Gebruikersreview/blog van de Maand: Maart 2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

Olaf

De derde maand van het jaar 2018 is weer onderweg.

Mocht je een leuke gadget hebben ontvangen of gekocht, schroom dan niet en deel je ervaringen met de community. Dit kun je doen door hier een review achter te laten. Staat je product er niet tussen? Dan kun je hier aangeven welk product toegevoegd mag worden aan de Pricewatch. Als je je bevindingen noteert, help je je medetweakers enorm!

Heb je een vlotte pen? Wil je iets leuk, grappigs of informatiefs delen? Post dan op tweakblogs.net.

Elke maand kunnen gebruikers op Tweakers aangeven wie er in het zonnetje komt te staan. Met jouw stem kun je aangeven welke review of blog het beste is van de maand. Tevens kun je een beginnende reviewer een boost geven door zijn/haar review hieronder achter te laten. Een nominatieperiode loopt van het begin van de maand (opening van het nominatie topic) tot en met het laatste weekend vòòr de publicatie van het Tweakersartikel: "Gebruikersreviewer van de Maand". Doorgaans wordt het artikel op de 2e dinsdag van de maand gepubliceerd.

De redactie is aan het bekijken of de stemmen anders verdeeld kunnen worden en zou daarvan graag jullie feedback ontvangen. We willen de stemmen voor de reviews graag onderverdelen in twee categorieën: gekocht en "anders". Je kunt daardoor stemmen op reviews die door de tester zelf is gekocht en de status: Gekocht heeft, en (je hoeft je dus niet te beperken tot één review) daarnaast een stem uitbrengen op een review die in de andere categorieën valt. Dat zijn producten die de reviewer heeft: geleend, gekocht, (deels) gesponsord heeft gekregen, als hands-on nader heeft bekeken of aan een Test-panel van Tweakers heeft deelgenomen.

Heb je hierover vragen of opmerkingen, stel ze gerust in dit topic of stuur een DM naar Olaf. We moeten er vooral voor zorgen dat dit geen groot discussietopic gaat worden, dit topic is voor het aandragen van reviews die jij interessant vindt.

Je stem kun je opgeven door hieronder een link naar het artikel te posten inclusief een korte uitleg waarom dat artikel de moeite waard is om te lezen.

Hier is een lijst met alle reviews uit de maand Maart.

Denk ook aan de nieuwkomers en de Tweakblogs van deze maand.

Veel plezier met het lezen van de productreviews, blogs en het nomineren!

Overigens kan het topic van februari nog de nodige nominaties gebruiken. Neem dus snel de reviews van die maand door en nomineer!

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf op 03-03-2018 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14
Om de maand dan eens met wat anders al IT hardware als review basis af te trappen,hierbij mijn nominatie
voor de laatste review van Foritain , leuk geschreven ! :

productreview: Oral-B Genius 9000N - Rosé Goud review door Foritain

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik stem voor de review over deze Tootbras: productreview: Oral-B Genius 9000N - Rosé Goud review door Foritain van @Foritain

Hij valt in de categorie "niet-gekocht" maar toch vind ik dat hij een goede plaats verdient, al is het alleen al omdat dit een ander soort product is dan waarvoor de gemiddelde tweaker op tweakers gaat kijken. Echter heb je zo veel verschillende soorten tandenborstels dat de weg richting de goede vaak een enorm kromme weg is. Daarom ben ik blij met dit soort reviews van producten die je normaal gezien niet zovaak ziet langskomen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:44:
Hij valt in de categorie "niet-gekocht" maar toch [...]
Valt toch prima onder een van de vermelde categorieën?
We willen de stemmen voor de reviews graag onderverdelen in twee categorieën: gekocht en "anders". Je kunt daardoor stemmen op reviews die door de tester zelf is gekocht en de status: Gekocht heeft, en (je hoeft je dus niet te beperken tot één review) daarnaast een stem uitbrengen op een review die in de andere categorieën valt.
Tweakblogs die ik uitlicht:
Jism's weblog!: Mijn aanvaring met een smeerlap
Life as it is: Beste Ikea

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:46:
[...]

Valt toch prima onder een van de vermelde categoriën?

[...]

Tweakblogs die ik uitlicht:
Jism's weblog!: Mijn aanvaring met een smeerlap
Life as it is: Beste Ikea
offtopic:
Je hebt een categorie "gekocht" en een categorie "anders" ofwel "niet-gekocht". Dus een beetje onzin dat je dat aangeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 04-03-2018 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:20:
[...]

offtopic:
Je hebt een categorie "gekocht" en een categorie "anders" ofwel "niet-gekocht". Dus een beetje onzin dat je dat aangeeft.
Ik snap jou juist niet. Je nomineert een review, maar geeft tegelijk aan dat je het eigenlijk niet zou moeten doen of dat het de bedoeling is ("maar toch"). Ik geef aan dat het perfect past binnen de 2 categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Heb je hierover vragen of opmerkingen, stel ze gerust in dit topic of stuur een DM naar Olaf.
@Olaf, zou je de nieuwe situatie kunnen uitleggen? @Frozen denkt dat gesponsorde reviews geen goede plaats zal krijgen in het review van de maand artikel. Naar mijn idee worden het gewoon 2 rijen met uitgelichte items. Het is niet zo dat de gesponsorde reviews slechts worden genoemd zonder een foto of verhaal, maar met slechts een linkje en dat alleen de gekochte artikelen als vanouds worden weergegeven met een foto en een verhaal erbij.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:16:
[...]

@Olaf, zou je de nieuwe situatie kunnen uitleggen? @Frozen denkt dat gesponsorde reviews geen goede plaats zal krijgen in het review van de maand artikel. Naar mijn idee worden het gewoon 2 rijen met uitgelichte items. Het is niet zo dat de gesponsorde reviews slechts worden genoemd zonder een foto of verhaal, maar met slechts een linkje en dat alleen de gekochte artikelen als vanouds worden weergegeven met een foto en een verhaal erbij.
Wil je niet voor mij spreken alsjeblieft? :) Dat kan ik heel erg goed zelf en Olaf hoeft daarom dus ook niets uit te leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Frozen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Wil je niet voor mij spreken alsjeblieft? :) Dat kan ik heel erg goed zelf en Olaf hoeft daarom dus ook niets uit te leggen.
Je kan goed voor jezelf spreken, je hebt geen hulp nodig van Olaf, maar wat bedoel je dan precies hiermee:
Hij valt in de categorie "niet-gekocht" maar toch vind ik dat hij een goede plaats verdient
Als het er staat zoals het er staat, dan ga je er vanuit dat het niet-zelf-gekochte product minder in de belangstelling zal staan en dat deze ondanks de status toch een goede plaats verdiend.
Waarom ga je hier vanuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:16:
Als het er staat zoals het er staat, dan ga je er vanuit dat het niet-zelf-gekochte product minder in de belangstelling zal staan en dat deze ondanks de status toch een goede plaats verdiend.
Waarom ga je hier vanuit?
offtopic:
Ik zeg dat vanwege het stigma wat tegenwoordig bij een review van een niet-gekocht product komt kijken: "De reviewer heeft het product niet gekocht, maar gekregen in ruil voor het schrijven van een review."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 09:43

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Ik zou willen voorstellen dat deze discussie ergens anders gehouden wordt. Volgens mij zijn er meerdere topics hierover, ga het daar verder bespreken. Of pak het met elkaar op in DM.

[ Voor 9% gewijzigd door Rooieduvel op 05-03-2018 11:40 ]

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Rooieduvel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:39:
Ik zou willen voorstellen dat deze discussie ergens anders gehouden wordt. Volgens mij zijn er meerdere topics hierover, ga het daar verder bespreken. Of pak het met elkaar op in DM.
Helemaal mee eens, het duurde even voordat duidelijk werd waar de zin op gebaseerd was. Nu dat voor mij duidelijk is, kunnen dergelijke discussies (en zinnen) wat mij betreft beter in dat soort topics blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gipsy King schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:35:
Om de maand dan eens met wat anders al IT hardware als review basis af te trappen,hierbij mijn nominatie
voor de laatste review van Foritain , leuk geschreven ! :

Volgens mij moet het gaan om reviews van echte gebruikers, niet reviews van semi-professionele reviewers.
En een gesponsorde review is ook wat anders dan een 'echte, volledig onafhankelijke' review.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 07-03-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CyberMania schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Volgens mij moet het gaan om reviews van echte gebruikers, niet reviews van semi-professionele reviewers.
En een gesponsorde review is ook wat anders dan een 'echte, volledig onafhankelijke' review.
Volgens mij niet:
We willen de stemmen voor de reviews graag onderverdelen in twee categorieën: gekocht en "anders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Volgens mij is dat voor de toekomst, niet voor deze maand al:
De redactie is aan het bekijken of de stemmen anders verdeeld kunnen worden en zou daarvan graag jullie feedback ontvangen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyberMania op 07-03-2018 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CyberMania schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:46:
Volgens mij is dat voor de toekomst, niet voor deze maand al:
Daar moet @Olaf dan maar een uitspraak over doen. Hij zal echter druk zijn met de maand februari ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 09:43

Rooieduvel

Reviewer of all things...

CyberMania schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:38:

Een gesponsorde review hoeft niet te betekenen dat de review niet onafhankelijk is. Als het goed is, zou een review altijd onafhankelijk moeten zijn, wie hem ook schrijft. Ik krijg ook het idee dat het onderwerp door begint te slaan.
Rooieduvel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:39:
Ik zou willen voorstellen dat deze discussie ergens anders gehouden wordt. Volgens mij zijn er meerdere topics hierover, ga het daar verder bespreken.
Dit dus. Dit is volgens mij een nominatietopic, geen discussie topic. Kunnen we alsjeblieft ophouden en het gezellig houden?

[ Voor 3% gewijzigd door Rooieduvel op 07-03-2018 17:32 ]

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olaf
Zowel het rijtje gekocht als niet-gekocht krijgen een mooie, gelijkwaardige plek, beloofd. Vorige maand heb ik de tweedeling geïntroduceerd in het topic en bij het komende artikel, van aankomende dinsdag, hanteer ik het onderscheid dus al. Verder *hoef* je niet per se aan te geven of het om een gekocht product gaat of niet, ik controleer dat zelf toch nog wel. Het helpt mij alleen wel en hopelijk stimuleert het ook te kijken naar de reviews die minder professioneel van opzet zijn. Reviews van hier minder bekende users van gekochte producten steken soms misschien wat schraal af tegen de expertreviews, maar kunnen met de beste intenties geschreven zijn en supergoede info bevatten.

Behoefte om verder te discussieren? Dat kan hier.

~eind mededeling~ En nu weer verder met nomineren. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf op 07-03-2018 18:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik wil @rens-br graag nomineren voor "Nieuwkomer van de maand". Hij heeft al eerder reviews gepubliceerd, maar deze is vele malen uitgebreider dan al z'n andere reviews.

Gaat om deze review: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br

Als reviewer van de maand wil ik deze keer @Danny.G nomineren: productreview: Umidigi S2 Pro Zwart review door Luca. Mooie foto's en uitgebreid!

En deze review door @Foritain. Wat een uitgebreide review over een tandenborstel zeg! _/-\o_ : productreview: Oral-B Genius 9000N - Rosé Goud review door Foritain

[ Voor 39% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-03-2018 20:19 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Onze powerbank goeroe is weer bezig geweest: DodgeReviews: Trying something new : Aukey PB-N36 20.000mAh powerbank with Li...

Bekijk ook de gekoppelde spreadsheet met heel veel info.

Zeer uitgebreide review van een smartwatch, inclusief tijdslijn van verzending:
productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 09-03-2018 01:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:15
Ik bij deze ook graag @rens-br nomineren voor Nieuwkomer van de maand, hele uitgebreide review met veel informatie dat erg nuttig is.

Het gaat om deze review: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Is hij nu een nieuwkomer of reviewer van de maand? Ik ga voor de nominatie voor reviewer van de maand, want het niveau dat @rens-br hier laat zien is erg hoog en daar kunnen andere nieuwkomers niet tegenop boxen.

Hier alvast mijn Reviewer van de maand nominatie voor een gekocht product: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br

Tweakblog van de maand:
Bij deze wil ik de aanpassing van @mux' accupakket voor de Nissan Leaf willen aanbevelen. Dit vind ik een van de leerzaamste filmpjes die momenteel op de Tweakblogs worden gedeeld.
mux' blog: EV mods: Nissan Leaf accu-uitbreiding deel 2

Dit bericht is zojuist aangepast met 2 aanbevelingen.

Reviewer van de maand (niet-gekocht)
@Rooieduvel krijgt deze maand deze nominatie van mij voor deze productreview: productreview: Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING review door Rooieduvel

Ik heb de laatste tijd veel videokaart reviews bekijken doordat ik zelf op zoek was naar een fraai model (tevens om te kijken of ik dit op korte termijn ook zelf zou kunnen schrijven). Deze review is heel compleet incl. benchmarks en fraaie plaatjes van het product.

Nieuwkomer van de maand
Als ik hier Rens-br zou neerzetten, dan is het nog steeds terecht, maar zoals ik al aangaf is die review on-par met reviews van de top-5 reviewers.

Ik ga voor deze maand voor de review van @watdachtjijnou. Deze gebruiker heeft dit jaar een andere review geplaatst, maar de review over deze tv heeft een betere kwaliteit op het gebied van inhoud en plaatjes.
productreview: Philips 43PUS6412 Wit review door watdachtjijnou

Veel zaken worden besproken, maar wat ik echt mis is hoe alles eruit ziet. Hoe zien de menu's er globaal uit, hoe ziet het beeld eruit vanuit diverse hoeken, hoe zien de aansluitingen eruit, etc.
Dit is een aanmoediging om bij je volgende review een nog hogere score en misschien wel een nominatie te krijgen.

Dit waren mijn nominaties. De uitslag zal waarschijnlijk op dinsdag 17 april door de redactie worden geplaatst.

[ Voor 71% gewijzigd door Kiswum op 12-04-2018 10:44 . Reden: Alle reviewnominaties geplaatst. ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De review van Rens mag wat mij betreft wel een stukje waardering krijgen. Mooie uitgebreide review van een smartwatch. Wat mij betreft tot nu toe Reviewer van de maand.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 12-03-2018 08:07 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
productreview: AOC Q2790PQU/BT Zwart review door Frozen
Mooi uitgebreide review van @Frozen, leest prettig en goed opgezet. Daar is veel werk/tijd ingestoken en wat mij betreft een nominatie waard :)

De tandenborstel review van @Foritain. Leuk om te lezen en weer eens wat anders!

De nominatie voor @rens-br behoeft geen uitleg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
De review spreekt voor zichzelf. Naast uitgebreide specs en gebruikservaring ook een persoonlijk verhaal.

productreview: Google Home Mini Grijs review door victor1701

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:51

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikadraakje82
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-09-2019
Ik denk dat dit er eentje is voor review van de maand

productreview: Sony Xperia XZ2 Zilver review door Johannes77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lekker tweakerswaarde blog met een tikkeltje humor waarin de backlight van een Game Gear wordt vervangen: Retro Game Couch: Game Gear Backlight Mod

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 30-03-2018 23:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olaf
Items van de maand april kunnen jullie hier aandragen: Gebruikersreview/blog van de Maand: April 2018

Huishoudelijke mededeling: het artikel van de Gebruikersreview van de Maand Maart komt niet volgende week dinsdag, maar de maandag een week later. Maandag de 15e dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.tichelaar
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 13:58
Mijn Reviewer van de maand nominatie voor een gekocht product: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br
Pagina: 1