Dat kun je zonder Wajong-status en arbeidsverleden dus gewoon keihard vergeten. Bijstand, dat kun je dan krijgen als je partner niet toevallig net iets meer dan het minimum verdient.corporalnl schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:24:
[...]
Waarom kan ze niet werken? Als je vrouw arbeidsongeschikt is dan zou ze daarvoor gekeurd kunnen worden en dan een vergoeding voor kunnen ontvangen als ze arbeidsongeschikt is.
Besef je heel goed dat er eigenlijk niet zo heel veel meer over is van wat voorheen ons sociaal stelsel was. Er is nog wel wat, maar het meeste is al lang wegbezuinigd. Ik ben bijvoorbeeld voor 80-100% afgekeurd geweest en heb Wajong gehad vroeger. Gelukkig denk ik liever aan wat ik wel kan, dan aan wat ik niet kan. Ik werk dus gewoon 40 uur per week en verdien hiermee gelukkig genoeg om ons gezin te onderhouden. Maar ik heb bijvoorbeeld een bril nodig van ongeveer 1000 euro en heb door mijn beperkingen ook nog wel andere extra kosten. Weet je wat ze tegenwoordig in Den Haag zeggen? Je zoekt het maar lekker zelf uit. Een normale bril kost nog maar 100 tot 200 euro, dat jij hoge kosten hier aan hebt is jammer-de-bammer maar toch echt jouw probleem. Je krijgt niks, mag het niet eens aftrekken van de belastingen terwijl ik zonder bril niet kan werken en dus ook geen 20k+ per jaar aan inkomstenbelasting en sociale premies af kan dragen. Den Haag parasiteert heel graag op die dure bril van mij. Kunnen ze weer wat extra aan een ondernemer of tweeverdiener geven.
VVD heeft dat tot op de bodem afgebroken en de besparingen in belastingkortingen voor bedrijven en tweeverdieners gestopt. Mijn vrouw heeft Wajong, dus die werkt niet. Daarom komen we gelukkig prima rond. Maar de VVD heeft de "drive" om ook voor mijn vrouw te kijken naar meer mogelijkheden tot 0 gereduceerd. Je doet jezelf dan echt tekort.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-05-2023 09:53 ]