Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
(jarig!)
Dxue schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:56:
[...]
Edit2: @Gijs van Sony hey je hebt een naamswijziging gedaan, slim! Kan jij checken hoe lang die update voor vowifi gaat duren voor tele2 netwerk? Handig als de telefoon het ondersteunt, maar nutteloze feature als het een update nodig heeft per netwerk om het te laten werken naar mijn mening. Alvast bedankt
Ideetje van Tweakers zelf ;). Ik raad je aan hierover even direct contact te zoeken met onze Customer Care: https://support.sonymobile.com/nl/contactUs/#gref (als ze hier een antwoord op hebben, wat ik eigenlijk niet denk).

Mijn rol is met name het stroomlijnen van processen (zoals bij de Xperia XZ3 headphone actie) op basis van alle feedback die we hier krijgen. Als ik een antwoord op een consumentenvraag weet zal ik die natuurlijk ook delen, maar bij vragen zoals deze (die ik niet weet) is het handiger Customer Care te bellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gijs van Sony op 21-01-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47
Gijs van Sony schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Ideetje van Tweakers zelf ;). Ik raad je aan hierover even direct contact te zoeken met onze Customer Care: https://support.sonymobile.com/nl/contactUs/#gref (als ze hier een antwoord op hebben, wat ik eigenlijk niet denk).

Mijn rol is met name het stroomlijnen van processen (zoals bij de Xperia XZ3 headphone actie) op basis van alle feedback die we hier krijgen. Als ik een antwoord op een consumentenvraag weet zal ik die natuurlijk ook delen, maar bij vragen zoals deze (die ik niet weet) is het handiger Customer Care te bellen :)
Helemaal mee eens dat ik beter direct met de customer support contact kan opnemen! Heb ik ook gedaan, maar helaas nog geen antwoord op gekregen, vandaar de edit (originele post is al van een tijdje terug). Heb net nog maar eens een email via de support pagina gestuurd.

Toch bedankt voor de moeite d:)b

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:23
Ik heb laatst twee nieuwe koptelefoons geprobeerd omdat de standaard oortjes die je erbij krijgt mij totaal niet bevallen. Nu valt het mij op dat het volume van een bekabelde koptelefoon eigenlijk heel erg laag is.

Een bluetooth koptelefoon voelt op maximaal volume niet meer prettig terwijl ik bij koptelefoons met kabel echt te weinig volume heb.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Mijn nieuwe XZ2c is aangekomen en is aan het opladen! :)
Eerste indruk (moet nog opstartten en alles instellen): ligt goed in de hand, niet te groot, niet te dik, niet te zwaar.

Edit:
aan het bijwerken nu, zo te zien één voor één, dat duurt.
de Pie update is vermoedelijk bezig, want deze duurt wel heel erg lang :| En de batterij is ondertussen al van 100% naar 77%

[ Voor 35% gewijzigd door sjokoboj op 27-01-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
sjokoboj schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:03:
Mijn nieuwe XZ2c is aangekomen en is aan het opladen! :)
Eerste indruk (moet nog opstartten en alles instellen): ligt goed in de hand, niet te groot, niet te dik, niet te zwaar.

Edit:
aan het bijwerken nu, zo te zien één voor één, dat duurt.
de Pie update is vermoedelijk bezig, want deze duurt wel heel erg lang :| En de batterij is ondertussen al van 100% naar 77%
Helaas (of gelukkig) heb ik geen ervaring met achterlopen met updates. Ik weet dat ik vroeger 'gewoon' de laatste complete firmware kon downloadenen installeren om snel up to date te zijn.

Het wordt ook altijd aangeraden om de telefoon aan de lader te houden als je hem aan het updaten bent.

Veel plezier ermee

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
AgamemnonZ schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:51:
De laatste update van mijn XZ2 Compact is nog steeds de Android 9 / 1 oktober patch (52.0.A.3.27), terwijl de 1 november patch al ruim een maand uit is. Als ik op XperiCheck kijk dan zie ik dat T-Mobile NL al wel die update (52.0.A.3.84) uitgebracht heeft, vandaar dat sommigen op dit forum die update wel al ontvangen hebben. Andere providers (o.a. KPN) krijgen de updates via 'Customized BLX' en die staat dus nog steeds op 52.0.A.3.27. Inmiddels wordt de 1 december update zelfs al uitgerold (52.0.A.3.126).

Heeft iemand enig idee waarom 'Customized BLX' zo traag is? Ik had zelf problemen met VoLTE (als ik gebeld werd kreeg de beller direct mijn voicemail), wellicht dat ze dat aan het fixen zijn?
Nou na 3 maanden is er eindelijk vandaag een update uitgekomen voor de mensen onder ons die 'Customized BLX' hebben (volgens mij is dat iedereen op mensen met T-Mobile na, want T-Mobile heeft een eigen updatekanaal 'T-Mobile NL'). Er zijn meteen twee updates overgeslagen zodat we gelijk de nieuwste versie 52.0.A.3.163 draaien (die voor sommigen al 2 weken uit is).

Vandaag dus VoLTE weer uitgeprobeerd (ik heb KPN), maar dat werkt jammer genoeg nog steeds niet. In de loop van de dag heb ik meerdere oproepen gemist zonder dat m'n telefoon is overgegaan :(. VoLTE staat dus weer uit. Hopelijk wordt het gefixed in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 13:51
Iemand problemen met battery drain door Google play services? Herstarten lost het probleem niet op helaas. In de lijst staat dat dit proces 22% verbruikt, lijkt me veel te veel.

Ik zit op versie 52.0.A.3.163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Incognitum schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:03:
Iemand problemen met battery drain door Google play services? Herstarten lost het probleem niet op helaas. In de lijst staat dat dit proces 22% verbruikt, lijkt me veel te veel.

Ik zit op versie 52.0.A.3.163
Ik heb even gekeken en Google play services staat bij mij ook hoog op het lijstje maar op de 3e plek na scherm en WiFi. 4% op een accu van 40%.

22% op een volle accu of lege accu?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
pjot1 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:17:
[...]

