Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47
hebben meer mensen probelemen met de xz2c en tele2 als provider dat als je een tijdje niet hebt gebeld en dat als je wilt gaan bellen de 1e keer of heeeeel lang duurt voordat het overgaat of dat er geen verbinding wordt gemaakt? bij de 2e poging gaat het dan wel weer een stuk sneller (en helaas dan over 3g en niet volte). heb het idee dat het hele volte nog niet zo lekker werkt met de xz2c of dat de updates ervoor hebben gezorgd dat het niet meer zo lekker werkt.

ook heb ik nu problemen met de BT connectie met de autoradio dat het helemaal flipt en ik bij de autoradio de BT opnieuw moet starten om de connectie weer tot stand te brengen en hopen dat het dan weer een tijd werkt. erg vervelend met gesprekken die wel worden opgenomen, maar het geluid zoek is, niet op mobiel en niet via de radio. op verscheidene autoradio's deze problemen ondervonden, waar het vroeger probleemloos werkte.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend ook bezitter van een XZ2 Compact nadat het scherm van mijn Z3 Compact het deels begeven heeft.
Erg mooi en fijn toestel, maar nog niet alles werkt even vlekkeloos helaas.

2 dingen waar ik tot nu toe tegenaan loop:

- Iets waar ik me enorm aan irriteer is dat de volumesetting voor ringtoonvolume en notificatiegeluid dezelfde zijn. Ik kon dat altijd apart instellen. Iemand enig idee of en zo ja hoe dat wel mogelijk is?
Ik heb nu steeds een veel te zacht ringtoonvolume of een veel te hoog volume voor de notificaties van WhatsApp/Telegram/...
Edit: Dit is blijkbaar een Android ding en alleen Samsung en LG lijken in hun eigen skins nog onder te verdelen in meerdere settings.

- Bellen en muziek afspelen ging prima (ook via BT in de auto), maar om de een of andere reden werden alle navigatieaanwijzigen van Waze afgebroken voor de hele zin uitgesproken was. Het is me nog niet duidelijk of dat probleem bij Android of bij Waze ligt. Nalopen van alle settings en een andere stem kiezen heeft in ieder geval niks geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 01-10-2018 22:39 . Reden: toevoeging info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Farmerwood schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:37:
Sinds afgelopen weekend ook bezitter van een XZ2 Compact nadat het scherm van mijn Z3 Compact het deels begeven heeft.
Erg mooi en fijn toestel, maar nog niet alles werkt even vlekkeloos helaas.

2 dingen waar ik tot nu toe tegenaan loop:

- Iets waar ik me enorm aan irriteer is dat de volumesetting voor belvolume en notificatiegeluid dezelfde zijn. Ik kon dat altijd apart instellen. Iemand enig idee of en zo ja hoe dat wel mogelijk is?
Ik heb nu steeds een veel te zacht belvolume of een veel te hoog volume voor de notificaties van WhatsApp/Telegram/...
Edit: Dit is blijkbaar een Android ding en alleen Samsung en LG lijken in hun eigen skins nog onder te verdelen in meerdere settings.

- Bellen en muziek afspelen ging prima (ook via BT in de auto), maar om de een of andere reden werden alle navigatieaanwijzigen van Waze afgebroken voor de hele zin uitgesproken was. Het is me nog niet duidelijk of dat probleem bij Android of bij Waze ligt. Nalopen van alle settings en een andere stem kiezen heeft in ieder geval niks geholpen.
Met belvolume bedoel je de volume tijdens het bellen? Die kan ik wel apart instellen, weleens waar tijdens het gesprek zelf, maar kan wel. Heb mijn telefoon over het algemeen op stil staan maar kan gewoon de belvolume aanpassen tijdens het gesprek. Volgens mij ook als ik de telefoon niet op stil heb staan.

En even voor de duidelijkheid, je hebt het plastic al van het scherm toch? Mijn zusje had een keer plastic laten zitten terwijl ze op een screenprotector zat te wachten en dat stukje plastic dempt het geluid erg goed!

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Correctie: belvolume moet zijn ringtoon volume. Aka als iemand mij belt en de telefoon over gaat.
Ik kwam via Google wat artikelen tegen waar in gemeld wordt dat Google die 2 samengevoegd heeft (enkele Android versies terug). Heb via een app 'Volume Butler' die in dit artikel genoemd wordt nu hopelijk wel verschillende volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik heb een raar probleem met de XZ2 Compact in combinatie met mijn auto radio. De audio wordt trager afgespeeld dan mijn telefoon het verzend. Dit valt op doordat de muziek anders klinkt. Maar daarnaast duurt het dus ook een bepaalde tijd voordat het volume harder en zachter gaat, nummers skippen, meldingen van flitsmeister alles komt later door.

Als ik van mijn huis naar mijn werk rijd en ik parkeer de auto, dan kan ik op pauze drukken en dan speelt de muziek nog een volle minuut door.

Met al mijn andere telefoons gaat het goed. Maar ik moet ook zeggen dat het probleem zich met bijvoorbeeld mijn bluetooth speakers en XZ2 Compact niet voordoet.

Nu heb ik wel geprobeerd te zoeken, maar ik kom steeds uit op artikelen die beschrijven dat er een vaste vertraging is van een paar ms, maar mijn vertraging loopt dus met de tijd op door naar wat ik denk verschillende framerates tussen zenden en afspelen. Ik weet alleen niet hoe ik het op kan lossen. Heeft iemand hier dit wel eens gehad of klinkt het bekend?

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

yrew schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:33:
Ik heb een raar probleem met de XZ2 Compact in combinatie met mijn auto radio. De audio wordt trager afgespeeld dan mijn telefoon het verzend. Dit valt op doordat de muziek anders klinkt. Maar daarnaast duurt het dus ook een bepaalde tijd voordat het volume harder en zachter gaat, nummers skippen, meldingen van flitsmeister alles komt later door.

Als ik van mijn huis naar mijn werk rijd en ik parkeer de auto, dan kan ik op pauze drukken en dan speelt de muziek nog een volle minuut door.

Met al mijn andere telefoons gaat het goed. Maar ik moet ook zeggen dat het probleem zich met bijvoorbeeld mijn bluetooth speakers en XZ2 Compact niet voordoet.

Nu heb ik wel geprobeerd te zoeken, maar ik kom steeds uit op artikelen die beschrijven dat er een vaste vertraging is van een paar ms, maar mijn vertraging loopt dus met de tijd op door naar wat ik denk verschillende framerates tussen zenden en afspelen. Ik weet alleen niet hoe ik het op kan lossen. Heeft iemand hier dit wel eens gehad of klinkt het bekend?
Opnieuw opstarten. Autoradio uit de bluetooth lijst gooien?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15
Thanks. Die laatste ga ik proberen. Nog niet gedaan. Opnieuw starten uiteraard wel.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
yrew schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:33:

ik heb ook dit probleem, alleen niet dat de vertraging groter wordt. dit is hoogstwaarschijnlijk een codec probleem. speakers en headsets (vooral de sony headsets) hebben betere codec ondersteuning en een veeeeeeel lagere latency. met de auto radio ga je waarschijnlijk helemaal terug naar oudere codecs waardoor je meer vertraging hebt. ik speel vaak youtube af in de auto om te luisteren naar de verschillende shows en dan is het niet zo erg met de vertraging, maar als je ook naar de show kijkt, is het erg irritant.
het enige wat je hiertegen zou kunnen doen is via een ouderwetse 3,5mm kabel verbinden met de aux ingang in de auto (dit is voor mij toch wel een erg goede reden om de 3,5 mm niet weg te laten uit de telefoons. heb net een nieuw picanto gekocht met android auto ondersteuning, eens kijken hoe dat werkt)

edit: gisteren de android auto geinstalleerd en daarna aangesloten op de auto. het werkt goed en navigatie doet het allemaal. je kan alleen niet de adressen bij de contacten gebruiken en dat is wel jammer. Aangezien ik ook veel niet nederlandse namen erin heb staan is het ook wel een uitdaging om de namen "correct" uit te spreken zodat android het snapt. heb de phonetische uitspraak geprobeerd, maar dat maakt tot nu toe nog niet echt veel uit. Maar auto is voor mijn moeder en alles zit er eigenlijk al op, zelfs zonder android auto, is alleen wel handig mocht ze lange ritten maken (wat ze nu weinig doet).

Vertraging zit ook in het geluid als je het aansluit met de usb kabel en youtube gaat kijken. wel iets minder vertraging, maar toch nog duidelijk merkbaar dat er een vertraging is. Wel raar dat er zelfs via de kabel een vertraging erin zit, dan is er waarschijnlijk meer aan de hand dan alleen een codec issue

[ Voor 19% gewijzigd door Dxue op 06-10-2018 00:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Android 9 update binnen gekregen... 1GB.

Instalatie ging opvallend soepel.

[ Voor 53% gewijzigd door sHELL op 12-10-2018 05:22 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik ben ook net geüpdatet naar Android 9.

Ook geen problemen bij de installatie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54
Sinds vorige week ook de gelukkige eigenaar van een XZ2C, nadat mijn Z5C (natuurlijk) buiten garantie kuren begon te vertonen.

Ook vanochtend de update naar Pie 9 uitgevoerd, zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:34
Idem hier. Kleine irritatie, eerst was het swipe down > Settings. Nu moet je tot aan notificatie swipe down voordat je naar settings kunt. Eens even rondspelen en kijken wst er allemaal veranderd is.

Edit: kun je de klok ook weer rechtsboven krijgen ipv links boven? Of heeft set allemaal te maken met die fantastische notches die je overal ziet?

[ Voor 26% gewijzigd door Card Nox op 12-10-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 13:51
Update ook gehad. Twee dingen vallen me op. Ik kan de stille modus niet meer in-of uitschakelen met de volumeknoppen.

De telefoon wordt warmer dan voorheen.

Edit:
De update was nog niet afgerond na opnieuw opstarten. Nu kan ik wel via de volumeknop het geluid dempen of op trillen zetten. Wel een extra handeling, vond ik de vorige manier toch fijner.

[ Voor 38% gewijzigd door Incognitum op 12-10-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Hier ook probleemloos de nieuwe update geïnstalleerd.
Echter activeert de telefoon nu het scherm bij binnenkomen van meldingen, terwijl voor de update het scherm altijd uitgeschakeld bleef. Ik kan maar nergens de betreffende instellingen hiervoor vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Card Nox schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:57:
Idem hier. Kleine irritatie, eerst was het swipe down > Settings. Nu moet je tot aan notificatie swipe down voordat je naar settings kunt. Eens even rondspelen en kijken wst er allemaal veranderd is.
Mja, vind ik ook minder handig.
Verder zie ik ook niet de nieuwe Gesture Navigation. Heeft Sony (nog?) niet ingeschakeld.
Ook is de onderbalk (met back/home/recent) soms wit... ondanks dat ik een zwart thema heb.
De camera app lijkt ook heel anders, waar is de Superior Auto instelling?

Paar dagen later: de wekker kun je ook niet openen vanuit het swipe down menu... nu moet je de Klok app apart openen.

[ Voor 15% gewijzigd door Canard op 14-10-2018 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Pilome243 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:18:
Hier ook probleemloos de nieuwe update geïnstalleerd.
Echter activeert de telefoon nu het scherm bij binnenkomen van meldingen, terwijl voor de update het scherm altijd uitgeschakeld bleef. Ik kan maar nergens de betreffende instellingen hiervoor vinden. Iemand tips?
Instellingen -> Weergave -> Geavanceerd -> Weerg. Voorkeuren schermvergrendeling -> Nieuwe meldingen: Scherm activeren wanneer je meldingen ontvangt op uit ?

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Oeps. Thanks voor de snelle reactie! Dat is inderdaad de oplossing. Blijkbaar snel overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Canard schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:18:
[...]
Ook is de onderbalk (met back/home/recent) soms wit... ondanks dat ik een zwart thema heb.
Same here, geen gezicht: een zwarte Teletekst pagina in de app en dan een hagelwitte navigatie balk. De balk verdwijnt ook niet meer in alle apps.

Ik merk ook dat van sommige apps de melding niet helemaal is verwijderen is als je de taakbalk naar beneden trekt. Voorheen kon dat wel, nu kan ik alleen een melding minimaliseren.

Twee veranderingen die wat mij betreft niet hadden gehoeven.

[ Voor 3% gewijzigd door SePtiCTaNk op 12-10-2018 19:29 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purist
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 11:50
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Same here, geen gezicht: een zwarte Teletekst pagina in de app en dan een hagelwitte navigatie balk. De balk verdwijnt ook niet meer in alle apps.

Ik merk ook dat van sommige apps de melding niet helemaal is verwijderen is als je de taakbalk naar beneden trekt. Voorheen kon dat wel, nu kan ik alleen een melding minimaliseren.

Twee veranderingen die wat mij betreft niet hadden gehoeven.
Ik klaag/post niet snel, maar de navigatie balk onderin ziet er inderdaad niet uit. Ook problemen met de meldingen hier.

Daarnaast: die open randen aan de zijkant/tussendoor, de zaklamp/scherm draaien icoontjes die niet passen en de menu bar icoontjes die meebewegen bij naar beneden swipen zien er ook écht vreselijk uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PtH1pq2.png

[ Voor 7% gewijzigd door purist op 12-10-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@purist, Die open randen had ik nog niet gezien... En bedankt 🤔

De iconen passen wel maar vind het niet zo mooi. Sar ze meebewegen als je die Settings naar onderen swiped was voorheen ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purist
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 11:50
Card Nox schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:08:
@purist, Die open randen had ik nog niet gezien... En bedankt 🤔

De iconen passen wel maar vind het niet zo mooi. Sar ze meebewegen als je die Settings naar onderen swiped was voorheen ook al.
Haha sorry! Bedoel dat die iconen links en rechts over de rand heen vallen (zie foto, net bijgevoegd). Daarnaast bedoel ik dat bijvoorbeeld je mobiele netwerk status en bij mij bv. m'n VPN icoontje niet in de bovenste balk blijft staan (naast batterijpercentage), maar ook meebeweegt naar onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08
Ook de nieuwe update binnen, merk wel dat de vingerafdrukscanner een stuk slomer is bij het wakker maken van de telefoon, andere hier ook last van?

