Ik wil binnenkort een nieuwe Opel Mokka X kopen. Ik heb nu een Opel Astra diesel uit 2014. Ik twijfel erg tussen een Bi-Fuel en een Diesel. Allereerst is de Diesel 5000 euro duurder. Qua brandstof / verzekering kosten komen beide ongeveer gelijk uit. Wel is de LPG nóg onzuiniger binnen de bebouwde kom, maar ik rijd bijna alleen lange afstanden. Als ik de ANWB site raadpleeg is de LPG versie met name in afschrijving en onderhoud iets duurder, maar niet erg veel. Ik heb altijd diesel auto's gereden.
Nu het meest belangrijke: Wat in de toekomst:
Als ik in de landen om ons heen kijk komen de diesel prijs en de prijs voor andere brandstoffen steeds dichter bij elkaar. Dit omdat men de "smerige" diesel wil weren. Dit lijkt in Nederland nog geen probleem.
Anderzijds lees ik op internet dat LPG (wat eigenlijk een afvalproduct is) zijn beste tijd wel heeft gehad.
Ik heb mijn glazen bol geraadpleegd, maar deze zegt geen antwoord te hebben. Hebben jullie een idee wat de beste keuze zou zijn? Ik verwacht de nieuwe auto tussen 5 en 8 jaar te behouden.
Nu het meest belangrijke: Wat in de toekomst:
Als ik in de landen om ons heen kijk komen de diesel prijs en de prijs voor andere brandstoffen steeds dichter bij elkaar. Dit omdat men de "smerige" diesel wil weren. Dit lijkt in Nederland nog geen probleem.
Anderzijds lees ik op internet dat LPG (wat eigenlijk een afvalproduct is) zijn beste tijd wel heeft gehad.
Ik heb mijn glazen bol geraadpleegd, maar deze zegt geen antwoord te hebben. Hebben jullie een idee wat de beste keuze zou zijn? Ik verwacht de nieuwe auto tussen 5 en 8 jaar te behouden.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....