Ik heb even gekeken en Google play services staat bij mij ook hoog op het lijstje maar op de 3e plek na scherm en WiFi. 4% op een accu van 40%.

22% op een volle accu of lege accu?
Hoi,

Op dit moment, na een nacht aan de lader, is de Google play services niet meer zichtbaar in de lijst. Lijkt dus 'opeens' opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
@RayenM,

Ter info :ik heb dezelfde software versie en play services staat op 1% batterijgebruik.
Van enige drain geen last gehad deze week (heb de xz2c ook nog niet langer in bezit).
Wel is de batterij sneller ontladen dan ik had verwacht, maar anderzijds heb ik ook veel ingesteld en getest.

Iets anders:
Farmerwood schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:37:

....

- Bellen en muziek afspelen ging prima (ook via BT in de auto), maar om de een of andere reden werden alle navigatieaanwijzigen van Waze afgebroken voor de hele zin uitgesproken was. Het is me nog niet duidelijk of dat probleem bij Android of bij Waze ligt. Nalopen van alle settings en een andere stem kiezen heeft in ieder geval niks geholpen.
Wanneer ik mijn xz2c gebruik in de auto in combinatie met Android Auto en Waze worden de zinnen niet afgebroken (of beter: tot dusver heb ik dat nog niet gemerkt) maar gebeurt dit:
De aanwijzing begint met het dempen van het radiovolume (goed) maar de aanwijzing zelf begint zachtjes (te) om dan luider en verstaanbaar te worden. Iemand een idee?

Tenslotte nog een vraagje: Welke apps (bloatware) kan ik ongestraft verwijderen?

[ Voor 54% gewijzigd door sjokoboj op 03-02-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
sjokoboj schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:40:
@RayenM,

Ter info :ik heb dezelfde software versie en play services staat op 1% batterijgebruik.
Van enige drain geen last gehad deze week (heb de xz2c ook nog niet langer in bezit).
Wel is de batterij sneller ontladen dan ik had verwacht, maar anderzijds heb ik ook veel ingesteld en getest.

Iets anders:

[...]
Wanneer ik mijn xz2c gebruik in de auto in combinatie met Android Auto en Waze worden de zinnen niet afgebroken (of beter: tot dusver heb ik dat nog niet gemerkt) maar gebeurt dit:
De aanwijzing begint met het dempen van het radiovolume (goed) maar de aanwijzing zelf begint zachtjes (te) om dan luider en verstaanbaar te worden. Iemand een idee?

Tenslotte nog een vraagje: Welke apps (bloatware) kan ik ongestraft verwijderen?
Ik heb een Android Eonon radio icm Waze. Hierin kan ik kiezen om het geluid te vervangen (radio stopt en Waze praat) of ik kan kiezen voor Mixing (en ook nog de hoeveelheid Mixing, dus meer radio of meer Waze). Wellicht dat AA daar ook een optie voor heeft?

Betreft de batterij, die doet het weer prima. Google services staat weer ver onderaan. Ik doe ongeveer een 15/16 uur per dag met vaak een SOT van +6 uren. Ik ben dik tevreden.

@Gijs van Sony
Kun jij nog eens kijken of er een update komt om de 5Ghz te activeren bij het aanmaken van een hotspot? Hopelijk heeft de opvolger hier geen probleem mee.

Is er trouwens iemand met een 'buitenlandse' xz2 compact? Die wél beschikt over de 5Ghz optie?

[ Voor 3% gewijzigd door Incognitum op 04-02-2019 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
(jarig!)
Incognitum schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:09:
[...]

Ik heb een Android Eonon radio icm Waze. Hierin kan ik kiezen om het geluid te vervangen (radio stopt en Waze praat) of ik kan kiezen voor Mixing (en ook nog de hoeveelheid Mixing, dus meer radio of meer Waze). Wellicht dat AA daar ook een optie voor heeft?

Betreft de batterij, die doet het weer prima. Google services staat weer ver onderaan. Ik doe ongeveer een 15/16 uur per dag met vaak een SOT van +6 uren. Ik ben dik tevreden.

@Gijs van Sony
Kun jij nog eens kijken of er een update komt om de 5Ghz te activeren bij het aanmaken van een hotspot? Hopelijk heeft de opvolger hier geen probleem mee.

Is er trouwens iemand met een 'buitenlandse' xz2 compact? Die wél beschikt over de 5Ghz optie?
Volgens mijn informatie is het niet mogelijk met de Xperia XZ2 Compact met 5Ghz uit te zenden (wel te ontvangen). Ik verwacht niet dat dat met software wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sjokoboj schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:40:
@RayenM,

