Ik pas mij aan. En ja, dat is individualistisch en egoïstisch onder VVD. Maar blij ben ik er niet mee.Sissors schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:10:
Jouw hele insteek is gewoon zo individualistisch: Het is extreem asociaal, asocialer kan zelfs niet, als in een andere situatie mensen een lagere belastingdruk hebben dan jij hebt. En dat blijf je dan noemen dat ze een vakantie krijgen omdat jij werkt. Wat uiteraard een vergelijking van niks is, en absoluut niet zo werkt. Belasting betalen is prima, zolang er maar niemand is die een lagere belastingdruk heeft.
Ik zou zeggen, moet je eens kijken wat de belastingdruk is van een ZZP'er die een beetje creatief is met de aftrekposten. Een expat met 30% regeling. Iemand met hogere HRA.
[...]
Tja, noem mij skeptisch gezien je rant op belasting betalen. En nog steeds, dat is onderdeel zijn van een samenleving. Als iemand nu op een rant gaat dat hij geen belasting wil betalen voor "linkse hobbies", zeg jij dan ook: "Ja snap ik, je moet alleen belasting betalen voor dingen die jij nuttig vindt"?
Waarbij nogmaals, dat jij het liever anders ingericht had willen zien betreffende tweeverdieners vs éénverdieners met partner, prima. Iedereen mag zijn mening hebben. Maar dat ranten op hun "vakanties", dat dit het meest asociale is wat mogelijk is, dat jij daar dan belasting voor moet betalen. Tja.
Jij ziet wel zitten zo, blijkbaar. En dat vind ik dus behoorlijk asociaal. Je kunt zeggen wat je wil, maar de VVD is de partij voor "ego" bij uitstek.