Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:26
Komend weekend prima weertje dus maar even naar 909. Is toch om de hoek. Zondag knallen en zaterdag ff voor de gezelligheid een paar setjes meepakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:37
paragon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:30:
Komend weekend prima weertje dus maar even naar 909. Is toch om de hoek. Zondag knallen en zaterdag ff voor de gezelligheid een paar setjes meepakken.
Was ook al aan het nadenken of ik even zou langs gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:06:
Potverdrie zin in Free Your Mind _/-\o_ :9~ .
Insmeren geblazen komend weekend O+ 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
paragon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:30:
Zijn er nog bepaalde DJ's die je wilt zien? en Zo ja welke?

[ Voor 6% gewijzigd door Jantjo op 31-05-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Insmeren geblazen komend weekend O+ 8) .
Erg nette prijs trouwens voor deze tijd. _/-\o_
Was toch even nieuwsgierig na jouw post (meer voor de lineup) maar kwam dit tegen tijdens het browsen op hun website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWFnLAVB8vVz52BcKbedkVk3p1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YfihBCIP7qrhrNEWMWPEDIvZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Jantjo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Zijn er nog bepaalde DJ's die je wilt zien? en Zo ja welke?
Zaterdag vooral mensen opzoeken, maar qua DJs Secret Cinema, Jeff Mills en Kobosil of Fjaak, maar als het heel zonnig is kan het best zijn dat ik ff Philou Louzolo ga proberen.

Zondag iig Enrique en Charlotte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jantjo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:40:
[...]

Erg nette prijs trouwens voor deze tijd. _/-\o_
Was toch even nieuwsgierig na jouw post (meer voor de lineup) maar kwam dit tegen tijdens het browsen op hun website.
Maar als je binnen bent is het over hoor. Prijs van het kaartje was iets goedkoper vorig jaar en toen betaalde ik voor 1 fucking pizza puntje 8 euro!!!!!!!!
Echt schandalig duur binnen. Allemaal fancy food truckers met ZZPers achter de balie wat werken niet heeft uitgevonden behalve de prijs. We willen gewoon een broodje kroket en patat JA, voor 3 euro als het kan.

Einde bericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:54:
[...]

Maar als je binnen bent is het over hoor. Prijs van het kaartje was iets goedkoper vorig jaar en toen betaalde ik voor 1 fucking pizza puntje 8 euro!!!!!!!!
Echt schandalig duur binnen. Allemaal fancy food truckers met ZZPers achter de balie wat werken niet heeft uitgevonden behalve de prijs. We willen gewoon een broodje kroket en patat JA, voor 3 euro als het kan.

Einde bericht.
Ik begrijp je opmerking volkomen.. ik denk dat tegenwoordig iedereen zich wel een hoedje schrikt van de prijzen die er gevraagd worden op festivals. Maar ik denk dat ondanks de hoge prijzen die ondernemers daar vragen alsnog niet zoveel omzetten aan het einde van de dag als wij denken.

Ik heb wel eens meekregen van mensen die ik ken en wel eens op food festivals stonden dat ze een groot deel van hun dagomzet (~30-40 % ofzo) moesten afstaan aan de organisatie. Een aanname maar denk dat dergelijke voorwaarden ook gelden op deze festivals ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WU876IVagAux5vOjvTGEPlDe7SQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4a67H6QlZA2NIcCGMJYUle4t.png?f=fotoalbum_large

bron: https://www.deondernemer.nl/actueel/horeca/foodtrucks-de-haken-en-ogen-van-rollende-keukens~291639

Helaas wordt dit uiteraard alsnog wel doorberekend naar de bezoekers. :'(
2 of zelfs 3 muntjes is al gauw 8-12 euro omgerekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:12
Voor wie het heeft gemist.
Speedy J op 909 festival 2022.

Jantjo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:03:
Helaas wordt dit uiteraard alsnog wel doorberekend naar de bezoekers. :'(
2 of zelfs 3 muntjes is al gauw 8-12 euro omgerekend.
Ik heb de prijzen inmiddels al geaccepteerd, omdat ik meer baco drink dan bier. Als het om eten gaat dan is het wat fruit en iets van pasta. Dat vult tenminste nog in vergelijking met een hamburger of iets dergelijks.
Het enige wat ik vooral weiger is om 5euro te betalen voor een fles water.

[ Voor 92% gewijzigd door Tjesus op 02-06-2023 21:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Vandaag Free Your Mind, daar zijn de muntjes 2,95. Een biertje is dus niet extreem duur (tenzij ze in shotglaasjes zitten). Ben wel benieuwd naar een flesje water, vorig jaar moest je op FYM 2 munten betalen voor een flesje van 0,25ltr. ;(

Gelukkig zit ik in de situatie dat ik me er niet prese druk om hoef te maken. Het zal mijn festival ervaring niet veranderen. Zodra ik de muntjes afgerekend heb probeer ik het zsm te vergeten. Doorgaans kost een avondje in de stad doorhalen meer. Dan reken ik inclusief de toegangskaart. Op de een of andere manier drink ik tijdens een avond/nacht stad veel meer dan tijdens een festival. O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Nhz op 03-06-2023 06:13 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
5 decibel minder is volgens mij een aardig forse volumeverlaging bij free your mind: https://www.gelderlander....r-direct-omlaag~aedf7901/

[ Voor 13% gewijzigd door bownbreaker op 03-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
bownbreaker schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:52:
5 decibel minder is volgens mij een aardig forse volumeverlaging bij free your mind: https://www.gelderlander....r-direct-omlaag~aedf7901/
De volumeknop moet dit weekend bij het tweedaagse house- en technofestival festival Free Your Mind omlaag. Dat heeft de Arnhemse burgemeester Ahmed Marcouch besloten. Arnhem sorteert daarmee voor op een strenger beleid voor grote festivals en evenementen in de stad.

Ook houdt de Arnhemse omgevingsdienst dit weekend meer geluidsmetingen dan voorheen gebruikelijk was én wordt er strenger gecontroleerd op parkeren in woonwijken in de buurt van het festivalterrein aan de Stadsblokken.
Concrete aanleiding is de klachtenregen die volgde na Coupe des Templiers een studentenfeest dat drie weken geleden op de Stadsblokken plaatsvond. Omwonenden klaagden steen en been over de hard bastonen die tot ver in de omgeving te horen waren.
Lage dreunende tonen
Het zijn precies die lage dreunende tonen die voortaan minder voor overlast mogen zorgen. Om dat goed in kaart te krijgen worden lage frequenties zwaarder meegerekend in het gemiddelde van alle geluidshoogtes. Dat heet de dB(C).

En mocht het volume op de meest nabijgelegen gevel van een woning vanaf het festivalterrein tot nog toe 100 dB(C) bedragen dit weekend is dat nog maar 95 dB(C). Een verlaging van 5 dB(C) dus. En dat is fors: iedere toename van 3 dB(C) is immers een verdubbeling van het geluid.
Meldingen van overlast
Burgemeester Marcouch heeft zich bekommerd over de meldingen van overlast” laat een woordvoerster van de gemeente Arnhem weten. Bij een overtreding komt eerst een waarschuwing daarna volgt een last onder dwangsom.”

Het afgelopen jaar hield Free Your Mind zich overigens keurig aan de destijds geldende geluidsnormen. Toch kwamen er ook toen veel klachten over geluidsoverlast. Vorig jaren klaagden 180 mensen bij de provincie Gelderland en kwamen er 60 klachten binnen bij de gemeente Arnhem.
Parkeerproblemen in de wijk
De toegestane geluidsnorm op het festival zelf bedraagt overigens 102 decibel. Free Your Mind houdt veel geluid op het terrein door meerdere podia tegenover elkaar te plaatsen zodat dat het ene geluid het andere dempt” aldus de gemeentewoordvoerder. Zonder dat waren de maximaal toegestane geluidsnormen lager geweest.”
Behalve geluidsoverlast wil de gemeente Arnhem ook voorkomen dat woonwijken in de buurt van de Stadsblokken worden overspoeld met bezoekers die daar hun auto’s parkeren. Er komen verkeersregelaars te staan die telkens vragen of mensen in de wijk wonen aldus de gemeente. Blijkt dat niet het geval te zijn dan worden automobilisten doorverwezen naar parkeergarages in de buurt.
Andere festivals
Later deze zomer staan op de Stadsblokken onder meer nog het ASM-festival en het housefeest Karren Maar geprogrammeerd. De kans is groot dat ook die evenementen aan strengere normen worden onderworpen stelt de gemeentewoordvoerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
R.I.P. Free Your Mind en de festivals die gaan volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Nee, geen R.I.P. Ik dacht ook altijd ‘hoe hoger het volume, hoe beter’. Maar vorige week zaterdag Paradigm, Groningen: geluid was zachter (binnen en buiten), maar nog steeds goed. Ik vond het prettiger zelfs. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen bij Free your Mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
Wat ik dan weer een nadeel vind is dat het met oordoppen in weer net te zacht klinkt.
Waardoor je of verder naar voren moet kruipen of je oordoppen uit doet, wat ook niet ideaal is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig dat ik dit topic tegenkom. Morgen voor het eerst naar een Technofestival, FYM dus. Ga met 3 vrienden, die gaan aan de pillen maar ik houd het bij bier. Ben heel erg benieuwd en heb er vooral veel zin in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantjo
kraanwagen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:50:
Nee, geen R.I.P. Ik dacht ook altijd ‘hoe hoger het volume, hoe beter’. Maar vorige week zaterdag Paradigm, Groningen: geluid was zachter (binnen en buiten), maar nog steeds goed. Ik vond het prettiger zelfs. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen bij Free your Mind.
Hard geluid staat bij mij niet in relatie met beter. Echter is het wel een factor die ik associeer met hoe
ik de muziek beleef en met name voel. Zeker bij Techno vind ik het wel belangrijk dat je de bass ook kan voelen. En met een vrijmibo volume gaat dat gewoon niet.

Ik vind het persoonlijk ook een afknapper als de mensen om mij heen harder praten dan de muziek waar voor ik kom. Ik chargeer uiteraard een beetje maar 95 dB is gewoon niet heel erg hard :-/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:57:
Toevallig dat ik dit topic tegenkom. Morgen voor het eerst naar een Technofestival, FYM dus. Ga met 3 vrienden, die gaan aan de pillen maar ik houd het bij bier. Ben heel erg benieuwd en heb er vooral veel zin in!
Een aanname maar denk dat de meeste in dit topic hier per toeval zijn belandt :9
Althans ook ik dan 8) Ik had 'Tweakers' nooit geassocieerd met Techno en een een hele thread daarover.
Maar dat is het mooie van muziek en hoe het verschillende mensen samen brengt ;)

Maar aller aller eerste keer?! Weet bijna zeker dat je je wel gaat vermaken op FYM!
Zelf altijd met veel plezier ervaren. Je hebt iig een dag met mooi weer voor de boeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jantjo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:47:
[...]

Een aanname maar denk dat de meeste in dit topic hier per toeval zijn belandt :9
Althans ook ik dan 8) Ik had 'Tweakers' nooit geassocieerd met Techno en een een hele thread daarover.
Maar dat is het mooie van muziek en hoe het verschillende mensen samen brengt ;)

Maar aller aller eerste keer?! Weet bijna zeker dat je je wel gaat vermaken op FYM!
Zelf altijd met veel plezier ervaren. Je hebt iig een dag met mooi weer voor de boeg
Jup, natuurlijk genoeg feesten gehad waar wel eens techno gedraaid werd maar niet zoals dit. Invetten en gaan morgen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:12
Vanaf 13u lekker livestreamen vanaf 909 voor de thuisblijvers (me included :p)

https://www.youtube.com/live/AM6fdAw01BQ?feature=share

https://www.youtube.com/live/lhc35lSVmqs?feature=share

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat was me het feest wel! Echt van genoten, ook wel ontdekt dat er echt verschil in zit en dat je soms ook gewoon even moet gaan zitten. Had eigenlijk wel spierpijn verwacht maar nergens last van. Heb al tegen m’n vrienden gezegd dat ik vaker mee ga :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30
Jantjo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:34:
[...]

Hard geluid staat bij mij niet in relatie met beter. Echter is het wel een factor die ik associeer met hoe
ik de muziek beleef en met name voel. Zeker bij Techno vind ik het wel belangrijk dat je de bass ook kan voelen. En met een vrijmibo volume gaat dat gewoon niet.

Ik vind het persoonlijk ook een afknapper als de mensen om mij heen harder praten dan de muziek waar voor ik kom. Ik chargeer uiteraard een beetje maar 95 dB is gewoon niet heel erg hard :-/
Precies dit. Het gaat met name om "geluidsdruk" bij dansmuziek. Het hoeft helemaal niet knalhard te gaan, zeker te hard mid en hoog is erg vervelend voor ons menselijk gehoor, daar zijn we relatief meer gevoelig voor omdat de menselijke stem frequenties daar zitten. Maar om op te dansen wil je een fysiek effect hebben, je wil de bas voelen. Dat kan prima zonder bizar hoge volumes.

Het lastige is wel dat lage tonen lastiger te "sturen" zijn en dus ook veel verder overlast kunnen creeeren door allerhande resonanties. Dat is vaak waar er tegenwoordig over geklaagd wordt vanuit de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:47
Dit gaat helaas wel een trend worden. De drempel voor mensen om te klagen is lager, en er zijn ook meer evenementen (eerlijk is eerlijk). Maar het zal heel moeilijk worden om een werkbare oplossing te vinden. Mensen die in de buurt wonen willen lagere geluidsnormen, mensen op het festival willen voldoende geluid beleven. Verplaats je een evenement naar een buitengebied, komen de natuurbeschermingsorganisaties weer om de hoek kijken dat de natuur onevenredig belast wordt.

Tenzij een van de belanghebbenden toegeeft (al dan niet gedwongen) wordt dit een eindeloze discussie. Overigens ben ik er vrij zeker van de de festivalganger aan het kortste eind gaat trekken.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Gisteren op '909' weinig/geen netwerk...
Waardoor het vinden van je vrienden een hele opgave wordt als je niet op een goeie vaste plek hebt afgesproken. Ik zeg er wel bij ik gebruik nog een iPhone 7 maar hoorde van veel mensen dat ze hier ook last van hadden.

Maar het valt mij op dat dit (geen bereik) wel vaker weer een dingetje aan het worden is tijdens festivals.

Iemand dit ook ervaren??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
In een ver ver verleden, op een van de eerste Sonar festivals in Barcelona, hadden ze bij een outdoor stage het geluid zo afgeregeld dat het perfect klonk op de dansvloer, maar als je het hoekje omging (letterlijk, niet figuurlijk hihi) hoorde je er vrijwel niets meer van. Geen idee hoe ze dat gedaan hebben, er stond me iets bij dat ze daar samen met een of andere professor op het gebied van geluid een van de eerste line-arrays hadden opgehangen (weet niet meer welk merk). Dat was behoorlijk indrukwekkend, dus het kan wel qua minimaliseren geluidsoverlast en maximaliseren goed geluid met voldoende druk.

Een andere keer was ik bij een vriend in Berlijn, en daar gingen we naar een zgn "tanzbar" en het geluid was daar echt ontzettend goed: je voelde de bass, er werd daardoor gedanst, maar je kon nog steeds met elkaar praten zonder te schreeuwen. Bij navraag bleek dat ze op een aantal strategische plekken subwoofers ingebouwd hadden, met heel veel vermogen qua versterking erachter, en dan opvullen met kleine mid/high speakertjes die op de dansvloer gericht waren. Echt superslim, en heel erg fijn en goed geluid. Ik heb het idee dat er in NL op veel plekken niet supergoed over geluid nagedacht wordt, en vooral wordt gedacht: Funktion One+ zo hard mogelijk == goed geluid.

Ik ben ooit uitgenodigd door David Mancuso (RIP) op z'n Loft party in London, en die man was natuurlijk compleet geobsedeerd door goed (analoog) geluid. Dat is zo'n fijne ervaring, dan wil je daarna niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jantjo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:12:
Waardoor het vinden van je vrienden een hele opgave wordt als je niet op een goeie vaste plek hebt afgesproken. Ik zeg er wel bij ik gebruik nog een iPhone 7 maar hoorde van veel mensen dat ze hier ook last van hadden.

Maar het valt mij op dat dit (geen bereik) wel vaker weer een dingetje aan het worden is tijdens festivals.

Iemand dit ook ervaren??
Gisteren in Arnhem totaal geen last van gehad, kon zelfs geen vertraging merken bij het versturen van berichten. Gebruik wel een iPhone 13 maar kan mij haast niet voorstellen dat dat uitmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Enige festival waar ik dit echt merk is Draaimolen. Maar eigenlijk vind ik dat wel prima. Ik vind het ook wel prima om alleen te zijn eigenlijk. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus

Iemand dit ook ervaren??
Van alle festivals springt Awakenings op Hilvarenbeek het meest uit. Een sms, naast Whatsapp, versturen/ontvangen was de hele dag wel een uitdaging.

De paar keer dat ik naar Lowlands ben geweest, had ik ook geregeld geen/weinig bereik. Daar had ik gelukkig niet zoveel last van, omdat ik zoveel van tent/stage aan het wisselen was, dat ik tussendoor toch wel bereik kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nhz schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 06:09:
Vandaag Free Your Mind, daar zijn de muntjes 2,95. Een biertje is dus niet extreem duur (tenzij ze in shotglaasjes zitten). Ben wel benieuwd naar een flesje water, vorig jaar moest je op FYM 2 munten betalen voor een flesje van 0,25ltr. ;(
Ik vond de prijzen wel meevallen. Broodje kroket was anderhalve munt. Wel oke.
Geluid was prima, hoeft van mij echt niet harder ofzo hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Tjesus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Van alle festivals springt Awakenings op Hilvarenbeek het meest uit. Een sms, naast Whatsapp, versturen/ontvangen was de hele dag wel een uitdaging.

De paar keer dat ik naar Lowlands ben geweest, had ik ook geregeld geen/weinig bereik. Daar had ik gelukkig niet zoveel last van, omdat ik zoveel van tent/stage aan het wisselen was, dat ik tussendoor toch wel bereik kon krijgen.
Dit is niet zo ingewikkeld, puur overbelasting van de capaciteit die er neergezet is qua masten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Stimulate14 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:05:
[...]

Ik vond de prijzen wel meevallen. Broodje kroket was anderhalve munt. Wel oke.
Geluid was prima, hoeft van mij echt niet harder ofzo hoor.
Klopt, het was dit jaar minder erg dan vorig jaar. De flesjes water waren ook groter, de biertjes waren gewoon normaal. Met 2,95 kan je daar niets van zeggen.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Iemand dit ook ervaren??
Terug naar de goede oude tijd. Ik kan me nog goed herinneren dat we elkaar SMSjes stuurden met tekst en tijdstip: "Waar sta je? 16:30" > "Main, links voor. 18:00"

Soms kon je uren wachten tot je SMSje aan kwam, laat staan tot je antwoord had ontvangen.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Tjesus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:03:
Voor wie het heeft gemist.
Speedy J op 909 festival 2022.

[YouTube: SPEEDY J ▪ LIVE AT 909 FESTIVAL 2022 AMSTERDAM]

[...]

Ik heb de prijzen inmiddels al geaccepteerd, omdat ik meer baco drink dan bier. Als het om eten gaat dan is het wat fruit en iets van pasta. Dat vult tenminste nog in vergelijking met een hamburger of iets dergelijks.
Het enige wat ik vooral weiger is om 5euro te betalen voor een fles water.
Is dit dezelfde gast als van "Something for your mind"? Loopt ie al een tijdje mee 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
ST10©DE schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Is dit dezelfde gast als van "Something for your mind"? Loopt ie al een tijdje mee 8)
Yups thats him..

Hij is inmiddels onderdeel van het Nederlandse techno meubilair ja :-)
Hij gaat al een heeeeele lange tijd mee inmiddels..

Misschien ook wel eens eerder gehoord ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Jantjo op 05-06-2023 16:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Jantjo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Yups thats him..

Hij is inmiddels onderdeel van het Nederlandse techno meubilair ja :-)
Hij gaat al een heeeeele lange tijd mee inmiddels..

Misschien ook wel eens eerder gehoord ;-)

[YouTube: speedy j pullover first remix]
Tsjek, Pullover! Samen met “don’t you want me” van Felix destijds een van mijn favoriete nummers.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
olafmol schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:39:
[...]

Dit is niet zo ingewikkeld, puur overbelasting van de capaciteit die er neergezet is qua masten.
Je zou bijna zeggen dat je aan de hand van de data van het aantal bezoekers van vorige edities en
tevens nog met de factor van het aantal verkochte kaarten van deze editie/een schatting hiervan
zo bepaald hoeveel masten er nodig zullen zijn.

Maar misschien is dat mijn logica 8)

Maar ik weet ook niet hoe hoog deze kostenpost is voor organisaties dat ze overwegen om
dit niet als dienst (als in genoeg masten) te faciliteren voor hun bezoekers.

Het zal me niet verbazen als ook de kosten van deze masten , uiteraard door de oorlog, zo onwijs zijn gestegen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Jantjo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:22:
[...]

Je zou bijna zeggen dat je aan de hand van de data van het aantal bezoekers van vorige edities en
tevens nog met de factor van het aantal verkochte kaarten van deze editie/een schatting hiervan
zo bepaald hoeveel masten er nodig zullen zijn.

Maar misschien is dat mijn logica 8)

Maar ik weet ook niet hoe hoog deze kostenpost is voor organisaties dat ze overwegen om
dit niet als dienst (als in genoeg masten) te faciliteren voor hun bezoekers.

Het zal me niet verbazen als ook de kosten van deze masten , uiteraard door de oorlog, zo onwijs zijn gestegen :P
Is zeker een geld kwestie. Die dingen en de achterliggende infrastructuur en beheer komen niet voor niks.

[ Voor 5% gewijzigd door olafmol op 05-06-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nhz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Terug naar de goede oude tijd. Ik kan me nog goed herinneren dat we elkaar SMSjes stuurden met tekst en tijdstip: "Waar sta je? 16:30" > "Main, links voor. 18:00"

Soms kon je uren wachten tot je SMSje aan kwam, laat staan tot je antwoord had ontvangen.
Ik schakelde altijd naar 3G, terwijl iedereen op 4G zit. Nu idem met 4G ipv 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:30:
[...]

Ik heb je workaround gisteren geprobeerd ;-).. die had ik nog onthouden van je reply tijdje geleden
maaar die werkte gisteren helaas niet.

Toen was de boodschap "no service" :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Jantjo op 05-06-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Daarom had (iig) ID&T aan het begin van dit millennium op festivals vaak een samenwerking een mobiele provider en stonden er steunmasten opgesteld. Geen idee of dat nog steeds gebeurt of dat ze inmiddels "gewoon" vertrouwen op het reguliere netwerk.

Aan de andere kant is het niet hebben van bereik wel beter voor de sfeer. Staat tenminste niet iedereen de hele tijd naar z'n telefoon te kijken. Alhoewel er natuurlijk nog steeds continue gefilmd zal worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Nhz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Overdag redt ik me wel het wordt meer een probleem voor de situatie als iedereen naar huis gaat
en of je meerijdt en elkaar niet kan vinden ;(

Er was trouwens nog een bijkomstig probleem.
Helemaal mijn eigen schuld.. maar ik kon dus ook niet in mijn bank app om geld over te maken.
Kwam er daar achter dat ik niet genoeg saldo had op mijn betaalrekening..
das is best balen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Stimulate14 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:30:
[...]

In de tijd waar ik het over heb hadden we nog geen 4G. Ik vraag me af of we toen al konden 'wappen', wat later vervangen werd door GPRS als ik me niet vergis.

Jep ik ben oud. :P

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paragon

Iemand dit ook ervaren??
Ik was beide dagen op 909. Ik kreeg alleen geen contact met mensen die Vodafone hebben. Berichten werden wel verstuurd, maar niet afgeleverd. Sms lukte dan over het algemeen wel. Zondag was het iets beter, maar ook net wat rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:49

Iemand dit ook ervaren??
Ik was er zaterdag en de meeste van ons hadden nergens last van. Ik ook niet (T-Mobile) maar twee vrienden uit onze groep wel. Dus ik moest regelmatig een hotspot opzetten om ze te faciliteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jantjo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Ik heb je workaround gisteren geprobeerd ;-).. die had ik nog onthouden van je reply tijdje geleden
maaar die werkte gisteren helaas niet.

Toen was de boodschap "no service" :'(
3G is inderdaad uit, maar 4G zou moeten werken :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Stimulate14 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:15:
[...]

3G is inderdaad uit, maar 4G zou moeten werken :*) .
Daar zat ik oorspronkelijk op ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantjo
via 'Zoeken' deze niet tegengekomen als eerdere post.

maar wat een set

LAURENT GARNIER ▪ FULL 4-HOUR MASTERPIECE at 909 FESTIVAL 2017 | remastered audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantjo
Paar weken geleden ging het hier kort over het volume op festivals (met verschillende belevenissen) dit naar aanleiding van het verlagen van het aantal decibels op Free Your Mind.

Ik was afgelopen zaterdag even richting 'Mystic Garden' en raakte toevallig aan de praat met een geluidsman. Dus ik dacht laat me direct gebruik maken van dat moment en heb gelijk ff doorgevraagd :)

Hij informeerde mij dat de bij de meeste festival ~110dB / 115dB(c) gehanteerd wordt.
Hoe ik zijn uitleg geinterperteerd heb is dat de dB(c) de waarde is als je de bass meerekent bij het totale volume.

Mogelijk dat dit voor sommige hiero al algemene kennis was, maar was zelf altijd in de veronderstelling lager/minder was.

Het zou iig inhouden als ze het met 5 dB gaan verlagen dat we het dan over '~105dB / 110dB(c)' hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Jantjo op 19-06-2023 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
Jantjo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:01:
Paar weken geleden ging het hier kort over het volume op festivals (met verschillende belevenissen) dit naar aanleiding van het verlagen van het aantal decibels op Free Your Mind.

Ik was afgelopen zaterdag even richting 'Mystic Garden' en raakte toevallig aan de praat met een geluidsman. Dus ik dacht laat me direct gebruik maken van dat moment en heb gelijk ff doorgevraagd :)

Hij informeerde mij dat de bij de meeste festival ~110dB / 115dB(c) gehanteerd wordt.
Hoe ik zijn uitleg geinterperteerd heb is dat de dB(c) de waarde is als je de bass meerekent bij het totale volume.

Mogelijk dat dit voor sommige hiero al algemene kennis was, maar was zelf altijd in de veronderstelling lager/minder was.

Het zou iig inhouden als ze het met 5 dB gaan verlagen dat we het dan over '~105dB / 110dB(c)' hebben
Ik heb beroepsmatig te maken met de reguleringskant van het geluidsniveau op festivals en zie een beweging dat men idd een dB(C)-norm op wil gaan leggen omdat bass het geluid is dat het verste draagt. Ik ben alleen bang dat het in dat geval niet over de niveaus zal gaan die jij in je post aangeeft. Omwonenden van festivals zijn mondiger geworden en protesteren harder en via meer kanalen dan vroeger..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantjo
voor de peeps die ook van Detroit houden ;)

CARL CRAIG at 909 FESTIVAL WEEKEND 2023 | AMSTERDAM

Had me die dag wel vermaakt tijdens deze set. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Hier mensen die naar Parkzicht outdoor gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUiJN6CfOB0jnyFeGIJbWGyKFys=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xf4OkwQlxG9jsWuN9fIz1fUu.jpg?f=fotoalbum_medium

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Olivier Weiter @ Komm Schon Alter Festival 2023

stijl: deep house / melodische techno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik moet zeggen dat de sets van The Boom Room ook zeer fijn zijn, en dan heb ik het nu even over het 9 jarige bestaan.

This 9 hour broadcast contains not all, but definitly a lot of important tracks we played during the last 9 years of The Boom Room.

Hierrr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bownbreaker
Wie gaan er allemaal naar Awakenings Summer Festival aankomend weekend? Ik ga zaterdag en begin er steeds meer zin in te krijgen. Het lijkt wel een warme dag te worden, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.

EDIT: Op dit moment 33 graden, dat is wel heel erg warm...

[ Voor 15% gewijzigd door bownbreaker op 02-07-2023 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
Ik ben erbij @bownbreaker :D begint hier ook al aardig te kriebelen. Timetable aan 't doorpluizen, dat word keuzes maken! Ben ook erg benieuwd naar hoe goed het geluid is, iemand postte hier dat het echt ontzettend dik voor mekaar was daar vorig jaar (mogelijk was jij dat?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjesus
Ik ben ook erbij op de zaterdag. Waarschijnlijk grotendeels bij Area X te vinden in de middag. Setaoc Mass en Oscar Mulero zijn toch twee namen die ik heel graag wil zien.

In de avond moet ik nog maar even zien wat ik ga bezoeken. Misschien Shinedoe bij area L en dan naar Dax J. Het belooft iig wel een mooie dag te worden gezien de timetable.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
Gaargod schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:59:
Ik ben erbij @bownbreaker :D begint hier ook al aardig te kriebelen. Timetable aan 't doorpluizen, dat word keuzes maken! Ben ook erg benieuwd naar hoe goed het geluid is, iemand postte hier dat het echt ontzettend dik voor mekaar was daar vorig jaar (mogelijk was jij dat?).
Was ik inderdaad. Weet ook dat ik niet de enige was die dit vond :) las het ook terug in de comments op YouTube bij sets en anderen hier.

Ik ga sowieso even Dax J pakken. Wil ook even het terrein wat meer verkennen dan vorig jaar. Als het overdag zo warm wordt, heb ik toch pas vanaf rond 18:00 pas zin om echt te dansen en te zweten :). Moet me verder nog verdiepen in de timetable.

Zie wel dat het niet is uitverkocht. Voorgaande edities waren dat vaak wel. Zou dit het effect van de inflatie zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door bownbreaker op 02-07-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjesus
bownbreaker schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:21:
Zie wel dat het niet is uitverkocht. Voorgaande edities waren dat vaak wel. Zou dit het effect van de inflatie zijn?
Denk zelf een combinatie van. Niet alleen inflatie.
De afgelopen weken had ik in mijn omgeving een beetje rondgevraagd om te kijken wat er mogelijk was voor busvervoer en hoorde heel vaak dat die persoon die dag naar een ander festival (Dreamfields) gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
Yes! Aankomend weekend Awakenings, beide dagen, ontzettend veel zin in! Ben afgelopen mei ook geweest, was top maar qua opmaak niet super, geluid was prima. Summer festival is wel wat beter hoor ik, op beide gebieden we gaan het meemaken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy

psy

Afgelopen zaterdag naar Parkzicht Outdoor. Heerlijke dag gehad wel fris 's avonds, blijf me er wel aan verbazen dat één consumptie water duurder is bij afrekenen dan bier. Maar goed.

Komende zaterdag naar The Promised Land:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBDcpXjlU-EGiRcICV__3oJnBuw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/XlqO0TtnGU6GR1RdXVscwPgT.png?f=fotoalbum_medium

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Dat ziet er gezellig uit @psy :) Goeie mix ook qua stijlen / artiesten. Hoop ouwe klasbakken met een berg ervaring, dat kan een lekker dagje worden!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:03
Weer een editie van Fusion achter de rug, wederom fantastisch om mee te mogen maken.

Al voor de tweede keer op rij aangenaam verrast door Kaufmann. Hele chille stijl, dit is het setje van dit jaar:

https://on.soundcloud.com/nuXjDwtrpQowrYD76

Mocht je op awakenings festival vroeg zijn en in de gelegenheid zijn om Sama te checken (zag dat die een van de areas opent) ook zeker doen! Zeer verrast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Ik heb onverwachts twee (gratis) kaarten aangeboden gekregen voor 'Festival De Achtertuin' nabij Rotterdam. Ik ken het festival niet en om eerlijk te zijn ben ik ook nog nooit in Rotterdam geweest voor een festival. Toffler en Perron wel goede ervaringen mee overigens.

Ik twijfel nog een beetje, volgende week gaan we richting Paradigm in Groningen. Op zich hoef ik niet meer elke meer een festival mee te pakken, maar vind het op zich juist wel leuk om wat nieuws mee te maken. Zowel qua stad als festival, wellicht toch weer net ander publiek. :)

Je leeft maar 1x, toch? O-)

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:25
Gaargod schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:59:
Ik ga al sinds 2007 elk jaar naar festival in spaarnwoude en vorig jaar in Hilvarenbeek viel me echt op hoe snoeihard het geluid was. Ze mogen daar duidelijk meer geluid produceren dan in spaarnwoude. In spaarnwoude is het geluid gewoon goed maar red ik het wel zonder oordopjes. In Hilvarenbeek ben ik nog oordopjes gaan kopen, t ging echt hard. Ook in de tenten, wat in spaarnwoude toch vaak wat holler klinkt, ging het in Hilvarenbeek echt snoeihard.

Helaas geen festival voor mij dit weekend ivm vrijgezellenweekend van een vriend. Had er toch wel zin in gehad, maar heb gelukkig het spring weekend al meegepikt.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28
HansAnders07 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:40:
Weer een editie van Fusion achter de rug, wederom fantastisch om mee te mogen maken.

Al voor de tweede keer op rij aangenaam verrast door Kaufmann. Hele chille stijl, dit is het setje van dit jaar:

https://on.soundcloud.com/nuXjDwtrpQowrYD76

Mocht je op awakenings festival vroeg zijn en in de gelegenheid zijn om Sama te checken (zag dat die een van de areas opent) ook zeker doen! Zeer verrast.
Ik was er ook bij! 8) Heerlijk, ondanks dat het een beetje overleven was d.m.v. de nacht doorhalen (welke stage precies weet ik niet meer, kleine stage maar dat ging heel prima) om vervolgens uiteindelijk toch een paar uurtjes bij iemand anders in de tent te slapen voor een paar uurtjes omdat het toch wat fris werd. :P

Geluid was overal echt dikke prima, op de 90`s rave stage :+ na, volgens mij bewust zo gedaan maar het klonk in ieder geval nergens naar...

Festival de achtertuin had ik ook op het oog, iets dichterbij dan Fusion dus dat is wel lekker. _O- € 50,- + is echter wel prijzig voor zo een volgens mij klein feestje, maar misschien is het groter dan ik denk.

[ Voor 7% gewijzigd door FSSF op 06-07-2023 23:32 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Vind die kleinere festivals eigenlijk wel lekkerder, als ik die grote jongens zo zie, zat Decibel laatst nog eens te bekijken, brrrrr, wat een oppervlakte, zoveel podia het is me gewoon te veel en ook te ver. Je loopt je het leplazerus. Ik denk dat het me tegen zou staan eigenlijk. Ook FOMO gaat dan meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
psy schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:38:
Vind die kleinere festivals eigenlijk wel lekkerder, als ik die grote jongens zo zie, zat Decibel laatst nog eens te bekijken, brrrrr, wat een oppervlakte, zoveel podia het is me gewoon te veel en ook te ver. Je loopt je het leplazerus. Ik denk dat het me tegen zou staan eigenlijk. Ook FOMO gaat dan meespelen.
Decibel is geen techno, wegwezen! ;)
Maar eens hoor, de kleinere feestjes zijn superleuk. Leuk hoor, 120 DJ's op een festival maar je kan er maar één tegelijk zien. 909 is een pareltje wat dat betreft, al wordt dat ook al steeds groter.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 06-07-2023 23:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:30
Veel plezier iedereen bij awakenings (en andere festivals) dit weekend.
Kleine fomo, maar helaas kwam het toch helemaal goed uit voor mij dit jaar. Volgend jaar staat hij bovenaan de bucketlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:58
Toch wel 1 van de betere setjes van het 909 festival, Secret Cinema;

En weer een nieuwe naam voor mij met soortgelijke techno, Ndrx;

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Is er al iemand op promised land die even een foto van de timetable kan maken toevallig? Is online niet te vinden, twijfel of ik vanmiddag nog even ga als het uitkomt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Poahhh weetje hoor vandaag! Veel plezier aan iedereen die er vandaag op uit trekt. Denk er aan, goed smeren en hydrateren. :)

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Voor de geïnteresseerden, kreeg deze net door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN_h-kgyw9OirjF2gAEeus6ZjSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEtybLs5ejhCx8kP4OguLFuo.jpg?f=fotoalbum_large

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Awakenings en Bospop afgelast vanwege dreigend noodweer: 'Veiligheid boven alles' - https://nos.nl/l/2482124

Wtf!?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HansAnders07
Ik denk verstandig? Het is onzeker wat er gaat gebeuren en je kunt niet iedereen veilig laten schuilen daar.. lekker terrein aan het water met metalen tenten en grote podia. Wat ga je doen als het wel ineens wel écht noodweer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
Risico kan en wil je niet nemen inderdaad. Wildeburg zondag is ook afgelast zag ik net. Heel erg zuur voor organisatie, de campinggasten en mensen die zondag zouden gaan.

Campinggasten hebben ook geen slaapplek en moeten dus ook zien waar ze kunnen overnachten als ze van ver of met het vliegtuig zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Pukkelpop 2011 wil je niet nog een keer meemaken.
Van stralend mooi weer naar een ware hel in slechts enkele minuten met zelfs een paar doden tot gevolg.

Moeilijke maar moedige beslissing van de festivals die vandaag hebben moeten annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

sig69 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:17:
Is er al iemand op promised land die even een foto van de timetable kan maken toevallig? Is online niet te vinden, twijfel of ik vanmiddag nog even ga als het uitkomt.
Dit lees ik veel te laat sorry 😬
Was inderdaad vreemd. Alleen op het terrein zelf een timetable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Geeft niet, had al wat doorgekregen. Helaas niet gelukt om nog die kant op te gaan. Was het wat?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Ja, ik vond het leuk. Wat me echt beviel was de kleinschaligheid, voor 3 podia was het écht heel klein opgezet. Met als enorm voordeel dat je weinig hoefde te lopen, en dat je dus heel makkelijk kon switchen. We waren met 4 vrienden, en het was eigenlijk supersimpel om elkaar weer terug te vinden (wat op een groter festival soms toch best lastig kan zijn, zo niet onmogelijk).
Eigenlijk was het niet mijn keuze maar van een vriend/oud collega. Maar omdat het vooral ook op classics was geënt dacht ik, prima!

Ik ben vooral een oldschool house liefhebber, vanaf beginjaren ’90 met name richting de oude, niet al te snelle hardcore maar ook de belgische house uit de jaren 90 (zoals jumpstyle) vind ik heerlijk. Maar ook ben ik gewoon liefhebber, een goede technoset vind ik niet te versmaden maar vooral op een festival vind ik het belangrijk dat je met zijn allen gezamenlijk in eenzelfde flow komt. Dus liefst vrijwel allemaal in beweging. Dan vind ik de “soort” house nog minder belangrijk. Wat meehelpt is dat op dit soort festivals het publiek al duidelijk ouder is en echt op de soort muziek afkomt. En die sfeer was er heel vaak en dat vind ik top. Als ik het (nuchter) heel erg naar mijn zin heb, is het zéker geslaagd.

Eten was ook dikke prima, iets wat je de laatste jaren ook vaak ziet. Blijft jammer van de dure water consumptie (weer 1,5 bon) zeker ook omdat het verschrikkelijk heet was maar goed dat is dan voor een halve liter en dit keer kreeg je de dop mee. Zag later dat je ook voor 1,5 bon vers geperste jus d’orange kon krijgen, nou, doe me dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@psy Check vooral ook Wooferland 2 september dan even, is dezelfde organisatie en (veel) dezelfde namen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@sig69 Ja daar werd ook reclame voor gemaakt :)
Is wel ietsje groter met 5 podia.

Ik vind het quasi onmogelijk trouwens om een kloppend festivaloverzicht ergens te vinden. Ik zoek graag op DJ's maar dan krijg ik nooit een goed, compleet overzicht....
Als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
psy schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:01:
@sig69 Ja daar werd ook reclame voor gemaakt :)
Is wel ietsje groter met 5 podia.

Ik vind het quasi onmogelijk trouwens om een kloppend festivaloverzicht ergens te vinden. Ik zoek graag op DJ's maar dan krijg ik nooit een goed, compleet overzicht....
Als iemand nog tips heeft hou ik me aanbevolen.
Partyflock.nl? Hoewel er een leegloop van leden is geweest nog steeds een complete agenda volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
Blackouts schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:01:
[...]

Partyflock.nl? Hoewel er een leegloop van leden is geweest nog steeds een complete agenda volgens mij.
Gebruik ik zelf ook redelijk vaak. Denk voor 95% staat daar de hele line-up van een feest.
En ook zonder al te veel poespas. Soms moet je op de flyer/website van de organisatie erg goed zoeken en of handelingen verrichten om achter de line-up te komen

[ Voor 15% gewijzigd door Jantjo op 10-07-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
Woont iemand hier in Brabant of omstreken?

Ik was eigenlijk benieuwd of het uiteindelijk echt nodig was om de festivals (oa. Awakenings) helemaal af te lasten?

Hier (Amsterdam) heeft het een half uurtje of misschien zelf minder ff geraasd en toen was het voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Jantjo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:42:
Woon hier iemand Brabant of omstreken?

Ik was eigenlijk benieuwd of het uiteindelijk echt nodig was om de festivals (oa. Awakenings) helemaal af te lasten?

Hier (Amsterdam) heeft het een half uurtje of misschien zelf minder ff geraasd en toen was het voorbij.
Heb wel een beetje op Twitter rondgekeken en achteraf viel het volgens mij heel erg mee. Het zou iets van een half uurtje geregend hebben. Volgens mij was het in de omgeving van Zwolle het hevigst met de grootste hagelstenen etc. Achteraf jammer maar op dat moment kan je dat risico natuurlijk niet nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CHRlS
  • Laatst online: 11:45
Als we Omroep Brabant mogen geloven was het achteraf niet echt nodig geweest.

https://www.omroepbrabant...-konden-risico-niet-nemen

Maar snap ze ergens wel dat ze het niet aan durfden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
CHRlS schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:08:
Als we Omroep Brabant mogen geloven was het achteraf niet echt nodig geweest.

https://www.omroepbrabant...-konden-risico-niet-nemen

Maar snap ze ergens wel dat ze het niet aan durfden.
Ik snap het voorzorgsprincipe, maar heb het idee dat het behoorlijk doorslaat naar ‘we nemen geen enkel risico, want Pukkelpop’ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het heeft hier in Limburg alleen heel hard geregend. Het verbaasde mij ook allemaal. Maar ja achteraf is het allemaal erg makkelijk. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:32:
Het heeft hier in Limburg alleen heel hard geregend. Het verbaasde mij ook allemaal. Maar ja achteraf is het allemaal erg makkelijk. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan.
Nee ik ook niet. Zo een productie zit echt veel tijd in en om die dan te moeten gaan afzeggen :'(
Maar goed veiligheid is natuurlijk het belangrijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Ik vind het wel apart dat een organisatie geen nood plan heeft voor zoiets. Was wel wal een paar dagen te zien dat zondag waarschijnlijk slecht ging worden, en in de Hollandse zomers is onweer vaak wel een ding 😂.

Maar goed geen idee wat je dan zou moeten naast aflassen, je kunt niet iedereen in die grote tenten proppen en de rest naar auto’s of omliggende gebouwen ofzo.. hoe ga je dat regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
HansAnders07 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:25:
Ik vind het wel apart dat een organisatie geen nood plan heeft voor zoiets. Was wel wal een paar dagen te zien dat zondag waarschijnlijk slecht ging worden, en in de Hollandse zomers is onweer vaak wel een ding 😂.

Maar goed geen idee wat je dan zou moeten naast aflassen, je kunt niet iedereen in die grote tenten proppen en de rest naar auto’s of omliggende gebouwen ofzo.. hoe ga je dat regelen
Het is even een aanname (ben niet bekend met de constructies en degelijkheid van 'tenten')

Maar zijn tenten in geval van zulk noodweer juist niet objecten die ook voor gevaar kunnen zorgen?
Omver waaien, instorten etc..? Die gedachte kwam iig bij mij op dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Ter vergelijk, de schade bij The Promised Land in Velsen Zuid was enorm.
Nu was dat wel met de storm van een week geleden, maar je moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd was als er bezoekers zijn.

Check het filmpje op het Parool.
https://www.parool.nl/ams...niet-op-vrijdag~b2c67b2b/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Even al mijn filmpjes achter elkaar gezet en online gezet.
Achteraf vind ik het altijd te kort maar ja ik dans liever dan dat ik de hele tijd ga filmen *O* oOo

YouTube: The Promised Land 8-7-2023 (4k HDR 30fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:58:
Even al mijn filmpjes achter elkaar gezet en online gezet.
Achteraf vind ik het altijd te kort maar ja ik dans liever dan dat ik de hele tijd ga filmen *O* oOo

YouTube: The Promised Land 8-7-2023 (4k HDR 30fps)
wow die heb ik lang niet gezien!
Ben ff zijn naam vergeten.. die MC met krullen.. die herinner ik me nog van vroegahhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jantjo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:09:
[...]

wow die heb ik lang niet gezien!
Ben ff zijn naam vergeten.. die MC met krullen.. die herinner ik me nog van vroegahhhh
Niet mijn smaak (Ronald Molendijk, ik herkende hem ook) maar hij draaide een tijdje toch wel lekker.

Oh je bedoelt de MC bij de Mainstage hahaha. Die kende ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 11-07-2023 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Niet mijn smaak (Ronald Molendijk, ik herkende hem ook) maar hij draaide een tijdje toch wel lekker.

Oh je bedoelt de MC bij de Mainstage hahaha. Die kende ik niet.
hahah ja die bedoelde ik ;-)
Die kwam je zo goed als op elk festival wel tegen. eind jaren 90 begin 2000

gevonden hij heet 'Abbo' (MC Complicated) ! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jantjo op 11-07-2023 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Hij was wel wat beter als MC Joe die ik wel vaak heb gezien, zijn timing is niet altijd even geweldig. Nu maakt dat meestal niet zoveel uit als je daar staat, maar achteraf als je een set nog eens hoort komt het niet altijd goed over zo'n MC. Maar tijdens een festival kan het wel heel gaaf zijn.

offtopic:
MC Joe is samen met DJ Rob een begrip. Maar dan hebben we het meer over de oldschool hardcore en early rave.

Zit hier eigenlijk in het verkeerde topic. Heeft weinig te maken met techno. Maar hier zitten tenminste mensen :9

[ Voor 29% gewijzigd door psy op 11-07-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:40:
Hij was wel wat beter als MC Joe die ik wel vaak heb gezien, zijn timing is niet altijd even geweldig. Nu maakt dat meestal niet zoveel uit als je daar staat, maar achteraf als je een set nog eens hoort komt het niet altijd goed over zo'n MC. Maar tijdens een festival kan het wel heel gaaf zijn.

offtopic:
MC Joe is samen met DJ Rob een begrip. Maar dan hebben we het meer over de oldschool hardcore en early rave.

Zit hier eigenlijk in het verkeerde topic. Heeft weinig te maken met techno. Maar hier zitten tenminste mensen :9
Nou ik erger me daar meestal wel aan hoor. Een MC die het net niet is oa. met zijn timing.
Dan ga ik er namelijk nog meer op focussen. :X Klinkt misschien heel stom maar als ik naar de klote
ga ik op dat soort dingen letten.

Net als DJ-en is ook MC-en een vak. En ben nog weinig MC's tegengekomen die een echte
goeie aanvulling zijn ten opzichte van de DJ en het feest. Ik ga zelf niet naar dat soort feesten (hardcore)
maar kijk zo nu en dan wel zulke sets online en zie dat ze vaak MC's daar hebben. :F

Mijn persoonlijke mening als een DJ goed draait is een MC niet nodig O-)

Offtopic: was vorig jaar op Lowlands ff een kijkje gaan nemen in de RnB tent.
Die MC zat was er gewoon continue doorheen aan het tetteren. Leek bijna op een mixtape. verschrikkelijk!
Heb het ook niet heel lang volgehouden hoor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jantjo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:40:
[...]

Nou ik erger me daar meestal wel aan hoor. Een MC die het net niet is oa. met zijn timing.
Dan ga ik er namelijk nog meer op focussen. :X Klinkt misschien heel stom maar als ik naar de klote
ga ik op dat soort dingen letten.

Net als DJ-en is ook MC-en een vak. En ben nog weinig MC's tegengekomen die een echte
goeie aanvulling zijn ten opzichte van de DJ en het feest. Ik ga zelf niet naar dat soort feesten (hardcore)
maar kijk zo nu en dan wel zulke sets online en zie dat ze vaak MC's daar hebben. :F

Mijn persoonlijke mening als een DJ goed draait is een MC niet nodig O-)

Offtopic: was vorig jaar op Lowlands ff een kijkje gaan nemen in de RnB tent.
Die MC zat was er gewoon continue doorheen aan het tetteren. Leek bijna op een mixtape. verschrikkelijk!
Heb het ook niet heel lang volgehouden hoor :-(
Ja ik ben het wel met je eens dat een goede DJ geen MC nodig zou moeten hebben.

Het valt me echter wel op dat veel DJ's echt zeer stoïcijns achter de draaitafels usb mengpanelen staan en echt nauwelijks interactie hebben met het publiek. Dat vind ik een gemiste kans. Het brengt toch wat extra sfeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantjo
psy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:48:
[...]

Ja ik ben het wel met je eens dat een goede DJ geen MC nodig zou moeten hebben.

Het valt me echter wel op dat veel DJ's echt zeer stoïcijns achter de draaitafels usb mengpanelen staan en echt nauwelijks interactie hebben met het publiek. Dat vind ik een gemiste kans. Het brengt toch wat extra sfeer.
Ik kan dat deels wel verklaren, draai zelf nml ook ;-),

DJ'en vergt toch best wel wat concentratie voor velen lijkt het maar plaatjes draaien maar er komt toch best wel wat kijken als je eenmaal achter die draaitafels staat. Uiteindelijk wil je er namelijk wel voor zorgen dat mensen blijven dansen!

(oa.het selecteren van de volgende track/sample + voor beluisteren en wanneer je die erin gaat mixen.
Daarnaast houdt je ook nog eens bezig met de dansvloer en de mensen in de gaten en hoe ze reageren op de muziek). Je kan thuis nog zo een briljante set voorbereiden op de avond zelf kan daar heel anders op gereageerd worden en zal je daar dus op moeten anticiperen.

Daarnaast staan de draaitafels/CDJ's meestal schuin onder je en zal je naar beneden moeten kijken
om te zien wat er op het display gebeurd, waardoor het vaak lijkt of DJ's in hun eigen wereld zijn.

Het zal je verbazen hoe kritisch publiek soms wel niet is en hoe snel ze dat laten blijken 8)7 .
1 verkeerde track en je moet weer hard je best doen om dat te gaan herstellen.
En dat wil je als DJ dus vermijden ;-) Hoe verder de avond vordert hoe groter die 'druk' wordt om goed te moeten presteren.

Een MC hoeft zich daar iets minder om te bekommeren die hoeft namelijk niet te draaien :-P

De interactie als DJ kan je naar mijn mening bereiken om zo nu en dan toch wat oogcontact te hebben met het publiek en ook wat tracks erin te gooien die herkenbaar zijn of een betekenis hebben. Je draait uiteindelijk niet voor jezelf maar voor het publiek. Maar veel DJ's doen dat helaas niet of niet genoeg :-/

Maar als ik een aantal DJ's van de nieuwe generatie zie dan is alles wat hierboven genoemd wordt bijzaak. Die zijn juist van het entertainment en kunnen beter dansen en springen dan daadwerkelijk DJ'en :-)
Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste