Belangrijk vind ik dat het niet monotoon is (helaas vind ik dat bij veel techno juist wel) en meer breaks heeft, dat hoort er echt bij. Echt een opbouw in een nummer vind ik gaaf.

In de tent heb ik nog even de dB app gestart, ik kwam op 117 dB uit... nu zegt zo'n app weinig (op een display wat daar hing kwam max 107 uit maar toch)
Op een gegeven moment dacht ik, ik moet mijn dopjes indoen. Maar ik had ze al in 8)7

Ook ik vond het zaterdag veel te warm overdag. Ik begreep niet hoe mensen dan nog iets konden slikken eerlijk gezegd. In de avond was het wel veel beter te pruimen, zo'n verschil.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:37
Ik denk dat een techno set als beste tot zijn recht komt als een DJ minimaal 1 1/2 en zelfs misschien wel 2 uur zou draaien. Dan kan je nog een beetje met het publiek spelen.
Een eventueel nog langere set dan kan je echt wat meer van jezelf laten horen en het publiek nog meer meenemen in de ervaring. Is tegelijkertijd ook een mooie uitdaging of je het publiek kan blijven boeien ;-)

Eens een uur is te kort. Even als voorbeeld stel je zou tracks draaien die elk 5 minuten duren.
Dan heb je na een uur maar 12 tracks gedraaid.. ja dat is niet zo spannend :|

Daarom begrijp ik die back2back line-ups nooit zo goed die maar een uurtje zijn.
Die kunnen ze echt gewoon liever skippen en die DJ's gewoon solo laten draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:10:
[...]

Tja, smaken verschillen. De meeste harcore vind ik bijvoorbeeld veel te snel (alles wat zo'n beetje boven de 170, 180 uitgaat vind ik niet echt leuk meer) en te monotoon. Thunderdome verzamelaars vond ik voor een heel groot deel helemaal niks.
Als ik dan mijn vrienden classics laat horen die veel rustiger zijn qua tempo hoor ik maar dat is toch hardcore? Dat vat ik dan niet. Blijkbaar gebruikt ieder toch zijn eigen referentie.
Belangrijk vind ik dat het niet monotoon is (helaas vind ik dat bij veel techno juist wel) en meer breaks heeft, dat hoort er echt bij. Echt een opbouw in een nummer vind ik gaaf.

In de tent heb ik nog even de dB app gestart, ik kwam op 117 dB uit... nu zegt zo'n app weinig (op een display wat daar hing kwam max 107 uit maar toch)
Op een gegeven moment dacht ik, ik moet mijn dopjes indoen. Maar ik had ze al in 8)7

Ook ik vond het zaterdag veel te warm overdag. Ik begreep niet hoe mensen dan nog iets konden slikken eerlijk gezegd. In de avond was het wel veel beter te pruimen, zo'n verschil.
Ik vind dat altijd zo jammer dat festivals vaak om 23:00 eindigen en als je geluk hebt misschien een uurtje later. Zeker op dagen met zulke hoge temperatuur komt het feest eigenlijk pas om 20.30 of later los. :'(
Omdat het daarvoor eigenlijk niet te behappen is..

Spacen met de temperaturen van afgelopen zaterdag overdag is behoorlijk bikkel!
Ik laat dat maar aan andere over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Jantjo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:38:
[...]

Ik vind dat altijd zo jammer dat festivals vaak om 23:00 eindigen en als je geluk hebt misschien een uurtje later. Zeker op dagen met zulke hoge temperatuur komt het feest eigenlijk pas om 20.30 of later los. :'(
Omdat het daarvoor eigenlijk niet te behappen is..

Spacen met de temperaturen van afgelopen zaterdag overdag is behoorlijk bikkel!
Ik laat dat maar aan andere over ;)
Dat was dus het mooie aan afgelopen Awakenings, ging lekker tot 01:00 door op zaterdag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:02
Was genieten in de X tent op Awakenings afgelopen zaterdag. Geluid was daar dik voor mekaar, beter dan in de U en Y tenten. Het was toch veel te heet om buiten te zijn, dus goed vermaakt met Setaoc Mass x Matrixxman, Oscar Mulero, en voor mij DE set van de dag: DVS1 !! Wauw. Tijd geleden dat ik 'm had gecheckt.

Toen was het al tegen 21u en het zonnetje eindelijk enigzins achter de bomen gezakt, dus door naar V voor Ben Klock die er lekker in zat, heerlijk.

Om 23u was het eigenlijk wel klaar voor ons, Beyer zijn we geen fan van (wel geprobeerd maar wist de aandacht ook niet vast te houden: lekkere beats hoor, maar die breaks steeds...) dus toen gaan rondzwerven op zoek naar die laatste fix. Die bleek er voor ons niet meer te zijn... Rush viel tegen (vooral door 't magere geluid), bij 999999999 was het te druk, en Kraviz liep echt te spacen zo vaag draaide ze. Ff na middernacht afgetaaid en net voor de drukte uit weg, prima dag zo.

Geluid op de mainstages was echt dik, zo zuiver! Echt opvallend.

Het Summer Festival is me goed bevallen, ik ben er volgend jaar graag weer bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bownbreaker
Half uur van het afsluitende setje van Joris Voorn is hier te horen tijdens het laatste half uurtje. Pittig setje voor Joris trouwens! @Gaargod Heb je Joris ook nog gecheckt voor de laatste uurtjes? Tempo zit er in, weinig breaks, aardig hard maar niet heel trippy zoals DVS1 o.i.d.

Vanaf ongeveer 9 minuten ook nog een interview met Rocco Veenboer. Zag die studio nog staan in het bos toen ik daar doorheen liep. Vond dat ze het bos 's avonds echt heel erg tof hadden aangekleed!

[ Voor 14% gewijzigd door bownbreaker op 12-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
Gaargod schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:49:
Was genieten in de X tent op Awakenings afgelopen zaterdag.

Het Summer Festival is me goed bevallen, ik ben er volgend jaar graag weer bij.
Was grotendeels van de dag ook in X. Heb helaas Setaoc Mass x Matrixxman moeten missen, maar Oscar Mulero en Karenn was toch wel weer genieten. Stond nog met open mond te kijken toen de lampen bij Karenn ineens naar beneden gingen.

Qua temperatuur moet ik wel zeggen dat het dit keer wel heel warm was. Heb de alcohol vaker moeten afwisselen met water/fris. Pas wanneer het iets begon af te koelen rond 21.00uur kon het drinktempo een keertje omhoog.

Edit:
Hier nog een video van de lampen.
En excuses alvast voor de vvs.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjesus op 14-07-2023 10:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bownbreaker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
https://www.awakenings.co...presents-spectrum/249399/

Joris Voorn haalt met ADE een aardig andere sound naar de gashouder binnen dan dat we van hem gewend zijn. O.a. DVS1, Rene Wise en Rødhad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantjo
Weet niet exact meer waarom maar was nooit een hele grote fan van "Rødhåd" maar
merk dat ik de laatste tijden regelmatig sets van hem luister. Hij draait gewoon recht toe recht aan techno zonder poespas. Dat kan ik wel waarderen 8)

Rødhåd // Dasha Rush // MARRØN - TXL Berlin Recordings - Chapter 1 - ARTE Concert

[YouTube: Rødhåd // Dasha Rush // MARRØN - TXL Berlin Recordings - Chapter 1 - ARTE Concert]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Hebben jullie de laatste van Joris Voorn gehoord? Likely. Heel bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@kraanwagen nou en of. Wat een set :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
Ik bedoel deze, heb alleen een Apple-music link: https://music.apple.com/n...l/1694203914?i=1694203915

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Die kan je wel bijzonder noemen inderdaad (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Iemand hier toevallig naar Tomorrowland geweest dit weekend? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Jantjo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:02:
I wish! Hoe was de ervaring?
Volgend jaar hopelijk 8)
Wel wat live streams gezien

[ Voor 4% gewijzigd door BigF25 op 24-07-2023 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
Tomorrowland... Lijkt me eerlijk gezegd helemaal niks. Overpriced, alleen maar dagjesmensen die menen alles op video te moeten zetten "kijk mij hier met mijn vlag" en de meeste muziek is ook niet mijn ding.

Ja de mainstage is prachtig, maar voor dat geld ga ik liever naar 3 betere festivals.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:01
Jantjo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:02:
Yes! De zaterdag geweest met vrouwlief. Anyma (niet normaal die muziek + visuals), Adriatique en Tale of Us meegepakt. Was echt genieten O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
BigF25 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Volgend jaar hopelijk 8)
Ik ben helaas ook niet geweest . Heb net als jij heb ik een paar livestreams gekeken.
Maar ik zie het veel voorbijkomen in mijn stories. dus was gewoon benieuwd of hier waren die een kaartje hebben kunnen scoren ;-)

Paar jaar geleden gewerkt als fotograaf. Ik heb redelijk wat festivals gezien inmiddels maar
ik was behoorlijk onder de indruk van de grootte van dit festival. Alleen de mainstage al is hugeee!
en zoals @T1mmeh al zei. Dan nog de visuals en sound. Het is wel echt een belevenis.

1 dag is eigenlijk niet genoeg om een goede indruk van dit festival en de stages te krijgen.
Zeker in verhouding voor wat je betaald. Je kan uiteindelijk maar bij 1 stage tegelijk staan

@Blackouts je hebt helemaal gelijk als het gaat om de dagjes mensen en de vlaggen zeker op de mainstage. Maar kan je verzekeren dat er voor ieder wat wils is op dit festival als het gaat om techno en subgenres.

Tegenwoordig hebben ze ook meerderen weekenden en draaien dan het eerste weekend commerciëler (EDM) op de mainstage en de tweede 'mainstage' (als ik het even zo mag noemen) draaien ze meer techno en het 2de weekend draaien ze dat dan om. daarnaast zijn er nog genoeg andere stages met andere genres. Maar ook daar geef ik je gelijk in. Het kost zeker wel wat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:01
Jantjo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Paar jaar geleden gewerkt als fotograaf. Ik heb redelijk wat festivals gezien inmiddels maar
ik was behoorlijk onder de indruk van de grootte van dit festival. Alleen de mainstage al is hugeee!
en zoals @T1mmeh al zei. Dan nog de visuals en sound. Het is wel echt een belevenis.
Ik heb zelf ook de nodige festivals en binnenfeesten meegepakt in de afgelopen 15 jaar in binnen- en buitenland (Defqon, Qlimax, Ultra Miami, Burning Man), maar Tomorrowland is echt wel even andere koek! We zeiden tegen elkaar: "Dit is de Efteling voor volwassenen" :D

Verder zijn de influencers en selfie sticks goed te negeren. Je moet uiteindelijk je eigen feestje bouwen, en dat lukt meer dan prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
T1mmeh schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:11:
[...]

Ik heb zelf ook de nodige festivals en binnenfeesten meegepakt in de afgelopen 15 jaar in binnen- en buitenland (Defqon, Qlimax, Ultra Miami, Burning Man), maar Tomorrowland is echt wel even andere koek! We zeiden tegen elkaar: "Dit is de Efteling voor volwassenen" :D

Verder zijn de influencers en selfie sticks goed te negeren. Je moet uiteindelijk je eigen feestje bouwen, en dat lukt meer dan prima!
Ik denk dat dat inderdaad een hele goeie omschrijving is voor dit festival _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
Ik ben bekend met de magie van Tomorrowland, maar vroeg me af of iemand ervarinng heeft om te vergelijken met Awakenings Summer? De line-up verschillen zijn me duidelijk maar hoe zit het met vlot tussen stages wandelen (bij Tomorrowland een zeer trage mars), lekker eten, propere wc's en is er iets van verkoeling voor te hete dagen of afdaken tegen de regen, dichtbij de parking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
algalid schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:57:
Ik ben bekend met de magie van Tomorrowland, maar vroeg me af of iemand ervarinng heeft om te vergelijken met Awakenings Summer? De line-up verschillen zijn me duidelijk maar hoe zit het met vlot tussen stages wandelen (bij Tomorrowland een zeer trage mars), lekker eten, propere wc's en is er iets van verkoeling voor te hete dagen of afdaken tegen de regen, dichtbij de parking?
Tomorrowland ben ik nooit geweest maar ik ga op 1 of 2 jaar uitgezonderd sinds 2007 elk jaar naar Awakenings festival, en als er iets goed is geregeld daar is het de doorloop, aanwezigheid van bars en wc's en de ruimte die hebt overal. Je kan midden op de dag zo naar voren lopen bij de V, bent meteen aan de beurt met drinken halen en een wc is altijd dichtbij en wordt ook schoon gehouden.
Van de andere kant is het vooral op spaarnwoude altijd een teringeind lopen naar de pendelbussen of parkeerplaats, taxi's zijn helemaal een drama. Ik kom uit Limburg dus we proberen altijd in de buurt te slapen. Dat kon in het begin nog op loopafstand op droompark spaarnwoude, maar dat gaat tegenwoordig helaas ook niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Blackouts op 25-07-2023 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
algalid schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:57:
Awakenings summer is (als je eenmaal binnen bent) wel aardig meer lopen dan het terrein op Spaarnwoude. Is hier ook wel te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yW7gqpUQbroAzxGljwpnwSdg9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dwCt9uulEObeGLGshazjfsjc.png?f=fotoalbum_large
Van V naar W kost je serieus 15-20 minuten wandelen :P
Terrein op spaarnwoude is veel compacter. Zat afgelopen Awakenings Summer Festival ook tegen de 40.000 stappen aan, mede omdat ik een paar keer op en neer ben gelopen van Area V naar de kluisjes die helemaal aan de andere kant van het terrein bij de north entrance zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
Dank voor de info. Op Tomorrowland is stappen van Mainstage naar Freedom ook 20 minuten, dus de grootteorde is vergelijkbaar. De paden zijn echter smal wat bij Awakenings niet het geval lijkt. Mss een festival om te overwegen voor een volgende editie 😀

[ Voor 3% gewijzigd door algalid op 25-07-2023 08:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blackouts
Voorheen kon je ook nog rondjes lopen in Spaarnwoude:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKJMwlisjr33TipqIAsWjF21Zg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwQTjwmND4kKOhbMpsEMQr8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit jaar ging dat helaas niet meer, dus ik was na 13x spaarnwoude een beetje "van mijn appropos"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XB8eMCq0ncDcOG7u6TwkNY8f5Nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3sYxsPH7Vhy8exo2wKMLj3k.jpg?f=fotoalbum_large

Op youtube ook goed te zien hoeveel plek je hebt op de dansvloer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kofZH1Ii1dYE3GgNVhei3TqEMig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2BqlkIrKkjB589NdcwRXXmMG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Weet iemand hoe het genre heet van techno wat ze over het algemeen op Verknipt draaien?

Link: https://www.youtube.com/@verkniptevents/videos

Sinds enkele dagen zie ik veel sets gereleased van dit festival. en heb verschillende sets van verschillende DJ's geprobeerd.. maar kom er gewoon echt niet in bij dit subgenre merk ik. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jantjo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:26:
Weet iemand hoe het genre heet van techno wat ze over het algemeen op Verknipt draaien?

Sinds enkele dagen zie ik veel sets gereleased van dit festival. en heb verschillende sets van verschillende DJ's geprobeerd.. maar kom er gewoon echt niet in bij dit subgenre merk ik. :'(
Is dat niet hard dance/hard techno?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
Jantjo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:26:

Inderdaad onder de noemer 'Hard techno' .
Onder andere op https://partyflock.nl/agenda/genre/hard-techno kan je beetje zien wat er is qua feestjes en dj's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Freddy22 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Inderdaad onder de noemer 'Hard techno' .
Onder andere op https://partyflock.nl/agenda/genre/hard-techno kan je beetje zien wat er is qua feestjes en dj's
Thanks weer wat wijzer geworden ;-)
Behoorlijk wat aanbod zie ik!

[ Voor 4% gewijzigd door Jantjo op 27-07-2023 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Jantjo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Thanks weer wat wijzer geworden ;-)
Behoorlijk wat aanbod zie ik!
Het is mij ook wat te veel van het goede, met soms wel 150+ bpm. Merk wel dat het erg populair aan het worden is. Waar je bij thuishaven voorheen voornamelijk tech house hoorde, boeken ze nu ook veel van deze acts. Ook veel andere events zoals tegendraads in opkomst waar zulke acts worden geboekt. Volgens mij is de doelgroep ook wat jonger dan het gemiddelde feest/festival.

Niet voor mij weggelegd, maar ieder z’n ding natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
bownbreaker schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Het is mij ook wat te veel van het goede, met soms wel 150+ bpm. Merk wel dat het erg populair aan het worden is. Waar je bij thuishaven voorheen voornamelijk tech house hoorde, boeken ze nu ook veel van deze acts. Ook veel andere events zoals tegendraads in opkomst waar zulke acts worden geboekt. Volgens mij is de doelgroep ook wat jonger dan het gemiddelde feest/festival.

Ik hoor deze stijl idd meer en meer gedraaid worden (volgens mij een ontwikkeling ~corona) maar wist niet dat er inmiddels een heel festival aan was gewijd. Wat je zegt ieder zijn ding, maar ook niet voor mij weggelegd.
Dat geld tevens voor psy/goa trance wat tegenwoordig ook veel gedraaid word. Geen grote fan van.

ps. puur er observatie:
Is het een bij dergelijke sets/feest een ongeschreven regel dat iedereen met zijn shirt uit moet dansen? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
Jantjo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Ik hoor deze stijl idd meer en meer gedraaid worden (volgens mij een ontwikkeling ~corona) maar wist niet dat er inmiddels een heel festival aan was gewijd. Wat je zegt ieder zijn ding, maar ook niet voor mij weggelegd.
Dat geld tevens voor psy/goa trance wat tegenwoordig ook veel gedraaid word. Geen grote fan van.

ps. puur er observatie:
Is het een bij dergelijke sets/feest een ongeschreven regel dat iedereen met zijn shirt uit moet dansen? ;)
Het is vooral onder jongeren, de tiktok generatie populair.

De oude garde vindt het vaak helemaal niks.

Maar naast dat het gewoon vaak heel warm is in die tenten en donkere kelders is het ook een beetje een hype om je shirt uit te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjesus
Freddy22 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:54:
[...]
een hype om je shirt uit te doen :)
Vergeet de zonnebril en het "dansje" dat je de hele tijd met je handen voor je schudt niet.

offtopic:
Ik ben geen fan van deze TikTok techno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Nu ook het setje van ome Len van Awakenings Summer Festival 2023 op Youtube te vinden:

Zijn vrij weinig sets van hem te vinden op internet, hebben er in ieder geval weer eentje extra nu!
Vind die drone shots over het terrein heel vet.

[ Voor 7% gewijzigd door bownbreaker op 28-07-2023 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Tjesus schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:00:
[...]

Vergeet de zonnebril en het "dansje" dat je de hele tijd met je handen voor je schudt niet.

offtopic:
Ik ben geen fan van deze TikTok techno
Ik wou niet te veel gaan haten, maar die TikTok shit trek ik echt niet :P het ergste is als ze iemand anders vragen om hun te gaan filmen terwijl ze dit dansje doen en het vervolgens op de socials zetten. Gelukkig gaat dit soort publiek naar een ander soort feesten zoals Verknipt en hoeven wij er niet al te veel mee geconfronteerd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
bownbreaker schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:44:
Nu ook het setje van ome Len van Awakenings Summer Festival 2023 op Youtube te vinden:
[YouTube: AWAKENINGS SUMMER 2023 SATURDAY Len Faki]
Zijn vrij weinig sets van hem te vinden op internet, hebben er in ieder geval weer eentje extra nu!
Vind die drone shots over het terrein heel vet.
Toevallig werd dit een tijdje geleden vermeld tijdens de première van een 909 set.
Een van de kijkers vroeg wanneer een bepaalde set (van een van de DJ's die had gedraaid) online kwam waarop het antwoord volgde van de organisatie/moderator dat ze dit graag zouden willen maar dat dit afhing van de DJ's/artiesten die daar toestemming voor geven.

Als het op die manier werkt dan is het in dit geval mede door Len Faki zelf waardoor er helaas weinig sets van hem/specifieke DJ's online te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:09

Voor de liefhebbers.
O.a. Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Blood In The Snow (Tibi Dabo Remix) YouTube: Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Blood In The Snow (Tibi Dabo Re...
Jasper Tygner - Need you YouTube: Jasper Tygner - Need You
Bonobo & Jacques Greene - Fold YouTube: Bonobo & Jacques Greene - Fold (Official Audio)

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
Jantjo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Toevallig werd dit een tijdje geleden vermeld tijdens de première van een 909 set.
Een van de kijkers vroeg wanneer een bepaalde set (van een van de DJ's die had gedraaid) online kwam waarop het antwoord volgde van de organisatie/moderator dat ze dit graag zouden willen maar dat dit afhing van de DJ's/artiesten die daar toestemming voor geven.

Als het op die manier werkt dan is het in dit geval mede door Len Faki zelf waardoor er helaas weinig sets van hem/specifieke DJ's online te vinden zijn.
Snap ook goed waarom een DJ niet te veel sets online zou willen hebben. Dan moet je namelijk de act op een festival/feest checken en zelf meemaken voor de echte beleving. Aan de andere kant kan een set op internet juist weer goed zijn voor je exposure en dus juist mensen naar je toe trekken op een festival/feest.

[ Voor 10% gewijzigd door bownbreaker op 29-07-2023 19:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
bownbreaker schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Toen ik nog wat jonger was ging ik vaak naar industrial hardcore feesten waar letterlijk de halve avond techno-achtige hardcore (130~160 bpm) werd gedraaid. Dat was periode 2004~2010. Uiteindelijk is dat genre een beetje doodgebloed, er was weinig aanwas van nieuwe producers en drum n bass (o.a. PRSPCT) deden hun intrede in de hardcore scene. Er kwam vanaf dat moment minder ruimte voor vernieuwing; om publiek te trekken moest je wel snelle muziek gaan draaien. DJ's die toffe shit maakten gooiden hun identiteit het raam uit om bekend te worden bij het grote publiek.

Rude Awakening (aka DJ Promo) - Sprinkling Gundpowder
YouTube: Sprinkling Gunpowder

Ophidian - Hammerhead VIP
YouTube: Ophidian - Hammerhead Vip

Mindustries - Breaching The Barriers
YouTube: Mindustries - Breaching The Barriers

Broken Rules (aka Truncate) - Put Your Back Into It
YouTube: Broken Rules - Put your back into it

N-Vitral - Telladge
YouTube: N-Vitral - Telladge (unaltered)

Deathmachine - Clusterfukt
YouTube: Clusterfukt

Vlak daarna begon Reaktor Events een beetje in dat gat te springen door o.a. boekingen zoals The Outside Agency, Manu Le Malin en Rude Awakening neer te zetten, kwamen allemaal uit die experimentele industrial hardcore scene, wat overigens goed aansloot bij het techno publiek daar. Perc Trax begon ook flink in die vijver te vissen met o.a. Ghost In The Machine (50% van The Outside Agency en 50% van Mindustries) of Tymon releases.

Wat je nu in de techno scene ziet is een beetje hetzelfde als de hardcore scene ongeveer 10 jaar geleden deed. Het meer experimentele en volwassen karakter verdwijnt en simpele beuk muziek neemt over. Zolang het een overcompressed kickdrum op 145~150 BPM heeft met een catchy vocaltje dan verkoopt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heerlijk die oude 3rd movement!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:28
ZO! Hier heb ik 1.5u van genoten :) SUPER! thxx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
BigF25 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Volgend jaar hopelijk 8)
Ik kwam deze toevallig tegen. Tevens ook voor andere die daar benieuwd over zijn.
Om een indruk te krijgen hoe groot TMRW land is
Camping (Dreamville) deel is te zien t/m 1h10min festival terrein daarna

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
Komend weekend Loveland op de zondag, erg benieuwd naar, line up is iig top!
https://loveland.nl/festival/time-table/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
BigF25 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:08:
Komend weekend Loveland op de zondag, erg benieuwd naar, line up is iig top!
https://loveland.nl/festival/time-table/
Ik ga zaterdag! Zag wel aardig wat kritiek op de timetable voorbij komen voor met name de zondag :P. Vorig jaar voor het eerst geweest en was echt positief verrast, vond het echt een heerlijk feestje. Daarom hebben we deze erin gehouden. Aankomend weekend zou het als het goed is gedaan moeten zijn met de regen die we de afgelopen weken voorbij hebben zien komen. Komt voor mij dus perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Toch maar voor Paradigm gekozen. Qua weer ziet het in iig goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Jantjo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:48:
[...].
Wie riep mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
bownbreaker schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:02:
[...]

Ik ga zaterdag! Zag wel aardig wat kritiek op de timetable voorbij komen voor met name de zondag :P. Vorig jaar voor het eerst geweest en was echt positief verrast, vond het echt een heerlijk feestje. Daarom hebben we deze erin gehouden. Aankomend weekend zou het als het goed is gedaan moeten zijn met de regen die we de afgelopen weken voorbij hebben zien komen. Komt voor mij dus perfect uit.
Tjahh.. Beetje jammer dat sommige acts gelijktijdig beginnen maar verschillende areas.. kunnen niet alles hebben i suppose :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psy

psy

Morgen ga ik naar Lakedance (AquaBest), als oldschool/earlyrave/hardcore liefhebber heb ik daar eigenlijk niks te zoeken, maar collega's wisten me over te halen omdat er wel een soort van technostage was.

Kletskoek (ja sorry zo heet het nu eenmaal)
13.00 – 15.00 Binn
15.00 – 17.00 Estella Boersma
17.00 – 18.30 Myra
18.30 – 20.00 Juan Sanchez
20.00 – 22.00 Milo Spykers
22.00 – 23.30 Jan Vercauteren

Iemand wel eens bij een van deze dj's geweest?

Tijdens mijn dagelijks uurtje wandelen heb ik er nu een aantal beluisterd en vooral YouTube: ESTELLA BOERSMA set at The Lab Awakenings | Mixmag viel me heel erg positief op.

Nou. Als jullie dit als techno zien, dan count me in. Het monotone wat ik bij techno soms lichtelijk vervelend vind is hier wel weg.
Dit vind ik dikke prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
psy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:58:
Morgen ga ik naar Lakedance (AquaBest), als oldschool/earlyrave/hardcore liefhebber heb ik daar eigenlijk niks te zoeken, maar collega's wisten me over te halen omdat er wel een soort van technostage was.

13.00 – 15.00 Binn
17.00 – 18.30 Myra

Tijdens mijn dagelijks uurtje wandelen heb ik er nu een aantal beluisterd en vooral YouTube: ESTELLA BOERSMA set at The Lab Awakenings | Mixmag viel me heel erg positief op.

Nou. Als jullie dit als techno zien, dan count me in. Het monotone wat ik bij techno soms lichtelijk vervelend vind is hier wel weg.
Alleen Estella Boersma, Myra en Juan Sanchez zeggen mij in positieve zin iets.
Milo Spykers heb ik een paar tracks van gehoord tijdens sets van Amelie Lens, dus dat kan ik niet zo goed beoordelen. Al met al zit je volgens mij wel goed qua stage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:58:

13.00 – 15.00 Binn
17.00 – 18.30 Myra

Makkelijk opgelost ..gewoon naar LoveLand :-P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Jantjo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Makkelijk opgelost ..gewoon naar LoveLand :-P
Soms moet je concessies doen en voor de gezeligheid gaan *O*

Week erna ga ik ook al naar Decibel, daar draait meer naar mijn zin :9
Maar ook daar een Techno stage trouwens:

Hard Techno
13:00 – 15:00 Criminal Mayhem
15:00 – 16:30 Deep Dimension
16:30 – 17:30 Somniac One
17:30 – 19:00 Brecc
19:00 – 20:00 Krtm
20:00 – 22:00 Wndrlst
22:00 – 00:00 Cynthia Spiering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Soms moet je concessies doen en voor de gezeligheid gaan *O*

Week erna ga ik ook al naar Decibel, daar draait meer naar mijn zin :9
Maar ook daar een Techno stage trouwens:

Hard Techno
13:00 – 15:00 Criminal Mayhem
15:00 – 16:30 Deep Dimension
16:30 – 17:30 Somniac One
17:30 – 19:00 Brecc
19:00 – 20:00 Krtm
20:00 – 22:00 Wndrlst
22:00 – 00:00 Cynthia Spiering
I know i knowww soms moet je dat idd doen.

Heel af en toe kunnen feesten waar je de DJ's niet echt kent best aangenaam verrassend zijn.
Je gaat er namelijk zonder verwachtingen heen ;-)
Als het echt niks is kan je altijd nog eerder naar huis gaan.

De week erop komt het sowieso wel goed lees ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Jantjo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:08:
[...]

Heel af en toe kunnen feesten waar je de DJ's niet echt kent best aangenaam verrassend zijn.

Zie deze oude rot toch wel redelijk vaak op lineups.
Zodoende ook in de lineup van Lakedance. en tevens op verknipt
Nooit geweten dat ie nog zo actief was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uks0s-9cgA_SaoDObZ-sOejYOME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5fyOkG4ZKc2yKBLYCUpRd9hq.png?f=user_large

Moest ff goed kijken herkende hem niet direct.. althans niet zijn naam "Theodor Nabuurs"

YouTube: Theodor Nabuurs @ Verknipt Festival 2023 Day 1 | Strijkviertelplas, ...

[ Voor 16% gewijzigd door Jantjo op 11-08-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Jantjo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Zie deze oude rot toch wel redelijk vaak op lineups.
Zodoende ook in de lineup van Lakedance. en tevens op verknipt
Nooit geweten dat ie nog zo actief was.

[Afbeelding]
Grappig ja, en ik zag Charlie Lownoise twee weken geleden op Rebl City draaien 8)
YouTube: Rebl City Festival Breda 29-07-2023 (4k HDR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Grappig ja, en ik zag Charlie Lownoise twee weken geleden op Rebl City draaien 8)
YouTube: Rebl City Festival Breda 29-07-2023 (4k HDR)
Ze bestaan nog wel zie ik. feesten waar er gedanst wordt en ook nog zonder al te veel telefoons in de lucht _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Paul Elstak, Mental Theo, allemaal klassiekers uit de jaren 90, die nu nog steeds optreden. Zelf hou ik ook lekker vast aan die goeie ouwe rave, techno, (happy) hardcore, eurodance en trance van de jaren 90, tot aan hardstyle dezer dagen.

