Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GamePC (600eu) verbeteren.

Pagina: 1
Acties:

• SvenPaque
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen, mijn pc is gewoon goed op performance/quality settings maar ik zou graag high quality willen spelen 144 fps. Competitive games zoals, Rocket League, Overwatch maar ook spellen zoals Rust.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De producten die ik wil gaan halen is een GTX 1050 maar misschien hebben jullie andere videokaarten en een extra 8gb ramset (dus rond 220 euro in totaal)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AMD Athlon Quad Core x4 860K
1 TB Ram
MSI E78M-E45
8GB + (8GB die ik wil gaan kopen)
Vervanging van AMD Radeon R9 Serires(door de GTX 1050) ligt er aan of dat past etc + CPU dat redt.)
Cooler Master

De Videokaart staat hier niet bij want die heb ik later erbij gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 66,-€ 66,-
1MSI A78M-E45€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 52,90€ 52,90
1Cooler Master N300 (Closed)€ 43,95€ 43,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,80

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 nieuwe videokaart (vervanging) + extra 8 GB ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop duidelijk antwoord te krijgen of de apparatuur wat ik heb genoemd zou passen in mijn systeem en of het niet problemen gaat geven met mijn CPU etc. En anders andere videokaarten benoemen die ook dezelfde goede prestaties haalt die dan wel in mijn systeem past.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wacht even, wat heeft die 600 euro ermee te maken? Je budget is dus 220.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je huidige videokaart is. R9 series is een nogal ruim begrip :P. Verder lijkt me niet dat meer RAM enigzins gaat helpen. Een SSD zou daarentegen dan weer wel een leuke aanschaf zijn.

Heb je al een keer via MSI afterburner gekeken wat er momenteel bottleneckt? Je CPU is namelijk ook geen hoogvlieger. Welke voeding heb je trouwens?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11 05:28
Als je een R9 290(x) hebt kan je beter niet upgraden misschien, je kan een RX480 vinden die beter presteert dan een GTX 1050 voor rond de 220 euro zag ik net. Prijzen van de RX480 zijn komende weken nog gunstig omdat die worden vervangen.

RAM upgrade is leuk, maar of je het ook echt nodig hebt hangt af van de spellen die je speelt een grafische kaart kopen voor 40-50 euro meer levert meer op dan een extra RAM module. Je zit nu ook nog op DDR3 met je platform, misschien dat je straks overstapt op DDR4 en dan kan je beter de overstap naar 16GB of meer maken.

Mijn advies gaat er wel vanuit dat je een goede PSU hebt dat bepaald welke grafische kaart wel of niet geschikt is. En je CPU kan de bottleneck gaan vormen afhankelijk van welke resolutie je scherm is. Dus geef nog eens wat meer informatie dan kan het advies daarop aansluiten..

[ Voor 3% gewijzigd door TheUninvited op 26-04-2017 13:22 ]

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
@Nat-Water die €220,- is deels z'n huidige systeem, zonder videokaart en voeding.

• SvenPaque
@Nat-Water @Menno02 de 600 was het budget van mij pc hoe ik hem heb gekocht. Die 220 is een budget voor de upgrades die ik wil doen.

Ik heb deze videokaart: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5
Ik heb een beetje rondgekeken en kwam erachter dat deze waarschijnlijk nog beter is dan de GTX 1050 ? Maar wat zou ik dan moeten upgraden om hogere fps te krijgen.

Geen idee over MSI bottleneck etc.

[ Voor 3% gewijzigd door SvenPaque op 26-04-2017 14:50 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:49:
@Nat-Water @Menno02 de 600 was het budget van mij pc hoe ik hem heb gekocht. Die 220 is een budget voor de upgrades die ik wil doen.

Ik heb deze videokaart: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5
Ik heb een beetje rondgekeken en kwam erachter dat deze waarschijnlijk nog beter is dan de GTX 1050 ? Maar wat zou ik dan moeten upgraden om hogere fps te krijgen.