[...]
Probeer eens een andere Bluetooth codec in te stellen, ik merkte dat dat nogal scheelde icm het Mazda connect systeem in de Mazda 3.
Ik zat eens als bijrijder te spelen met de verschillende codecs en het bleek dat bepaalde codecs ervoor zorgden dat het begin van de message lieten wegvallen, andere juist zachter waren dan gewenst.
Inmiddels de juiste geselecteerd en daarmee komt het hele bericht even luid door, beetje trial and error maar met die codecs spelen kan best de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Sorry Paiingdrone, maar hoe doe je dat ?
Ik begrijp wel ongeveer wat je zegt, weet wat bluetootth is en een codec, maar daar stopt het.
Speel ik met de codec in het multimediasysteem in de auto (een recente Seat)? Of in de XZ2c? Of in Waze of in Android Auto? En hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjokoboj schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:37:
Sorry Paiingdrone, maar hoe doe je dat ?
Ik begrijp wel ongeveer wat je zegt, weet wat bluetootth is en een codec, maar daar stopt het.
Speel ik met de codec in het multimediasysteem in de auto (een recente Seat)? Of in de XZ2c? Of in Waze of in Android Auto? En hoe?
Op je telefoon, in de ontwikkelaarsopties kan je dat instellen.
Zal zsm even kijken hoe je dat in je toestel precies instelt, heb toestel nu niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik ben net terug van een trip van +/- 390km, volledig afgelegd met de hulp van de XZ2c, Android Auto en Waze via de ingebouwde navigatie. Op de heenreis was het geluid volledig normaal, geen gedempt begin van de stem. En voor de duidelijkheid: ik heb niets aangepast, nergens.
Op de terugweg daarentegen begon de melding aanvankelijk gedempt, ttz helemaal, de volledige melding, dan klonk weer enkel het begin gedempt, daarna, aan het einde van de rit was de stem niet meer gedempt. Ik heb (vanzelfsprekend) geen verklaring, maar begin eerder te denken aan Waze als schuldige omdat ook de snelheidsaanduiding er onverklaarbaar de brui aan gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjokoboj schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:08:
Ik ben net terug van een trip van +/- 390km, volledig afgelegd met de hulp van de XZ2c, Android Auto en Waze via de ingebouwde navigatie. Op de heenreis was het geluid volledig normaal, geen gedempt begin van de stem. En voor de duidelijkheid: ik heb niets aangepast, nergens.
Op de terugweg daarentegen begon de melding aanvankelijk gedempt, ttz helemaal, de volledige melding, dan klonk weer enkel het begin gedempt, daarna, aan het einde van de rit was de stem niet meer gedempt. Ik heb (vanzelfsprekend) geen verklaring, maar begin eerder te denken aan Waze als schuldige omdat ook de snelheidsaanduiding er onverklaarbaar de brui aan gaf.
Ah in dat geval zou ik niet gaan klooien met codecs aangezien het op de heenreis wel goed ging.
Het lijkt er nu meer op dat je het in de richting van de stroombesparende functies van het energiebeheer moet zoeken.
Misschien dat Waze na verloop van tijd minder prioriteit krijgt in battery management.
Dat je telefoon zegmaar terugclocked/half gaat slapen en wanneer er een melding van Waze komt het eventjes duurt voordat bluetooth weer up and running is waardoor je het eerste gedeelte van de melding mist.
Je kan proberen (indien je de telefoon toch aan de lader hebt in de auto) om de stroombesparende functies uit te schakelen voor Waze in battery management en eens te proberen of dat je probleem verhelpt bij langduriger gebruik.
Je kan Waze ook slechts je telefoonspeaker laten gebruiken (stem en geluidsinstellingen in Waze), mocht het dan wel allemaal goed gaan dan zit het probleem ergens in de bluetooth connectie.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 10-02-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
sjokoboj schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:08:
ik probeer hard na te denken, maar volgens mij heb ik ook ooit eens dat het geluid gedempt begon, maar heel af en toe. ik rij met 3 verschillende wagens en heb eigenlijk nooit het navigatie geluid aan (ik irriteer me mateloos eraan over het algemeen). zal er de volgende keer is op letten. ik heb meestal muziek aan staan en dan merk ik ook soms dat het geluid compleet wegvalt en dan weer verder gaat. het zijn verschillende types meldingen van 1 app die wel of niet goed doorkomen (flitsmeister). misschien dat het probleem dezelfde oorzaak heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
PalingDrone schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:32:
[...]

Ah in dat geval zou ik niet gaan klooien met codecs aangezien het op de heenreis wel goed ging.
Het lijkt er nu meer op dat je het in de richting van de stroombesparende functies van het energiebeheer moet zoeken.
Misschien dat Waze na verloop van tijd minder prioriteit krijgt in battery management.
Dat je telefoon zegmaar terugclocked/half gaat slapen en wanneer er een melding van Waze komt het eventjes duurt voordat bluetooth weer up and running is waardoor je het eerste gedeelte van de melding mist.
Je kan proberen (indien je de telefoon toch aan de lader hebt in de auto) om de stroombesparende functies uit te schakelen voor Waze in battery management en eens te proberen of dat je probleem verhelpt bij langduriger gebruik.
Je kan Waze ook slechts je telefoonspeaker laten gebruiken (stem en geluidsinstellingen in Waze), mocht het dan wel allemaal goed gaan dan zit het probleem ergens in de bluetooth connectie.
Android Auto en Waze staan aangevinkt in energiebesparende uitzonderingen, dus dat was al goed. De heen en terugrit waren even lang, dus het verband met stroombesparing ontgaat me toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Nieuwe update geïnstalleerd.

52.0.A.3.202

Lijkt erop dat alleen de security update erin zit. Ook zijn er meldingen van beter accu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik zag hem net ook binnenkomen. Houd Sony nu echt nergens release notes bij?

Met Google kom ik alleen op deze site uit, wat natuurlijk niet de notes vanuit Sony zijn.
http://www.xperiablog.net...-52-0-a-3-202/#more-50542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hebben jullie ook dat die AVG antivirus app nu standaard in het notificatiescherm blijft staan. Is die app eigenlijk te verwijderen (zonder mijn telefoon te rooten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjokoboj schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:10:
[...]

Android Auto en Waze staan aangevinkt in energiebesparende uitzonderingen, dus dat was al goed. De heen en terugrit waren even lang, dus het verband met stroombesparing ontgaat me toch even.
Sommige mensen sluiten Waze compleet af op de plaats van bestemming en starten Waze opnieuw op voor de terugreis, anderen laten Waze op de achtergrond draaien en tikken na een tijdje de terugreis er in.
1 lange sessie tegen 2 korte, daar doelde ik op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
PalingDrone schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:42:
[...]

Sommige mensen sluiten Waze compleet af op de plaats van bestemming en starten Waze opnieuw op voor de terugreis, anderen laten Waze op de achtergrond draaien en tikken na een tijdje de terugreis er in.
1 lange sessie tegen 2 korte, daar doelde ik op.
Er zat een nacht tussen, waarbij waze en Android Auto waren uitgeschakeld.
Ik zit eerder te denken in de richting van was er een verse start van Android (heropstart) 's daags voordien, dus voor het starten van de navigatie (AA en Waze) en ging het daarom goed? Ik meen dat ik de dag ervoor heropgestart was omdat het touchscreen niet meer vlot reageerde maar ben niet meer zeker.over tijdstip en of ik Waze tussentijds of ervoor heb gebruikt (plannen van de route).

PS
Ook de nieuwste update vandaag binnengekregen. _/-\o_ En de Nokia 6.1 met Android One van mijn echtgenote wacht nog :D

Edit 14/2/19
Na de update van gisteren heropgestart (2x), vandaag getest en het geluid van waze was normaal vanaf de eerste lettergreep. Nu morgen nog eens testen.

Edit 18/2/19
Een paar dagen later :z maar toch nog een update ;)
Het vervolg lijkt mijn vermoeden te bevestigen. Zonder heropstarten was het weer van (stil) binnen 200 meter (luider) links afslaan.

[ Voor 15% gewijzigd door sjokoboj op 18-02-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Net nogmaals contact gehad met Sony, dit keer via de chat service naar aanleiding over het hele vowifi icm tele2. Blijkbaar is alleen vodafone op dit moment die de xz2 compact ondersteunt. Sony nl heeft vorige week de vraag neergelegd bij het hoofdkantoor en ik krijg een antwoord via email (of telefoon als je dat wilt) als ze meer info hebben.

de chat snapte niet helemaal dat ik het hele "calls" menu miste in mijn phone->settings menu. heeft iemand van jullie dat wel? info volgens sony uk site: Find and tap Phone .
Tap the menu button (three vertical dots) > Settings > Calls > Wi-Fi Calling. If Wi-Fi Calling isn't available, contact your network operator.

helaas is deze calls optie sinds de update naar android 9 bij mij nergens meer te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Deze optie heb ik ook niet, abonnement van Ben (T-Mobile netwerk)
phone settings

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 04-03-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Achter de optie "Oproepaccounts" zie ik CARD 1 en als ik daarop doorklik staat er wel "Bellen via wifi".
Is dat wat je zocht? (ik heb Vodafone)

(in de Engelse variant staat er "Calling accounts" i.p.v. "Oproepaccounts", dus geen "Calls")

[ Voor 31% gewijzigd door Canard op 04-03-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Canard schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:45:
Achter de optie "Oproepaccounts" zie ik CARD 1 en als ik daarop doorklik staat er wel "Bellen via wifi".
Is dat wat je zocht? (ik heb Vodafone)

(in de Engelse variant staat er "Calling accounts" i.p.v. "Oproepaccounts", dus geen "Calls")
dat is inderdaad wat ik zoek. bij mij staat er onder calling accounts logo van simkaart met nummer 1 en erachter tele2 nl. als ik daarop klik zie ik helaas geen bellen via wifi. wel andere opties. en 0 opties onder 'all calling accounts'.

misschien is het een optie die alleen tervoorschijn komt als je telefoon gecertificeerd is door provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik vind die instelling ook niet. (België, Proximus), Of die instelling er wel was voor de Pie update kan ik niet zeggen, bij aankoop (einde januari) en eerste maal opstarten is de Pie update er bij mij dadelijk op gekomen.
Daarbij heb ik er ook nog eens geen verstand van, maar voor wat het waard is :

https://support.sonymobil...be10b10159e7e9b6c5007c6b/

en

https://support.sonymobil...7be10b10159e7e9b6c502ea4/

Misschien heb je iets aan. Of mogelijk ook niet, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Na de update van vanmorgen (build 52.0.A.8.14) is het Bluetooth icon in het dropdown menu ineens veranderd in het icon van scherm automatisch draaien. Hij functioneert verder wel gewoon zoals altijd. Er staat ook bluetooth onder, dus het is hem echt.

Meer mensen die dit hebben?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://boerhout.net/files/2019-03-16_SonyXZ2Compact_BluetoothIcon.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Farmerwood op 16-03-2019 19:25 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Farmerwood schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:17:
Na de update van vanmorgen (build 52.0.A.8.14) is het Bluetooth icon in het dropdown menu ineens veranderd in het icon van scherm automatisch draaien. Hij functioneert verder wel gewoon zoals altijd. Er staat ook bluetooth onder, dus het is hem echt.

Screenshot:
[Afbeelding]
Nope. Hier gewoon zoals het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Screenshot:
[Afbeelding]
ik kreeg gisteren de update voor de verandering uren na de mail, ipv uren voor de mail. Maar bij mij kloppen de iconen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:34
Na de update van vanmorgen (build 52.0.A.8.14) is het Bluetooth icon in het dropdown menu ineens veranderd in het icon van scherm automatisch draaien.
Reboot gedaan? Hier alles normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007

Ook hier alles normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik heb de update vorige donderdag al binnen gekregen en ook hier alles normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4nhertog
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Hoi Tweakers en Tweakerinnen.

Klopt het dat de ingebouwde nachtmodus/beperk het blauwe licht/oogbeschermingsmodus er niet op zit bij de meest recente update?

Dit is namelijk mijn favoriete functie voor als ik niet in slaap kom en een serie wil kijken in bed.

Ten tijde van de vorige android versie was er een hack met een bestandje (daar was een topic aan gewijd op XDA), die jou instaat stelde de nachtmodus te activeren.

Nu gebruik de app twilight, die op zich prima werkt, maar een groot nadeel heeft.
als je het dropdown menu opent is het scherm weer op volle helderheid.

Ik hoor het graag als jullie een oplossing weten!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 13:55
j4nhertog schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:54:
Hoi Tweakers en Tweakerinnen.

Klopt het dat de ingebouwde nachtmodus/beperk het blauwe licht/oogbeschermingsmodus er niet op zit bij de meest recente update?

Dit is namelijk mijn favoriete functie voor als ik niet in slaap kom en een serie wil kijken in bed.

Ten tijde van de vorige android versie was er een hack met een bestandje (daar was een topic aan gewijd op XDA), die jou instaat stelde de nachtmodus te activeren.

Nu gebruik de app twilight, die op zich prima werkt, maar een groot nadeel heeft.
als je het dropdown menu opent is het scherm weer op volle helderheid.

Ik hoor het graag als jullie een oplossing weten!

:)
Bij mijzelf (Build 52.0.A.8.14) werkt deze functie nog zonder problemen.
Door de notificatie balk 2 keer naar beneden te swipen krijg je meerdere togels.
Als je vervolgens op het pennetje drukt rechts onder in beeld kan je de toggel voor nachtmodus toevoegen.

Eenmaal toegevoegd kan je de toggel ingedrukt houden om in te stellen vanaf welk tijdstip deze modus automatisch aan en uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UzJGfTRzaEKKYsZyNnHvPFzN/thumb.png

Zit er gewoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4nhertog
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Bedankt voor je reactie.
Ik zie tot mijn spijt dat ik uw tijd verdaan heb door in een verkeerd topic mijn vraag te stellen.
ik heb een xz1 compact!

fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Paar dagen en paar reboots verder is het icon nu weer normaal. Geen idee wat het was, maar ik was duidelijk de enige. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb laatst mijn SD-card vervangen voor een grotere en even later kwam ik erachter dat deze read-only is geworden. Ik merkte het doordat de camera-app een melding gaf dat de SD-card niet gebruikt kon worden.
Toen heb ik de SD-card (in Windows) opnieuw geformatteerd (FAT) en alle bestanden weer teruggezet. Probleem opgelost...

... en nu is het probleem weer terug :/

Andere mensen ook dit probleem gehad?

Hier https://talk.sonymobile.c...-Card-Issues/td-p/1266995 lees ik dat het mogelijk opgelost kan worden door een factory reset te doen zodat de SD-card tijdens de setup al aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Canard schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:24:
Ik heb laatst mijn SD-card vervangen voor een grotere en even later kwam ik erachter dat deze read-only is geworden. Ik merkte het doordat de camera-app een melding gaf dat de SD-card niet gebruikt kon worden.
Toen heb ik de SD-card (in Windows) opnieuw geformatteerd (FAT) en alle bestanden weer teruggezet. Probleem opgelost...

Hier https://talk.sonymobile.c...-Card-Issues/td-p/1266995 lees ik dat het mogelijk opgelost kan worden door een factory reset te doen zodat de SD-card tijdens de setup al aanwezig is.
Heb het toestel hier niet bij de hand maar is het niet mogelijk je kaart in het toestel te formatteren?
Vaak lost dat de problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:55

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Mogelijk rotte SD waarna de rw-mount ro wordt om nog wat aan datarecovery te doen.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

op de garantie gooien, ik heb dat ook met een sd kaart gehad. alles geprobeerd, maar wordt binnen de kortste keren weer read only. nieuwe kaart erin en probleem opgelost. kaartje is netjes omgeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Zo te zien zijn er al enige tijd geen nieuwe reacties in dit topic :)
Dat sluit al uit dat er veel problemen zijn, de XZ2c is een probleemloos toestel :)
Ik zal er maar even nieuw leven inblazen met te vertellen dat bij mij vandaag de nieuwste software update (mei 2019) is geïnstalleerd.

Terloops een vraagje: ik vind mijn scherm soms ietwat té gevoelig. Dikwijls dat een app opstart of opgestart is zonder dat ik er erg in heb. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

sjokoboj schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:33:
Zo te zien zijn er al enige tijd geen nieuwe reacties in dit topic :)
Dat sluit al uit dat er veel problemen zijn, de XZ2c is een probleemloos toestel :)
Ik zal er maar even nieuw leven inblazen met te vertellen dat bij mij vandaag de nieuwste software update (mei 2019) is geïnstalleerd.

Terloops een vraagje: ik vind mijn scherm soms ietwat té gevoelig. Dikwijls dat een app opstart of opgestart is zonder dat ik er erg in heb. Hebben jullie dat ook?
Je hebt niet toevallig de handschoenmodus aan staan? (Instellingen -> Weergave -> Geavanceerd)
Daar wordt een scherm inderdaad erg gevoelig van.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Neen, toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@sjokoboj, geen last van. Wel af en toe dat het scherm niet reageer. Even scherm uit en aan en het werkt weer. Verder zoals je zegt vrij weinig problemen mee gehad op het feit na dat ik geen goede screenprotector heb gevonden. Met glas komt er aan de zijdes stof onder. Met de flexibele zelfde verhaal, scherm begint te krullen, stof eronder en einde protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 22:16
Iemand hier problemen met de primaire microfoon? Ik ben niet meer verstaanbaar tijdens gesprekken.
Als ik 'm terugzet naar fabrieksinstellingen (via de Xperia Companion software repair) werkt het allemaal naar behoren maar zodra ik een back-up terugzet is het weer klaar.

Bij de Xperia tests (gewoon in het menu) is trouwens na een reset een aparte test voor de microfoon te vinden, na updaten is deze vervangen is door een generieke "media" test.

[ Voor 4% gewijzigd door koosjebram op 16-05-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 10:04
Hallo allen!

Ik ben sinds eergisteren de trotse bezitter van een tweedehands Sony XZ2 Compact (ja, er zijn voor en tegenstanders voor tweedehands, maar vanuit milieuoogpunt vind ik het wel fijn).

De telefoon verkeert qua uiterlijk nog in nieuwstaat, maar er is niets bekend over de vorige gebruiker (gekocht via reseller/refurbisher).

Helemaal prima, maar ik merkte wel dat de telefoon bij ontvangst 0% accu stroom had - hij was dus helemaal ontladen, en weet niet precies hoe lang dat al was.

Nu lijkt de accu na een laadbeurt gewoon prima mee te gaan, maar het zou toch fijn zijn om wat vergelijkingsmateriaal te hebben - dan weet ik zeker dat de telefoon nog even mee kan gaan. Want ik heb nog zichtgarantie, en kan hem nog een week retourneren.

Zou iemand kunnen aangeven hoeveel stroom hij/zij gebruikt in % bij afspelen van een video voor 1 uur, op 50% helderheid en in vliegtuigmodus? Dan heb ik een vergelijkingspunt. Ja, het is misschien niet helemaal zuiver, maar is beter dan niets en de online reviews verschillen te veel van elkaar.

Voor de volledigheid, ik gebruik zelf de video Big Buck Bunny 1080p h264 video, is een standaard voor batterijtesten.

Mijn resultaten:

10% bij 1 uur video, met stamina modus AAN
15% bij 1 uur video, met stamina modus UIT

Alvast bedankt!

(PS: Ik gebruik ook AccuBattery, maar dat zegt ook niet alles)

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Treepata, als je een download link hebt wol ik het beet voor je testen. Vond er zo snel geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
Hoi @Card Nox, dank voor jouw reactie.

Link naar de video staat nog in de archieven van Blender (de uitgever).
https://download.blender.org/peach/bigbuckbunny_movies/

Kijk maar even of je hem kan vinden. Het is de 1080p h264 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Treepata, gevonden en aan het downloaden. Zal de test morgen of anders zaterdag uitvoeren. Als je niets van me hoort voel je vrij me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand de google camera al werkend gekregen op dit toestel?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
icecreamfarmer schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:06:
Heeft iemand de google camera al werkend gekregen op dit toestel?
Je bedoelt Google Lens? Ja, die werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Canard schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Je bedoelt Google Lens? Ja, die werkt gewoon.
nee de camera van de pixel telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Pixel camera heb ik nog niet werkend op mijn XZ2C.

@Treepata, zojuist test afgerond.
Van 85% naar 75%
1 uur lang die Big Bunny 1080P H264 in loop afgespeeld
Helderheid 50% en Volume op 33% (ben op het werk)
Geen Wifi, GPS, BT, etc aan. Heb geen vliegtuigstand gebruikt en stamina mode was niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
@Card Nox , dank voor jouw reactie en snelle test. Tja, was ik al een beetje bang voor. Een duidelijk verschil met de 15% van mij - mijn batterij loopt dan wel vrij snel achteruit zo te zien.

Ik ga eens kijken of ik een batterij los kan kopen en deze zelf kan vervangen. Want ergens is dit wel een heel fijn toestel zonder verdere gebruikerssporen, voor de 1/2 van de nieuwprijs.

Anyway, dank voor de resultaten. Misschien ook nuttig voor andere gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Treepata, ter info, heb de test gedaan toen ik net de telefoon van de lader heb gehaald. Dit kan best 1 a 2 procent schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
Dank voor de aanvulling. Ik zal dit weekend nog eens een aantal keer een test draaien, kijken of het een verschil geeft. Nu maar eens wat video's bekijken over het vervangen van de batterij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotharian
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:28
Ha mensen, na jarenlang Samsung te hebben gehad ben ik 2 maanden geleden overgestapt op een XZ2 compact. Vooral omdat ie dus 'compact' is. Ik ben redelijk tevreden met het toestel maar vind het oplaadpunt het zwakste van dit toestel:
- na 2 maanden vallen de USB kabels al uit het contactpunt. Zo los zitten ze! Geldt dus ook voor de koptelefoon. Geen idee hoe dit komt, het lijkt wel of het oplaadpunt in het apparaat stuk is.
- bij het starten met opladen valt de Sony regelmatig helemaal uit en start 'ie vanzelf opnieuw op.

Loopt toevallig iemand tegen dezelfde problemen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Rotharian schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:00:
Ha mensen, na jarenlang Samsung te hebben gehad ben ik 2 maanden geleden overgestapt op een XZ2 compact. Vooral omdat ie dus 'compact' is. Ik ben redelijk tevreden met het toestel maar vind het oplaadpunt het zwakste van dit toestel:
- na 2 maanden vallen de USB kabels al uit het contactpunt. Zo los zitten ze! Geldt dus ook voor de koptelefoon. Geen idee hoe dit komt, het lijkt wel of het oplaadpunt in het apparaat stuk is.
- bij het starten met opladen valt de Sony regelmatig helemaal uit en start 'ie vanzelf opnieuw op.

Nee totaal geen last van. Gebruik dagelijks en de oplader en het tussenstukje voor de hoofdtelefoon.
Ik test nu door er zachtjes aan te trekken, maar blijft prima zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dxue

alleen de cheape kabels blijft niet goed zitten. en de kabels van een huawei telefoon weigert die mee te laden. ik ben er nog niet achter of sony nou aan het kutten is, of dat huawei kabels een beperking erin hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ook hier geen problemen met loskomende USB-C kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Losse kabels geen probleem. Alleen laad ie niet altijd goed op met elke kabel.

Het herstarten heb ik heel af en toe... Weet niet wat 't probleem is. Maar heb er doordat het bijna nooit gebeurd geen last van. Ook blijft de sim geunlocked, dus ben ik na die herstart gewoon goed bereikbaar. Wel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21

Ik heb het zelfde, en niet alleen met cheap kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
Ik heb gelukkig (nog) geen last van een te losse usb C poort op mijn XZ2c. Ik gebruik een Anker kabel om op te laden en het originele verloopstukje voor mijn koptelefoon.
Het enige softwareprobleem dat ik af en toe tegen kom is dat de camera-app vastloopt, maar dat heeft niets met de poort te maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Eindelijk een goede screenprotector gevonden en wel van onze Chineze vrienden.... :)

Ook de Xz3 is goed.

https://nl.aliexpress.com/item/32788073550.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@pjot1, heb je hem al in gebruik of heb je hem enkel online gevonden? Als je hem in gebruikt hebt en hij goed bevalt bestel ik me er ook direct 2 (1xclear en 1xblack).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Card Nox schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:58:
@pjot1, heb je hem al in gebruik of heb je hem enkel online gevonden? Als je hem in gebruikt hebt en hij goed bevalt bestel ik me er ook direct 2 (1xclear en 1xblack).
Ja, heb hem na 3 kwart jaar vervangen omdat er, mede door m'n werk (stratenmaker), enige gebruikssporen op kwamen.

De pasvorm is prima, de randen zijn licht gebogen net als de telefoon waardoor deze schermvullend is.

Met de Black heb ik geen ervaring. De vele vorige die ik heb geprobeerd had dit ook en vond het maar vervelend. Je mist net een klein stukje, zoals het scrollbalkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@pjot1, 2x clear it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik kan het nergens terugvinden maar is de XZ2c compatibel met Mirrorlink en zo ja, hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Iemand hier die ook het menu van favorieten bij bellen dagelijks een reset krijgt? Super vervelend en nergens een optie te vinden om dat uit te zetten. Hele favorieten menu is ineens overbodig, tenzij je echt favorieten hebt ingesteld. Bij mij was het altijd een handige lijst met veel gebelde nummers zonder dat ik bewust een contact persoon een favoriet moet maken of juist weer normaal...
sjokoboj schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:46:
Ik kan het nergens terugvinden maar is de XZ2c compatibel met Mirrorlink en zo ja, hoe werkt het?
Volgens mij is dat eruit gehaald en vervangen door 'casten'. Het heeft vroeger nooit echt lekker gewerkt moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Dxue schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:17:
Iemand hier die ook het menu van favorieten bij bellen dagelijks een reset krijgt?
Zal er eens op letten. Heb zelf een X aantal favorieten fixed, de rest doe ik met historie of met de dialer.
pjot1 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:10:
Eindelijk een goede screenprotector gevonden en wel van onze Chineze vrienden.... :)
https://nl.aliexpress.com/item/32788073550.html
Ik heb hem gisteravond erop gedaan. Zag toen dat ik miniscule krajes op het scherm heb zitten doordat ik hem maanden zonder bescherming heb gedragen in mijn broekzak.

Lijkt het maar zo of plakt deze protector enkel aan de rand en zit er nog een luchtlaagje tussen het scherm en de cover?

[ Voor 47% gewijzigd door Card Nox op 29-07-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Card Nox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:37:
[...]

Zal er eens op letten. Heb zelf een X aantal favorieten fixed, de rest doe ik met historie of met de dialer.

[...]

Ik heb hem gisteravond erop gedaan. Zag toen dat ik miniscule krajes op het scherm heb zitten doordat ik hem maanden zonder bescherming heb gedragen in mijn broekzak.

Lijkt het maar zo of plakt deze protector enkel aan de rand en zit er nog een luchtlaagje tussen het scherm en de cover?
Ik weet wat je bedoelt. Had ik met de vorige geen last van, nu ook een beetje... Misschien is het per stuk verschillend... :?

Zonde van de krasjes... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
pjot1 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:15:
[...]
Ik weet wat je bedoelt. Had ik met de vorige geen last van, nu ook een beetje... Misschien is het per stuk verschillend... :?

Zonde van de krasjes... ;(
Hmm apart... Nja zowel de lucht als de krasjes zijn niet storend en zie je enkel als het scherm uit staat en je er met gericht licht op schijnt. Ik heb hem enkel gezien omdat ik het scherm goed schoon heb gemaakt met een grote lamp erop, was me voorheen nog niet opgevallen.

Vind dat het scherm zich goed heeft gehouden zo zonder bescherming. Heb de laatste jaren namelijk altijd een (glas)protector gehad maar vanwege de afronding en het loslaten bij deze niet continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Laatst online: 25-12-2021
Sinds kort heb ik ook een XZ2 Compact aangeschaft. Mijn Z3 Compact begon na 4 jaar het toch te begeven en dan met name dode plekken op het touchscreen.

Ik heb tot nu toe één heel klein dingetje gevonden wat, in elk geval bij mij, niet werkt. Ik kan geen plaatsen invoeren bij de Wereldklok, die in de Klok app zit. Als ik een plaats probeer toe te voegen komt er direct de melding 'Geen plaats gevonden'. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Knordy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:16:
Sinds kort heb ik ook een XZ2 Compact aangeschaft. Mijn Z3 Compact begon na 4 jaar het toch te begeven en dan met name dode plekken op het touchscreen.

Ik heb tot nu toe één heel klein dingetje gevonden wat, in elk geval bij mij, niet werkt. Ik kan geen plaatsen invoeren bij de Wereldklok, die in de Klok app zit. Als ik een plaats probeer toe te voegen komt er direct de melding 'Geen plaats gevonden'. Hebben jullie dat ook?
Ik heb dit nooit gebruikt, maar nu even geprobeerd en het werkt hier ook niet. Het lijkt op een fout in de app.
Flauwe workaround is om de klok van Google zelf te installeren:
https://play.google.com/s...e.android.deskclock&hl=nl

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 30-07-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hier ook, maar heb sinds de het begin de standaard Google app in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
(y) bedankt voor het controleren en suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knordy

Vorige week deze bug gemeld bij Sony en met de update van 52.0.A.8.131 die ik gisteren heb geïnstalleerd is het alweer gefixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb sinds de update voor de laatste dat gequote tekst in WA wit wordt en niet te lezen is. Hebben meer mensen daar last van?

Het opnieuw opstarten van WA lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:59:
Ik heb sinds de update voor de laatste dat gequote tekst in WA wit wordt en niet te lezen is. Hebben meer mensen daar last van?

Het opnieuw opstarten van WA lost het op.
net gecheckt, maar hier werkt whatsapp normaal.

de ster tabblad onder het belmenu werkt nog steeds belabberd na de recente update... Het wordt steeds aantrekkelijker om op zoek te gaan naar een andere telefoon, misschien weer terug naar een xiaomi/redmi telefoon ook al zijn ze naar mijn smaak te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Vandaag hoor ik door mijn oortjes alleen nog maar rechts geluid, links niet meer. Getest met andere set, hetzelfde resultaat. Ik vermoed dat de usb-c naar 3.5 mm adapter defect is, maar dat kan ik niet testen, ik heb geen vervangende. Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Henk007 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:34:
Vandaag hoor ik door mijn oortjes alleen nog maar rechts geluid, links niet meer. Getest met andere set, hetzelfde resultaat. Ik vermoed dat de usb-c naar 3.5 mm adapter defect is, maar dat kan ik niet testen, ik heb geen vervangende. Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt ?
ja continue zit nu al op mijn derde usb-c naar 3,5mm. Echt een verschrikkelijke designkeuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

ja continue zit nu al op mijn derde usb-c naar 3,5mm. Echt een verschrikkelijke designkeuze geweest.
Ik heb, na het origineel, 5 verschillende aliexpress adaptors versleten. Ik ben uit miserie overgeschakeld op bluetooth oortjes van 30 eur (sony WI-C200). Daar ben heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

chrpmm schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Ik heb, na het origineel, 5 verschillende aliexpress adaptors versleten. Ik ben uit miserie overgeschakeld op bluetooth oortjes van 30 eur (sony WI-C200). Daar ben heel tevreden over.
Zag ze bij de MM en gelijk gekocht.
Maar bij mijn volgende telefoon toch weer een 3,5mm verplicht stellen. Ergelijke designkeuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
heb na 1 van de vele updates last dat het scherm geen touch meer registreert. sony support zegt dat ik een software herstel moet doen (wat het verschil met een factory reset is?)

heb nu nog steeds last ervan, weliswaar in mindere mate, maar iemand hier ook daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
Dxue schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:55:
heb na 1 van de vele updates last dat het scherm geen touch meer registreert. sony support zegt dat ik een software herstel moet doen (wat het verschil met een factory reset is?)

heb nu nog steeds last ervan, weliswaar in mindere mate, maar iemand hier ook daar last van?
Geen last van hier maar ik denk dat je een software herstel kan doen via xperia companion (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
chrpmm schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Geen last van hier maar ik denk dat je een software herstel kan doen via xperia companion (PC)
Ik heb het al uitgevoerd, maar software was in orde, aangezien ik nog steeds het probleem heb. Het effect is hetzelfde als een factory reset, maar waarschijnlijk installeert die de software opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 10:30
Heb nu in een jaar tijd waarschijnlijk 2 versleten (gister telefoon bij de winkel ingeleverd). Beide keren wou hij de simkaart niet meer herkennen. Als deze weer niet te repareren is, is dit de derde sony telefoon die dood gaat voordat hij een half jaar oud is. Hebben meer tweakers hier last van of moet ik absoluut geen staatsloten gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Purzelbaum schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:03:
Heb nu in een jaar tijd waarschijnlijk 2 versleten (gister telefoon bij de winkel ingeleverd). Beide keren wou hij de simkaart niet meer herkennen. Als deze weer niet te repareren is, is dit de derde sony telefoon die dood gaat voordat hij een half jaar oud is. Hebben meer tweakers hier last van of moet ik absoluut geen staatsloten gaan kopen?
Hier heb ik nog met geen enkele sony telefoon last van gehad, mijn huidige xz2c heeft verschillende kuren, maar kan altijd bellen en gebeld worden (al heeft die soms een reboot nodig gehad in het verleden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Purzelbaum, hier sinds maart 2018 de telefoon en geen enkel probleem so far (even afkloppen), maw blijf van de staatsloten af (zou ik sowieso aanraden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Gisteren is de simkaartlezer stuk gegaan. :( en als klap op de vuurpijl, m'n sd kaart zelf ook nog. :'(

Morgen naar KPN ter reparatie. Vraag ook gelijk naar een nieuwe accu omdat deze na anderhalf jaar toch een heel stuk minder werd. Zo kan ie ook weer een tijdje mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een nogal irritant/vaag probleem met dit toestel.

Het gaat dan om gebeld worden, met enige regelmaat krijgt degene die mij belt "deze mobiele telefoon is niet bereikbaar".

Uitbellen kan ik altijd.

Het probleem lijkt erger te zijn wanneer ik VoLTE aan heb staan, maar VoLTE uitzetten is geen garantie om bereikbaar te zijn.

Direct na een herstart van het toestel ben ik meestal wel bereikbaar.

Abonnement via Telfort en ik woon in regio Den Haag, met goed bereik.

Heeft iemand gelijkwaardige problemen? En of een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@_Diederik, nee ervaar die problemen gelukkig niet.

EDIT: Wellicht helpt het om je voicemail uit te zetten >:)

Probleem wat ik wel vaker ervaar is dat wanneer ik gebeld word het scherm niet altijd reageert op mijn aanrakingen wat opnemen vermoeilijkt. Even scherm uit, scherm aan en dan werkt het weer.

Heb de telefoon nu 1,5 jaar zonder een factory reset, dus wellicht dat het helpt maar het gebeurd niet vaak genoeg om me er genoeg aan te storen om een factory reset te doen.

EDIT: @ hieronder, van voicemail was ook maar een grapje, denk niet dat het uitmaakt. Maar vond je signature wel grappig vandaar de remark en het duiveltje.

[ Voor 22% gewijzigd door Card Nox op 09-11-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Card Nox schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:11:
@_Diederik, nee ervaar die problemen gelukkig niet.

EDIT: Wellicht helpt het om je voicemail uit te zetten >:)

Probleem wat ik wel vaker ervaar is dat wanneer ik gebeld word het scherm niet altijd reageert op mijn aanrakingen wat opnemen vermoeilijkt. Even scherm uit, scherm aan en dan werkt het weer.

Heb de telefoon nu 1,5 jaar zonder een factory reset, dus wellicht dat het helpt maar het gebeurd niet vaak genoeg om me er genoeg aan te storen om een factory reset te doen.
Mijn voicemail staat al jaren uit, heb afgelopen week een factory reset gedaan, maar helaas zonder resultaat. Dan ga ik maar eens een weekje op een ander toestel proberen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspell
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 23:07
Dxue schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:55:

Hier ook met de xz2, ik heb regelmatig dat het toestel niet reageert.

Een soft-reset helpt dan alleen nog maar.

Heeft een factory reset geholpen bij je?

Tevens het probleem dat mijn telefoon allerlei toetsen gaat invoeren als ik hem aan mijn oor hang. (verschrikkelijk).

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Moonspell schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:01:
[...]

Hier ook met de xz2, ik heb regelmatig dat het toestel niet reageert.

Een soft-reset helpt dan alleen nog maar.

Heeft een factory reset geholpen bij je?

Tevens het probleem dat mijn telefoon allerlei toetsen gaat invoeren als ik hem aan mijn oor hang. (verschrikkelijk).

Dank alvast!
het heeft welgeteld 1 minuut geholpen en toen had ik er weer last van :(. ik weet niet of het scherm een defect heeft of dat er iets meer is, maar het werkt niet helemaal super...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Dxue, heb je er een screen protector opzitten? Wellicht zit daar het probleem..
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen