Oh het zal best die kant op gaan, maar het is gewoon kortzichtigheid. De nieuwste diesels stoten slechts 20% fijnstof via de motor uit en 80% via de banden en remmen. Welke andere vorm van aandrijving je ook kiest, banden en remmen blijven.JT schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:26:
[...]
Zoals gezegd kun je ook veel kilometers rijden op benzine, diesel en met hybrides. Dus een alternatief is er zeker wel. Als daarnaast:
- het aantal beschikbare modellen steeds verder afneemt
- wellicht prijzen gaan toenemen doordat het aantal verkochte wagens steeds minder wordt (zelfde vaste kosten zoals research over minder aantal auto's)
- bereik van alternatieven steeds groter wordt/verbruik steeds lager
- vertrouwen bij de consument afneemt
- in steeds meer steden er steeds strengere regels voor diesels komen
dan denk ik dat diesel wel einde verhaal is ja. Niet volgend jaar maar met pak hem beet een jaar of 10. Als er totaalverboden op diesels in steden komen dan wil ik nog wel eens zien wat je baas doet. Ik denk niet dat je baas ervoor gaat kiezen dat je niet meer met de auto naar Amsterdam/Rotterdam/Utrecht/Arnhem/<vul random grote stad in> kan gaan.
Daarnaast vliegen we lekker naar de vakantiebestemming wat spotgoedkoop is. Kerosine heeft een chemische samenstelling die erg lijkt op die van diesel.
Het probleem is dat er een soort ongefundeerde hetse tegen diesel wordt gestart, terwijl er een wezenlijk verschil zit tussen een euro6 diesel en een eerdere variant.
Zo lang het kan en mag, kies ik voor diesel. Het rijdt zo veel lekkerder...