Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar 't viel me op dat je in je openingspost schrijft dat je een uitkering hebt en wat bijverdiensten hebt, en iets verderop spreekt over dat je "een goed inkomen hebt". Buiten de persoonlijke opvattingen van andere mensen over deze 2 dingen, is het niet heel vreemd dat een leen-instantie daar ook zo hun bedenkingen bij heeft.
De kans dat mensen met een uitkering een lening terugbetalen zal vast lager zijn dan die van mensen met een inkomen uit salaris bijvoorbeeld. Daarnaast is het voor zover ik weet ook zo dat er een beveiliging in leenstelsels is ingebouwd om mensen met een uitkering enigszins te beschermen tegen het opstapelen van lening op lening.
Ik weet je persoonlijke situatie natuurlijk niet, dus kan en zal ook zeker geen (voor)oordeel willen vellen hier. Maar een uitkering + lening is voor een hoop leen-instanties niet de meest wenselijke combinatie. Dat deze hier dan ook moeilijk over doen, ook al zou je met je bijverdiensten prima de lening kunnen terugbetalen, lijkt mij niet meer dan logisch
In dat licht:
- Als je hem kunt terugbetalen, is even doorsparen dan geen beter idee?
- Kun je met vrienden en/of familie misschien wat regelen, als je toch wat geld hebt uitgegeven met de feestdagen zoals je schreef, is dat niet een betere mogelijkheid?
- En, schot voor de boeg natuurlijk, misschien de volgende keer wél een potje voor onvoorziene omstandigheden aanhouden?
Niet om m'n eigen verhaal hier neer te plempen, maar ik heb zelf ook ervaring met geen geld over hebben aan het einde van de maand. En ik kan me de reacties ook best goed voorstellen als ik dan zie dat iemand met éigenlijk te weinig/geen geld een lening wilt aan gaan. Je kan namelijk niet, óók niet met een salaris, in december geld uitgeven als water, om vervolgens 2 maanden later een lening aan te gaan omdat je zelf geen rekening hebt gehouden met onvoorziene omstandigheden (zoals een kapotte auto).
[
Voor 16% gewijzigd door
Kapotlood op 22-02-2018 15:36
]