Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een programma voor langere tijd laten draaien genaamd PioSolver, voor pokercalculaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro maar is variabel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor, zat te denken aan i5 of i7. Omdat ik hem voor langere tijd moet draaien is denk ik i7 beter qua temperatuur maar als ik het met een i5 al redt, dan is dat beter. Laat me weten.
16GB ram (met mogelijke upgrade naar 32GB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Misschien, als het veel voordelen heeft en beter is voor het systeem.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp krijgen qua welke mobo, processor, ram het beste zal zijn. Videokaart zal niet veel uitmaken aangezien het alleen gaat om calculaties en geen grafische dingen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een programma voor langere tijd laten draaien genaamd PioSolver, voor pokercalculaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro maar is variabel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor, zat te denken aan i5 of i7. Omdat ik hem voor langere tijd moet draaien is denk ik i7 beter qua temperatuur maar als ik het met een i5 al redt, dan is dat beter. Laat me weten.
16GB ram (met mogelijke upgrade naar 32GB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Misschien, als het veel voordelen heeft en beter is voor het systeem.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp krijgen qua welke mobo, processor, ram het beste zal zijn. Videokaart zal niet veel uitmaken aangezien het alleen gaat om calculaties en geen grafische dingen.