Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo beste mensen, gister is dus mijn auto kapot gegaan en de kosten zullen rond de 500 euro zijn. Dit komt dan ook niet goed uit omdat ik de dure december maand niet aan gedacht heb om opnieuw geld opzij te leggen voor dergelijke situaties. Nu is het dat ik leef van een uitkering, daarnaast verdien ik ook wat geld bij doormiddel van mijn auto. Ik heb op internet gezocht naar mogelijkheden om dit probleem op te lossen en zag dat een minilening welicht een oplossing kan bieden, daarvan kon ik 3 verschillende aanbieders vinden (ferratum, loanrider, saldodipje). Bij allemaal heb ik mijn gegevens ingevuld en bij de laatste stap komt er te staan dat ik geen lening kan krijgen gebaseerd op mijn inkomen. Het probleem is, ik heb wel een goed inkomen alleen kan ik het deel dat ik bijverdien niet bij vermelden omdat dat officieel niet als een vast inkomen wordt gezien. Ik snap niet dat je geen geld kunt lenen met een uitkering, ik heb het geld nodig om immers mijn auto te kunnen laten reparen. Bij familie aankloppen is geen optie en dingen verkopen kan ook niet want ik heb niks van waarde. Voor dit soort situaties zou het erg handig zijn om een minilening af te sluiten maar dat krijg ik simpelweg niet.

Nu is mijn vraag, wat zijn verder nog de mogelijkheden om voor het weekend in ieder geval 300 euro te verkrijgen?

Het is een rot situatie en wil hier dus ook snel vanad, graag alleen serieuze reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
De auto verkopen, spaart ook nog eens een hoop vaste lasten uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 23:03
Ik snap prima dat je geen geld kunt lenen met een uitkering. Ze willen zekerheid dat ze het geld terug krijgen.

Kun je geen regeling treffen met de garage?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:57:
Hallo beste mensen, gister is dus mijn auto kapot gegaan en de kosten zullen rond de 500 euro zijn. Dit komt dan ook niet goed uit omdat ik de dure december maand niet aan gedacht heb om opnieuw geld opzij te leggen voor dergelijke situaties. Nu is het dat ik leef van een uitkering, daarnaast verdien ik ook wat geld bij doormiddel van mijn auto. Ik heb op internet gezocht naar mogelijkheden om dit probleem op te lossen en zag dat een minilening welicht een oplossing kan bieden, daarvan kon ik 3 verschillende aanbieders vinden (ferratum, loanrider, saldodipje). Bij allemaal heb ik mijn gegevens ingevuld en bij de laatste stap komt er te staan dat ik geen lening kan krijgen gebaseerd op mijn inkomen. Het probleem is, ik heb wel een goed inkomen alleen kan ik het deel dat ik bijverdien niet bij vermelden omdat dat officieel niet als een vast inkomen wordt gezien. Ik snap niet dat je geen geld kunt lenen met een uitkering, ik heb het geld nodig om immers mijn auto te kunnen laten reparen. Bij familie aankloppen is geen optie en dingen verkopen kan ook niet want ik heb niks van waarde. Voor dit soort situaties zou het erg handig zijn om een minilening af te sluiten maar dat krijg ik simpelweg niet.

Nu is mijn vraag, wat zijn verder nog de mogelijkheden om voor het weekend in ieder geval 300 euro te verkrijgen?

Het is een rot situatie en wil hier dus ook snel vanad, graag alleen serieuze reacties.
Iets verpanden/ verkopen ?
Al direct geïnformeerd bij je gemeente eo stadsbank of hoe het bij jullie heet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:19
Ga in gesprek met je garage. Veel garage's doen er niet moeilijk over om de rekening b.v. in 2 of 3 keer te betalen, zeker niet als je een trouwe en betrouwbare klant bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Ik snap niet dat je geen geld kunt lenen met een uitkering
Ik wel, heel goed zelfs en ik ben er ook blij om dat dat niet zo makkelijk kan. Als je al geen buffer van 500 kunt aanhouden, waarom zou je dan wel die lening terug kunnen betalen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Een auto betekent flinke lasten per maand en een uitkering heb je ook niet voor niks.
Ik snap dat je hem gebruikt om bij te verdienen, maar zoals je zelf al aangeeft: dat gedeelte doe je buiten alles om en bestaat dus feitelijk niet.
Feitelijk ben je gewoon iemand met een uitkering en weinig inkomsten.

Ik weet niet wat de achtergrond van die uitkering is, maar als ik je zo hoor kun je prima (deels) werken. Dus ik zou zeggen: zoek geen lening maar loop een uitzendbureau binnen en neem alles aan wat je kunt, dan is die 500 euro er zo. En meer ook. Waar een wil is, is een weg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Metalfreak schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:06:
[...]

Ik wel, heel goed zelfs en ik ben er ook blij om dat dat niet zo makkelijk kan. Als je al geen buffer van 500 kunt aanhouden, waarom zou je dan wel die lening terug kunnen betalen?
Omdat ik het dan af kan betalen met het geld wat ik met me auto heb bijverdiend.
The Eagle schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:15:

Ik weet niet wat de achtergrond van die uitkering is, maar als ik je zo hoor kun je prima (deels) werken. Dus ik zou zeggen: zoek geen lening maar loop een uitzendbureau binnen en neem alles aan wat je kunt, dan is die 500 euro er zo. En meer ook. Waar een wil is, is een weg :)
Dat heb ik ook vaak geprobeerd, ben erg goed met computers maar zonder enige opleiding neemt niemand je aan, daarom ben ik ook genoodzaakt om op een ander manier bij te verdienen. En ik denk niet dat uitzendbureaus een werkgever kunnen vinden die in zeer korte tijd 300 euro uitbetalen dus daar heb ik op dit moment niet veel aan.

[ Voor 48% gewijzigd door xXBunnyShmexiXx op 22-02-2018 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Dit is gewoon fraude? Hem adviseren is gewoon het stimuleren van hem aangezien hij blijkbaar een zwarte taxi is?

• Conono
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:29:
[...]

Omdat ik het dan af kan betalen met het geld wat ik met me auto heb bijverdiend.
Kennelijk heb je dat geld in de afgelopen 2 maanden (sinds die dure decembermaand) óók niet kunnen sparen..

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:21
Anoniem: 992889 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:29:
Dit is gewoon fraude? Hem adviseren is gewoon het stimuleren van hem aangezien hij blijkbaar een zwarte taxi is?
Precies. Ik betaal elke maand verdomme bakken met belasting zodat mensen die geen werk hebben toch nog eten kunnen kopen en een huis kunnen huren. Nu blijkt dus dat deze persoon wel degelijk kan werken? Zeg je uitkering op en loop bij een uitzendbureau naar binnen!

Sowieso is het bezitten van een auto linke soep als je geen 500 euro opzij kan zetten. Je weet nooit wat er aan reparaties achter weg komt (ik was vorige maand ruim 3000 euro aan reparaties verder). Dus, verkopen die auto en een echte baan zoeken. Met een beetje geluk krijg je er dan een auto van de zaak bij...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Bekijk eens of er manieren zijn om de rekening omlaag te krijgen naar een niveau dat je het wel kunt betalen. Goedkopere onderdelen, een beunhaas, dat soort dingen.

Verder klinkt het niet echt als een duurzame situatie.Wat ga je doen als er volgende maand een rekening van 1000 euro achteraan komt?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32

vectormatic

Warlock of the doorlock

PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Precies. Ik betaal elke maand verdomme bakken met belasting zodat mensen die geen werk hebben toch nog eten kunnen kopen en een huis kunnen huren. Nu blijkt dus dat deze persoon wel degelijk kan werken? Zeg je uitkering op en loop bij een uitzendbureau naar binnen!

Sowieso is het bezitten van een auto linke soep als je geen 500 euro opzij kan zetten. Je weet nooit wat er aan reparaties achter weg komt (ik was vorige maand ruim 3000 euro aan reparaties verder). Dus, verkopen die auto en een echte baan zoeken. Met een beetje geluk krijg je er dan een auto van de zaak bij...
100% mee eens, maar ik gok dat een auto van de zaak voor TS er niet zo snel in zit...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Conono
PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:35:
[...]

...
Ho ho, misschien betreft het WW-uitkering, is er in zijn regio geen werk te vinden en geeft hij de inkomsten keurig op aan de Belastingdienst. Je weet het niet, hè? Het kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:03
Mooi zo, dan kun je die auto ook niet gebruiken om zwart bij te verdienen naast je uitkering. d:)b

Succes met het zoeken naar een baan.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Als dit trouwens legaal is en bijvoorbeeld op de een of andere manier met bijstand verrekend wordt kan ik me nog voorstellen dat je via de gemeente iets kunt regelen. Zeg maar de kapotte wasmachine regeling.

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 14:09
Anoniem: 992889 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:29:
Er wordt nergens gesteld dat hij een taxi is, het kan ook zijn dat het om klusjes gaat die moeilijk bereikbaar zijn met het OV.

Maar fraude is het inderdaad, hij geeft aan zwart te werken.. (zijn werk bestaat niet).

Het lijkt mij inderdaad het beste als hij zijn auto verkoopt, hiermee spaar je veel vaste lasten uit.
Of loop NU een uitzendbureau binnen zodat je een baantje krijgt en deze lasten kan dragen.

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Kennelijk heb je dat geld in de afgelopen 2 maanden (sinds die dure decembermaand) óók niet kunnen sparen..
Dat heb je als je achterstallig alimentatie moet betalen en een vrouw hebt die je geld loopt te pikken buiten je rug om. Die is inmiddels het huis uitgetieft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:40

Detmer

Professioneel prutser

fyr0 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Er wordt nergens gesteld dat hij een taxi is, het kan ook zijn dat het om klusjes gaat die moeilijk bereikbaar zijn met het OV.

Maar fraude is het inderdaad, hij geeft aan zwart te werken.. (zijn werk bestaat niet).

Het lijkt mij inderdaad het beste als hij zijn auto verkoopt, hiermee spaar je veel vaste lasten uit.
Of loop NU een uitzendbureau binnen zodat je een baantje krijgt en deze lasten kan dragen.
Het kan ook zijn dat werk met een variabel inkomen niet meegerekend mag worden, omdat de kans bestaat dat TS in maand 1 100,- verdient, maar in maand 2 0,-

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
fyr0 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Even corrigeren, ik ben geen taxi en fraude is het ook niet aangezien ik tot een bepaald bedrag mag bijverdienen.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:40:
Dat heb je als je achterstallig alimentatie moet betalen en een vrouw hebt die je geld loopt te pikken buiten je rug om. Die is inmiddels het huis uitgetieft.
Alimentatie betalen terwijl je een uitkering hebt? Zou je niet juist moeten ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Haribo112 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Alimentatie betalen terwijl je een uitkering hebt? Zou je niet juist moeten ontvangen?
Mwa, als de ex ook in de bijstand zit en er kids in het spel zijn..

Either way, shit is fucked up, ik denk niet dat een mini-lening hier de oplossing is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 14:09
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Even corrigeren, ik ben geen taxi en fraude is het ook niet aangezien ik tot een bepaald bedrag mag bijverdienen.
Dan neem ik mijn woorden over fraude terug.

Maar een vraag is wel of je een auto echt nodig hebt als je een uitkering hebt?
Hier kan jij het beste over oordelen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:29:
[...]

Je hebt nu geen buffer van 300 euro, dat is voor kredietverleners genoeg bewijs dat een lening van 300 euro ook niet snel en gegarandeerd terugbetaald kan worden. Als zij je nu een lening geven en er gebeurt nog iets met je auto dan zullen ze dat geld zeer waarschijnlijk niet terug zien.
Ondertussen loopt wel de rente door en betaal je eigenlijk enkel rente omdat de aflossing zelf te hoog is en je enkel de rente kan betalen. Het is dus ook bescherming van de consument zelf dat hij geen lening afsluit die erg lastig terug te verdienen is.

Dus dat is de reden waarom ze het niet willen uitlenen, dan het daadwerkelijke probleem oplossen. Je kan tijdelijk een auto proberen te lenen/huren, je kan kijken of de garage een factuur kan sturen die je in termijnen kan betalen of kijken of er iemand is die jou dat geld wilt lenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11

BLACKfm

o_O

Haribo112 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Vast een regeling buiten de gebaande paden om met een 'wijf' dat zegt "Ik wil 200 euro per maand van je handje-contantje, als ik naar de rechter ga krijg ik 350 euro van je". Want vrouwlief zit natuurlijk ook zonder baan thuis en heeft liever 200 euro zwart extra dan de standaard uitkering [/stigmatiseermodus]

Hoe dan ook is nu de vraag welke regeling, als die mogelijk is, er met de garage getroffen kan worden. Daarbij wil je ook niet lenen bij die 'duistere' instanties waar in de kleine lettertjes een torenhoge rente wordt afgedwongen of je het binnen zoveel dagen terug moet betalen.

Zeker met een variabel inkomen kan het je dan ineens heel duur komen te staan.

Verder zijn standaard geldbomen als de familie- en vriendenkring een poging waard te plukken. Of je zet op marktplaats/facebook een oproep of iemand jouw 300 euro kan lenen waarbij je bijvoorbeeld 350 euro terugbetaald in 6 termijnen. Zijn vast mensen die daar oren naar hebben / daar in trappen.

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 22-02-2018 13:50 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Achterstallig, dus kennelijk is er bij jou een patroon van rekeningen/vorderingen niet betalen. Ik snap die mensen prima, dat ze jou geen geld uitlenen.

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Achterstallig, dus kennelijk is er bij jou een patroon van rekeningen/vorderingen niet betalen. Ik snap die mensen prima, dat ze jou geen geld uitlenen.
Achterstalling omdat me vrouw brieven en dergelijke voor me verborgen houdt om mij verder in de shit te helpen.. zoals ik zei, die is inmiddels het huis uitgetieft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Ik hoop dat je begrijpt dat een uitkering geen vetpot is en dat je word aangemoedigt om een betaalde baan te vinden. Dat je dan geen leningen kunt krijgen met een uitkering vind ik dan ook zeer goed.

Ik weet uiteraard jou persoonlijke situatie niet, maar mij lijkt me de oplossing dat je een baan vind. Dat lost al je genoemde issues op. Dat is uiteraard makkelijk gezegd dan gedaan, dat snap ik ook. Een auto is gewoon duur.

*EDIT*: zeker niet als commentaar bedoelt of iets dergelijks of als kritiek. Zoals gemeld, ik weet niet wat jou situatie is.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 278217 op 22-02-2018 14:00 ]

• TK2803
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 10:36
Meneer de TS, het blijkt dat je per direct geld nodig hebt voor de reparatie van de auto. Het zou verstandig zijn om een regeling te treffen met de (auto)monteur of de verantwoordelijke van de garage. Vertel de huidige situatie, vraag of er de mogelijkheid is om het bedrag in x aantal maanden te betalen (vast bedrag per maand).
Zorg wel dat het een reëel bedrag is en binnen 3/4/5 maanden volledig is betaald. Ik verwacht niet dat de verantwoordelijke staat te springen dat jij per direct het volledige bedrag betaald. Desnoods zetten jullie het op papier. ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Achterstalling omdat me vrouw brieven en dergelijke voor me verborgen houdt om mij verder in de shit te helpen.. zoals ik zei, die is inmiddels het huis uitgetieft.
Het is belangrijk om te begrijpen dat een kredietverlener absoluut niet geïnteresseerd is in de reden waarom een situatie ontstaat. Ze kijken hier vanuit een puur zakelijk punt:
1. Hoeveel risico loop ik?
2. Wil ik dat risico lopen?
3. Mag ik vanuit juridisch aspect deze lening aangaan?

En of je vrouw dan de oorzaak is of niet dat is voor de kredietverlener niet relevant, die zien gewoon iemand die een te hoog risico vormt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:00

Grannd

da Granndest

De gemeentelijke kredietbank leent bedragen van 500 euro of meer aan mensen met schulden en/of een minimuminkomen, dus kijk eens op https://www.degkb.nl/

Desalniettemin weet ik niet of het repareren van je auto je prioriteit is op dit moment.
Met het lenen van geld los je misschien op dit moment het probleem van je auto op, maar je introduceert meteen een nieuw probleem: je schuld aan de leningverstrekker. Dan nog het feit dat je aangeeft dat je in een conflict met je (ex-) vrouw zit over geld, wat dus nog meer schulden zijn..
Ik zou een plan gaan maken hoe je zo snel mogelijk een buffer op kan bouwen, als je die auto repareert kan je misschien weer wat klusjes doen maar met aftrek van wegenbelasting, benzinekosten én de 500 euro aan de reparatie gaat die auto je echt geen geld op de korte of middellange termijn opleveren als je nu dat geld gaat lenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Tuurlijk, tuurlijk.

Mijn advies blijft: Doe de auto weg, want die kan je dus niet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

TK2803 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:59:
Meneer de TS, het blijkt dat je per direct geld nodig hebt voor de reparatie van de auto. Het zou verstandig zijn om een regeling te treffen met de (auto)monteur of de verantwoordelijke van de garage. Vertel de huidige situatie, vraag of er de mogelijkheid is om het bedrag in x aantal maanden te betalen (vast bedrag per maand).
Zorg wel dat het een reëel bedrag is en binnen 3/4/5 maanden volledig is betaald. Ik verwacht niet dat de verantwoordelijke staat te springen dat jij per direct het volledige bedrag betaald. Desnoods zetten jullie het op papier. ;)
Even vanuit de garagehouder geredeneerd, waarom zou je dat risico aangaan? praktisch gezien "leent" de garagehouder dan de TS hetzelfde bedrag, maar waarschijnlijk zonder rente, en met net zo weinig zekerheid dat ie het geld ooit ziet...

Ik zou er niet aan beginnen..

@xXBunnyShmexiXx 500 euro garagekosten klinkt voor mij als ~€150 onderdelen, en een uurtje of vier werk, kan je niet (een deel) van het werk zelf doen?

[ Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 22-02-2018 14:04 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
Even praktisch zonder te oordelen over de situatie waarin TS zit. Vraag inderdaad de garage of een betalingsregeling mogelijk is. Anders kun je misschien kijken naar roodstand bij je bank of inderdaad de gemeentelijke kredietbank.

vectormatic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:02:
[...]

Even vanuit de garagehouder geredeneerd, waarom zou je dat risico aangaan? praktisch gezien "leent" de garagehouder dan de TS hetzelfde bedrag, maar waarschijnlijk zonder rente, en met net zo weinig zekerheid dat ie het geld ooit ziet...

Mwah, vanuit het oogpunt van de garage:
het is wel een klant die je binnensleept natuurlijk. Zoveel bedrijven die ik ken, bieden termijn betalingen aan als je aangeeft er niet aan te kunnen voldoen ineens.

Ze hebben daar totaal geen belang bij, behalve dan om je als klant te houden en om die reden stemmen bedrijven vaak in. ( niet altijd tho )

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Dat ie voor het risico van de 150 euro "echte kosten" (materiaal) een redelijke kans heeft om 350 euro te verdienen. Als ie niet helemaal volgepland staat met andere klussen dus best een optie. Maar denk vooral mogelijk bij een ons-kent-ons garage.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-02-2018 14:06 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Dat ie voor het risico van de 150 euro "echte kosten" (materiaal) een redelijke kans heeft om 350 euro te verdienen. Als ie niet helemaal volgepland staat met andere klussen dus best een optie. Maar denk vooral mogelijk bij een ons-kent-ons garage.
Eens, als de monteur niks anders te doen heeft kan je het risico nemen...

Denk overigens niet dat TS onder "ons" valt bij een "ons kent ons" club, anders hadden we deze discussie niet gehad.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Ga bij je bank langs en anders langs de uitkeringsinstantie. Ik zou absoluut geen geld lenen bij partijen die op internet adverteren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Ik lees trouwens alleen smoesjes van TS waarom hij het niet kan ophoesten, ik zou hier als leningverstrekker dan ook écht niet aan meewerken. Zo te zien wil hij door middel van die lening het ene gat met het andere opvullen. Ja, echt een garantie voor succes dit...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
  • Laatst online: 18:15
Ik weet niet hoeveel je bijverdient maar heb je er wel eens over nagedacht dat je waarschijnlijk puur aan het bijverdienen bent om de auto aan te houden?

Stel, de auto kost je het volgende;
Wegenbelasting: €25 p/m
Verzekering: €25 p/m
Benzine: €30 p/m
totaal: €80 p/m
===============
€80 * 12 maand = €960 per jaar
Onderhoud: €200 per jaar
afschrijving: €25 per jaar

Totaal €1185,- per jaar

Je moet dus gemiddeld per maand al €98,75 bijverdienen in dit voorbeeld om alleen al je auto aan te houden. Nu bazeer ik deze kosten op niets maar ik denk dat de kosten reëel zijn voor een goedkope auto.
Reken dit voor de grap eens uit met de kosten die je maakt\hebt gemaakt over de periode dat je de auto hebt.

Verder kan je weinig doen behalve een regeling treffen met de garage om dit af te betalen, al denk ik niet dat ze daar om staan te springen.

Tot slot: wat ga je doen als er andere onverwachte kosten opduiken terwijl je deze reparatie nog aan het afbetalen bent?

[ Voor 6% gewijzigd door Axewi op 22-02-2018 14:13 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• TK2803
.

[ Voor 99% gewijzigd door TK2803 op 22-02-2018 14:14 . Reden: quote message, ]

• TK2803
[...]

@xXBunnyShmexiXx 500 euro garagekosten klinkt voor mij als ~€150 onderdelen, en een uurtje of vier werk, kan je niet (een deel) van het werk zelf doen?
De garagehouder staat niet direct te springen op het volledige bedrag in 1x te ontvangen. TS heeft het bedrag per direct nodig (zelfs nog voor aankomend weekend). Daarom zou het verstandig zijn als TS in gesprek gaat met de garagehouder. Voordat überhaupt 1 instantie wakker wordt om TS te verlossen van zijn huidige probleem, zijn we al een aantal weken verder. En trouwens we hebben het hier over ongeveer 500 euro, niet over een hypothecaire lening van 500K. Advies van mij aan TS, leg je huidige situatie uit en zorg dat jij een regeling treft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
TK2803 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:13:
[...]

De garagehouder staat niet direct te springen op het volledige bedrag in 1x te ontvangen.
....
Wat een onzin.. Jij denkt dat de garagehouder erom zit te springen om bij te houden van wie hij allemaal nog geld krijgt? Nog even los van het (aanzienlijke) risico dat hij überhaupt kan fluiten naar z'n centen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Axewi schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:12:
Stel, de auto kost je het volgende;
Wegenbelasting: €25 p/m
Verzekering: €25 p/m
Benzine: €30 p/m
totaal: €80 p/m
===============
€80 * 12 maand = €960 per jaar
Onderhoud: €200 per jaar
afschrijving: €25 per jaar
Dat is nog een vrij optimistische schatting, €25/jaar afschrijving zou eerder €250 moeten zijn, zelfs voor het meest cheapo barrel, en als je elke twee jaar een €500 auto koopt, weet ik niet of je er met €200 onderhoud komt. €30 benzine kom je pakweg 300 km verder mee, als je die auto echt nodig hebt zal je toch snel meer KMs maken (zeker als er iets bijverdienerigs speelt)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
dus.. je hebt een uitkering

maar verdiend wel geld ernaast?

Sorry, maar dan mag je echt niet gaan klagen over je "minilening" vooral omdat je dan al officieel niet eens meer recht hebt op je uitkering.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• TK2803
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Wat een onzin.. Jij denkt dat de garagehouder erom zit te springen om bij te houden van wie hij allemaal nog geld krijgt? Nog even los van het (aanzienlijke) risico dat hij überhaupt kan fluiten naar z'n centen..
Nee daar heb je gelijk in, ik zal mijn woorden weer terugnemen. Maar een garagehouder heeft er toch ook niks aan als hij het geld niet kan ontvangen. Dan moet de garagehouder een een klacht gaan indienen, rapport gaan opstellen voor een of andere instantie. TS krijgt nog meer instanties achter hem aan (ofcourse dat is het issue van TS), maar voor mijn gevoel (precies mijn gevoel) is de garagehouder verder van huis. Als TS en garagehouder een regeling treffen, water bij de wijn. Garagehouder vindt het prachtig dat hij weer iemand heeft geholpen.

just kiddin. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

corset schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:21:
dus.. je hebt een uitkering

maar verdiend wel geld ernaast?

Sorry, maar dan mag je echt niet gaan klagen over je "minilening" vooral omdat je dan al officieel niet eens meer recht hebt op je uitkering.
Zoals meneer al meerdere keren heeft aangegeven, mag je als je in de bijstand zit, bijverdienen tot een bepaald bedrag.

Waarom zou deze meneer dat dan niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Anoniem: 278217 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Zoals meneer al meerdere keren heeft aangegeven, mag je als je in de bijstand zit, bijverdienen tot een bepaald bedrag.

Even vooropgesteld dat TS dit allemaal 100% on the level doet

https://www.amsterdam.nl/...44F5-8FE5-4596943E00CE%7D

25% mag je houden, met een max van €200 (in amsterdam, dit zal per gemeente verschillen).

Zelfs als de uiterst optimistische schatting hierboven van de autokosten (€100/maand) klopt (wat dus al mis gaat met een €500 reparatiekosten momenteel), zou TS voor €800 moeten werken om onder de streep €100 over te houden (uitgaande van zeer weinig KMs, en die €100 ben je de eerste 5 maanden al extra kwijt)

Lijkt mij niet de moeite als je voor dat werk alleen een auto moet onderhouden, koop een brommer oid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 278217 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Echter..

bijstand =/= uitkering..

"Meneer" heeft het in OP over:

"Nu is het dat ik leef van een uitkering" <-- Gek, Uitkering is echt geen bijstand

En toen ik jaren geleden in de bijstand zat, was het echt niet "Je mag gewoon even wat bijverdienen". Zo werkt het niet

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Aikon
  • Niet online
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:57: Bij allemaal heb ik mijn gegevens ingevuld en bij de laatste stap komt er te staan dat ik geen lening kan krijgen gebaseerd op mijn inkomen.
Wat gebeurd er als je simpelweg een ander inkomen opgeeft? Volgens mij kijkt niemand daarnaar, net als bij de aanvraag met een creditcard heb ik mijn inkomen nooit hoeven te bewijzen. Wellicht is een creditcard aanvragen trouwens goedkoper dan een lening afsluiten, krijg je nog 50 euro kado ook. Lukt alleen niet voor het weekend. Als je binnen een maand terugbetaald kost het je niks extra.

Als jij voor jezelf maar zeker weet dat je de lening snel kan terugbetalen, want zoiets kost je klauwen met geld percentueel gezien, en de kosten zullen heel snel oplopen als je niet kan betalen.

En voor ik het vergeet natuurlijk: fraude! verkoop je auto! ga een baan zoeken! waar gaat het heen met de samenleving! ;)

• Axewi
vectormatic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Dat is nog een vrij optimistische schatting, €25/jaar afschrijving zou eerder €250 moeten zijn, zelfs voor het meest cheapo barrel, en als je elke twee jaar een €500 auto koopt, weet ik niet of je er met €200 onderhoud komt. €30 benzine kom je pakweg 300 km verder mee, als je die auto echt nodig hebt zal je toch snel meer KMs maken (zeker als er iets bijverdienerigs speelt)
Misschien, zoals ik al aangaf ik heb deze kosten ook maar geschat gezien ik niet echt referentiemateriaal heb.

@xXBunnyShmexiXx Kan de kosten zelf het beste bekijken aangezien hij precies weet hoeveel hij uitgeeft aan de auto, de kosten zijn namelijk al hoger alleen al door deze reparatie als hij de auto 2 jaar lang aanhoud. :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40
Edit: Fuck dat. Je geeft geld uit aan meuk terwijl je een uitkering hebt maar 'kan' het niet aanvullen. Je mag zelf lekker op die blaren zitten.

[ Voor 77% gewijzigd door Hydra op 22-02-2018 14:53 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38

-tom-562

Oliesjeik

Je hebt geen geld, maar wilt(/wilde) wel investeren in Bitcoins? 8)7
Betrouwbare&goedkope (liefst gratis) bitcoin wallet aanmaken
En verder kan je beter geen Samsung Note 8 kopen als je nauwelijks geld hebt...
Samsung note 8 Dual VS Huawei mate 10 pro?

Iets met prioriteiten.. :X

Vaak bu'j te bang!

corset schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Echter..

bijstand =/= uitkering..

"Meneer" heeft het in OP over:

"Nu is het dat ik leef van een uitkering" <-- Gek, Uitkering is echt geen bijstand

En toen ik jaren geleden in de bijstand zat, was het echt niet "Je mag gewoon even wat bijverdienen". Zo werkt het niet
Oops! Dat is inderdaad mijn fout! De bijstand is inderdaad (gelukkig) heel wat strenger hierin.

Aikon schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Wat gebeurd er als je simpelweg een ander inkomen opgeeft? Volgens mij kijkt niemand daarnaar, net als bij de aanvraag met een creditcard heb ik mijn inkomen nooit hoeven te bewijzen. Wellicht is een creditcard aanvragen trouwens goedkoper dan een lening afsluiten, krijg je nog 50 euro kado ook. Lukt alleen niet voor het weekend. Als je binnen een maand terugbetaald kost het je niks extra.

Als jij voor jezelf maar zeker weet dat je de lening snel kan terugbetalen, want zoiets kost je klauwen met geld percentueel gezien, en de kosten zullen heel snel oplopen als je niet kan betalen.

En voor ik het vergeet natuurlijk: fraude! verkoop je auto! ga een baan zoeken! waar gaat het heen met de samenleving! ;)
Bij creditcard aanvragen word er een kredietcheck gedaan (BKR). Daar zal meneer, met de beschrijving van de huidige situatie, niet doorheen komen, anders kon die ook wel aankloppen bij de instanties die leningen kunnen verschaffen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Wat gebeurd er als je simpelweg een ander inkomen opgeeft?
Ten eerste gaat dat niet gebeuren: over het algemeen moet je voor de meeste kredieten of een bestaand inkomen bij die bank hebben boven een bepaald bedrag, of je moet aan kunnen tonen dat je een inkomen hebt. De enige kredietverstrekkers die dat niet eisen zijn die met woekerrentjes en dan stort de TS zich in een financiele afgrond.

Ten tweede vind ik dat mensen aansporen tot dit soort fraudulente / onverstandige zaken je in topics als deze gewoon op een ban moet komen te staan. Maar da's mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
[...]

Echt, topadvies dit! Mensen die al in de schulden zitten adviseren om nog meer schulden aan te gaan! 8)7

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:40

Detmer

Professioneel prutser

Hydra schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:36:
[...]

Ten eerste gaat dat niet gebeuren: over het algemeen moet je voor de meeste kredieten of een bestaand inkomen bij die bank hebben boven een bepaald bedrag, of je moet aan kunnen tonen dat je een inkomen hebt. De enige kredietverstrekkers die dat niet eisen zijn die met woekerrentjes en dan stort de TS zich in een financiele afgrond.

Ten tweede vind ik dat mensen aansporen tot dit soort fraudulente / onverstandige zaken je in topics als deze gewoon op een ban moet komen te staan. Maar da's mijn mening.
Ik was in de veronderstelling dat @Aikon wilde testen of het echt aan het inkomen ligt of aan andere zaken. Dus enkel een hoger inkomen op de website invullen om te testen of er dan wat anders uit komt of niet.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ik zou haast 300 euro 'lenen' aan deze beste TS om maar van al die morele bezwaren en onderbuik-reacties hier af te zijn :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TK2803
BLACKfm schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:41:
Ik zou haast 350 euro 'lenen' aan deze beste TS om maar van al die morele bezwaren en onderbuik-reacties hier af te zijn :P.
crowdfunding is ook nog een optie.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

corset schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:32:
[...]
Er zijn tegenwoordig wat proeven in verschillende gemeentes

https://www.amsterdam.nl/...44F5-8FE5-4596943E00CE%7D

25% van je bijverdienste, tot een max van €202 mag je houden, in amsterdam iig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
Ze zijn er weer als eerst bij om te roepen dat is verboden en mag niet!
Eng volk..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:50

|sWORDs|

vSphere/ESXi

h4ze schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:43:
Ze zijn er weer als eerst bij om te roepen dat is verboden en mag niet!
Eng volk..
We betalen met z'n allen belachelijk veel belasting en dat komt onder andere door situaties zoals deze. Meneer moet gewoon gekort worden op zijn uitkering en steelt nu van iedereen die zich wel aan de regels houdt en dan mogen we daar niets van zeggen?
Wat ik eng vind is dat het tegenwoordig voor een grote massa blijkbaar volstrekt normaal is om fraude te plegen.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2018 14:47 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Aikon
  • Niet online
Detmer schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat @Aikon wilde testen of het echt aan het inkomen ligt of aan andere zaken. Dus enkel een hoger inkomen op de website invullen om te testen of er dan wat anders uit komt of niet.
Dat veronderstel je juist.

@Anoniem: 278217 ah ja, BKR is er nog natuurlijk, ja dat zal niet gaan lukken.

@Hydra ik ben voorstander van de regels omtrent kredieten, maar ook voorstander van zelf nadenken en zelf beslissingen nemen die in de geest van de regels zijn. Puur zwart-wit denken heb je niks aan, iedereen gaat anders met zijn geld om en ik heb sterk de indruk dat TS die lening gewoon gaat en kan terugbetalen.
|sWORDs| schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:45:
[...]

We betalen met z'n allen belachelijk veel belasting en dat komt onder andere door situaties zoals deze. Meneer moet gewoon gekort worden op zijn uitkering en steelt nu van iedereen die zich wel aan de regels houdt en dan mogen we daar niets van zeggen?
Alsof er niet talloze mensen zijn die goed verdienen die zwart werken of zwartwerkers inhuren? Bijna iedereen doet dat weleens, buurman die wat bijklust, schoonmaakster tientje/uur handje contantje, etc. Dat mag iemand met een uitkering net zo goed (niet), ik zou het ze bijna eerder gunnen dan een ander.

[ Voor 60% gewijzigd door Aikon op 22-02-2018 14:49 ]

[...]

Meneer houd zich toch ook aan de regels? Waar staat dat meneer dat niet doet? Ik vind je reactie zwaar overdreven zonder dat je alle feiten kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

TK2803 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:42:
[...]

Zeker, maar niemand die dat doet met de huidige financiele-achtergrond zoals die hier wordt voorgeschets (en alle waanbeelden die daar bij verzonnen worden).

En dat heb je ook niet in een paar dagen bij elkaar.

Misschien als je er een zielig bericht aan hangt dat de auto gebruikt wordt voor vervoer van armlastige gezinnen die zo een dagje uit krijgen, maar die vlieger gaat nu niet meer op :P.

• corset
[...]

Nee dat mag je niet, want stel je voor dat je een mening hebt..

Als ik al zie wat voor fraude er wordt aangepraat;

"Gewoon even ander inkomen opgeven"
"Gewoon zo doorgaan"

Het boeit mensen totaal niks meer om de regels te volgen, maar wel hard gaan klagen als ze daardoor gepakt worden.

Overigens is Crowdfunden al helemaal kansloos.. je krijgt al een Bijstand/uitkering, verdiend er een redelijk bedrag naast, en nu zou de TS dan via crowdfunding nog meer binnenhalen? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 22-02-2018 14:48 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 278217 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:46:
[...]

Meneer houd zich toch ook aan de regels? Waar staat dat meneer dat niet doet? Ik vind je reactie zwaar overdreven zonder dat je alle feiten kent.
Met een simpele som kun je toch al zien dat dit niet het geval is?

|sWORDs| schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Met een simpele som kun je toch al zien dat dit niet het geval is?
Nope. Voornamelijk aannamens allemaal. Maarja, iedereen mag uiteraard zijn mening hebben. Ik ben het ook TOTAAL niet eens met de vele voorstellen, die daadwerkelijk fraude tot gevolg hebben. Maar zolang meneer binnen de wet acteert zie ik het issue niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Sorry maar zoals iemand anders postte; als je wel een nieuwe smartphone met winkelwaarde 750+ wil kopen (3 weken geleden), bitcoins/crypto wil kopen, een nieuwe gebruikte PC hebt gekocht, een nieuwe muis hebt gekocht en ook nog bijverdient (naast je uitkering), gaat er helaaaas bij mij een lampje branden dat er links of rechts iets niet goed gaat in de verhouding "wat krijg ik binnen" en "wat geef ik uit" en dan met name planning op langere termijn zoals een koelkast, kleding, in dit topic dus de auto en andere noodzakelijke dingen.

Ik heb geen waarde-oordeel over de situatie waarin topicstarter nu zit; ik vind het alleen wel erg frappant dat het er sterk op lijkt dat het geld aan verkeerde dingen wordt uitgegeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Meneer beweert dat hij zich aan de regels houdt, nergens staat dat dat echt zo is, en er komen ook geen geloofwaardige feiten die richten uit TS. Bijverdienen in de bijstand mag in bepaalde gevallen, maar een simpel rekensommetje laat zien dat zodra daar een auto voor nodig is, het op geen enkele manier de moeite waard is.

De meest voor de hand liggende uitleggen zijn: A) TS houdt zich niet netjes aan de regels, B) TS heeft zijn financiele zaakjes niet op orde, en doet (voor zichzelf) nutteloos, of zelfs negatief werk

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 18:23

Jimbolino

troep.com

gofundme opzetten. Ik zou iig 5 euro betalen

of anders via een van deze aanbieders:
https://www.geldleningvanparticulier.nl/500-euro-lenen/

[ Voor 52% gewijzigd door Jimbolino op 22-02-2018 14:53 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:59
-tom-562 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:33:
Je hebt geen geld, maar wilt(/wilde) wel investeren in Bitcoins? 8)7
Betrouwbare&goedkope (liefst gratis) bitcoin wallet aanmaken
En verder kan je beter geen Samsung Note 8 kopen als je nauwelijks geld hebt...
Samsung note 8 Dual VS Huawei mate 10 pro?

Iets met prioriteiten.. :X
Nu snap ik waar de VVD z'n ideeën vandaan haalt. Ook raar dat iedereen hier overheen heeft gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

JT

VETAK y0

Ik snap dat je dit een rotsituatie vindt maar zelfs mét extra verdiensten krijg je het niet voor elkaar om geld opzij te houden voor de auto. Daar zijn mijn inziens 2 mogelijke oorzaken van:
- Je werkzaamheden leveren niet genoeg geld op om de auto te onderhouden
- Je uitgavepatroon is dusdanig dat je ondanks voldoende inkomsten niet genoeg buffer op kan bouwen om de auto te onderhouden

Ik vraag me af hoe handig het is om werkzaamheden te blijven verrichten waarvoor je die auto nodig hebt als je het eigenlijk niet kunt betalen. En ik snap de kredietverstrekkers ook prima, je vaste component is qua salaris erg beperkt (en wellicht heb je zelfs moeten opgeven dat het een uitkering is). De variabele component heeft een kredietverstrekker niks aan want dat kan volgende maand ineens ophouden. Dus de kans dat je het niet kunt terugbetalen gezien je inkomsten, uitgavepatroon en/of gebrek van succes van je werkzaamheden is significant en in dergelijke risico's heeft een verstrekker gewoon geen zin.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sorry, maar een lening lijkt mij ook niet de beste oplossing.

Je zou kunnen kijken of je wat met de garage kan regelen en anders de auto verkopen en je leven daaromheen plannen.

Verlies kan je altijd het beste in een keer nemen. Anders raak je alleen maar dieper en dieper in de shit.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
O88088 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:50:
Ook raar dat iedereen hier overheen heeft gelezen.
Dat is net nadat ik gepost had gepost. Ik ga over 't algemeen niet in mensen hun posthistory grasduinen maar ik ben nu in ieder geval wel van mening dat 'ie lekker in de schacht kan storten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
corset schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:47:
[...]

Nee dat mag je niet, want stel je voor dat je een mening hebt..

Als ik al zie wat voor fraude er wordt aangepraat;

"Gewoon even ander inkomen opgeven"
"Gewoon zo doorgaan"

Het boeit mensen totaal niks meer om de regels te volgen, maar wel hard gaan klagen als ze daardoor gepakt worden.

Overigens is Crowdfunden al helemaal kansloos.. je krijgt al een Bijstand/uitkering, verdiend er een redelijk bedrag naast, en nu zou de TS dan via crowdfunding nog meer binnenhalen? 8)7
Je mag best een mening hebben, sterker nog wat mij betreft mag je die hier ook neerzetten, probeer het alleen wel een beetje fatsoenlijk te houden.

Er is verder niets bekent over de daadwerkelijke situatie en bijverdiensten van de TS dus het is niet nodig om TS voor vanalles en nogwat uit te maken.

Soms is het beter om een topic over te slaan i.p.v. je gal te spuwen. (niet persé aan jou direct gericht overigens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 278217 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Nope. Voornamelijk aannamens allemaal. Maarja, iedereen mag uiteraard zijn mening hebben. Ik ben het ook TOTAAL niet eens met de vele voorstellen, die daadwerkelijk fraude tot gevolg hebben. Maar zolang meneer binnen de wet acteert zie ik het issue niet.
Draai het dan eens om, probeer eens een enigszins aannemelijke situatie te schetsen waarin dezelfde optelsom als hierboven volledig legaal is. Ik heb er zo snel geen gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

vectormatic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Meneer beweert dat hij zich aan de regels houdt, nergens staat dat dat echt zo is, en er komen ook geen geloofwaardige feiten die richten uit TS. Bijverdienen in de bijstand mag in bepaalde gevallen, maar een simpel rekensommetje laat zien dat zodra daar een auto voor nodig is, het op geen enkele manier de moeite waard is.

De meest voor de hand liggende uitleggen zijn: A) TS houdt zich niet netjes aan de regels, B) TS heeft zijn financiele zaakjes niet op orde, en doet (voor zichzelf) nutteloos, of zelfs negatief werk
Exact. Meneer beweert. Hebben wij daadwerkelijk bewijs van het tegenovergestelde? Ik vind van niet. In nederland is het rechtsysteem toch echt dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.

Ik had inderdaad de reactie mbt de aankopen van bitcoins etc over het hoofd gezien. Dat schept wel een ander beeld inderdaad.

• TK2803
Aan het profiel van TS ligt het niet, als je de tab "Vraag en Aanbod" van TS bekijkt, ziet er keurig uit. Sterke reviews. Het beeld wat hier gecreëerd wordt.......
TS, op naar de garagehouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JT schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:
De variabele component heeft een kredietverstrekker niks aan want dat kan volgende maand ineens ophouden.
En zoals een goede kredietverstrekker betaamt: je kijkt naar het belastbaar inkomen over de afgelopen 3 jaar gemiddeld. Maar als de genoemde bijverdiensten niet bij de fiscus zijn opgegeven en/of niet vermeld mogen worden bij een krediet-aanvraag, dan "stinkt" er iets aan het zaakje.

Neemt inderdaad expliciet niet weg dat een uitkering (hoogte onbekend) blijkbaar niet genoeg is voor een (kortlopende) lening van 500 Euro. Nou ben ik redelijk slecht in hoofdrekenen maar zelfs de woekerverstrekkers tegen 16% bij 23 Euro maandlasten, kunnen dus niets met het lage inkomen.

Imho, heel vervelend, gevalletje dikke pech...

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Wat een achterdocht, zelfde geld heeft TS een LAU (loonaanvullendeuitkering) alles wat je bijverdient mag je een gedeelte van houden. Werk hij bijvoorbeeld nog maar pas bij als 'witte werk(st)er' in het buitengebied (slecht OV vandaar auto nodig) geld dit niet als vast inkomen. Er zijn mogelijkheden genoeg om legaal in deze situatie te zitten.

Mijn advies, probeer een afbetaalregeling te maken met je garage. Vaak wordt hier nog wel aan meegewerkt. Maar wel vooraf aangeven en niet laten repareren en vervolgens aangeven niet te kunnen betalen. Zakelijk ook wel gedaan, CV defect en geen reserves, vakantiegeld kwam 2 maanden later. Netjes betaald gekregen zelfs onverwacht nog eerder alvast wat betaald gekregen. Je laat m.i. mensen dan toch niet in de kou zitten. Maar

Verder kan je de gemeentelijke kredietbank proberen of toch bij vrienden langs gaan of deze je kunnen helpen.

Let op! Lenen kost geld. En raad ik eigenlijk niet aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Een lening lijkt mij in jouw situatie ook niet de beste oplossing.

Je hebt aan het begin van deze maand volgens je eigen review nog 275euro uitgegeven aan een 50" tv;
productreview: Panasonic Viera TX-P50VT30 review door xXBunnyShmexiXx

Daar hangt volgens jouw review nog een mooie Humax decoder en een PS4 aan.

Dit alles lijkt mij bij verkoop toch echt wel voldoende om de rekening voor je auto te betalen. _/-\o_

En anders kan je alsnog de in jouw profiel aangegeven Huawei Mate 10 telefoon of eizo monitor verkopen ?

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:08

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

De TS zit in een lastige financiële situatie waar het einde nog niet in zicht is, en heeft geen buffer van een paar honderd euro. Ik snap best waarom mensen achterdochtig zijn.

Ik heb ook wel even overwogen om die 500 uit te lenen maar het laatste waar ik op zit te wachten is uitleg waarom het deze maand even niet lukt om terug te betalen wegens onvoorziene tegenslag X of Y. En dat is toch een beetje wat ik verwacht.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:24
TK2803 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:42:
[...]

of medisch proefpersoon, levert ook wel wat op als je er toch de tijd voor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Anoniem: 278217 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Exact. Meneer beweert. Hebben wij daadwerkelijk bewijs van het tegenovergestelde? Ik vind van niet. In nederland is het rechtsysteem toch echt dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.

Ik had inderdaad de reactie mbt de aankopen van bitcoins etc over het hoofd gezien. Dat schept wel een ander beeld inderdaad.
Eens, ik zit zelf ook eerder op de lijn "TS doet de verkeerde dingen in zijn situatie" dan dat ie meteen een fraudeur is. Als alles wat TS zegt klopt, kom ik zelf nog steeds er op uit dat het bijverdienen (de auto die hiervoor nodig is) meer kost dan het oplevert.

Maar als je vervolgens de rest van het verhaal "ik heb geen spullen om te verkopen, want heb niks wat iets waard is" combineert met posts over bitcoin investeringen, dure smarthphones, grote TVs en een PS4, dan klopt er toch ergens iets niet helemaal...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Helaas heeft niet elke Tweaker een dikke betaalde baan, vette auto van de zaak en elk seizoen het vliegtuig naar de zon. Zo zijn er ook Tweakers zoals de TS die het moet hebben van mazzeltjes/extra bijverdiensten.

Het beeld wat hier van de TS geschept word vind ik dan ook ronduit beschamend en asociaal! Wie zijn wij/jullie om een beeld te creëren hoe de TS zijn/haar leven en financiën dient te regelen?

De TS vraagt om advies wat nu hij/zij nu het beste kan doen om uit deze zeer benarde situatie te komen. En dan word er gekeken naar de reviews die er zijn gemaakt, de posts die er zijn gemaakt alleen maar om de TS even met de neus op de feiten te drukken! Walgelijk!

Ik adviseer de TS: laat dit topic sluiten en benader de garage. Als je netjes uitlegt hoe de vork in de steel zit doen de meeste, let op ik zeg meeste, niet zo moeilijk als je het bedrag knipt in twee of drie delen ;)
Ik spreek hierbij uit ervaring want ook ik moest het in het begin van mijn werk hebben van een mazzeltje/regeling.

OFFLINE enkele berichten geedit

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Hydra schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:
[...]
[...]

Dat is net nadat ik gepost had gepost. Ik ga over 't algemeen niet in mensen hun posthistory grasduinen maar ik ben nu in ieder geval wel van mening dat 'ie lekker in de schacht kan storten.
Dat is er 1 van tempo-team. Maar wel een puik stukje detectivewerk. Hier gaat de geloofwaardigheid van de TS ineens heel hard onderuit.

Edit: En als je deze tv verpatst heb je geld zat. ben je al op de helft.
...dingen verkopen kan ook niet want ik heb niks van waarde...

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 22-02-2018 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Mrjraider wij creeeren een beeld? Ja, wij hebben ook alle advertententies opgekocht en reviews geschreven? Maar als het allemaal zo rooskleurig is, leen jij die 5 meier dan even fijn uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38

-tom-562

Oliesjeik

@Mrjraider bekijk zijn posthistorie eens... volgens mij heeft TS genoeg spul om te verkopen om aan geld te komen..

Vaak bu'j te bang!

• masonverm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 13:51
Een goed bevriende garage doet dit wel eens vaker, als borg wordt het voertuig op naam van de garage gezet en bij niet nakomen verplichtingen wordt het voertuig verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mrjraider schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:02:

Ik adviseer de TS: laat dit topic sluiten en benader de garage. Als je netjes uitlegt hoe de vork in de steel zit doen de meeste, let op ik zeg meeste, niet zo moeilijk als je het bedrag knipt in twee of drie delen ;)
Ik spreek hierbij uit ervaring want ook ik moest het in het begin van mijn werk hebben van een mazzeltje/regeling.
Zelfs als je alle speculatie over uitkeringsfraude, financieel mismanagement en verkeerde voorstelling van zaken compleet negeert, is het zeer onwaarschijnlijk dat TS zn bijverdiensten financieel positief uitkomen, er van uitgaande dat het netjes volgens de regels gebeurt.

Dus los van dat je je even fijn mag voelen omdat je even moreel verontwaardigd mag doen hier, geef je TS ook nog advies waardoor ie waarschijnlijk dieper in de shit terecht komt.

Daarnaast, TS stelt een vraag op een publiek forum, en dan sta je er van te kijken dat er even naar de andere publieke uitingen van dat zelfde account wordt gekeken? Wellicht staat er relevante informatie waar beter advies mee kan worden gegeven, of (en helaas niet onwaarschijnlijk) is het overduidelijk een troll, en kunnen we de boel laten locken etc..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conono
DISYN schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:07:
Een goed bevriende garage doet dit wel eens vaker, als borg wordt het voertuig op naam van de garage gezet en bij niet nakomen verplichtingen wordt het voertuig verkocht.
En de verkeersboetes schiet de garage ook even voor? Goeie service! _/-\o_

• masonverm
  • Laatst online: 08-05 13:51
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Contractueel natuurlijk wel goed vastleggen wie waarvoor verantwoordelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

-tom-562 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:06:
@Mrjraider bekijk zijn posthistorie eens... volgens mij heeft TS genoeg spul om te verkopen om aan geld te komen..
Wat the F heeft zijn posthistorie hiermee te maken? Ik neem het niet op voor de TS maar de houding in dit topic is werkelijk om te janken..
MAX3400 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:04:
@Mrjraider wij creeeren een beeld? Ja, wij hebben ook alle advertententies opgekocht en reviews geschreven? Maar als het allemaal zo rooskleurig is, leen jij die 5 meier dan even fijn uit.
Ja er wordt hier een beeld neer gezet dat de TS zwart werkt, dat het zonde is van "onze belastingcenten" etc..
Geeft toch geen antwoord op zijn vraag of wel?

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Laatst online: 18:00

Grvy

Bot

Mrjraider schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:11:
[...]

Wat the F heeft zijn posthistorie hiermee te maken? Ik neem het niet op voor de TS maar de houding in dit topic is werkelijk om te janken..

[...]

Ja er wordt hier een beeld neer gezet dat de TS zwart werkt, dat het zonde is van "onze belastingcenten" etc..
Omdat het ZIJN posthistorie is en het om ZIJN situatie gaat? 8)7 |:(

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 16:07
In december nog willen investeren in bitcoins, in februari een rekening niet kunnen betalen, ik denk dat ts ook nodig eens financiële les moet nemen en zijn zaken op orde maken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 992889

[...]

[...]

Kan Ts niet beter de auto verkopen aan de sloop en dan een auto van 200 euro kopen. Dat moet hij wel hebben liggen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Vond het wel een mooie oplossing!
Dat betreffende verkeersboetes leg je natuurlijk vast. De leenauto wanneer de mijne in de garage staat krijg ik een evt. bekeuring ook van thuisgestuurd.

Verzekering zal wel een probleem kunnen worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Wat the F heeft zijn posthistorie hiermee te maken?
Nou, alles??

Hij zegt niets van waarde te hebben en geld te mankeren, maar volgens zijn posts en reviews heeft 'ie centjes gestopt in spullen.
Hier gaat 'ie vervolgens een beetje huilie-huilie zitten doen vanwege een vrouw die zgn. alles (in-)pikte...

Verpand/verkoop die spullen, en voila, je hebt centjes voor een auto-reparatie.

[ Voor 7% gewijzigd door 3dfx op 22-02-2018 15:15 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.