ff lekker stuiteren op de zondag ochtend
.

.
Zondag aanwezig! Geluk hebben we wel. Hele week is het regenachtig, behalve dit weekend. Mij hoor je niet klagen.Gaargod schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:12:
Wie gaan er naar Awakenings Festival aankomend weekend? Ben er zelf op Zaterdag. Zin in![]()
Benieuwd wat voor stagedesigns er dit jaar weer zijn. Vorig jaar hadden ze die gigantische datacenter achtige beukhal, dat was episch en ik ben er de hele dag niet weggeweest![]()
![]()
Daarnaast het nieuws dat de Gashouder 9 maanden tot een jaar dichtgaat voor een verbouwing, er wordt gesproken over een kelder onder de technoton. Kan ik dan eindelijk eens door dat putdeksel in het midden!?
https://westergas.nl/persbericht-gashouder-cultuurpodium/
[Voor 7% gewijzigd door bownbreaker op 10-05-2023 14:41]
Heerlijk dit...Jantjo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:30:
Is al eens gepost op dit forum maar blijft toch wel mooi om te zien hoe hard deze man aan het werk is
tijdens zo een set en echt het uiterste uit zijn apparatuur probeert te halen![]()
[YouTube: Richie Hawtin - CLOSE COMBINED (GLASGOW, LONDON, TOKYO - LIVE)]
[Voor 28% gewijzigd door GeeEs op 10-05-2023 18:40]
Hij is een van de weinig techno artiesten die ik ook volg vanwege zijn technische skills en als inspiratie voor mijn eigen draaien.Hij blijft innoveren (met technologie) en het genre techno weer naar the next level tillen.GeeEs schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:27:
[...]
Heerlijk dit...
En dan te bedenken dat Dhr. Hawtin de 50 al ruim gepasseerd is...Sinds begin jaren 90 is hij (later met zijn team) al bezig.
Legend!
Edit/
Een echt tweaker is hij ook trouwens...
Alleen al hoe hij met zijn act alle hardware en software voor audio en video als een van de beste beheerst, maakt, en weet te gebruiken...
Onderstaand ook nog een geinig dingetje..
YouTube: Richie Hawtin | Web 3.0 & Live DJ Minting Explained - Masterclass & ...
Ik twijfel nog. Heb nog geen kaartjes gehaaldGaargod schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:12:
Wie gaan er naar Awakenings Festival aankomend weekend? Ben er zelf op Zaterdag. Zin in![]()
Benieuwd wat voor stagedesigns er dit jaar weer zijn. Vorig jaar hadden ze die gigantische datacenter achtige beukhal, dat was episch en ik ben er de hele dag niet weggeweest![]()
![]()
Daarnaast het nieuws dat de Gashouder 9 maanden tot een jaar dichtgaat voor een verbouwing, er wordt gesproken over een kelder onder de technoton. Kan ik dan eindelijk eens door dat putdeksel in het midden!?
https://westergas.nl/persbericht-gashouder-cultuurpodium/
Had me voorgenomen om te gaan feesten!
Met die planning ga je je zeker wel vermaken ;-)Gaargod schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:05:
Ja, de prijzen zijn om van te huilen idd... Duurste 1-day festival ooit voor mij. Wat zal een muntje wel niet kosten. Maar goed, ik heb er wel zin in
Ik ben benieuwd naar Beste Hira en Marron, dus denk lekker beginnen bij Y. Dan daar blijven plakken met ROD, of toch naar Planetary Assault Systems?
Daarna beginnen alle kanonnen natuurlijk tegelijkertijd dus wordt het even zien hoe de dag verloopt. In no particular order; Rush, Rodhad, Dettmann, Klock, Blawan, Kraviz, Ellen Allien, Paula Temple... Pfoe.
En stiekem wil ik ook gewoon Dyed Soundorom x Traumer en Archie Hamilton zien, maar ik vrees dat ik mijn vrienden daar niet naartoe meekrijg.
Ik ben er ook morgen. Ik denk dat ik vooral in Y en M te vinden zal zijn!Gaargod schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:05:
Ja, de prijzen zijn om van te huilen idd... Duurste 1-day festival ooit voor mij. Wat zal een muntje wel niet kosten. Maar goed, ik heb er wel zin in
Ik ben benieuwd naar Beste Hira en Marron, dus denk lekker beginnen bij Y. Dan daar blijven plakken met ROD, of toch naar Planetary Assault Systems?
Daarna beginnen alle kanonnen natuurlijk tegelijkertijd dus wordt het even zien hoe de dag verloopt. In no particular order; Rush, Rodhad, Dettmann, Klock, Blawan, Kraviz, Ellen Allien, Paula Temple... Pfoe.
En stiekem wil ik ook gewoon Dyed Soundorom x Traumer en Archie Hamilton zien, maar ik vrees dat ik mijn vrienden daar niet naartoe meekrijg.
MENTAL REBOOT
Shitttt.... dat ziet er best wel goed uit!ppeterr schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:54:
Ik vroeg mij vanmorgen al af, of we een live stream zouden krijgen.
Is dit iets ?
YouTube: Awakenings Spring Festival 2023 | Saturday Broadcast
Idd. was net een shot van bovenaf en was genoeg ruimte.en ook niet helemaal gevuldppeterr schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:49:
[...]
Ziet er tof uit, niet echt heel erg druk lijkt het.
Houtrak Spaarnewoude dacht ik.Jantjo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:51:
[...]
Idd. was net een shot van bovenaf en was genoeg ruimte.en ook niet helemaal gevuld
tot achteren zoals ik het normaal gesproken gewend ben.
Is dit het zelfde terrein als altijd?
MENTAL REBOOT
Dicht bij RuigoordJantjo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:55:
Ja alleen dat 'Houtark' gedeelte zegt me niet zoveel :-)
Althans dat is me niet echt bijgebleven al die jaren dat ik naar Awkaneings ben geweest.
alleen Spaarnwoude :-P
MENTAL REBOOT
Volgens mij loopt het 2 uur achter.Jantjo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:03:
ps. Volgens mij is deze steam alleen niet 'live'.
Ik zag zoiets net in de comments werden vermeld dat de vorige DJ's om al om 14h hadden gespeeld
MENTAL REBOOT
Tegenwoordig worden redelijk vaak van goa/psytrance tracks gespeeld door de sets heen..ppeterr schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:02:
Uhmmmm wat is dit.
[Voor 8% gewijzigd door Jantjo op 13-05-2023 21:06]
Uhmmm wel mijn ding, maar niet direct als het techno is wat naar dat tempo gepitched is.Jantjo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:04:
[...]
Tegenwoordig worden redelijk vaak van goa/psytrance tracks gespeeld door de sets heen..
Ben er zelf niet zo een hele grote fan van.
MENTAL REBOOT
MENTAL REBOOT
Kijk wel vaker sets van der. Ze is altijd heel energierijk en bijna altijd ook lachend.ppeterr schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:13:
Bedoel ook niet de leeftijdMeer de herinnering van de sound.
Wel tof dit ofzo, actief mens die dj. Knalt behoorlijk.
Ik vind het heel tofJantjo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:29:
Ze draait vandaag beter dan ik van der gewend ben.
MENTAL REBOOT
[Voor 74% gewijzigd door sig69 op 14-05-2023 13:16]
Zo wat een verschrikking zeg. Stond bij main vandaag en toen begon Indira Paganotto the draaien. Nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Volgens mn broertje was het PsyTrance(Hij was niet mee) Anna en daarna Bayer x Capriati maakte gelukkig alles goed. Ook de vorige dag overigens want dat was naar mijn mening de slechtste ooit. En ik ben er aardig wat geweest.Jantjo schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:04:
[...]
Tegenwoordig worden redelijk vaak van goa/psytrance tracks gespeeld door de sets heen..
Ben er zelf niet zo een hele grote fan van.
Geluk zijn er in dat geval andere stages ;-)
Beyer x Capriati vond ik echt heel goed. Reinier wist de afsluiting wel echt vakkundig te verneuken. Zat echt totaal geen flow of opbouw in die set. Helaas daar blijven hangen voor het vuurwerk.paragon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 00:22:
[...]
Zo wat een verschrikking zeg. Stond bij main vandaag en toen begon Indira Paganotto the draaien. Nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Volgens mn broertje was het PsyTrance(Hij was niet mee) Anna en daarna Bayer x Capriati maakte gelukkig alles goed. Ook de vorige dag overigens want dat was naar mijn mening de slechtste ooit. En ik ben er aardig wat geweest.
Ik vind Reinier over het algemeen niks dus ben na 5min naar M gelopen. Kölsch x Kevin de Vries en daar geen spijt van gehad. Wat lager tempo, maar die set was echt lekker.bownbreaker schreef op maandag 15 mei 2023 @ 03:41:
[...]
Beyer x Capriati vond ik echt heel goed. Reinier wist de afsluiting wel echt vakkundig te verneuken. Zat echt totaal geen flow of opbouw in die set. Helaas daar blijven hangen voor het vuurwerk.
Bedoel je qua muziek paragon? Ergens kan ik me daar wel in vinden, afgelopen Zaterdag was mijn 8e of 9e keer naar Awakenings Festival en vond het muzikaal de slechtste die ik heb meegemaakt. Het was echt een zoektocht naar de juiste muziek & vibe. Ergens vond ik het ook jammer dat er een grote buitenstage is weggevallen.paragon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 00:22:
[...]
Ook de vorige dag overigens want dat was naar mijn mening de slechtste ooit. En ik ben er aardig wat geweest.
Ben daar heel even binnen geweest. Was inderdaad een lekkere set. Kwam alleen net van Beyer x Capriati en daar lag het tempo wat hoger. Kon daarna maar moeilijk terugschakelen.paragon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:43:
[...]
Ik vind Reinier over het algemeen niks dus ben na 5min naar M gelopen. Kölsch x Kevin de Vries en daar geen spijt van gehad. Wat lager tempo, maar die set was echt lekker.
[Voor 30% gewijzigd door paragon op 15-05-2023 12:39]
Ik heb dat dus vorig jaar een aantal keer gehad op verschillende festivals.. metGaargod schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:04:
[...]
Bedoel je qua muziek paragon? Ergens kan ik me daar wel in vinden, afgelopen Zaterdag was mijn 8e of 9e keer naar Awakenings Festival en vond het muzikaal de slechtste die ik heb meegemaakt. Het was echt een zoektocht naar de juiste muziek & vibe. Ergens vond ik het ook jammer dat er een grote buitenstage is weggevallen.
[Voor 8% gewijzigd door Jantjo op 15-05-2023 17:35]
Dax J vind ik zelf altijd heerlijk, Len Faki heeft mij ook nog nooit teleurgesteld. Die acts zoals DYEN en Orgy zijn niet mijn ding, denk dat dat ook een wat ander publiek trekt. Als ik die line-up zo zie, zou ik zelf zo goed als de hele dag bij de Java stage staan.Bram.K schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:57:
Zijn er mensen die aankomend weekend naar soenda gaan in Utrecht? Mijn eerste grote buitenfestival ooit, dus ben erg benieuwd. Wil sowieso gaan afsluiten bij DAX J, kijk daar erg naar uit.
Hebben mensen nog tips tijdens de andere tijdsloten (hidden gems)?
[Afbeelding]
Ik heb net een kaartje gekocht maar weet het nog niet zeker. Maar dan zal ik voornamelijk in de Komodo staan 😎Bram.K schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:57:
Zijn er mensen die aankomend weekend naar soenda gaan in Utrecht? Mijn eerste grote buitenfestival ooit, dus ben erg benieuwd. Wil sowieso gaan afsluiten bij DAX J, kijk daar erg naar uit.
[Afbeelding]
Dat hangt er een beetje vanaf waar je voorkeur kwa muziekstijl naar uit gaat.Bram.K schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:57:
[Afbeelding]
Ik ga al een tijdje niet meer naar festivals, maar dit is echt al heel lang zo. Q-dance en ID&T hebben hun zaken vaak goed op orde. Maar Awakenings is logistiek gezien altijd van de buitencategorie geweest. Zeker na de verhuizing naar het 'nieuwe' terrein waar ze meer ruimte hadden.bownbreaker schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:31:
Heb het afgelopen jaar veel andere festivals en feesten bezocht en merk toch wel dat Awakenings qua organisatie alles het best voor elkaar heeft. Je hebt overal meer dan genoeg ruimte om te bewegen, bij elke stage is een toilet en bar in de buurt, het is niet ver lopen tussen de stages, productiekwaliteit is altijd top en het geluid is ook dik in orde op de meeste stages.
Erger me altijd het meest aan festivals waar het te druk is. Heb wat dat betreft wel echt weer genoten. Publiek was ook echt in een goede stemming, vooral bij Adam en Joseph in ieder geval. Daarna kakte het wat in. Maar even wat ronddwalen over het terrein de laatste uurtjes vond ik ook geen straf.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
[Voor 22% gewijzigd door Jantjo op 16-05-2023 13:48]
Summer Festival was wel aardig meer lopen dan de editie bij Spaarnwoude. Kwam vooral omdat het terrein een stuk groter was, vooral van noord naar zuid liep en dus heel langwerpig was. Was echt wel een goede 15/20 minuten onderweg om van Area V naar de ingang aan de noordkant te lopen. Stond wel tegenover dat ik daar het beste geluid dat ik ooit op een festival heb gehoord heb mogen ervaren. Summer festival was zo groot dat ik echt het gevoel had dat 1 dag niet voldoende was om alles een beetje mee te krijgen. Vond wat dat betreft de wat compactere opzet van het afgelopen festival wel erg fijn. Alle stages waren ook heel dicht bij elkaar.Gaargod schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:53:
In het Awakenings boek is ook te lezen dat dit een van de (zo niet het) belangrijkste uitgangspunten is voor hun festival. Je moet zoveel mogelijk tijd kunnen spenderen aan raven en niet vastlopen bij bars / toiletten / etc. Ik ken ook geen ander festival dat dit zo goed voor elkaar heeft. Ben dan ook zeer benieuwd naar het Awakenings Summer Festival!
[Voor 16% gewijzigd door bownbreaker op 16-05-2023 14:49]
Dit jaar een uurtje minder, tot 0:00. 01:00 was inderdaad wel een leuk extraatje.Gaargod schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:40:
@bownbreaker daarom duurt het Summer Festival ook tot 01:00u, om te compenseren dat je meer tijd kwijt bent met pendelen tussen de stagesik ben zeer benieuwd, ook nav je opmerking mbt het geluid.
[Voor 12% gewijzigd door bownbreaker op 16-05-2023 18:57]
Onjuist volgens de site!bownbreaker schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:47:
[...]
Dit jaar een uurtje minder, tot 0:00. 01:00 was inderdaad wel een leuk extraatje.
Mijn foutFreddy22 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:49:
[...]
Onjuist volgens de site!
FRIDAY: 16:00 - 01:00
SATURDAY: 13:00 - 01:00
SUNDAY: 13:00 - 23:30
https://www.awakenings.co...s-summer-festival/193909/
Welke van de twee leuker is, kan ik niet zo goed zeggen. Dat ligt voor mij vooral aan de line-up, ook als 8 van de 10 dj's, die ik dolgraag wil zien, op de zondag draaien, en ik de zaterdag bezoek. Uiteindelijk draait het toch wel om muziek (Jantjo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:47:
Een vraag voor degene die vorig jaar naar 'Awakenings Summer Festival' zijn geweest.
Misschien lastig te beantwoorden.
Maar welke editie ervaarde je als 'beter / leuker' ?
De oude vertrouwde editie in Spaarnwoude of juist dit nieuwe concept in Hilvarenbeek ?
ps. ben zelf nog niet op de nieuwe locatie geweest dus kan er zelf nog niet echt over meepraten.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen tot nu toe.
[Voor 8% gewijzigd door Jantjo op 17-05-2023 12:57]
Die Moxie en Bradley Zero kende ik nog niet. (althans niet van draaien)Gaargod schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:26:
@Bram.K de Roti stage zit ook wel wat leuks tussen. Wel een stuk softer dan Dax J
Elias Mazian & Tom Trago
Moxie! --> YouTube: RA Live: Moxie B2B Bradley Zero @ Waterworks 2022
Ik ging over op 3G, werkte erg goed omdat de meeste op het 4 en 5G netwerk zaten. Maarja, helaas gaat dat niet meer.bownbreaker schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:18:
Ik gebruik op festivals trouwens meestal gewoon SMS, dat werkt meestal wel.
Hield dat trouwens in dat je andere vrienden ook moesten switchen van frequency die dag?Stimulate14 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:19:
[...]
Ik ging over op 3G, werkte erg goed omdat de meeste op het 4 en 5G netwerk zaten. Maarja, helaas gaat dat niet meer.
Alleen als hun verbinding ook ruk was. Meestal had ik op 3G wel gewoon prima internet. Zeker met de personen die ook daar rond liepen op 3G. Dan heb je instant contact with elkaar.Jantjo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:00:
[...]
Hield dat trouwens in dat je andere vrienden ook moesten switchen van frequency die dag?
Dax J was inderdaad met afstand het hoogtepunt voor mij =) heb Len Faki helaas niet volledig kunnen checken omdat we even het terrein wilden gaan verkennen. Hadden we achteraf beter wat eerder in de middag kunnen doen.Bram.K schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:07:
Ook ik ben weer terug van Soenda. Ben vooral bij main en solor geweest, met een klein uitstapje naar komodo (kreeg het beetje koud bij main, dus even in de zweettent opwarmen).
Hoogtepunten waren voor mij (op volgorde): dax j, lesss, fjaak. Lesss had een hele goede set en gaf zelf ook veel energie af. Dax was gewoon hele fijne afsluiter om de laatste energie eruit te gooien.
Wel eens met @bownbreaker dat er te weinig tappunten waren, was net een mierenhoop, stond gemiddeld 5-10 minuten daar te wachten. Ik had van tevoren de plattegrond bestudeerd op de app, maar nu ik er nog eens over nadenk, was het wel onhandig dat er niet kaarten en tijdschema's waren op borden.
Zeker een geslaagde dag voor mij dus, kan niet goed vergelijken met andere festivals, aangezien ik nog vrij rookie ben. Wel goede instapper op 5 minuten fietsen van huis.
Heeft iemand ervaring met het OV vanaf awakenings summer festival? Wil wel graag een dag gaan, maar zie er tegenop om nog terug te reizen met de bus/trein.
Zorg dat je 1-2 uur voor t einde van t feest weg bent of boek een busrit. Wij waren vorig jaar 90-120 min voor t einde vertrokken en onze trein was nog goed te doen. Ik heb gehoord dat alle treinen die daarna kwamen overvol zaten en er totale chaos uitbrak op t station omdat er heel veel mensen bleven staan. Gevolg is dat taxis 300+ euro vroegen voor bijv een ritje naar Eindhoven a 30 min. Het Is vervelend maar heel de nacht op het station campen om de 1e trein rond 7u te halen is een stuk vervelender.Bram.K schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:07:
Heeft iemand ervaring met het OV vanaf awakenings summer festival? Wil wel graag een dag gaan, maar zie er tegenop om nog terug te reizen met de bus/trein.
[Voor 3% gewijzigd door Vermaeson op 22-05-2023 08:08]
Geen ervaring. Ik zou voor partybussen.nl gaan of voor een overnachting via hotel of Airbnb en dan de volgende dag met het OV kiezen.Bram.K schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:07:
[Voor 6% gewijzigd door Tjesus op 22-05-2023 15:51]
Groetjes Bas
Ben zelf wel een aantal keer op Paradigm festival geweest, dat is altijd ergens half augustus. Zijn altijd wat experimenteler met de lineup. Moet wel zeggen dat het vooral het feestje van Groningen (het grote Paradigm festival in ieder geval) is waardoor het publiek ook voor een groot deel bestaat uit mensen die niet zo veel met techno hebben. Publiek kan dan ook wat lauw zijn vergeleken met andere feesten waar mensen echt voor de line-up komen.Nhz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:23:
We hebben met een klein groepje bedacht om 22 juli naar Groningen af te reizen voor ons jaarlijkse 'ditkennenwenietduseenskijkenofhetleukis' uitje. Onze keuze is gevallen op Saturday Afternoon Collective Festival op het Paradigm Festival Terrein in Groningen.
Zijn er hier mensen die bekend met dit festival zijn?
Mijn suggestie: ga en ervaar.Nhz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:23:
We hebben met een klein groepje bedacht om 22 juli naar Groningen af te reizen voor ons jaarlijkse 'ditkennenwenietduseenskijkenofhetleukis' uitje. Onze keuze is gevallen op Saturday Afternoon Collective Festival op het Paradigm Festival Terrein in Groningen.
[Voor 29% gewijzigd door kraanwagen op 24-05-2023 07:31]
Niet stiekem info aanvragen, gewoon eens kijken of het leuk is!Nhz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:23:
Haha eens. We gaan het meemakenStimulate14 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:55:
[...]
Niet stiekem info aanvragen, gewoon eens kijken of het leuk is!
[Voor 12% gewijzigd door Nhz op 24-05-2023 12:21]
Groetjes Bas
[Voor 33% gewijzigd door Gaargod op 27-05-2023 10:29]
Tot strakkies dan!Gaargod schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:54:
Ha, ik ben er ook @Jantjo!
Heerlijke line up. En het zonnetje laat zich ook al zien... Kom maar op
Edit
Lekker opwarmertje met Arjuna Schiks!
Arjuna Schiks Summer 2012
https://on.soundcloud.com/xCDWY
Ja te triest voor woorden. Als je een mes op zak hebt dan kom je niet voor de "good vibes". Was ook niet echt tech(no) festival publiek van wat ik er van gehoord heb. Mooie van festivals is dat er eigenlijk bijna nooit wat gebeurd en als er iets is mensen over het algemeen deescalerend optreden. Er lopen wel eens rotte appels tussen, maar die laat je er dan gewoon door de beveiliging uitgooien ipv je lekkere vibe te verpesten.bownbreaker schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:25:
Gisteren een steekpartij waarbij een dode en een aantal gewonden zijn gevallen bij Solid Grooves in Amsterdam... nog nooit een vechtpartij gezien op zo'n soort feest. Was gisteren bij Freshtival, regionaal festival in Enschede waar eigenlijk alle soorten muziek wel langskomen en heb daar wel een aantal vechtpartijen zien uitbreken. Gek hoe dat daar dan regelmatig gebeurt maar ik nog nooit zoiets heb gezien op bijvoorbeeld Awakenings of een ander feest.
Op echte techno festivals gebeuren er weinig tot geen incidenten. Meeste mensen komen daar met een soortgelijke mindset. Los van de te doorgesnove types (we hebben ze allemaal wel eens gezien)bownbreaker schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:25:
Gisteren een steekpartij waarbij een dode en een aantal gewonden zijn gevallen bij Solid Grooves in Amsterdam... nog nooit een vechtpartij gezien op zo'n soort feest. Was gisteren bij Freshtival, regionaal festival in Enschede waar eigenlijk alle soorten muziek wel langskomen en heb daar wel een aantal vechtpartijen zien uitbreken. Gek hoe dat daar dan regelmatig gebeurt maar ik nog nooit zoiets heb gezien op bijvoorbeeld Awakenings of een ander feest.
[Voor 11% gewijzigd door Jantjo op 29-05-2023 17:34]
Ik sluit me aan bij al je punten zelf en heb dit festival op dezelfde manier ervaren.Gaargod schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:44:
Zo dat was een heerlijke dag gisteren! Wat een weer, wat een sfeer. Echt positief verrast door Komm schon Alter. Ruim opgezet, mooi publiek, lekkere muziek. Ook logistiek prima voor elkaar qua bars & toiletten. Genoten van Lovestad, Dimitri, Madmotormiquel en Oliver Weiter.
Het eerste festival dat op de rol staat is Best Kept Secret. Dat start op vrijdag 9 juni. Daar gelden geen nieuwe regels qua eindtijden of geluid. Van geluidsoverlast is bij dit driedaagse evenement geen sprake. BKS mag op vrijdag en zaterdag nog een dansfeestje houden van 01.30 tot 04.00 uur.Gaargod schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:14:
Zag dit bericht over eindtijden van festivals in Beekse Bergen, ook Awakenings wordt genoemd. Ik heb geen account, dus niet hele artikel kunnen lezen. Op de Awakenings website staat vooralsnog tot 01u voor vrijdag en zaterdag. https://www.bd.nl/hilvare...bergen-inperken~abb4d170/
Klinkt beetje als storm in glas water? Podia in andere richting zetten, convenant tekenen en verkeersplan aanpassen.bownbreaker schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:20:
[...]
Het eerste festival dat op de rol staat is Best Kept Secret. Dat start op vrijdag 9 juni. Daar gelden geen nieuwe regels qua eindtijden of geluid. Van geluidsoverlast is bij dit driedaagse evenement geen sprake. BKS mag op vrijdag en zaterdag nog een dansfeestje houden van 01.30 tot 04.00 uur.
Dat ligt anders bij muzieksoorten met veel lage basgeluiden, zoals Awakenings en Decibel Outdoor. Hoewel beide festivals voldoen aan de landelijke normen qua volume, wil het college dat er aanvullende maatregelen worden getroffen. Zo moet er worden nagedacht hoe de geluidsboxen worden geplaatst en waar en in welke richting de podia staan.
Silent disco
In de praktijk werd overigens al niet doorgedraaid tot 03.00 uur, terwijl dat wel mocht. Om de uittocht in goede banen te leiden kunnen Awakenings en Decibel Outdoor een silent disco te organiseren.
Dit staat in een nieuw locatieprofiel voor evenementen bij Beekse Bergen. Verder was er vorig jaar ook veel verkeersoverlast, met name tijdens WOO HAH! en Awakenings. Eerstgenoemde komt niet meer naar Hilvarenbeek, Awakenings moet een nieuw verkeersplan maken.
Verder stelt burgemeester Evert Weys voor aan de raad dat alle festivals een convenant moeten sluiten met omwonenden. ,,Daarin wordt vastgelegd wat de festivals terugdoen voor de omgeving. Vormen van compensatie worden vastgelegd. Dat gebeurt al wel, onder meer met gratis toegangskaarten, maar we willen dat formaliseren. Het moet niet vrijblijvend zijn om iets terug te geven.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details