Geen idee over MSI bottleneck etc.
Tja, dat dacht ik al :P
De kunst is om te kijken waar je bottleneck zit. Kijk eens naar je CPU gebruik in-game. Staat die op 100%? Verder, kijk eens met MSI Afterburner (of met HWMonitor) naar je temperaturen van je CPU in-game.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Je weet dat een R9 290 sneller is dan de GTX 1050 hoop ik. Hij is vergelijkbaar met de GTX 1060. Ik denk dat je op zoek moet naar een nieuwe cpu.

Een andere mogelijkheid is dat je componenten oververhitten. Ga met Afterburner eens op onderzoek uit. zoals Nat-Water al zei

• SvenPaque
Ik heb getest ik krijg gewoon 140 fps op het spel Rocket League.. dus een nieuwe videokaart lijkt me niet nodig maar toch heb ik het gevoel dat het soms niet helemaal smooth loopt trouwens.. Zou dat liggen aan mijn 60hz monitor, zou ik een 144 hz moeten aanschaffen of toch hogere ram geheugen? 8GB best weinig toch? Mijn CPU staat op 100% ja. ik zal eens kijken naar de temperaturen ingame.

• SvenPaque
Voor dat MSI Afterburner dat moet ik zelf kopen? Zoja dat ga ik niet doen, of ben ik heel dom bezig nu ik snap er namelijk niks van..

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, je bent ons allemaal een beetje aan het verwarren denk ik. :P
Ten eerste zit een R9 290 zo rond de GTX1060/RX480 qua prestaties. Dat is meer dan voldoende om vrijwel elke game op max settings te draaien met 60 frames of meer. Een game zoals Overwatch met gemak ver boven de honderd frames moeten zitten. De GTX1050 is een gigantische downgrade.

Wat wil je nu precies? Als je een game wil spelen met 144 frames per seconde dan heb je een 144hz monitor nodig. Hz = aantal keer dan je monitor het beeld ververst per seconde. Met een 60hz monitor kan je dus maximaal 60 frames zien. Alles daarboven zie je niet omdat dit niet op het scherm weergegeven word.

Het tweede is prestaties. Eerst even de wilde gok, heb jij V-sync aan staan in deze games?

Verder is MSI afterburner een gratis programma dat je kan downloaden van de MSI website. Hiermee kan je heel wat dingen doen zoals gameplay opnemen, maar ook achterhalen in hoeverre je hardware word gebruikt door een game. Dit doe je door na installatie naar settings te gaan, toezicht. Dan kom je hier uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C5kbmwQSALBphm6cp9OFKVS1/thumb.jpg

Vervolgens moet de volgende opties aanvinken, en voor elke optie ook de toon informatie op OSD aanvinken
-GPU gebruik
-RAM gebruik
-CPU usage 1
-CPU usage 2
-CPU usage 3
-CPU usage 4

Hiermee kan je diagnosticeren door een game te starten. Dan zouden deze opties in de hoek van het scherm moeten verschijnen met waarden. Maak daar eens wat screenshots van verschillende games en plaats die hier.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:22:
Voor dat MSI Afterburner dat moet ik zelf kopen? Zoja dat ga ik niet doen, of ben ik heel dom bezig nu ik snap er namelijk niks van..
Even 'msi afterburner download' googlen: https://www.msi.com/page/afterburner. Naar het 'downloads' kopje en klaar. :)

• SvenPaque
Ìk zou sowieso wel een 144hz monitor willen dan wat @DaniëlWW2 zei (dankjewel voor de verduidelijking) maar het moet niet te duur worden, hebben jullie enige ideeen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:02:
Ìk zou sowieso wel een 144hz monitor willen dan wat @DaniëlWW2 zei (dankjewel voor de verduidelijking) maar het moet niet te duur worden, hebben jullie enige ideeen?
Wil je veel meer FPS halen op een relatief lage resolutie moet je dus een flinke cpu hebben, je 290x is het probleem niet echt. Een nieuw mobo + cpu + ram is nodig hiervoor.

• SvenPaque
Hmm, ik wil niet te duur gaan tho, dit klinkt al aardig duur als ik nieuwe mobo en cpu moet gaan vervangen, nieuwe ram is 61,- (+8GB)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor niets gaat de zon op.

Je cpu is waarschijnlijk de zwakste schakel, en daarom loopt het niet lekker.

8 GB erbij levert je niets op, maar kost je dus wel 61 euro.

• SvenPaque
Ah oke, CPU, ik wil liever geen nieuwe mobo halen, welke CPU past op mijn mobo, en is beter dan de AMD Athlon?

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Die 61 euro lijkt misschien mooi maar dit is op dit moment echt het laatste waar je een upgrade daadwerkelijk gaat merken.

Goedkoop is duurkoop.

Om echt daadwerkelijk meer performance te krijgen kun je je budget beter inzetten voor een cpu+mobo upgrade. Dat gaat je veel meer opleveren.
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:20:
Ah oke, CPU, ik wil liever geen nieuwe mobo halen, welke CPU past op mijn mobo, en is beter dan de AMD Athlon?
Dat is allemaal verouderde technologie. In mijn ogen is dat het geld van een upgrade niet meer waard. Je kunt wel altijd willen vervangen maar soms is het beter volledig opnieuw te beginnen.

[ Voor 41% gewijzigd door speuler op 26-04-2017 22:26 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:02:
Het eerste wat we zullen moeten weten is waarom jij ervaart dat games niet soepel draaien? Je GPU is meer dan afdoende. Verder zijn 144hz monitoren ook niet goedkoop. Ze beginnen bij €250, en de meeste zijn gewoon €300+. Overigens, ga je voor een 144hz monitor, koop er dan ook een met Freesync. Er zijn er maar een paar die dit niet hebben, en het kost in principe niks extra's, maar het is een zeer zinvolle toevoeging als je een game zoals Overwatch wil spelen. Freesync synchroniseert elke frame die je GPU rendered met je beeldscherm zodat je geen tearing krijgt.
Wikipedia: Tearing

Het komt meer voor bij hoge framerates, waardoor Freesync geen overbodige luxe is.

Ondertussen blijft een andere vraag open staan. Wat voor framerates haal je volgens programma's die je framerate meten? Die zijn onafhankelijk van de verversingssnelheid van je monitor en moeten voor een game zoals Overwatch met alles maxed out ver over de 100 zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SvenPaque
@speuler @Reepje oke thanks! dat wordt dus niet nieuwe ram erbij. Mijn videokaart zit goed, nu is het probleem een 144 hz monitor (zodat mijn hogere fps echt zin heeft) en een nieuwe CPU (zou dat ook kunnen zonder een nieuwe moederbord?)

• HardwareOutlet1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-11 18:35
Je kan niet echt een veel snellere CPU krijgen op het moederbord dat je hebt, en als je dat wel zou doen zou het weggegooid geld zijn. FM2+ is helaas niet echt geschikt om vlugge CPU's mee aan te sturen.

Wanneer je 144Hz aan wil gaan sturen kan ik je aanraden om toch naar intel te gaan kijken, die komen over het algemeen beter uit de bus als je voor de hoogst mogelijke framerate gaat. Helaas vallen die dan wel net buiten je budget - een i5 die je hiervoor voldoende zou zijn kost je al snel €250,- (zie bijvoorbeeld: pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed. Dit is dan exclusief moederbord.

[ Voor 53% gewijzigd door HardwareOutlet1 op 26-04-2017 22:33 ]

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:26:
@speuler @Reepje oke thanks! dat wordt dus niet nieuwe ram erbij. Mijn videokaart zit goed, nu is het probleem een 144 hz monitor (zodat mijn hogere fps echt zin heeft) en een nieuwe CPU (zou dat ook kunnen zonder een nieuwe moederbord?)
Probeer eerst even te kijken wat je framerate is en het verdere algemene gebruik van je systeem.

• SvenPaque
Mijn framerate is 130 FPS zo ongeveer op games zoals RL/CSGO en overwatch rond de 70 FPS

• SvenPaque
Momenteel heb ik alleen 200 beschikbaar, dus dan moet ik weer gaan werken =]

• HardwareOutlet1
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:33:
Mijn framerate is 130 FPS zo ongeveer op games zoals RL/CSGO en overwatch rond de 70 FPS
Probleem is overigens ook dat als je games als Rust gaat proberen te spelen dat je CPU een enorme bottleneck is, en dat gaat zeker in combinatie met een 144hz paneel niet echt leuk spelen zijn. Als je alles uit je setup wil halen (dus uit je R9 290) dan kan je echt niet verder met die AMD 860K.
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:35:
Momenteel heb ik alleen 200 beschikbaar, dus dan moet ik weer gaan werken =]
Zou ik zeker aanraden :)

[ Voor 18% gewijzigd door HardwareOutlet1 op 26-04-2017 22:36 ]

• SvenPaque
Ah oke, ik moet dan sowieso mijn CPU gaan upgraden, i5 klinkt mooi. welke moederbord zou dan daarop passen?
(ik heb momenteel een cooler voor de AMD 860K zou ik die op de i5 kunnen doen of zit bij de i5 een cooler)?

• HardwareOutlet1
Hangt er sterk vanaf welke koeler je nu hebt - en of je de accessoires hebt bewaard. Bij de meeste recente koelers zitten wel brackets om die te gebruiken met de huidige intel moederborden.

Voor wat betreft het moederbord - dit betreft een socket 1151 CPU, dus daar heb je dan ook een bijbehorend moederbord bij nodig. Dit is een goedkoop bordje waar het wel mee werkt - daar ik aanneem dat je ook niet gaat overclocken. (zie: pricewatch: MSI H110M PRO-D)

• SvenPaque
Met MSI Afterburner, is mijn temperatuur rond 72-75 graden tijdens het spelen, en mijn fan werkt goed.
(Ik heb het probleem opgelost voor de RL game ik had een mega fout in de video settings. Nu werkt alles soepel although zou ik alsnog wat ik hier heb vernomen mijn CPU + mobo willen upgraden.

• SvenPaque
@HardwareOutlet1 Oh maar zo een moederbord is helemaal niet zo duur? is maar rond de 60 euro. :D
Dus als ik die moederbord gebruik die je aangaf + die i5. past daar ook mijn R9 op zonder complicaties?
Dan kan ik die setup gebruiken voor als ik mijn PC ga upgraden.

• HardwareOutlet1
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:43:
@HardwareOutlet1 Oh maar zo een moederbord is helemaal niet zo duur? is maar rond de 60 euro. :D
Dus als ik die moederbord gebruik die je aangaf + die i5. past daar ook mijn R9 op zonder complicaties?
Ja, daar is die R9 290 compleet compatibel mee. En inderdaad, je eerste stap is je moederbord & je CPU upgraden. Een RX480 (die niet sneller is als je 290) zou gemakkelijk 120+ FPS moeten halen op rocket league, maar jij haalt zo ongeveer 70. Dat is omdat je CPU je GPU niet bij kan houden. Ik kan je garanderen dat dat met die i5 een heel ander verhaal wordt.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De goedkoopste i5 is alleen €180...

Ik denk dat je even flink zal moeten gaan sparen. Er is op zich ook niks mis met wat je nu haalt qua framerates. 60+ is afdoende als je toch geen 60+ hz monitor hebt. Je kan het verschil niet zien. ;)

• HardwareOutlet1
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:47:
De goedkoopste i5 is alleen €180...

Ik denk dat je even flink zal moeten gaan sparen. Er is op zich ook niks mis met wat je nu haalt qua framerates. 60+ is afdoende als je toch geen 60+ hz monitor hebt. Je kan het verschil niet zien. ;)
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Als je wil upgraden doe het dan goed!

• SvenPaque
Oke, dus wat ik nu zou moeten kopen is : 144 hz monitor, de moederbord van @HardwareOutlet1 en CPU van @HardwareOutlet1 en dan zou ik good2go moeten zijn (144hz niet perse maar als ik veel werk ga ik dat zeker doen :D)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HardwareOutlet1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:48:
[...]

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Als je wil upgraden doe het dan goed!
En ik denk dat als het moment daar is je beter naar de Ryzen 3 CPU's kan kijken die over een paar maanden uitkomen. ;)

Dat zullen vrij snelle quadcores worden voor een lagere prijs. De R5 1400 verslaat de i5 7400 nu al, die is ook voor €180 te verkrijgen. Ryzen 3 gaat er niet ver afzitten qua presaties voor games zoals Overwatch of CS:GO, met dan een prijs van €150 voor de CPU.

Verwijderd

SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:54:
Oke, dus wat ik nu zou moeten kopen is : 144 hz monitor, de moederbord van @HardwareOutlet1 en CPU van @HardwareOutlet1 en dan zou ik good2go moeten zijn (144hz niet perse maar als ik veel werk ga ik dat zeker doen :D)
En nieuw ram want wat je nu hebt is niet compatible met 1151 (Intel Skylake/Kaby Lake) en AM4 (AMD Ryzen)

• Sabrepulse
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-04 15:23
SvenPaque schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:43:
Een mobo van 60€ lijkt me ook wat goedkoop? Ik zou eerder kijken richting de 80-100€. Je wilt kwalitatief toch wel wat hebben denk ik.

Spaar gewoon nog even. Dan ga je wat meer kunnen uitgeven en gaat alles zoveel leuker zijn.

• youridv1
Sabrepulse schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:54:
[...]

Een mobo van 60€ lijkt me ook wat goedkoop? Ik zou eerder kijken richting de 80-100€. Je wilt kwalitatief toch wel wat hebben denk ik.

Spaar gewoon nog even. Dan ga je wat meer kunnen uitgeven en gaat alles zoveel leuker zijn.
Kwaliteit bepalen op basis van prijs? Als tweaker ben je toch handig genoeg om te weten dat dit niet zo werkt.. Als het de functies heeft die je wilt en van een normaal merk is zit het meestal snor. Reviews lezen op google en klaar.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
Rocketleague stottert waarschijnlijk omdat dat spel niet goed met ongelimiteerd frames renderen om kan gaan..limiteer hem eens op 60 of 61fps (test wat er het best uit ziet) en zet vsync uit!!

Freesync en gsync werken ook niet goed met rocketleague.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Sabrepulse
youridv1 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:11:
[...]

Kwaliteit bepalen op basis van prijs? Als tweaker ben je toch handig genoeg om te weten dat dit niet zo werkt.. Als het de functies heeft die je wilt en van een normaal merk is zit het meestal snor. Reviews lezen op google en klaar.
Was gewoon mijn eigen mening. Je wilt toch een fatsoenlijk fundament om alles op te bouwen + genoeg I/O poortjes. :p

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:00

Aganim

I have a cunning plan..

Sabrepulse schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:32:
[...]

Was gewoon mijn eigen mening. Je wilt toch een fatsoenlijk fundament om alles op te bouwen + genoeg I/O poortjes. :p
Ja, maar onderbouw die mening dan ook. :) Roepen dat duurder == meer kwalteit is gewoon onzinnig. Waaom is een moederbord van 60 euro geen fatsoenlijk fundament, maar van 80 euro wel?

Met genoeg I/O poortjes kom je al in de buurt van een argument, maar nog steeds magertjes. ;)

• Sabrepulse
Aganim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:44:
[...]

Ja, maar onderbouw die mening dan ook. :) Roepen dat duurder == meer kwalteit is gewoon onzinnig. Waaom is een moederbord van 60 euro geen fatsoenlijk fundament, maar van 80 euro wel?

Met genoeg I/O poortjes kom je al in de buurt van een argument, maar nog steeds magertjes. ;)
Ik roep helemaal niets haha :D. Geweldig dat je hier altijd zo aangevallen wordt als je je eigen mening geeft.
Ik zal mezelf een beetje verantwoorden.

Argumenten:
Beter ondersteuning voor usb 3+ varianten;
Meestal een betere audiochip;
Betere materialen die gebruikt zijn bij de bouw van het bordje; (stevigere PCI-poortjes, dat kan relatief zijn maarja..)
Overzichtelijkere BIOS;
Betere software voor de BIOS en andere up-to-date te houden, zoals bij MSI de live update; (flashen of niet ofhankelijk van de processor die je neemt)
Ondersteuning voor de nieuwste technologieën (intel OPTANE, m2,...);
Genoeg headers; (want iedereen wil wel wat verkoeling? :p)
Ondersteuning voor waterkoeling; (misschien ga je in de toekomst wel eens compleet uit de bol?)
Betere failsafe tegen piekstroom (ben even vergeten hoe die rondjes noemen)

Esthetisch; ( wat pittig persoonlijk kan zijn)
Reviews; en tuurlijk ga je info opzoeken op het net, dat doet iedereen toch...?

Zelfs binnen één merk is het soms al een verschil wat je krijgt als je een paar tientjes meer uitgeeft.
Ikzelf heb trouwens nooit gezegd dat een mobo van 60€ slecht is. Helemaal niet.
Ik zou er gewoon nooit op besparen. Misschien zit het wel in mijn hoofd dat ik me beter voel bij een bord van 100€ dan één van 60€.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Als je met een basisbord tevreden kan zijn, is dat toch gewoon een goede optie. Garantie is minimaal ook hetzelfde als een bordje van 120 euro (welke trouwens best eerder stuk kan zijn). Als je al die opties niet gebruikt, waarom zou je dan extra betalen?

Als je gewoon een simpel bordje wilt hebben wat z'n werkt doet, dan is al dat andere toch eigenlijk ook niet interessant. Zeker als de reviews van het betreffende bord goed zijn. Blijft er ook wat budget over voor andere verbeteringen.

edit: persoonlijk zou ik vrijgekomen budget dan investeren in videokaart, geheugen of in dit geval een ssd.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolvganger op 28-04-2017 11:47 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• youridv1
@Sabrepulse Een akelig groot deel van de dingen die je daar noemt zit gewoon op your everyday B250 bord. Ondersteuning voor waterkoeling? Wilde je de power fases gaan koelen ofzo? Dat is een erg zeldzaam en dat is de enige manier waarop een moederbord waterkoeling kan "supporten" de rest is universeel.
Genoeg fan headers is dan wel weer leuk.
Het gaat hier om Intel borden. Het is geen Ryzen bord waar de bios updates moeten komen vliegen om performance te verbeteren. Als je een paar bios updates krijgt om de bugs eruit te halen is t al genoeg en bij intel borden is die bios meestal al te downloaden wanneer je het bord koopt.

• Sabrepulse
youridv1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:48:
@Sabrepulse Een akelig groot deel van de dingen die je daar noemt zit gewoon op your everyday B250 bord. Ondersteuning voor waterkoeling? Wilde je de power fases gaan koelen ofzo? Dat is een erg zeldzaam en dat is de enige manier waarop een moederbord waterkoeling kan "supporten" de rest is universeel.
Genoeg fan headers is dan wel weer leuk.
Het gaat hier om Intel borden. Het is geen Ryzen bord waar de bios updates moeten komen vliegen om performance te verbeteren. Als je een paar bios updates krijgt om de bugs eruit te halen is t al genoeg en bij intel borden is die bios meestal al te downloaden wanneer je het bord koopt.
TS gaat een H110M bord kopen. Daar zit toch een klein verschil op met B250.

• youridv1
Sabrepulse schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:55:
[...]

TS gaat een H110M bord kopen. Daar zit toch een klein verschil op met B250.
H110 heeft niet erg veel nadelen ten opzichte van B250. Het zit meer in pcie lanes en dat soort gedoe. Denk niet dat hij crossfire zal gaan draaien. Een bord als de H110M eco is voor veel mensen goed zat. Het ondersteunt genoeg I/O en heeft een degelijke netwerkcontroller.

• SvenPaque
@makkelijk Hoe zet ik Vsync uit? en voor alle andere ik kom terug op deze thread over een paar maandjes als ik genoeg geld hebt, voor nu is het voorlopige probleem opgelost :)
Pagina: 1