Gebruikersreview/blog van de Maand: februari 2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

Olaf

De tweede maand van het jaar 2018 is weer onderweg.

Mocht je een leuke gadget hebben ontvangen of gekocht, schroom dan niet en deel je ervaringen met de community. Dit kun je doen door hier een review achter te laten. Staat je product er niet tussen? Dan kun je hier aangeven welk product toegevoegd mag worden aan de Pricewatch. Als je je bevindingen noteert, help je je medetweakers enorm!

Heb je een vlotte pen? Wil je iets leuk, grappigs of informatiefs delen? Post dan op tweakblogs.net.

Elke maand kunnen gebruikers op Tweakers aangeven wie er in het zonnetje komt te staan. Met jouw stem kun je aangeven welke review of blog het beste is van de maand. Tevens kun je een beginnende reviewer een boost geven door zijn/haar review hieronder achter te laten. Een nominatieperiode loopt van het begin van de maand (opening van het nominatie topic) tot en met het laatste weekend vòòr de publicatie van het Tweakersartikel: "Gebruikersreviewer van de Maand". Doorgaans wordt het artikel op de 2e dinsdag van de maand gepubliceerd.

Met jullie hulp kunnen we de pareltjes vinden en hier vermelden. Wij willen alle lezers en genomineerden aanmoedigen om meer reviews aan te dragen. Wellicht zorgt dat ervoor dat er een betere diversiteit is aan genomineerde reviewers en/of producten. Je hoeft je echt niet te beperken tot het nomineren van 1 review. Je mag in je post gewoon aangeven welke 2 of misschien wel 3 reviews je erg goed vond. Hetzelfde geldt voor nieuwkomers of blogs. Schroom niet om meerdere gebruikers/content aan te dragen.

De redactie is aan het bekijken of de stemmen anders verdeeld kunnen worden en zou daarvan graag jullie feedback ontvangen. We willen de stemmen voor de reviews graag onderverdelen in twee categorieën: gekocht en "anders". Je kunt daardoor stemmen op reviews die door de tester zelf is gekocht en de status: Gekocht heeft.

Je kunt daarnaast een stem uitbrengen op een review die in de andere categorieën valt. Dat zijn producten die de reviewer heeft: geleend, gekocht, (deels) gesponsord heeft gekregen, als hands-on nader heeft bekeken of aan een Test-panel van Tweakers heeft deelgenomen.

Door deze verdeling verwachten we meer genomineerde reviews en is het wellicht eenvoudiger om een keuze te maken tussen diverse goede reviews. Ook dit moet de diversiteit ten goede komen.

Heb je hierover vragen of opmerkingen, stel ze gerust in dit topic of stuur een DM naar Olaf. We moeten er vooral voor zorgen dat het geen grote discussieforum gaat worden. De genomineerde reviews moeten de boventoon blijven in dit topic.

Je stem kun je opgeven door hieronder een link naar het artikel te posten inclusief een korte uitleg waarom dat artikel de moeite waard is om te lezen.

Hier is een lijst met alle reviews uit de maand februari.

Denk ook aan de nieuwkomers en de Tweakblogs van deze maand.

Veel plezier met het lezen van de productreviews, blogs en het nomineren!

[ Voor 0% gewijzigd door Olaf op 06-02-2018 21:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Tweakblogs
Hoe zuinig kan een server zijn? @mrmrmr bekeek het uitgebreid. Linux adepten en Windowshaters among: Windows wint! random bits: Nieuwe zuinige productie server
@mux ftw of course: mux' blog: In 2018 mod ik mijn Nissan Leaf

Gebruikersreviews (gekocht)
productreview: Honor 8 Blauw review door ByteMe_ uiteraard!
productreview: Xiaomi Mi Notebook Pro review door Applejuicev2 in deze uitgebreide review lijkt alles behandeld en krijgt lovende commentaren.

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 07-02-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
@PcDealer je hebt al een hoop nominaties zo vroeg in de maand.
Vooral de eerste review vind ik een aanrader, die zal ik nog even in de gaten houden.
De 2e optie, mwa, misschien interessant als nieuwkomer, maar ik verwacht dat er nog uitgebreidere, aantreklijkere en heldere nieuwkomers zullen komen (de belangrijkste info komt staat nu in het commentaar).

Vorige maand heb je 5 berichten geplaatst met nominaties:
Gebruikersreview/blog van de Maand: januari 2018

Achteraf gezien kon dat prima in 2 posts, want er zaten tussen 4 eigen berichten geen andere personen tussen.

Om ervoor te zorgen dat je stemmen straks overzichtelijk blijven zou het beter zijn om je huidige post gedurende de maand gewoon van een update/aanpassing te voorzien als je nog meer nominaties hebt.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat iedereen voor de beste review of blog van de maand gaat en soms moet je daarvoor een minder goede nominatie opofferen voor een andere.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Kiswum schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:58:
De 2e optie, mwa, misschien interessant als nieuwkomer, maar ik verwacht dat er nog uitgebreidere, aantreklijkere en heldere nieuwkomers zullen komen (de belangrijkste info komt staat nu in het commentaar).
Ik geef niet specifiek aan of ik het als nieuwkomer voordraag. Ik draag het gewoon voor.
Vorige maand heb je 5 berichten geplaatst met nominaties:
Gebruikersreview/blog van de Maand: januari 2018

Achteraf gezien kon dat prima in 2 posts, want er zaten tussen 4 eigen berichten geen andere personen tussen.
Had gekunt. Maar ik kies er voor om het topic te kicken en niet te laten verzanden.
Om ervoor te zorgen dat je stemmen straks overzichtelijk blijven zou het beter zijn om je huidige post gedurende de maand gewoon van een update/aanpassing te voorzien als je nog meer nominaties hebt.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat iedereen voor de beste review of blog van de maand gaat en soms moet je daarvoor een minder goede nominatie opofferen voor een andere.
Het is de bedoeling om meer diversiteit te krijgen, meer gebruikers een kans te geven en deze topicreeks levendiger te maken. Daarvoor moet er buiten de geijkte paden worden gekeken en mensen getriggerd worden om te kijken naar mogelijkheden waar men niet zelf op was gekomen. Het publiek bepaalt aan de hand van de gegeven voorbeelden welke eruit steken. Dan kan m.i. niet volstaan worden met een paar voorbeelden, maar wel met een breed aanbod.

Ik kan ook tot het einde van de maand wachten, topic opzoeken (want weggezakt) en dan 1 post plaatsen met 3 opties waar dan blijkt dat sechts ik, jij en wellicht nog twee anderen hebben gepost en is alle moeite voor niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PcDealer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:19:
Het is de bedoeling om meer diversiteit te krijgen, meer gebruikers een kans te geven en deze topicreeks levendiger te maken. Daarvoor moet er buiten de geijkte paden worden gekeken en mensen getriggerd worden om te kijken naar mogelijkheden waar men niet zelf op was gekomen. Het publiek bepaalt aan de hand van de gegeven voorbeelden welke eruit steken. Dan kan m.i. niet volstaan worden met een paar voorbeelden, maar wel met een breed aanbod.
offtopic:
Het publiek bepaalt niet aan de hand van de hier gegeven voorbeelden, het publiek bepaalt aan de hand van het lezen/zien van een review. Niet aan de hand van een door jou wel of niet geplaatst linkje.
Denk je serieus dat veel mensen via forum, pricewatch, naar dit topic gaan? De meeste mensen komen hier door een klikje op "Nomineer voor review van de maand".

Op het moment dat er door 1 persoon 6 stemmen worden aangedragen (in verschillende of dezelfde posts)
is het einde zoek. Wie vond je dan de beste? Was dat nummer 1 of nummer 5, of toch nummer 3? Ik ben daarom voor het volgende:
  • Maximaal 1 review en 1 blog nomineren
  • Onder "RMM65Newbie 7 februari 2018, laatste update op 7 februari 2018, 33 views" komt te staan: "Nomineer deze review als review van de maand" met een linkje naar het Pricewatch gedeelte op het forum.
Dat zorgt ervoor dat mensen alleen de beste kiezen en niet al hun vriendjes opnoemen. Ook zorgt het ervoor dat ook mensen die geen "stem op mij"-banner in hun review zetten, een eerlijke kans krijgen op een nominatie. Het zogenoemde "kicken" van het topic door jou is dan ook niet meer nodig.

Discussie kan verder in dit topic: "Nomineer deze review" onder timestamp userreview

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 07-02-2018 14:01 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Frozen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:38:
[...]
Het publiek bepaalt niet aan de hand van de hier gegeven voorbeelden, het publiek bepaalt aan de hand van het lezen/zien van een review.
Hoe worden ze geattendeerd op een blog of review? Via de FP, via Uitgelichte Reviews, via de Tracker en via deze topicreeks.
Niet aan de hand van een door jou wel of niet geplaatst linkje.
Waarom niet? Of bij een door jou of een andere geplaatste link. Het is mij vaak genoeg voor gekomen dat ik hier of op de FP bij Review van de Maand op iets stuit waar ik anders niet op zou komen. Dat maakt het zo waardevol.
Wie vond je dan de beste?
Doet er niet toe. Ik bepaal niet wie het beste is, maar het publiek. Daarvoor zijn er kanshebbers nodig. Die dragen wij aan via deze topicreeks.
niet al hun vriendjes opnoemen.
Waarom ben je daar (extra) bang voor en wordt dat probleem daadwerkelijk opgelost?
Ook zorgt het ervoor dat ook mensen die geen "stem op mij"-banner in hun review zetten, een eerlijke kans krijgen op een nominatie.
Goedzo!
Het zogenoemde "kicken" van het topic door jou is dan ook niet meer nodig.
Ik ga geen nieuwe informatie toevoegen in een weggezakte topic.
Discussie kan verder in dit topic: "Nomineer deze review" onder timestamp userreview
Prima oplossing die je daar aandraagt. Als het wordt geïmplementeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik nomineer productreview: AMD Ryzen 5 2400G Boxed review door Foritain als review van de maand. De review stond gelijk online nadat de NDA was afgelopen en er worden prestaties, gaming (met en zonder dedicated gpu), en stroomverbruik in gemeten. Ook is er een gedeelte over de temperatuur en overclocking.

Een mooie review met nog mooiere foto's. Essentieel leesvoer als je op het punt staat een nieuwe CPU te kopen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Ik nomineer de volgende review van Foritain :
productreview: AMD Ryzen 5 2400G Boxed review door Foritain

Werkelijk een fenomenale review .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 17:17

aex351

I am the one

Deze nominaties gaan nergens over. Lees dit artikel: reviews: Gebruikersreview van de Maand - Januari 2018 "Met overgrote meerderheid won reviewmachine Foritain die titel". Overgrote meerderheid?. Ik tel 7 nominaties waarvan 4 door één persoon. En volgens mij zijn het ook nog allemaal gesponsorde reviews. En dus reclame.

Het mag duidelijk zijn dat 'nomineren' van reviews totaal niet leeft onder de normale gebruiker en er is kennelijk ook heel weinig animo. Anders dan door het kleine groepje mensen die deze (gesponsorde) reviews zelf maken en nomineren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
@aex351 wat is er aan de hand? Deze nominaties? Deze nominaties gaan over de reviews van februari.

Jouw comment:
Begin februari vond het Tweakers Awards-evenement plaats en onderdeel daarvan was de uitreiking van de prijs voor Userreviewer van het Jaar. Met overgrote meerderheid reviewmachine Foritain die titel. Jullie beloonden hem met maar liefst 55 procent van de uitgebrachte stemmen en hij versloeg daarbij andere hardwerkende reviewers, zoals Frozen, Dutchiee en pclinde. Nieuw was dat ook enkele prominente Tweakbloggers genomineerd waren en van hen kregen mux en Chief relatief veel stemmen.
Gaat over de Tweakers Awards:
reviews: Tweakers Awards 17/18 - De uitslag is bekend!

Als jij volgend jaar andere genomineerden zou willen, dan zien we een stem van je graag terug in dit soort topics.

Mocht je commentaar hebben op de huidige reviews in dit topic (4 nominaties door 1 persoon en 3 individuele door anderen). Controleer dan eerst je feiten. Klik gewoon even op de artikelen die zijn aangedragen.
Niet elke nominatie is een gesponsorde review. Jammer dat je dat je ze allemaal aanmerkt als reclame. Dit soort statements zijn niet gunstig voor je openstaande verzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 14-02-2018 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Anoniem: 372172 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:11:
Ik nomineer de volgende review van Foritain :
productreview: AMD Ryzen 5 2400G Boxed review door Foritain

Werkelijk een fenomenale review .
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Nominaties voor de maand maart, kun je hier achter laten:

Gebruikersreview/blog van de Maand: Maart 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Bij deze bewust een 2e post ondanks dat ik als laatste had gepost :)
Bij deze de post met al mijn genomineerden:

Nieuwkomer van de maand, dat is wat mij betreft onbetwist @DukeN met een volwaardige review over een tablet. Hierin mis ik echter nog wel wat standaard zaken zoals het menu, maar de foto's van de tablet zijn duidelijk. Ten slotte zou ik als tip willen meegeven om het serienummer onherkenbaar te maken. (Garantieclaims of andere zaken kunnen via een serienummer worden aangevraagd).
productreview: Lenovo Xiaoxin TB-8804F Goud review door DukeN

Stiekem wil ik @Wilbert de Vries ook wat veren in zijn buttocks steken voor het beschrijven van zijn ervaringen met deze headset:
productreview: Sennheiser PXC 550 Wireless (Zwart) review door Wilbert de Vries

Review van de maand (gekocht):
De smartphone review van @ByteMe_ is compleet, maar ik mis nog wel meer/duidelijk foto's van de telefoon en de menu's. Als je een review leest, dan wil ik graag weten hoe alles eruit ziet voordat ik het toestel uit het buitenland haal (Honor is sinds 2017 officieel niet in de Benelux actief).
productreview: Honor 8 Blauw review door ByteMe_

Review van de maand (gesponsord):
@Foritain heeft wat mij betreft de beste review in deze categorie geschreven. De meeste credits krijgt hij eigenlijk voor het sexy product dat Rajintek op de markt heeft gebracht :)
productreview: Raijintek Paean review door Foritain

Blog van de maand:
Ik vond deze blog over GPU's van smartphones erg interessant in februari. Deze blog van @VictordeHolland verdiend een nominatie: Vicky's blog: Throttling in smartphone SoCs

Tipje:
Wil je weten welke blogs (en .geeks) er allemaal zijn uitgekomen, bezoek dan het Twitterkanaal van Tweakblogs:
https://twitter.com/tweakblogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Stemmen voor deze maand gaat niet meer. Het nieuwsartikel is hier terug te vinden:

reviews: Gebruikersreview van de Maand - Februari 2018

Pagina: 1