Toon posts:

Het grote Techno-liefhebberij-topic

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lekker toch, het zou allemaal hetzelfde blijven..

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:09
Tranzity schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:01:
Lekker toch, het zou allemaal hetzelfde blijven..
Muziek die veranderd is niets mis mee: dat hoort erbij. Het zit vooral om alles eromheen: 'rammen om het rammen', net iets te hard drugs cool proberen te maken ('skip je dip') en vooral een hele generatie die erop afkomt puur omdat ze op TikTok een fragment van 15 seconden hebben gezien en in fake-Berlijn-fetisj-kleding rondlopen omdat het hip is en artiesten die puur groot worden door TikTok maar niet per se heel talentvol zijn (dat is een breder probleem dan enkel muziek: de oppervlakkigheid dankzij social media).

Het probleem zit meer in social media dan de muziek zelf. En nee: dat is ook niet compleet nieuw natuurlijk.

Dan vind ik het wel jammer dat steeds meer feesten zulk publiek aantrekken en zulke line-ups programmeren. Het valt me heel erg op sinds de coronacrisis. Ik kom voor de muziek (en sfeer). Maar ik ben dan ook misschien een muziek snob en ik word oud. Nu stop ik met klagen. :D

[Voor 6% gewijzigd door Fuujii op 04-01-2023 13:06]

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Er zullen altijd wel feesten blijven met "gewone" techno denk ik als je gewoon selecteert op basis van de lineup kan je dat prima ontlopen lijkt me. De trends zullen blijven komen en gaan, ik vind even rammen op zijn tijd niks mis mee maar doe het liever bij wat technischere DJs, tijden geleden had je nog schranz als trend, dat was ook altijd wel mooi.

Nog even wat muziek dan:

• Jantjo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 21:33
Preau schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:18:
Er zullen altijd wel feesten blijven met "gewone" techno denk ik als je gewoon selecteert op basis van de lineup kan je dat prima ontlopen lijkt me. De trends zullen blijven komen en gaan, ik vind even rammen op zijn tijd niks mis mee maar doe het liever bij wat technischere DJs, tijden geleden had je nog schranz als trend, dat was ook altijd wel mooi.

Nog even wat muziek dan:
[Soundcloud: Mama Snake at Dekmantel Festival 2022 by dekmantel]
Ik kan me hier deels in vinden. Echter zit daar ook mijn uitdaging sinds een aantal jaartjes.
(Dit nav. je opmerking over de line-up) Soms kijk ik naar de line-up van bepaalde grote feesten
en ik denk dat van wie zijn al die 'DJ's' in in godsnaam :?

Even een heel recent voorbeeld daarvan. Gisteren of eergisteren werd de lineup van DGTL aangekondigd..

Vroeger waren een aantal namen al een instant yes voor mij om specifiek naar een feest te gaan bijv Speedy J :*) Maar er staan tegenwoordig zo veel namen op die ik niet ken dat ik eerst een hele CSI moet doen om na te gaan wat ze eigenlijk precies draaien. Om er voor mezelf achter te komen of dat aansluit op mijn smaak.

Ook met de gestegen prijzen (~tegenwoordig zitten we gemiddeld al op 70+ voor een festival) wil ik
toch wel een beetje garantie hebben dat ik niet alleen voor 1 artiest ga.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:09
Jantjo schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Ik kan me hier deels in vinden. Echter zit daar ook mijn uitdaging sinds een aantal jaartjes.
(Dit nav. je opmerking over de line-up) Soms kijk ik naar de line-up van bepaalde grote feesten
en ik denk dat van wie zijn al die 'DJ's' in in godsnaam :?

Even een heel recent voorbeeld daarvan. Gisteren of eergisteren werd de lineup van DGTL aangekondigd..

[Afbeelding]

Vroeger waren een aantal namen al een instant yes voor mij om specifiek naar een feest te gaan bijv Speedy J :*) Maar er staan tegenwoordig zo veel namen op die ik niet ken dat ik eerst een hele CSI moet doen om na te gaan wat ze eigenlijk precies draaien. Om er voor mezelf achter te komen of dat aansluit op mijn smaak.

Ook met de gestegen prijzen (~tegenwoordig zitten we gemiddeld al op 70+ voor een festival) wil ik
toch wel een beetje garantie hebben dat ik niet alleen voor 1 artiest ga.
Ik deel je gevoel, al heb ik bij DGTL het idee dat ze eerder wat onbekendere namen programmeren in plaats van artiesten die meevaren op trends/hypes zoals bovenstaande discussie.

Dat gezegd vond ik DGTL Festival vorig jaar zwaar tegenvallen. Het minste festival waar ik ben geweest. En helemaal gecombineerd met de hoge prijzen skip ik het dit jaar.

• Jantjo
Fuujii schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:10:
[...]

Ik deel je gevoel, al heb ik bij DGTL het idee dat ze eerder wat onbekendere namen programmeren in plaats van artiesten die meevaren op trends/hypes zoals bovenstaande discussie.

Dat gezegd vond ik DGTL Festival vorig jaar zwaar tegenvallen. Het minste festival waar ik ben geweest. En helemaal gecombineerd met de hoge prijzen skip ik het dit jaar.
DGTL was even een voorbeeld (die mailing/lineup stond me nog bij namelijk :) ), maar geldt voor meer festivals ;-)

Ik heb dat ook met DGTL. Ik kijk per editie aan of het interessant genoeg is en tevens hoe het die periode zit met andere festivals. Ze zijn voor mij al een aantal jaar een beetje doorgeslagen met recyclen, vegan groen, klimaat etc.. en niet onbelangrijk ook qua de line-up en muziek.

Als ik kijk naar de line-up gaat het meer en meer de Dekmantel kant op

[Voor 3% gewijzigd door Jantjo op 04-01-2023 14:52]

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:40
Ja ik merk ook dat de techno feesten steeds harder en harder worden. Nu vind ik op zijn tijd schranz wel lekker... zo was de vrijdagavond van Rotterdam Rave een grote verrassing... ik voelde me weer net 16 terug in de Energie Hal 😁 Maar voor mij persoonlijk hoeft niet elk techno feest zo te zijn. Ik kan namelijk minimal, techhouse, deephouse ook wel waarderen, maar mijn voorkeur gaat toch nog steeds uit naar 'mainstream' techno met zijn roots in Detroit en daarna Berlin (hardstyle heb ik dan weer niks mee).

Ik hoop dan ook dat mijn feesten/festivals van voorkeur, Awakenings en Time Warp, een breed techno aanbod blijven aanbieden 😁

En de rest van de feesten/venues waar ik heen ga zijn toch vaak om een specifieke artiest te zien.

[Voor 8% gewijzigd door Psyx88 op 04-01-2023 16:42]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:07
Jantjo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Ja eens.

ps. Niet te vergeten het hele Minimal tijdperk (~2010 - 2016?) ;-)
Wat toch best wel wat jaartjes dominant is geweest.
Oh man, wat heb ik me altijd geërgerd aan Minimal muziek. In Doornroosje/Planet Rose, Nijmegen werd er een hele anti-minimal stroming in gang gezet. Stickeracties werden op touw gezet, anti-minimal t-shirts werden gedrukt en verkocht en de booker van Doornroosje had het er maar zwaar mee. FUCK MINIMAL & HARDER!!! werden dan ook regelmatig uitgeschreeuwd op de dansvloer. Die 'minimal'-avonden werden dan ook niet zo best meer bezocht. Ik had het als drukker van al die stickers en t-shirts natuurlijk wel wat bijverdiensten >:) Ik kon me als resident VJ op die 'minimal'-avonden wel uitleven en de drank was gratis en een jointje backstage en in het lichthok werden nog gepermiteerd. De muziek was saai, de avonden waren verder wel te pruimen maar geen commercieel succes voor Doornroosje.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-01 09:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

In Roos heb ik behoorlijk wat vlieguren gemaakt. Geweldige tent was dat.
Mensen nog de 28ste in Arnhem te vinden? Secret Cinema + Egbert + Christian Smith in Luxor.

[Voor 39% gewijzigd door Stimulate14 op 04-01-2023 16:49]

• Jantjo
vj_slof schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Oh man, wat heb ik me altijd geërgerd aan Minimal muziek. In Doornroosje/Planet Rose, Nijmegen werd er een hele anti-minimal stroming in gang gezet. Stickeracties werden op touw gezet, anti-minimal t-shirts werden gedrukt en verkocht en de booker van Doornroosje had het er maar zwaar mee. FUCK MINIMAL & HARDER!!! werden dan ook regelmatig uitgeschreeuwd op de dansvloer. Die 'minimal'-avonden werden dan ook niet zo best meer bezocht. Ik had het als drukker van al die stickers en t-shirts natuurlijk wel wat bijverdiensten >:) Ik kon me als resident VJ op die 'minimal'-avonden wel uitleven en de drank was gratis en een jointje backstage en in het lichthok werden nog gepermiteerd. De muziek was saai, de avonden waren verder wel te pruimen maar geen commercieel succes voor Doornroosje.
Minimal is een gevalletje haat liefde voor mij geweest. Binnen dat genre heb je best wel wat 'sub' vertakkingen Minimal , minimal tech, minimal tech-house etc...

Als je het hebt over de puurste vorm ..bass en snares en die pingel keyboard geluidjes en dat dan een hele avond.. dan was ik ook gauw uitgekeken. Dan duurt zo een avond wel erg lang ja.

Maaaar.. ik moet eerlijk bekennen ik was best wel een fan van Ritchie Hawtin en wat MINUS artiesten 8) uiteraard zal dit niet voor iedereen het geval zijn O-)

ps. heel random vraagje. ben jij heel toevallig de persoon die de sets van James Holden op Youtube heb geplaatst van die venue?

[Voor 4% gewijzigd door Jantjo op 04-01-2023 17:17]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:07
Jantjo schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:58:
[...]

ps. heel random vraagje. ben jij heel toevallig de persoon die de sets van James Holden op Youtube heb geplaatst van die venue? :9
Nope wasn’t me. Heb bij James Holden wel vaak de visuals verzorgd in zowel Doornroosje, Patronaat en Tivoli De Helling. Kon die muziek op het laatst ook echt niet meer pruimen. Gast was op zich wel relaxed. Paar hitjes klonken ook wel goed maar net als bv Nathan Fake was het voor mij allemaal hetzelfde optreden.

Als ik aan techno denk dan denk ik aan Jeff Mills, Underground Resistance, Stacey Pullen, Kenny Larkin, Kevin Saunderson. Daar ligt mijn hart. Dan is dat gepingel van Holden en Fake maar heel heel erg saai.

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:40
vj_slof schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:20:
[...]
Als ik aan techno denk dan denk ik aan Jeff Mills, Underground Resistance, Stacey Pullen, Kenny Larkin, Kevin Saunderson. Daar ligt mijn hart.
Yes!! my kind of techno 😁🪩👯‍♀️

• Jantjo
Line-ups voor het Paas weekend

• Jantjo
Het jaar is nog maar net begonnen en de ene na de andere line-up ;-)

• Jantjo
vj_slof schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:20:
[...]

Nope wasn’t me. Heb bij James Holden wel vaak de visuals verzorgd in zowel Doornroosje, Patronaat en Tivoli De Helling. Kon die muziek op het laatst ook echt niet meer pruimen. Gast was op zich wel relaxed. Paar hitjes klonken ook wel goed maar net als bv Nathan Fake was het voor mij allemaal hetzelfde optreden.

Als ik aan techno denk dan denk ik aan Jeff Mills, Underground Resistance, Stacey Pullen, Kenny Larkin, Kevin Saunderson. Daar ligt mijn hart. Dan is dat gepingel van Holden en Fake maar heel heel erg saai.
Ahh, ik dacht kleine kans you never know! :)
Ik zag de naam 'Doornroosje' best vaak terugkomen in livesets, zo ook in die van James Holden.

Uiteraard is het geen techno techno en zeker niet soortgelijk als het lijstje van hierboven,
maar wel een stroming die ik naast de reguliere Techno wel kon waarderen.
Maar je moet er voor naar de klote zijn dat zeg ik eerlijk :)

Als je kijkt naar het huidige aanbod van 'Techno' dan is het wel een creatieve stroming die ik persoonlijk wel mis. Maar begrijp dat het op een gegeven moment wel je strot uit komt als je het het te vaak hoort en niet helemaal je ding is O-)

[Voor 5% gewijzigd door Jantjo op 06-01-2023 11:27]

• Jantjo
Deze man he...hij blijft gewoon goed _/-\o_

Joris Voorn live at Afterparty Bassick Ecuador B2B Rodriguez Jr.

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 21:13
Jantjo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:57:
Deze man he...hij blijft gewoon goed _/-\o_

Joris Voorn live at Afterparty Bassick Ecuador B2B Rodriguez Jr.

[YouTube: Joris Voorn live at Afterparty Bassick Ecuador B2B Rodriguez Jr.]
Heb de laatste tijd heel vaak z'n Spectrum Radio sets op staan. Hij weet altijd zo lekker een nieuw nummer heel snel in te mixen na een wat rustigere plaat. Nieuwe track kom dan ineens heel hard binnen.

Hier bijvoorbeeld bij 21:05
Hier nog zoiets bij 25:15

[Voor 13% gewijzigd door bownbreaker op 07-01-2023 13:48]

• Jantjo
bownbreaker schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:46:
[...]

Heb de laatste tijd heel vaak z'n Spectrum Radio sets op staan. Hij weet altijd zo lekker een nieuw nummer heel snel in te mixen na een wat rustigere plaat. Nieuwe track kom dan ineens heel hard binnen.

Hier bijvoorbeeld bij 21:05
Hier nog zoiets bij 25:15
Jazeker helemaal eens. Zijn skills en overgangen zijn echt on point.
Ik blijf me altijd verbazen hoe hij me keer op keer , zelfs na al die jaren, blijft verrassen met zijn
sets en track keuze.

Ga die sets even checken dan ;-) thanks for the recommend ;)

[Voor 4% gewijzigd door Jantjo op 07-01-2023 14:19]

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:12
Kunnen het topic wel hernoemen naar het grote JV topic ;) the man, back at it again!
YouTube: Joris Voorn Live at NYE 22/23 Awakenings, Amsterdam

• bownbreaker
Gaargod schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:05:
Kunnen het topic wel hernoemen naar het grote JV topic ;) the man, back at it again!
Die eerste plaat klapt er direct al zo heerlijk in! :)

Volgende week naar Awakenings Eindhoven waar hij b2b draait met Bart Skils, ben benieuwd wat daar uit komt. Maandje daarna ga ik naar Paradigm X Zeezout in Groningen met o.a. Blawan, KI/KI en Young Marco. Dus heb weer een aantal toffe feesten in het vooruitzicht.

[Voor 27% gewijzigd door bownbreaker op 20-01-2023 09:28]

• Jantjo
Ja ik weet het... helaas geen JV >:)

Deze set kwam toevallig voorbij in mijn feed en stond er verder blanco in, had zelf nog niet eerder van hem gehoord, maar ben toch wel aangenaam verrast.

Geeft me een die oldskool detroit techno vibe :) ala Derrick May

DAVE ANGEL ▪ LIVE AT 909 FESTIVAL 2022 AMSTERDAM

[Voor 6% gewijzigd door Jantjo op 20-01-2023 10:54]

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:48
Gaargod schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:05:
Oei, deze is mij even ontgaan, thanks voor het delen!

Hij duikt de komende periode weer de studio in, dus komend voorjaar mogen we in zijn spectrum episodes vast weer pareltjes verwachten! Binnenkort maar eens een feestje plannen waar onze Joris draait :)

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 14:30
Jantjo schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:52:
Ja ik weet het... helaas geen JV >:)

Deze set kwam toevallig voorbij in mijn feed en stond er verder blanco in, had zelf nog niet eerder van hem gehoord, maar ben toch wel aangenaam verrast.

Geeft me een die oldskool detroit techno vibe :) ala Derrick May

DAVE ANGEL ▪ LIVE AT 909 FESTIVAL 2022 AMSTERDAM

[YouTube: DAVE ANGEL ▪ LIVE AT 909 FESTIVAL 2022 AMSTERDAM]
haha je oude generatie he...legend hoor Dave Angel op zijn label rotation zijn behoorlijk veel knallers uitgekomen destijds waaronder een van mn alltime fav's

YouTube: The Subjective (Cisco Ferreira & Colin McBean) - Tremmer

• Jantjo
djerror schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:11:
[...]

haha je oude generatie he...legend hoor Dave Angel op zijn label rotation zijn behoorlijk veel knallers uitgekomen destijds waaronder een van mn alltime fav's

YouTube: The Subjective (Cisco Ferreira & Colin McBean) - Tremmer
Ja das een dikke track! 8)

Ga nog even verder luisteren wat er dan nog meer onder dat label valt/uitgebracht ;-)

[Voor 8% gewijzigd door Jantjo op 21-01-2023 10:48]

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 03:18
Zijn hier ook mensen die luisteren naar de "donkere" versie van techno? Denk hierbij aan diverse sub-genre's waaronder dark techno, dark electro, dark synthwave, dark futurebass etc. Het verschilt nogal sterk met de gewone vorm van techno.

Het is een sub-genre die veel op begint te komen, mede dankzij door toekomst gerichte onderwerpen waaronder Cyberpunk, transhumanism, AI, (d)evolution en nog meer andere onderwerpen.

Verdient dit een eigen topic?

[Voor 51% gewijzigd door Toonen1988 op 23-01-2023 17:59]

• Jantjo
Toonen1988 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:36:
Zijn hier ook mensen die luisteren naar de "donkere" versie van techno? Denk hierbij aan diverse sub-genre's waaronder dark techno, dark electro, dark synthwave, dark futurebass etc. Het verschilt nogal sterk met de gewone vorm van techno.

Het is een sub-genre die veel op begint te komen, mede dankzij door toekomst gerichte onderwerpen waaronder Cyberpunk, transhumanism, AI, (d)evolution en nog meer andere onderwerpen.

[YouTube: MOONEDGE - Dark Clubbing / Cyberpunk / Dark Techno / Midtempo Bass / EBM Mix]

[YouTube: Dark Techno / Industrial / Cyberpunk Mix 'Revenge ll' | Dark Electro]
Voor mij is dit een heel nieuw genre om eerlijk te zijn. Nog niet eerder gehoord.
Als ik aan donkere techno denk dat associeer ik dat meer met industriële techno.

Gewoon benieuwd worden hier ook feesten van georganiseerd of is het meer als muziek bv voor achtergrond muziek van de onderwerpen die jij hebt genoemd?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 13:35

Ursamajor

Astrofotograaf

Toonen1988 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:36:

[YouTube: MOONEDGE - Dark Clubbing / Cyberpunk / Dark Techno / Midtempo Bass / EBM Mix]

[YouTube: Dark Techno / Industrial / Cyberpunk Mix 'Revenge ll' | Dark Electro]
Een van de 2 lijkt wel een beetje op het begin van een Rammstein track.
Het tempo ligt een stukje lager dan dat in over het algemeen van techno gewend ben. Lijkt mij wel een subtopic waardig.

Gadgets FTW!

• Preau
  • Niet online
Nog tweakers naar Awakenings Eindhoven dit weekend, ik ga naar de middag editie. Ongelofelijk veel zin om Klangkuenstler voor t eerst te gaan zien.

• bownbreaker
Preau schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:28:
Nog tweakers naar Awakenings Eindhoven dit weekend, ik ga naar de middag editie. Ongelofelijk veel zin om Klangkuenstler voor t eerst te gaan zien.

[YouTube: Klangkuenstler ft. Flawless Issues - Deine Angst (Music Video)]
Ik ga ook naar de middag editie, heerlijke tijd. Lekker tot 22:00 door. Zin in!

• Toonen1988
Jantjo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Voor mij is dit een heel nieuw genre om eerlijk te zijn. Nog niet eerder gehoord.
Als ik aan donkere techno denk dat associeer ik dat meer met industriële techno.

Gewoon benieuwd worden hier ook feesten van georganiseerd of is het meer als muziek bv voor achtergrond muziek van de onderwerpen die jij hebt genoemd?
Klopt, je bent niet de eerste met deze opmerking. Hier heb je een mooi overzicht van de verschillende soorten techno. Een van mijn nummers.

https://www.musicianwave.com/techno-music-guide-sub-genres/

Persoonlijk vind ik Dark Techno niet geschikt voor achtergrond muziek. Daar is het te "heftig" voor. Het wordt ook vaker met hardcore techno geassocieerd, maar bij Dark Techno gaat het om de vibe. Bij hardcore techno meestal om de agressieve tempo.
Ursamajor schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Een van de 2 lijkt wel een beetje op het begin van een Rammstein track.
Het tempo ligt een stukje lager dan dat in over het algemeen van techno gewend ben. Lijkt mij wel een subtopic waardig.
Klopt, bij dark techno gaat het ook niet om het tempo maar om de hele "vibe" van het nummer. Vandaar dat soms het tempo ook wat lager ligt dan normale techno. Maar dit verschilt ook per nummer.

Ik kan er eventueel een nieuwe topic over aanmaken. In Italië zijn twee vrienden die een eigen label op hebben gezet genaamd Aim to Head die zich specifiek richt op de donkere sub genres. Waaronder Dark Synthwave, Dark Electro, Dark Techno, EBM en nog veel meer.

https://aimtohead.network/

Ik ben zelf ook met een playlist begonnen genaamd "High tech, low life" met verschillende genres waaronder Dark techno, Dark electro, EBM, dark synthwave, industrial etc.

https://open.spotify.com/...ySqmQ?si=0b0945f220c249ed

Sinds kort heb ik ook een samenwerking met een ghost producer. Dit is één van mijn nummers.

[Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 25-01-2023 17:45]

• Jantjo
Toonen1988 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:33:
[...]

Klopt, je bent niet de eerste met deze opmerking. Hier heb je een mooi overzicht van de verschillende soorten techno. Een van mijn nummers.

https://www.musicianwave.com/techno-music-guide-sub-genres/

Persoonlijk vind ik Dark Techno niet geschikt voor achtergrond muziek. Daar is het te "heftig" voor. Het wordt ook vaker met hardcore techno geassocieerd, maar bij Dark Techno gaat het om de vibe. Bij hardcore techno meestal om de agressieve tempo.

[...]

Klopt, bij dark techno gaat het ook niet om het tempo maar om de hele "vibe" van het nummer. Vandaar dat soms het tempo ook wat lager ligt dan normale techno. Maar dit verschilt ook per nummer.

Ik kan er eventueel een nieuwe topic over aanmaken. In Italië zijn twee vrienden die een eigen label op hebben gezet genaamd Aim to Head die zich specifiek richt op de donkere sub genres. Waaronder Dark Synthwave, Dark Electro, Dark Techno, EBM en nog veel meer.

https://aimtohead.network/

Ik ben zelf ook met een playlist begonnen genaamd "High tech, low life" met verschillende genres waaronder Dark techno, Dark electro, EBM, dark synthwave, industrial etc.

https://open.spotify.com/...ySqmQ?si=0b0945f220c249ed

Sinds kort heb ik ook een samenwerking met een ghost producer. Dit is één van mijn nummers.
[YouTube: Altered state of mind]
Gewoon een oprechte vraag, maar zou ( Dark 'Ambient' techno / Dark 'Experimental' Techno ) dan niet een iets toepasselijkere naam zijn? Dit eigenlijk naar aanleiding van je opmerking en uitleg waar het genre voor staat.

"Klopt, bij dark techno gaat het ook niet om het tempo maar om de hele "vibe" van het nummer"

Grote kans dat er best veel verwarring kan ontstaan bij de betreffende huidige naam 'Dark techno'.

Hoe ben jij eigenlijk in aanraking gekomen met dit genre?

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Preau schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:28:

[YouTube: Klangkuenstler ft. Flawless Issues - Deine Angst (Music Video)]
Geen Awakenings Eindhoven voor mij, wel Planet Rose 28 jaar in Nijmegen met wel een leuke line-up in room 1. De andere twee zalen zal denk ik ook wel leuk worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
𝐋𝐈𝐍𝐄-𝐔𝐏 𝐑𝐎𝐎𝐌 𝟏
▪️ Marcel Dettmann
▪️ Anastasia Kristensen
▪️ Remco Beekwilder b2b Stephanie Sykes
▪️ Laura van Hal

𝐋𝐈𝐍𝐄-𝐔𝐏 𝐑𝐎𝐎𝐌 𝟐
▪️ Umwelt
▪️ Angel D'Lite
▪️ Operating Modus b2b Theoson

𝐋𝐈𝐍𝐄-𝐔𝐏 𝐑𝐎𝐎𝐌 𝟑
▪️ Locus Error
▪️ OZUM
▪️ Thimo Konings
▪️ Conduct Disorder

𝐈𝐍𝐅𝐎
Doornroosje Nijmegen
28 januari 2023 | 23:00 - 06:00
18+

• Toonen1988
Jantjo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:40:
[...]

Gewoon een oprechte vraag, maar zou ( Dark 'Ambient' techno / Dark 'Experimental' Techno ) dan niet een iets toepasselijkere naam zijn? Dit eigenlijk naar aanleiding van je opmerking en uitleg waar het genre voor staat.

"Klopt, bij dark techno gaat het ook niet om het tempo maar om de hele "vibe" van het nummer"

Grote kans dat er best veel verwarring kan ontstaan bij de betreffende huidige naam 'Dark techno'.

Hoe ben jij eigenlijk in aanraking gekomen met dit genre?
Dark techno is ook een mix van verschillende techno genres. Maar bij Dark Techno gaat het om de vibe, sommige spreken van een 'spooky' vibe, terwijl andere techno's meer om de tempo en beats per minute gaat.

Dark techno wordt dan ook gebruikt voor donkere thema's waaronder horror en sci-fi.

Zo ben ik ook in aanmerking gekomen met deze genre. Ik ben namelijk een grote Cyberpunk fan. Veel muziek kanalen adverteren nu met Dark Techno in een Cyberpunk jasje, en die formule blijkt erg goed te werken.

Veel artiesten gebruiken dan ook de sci-fi/Cyberpunk genre en sinds dien begint dark techno veel fans te krijgen.

https://www.6amgroup.com/...0common%20characteristics.

Deze website maakt een leuke vergelijking.

Normale techno = ET films
Dark Techno = Alien films

Sinds kort probeert Aim to Head ook Phonk in een Cyberpunk jasje, genaamd Cyberphonk. Een opkomende genre, die ook veel positieve reacties krijgt.

[Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2023 16:59]

• Preau
  • Niet online
Ook nog tickets gescoord voor

Erg veel zin in! Sowieso is warehouse elementenstraat een van de beste locaties waar ik ooit geweest ben, en ik heb wel zin om 5 uur lang op reis te worden genomen in een goeie acid set.

Als ik haar vorige acid set luister moet dat wel goed gaan worden

• bownbreaker
Ook weer bijgekomen van Awakenings Eindhoven. Was lekker om een dageditie tot 22:00 mee te pakken. Kan je nog een beetje fatsoenlijk slapen. Was wel erg druk dit keer voor m’n gevoel. Pas tegen het eind van de avond kon ik een lekker plekje vinden waar ik een beetje ruimte had om te dansen.

Ben benieuwd of anderen hier die ook naar Awakenings zijn geweest het ook zo druk vonden.

Kwam denk ik omdat er (eigenlijk) 2 areas waren in plaats van 3. Bleek later nog wel een secret area te zijn waar Joris Voorn nog solo draaide, heb die helaas niet gevonden. Geluid was dik in orde op de meeste plekken. Dat geluid ging vanaf de set van Bart en Joris ineens een stuk harder. Heb alleen een deel van die set gemist omdat ik echt moeite had met het vinden van een goede plek.

Al met al wel een toffe avond gehad, vanaf het moment dat Reinier draaide in de andere zaal ontstond er ineens heel veel ruimte bij de zaal waar Adam draaide. Dus die laatste 2 uurtjes heb ik nog even volop kunnen genieten.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:00
Voor de liefhebbers van Progressive:

https://www.mixcloud.com/sakete/sakete-touch-20230131/

• Jantjo
Even wat nostalgie.. maar dit vind ik altijd toch wel een mooi momentje
dat de hele zaal losgaat zodra die bassline erin komt :9 8)

• bownbreaker

Dit was de secret area bij Awakenings Eindhoven die compleet aan me voorbij is gegaan. Hele vette Boiler Room achtige vibe bij deze stage. Die plaat bij 2:50 is echt heel erg dik, iemand enig idee wie die DJ is? Nummer is: Daisy Dee - Open Sesame (Kay Nee Remix)

[Voor 7% gewijzigd door bownbreaker op 01-02-2023 21:21]

• Jantjo
bownbreaker schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:19:
[YouTube: Awakenings Summer Festival - Ticket sale countdown]
Dit was de secret area bij Awakenings Eindhoven die compleet aan me voorbij is gegaan. Hele vette Boiler Room achtige vibe bij deze stage. Die plaat bij 2:50 is echt heel erg dik, iemand enig idee wie die DJ is? Nummer is: Daisy Dee - Open Sesame (Kay Nee Remix)
Beste een vette remix van Leila k! Die kende ik nog niettt :-)

• Jantjo
bownbreaker schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:19:
[YouTube: Awakenings Summer Festival - Ticket sale countdown]
Deze secret area is denk ik ook wel wat voor mij. Niet al te groot , goede DJ's en een beetje variatie als het gaat om muziek :) _/-\o_

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 10:11
Dag mede-techno-liefhebbers,

Beetje een side-post (waarvan ik niet zeker weet of hij mag of niet - maar ik kan geen warning oid vinden) - maar ik ben ook dit jaar weer van plan om samen met m'n vriendengroep naar Awakenings Festival te gaan. In een huisje dit keer. Helaas zijn wij niet zo goed in communiceren, waardoor er nu twee huisjes geboekt zijn.

Een belletje naar Beekse Bergen leerde me dat ik niet kan annuleren, wel een nieuwe hoofdboeker kan aanwijzen. Kaartjes worden uiteindelijk ook naar die persoon verstuurd. Mocht er iemand met zijn vriendengroep geintereseerd zijn in een Savannah Lounge voor 4 (incl weekendkaarten en lockers), dan kan ik hem tegen kostprijs doorschuiven. Zie mijn verdere V&A recensies voor ervaringen.

edit - ik krijg net een mailtje van Beekse Bergen dat het appartement eigenlijk ruimte heeft voor 6 personen en dat dat tot 6 februari is bij te boeken. Totaalprijs zou dan uitkomen op 515,95 pp, waarbij je in totaal 400 borg (dus 449 pp na borg) terugkrijgt als je de boel een beetje heel laat :o

Hopelijk tot dan allemaal :)

[Voor 15% gewijzigd door eBait op 02-02-2023 14:39]

• Jantjo
eBait schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:38:
Dag mede-techno-liefhebbers,

Beetje een side-post (waarvan ik niet zeker weet of hij mag of niet - maar ik kan geen warning oid vinden) - maar ik ben ook dit jaar weer van plan om samen met m'n vriendengroep naar Awakenings Festival te gaan. In een huisje dit keer. Helaas zijn wij niet zo goed in communiceren, waardoor er nu twee huisjes geboekt zijn.

Een belletje naar Beekse Bergen leerde me dat ik niet kan annuleren, wel een nieuwe hoofdboeker kan aanwijzen. Kaartjes worden uiteindelijk ook naar die persoon verstuurd. Mocht er iemand met zijn vriendengroep geintereseerd zijn in een Savannah Lounge voor 4 (incl weekendkaarten en lockers), dan kan ik hem tegen kostprijs doorschuiven. Zie mijn verdere V&A recensies voor ervaringen.

edit - ik krijg net een mailtje van Beekse Bergen dat het appartement eigenlijk ruimte heeft voor 6 personen en dat dat tot 6 februari is bij te boeken. Totaalprijs zou dan uitkomen op 515,95 pp, waarbij je in totaal 400 borg (dus 449 pp na borg) terugkrijgt als je de boel een beetje heel laat :o

Hopelijk tot dan allemaal :)
Ik ga er even vanuit dat je het over Awake Fest van 7-9 juli hebt.
Wat apart dat je iets wat pas over 6 maanden plaatsvindt niet meer kan annuleren...

Er is voor een organisatie dan nog genoeg tijd om het huisje weer aan te bieden?
in de hoop dat het weer geboekt kan worden.

ps. Altijd gezellig zo een huisje met vrienden! :)

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:26
Een groot voordeel als je zoals mij wat minder techno aanzet, in vergelijk met vroegah...

Kom je toch weer pareltjes tegen. More LUKE!

MENTAL REBOOT

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 10:11
Jantjo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je het over Awake Fest van 7-9 juli hebt.
Wat apart dat je iets wat pas over 6 maanden plaatsvindt niet meer kan annuleren...

Er is voor een organisatie dan nog genoeg tijd om het huisje weer aan te bieden?
in de hoop dat het weer geboekt kan worden.

ps. Altijd gezellig zo een huisje met vrienden! :)
Klopt ja, Summer Festival - en gezien alle huisjes binnen een paar uurtjes verkocht waren leek me dit ook niet zo'n probleem. De werkelijkheid is helaas iets weerbarstiger, men verschuilt zich achter "non-refundable" maar biedt wel aan de hoofdboeker te veranderen. Financieel kunnen (of willen) ze niks betekenen.

Nouja, misschien maak ik er zo nog iemand blij mee die de verkoop net gemist heeft... :)
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee