Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Werkelijk waar, mijn bek valt hiervan op de grond. Absurd deze houding en voornamelijk gebrek aan fatsoen.

Lijkt wel of het grappig is dat de TS in moeilijkheden zit. Ik wil jullie wel eens zien als je verplicht je peperdure auto of huis moet verkopen en een uitkering moet aanvragen! Walgelijk!

OFFLINE enkele berichten geedit

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
DISYN schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:07:
Een goed bevriende garage doet dit wel eens vaker, als borg wordt het voertuig op naam van de garage gezet en bij niet nakomen verplichtingen wordt het voertuig verkocht.
Strikt gezien is overschrijven natuurlijk niet nodig, als de garagehouder het houderschapsgedeelte van het kenteken krijgt zolang de rekening nog niet is betaald kan de auto op een later moment overgeschreven worden indien nodig (als de rekening niet betaald zou worden binnen afgesproken termijn bijvoorbeeld). TS zou dat eventueel kunnen voorstellen aan de garagehouder, mits hij de garagehouder vertrouwd natuurlijk.

Overigens had ik al lang stiekem de posthistorie gechecked en daarin zag ik al berichten over telefoons van 800 Euro en andere aankopen. Maar bekijk het van de andere kant, uitkering of niet. Zou je het zelf fijn vinden als je bij elke vraag over financiën je complete boekhouding moet overleggen en moet aantonen waar elke cent vandaan komt etc.? Misschien is het naïef, maar ik ga liever van het goede uit in TS.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 22-02-2018 15:23 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:32
Misschien heb ik het gemist, maar waarom is de auto precies nodig? Hij zou ook tijdelijk de fiets of het OV kunnen gebruiken als transport middel?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:32

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mrjraider schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:17:
Werkelijk waar, mijn bek valt hiervan op de grond. Absurd deze houding en voornamelijk gebrek aan fatsoen.

Lijkt wel of het grappig is dat de TS in moeilijkheden zit. Ik wil jullie wel eens zien als je verplicht je peperdure auto of huis moet verkopen en een uitkering moet aanvragen! Walgelijk!
Gebrek aan fatsoen?

Ga toch weg man, TS zit in de nesten en krijgt daarop gebaseerd advies (namelijk, verkoop het ding), als vervolgens blijkt dat TS de boel waarschijnlijk aan het belazeren is zijn de reacties wat mij betreft terecht.

Ik heb zelf financieel ook in een gat gezeten, en mezelf er gewoon uitgewerkt, en ja, dat vereist keuzes maken die niet leuk zijn, ik had toen ook geen PS4 onder de TV staan, big deal, er zijn belangrijkere dingen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020

Mijn mond valt eerder open van het aantal mensen dat het kennelijk geen enkel probleem vindt om iemand die reeds in de financiële problemen zit, aan te raden om nog maar meer geld te gaan lenen, of op illegale wijze wat bij te verdienen "omdat iedereen dat wel eens doet".

Maar goed, jij gaat mij niet zien wanneer ik mijn huis of auto moet verkopen, want ik zorg er in de eerste plaats voor dat ik niet in dat soort shit terecht kom..

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:50

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Jumpman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
Misschien heb ik het gemist, maar waarom is de auto precies nodig? Hij zou ook tijdelijk de fiets of het OV kunnen gebruiken als transport middel?
Omdat zijn bijverdiensten voort komen uit de auto.

Zijn problemen komen door de auto, dan is toch een logische vraag waarom de auto niet weg kan? Dan kom je dus aan de bijverdiensten, dan is toch een logische vraag of deze wel rendabel zijn? 25% van wat je verdient tot zo'n 200 euro max klinkt niet rendabel, zeker niet als je alleen maar de 19 cent per kilometer aan kosten mag aftrekken.
Dus de oplossingen zou waarschijnlijk zijn, stoppen met bijverdienen, stoppen met uitgeven en probeer een nieuwe kans op de arbeidsmarkt te krijgen. Lenen terwijl je er niet goed voorstaat maakt de problemen alleen maar erger. En wie weet wat er gaat gebeuren als de instanties zien dat er iets niet klopt (mocht het niet opgegeven zin)...

[ Voor 67% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2018 15:28 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Zoals anderen in dit topic was mijn eerste reactie:
"damn, wat sneu, misschien kan ik/kunnen we samen hem uit de brand helpen".
Zelf ook niet altijd even goed gezeten financieel dus ik weet hoe lastig het kan zijn.

Maar als meneer halve waarheden vertelt en onnodig zielig gaat lopen doen, dan slaat medeleven om in "Get real, je hebt de mogelijkheid om zelf de centjes te regelen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Dat heet context, prioriteiten in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Laatst online: 18:15
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Mijn mond valt eerder open van het aantal mensen dat het kennelijk geen enkel probleem vindt om iemand die reeds in de financiële problemen zit, aan te raden om nog maar meer geld te gaan lenen, of op illegale wijze wat bij te verdienen "omdat iedereen dat wel eens doet".
Dat is al langsgekomen, bijverdienen is niet per definitie illegaal en aan het verhaal van de TS kunnen we niet opmaken of het in dit geval zo is! Laat dit dan ook achterwege totdat er bewijs is.
Maar goed, jij gaat mij niet zien wanneer ik mijn huis of auto moet verkopen, want ik zorg er in de eerste plaats voor dat ik niet in dat soort shit terecht kom..
Ik hoop het voor je, helaas heb je het niet altijd zelf in de hand. Ook hier weten we weinig tot niets over de geschiedenis van TS dus we weten ook niet of het zijn eigen toedoen is of dat het op een hele andere manier gekomen is.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

vectormatic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Gebrek aan fatsoen?

Ga toch weg man, TS zit in de nesten en krijgt daarop gebaseerd advies (namelijk, verkoop het ding), als vervolgens blijkt dat TS de boel waarschijnlijk aan het belazeren is zijn de reacties wat mij betreft terecht.

Ik heb zelf financieel ook in een gat gezeten, en mezelf er gewoon uitgewerkt, en ja, dat vereist keuzes maken die niet leuk zijn, ik had toen ook geen PS4 onder de TV staan, big deal, er zijn belangrijkere dingen.
Er word gevraagd of hij een lening aan moet gaan, nog beter.. of er ervaringen mee zijn.. Nee die zijn er niet en het is nogal dom om met een uitkering een lening aan te gaan. Tot zover het advies.

Vervolgens komt men met: maar je had interesse in bitcoins, je hebt recent nog 250 uitgegeven aan dit en een review geplaatst... wat helpt de TS dat dan? Geen ene drol. Hij/zij wordt in een scheef daglicht gezet en krijg eigenlijk niet eens de kans uit te leggen hoe en wat...
"Hij zou maar zwart werken! Daar gaan me belasting centen" 8)7
Iva_Bigone schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Zoals anderen in dit topic was mijn eerste reactie:
"damn, wat sneu, misschien kan ik/kunnen we samen hem uit de brand helpen".
Zelf ook niet altijd even goed gezeten financieel dus ik weet hoe lastig het kan zijn.

Maar als meneer halve waarheden vertelt en onnodig zielig gaat lopen doen, dan slaat medeleven om in "Get real, je hebt de mogelijkheid om zelf de centjes te regelen".
Prima, die les heeft de TS na 100 reacties wel gehad. Die gingen voornamelijk over hoe dom de TS wel niet is geweest met zijn prioriteiten :X
Conono schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Dat hoop ik dan van harte voor je, maar lul niet met heel het topic mee als maar de helft van het verhaal "is bewezen" maar dat lijkt iedereen even te vergeten 8)7

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:32
|sWORDs| schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Omdat zijn bijverdiensten voort komen uit de auto.

[...]

Zijn problemen komen door de auto, dan is toch een logische vraag waarom de auto niet weg kan? Dan kom je dus aan de bijverdiensten, dan is toch een logische vraag of deze wel rendabel zijn? 25% van wat je verdient tot zo'n 200 euro max klinkt niet rendabel, zeker niet als je alleen maar de 19 cent per kilometer aan kosten mag aftrekken.
Dus de oplossingen zou waarschijnlijk zijn, stoppen met bijverdienen, stoppen met uitgeven en probeer een nieuwe kans op de arbeidsmarkt te krijgen. Lenen terwijl je er niet goed voorstaat maakt de problemen alleen maar erger. En wie weet wat er gebeurd als de instanties zien dat er iets niet klopt...
Maar hoe moet ik dat zien? Mensen of goederen vervoeren? Als de auto nodig is als vervoersmiddel, dan is de fiets of het OV toch tijdelijk ook een prima oplossing?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mrjraider schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:27:
[...]

Er word gevraagd of hij een lening aan moet gaan, nog beter.. of er ervaringen mee zijn.. Nee die zijn er niet en het is nogal dom om met een uitkering een lening aan te gaan. Tot zover het advies.
Weet je, anders GEEF jij hem toch het geld als je zo met hem te doen hebt?
Put your money where your mouth is d:)b

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar 't viel me op dat je in je openingspost schrijft dat je een uitkering hebt en wat bijverdiensten hebt, en iets verderop spreekt over dat je "een goed inkomen hebt". Buiten de persoonlijke opvattingen van andere mensen over deze 2 dingen, is het niet heel vreemd dat een leen-instantie daar ook zo hun bedenkingen bij heeft.

De kans dat mensen met een uitkering een lening terugbetalen zal vast lager zijn dan die van mensen met een inkomen uit salaris bijvoorbeeld. Daarnaast is het voor zover ik weet ook zo dat er een beveiliging in leenstelsels is ingebouwd om mensen met een uitkering enigszins te beschermen tegen het opstapelen van lening op lening.

Ik weet je persoonlijke situatie natuurlijk niet, dus kan en zal ook zeker geen (voor)oordeel willen vellen hier. Maar een uitkering + lening is voor een hoop leen-instanties niet de meest wenselijke combinatie. Dat deze hier dan ook moeilijk over doen, ook al zou je met je bijverdiensten prima de lening kunnen terugbetalen, lijkt mij niet meer dan logisch :)

In dat licht:
- Als je hem kunt terugbetalen, is even doorsparen dan geen beter idee?
- Kun je met vrienden en/of familie misschien wat regelen, als je toch wat geld hebt uitgegeven met de feestdagen zoals je schreef, is dat niet een betere mogelijkheid?
- En, schot voor de boeg natuurlijk, misschien de volgende keer wél een potje voor onvoorziene omstandigheden aanhouden?

Niet om m'n eigen verhaal hier neer te plempen, maar ik heb zelf ook ervaring met geen geld over hebben aan het einde van de maand. En ik kan me de reacties ook best goed voorstellen als ik dan zie dat iemand met éigenlijk te weinig/geen geld een lening wilt aan gaan. Je kan namelijk niet, óók niet met een salaris, in december geld uitgeven als water, om vervolgens 2 maanden later een lening aan te gaan omdat je zelf geen rekening hebt gehouden met onvoorziene omstandigheden (zoals een kapotte auto).

[ Voor 16% gewijzigd door Kapotlood op 22-02-2018 15:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
Dat hoop ik dan van harte voor je, maar lul niet met heel het topic mee als maar de helft van het verhaal "is bewezen" maar dat lijkt iedereen even te vergeten 8)7
Los van het feit dat ik mij nog niet heb gemengd in deze discussie vallen jouw opmerkingen en dan met name te toon van de opmerkingen/taalgebruik mij in het verkeerde keelgat.
Graag elkaar respectvol benaderen, schelden heeft geen zin.

On topic:
TS heeft ZELF aangedragen dat hij niets van waarde bezit, de aangedragen posts/reviews vormen een sterke aanwijzing dat dit niet de waarheid is geweest.
Bij familie aankloppen is geen optie en dingen verkopen kan ook niet want ik heb niks van waarde.

• Axewi
  • Laatst online: 18:15
Iva_Bigone schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:31:
[...]

Weet je, anders GEEF jij hem toch het geld als je zo met hem te doen hebt?
Put your money where your mouth is d:)b
Lekkere dooddoener, je mag dus alleen de situatie van de andere kant bekijken als je ook daadwerkelijk zijn rekening wil betalen? |:(

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Axewi schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Dat is al langsgekomen, bijverdienen is niet per definitie illegaal en aan het verhaal van de TS kunnen we niet opmaken of het in dit geval zo is! Laat dit dan ook achterwege totdat er bewijs is.
Dat zeg ik ook niet, maar dat wordt door sommigen wel aangeraden of verdedigd.
Ik hoop het voor je, helaas heb je het niet altijd zelf in de hand. Ook hier weten we weinig tot niets over de geschiedenis van TS dus we weten ook niet of het zijn eigen toedoen is of dat het op een hele andere manier gekomen is.
Dat weten we inderdaad niet. Maar de gevallen die bij mij bekend zijn, hebben hoofdzakelijk één oorzaak: financieel wanbeheer. Dan kan een ongelukkige samenloop van omstandigheden het laatste duwtje zijn, maar meestal had de situatie voorkomen kunnen worden door geen geld uit te geven wat je niet had. Maar wellicht heb je gelijk, en is deze user echt een ultieme pechvogel. Wie weet.

Hoezo "lul ik mee"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

daan! schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:32:
[...]

Los van het feit dat ik mij nog niet heb gemengd in deze discussie vallen jouw opmerkingen en dan met name te toon van de opmerkingen/taalgebruik mij in het verkeerde keelgat.
Graag elkaar respectvol benaderen, schelden heeft geen zin.

On topic:
TS heeft ZELF aangedragen dat hij niets van waarde bezit, de aangedragen posts/reviews vormen een sterke aanwijzing dat dit niet de waarheid is geweest.

[...]
Dat mag en in die zin heb je gelijk.
Maar hoe deze "o zo geweldige community" valt over een kant van het verhaal schiet bij mij in het verkeerde keelgat en de TS is er niet mee geholpen ;)

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:05

Clush

Do as I say...

@ TS: die clubs met minileningen moet je met een wijde boog omheen. Dat zijn boeven, hun enige doel is om zo snel mogelijk jouw lening door te kunnen verkopen aan een incassobureau.

@Conono Financieel wanbeheer heeft vaak ook een oorzaak.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Helaas van kortbij meegemaakt bij een vriendin van mij had het redelijk goed. Een ex van haar belazerde de boel en betaalde o.a. de energie rekening niet. Kopen op afbetaling wehkamp ed. Dus grote schulden aanmaningen hield hij achter. Hij vertrekt en is onvindbaar... schulden worden op haar verhaald. Dus reserves zijn dan op.

Het ergste is nog dat haar kindje overlijd en plotseling begrafeniskosten komen. Ze wilt dan toch een goede uitvaart geven. Gelukkig zijn er dan vrienden en familie die bij springen want je hebt op zulke momenten wel wat anders aan je hoofd.

Maar wordt er nou echt op een forum verwacht alles hier te vermelden. En vervolgens word er in je post historie gezocht en nog tegen je gebruikt ook.

Situaties kunnen snel veranderen...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mrjraider schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:02:
Helaas heeft niet elke Tweaker een dikke betaalde baan, vette auto van de zaak en elk seizoen het vliegtuig naar de zon. Zo zijn er ook Tweakers zoals de TS die het moet hebben van mazzeltjes/extra bijverdiensten.

Het beeld wat hier van de TS geschept word vind ik dan ook ronduit beschamend en asociaal! Wie zijn wij/jullie om een beeld te creëren hoe de TS zijn/haar leven en financiën dient te regelen?

De TS vraagt om advies wat nu hij/zij nu het beste kan doen om uit deze zeer benarde situatie te komen. En dan word er gekeken naar de reviews die er zijn gemaakt, de posts die er zijn gemaakt alleen maar om de TS even met de neus op de feiten te drukken! Walgelijk!

Ik adviseer de TS: laat dit topic sluiten en benader de garage. Als je netjes uitlegt hoe de vork in de steel zit doen de meeste, let op ik zeg meeste, niet zo moeilijk als je het bedrag knipt in twee of drie delen ;)
Ik spreek hierbij uit ervaring want ook ik moest het in het begin van mijn werk hebben van een mazzeltje/regeling.
Jammer dat je niet verder ziet dan de korte termijn. De reacties van mensen zijn hier juist om de TS op de lange termijn te helpen. Ja, hem nu snel geld geven zou zijn korte probleem oplossen. Maar op de lange termijn is het verstandig om te gaan kijken naar WAAROM de TS nu snel 500 euro nodig heeft. En daar helpt de historie en reviews bij om een beeld te vormen.. TS zegt in de startpost dat hij niks van waarde heeft, terwijl hij elders toch echt aan heeft gegeven best veel spullen van waarde te hebben. Hij zou er bij gebaat zijn om daar meer accurater inzicht in te krijgen, zijn inkomsten en uitgaven tegen elkaar weg te zetten zodat hij niet nogmaals in deze situatie komt. Jammer dat jij dit ziet als beschamend en asociaal.

I have stability. The ability to stab.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05 21:45

Gaap, peperdure auto moet verkopen. Dat moet je inderdaad als je in de bijstand zit, dat heet niet boven je stand leven... Maar blijkbaar wil TS gewoon nog een telefoon van 800 euro kopen en een auto in bezit hebben. Prima als je genoeg geld hebt, maar beetje overdreven als je bijstand hebt.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Modbreak:Ik denk dat een lokale mod hier het beste even de bezem doorheen kan halen. Tot die tijd op slot.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.