Serieus ik vraag me wel eens af, ik ben nu 46, over een paar weken 47. Muziekvoorkeur verandert niet zo gauw, maar stel je zit later in het bejaardentehuis, en dan nog alsnog de woede van het personeel op je hals halen door dreunende hardcore aldaar te draaien. >:)

Ik zie mezelf niet gauw overschakelen op Opa en Oma's hoempapa muziek :+

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Snowwie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:42:
Paul Elstak, Mental Theo, allemaal klassiekers uit de jaren 90, die nu nog steeds optreden. Zelf hou ik ook lekker vast aan die goeie ouwe rave, techno, (happy) hardcore, eurodance en trance van de jaren 90, tot aan hardstyle dezer dagen.

Serieus ik vraag me wel eens af, ik ben nu 46, over een paar weken 47. Muziekvoorkeur verandert niet zo gauw, maar stel je zit later in het bejaardentehuis, en dan nog alsnog de woede van het personeel op je hals halen door dreunende hardcore aldaar te draaien. >:)

Ik zie mezelf niet gauw overschakelen op Opa en Oma's hoempapa muziek :+
Zelf 53. Denk dat wij wel naar zelfde festivals konden gaan het is toch in je twenties een tijd die je muzieksmaak bepaalt. House uit die tijd heeft het genre ook echt wel bepaald vind ik. Wat ik altijd bijzonder vind is dat heel vaak op festivals waar dan nieuwere muziek wordt gedraait het publiek helemaal wild enthousiast wordt als er opeens een classic tussendoorknalt. Die hebben vaak wel iets magisch die nummers.

Ik probeer ook vaker nieuwe muziek maar merk dat dit soms moeilijk is; het allergaafste vind ik wel als er nieuwere tracks uitkomen die gebaseerd zijn op oude tracks maar in een knap nieuw jasje zijn gestoken of gewoon nieuwe tracks die lijken op de classics stijl. Dat laatste vind ik erg tof.

Overigens merk ik aan mijn festivalkeuze dat daar het publiek wel gemiddeld grotendeels 40+ is. Jongeren zie je wel maar zijn er toch minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Een van mijn helden, hij draaide mega dikke minimal in de tijd dat ik naar techno begon te luisteren rond 2009. Wel aardig wat goeie feestjes gehad waar hij op de line up stond. Hij heeft daarna wel een aardige stap naar hardere techno gemaakt en timmert (timmerde?) lekker aan de weg met zijn Format concept.

Deze plaat... Genieten!
YouTube: House Of Venus - Dish n Tell (Juan Sanchez & Man With No Shadow remix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
LOVELAND FESTIVAL 2023 (LIVESTREAM) x 4 Channels 8)

https://www.youtube.com/@LovelandEvents/streams

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEtm6PI_LdktSegiYXozRk0pbxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T58CUHM8XziFcMlRkrey9vDj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Channel 2 17:30u pak ik even mee!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HhEt-jozLMy1HOamAxica38TDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nKDmcJyv4xwhY3m922m60zFR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
@Jantjo Die Julian Jeweil is lekker bezig zeg! channel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Ja die gaat wel lekker! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
GOA

Laat maar weer, zo een hyper actief mokkel die een beetje knopjes zit te schuiven.....

CHANNEL 2 it is :)

@Gaargod YouTube: CHANNEL ⓶ || LOVELAND FESTIVAL 2023 in AMSTERDAM

[ Voor 136% gewijzigd door ppeterr op 12-08-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik weet niet in welke pot Jeroen Verheij is gevallen, maar man man doe mij ook eens daar wat van

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
ppeterr schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:02:
GOA

Laat maar weer, zo een hyper actief mokkel die een beetje knopjes zit te schuiven.....
Haar 'Indira Paganotto' zie je tegenwoordig op veel line-ups van grote festivals terug.
maar idd ze draait wel met name GOA en psytrance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Jantjo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Haar 'Indira Paganotto' zie je tegenwoordig op veel line-ups van grote festivals terug.
maar idd ze draait wel met name GOA en psytrance
Ik ben heel erg van de GOA, maar niet op deze manier. Je ziet niet wat ze doet, je ziet haar alleen springen en wat gek doen. Haar platen keuze is ook wat "eclectisch".....is dat iets :) Niet mijn ding, totaal onzamenhangend en ze laat geen enkele skill zien.

Maar wellicht mis ik het gevoel hierin, daar in tegen...man man secret cinema....wat een held...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
Ik zie meer en meer vrouwen dat doen.. dat springerige.. het doet me altijd een beetje
denken aan Nina Kraviz. 1 x Nina Kraviz is meer dan genoeg.
Als het gaat om DJ-en ben ik oldskool. en dat is focus je op het draaien
en laat de entertainment aan andere over. Ik neem DJ's die dit doen helaas daardoor ook iets minder serieus.

Wat ik altijd bijzonder aan Secret vindt .. hij draait altijd met plezier en hij brengt ook altijd een goeie
energie mee die vervolgens reflecteert op het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Jantjo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:07:
Ik zie meer en meer vrouwen dat doen.. dat springerige.. het doet me altijd een beetje
en laat de entertainment aan andere over. Ik neem DJ's die dit doen helaas daardoor ook iets minder serieus.

Wat ik altijd bijzonder aan Secret vindt .. hij draait altijd met plezier en hij brengt ook altijd een goeie
Eens, en ik heb echt een afslag gemist waar Jeroen deze kant op is gegaan met zijn draaien. Nou ben ik wel van de oude stempel en zeker de laatste jaren wat minder actief in het luisteren en volgen. Maar Secret Cinema staat iets anders in mijn geheugen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
Jantjo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:07:

Nina draaide vroeger nog wel eens toffe sets; YouTube: Nina Kraviz b2b Helena Hauff - Time Warp 2019 – ARTE Concert

Ook op haar TRIP label heeft ze veel toffe dingen van andere uitgebracht. Volruptus, Bjarki, PTU en dit meesterlijke Aleksi Perala album; https://aleksiperala.bandcamp.com/album/paradox Bij haar kan ik het dus nog wel beetje door de vingers zien.

Maar al dat gedoe met randzaken hoeft van mij ook niet. Moest laatst ook ergens draaien en diegene na mij was ook veel met een showtje bezig. Vond het gewoon bijna komisch.
ppeterr schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

Ik ben heel erg van de GOA, maar niet op deze manier. Je ziet niet wat ze doet, je ziet haar alleen springen en wat gek doen. Haar platen keuze is ook wat "eclectisch".....is dat iets :) Niet mijn ding, totaal onzamenhangend en ze laat geen enkele skill zien.

Maar wellicht mis ik het gevoel hierin, daar in tegen...man man secret cinema....wat een held...
Eclectisch draaien is vaak wat complexer dan binnen 1 genre blijven, als de DJ dat niet goed onder knie heeft gaat dat inderdaad snel onsamenhangend klinken.

Verschillende genres werken verschillend; een techno track zit anders in elkaar als een house of breakbeat track. Keuzes in sounddesign, het energie verloop, nadruk op bepaalde elementen in tracks. Daarnaast wil je in 'groepjes' van tracks werken die bij elkaar passen, bijvoorbeeld 3~5 tracks die redelijk in hetzelfde hoekje zitten en daarna weer zoiets uit een ander hoekje. De transitie tussen die groepjes vereist wat planning; dat kan je op een plotselinge manier doen wat voor een onverwachte verandering van energie kan zorgen, maar ook snel onsamenhangend word, dus wil je niet te vaak doen. En je kan het geleidelijk doen met tracks die elementen uit beide genres hebben.

Daarnaast kan je dit ook aanpakken door wat minder naar beats, maar meer naar atmosfeer te luisteren. Het ligt maar net aan waar je de nadruk op wilt leggen met je muziek. Bijvoorbeeld deze twee tracks liggen wat uit elkaar qua genre, maar qua atmosfeer passen ze goed bij elkaar.

Forest Drive West - Phaze-Shift
YouTube: Phaze-Shift
HVL - modswii
YouTube: modswii

Of bijvoorbeeld
The Pilotwings - Trance Beats
YouTube: Trance Beats
Aphex Twin - Delphium
YouTube: Aphex Twin - Delphium

Buiten het feit nog dat het significant meer luistertijd vereist om goed op de hoogte te zijn van meerdere genres. Andere labels, andere artiesten.

[ Voor 50% gewijzigd door PWSteal op 12-08-2023 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Adam nu, stelt mij nooit teleur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Een mooi bruggetje naar aanleiding van @PWSteal zijn uitleg hierboven. Adem Beijer is direct een mooi voorbeeld van een DJ die de skills beheerst van het mixen van verschillende genres/subgenres door goeie track selectie en overgangen waardoor zijn set van begin tot eind als een harmonisch geheel klinkt. 🙌🏻

Zojuist zijn liveset gevolgd en heb me toch weer vermaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jantjo op 12-08-2023 23:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jantjo
Zijn weer live ;)

https://www.youtube.com/@LovelandEvents/streams

CHANNEL [ 1 ] | SWITCH
13:00 - 15:00 | DAF
15:00 - 16:30 | Miss Melera & Olivier Weiter
16:30 - 17:45 | Guy J
17:45 - 19:30 | Joris Voorn
19:30 - 21:00 | Anfisa Letyago
21:00 - 22:15 | Hernan Cattaneo & Nick Warren

CHANNEL [ 2 ]
13:00 - 15:00 | Carmen Lisa
15:00 - 16:00 | VNTM LIVE
16:00 - 17:30 | Joyhauser
17:30 - 19:15 | Chris Liebing
19:15 - 21:00 | Anfisa Letyago

CHANNEL [ 3 ]
13:00 - 14:30 | Depth over Distance
14:30 - 16:30 | Miss Melera & Olivier Weiter
16:30 - 18:00 | Guy J
18:00 - 19:30 | Sébastien Léger
19:30 - 22:15 | Hernan Cattaneo & Nick Warren

CHANNEL [ 4 ]
13:00 - 14:30 | Kim April
14:30 - 16:30 | Thurman
16:30 - 18:30 | Dam Swindle
18:30 - 20:30 | Philou Louzolo & Cincity

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bownbreaker
Ook weer terug van Loveland. Blijft qua publiek en sfeer wel m'n favoriete festival. Geluid was het beste vooraan, waardoor het daar wel erg druk was. Dat was dan ook wel m'n enige kritiekpuntje. Echt een heerlijk feestje gehad. Helaas waren we wel laat binnen. Heb van 19:00 tot 21:00 bij Len Faki gestaan en zijn daarna doorgegaan naar Adam Beyer. Hij stelt mij ook nooit teleur. Was nog vergeten m'n fiets op slot te zetten, gelukkig mocht ik van de beveiliging even naar buiten om m'n fiets op slot te zetten om daarna weer kosteloos het terrein te betreden. Loveland houd ik sowieso in m'n jaarlijkse festival schema. Vorig jaar voor het eerst geweest en toen positief verrast. Dit jaar stelde ook niet teleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Dat Joyhauser, niet persee mijn ding. Maar ze maken er zeker een feestje van *O*

Straks maar even Joris kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Wel een fuck up in de planning daar, Liebing en Voorn tegelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:02
Ik ben dit jaar eerste keer Loveland geweest. Meteen beide dagen gegaan. Ik heb mij beide dagen goed vermaakt! Uiteindelijk nog het meeste bij de 909-stage gestaan. Mede doordat hier ook planken lagen. Op voorhand eigenlijk ook gepland om nog wat sets mee te pakken bij de Fire stage maar door de nattigheid (vooral zaterdag) en de grootte ging dat plan al redelijk snel de prullenbak in. Hoogtepunt was net dan ook de closing set van Ben Klock!

Op naar Draaimolen 8 & 9 september. Wordt tevens ook eerste solo festival.

Edit: Lag het trouwens aan mij of was het publiek op zondag veel internationaler?

[ Voor 7% gewijzigd door bal130 op 14-08-2023 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Gaargod schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Een van mijn helden, hij draaide mega dikke minimal in de tijd dat ik naar techno begon te luisteren rond 2009. Wel aardig wat goeie feestjes gehad waar hij op de line up stond. Hij heeft daarna wel een aardige stap naar hardere techno gemaakt en timmert (timmerde?) lekker aan de weg met zijn Format concept.

Deze plaat... Genieten!
YouTube: House Of Venus - Dish n Tell (Juan Sanchez & Man With No Shadow remix)
Ik vind dat een heel coole track.
Maar dat komt ook omdat ik het origineel een echte classic vind (YouTube: House Of Venus - Dish & Tell).

Als ik deze opzoek wordt het gewoon onder techno geschaard https://www.discogs.com/r...-House-Of-Venus-Dish-Tell
Maar ik beschouw dat niet echt als techno. Wat is nu eigenlijk techno? Op discogs is die definitie heel breed. Ik heb een tijdje terug een live-set beluisterd die ik echt supertof vond van allemaal classics, en als je het overzichtje ziet wat ik tot dan had, dan vallen ze echt allemaal onder techno

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvghw6Uief6C8n-1OLEfTJhH44U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVS9kgLU6RlFOcpU2b1UWTFR.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy

psy

Jantjo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:08:
[...]

Nou, het pakte dus ontzettend goed uit, ik heb een onvergetelijke dag gehad en had dit totaal niet verwacht.
Dit bewijst wel weer dat de line-up niet eens doorslaggevend hoeft te zijn.

Wellicht een beetje offtopic maar toch leuk. Waren dus uiteindelijk met iets van 10 man waarvan ik de meesten niet kende. Waarvan er 2 nuchter (geen X) bleven waaronder ik (ik moest helaas rijden en dan neem ik geen risico) en een collega die nog nooit heeft gebruikt. De rest had dus wel iets gebruikt waarvan 2 voor de eerste keer, dat was dus heel tof. Zal niet teveel op de details ingaan maar het was zo gezellig dat ik uiteindelijk maar een half uur bij de technostage geweest ben waarna de hele groep bij me kwam en we besloten, nee, dit is het eigenlijk ook niet (geluid niet goed/kwam geluid van Main hoorbaar bij, zo irritant). Toen uiteindelijk bijna hele tijd bij this=house staan dansen. De hele groep uit zijn plaat, heel veel dansen (gelukkig allemaal). Super, supertof, uiteraard geknuffel en veel gekletst. Nou, zo maakt me de muziek eigenlijk ook minder uit hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
bal130 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 00:33:
Ik ben dit jaar eerste keer Loveland geweest. Meteen beide dagen gegaan. Ik heb mij beide dagen goed vermaakt! Uiteindelijk nog het meeste bij de 909-stage gestaan. Mede doordat hier ook planken lagen. Op voorhand eigenlijk ook gepland om nog wat sets mee te pakken bij de Fire stage maar door de nattigheid (vooral zaterdag) en de grootte ging dat plan al redelijk snel de prullenbak in. Hoogtepunt was net dan ook de closing set van Ben Klock!

Edit: Lag het trouwens aan mij of was het publiek op zondag veel internationaler?
Ik heb zaterdag ook veel buitenlanders gezien. Was inderdaad wel erg modderig bij de Fire stage, m’n schoenen waren helemaal bruin :). Mocht de pret niet drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:02
bownbreaker schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb zaterdag ook veel buitenlanders gezien. Was inderdaad wel erg modderig bij de Fire stage, m’n schoenen waren helemaal bruin :). Mocht de pret niet drukken.
Dan is het mij zaterdag gewoon minder opgevallen. Maatje en ik waren zaterdagavond geëindigd bij Mochakk, een Zuid-Amerikaanse DJ. Daar kwamen we ook pas achter toen we terug bij ons hotel waren en de instastory zagen dat Marco Carola er niet raakte. :+ Zondag waren we aan het begin van de avond een beetje aan het zoeken omdat we Fire hebben gemeden. Dus ook even bij Nest en Arena gestaan en daar was het publiek een stuk gevarieerder. Ieder zijn smaak. :)

Vieze schoenen maakt mij ook niet zoveel uit maar het danst net wat lekkerder op een harde plankenvloer dan een nat/drassig grasveld.

@psy een leuk groep kan inderdaad al een heel verschil maken! Heb je zelf minder plezier als je nuchter gaat? Ik kan mij tot nu toe nog altijd zonder 'hulpmiddelen' goed vermaken. Hierdoor ook niet te behoefte om eens te proberen. Gister aan het begin drie biertjes gedronken en daarna vooral veel water gedronken en af en toe nog wat frisdrank. Alsnog een paar keer de vraag gekregen wat ik had gepakt omdat ik zo lekker stond te dansen. De lichtelijk verbaasde blikken als je dan zegt dat je nuchter bent is wel goud. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy

psy

bal130 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
een leuk groep kan inderdaad al een heel verschil maken! Heb je zelf minder plezier als je nuchter gaat? Ik kan mij tot nu toe nog altijd zonder 'hulpmiddelen' goed vermaken. Hierdoor ook niet te behoefte om eens te proberen. Gister aan het begin drie biertjes gedronken en daarna vooral veel water gedronken en af en toe nog wat frisdrank. Alsnog een paar keer de vraag gekregen wat ik had gepakt omdat ik zo lekker stond te dansen. De lichtelijk verbaasde blikken als je dan zegt dat je nuchter bent is wel goud. :D
Het is vooral anders om nuchter te zijn; ik ken het x-gevoel donders goed, en dat maakt het wel iets anders (tel je zegeningen als je het nooit hebt gehad dan is dit iets makkelijker). Ik kan nu alleen heel goed de mindset hanteren, "je gaat dit keer niet gebruiken". Zolang ik zo denk, en de muziek is te gek/gezelschap is leuk dan wordt het vanzelf een topdag heb ik gemerkt.
Ik heb meerdere malen exact dezelfde vraag gehad, heb je al iets gehad, je hebt het ZO naar je zin? Ze snapten er niets van. Enige waar ik enige moeite mee had, vooral de vrouwen werden (op een prettige manier) veel knuffeliger/handtastelijker, en dat is nu eenmaal als je nuchter ben wat moeilijker, je eigen sociale remming is gewoon volop aanwezig. Je bent veel meer bewuster en dus voorzichtiger, terwijl onder X je je gewoon laat meegaan in het moment. Dat gevoel mistte ik dus wel <3
Wel heel leuke gesprekken gehad terwijl het merendeels (nog) vreemden voor me waren.
Maar je hoeft je totaal niet bezig houden met zaken als, moet ik nog bijpakken enzo. En qua energie maakt het weinig uit.

"Nuchter" bljven is tegenwoordig wel dúúr |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
bal130 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 00:33:

Tof! Draaimolen programmeert fantastische gedurfde line-ups. Petje af daarvoor. Juist in een tijd dat er veel geprogrammeerd wordt op basis van wat een hype is op TikTok. :)

Overigens stoer dat je in je eentje gaat. Lijkt me stiekem ook wel fijn: naar je favoriete artiesten zonder rekening te houden met anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
psy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:13:
[...]

Het is vooral anders om nuchter te zijn; ik ken het x-gevoel donders goed, en dat maakt het wel iets anders (tel je zegeningen als je het nooit hebt gehad dan is dit iets makkelijker). Ik kan nu alleen heel goed de mindset hanteren, "je gaat dit keer niet gebruiken". Zolang ik zo denk, en de muziek is te gek/gezelschap is leuk dan wordt het vanzelf een topdag heb ik gemerkt.
Ik heb meerdere malen exact dezelfde vraag gehad, heb je al iets gehad, je hebt het ZO naar je zin? Ze snapten er niets van. Enige waar ik enige moeite mee had, vooral de vrouwen werden (op een prettige manier) veel knuffeliger/handtastelijker, en dat is nu eenmaal als je nuchter ben wat moeilijker, je eigen sociale remming is gewoon volop aanwezig. Je bent veel meer bewuster en dus voorzichtiger, terwijl onder X je je gewoon laat meegaan in het moment. Dat gevoel mistte ik dus wel <3
Wel heel leuke gesprekken gehad terwijl het merendeels (nog) vreemden voor me waren.
Maar je hoeft je totaal niet bezig houden met zaken als, moet ik nog bijpakken enzo. En qua energie maakt het weinig uit.

"Nuchter" bljven is tegenwoordig wel dúúr |:(
Vanaf 16de tot 28ste heb ik uitgaan alleen met alcohol gedaan, heb andere middelen toen nooit echt gemist. In die periode ook regelmatig alleen naar feesten gegaan. Vanaf mijn 28ste tot mijn 30ste wel regelmatig andere middelen gebruikt op feestjes; toch een keer nieuwsgierig geworden en de eerste paar keren zijn me heel goed bevallen.

Echter heb ik al snel nare ervaringen ermee gehad waardoor ik het nu eigenlijk niet meer wil doen, zelfs geen alcohol meer. Merk nu wel echt dat ik feesten heel anders ervaar; de interesse om te gaan is gewoon veel minder geworden en heb het ook weer snel gezien. Laatste feestje waar ik ben geweest ben ik na 2,5 uur al naar huis gegaan ofzo. Best gek, na 100+ feesten op me naam in binnen en buitenland.

Ik hou me nu vooral veel bezig met DJ'en, is al jaren mijn grootste hobby dus kan alsnog mijn ei wel kwijt in de muziek. En op huisfeestjes een goede reden om even in mijn eigen wereldje te zitten haha O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 07:45
Nog mensen op naar Boris Breijcha in Breda zaterdag? Voor als nog wel mijn plan ondanks dat er meerdere grotere festivals zijn.
Beetje jammer dat het om 18:00 begint en weer vrij vroeg is afgelopen geloof ik. Iemand enig idee hoe ''groot'' het is en wat er van te verwachten?

[ Voor 5% gewijzigd door FSSF op 16-08-2023 09:02 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

PWSteal schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Vanaf 16de tot 28ste heb ik uitgaan alleen met alcohol gedaan, heb andere middelen toen nooit echt gemist. In die periode ook regelmatig alleen naar feesten gegaan. Vanaf mijn 28ste tot mijn 30ste wel regelmatig andere middelen gebruikt op feestjes; toch een keer nieuwsgierig geworden en de eerste paar keren zijn me heel goed bevallen.

Echter heb ik al snel nare ervaringen ermee gehad waardoor ik het nu eigenlijk niet meer wil doen, zelfs geen alcohol meer. Merk nu wel echt dat ik feesten heel anders ervaar; de interesse om te gaan is gewoon veel minder geworden en heb het ook weer snel gezien. Laatste feestje waar ik ben geweest ben ik na 2,5 uur al naar huis gegaan ofzo. Best gek, na 100+ feesten op me naam in binnen en buitenland.

Ik hou me nu vooral veel bezig met DJ'en, is al jaren mijn grootste hobby dus kan alsnog mijn ei wel kwijt in de muziek. En op huisfeestjes een goede reden om even in mijn eigen wereldje te zitten haha O-)
Leuk, DJ 😎
Heb altijd veel respect gehad voor goede DJ's. Sinds covid ben ik op YouTube veel sets gaan luisteren (heb sets altijd veel leuker gevonden om te luisteren omdat dat me telkens kan verassen). Uiteindelijk kwam ik op het kanaal van Darkraver; in die tijd zond hij 2x per week een livestream uit waarbij de woensdag altijd vanalles kon zijn (altijd een bepaald thema, zolang het maar geen hardcore of hardstyle was dus zeer breed) en op donderdag een snellere set. Daarbij vaak ook contact met de ingelogde gebruikers van de chat en praten over de tracks enzo. Echt supertof.
Toen viel me eigenlijk ook op dat hij nog steeds een virtuoos is met vinyl wat je niet meer vaak ziet. Je kan live meekijken dus foutjes zijn zo gemaakt wat het extra leuk maakt. Knap hoe hij tracks aan elkaar weet de breien. Zeker in de huidige digitale tijd waarbij je nog wel eens kan afvragen wie nu eigenlijk echt live mixt op een festival.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bownbreaker
M'n eerste technofeest was direct met verboden middelen op. Ben er daardoor eigenlijk ook ingerold. Denk niet dat ik ooit naar zo'n feest toe was gegaan zonder de verboden specerijen. Inmiddels wel leren waarderen om nuchter/met alcohol op naar feesten en festivals toe te gaan. Te veel alcohol werkt je wel echt tegen. Laat het dan liever bij een paar pilsjes. Anders ben je helemaal leeg.

Was aan het begin wel moeilijk moet ik zeggen. Zie je om je heen iedereen op een bepaald level waardoor het soms een gevoel van jaloezie kon opwekken. Inmiddels is dat gelukkig een stuk makkelijker. Heb inmiddels ook wel een selectie van feesten en festivals waar ik graag gebruik en waar ik nuchter blijf. Dat was op het begin nog wel even zoeken. Nooit echt last van een dinsdagdip of iets, ben altijd aan het nagenieten. Kan wel een tijdje teren op een leuk festival.

[ Voor 7% gewijzigd door bownbreaker op 16-08-2023 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Op aanraden van collega nu geprobeerd:
- Charlotte de Witte (die ga ik toch eens vaker luisteren)
- Stephan Bodzin (dat trek ik niet, te langdradig, te veel een "flow" zonder piek, niets wat ik nog herken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy

psy

bownbreaker schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:45:
M'n eerste technofeest was direct met verboden middelen op. Ben er daardoor eigenlijk ook ingerold. Denk niet dat ik ooit naar zo'n feest toe was gegaan zonder de verboden specerijen. Inmiddels wel leren waarderen om nuchter/met alcohol op naar feesten en festivals toe te gaan. Te veel alcohol werkt je wel echt tegen. Laat het dan liever bij een paar pilsjes. Anders ben je helemaal leeg.

Was aan het begin wel moeilijk moet ik zeggen. Zie je om je heen iedereen op een bepaald level waardoor het soms een gevoel van jaloezie kon opwekken. Inmiddels is dat gelukkig een stuk makkelijker. Heb inmiddels ook wel een selectie van feesten en festivals waar ik graag gebruik en waar ik nuchter blijf. Dat was op het begin nog wel even zoeken. Nooit echt last van een dinsdagdip of iets, ben altijd aan het nagenieten. Kan wel een tijdje teren op een leuk festival.
Het stukje "leren nuchter te zijn" is me ook erg goed bevallen; vooral de wetenschap dat ik sowieso geen nadelige effecten zal voelen (misselijkheid, kan een avond verpesten) helpt enorm mee. En je hebt geen comedown wat behoorlijk kak kan voelen.

Het stukje anderen onder invloed te zien vind ik het moeilijkst. Je ziet ze gewoon spacen en dat hele specifieke gevoel mis ik wel naast het sociale remmingen stuk waar ik het eerder over had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bownbreaker
psy schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Het stukje "leren nuchter te zijn" is me ook erg goed bevallen; vooral de wetenschap dat ik sowieso geen nadelige effecten zal voelen (misselijkheid, kan een avond verpesten) helpt enorm mee. En je hebt geen comedown wat behoorlijk kak kan voelen.

Het stukje anderen onder invloed te zien vind ik het moeilijkst. Je ziet ze gewoon spacen en dat hele specifieke gevoel mis ik wel naast het sociale remmingen stuk waar ik het eerder over had.
Comedowns krijg ik al jaren niet meer, dat los ik op met een klein beetje keta. Dan ease je heel geleidelijk terug naar je nuchtere staat. Wel oppassen met de dosis want het kan je ook naar een andere dimensie sturen. Meestal val ik onder invloed van wat restjes keta in slaap en word ik volgende dag weer aardig fit wakker zonder me ooit down te hebben gevoeld op het eind van de avond. Voor zover ik weet vindt er ook geen schadelijke interactie plaats met keta en is het een relatief veilig middel.

Ook gelijk die blind birds voor Loveland 2024 op de kop getikt. Voor 80 euro 2 dagen is een koopje vandaag de dag. Zo van genoten dat ik er dit jaar maar eens een dagje achteraan plak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Ik vind dat een heel coole track.
Maar dat komt ook omdat ik het origineel een echte classic vind (YouTube: House Of Venus - Dish & Tell).

Als ik deze opzoek wordt het gewoon onder techno geschaard https://www.discogs.com/r...-House-Of-Venus-Dish-Tell
Maar ik beschouw dat niet echt als techno. Wat is nu eigenlijk techno? Op discogs is die definitie heel breed. Ik heb een tijdje terug een live-set beluisterd die ik echt supertof vond van allemaal classics, en als je het overzichtje ziet wat ik tot dan had, dan vallen ze echt allemaal onder techno

[Afbeelding]
Doet me gelijk weer denken aan die "Turn Up Da Bass" bandjes van vroeger als ik sommige van die tracks hoor :9 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Uhmmm....WHAT ABOUT THIS!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
bownbreaker schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

Comedowns krijg ik al jaren niet meer, dat los ik op met een klein beetje keta. Dan ease je heel geleidelijk terug naar je nuchtere staat. Wel oppassen met de dosis want het kan je ook naar een andere dimensie sturen. Meestal val ik onder invloed van wat restjes keta in slaap en word ik volgende dag weer aardig fit wakker zonder me ooit down te hebben gevoeld op het eind van de avond. Voor zover ik weet vindt er ook geen schadelijke interactie plaats met keta en is het een relatief veilig middel.

Ook gelijk die blind birds voor Loveland 2024 op de kop getikt. Voor 80 euro 2 dagen is een koopje vandaag de dag. Zo van genoten dat ik er dit jaar maar eens een dagje achteraan plak.
Moest toch een paar x lezen en googlen om erachter te komen wat 'blind birds' nou precies waren ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBjsjZSBAYGgvC9CNyYWEEh7dMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gba6DhyfZGjO2LZlEVuHoARb.png?f=fotoalbum_large

Link: https://loveland.nl/festival/festival-tickets/

Op zicht een goede deal voor een heel weekend. Zeker als je nagaat dat een zaterdagkaartje voor meer dan 80 euro wegging op ticketswap! en tevens de prijzen van Love Land zelf.

Voorverkoop 1: € 68,46
Voorverkoop 2: € 80,46

Loveland Card, passepartout: € 130,46

Blind Bird, weekend: € 83,46
weekend 1: € 88,46
weekend 2: € 100,46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Er komt genoeg goede muziek langs, thx voor jullie links.
Het is bijna niet bij te houden allemaal.

Deze kwam laatst langs op m'n (Dekmantel) spotify list en wilde hem toch even meegeven.
YouTube: Hudson Mohawke & Nikki Nair - Set The Roof (ft. Tayla Parx)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Tadream schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:21:

Deze kwam laatst langs op m'n (Dekmantel) spotify list en wilde hem toch even meegeven.
Zooo die naam heb ik lang niet voorbij zien komen. 'Fuse' staat nog steeds in mijn playlist blijf het echt een geweldige productie vinden. Toen deze track gemaakt werd dat was echte een goeie tijd voor het genre 'Trap'

[ Voor 6% gewijzigd door Jantjo op 17-08-2023 20:06 ]

• Jantjo
Tadream schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:21:

Ook het festival bezocht dit jaar?

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Jantjo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Ook het festival bezocht dit jaar?
Nee ik was nog op vakantie maar ik ga zeker kijken of het volgend jaar lukt.
Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste