Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hoi, ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen en heb besloten om 1 van deze 2 te nemen: de Samsung note 8 dous of de Huawei mate 10 pro.

Nu zit ik erg te twijfelen welke het beste is en welke ik dus moet nemen.
Volgens de benchmarks heeft de mate een betere batterij en gaat dus langer mee, maar de note heeft een betere scherm. kwa snelheid verschillen ze niet veel van elkaar. echter weet ik dat ik benchmarks niet altijd betrouwbaar zijn. samsung kan bijvoorbeeld geld hebben betaald om hoger op de benchmarks te scoren. ook is de note een hogere resolutie dan de mate, en dat scoort natuurlijk anders.

Afijn, ik ben dus 2 keer naar verschillende mediamarkten gegaan om de 2 telefoons te bekijken en ik vond toch dat de mate een mooiere scherm had (terwijl benchmarks anders aangeven). ook heb ik ze allebei op dezelfde resolutie gezet om de vloeiendheid te testen (ik zie geen verschil tussen uhd en full hd), ik vond de mate vloeiender scrollen dan de note 8. kwa scherm kalibratie en standen vond ik de mate beter, je kon de R G B helemaal veranderen bij de mate, bij de note kon dat natuurlijk ook, maar wel in een paar stappen (bijv R +1 +2 +3). ook heeft de note meerdere standen, terwijl de mate er maar 2 heeft. ook heb ik Bixby geprobeerd bij de note, en dat werkte voor geen meter.

Kwa software design vond ik de mate mooier, je kon de submenus veranderen in horizontaal scrollen of verticaal. ook heeft de camera meer settings en ik vond de camera erg natuurlijk overkomen en als je bij een foto inzoomt dan is het echt scherp. Met de note vond ik dat dingen te overbelicht waren maar ook erg mooi, heb ook een selfie gemaakt en zelf de lelijkste persoon ziet eruit als een barbie prinses (wtf, te veel standard edit) wat ik echt een minpunt vind als fotograaf.

Uiterlijk van de telefoons vond ik de huawei mate toch mooier, de note heeft gebogen randen en dat vond ik zelf minder omdat het niet fijn vast houdt en makkelijk uit je handen kan vallen, de mate heeft dat niet en zit lekker in de handen. de note8 heeft een pennetje en die vond ik bij de note4 erg handig. de mate heeft geen audio ingang.

spec verschillen:
- De note 8 heeft wel java, maar bij de mate staat nix aangegeven.
- Bluetooth is bij de note ook een versie hoger.
- Note8 heeft 64GB en mate heeft 128GB
- Mate heeft een hogere versie van android (8.0 vs 7.1.1)
- Note8 heeft hogere resulutie.

Vragen:
- Heeft de mate ook java?
- Wat is de meest limited kleur bij de mate?
- Ze zijn allebei dual sim, maar kan er ook een sdkaart in de mate?
- Welke heeft een betere camera en waarom vinden jullie dat? (jullie persoonlijke ervaring)
- Welke heeft een betere besturingssysteem en waarom (jullie persoonlijke ervaring)
- Welke vinden jullie dat een betere scherm heeft? (jullie persoonlijke ervaring)
- Wat zijn de tweaking mogelijkheden bij beide telefoons? (andere android, andere camera software, rooten, twrp)
- Welke vinden jullie beter kwa snelheid? (processor & RAM) (jullie persoonlijke ervaring)

Graag zie ik alle antwoorden op mijn vragen tegemoet. Persoonlijke meningen en ervaringen en advies worden erg gewaardeerd. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de mate is gelijk aan de note op besturingssysteem, dus heeft de note Java, dan heeft de mate dat ook.

Waarom is een SD-kaart van belang voor jou als de mate al 2 keer zoveel opslag heeft als de note?

Verder, je lijkt helemaal weg te zijn van de mate, dus waarom koop je die niet gewoon, een telefoon is iets persoonlijks dus als je je er goed bij voelt, vooral doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:52:
Ja, de mate is gelijk aan de note op besturingssysteem, dus heeft de note Java, dan heeft de mate dat ook.

Waarom is een SD-kaart van belang voor jou als de mate al 2 keer zoveel opslag heeft als de note?

Verder, je lijkt helemaal weg te zijn van de mate, dus waarom koop je die niet gewoon, een telefoon is iets persoonlijks dus als je je er goed bij voelt, vooral doen!
De reden dat een sd kaart van belang is, is omdat ik mijn persoonlijke persoonlijke bestanden en besturingssysteem graag gescheiden wil houden, want als ik ga tweaken dan kan die gebrickt worden of op een andere manier niet meer toegankelijk worden en dan ben ik mijn bestanden kwijt. een apparaat werkt sneller als er zo veel mogelijk ruimte beschibaar is op dezelfde schijf als de OS.
Ook wil ik een sd kaart aanschaffen met minimaal 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
xXBunnyShmexiXx schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:31:
[...]

De reden dat een sd kaart van belang is, is omdat ik mijn persoonlijke persoonlijke bestanden en besturingssysteem graag gescheiden wil houden, want als ik ga tweaken dan kan die gebrickt worden of op een andere manier niet meer toegankelijk worden en dan ben ik mijn bestanden kwijt. een apparaat werkt sneller als er zo veel mogelijk ruimte beschibaar is op dezelfde schijf als de OS.
Ook wil ik een sd kaart aanschaffen met minimaal 256GB.
Wel eens gehoord van een backup maken? Benchmarks zeggen zo weinig, de telefoons van deze generatie zijn allemaal snel. Je moet gewoon ervan uitgaan wat je mooi vindt. Zoals ik jou verhaal lees vindt je de mate mooier dus ga daar voor. Ben zelf in het bezit van de note 8 een geweldig toestel zonder enig probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik weet niet of de mate 10pro een beetje hetzelfde is als de mate 9 maar daar moet je dus kiezen.
Of 2x een simkaart of 1 simkaart en een sd kaart.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
titelfix duos -> Dual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:37
chucky666 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:21:
Ik weet niet of de mate 10pro een beetje hetzelfde is als de mate 9 maar daar moet je dus kiezen.
Of 2x een simkaart of 1 simkaart en een sd kaart.
De mate 10 beschikt niet over uitbreidbaar geheugen. Je kan er inderdaad wel 2 simkaarten in doen, maar die zijn dus niet te gebruiken door een SD-kaart.

Qua camera heeft de mate 10 echt een hele goede camera met heel erg veel dingen die je kan instellen. Wat ik zo gehoord hebt is de Note 8 beter als je alleen de auto-stand gebruikt, maar als je zelf beetje van fotografie houdt en weet hoe je alles moet instellen, dan wint de Mate 10 het. Zelf heb ik een mate 10 en vind ik ook de auto-stand erg goed. Kortom, volgens mij maakt het elkaar weinig.

Het besturingssysteem is beide android. De mate 10 pro heeft echter als voordeel dat deze al Android 8 draait 'out of the box'. Hiermee doet ie ook mee aan Project Treble (het update programma van Google). De Note 8 draait standaard Anroid 7 en doet (meen ik) niet mee aan Project Treble (correct me if I'm wrong).

Het beste scherm heeft inderdaad de note 8. Deze heeft een hogere resolutie. Dit zorgt er echter wel voor dat ook de accu sneller leeg gaat. Zelf merk ik weinig van de lagere resolutie. Ik heb hiervoor een Nexus 6P gehad die een hogere resolutie had dan mijn Mate 10 Pro. Ik merk weinig verschil.

Betreft rooten etc, dan zou je het beste even op XDA kunnen kijken. Ik ben hier niet heel erg in thuis.

De note 8 is volgens de benchmarks iets sneller dacht ik, maar in de praktijk zijn ze allebei razendsnel.

Al met al ben ik erg blij met mijn Mate 10 Pro, maar had mij ongetwijfeld ook prima vermaakt met de Note 8. De verschillen zijn erg klein en dan komt het op smaak aan. Je zult je aan beide telefoons geen buil vallen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
Heb ze nogmaals bekeken bij mediamarkt.. ik vond de note kwa scherm vellere kleuren hebben, de mate was kwa kleur toch meer verzadigt maar naar mijn ogen meer correct (vergelijking. plasma & LCD).
Wat ik wel opmerkte is dat de mate dit keer minder vloeiend scrollde (fps) vergeleken met de note8, de verkoper zei dat het komt omdat die niet geupdated is, maar ik betwijfel of updates iets aan de vloeiendheid kunnen veranderen.
Pagina: 1