Nvm, kennelijk niet de enige : https://www.reddit.com/r/...p_slow_fingerprint_unlock

En een restart heeft het gefixt :)

[ Voor 35% gewijzigd door WolfsRain op 13-10-2018 00:35 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Hmm, mijn recent knopje is verdwenen, heb alleen nog home en back knop... Restart heeft niet mogen helpen.

Edit, na even klooien met de custom navigation bar en de overview knop op overview zetten heb ik hem terug. Ook zorgt de optie hide ervoor dat zowel de navigatie bar als notificatie bar automatisch wordt verborgen en als je het tevoorschijn haalt is die doorzichtig. Niet de beste oplossing, maar beter dan een felle witte balk in beeld bij een donkere thema/pagina/etc

[ Voor 63% gewijzigd door Dxue op 13-10-2018 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hier ook gisteren de update naar Android 9 gehad. Begon net een beetje te wennen aan Android 8 (heb de telefoon pas sinds kort), dus weet niet van alles of het iets nieuws van Android 9 is... :+

Heb de app Volume control erbij geïnstalleerd om een paar dingen op te lossen.
- Kan nu volume van notificatie en ringtone weer onafhankelijk van elkaar instellen. Dat miste ik al in Android 8 na mijn upgrade vanuit Android 6 (Z3 Compact)
- Instellen van de verschillende volumes gaat vrij makkelijk via de notificatiebar waarin de items (klein) opgenomen zijn.
(Je kan in de app gratis credits krijgen voor betaalde functies door een paar keer een reclame te bekijken. Lijkt onbeperkt te kunnen)

Wat ook prettig is is dat je nu weer relatief makkelijk bij Do not Disturb kan kiezen wat de eindtijd is. Ik wil hem altijd tot het volgende alarm op stil hebben als ik 's avonds ga slapen.

Zoals hier boven ook al ergens genoemd de optie dat je scherm aan gaat bij een inkomend bericht direct uit gezet. Mega irritant en voor die dingen is juist de notificatie led zo fijn.

Even wennen aan de tijd die nu ineens links staat, maar dat zal wel te maken hebben met al die notches in veel smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Farmerwood schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:17:
Even wennen aan de tijd die nu ineens links staat, maar dat zal wel te maken hebben met al die notches in veel smartphones.
Klopt. Maar toch bijzonder dat Sony niet even de moeite neemt een optie in te bouwen om de klok naar rechts te zetten voor een toestel dat geen notch heeft. Super irritant. Ik heb de XZ2 compact nu een week of twee, maar als ik het toestel met Android 9 had gekocht, had ik het vanwege eerder genoemde ergernissen terug gebracht.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Moeten we nu serieus een aparte app downloaden om het volume aan te passen? Ik ben nooit een voorstander van Apple geweest maar ik ga het toch maar eens proberen denk ik. Tuurlijk zullen daar ook problemen zijn, maar misschien wat minder irritante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
HTCHolland schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:14:
Moeten we nu serieus een aparte app downloaden om het volume aan te passen? Ik ben nooit een voorstander van Apple geweest maar ik ga het toch maar eens proberen denk ik. Tuurlijk zullen daar ook problemen zijn, maar misschien wat minder irritante.
Ik snap je reactie, maar hoe je het nu neerzet, is het alsof je de volume niet zonder een aparte app kam bedienen. Dat je maar 4 verschillende geluiden individueel kan instellen kan voor de 1 meer dan voldoende zijn (mijzelf bijvoorbeeld, heb het toestel zo goed als nooit op geluid) en voor de ander net niet genoeg (beltoon en notificatie apart willen instellen). Ik heb geen ervaring met ios met geluid, maar uit mijn herinnering kan ik me niet herinneren dat ios dat wel kon (is ook weer aantal jaar terug, dus misschien nu wel). Zo erg is dat nu niet.

Wat ik zelf erger vind, is dat de status balk en navigatie balk naar mijn mening gecrippeld zijn, dat zie je nu ineens terug als je donkere achtergronden hebt en dat heb/kan je bij zo goed als iedereen ergens wel terugvinden, waardoor het naar mijn mening erger is. Zeker als je 's avonds in een donkere omgeving zit is het zeer irritant.

[quote]
Er is een software-update beschikbaar voor uw apparaat (versie 52.0.A.3.27). Werk de software van uw apparaat bij en maak gebruik van jieuwe functies, betere prestaties en bugfixes. U kunt de software vandaag nog bijwerken met gebruik van uw computer, of wachten tot de update rechtstreeks op uw apparaat beschikbaar is (meestal binnen een paar dagen). Het is makkelijk en u hoeft geen back-up te maken/quote]

Sony doet tegenwoordig geen spelcheck meer? Komt uit de mail dat er een update is...

[ Voor 17% gewijzigd door Dxue op 15-10-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
[quote]Dxue schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:16:
[...]

Ik snap je reactie, maar hoe je het nu neerzet, is het alsof je de volume niet zonder een aparte app kam bedienen. Dat je maar 4 verschillende geluiden individueel kan instellen kan voor de 1 meer dan voldoende zijn (mijzelf bijvoorbeeld, heb het toestel zo goed als nooit op geluid) en voor de ander net niet genoeg (beltoon en notificatie apart willen instellen). Ik heb geen ervaring met ios met geluid, maar uit mijn herinnering kan ik me niet herinneren dat ios dat wel kon (is ook weer aantal jaar terug, dus misschien nu wel). Zo erg is dat nu niet.

Wat ik zelf erger vind, is dat de status balk en navigatie balk naar mijn mening gecrippeld zijn, dat zie je nu ineens terug als je donkere achtergronden hebt en dat heb/kan je bij zo goed als iedereen ergens wel terugvinden, waardoor het naar mijn mening erger is. Zeker als je 's avonds in een donkere omgeving zit is het zeer irritant.

~~~
Er is een software-update beschikbaar voor uw apparaat (versie 52.0.A.3.27). Werk de software van uw apparaat bij en maak gebruik van jieuwe functies, betere prestaties en bugfixes. U kunt de software vandaag nog bijwerken met gebruik van uw computer, of wachten tot de update rechtstreeks op uw apparaat beschikbaar is (meestal binnen een paar dagen). Het is makkelijk en u hoeft geen back-up te maken/quote]

Sony doet tegenwoordig geen spelcheck meer? Komt uit de mail dat er een update is...
Heb het misschien niet helemaal goed uitgelegd. Ik vind het vervelend dat ik met de volumeknop nu niet meer in kan stellen dat ik mijn geluid bij oproepen of notificaties wil inschakelen of uitschakelen. Heb mijn geluid ook meestal uit staan, maar als ik een belletje verwacht vond ik het wel handig om hem even snel op trillen of geluid te zetten.

Edit: na een reset lukt het wel, update was misschien nog niet helemaal goed doorgekomen gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:23
Sinds vanochtend ook eigenaar van de XZ2C.

Wat heerijk dat er nog toptoestellen verkocht worden in een compact maat als deze!

Ik heb alleen een groot Wifi probleem. De telefoon blijft hangen bij Authenticating en krijgt geen verbinding. Via WPS blijft de telefoon 10 minuten lang proberen maar gebeurt er niets zodra het modem en de telefoon elkaar gevonden hebben. Ik zit te zoeken op internet en dit schijnt een bekend probleem te zijn.....

Heeft iemand dit probleem ook en eventueel een workaround?

Ik heb dit stukje tekst gevonden maar kan deze setting niet echt vinden.

--------------------------
What REALLY MATTERS is a option in the advanced wlan settings, called "Fragment Threshold" this value was at 500, I changed it to the maximum (2346) and my XZ Premium started the connection instantly. Explaining: increasing this value defined that the packet can be up to 2346 bytes before being fragmented, so we deactivate packet fragmentation, reducing overhead and ensuring the best transmission rate possible, so this option determines the size of the frame.
Put simply: Go to advanced Wlan settings, locate "Fragment Threshold" and change to the highest possible value. That worked for me =)
----------------------------

Hoop dat ik niet alleen ben in deze.. Zou zonde zijn dat dit de lopende kwaal wordt van deze nieuwe telefoon....

Ik zit nog verder te kijken en zie dat de telefoon zelf geen IP-adres heeft... Heel af en toe verschijnt er ineens een waarde maar dit is te kort om te bekijken..

UPDATE: statis IP geprobeerd en dit werkte ook niet. DHCPip6v uitgezet en dit werkte ook niet.

Ik heb een vrij oud UBEE modem van Ziggo. Dit heeft me even anders laten zoeken. Ik heb namelijk ook een Honeywell thermostaat die ik ook met geen mogelijkheid met mijn wifi verbonden krijg.

Met Ziggo gebeld en zij gaan mij een nieuwer modem toesturen. Over 2-3 dagen dus nog een keer proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mantus op 22-10-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Mantus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:25:
Sinds vanochtend ook eigenaar van de XZ2C.

Wat heerijk dat er nog toptoestellen verkocht worden in een compact maat als deze!

Ik heb alleen een groot Wifi probleem. De telefoon blijft hangen bij Authenticating en krijgt geen verbinding. Via WPS blijft de telefoon 10 minuten lang proberen maar gebeurt er niets zodra het modem en de telefoon elkaar gevonden hebben. Ik zit te zoeken op internet en dit schijnt een bekend probleem te zijn.....

Heeft iemand dit probleem ook en eventueel een workaround?

Ik heb dit stukje tekst gevonden maar kan deze setting niet echt vinden.

--------------------------
What REALLY MATTERS is a option in the advanced wlan settings, called "Fragment Threshold" this value was at 500, I changed it to the maximum (2346) and my XZ Premium started the connection instantly. Explaining: increasing this value defined that the packet can be up to 2346 bytes before being fragmented, so we deactivate packet fragmentation, reducing overhead and ensuring the best transmission rate possible, so this option determines the size of the frame.
Put simply: Go to advanced Wlan settings, locate "Fragment Threshold" and change to the highest possible value. That worked for me =)
----------------------------

Hoop dat ik niet alleen ben in deze.. Zou zonde zijn dat dit de lopende kwaal wordt van deze nieuwe telefoon....

Ik zit nog verder te kijken en zie dat de telefoon zelf geen IP-adres heeft... Heel af en toe verschijnt er ineens een waarde maar dit is te kort om te bekijken..

UPDATE: statis IP geprobeerd en dit werkte ook niet. DHCPip6v uitgezet en dit werkte ook niet.

Ik heb een vrij oud UBEE modem van Ziggo. Dit heeft me even anders laten zoeken. Ik heb namelijk ook een Honeywell thermostaat die ik ook met geen mogelijkheid met mijn wifi verbonden krijg.

Met Ziggo gebeld en zij gaan mij een nieuwer modem toesturen. Over 2-3 dagen dus nog een keer proberen.
Hier geen enkel probleem met wifi. Heb nog geen instellingen ervoor moeten aanpassen. Maar heb geen ervaring met ziggo modem samen met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Heb een nieuwe connectbox van Ziggo ontvangen en verbinden met wifi ging bloedsnel!

Nu 2 dagen in gebruik en ben serieus fan van deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een vraag over de camera, en vooral over de wat agressieve nabewerking die Sony blijkbaar toepast.

Is dit te omzeilen door het gebruik van een andere camera app? In het verleden werd de resolutie voor externe camera apps terug geschroefd naar 8MP. Is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 06:31:
Ik heb een vraag over de camera, en vooral over de wat agressieve nabewerking die Sony blijkbaar toepast.

Is dit te omzeilen door het gebruik van een andere camera app? In het verleden werd de resolutie voor externe camera apps terug geschroefd naar 8MP. Is dat nog steeds zo?
heb je een suggestie voor een goede camera app? ik wil het wel voor je uitproberen.

ben wel op werk nu, dus kan niet beloven dat ik het voor vanavond laat voor je heb geprobeerd

[ Voor 9% gewijzigd door Dxue op 28-10-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Diederik schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:01:
Ik heb nu al op 3 plekjes kleine krassen op het scherm na een dikke week. Ben ik onvoorzichtig of hebben jullie er ook last van?

Screenprotectors en hoesjes gebruik ik niet, toestel zit bijna altijd in mijn broekzak zonder sleutels (alleen soms een pakje sigaretten ernaast) of ligt op de bar of op tafel.

Mijn Nexus 5X leek een stuk minder gevoelig.

Verder fijn toestel, doe er niet veel bijzonders mee (vooral bellen, notities maken, WA en hotspot) en wat ik doe loopt lekker soepel.
Inmiddels 4 maanden verder, en de hoekjes van mijn scherm zien eruit alsof ze met schuurpapier zijn behandeld, heb een klacht bij Coolblue neergelegd.

Nog meer gebruikers met krassen?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
_Diederik schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Inmiddels 4 maanden verder, en de hoekjes van mijn scherm zien eruit alsof ze met schuurpapier zijn behandeld, heb een klacht bij Coolblue neergelegd.

Nog meer gebruikers met krassen?
heb hier een telefoon zonder case en veeeeels te vaak laten vallen (ook op het scherm en op de hoeken) en heb wel super lichte krassen in het midden van het scherm, maar 0,0 aan de zijkanten van het scherm. de hoeken van de telefoon daarentegen zijn wel lichtelijk gekrast, maar dat is gezien de vallen die die heeft overleeft niet veel.

moet toch maar eens overwegen om een case te nemen, want het is best wel slippery phone zonder case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dxue schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:45:
[...]
heb je een suggestie voor een goede camera app? ik wil het wel voor je uitproberen.
Zeker, bijvoorbeeld Open camera. Dank alvast!

Zijn er hier nog anderen die de nabewerking wat te heftig vinden, en die wellicht trucs weten om deze te omzeilen? Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een ander toestel en dit toch wat jammer aan de Sony. Zie ook de review van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@musicfreak, heb het zelf niet geprobeerd maar over het algemeen zijn de mensen tevreden over de Google Camera. Moet je wel je telefoon rooten als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

Zeker, bijvoorbeeld Open camera. Dank alvast!

Zijn er hier nog anderen die de nabewerking wat te heftig vinden, en die wellicht trucs weten om deze te omzeilen? Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een ander toestel en dit toch wat jammer aan de Sony. Zie ook de review van Tweakers.
hierbij een link naar de foto's: https://dhsueh.stackstorage.com/s/mMhppKPN8lWhn5y
foto's zijn te groot om via de tweakers gallery te uploaden. ook heb ik een paar instellingen een screenshot van gemaakt. 2 foto's zijn via open camera gemaakt, 1 op 90% en 1 op 100%. allemaal op maximale resolutie en standaard instellingen verder. sony foto is ook op maximale resolutie gemaakt en standaard instellingen. lens correctie staat op beeld kwaliteit. ik zal later nog wat nacht foto's maken en toevoegen en morgen wat dag foto's.

Er is GEEN Raw mogelijkheid, maar dat wist je waarschijnlijk al, ook niet in de api2 mode, je hebt dan wel wat meer info in het scherm (zie screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb soms last van dat als ik op mijn scherm tik, dat mijn notifications opeens naar beneden komen. En na een paar keer tikken verdwijnt dat weer.

Zijn er anderen met zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dxue schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:36:
2 foto's zijn via open camera gemaakt, 1 op 90% en 1 op 100%. allemaal op maximale resolutie en standaard instellingen verder. sony foto is ook op maximale resolutie gemaakt en standaard instellingen. lens correctie staat op beeld kwaliteit
Veel dank hiervoor!! Ik heb de foto's bekeken, en mij valt op dat de foto's die met open camera zijn gemaakt (de IMG_ foto's) meer compressie bevatten. Vind gek genoeg de sony (DSC_) foto mooier in dit opzicht, ondanks dat er een Open camera foto bij zit met een grotere bestandsgrootte.
Ben benieuwd naar de rest van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Komt bij meer mensen de update van 9 niet binnen?
Ik verwacht nu al 2 weken de update maar de telefoon blijft zeggen dat hij al geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik heb toestel gekocht via Belgische provider Proximus, daar zelfs nauwelijks of geen updates, laatste update gekregen eind juli, daarna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:42:
Komt bij meer mensen de update van 9 niet binnen?
Ik verwacht nu al 2 weken de update maar de telefoon blijft zeggen dat hij al geupdate is.
je kan altijd proberen via de website. ikzelf heb de update vrij vroeg binnen gekregen. toestel is via mobiel.nl gekocht met tele2 abonnement.

@musicfreak er staan nu meer foto's online. real life interrupted me haha. avond foto's moeten nog worden gemaakt. open camera staat verder op standaard en automatisch, alleen de kwaliteit staat op 100% ipv 90%. sony camera is ook standaard en op automatisch. vandaag is het een grauwe dag en ikzelf denk dat het grootste verschil op de wat donkerder momenten zijn en niet op zonnige dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

Vandaag ook de update gedaan naar P. Ik vind het dropdown menu wel echt minder geworden, het is voor mij met name irritant dat je nu niet meer snel kunt wisselen tussen wifi acces points.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mad_Cow schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:36:
Ik heb soms last van dat als ik op mijn scherm tik, dat mijn notifications opeens naar beneden komen. En na een paar keer tikken verdwijnt dat weer.

Zijn er anderen met zo'n probleem?
Had in het begin ook zoiets met "ghost touches"
Even een touchscreen calibratietooltje uit de store gehaald, opnieuw gecalibreerd en het is niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dxue schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

je kan altijd proberen via de website. ikzelf heb de update vrij vroeg binnen gekregen. toestel is via mobiel.nl gekocht met tele2 abonnement.

@musicfreak er staan nu meer foto's online. real life interrupted me haha. avond foto's moeten nog worden gemaakt. open camera staat verder op standaard en automatisch, alleen de kwaliteit staat op 100% ipv 90%. sony camera is ook standaard en op automatisch. vandaag is het een grauwe dag en ikzelf denk dat het grootste verschil op de wat donkerder momenten zijn en niet op zonnige dagen
Gisteren de update binnen gehad maar veel wijzigingen waar ik niet perse gelukkiger van wordt.
1. Verplaatsing klok
2. Geen snelselectie meer Wifi en BT in dropdown. Sowieso is dropdown in mijn ogen verslechterd nu de snel selectie opties weg zijn. Ook geen idee waarom ze dat aangepast hebben.
3. Camera app is erg veranderd. Krijg nergens gevonden hoe HDR voor foto's aan en uit te zetten. De camera app blijft sowieso vaak vastlopen/crashen.
4. De terug knop lijkt raar te reageren voor mijn gevoel moet ik hem soms 3x indrukken voordat ik terug ga. De hele navigatie balk lijkt trouwens niet lekker te reageren.
5. Volume instellen en snel switchen naar geluidloos is er naar mijn idee ook niet makkelijker op geworden

Zijn er behalve beveiligingsupdates ook positieve veranderingen?

En heeft iemand het Galileo netwerk al werkend gekregen? Hij zou het moeten ondersteunen maar ik vindt elke gnss behalve het europese netwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-11-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Ik heb gisteren mijn telefoon geupdatet en vanmorgen deed hij niets meer tot ik hem resette. Zijn er meer gebruikers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:37:
[...]

Gisteren de update binnen gehad maar veel wijzigingen waar ik niet perse gelukkiger van wordt.
1. Verplaatsing klok
2. Geen snelselectie meer Wifi en BT in dropdown. Sowieso is dropdown in mijn ogen verslechterd nu de snel selectie opties weg zijn. Ook geen idee waarom ze dat aangepast hebben.
3. Camera app is erg veranderd. Krijg nergens gevonden hoe HDR voor foto's aan en uit te zetten. De camera app blijft sowieso vaak vastlopen/crashen.
4. De terug knop lijkt raar te reageren voor mijn gevoel moet ik hem soms 3x indrukken voordat ik terug ga. De hele navigatie balk lijkt trouwens niet lekker te reageren.
5. Volume instellen en snel switchen naar geluidloos is er naar mijn idee ook niet makkelijker op geworden

Zijn er behalve beveiligingsupdates ook positieve veranderingen?

En heeft iemand het Galileo netwerk al werkend gekregen? Hij zou het moeten ondersteunen maar ik vindt elke gnss behalve het europese netwerk.
jij hebt de meeste punten genoemd die de meesten hier hebben genoemd als nadelen. ik heb alleen niet dat de camera vastloopt. misschien een herstart van de telefoon? en anders een reset via de computer (als het goed is, blijft je gegevens dan behouden, maar pin me daar niet op vast)
Ik heb gisteren mijn telefoon geupdatet en vanmorgen deed hij niets meer tot ik hem resette. Zijn er meer gebruikers met dit probleem?
bedoel je met reset dat je het een factory reset hebt gegeven of de telefoon herstart? ik dacht dat er eerder ook iemand was met soortgelijke probleem en ook een reset of herstart nodig had.

@Gijs van Sony zou wel fijn zijn als sony in de toekomst een waarschuwing erbij doet, dat er een grote software verandering in de update zit, zodat men een backup kan maken voor het geval dat en dat men eventueel op de huidige versie kan blijven zitten als de nieuwe versie niet naar hun zin is, naar aanleiding van berichten op fora.
Ikzelf ga binnenkort kijken of ik weer terug kan naar android 8, want de nadelen wegen niet op tegen de voordelen (voor mij zijn er geen voordelen op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dxue schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:18:
[...]

jij hebt de meeste punten genoemd die de meesten hier hebben genoemd als nadelen. ik heb alleen niet dat de camera vastloopt. misschien een herstart van de telefoon? en anders een reset via de computer (als het goed is, blijft je gegevens dan behouden, maar pin me daar niet op vast)

[...]

bedoel je met reset dat je het een factory reset hebt gegeven of de telefoon herstart? ik dacht dat er eerder ook iemand was met soortgelijke probleem en ook een reset of herstart nodig had.

@Gijs van Sony zou wel fijn zijn als sony in de toekomst een waarschuwing erbij doet, dat er een grote software verandering in de update zit, zodat men een backup kan maken voor het geval dat en dat men eventueel op de huidige versie kan blijven zitten als de nieuwe versie niet naar hun zin is, naar aanleiding van berichten op fora.
Ikzelf ga binnenkort kijken of ik weer terug kan naar android 8, want de nadelen wegen niet op tegen de voordelen (voor mij zijn er geen voordelen op het moment)
Restart had ik al gedaan terugzetten naar fabrieksinstellingen niet.
Overigens vanochtend een nieuw probleem telefoon ging niet meer aan en reageerde op geen enkele knop.
Uiteindelijk met een knoppencombinatie hem uit en weer aan gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Kan iemand me vertellen hoe ik het voor elkaar krijg om het scherm niet meer aan te laten gaan als er een nieuw berichtje o.i.d binnen komt? Krijg het niet gevonden in de de settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

@HTCHolland
Tjark schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Instellingen -> Weergave -> Geavanceerd -> Weerg. Voorkeuren schermvergrendeling -> Nieuwe meldingen: Scherm activeren wanneer je meldingen ontvangt op uit ?
:)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
De nieuwe Ai van Android is wel mooi spul. Na 2 weken in bezit vraagt Android of ik misschien m'n screenlock eraf wil halen als ik met mijn thuis WiFi ben verbonden. Vandaag kreeg ik een reminder op een laat tijdstip dat ik nog geen wekker had gezet voor morgen.

Mooie features zijn dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Mantus op 07-11-2018 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Maar is anders dan in android 8. Vroeger kon ik dan het bericht lezen nu krijg ik een zwart wit icoontje te zien. Is dat ook nog ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Nieuwe update is er, iemand al achtergekomen wat de verschillen zijn? Update is ongeveer 200 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:01

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mantus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 01:03:
De nieuwe Ai van Android is wel mooi spul. Na 2 weken in bezit vraagt Android of ik misschien m'n screenlock eraf wil halen als ik met mijn thuis WiFi ben verbonden. Vandaag kreeg ik een reminder op een laat tijdstip dat ik nog geen wekker had gezet voor morgen.

Mooie features zijn dat.
zou mooi zijn als ie de volgende ook aangeeft of ik mijn Parkline niet aan moet zetten als ik bij mijn werk parkeer. Dit was ik laatsts vergeten :(

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
ik was net aan het checken hoe ver de root mogelijkheden waren op de xz2 compact en blijkbaar zijn er al mogelijkheden. er zijn helaas meer dan 190 pagina's aan posts, dus ik heb nog wel wat te lezen de komende tijd en dan moet ik me nog weer inlezen in alle nieuwe mogelijkheden die er nu zijn. Iemand anders die hier toevallig al mee bezig is en het al werkend heeft gekregen?

Heb het eigenlijk niet perse nodig nu, maar de pie fw is dusdanig slecht dat ik het niet erg vind om root te krijgen en het allemaal aan te passen. En als het ff kan ook android auto aan te passen om de lange ritten met vrienden aangenamer te maken in de auto (blijkbaar kan je via root android auto de touchscreen in de auto als 2e monitor van je telefoon gebruiken, maar dat is weer een andere discussie en genoeg info via youtube en google te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dxue schreef op maandag 19 november 2018 @ 01:57:
ik was net aan het checken hoe ver de root mogelijkheden waren op de xz2 compact en blijkbaar zijn er al mogelijkheden. er zijn helaas meer dan 190 pagina's aan posts, dus ik heb nog wel wat te lezen de komende tijd en dan moet ik me nog weer inlezen in alle nieuwe mogelijkheden die er nu zijn. Iemand anders die hier toevallig al mee bezig is en het al werkend heeft gekregen?

Heb het eigenlijk niet perse nodig nu, maar de pie fw is dusdanig slecht dat ik het niet erg vind om root te krijgen en het allemaal aan te passen. En als het ff kan ook android auto aan te passen om de lange ritten met vrienden aangenamer te maken in de auto (blijkbaar kan je via root android auto de touchscreen in de auto als 2e monitor van je telefoon gebruiken, maar dat is weer een andere discussie en genoeg info via youtube en google te vinden)
Root zit ik ook op te wachten, al was het alleen maar om een fatsoenlijke adblocker erop te knallen.
Custom FW is hier nog niet nodig want op zich draait de Android taart hier best redelijk, hoor iig weinig klachten, die keren dat ik dat toestel in mijn handen heb erger ik mij vooral aan de screenestate die advertenties opslokken op dat tochwel compacte scherm.
Wil alleen DRM niet kwijtraken en/of inboeten op fotokwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
PalingDrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 04:42:
[...]

Root zit ik ook op te wachten, al was het alleen maar om een fatsoenlijke adblocker erop te knallen.
Custom FW is hier nog niet nodig want op zich draait de Android taart hier best redelijk, hoor iig weinig klachten, die keren dat ik dat toestel in mijn handen heb erger ik mij vooral aan de screenestate die advertenties opslokken op dat tochwel compacte scherm.
Wil alleen DRM niet kwijtraken en/of inboeten op fotokwaliteit.
er is al een drm fix beschikbaar. ik weet nu alleen niet of je daarvoor terug moet naar oreo en dan rooten en dan de fix om daarna terug te gaan naar pie of dat je direct vanaf de pie kan rooten. er is iig iets met de encryptie van pie waardoor het nog niet 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Iemand hier die geprobeerd heeft om de toestel via usb c aan een monitor aan te sluiten? Ik heb gisteren geprobeerd dit aan de Philips momentum monitor aan te sluiten met de bijgeleverde kabel, maar het toestel ging alleen maar laden. Ik dacht dat er ook een soort van dock mogelijkheid was omdat andere toestellen dat hadden. Ik las online dat sony de usb c naar hdmi expres uit heeft gezet, maar geen idee of dat invloed heeft op de usb c naar usb c qua beeld.

Ik zou eigenlijk een edit moeten gebruiken, maar aangezien we al bijna een week verder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Dxue schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:59:
Iemand hier die geprobeerd heeft om de toestel via usb c aan een monitor aan te sluiten? Ik heb gisteren geprobeerd dit aan de Philips momentum monitor aan te sluiten met de bijgeleverde kabel, maar het toestel ging alleen maar laden. Ik dacht dat er ook een soort van dock mogelijkheid was omdat andere toestellen dat hadden. Ik las online dat sony de usb c naar hdmi expres uit heeft gezet, maar geen idee of dat invloed heeft op de usb c naar usb c qua beeld.

Ik zou eigenlijk een edit moeten gebruiken, maar aangezien we al bijna een week verder zijn...
Ik zal dit vanavond eens proberen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazer480
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 13:10
Sony Xperia XZ2 Compact - draaiend op laatste versie van beschikbare OS

Ik heb sinds een van de laatste updates dat mijn ringtones zijn verdwenen bijv. ze staan nergens in de desbetreffende folders, en kan de huidige ringtone ook niet veranderen - zelfde met alarm.

Iemand met zelfde probleem en enig idee hoe dit op te lossen? Of kan iemand de ringtones uit zijn folder delen?

Thanks

[ Voor 10% gewijzigd door blazer480 op 27-11-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
dxue, kan het helaas niet voor je testen.
blazer480, nee geen probleem. Mijn 'Alarms' en 'Ringtone' map is leeg, anders had ik het wel even gezipped en gerarred.

Ik heb wel sinds kort dat mijn scherm soms niet lekker functioneert, even scherm aan en uit en het werkt weer. Ook heb ik dat het scherm niet direct helder wordt wanneer ik gebeld word en de telefoon in mijn broek zit en hem eruit haal. Ook had ik problemen met de app Finnik, crashte constant die heb ik nu verwijderd.

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:49
Sinds vandaag trotse eigenaar van een XZ2 compact !!
Lig het aan mij of heeft hij de november security patch nog niet ontvangen ?

• Dxue
LeStef schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:54:
Sinds vandaag trotse eigenaar van een XZ2 compact !!
Lig het aan mij of heeft hij de november security patch nog niet ontvangen ?
Mijn laatste update is van 16 nov. Dat zou de november patch moeten zijn

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 13:51
Ik heb ook de 1 november security patch.

• LeStef
De mijn blijft steken op 1 oktober. Heb hem pas sinds vandaag dus kan misschien nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
LeStef schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:22:
De mijn blijft steken op 1 oktober. Heb hem pas sinds vandaag dus kan misschien nog komen.
Als je er heel veel waarde aan hecht, kan je het altijd handmatig downloaden en installeren via de sony site of via de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoess
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-06 15:28
Mijn telefoon doet sinds een paar uurtjes helemaal niks meer. Alleen het oranje notificatie ledje brandt. Voor de rest als ik de aan/uit knop ingedrukt houd, geen vibratie/reactie niks. D'r is voor zover ik weet ook niks met m'n telefoon gebeurt, in het geval van vallen oid. Iemand enig idee wat d'r aan de hand kan zijn?

Vannacht voordat ik ging slapen, de telefoon gewoon aan de lader gelegd. Dus t kan niet zijn dat die leeg is. Of de telefoon moet niet meer kunnen opladen?

[ Voor 19% gewijzigd door TheBoess op 30-11-2018 16:26 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dxue schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 01:56:
[...]

Als je er heel veel waarde aan hecht, kan je het altijd handmatig downloaden en installeren via de sony site of via de computer
Via de Sony site laten controleren via emei en die zegt dat het de laatste software is, ook via compagnon en die zegt hetzelfde, terwijl mijn toestel wel degelijk oktober patch aangeeft.
Ik zal die zo even laten doen tot de nieuwe patch volgende maand, misschien is dit een glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
TheBoess schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:47:
Mijn telefoon doet sinds een paar uurtjes helemaal niks meer. Alleen het oranje notificatie ledje brandt. Voor de rest als ik de aan/uit knop ingedrukt houd, geen vibratie/reactie niks. D'r is voor zover ik weet ook niks met m'n telefoon gebeurt, in het geval van vallen oid. Iemand enig idee wat d'r aan de hand kan zijn?

Vannacht voordat ik ging slapen, de telefoon gewoon aan de lader gelegd. Dus t kan niet zijn dat die leeg is. Of de telefoon moet niet meer kunnen opladen?
Misschien een vastloper? Heb ik in het verleden op z3c gehad. Even een reset met power en volume omlaag of omhoog en telefoon herstart dan.
LeStef schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:14:
[...]

Via de Sony site laten controleren via emei en die zegt dat het de laatste software is, ook via compagnon en die zegt hetzelfde, terwijl mijn toestel wel degelijk oktober patch aangeeft.
Ik zal die zo even laten doen tot de nieuwe patch volgende maand, misschien is dit een glitch.
Ik dacht dat er een mogelijkheid was om een versie te downloaden en dat dan op mobiel zetten om dan zelf te updaten? Het moet mogelijk zijn, want het is 1 van de stappen om te rooten. Maar heb me er nog niet goed in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik zal gewoon wachten want ik heb er geen verstand van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:01

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

LeStef schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 01:12:
Ik zal gewoon wachten want ik heb er geen verstand van :-)
Je kunt heel makkelijk je software flashen met flashtool. Geen root voor nodig. Als je het van xda afhaalt, zit er in het programma zelfs een optie om de juiste software te downloaden. De customization die je wilt.
Heb ik ook gedaan met mijn XZ1 en X Performance.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
@LeStef wat @retlaw zegt klopt, het staat er alsof het heel ingewikkeld is, maar het is eigenlijk een kwestie van een flashtool van sony downloaden en daarmee kan je de juiste software installeren.

Aan de andere kant, de kans dat je net nu wordt getroffen door de problemen met de patch zal niet groot zijn. Wachten op de volgende update en je hebt er (als het goed is) geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoess
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-06 15:28
Dxue schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:22:
[...]

Misschien een vastloper? Heb ik in het verleden op z3c gehad. Even een reset met power en volume omlaag of omhoog en telefoon herstart dan.
Dit was inderdaad de oplossing uiteindelijk!

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Dxue schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:59:

Ik heb 'm ff geprobeerd op de USB-C docking station van laptop van het werk, maar dan krijg ik geen beeld. Wel detecteert ie een fysiek toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
weer een reden om te hopen dat de custom rom versie snel komt met verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:29
Ik zie net dat er renders online staan van een xz4 compact. Kan weer een potentiële winnaar zijn als ie daadwerkelijk zo gemaakt gaat worden.

https://www.gsminfo.nl/bl...rs-tonen-ouderwets-design

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
KoningPaulus schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:20:
Ik zie net dat er renders online staan van een xz4 compact. Kan weer een potentiële winnaar zijn als ie daadwerkelijk zo gemaakt gaat worden.

https://www.gsminfo.nl/bl...rs-tonen-ouderwets-design
You don't say 😉
nieuws: Renders tonen mogelijk Sony Xperia XZ4 Compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
No worries, grootste verschil wat mij zo opvalt is de platte achterkant en de fpsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Card Nox schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:41:
[...]

No worries, grootste verschil wat mij zo opvalt is de platte achterkant en de fpsensor.
En natuurlijk de vingerafdrukscanner die in de zijkant zit. (net als bijv de x performance die ik nu heb)
Hopelijk komt er een mooi scherm in en met name zo groot mogelijke accu. Dat blijft toch altijd een hekel punt. Accu groter maken vinden ze toch niet zo belangrijk als de telefoons alsmaar dunner maken en 100 cameras op de achterkant te proppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Een oled scherm en zorgen dat ze android pie niet gehandicapt maken en ik zou blij genoeg zijn om mijn telefoon te wisselen. Alhoewel ik geen klachten over de xz2c heb behalve de software op dit moment, maar mijn gebruik van het toestel zou met een oled scherm een langere batterijleven moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@KoningPaulus, zoals ik zei re fpsensor (fingerprint sensor) 😉.

Zojuist december patch geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 09:56
Ik heb vanochtend een systeemupdate doorgevoerd en nu kan ik niet verbinden met de wifi netwerken op werk. De telefoon lijkt ze ook niet goed te vinden, want er staat steeds zoeken naar netwerken dan poppen ze even naar boven en lukt verbinding met een vd twee niet waarna ze weer wegvallen.

Meer mensen met dit probleem? Vergeten van netwerken en opnieuw aanmelden helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
DennisCle schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:17:
Ik heb vanochtend een systeemupdate doorgevoerd en nu kan ik niet verbinden met de wifi netwerken op werk. De telefoon lijkt ze ook niet goed te vinden, want er staat steeds zoeken naar netwerken dan poppen ze even naar boven en lukt verbinding met een vd twee niet waarna ze weer wegvallen.

Meer mensen met dit probleem? Vergeten van netwerken en opnieuw aanmelden helpt niet.
Hier geen enkele probleem met wifi tot nu toe. Gisterochtend de patch geinstalleerd. Misschien dat er bij de update iets fout is gegaan? Werkt het thuis wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Klinkt lame maar al reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 09:56
Late reactie, maar het werkt goed thuis. Vandaag niet op werk geweest, morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
De laatste update van mijn XZ2 Compact is nog steeds de Android 9 / 1 oktober patch (52.0.A.3.27), terwijl de 1 november patch al ruim een maand uit is. Als ik op XperiCheck kijk dan zie ik dat T-Mobile NL al wel die update (52.0.A.3.84) uitgebracht heeft, vandaar dat sommigen op dit forum die update wel al ontvangen hebben. Andere providers (o.a. KPN) krijgen de updates via 'Customized BLX' en die staat dus nog steeds op 52.0.A.3.27. Inmiddels wordt de 1 december update zelfs al uitgerold (52.0.A.3.126).

Heeft iemand enig idee waarom 'Customized BLX' zo traag is? Ik had zelf problemen met VoLTE (als ik gebeld werd kreeg de beller direct mijn voicemail), wellicht dat ze dat aan het fixen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
Kan nog veel trager, ik hier in Belgie, provider Proximus, nog steeds oreo 8.0, laatste update gekregen is 51.1.A.4.265, dat is al van juli geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Die van mij staat nu op 52.0.A.3.126, volgens mij heeft dat niets met de provider te maken, je kunt ook updaten via Sony Xperia Companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
Helaas wel via provider, als ik probeer te updaten via Xperia Companion en IMEI nummer ingeef krijg ik de melding dat het toestel reeds beschikt over laatste software versie en er geen updates zijn, terwijl er nog steeds android oreo 8.0 opstaat en oude security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:37:
[...]

Gisteren weer even gecheckt na het bericht over chinese gps versie.
ik heb nu erg veel galileo satellieten in beeld, dit is binnen dichtbij een raam.
Galileo sat test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Deze app
https://play.google.com/s....android.gpstest&hl=en_US
ziet Gallileo satellieten, maar die benadert volgens mij de GPS module via een aparte api.
Ik kan nergens controleren of de telefoon die ook gebruikt bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dxue schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:42:
[...]

Gisteren weer even gecheckt na het bericht over chinese gps versie.
ik heb nu erg veel galileo satellieten in beeld, dit is binnen dichtbij een raam.
[Afbeelding: Galileo sat test]
Bij mij nu ook 8 sats misschien is het netwerk verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje003
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-05-2019
Mooie kleine telefoon met goede camera en voldoende opslag kortom, alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mijn dongle of usb c poort is kapot. Ik krijg elke keer dat hij de headphone dongle niet herkent en of de usb poort nat is.
Met gewoon opladen niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Heb je al geprobeerd de USB detectie te resetten via
Instellingen/ Apparaatverbinding/ Verbindingsvoorkeuren/ USB verbinding
https://tweakers.net/ext/f/mEYQ7BezP5kTEGlIINzGxYB3/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Ik heb steeds vaker dat als ik mijn telefoon gebruik het pull down menu ineens naar beneden komt. Zowel met typen op bijvoorbeeld whatsapp als wanneer ik gewoon even het weer wil checken. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Henk007 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:42:
Heb je al geprobeerd de USB detectie te resetten via
Instellingen/ Apparaatverbinding/ Verbindingsvoorkeuren/ USB verbinding
https://tweakers.net/ext/f/mEYQ7BezP5kTEGlIINzGxYB3/full.png
nee maar ik gok kabelbreuk in de dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:21:
[...]

nee maar ik gok kabelbreuk in de dongle.
Die water detectie kreeg ik laatst ook toen ik de kabel eruit trok. Lag gewoon op een droge plek en kreeg de notificatie. Uiteraard was het gewoon droog en heb daarna ook niks meer van gezien. Erg vreemd. Die optie die je gaf ziet er wel leuk uit en een relatief goedkope optie om je oude bedrade headset te blijven gebruiken. Ik gebruik zelf gewoon de headset die ik erbij kreeg en nov nooit de dongle aangeraakt.

Een andere vraag, kan iemand die tele2 heeft ook echt bellen met vowifi? Ik kan niet eens meer de 'call settings' terugvinden en die heb ik vroeger wel gehad. Geen idee met welke update die eruit is gegaan (waarschijnlijk de pie update?)

Edit: Volgens tele2 support moet sony nog een update uitrollen waarin het tele2 ondersteunt

Edit2: @Gijs van Sony hey je hebt een naamswijziging gedaan, slim! Kan jij checken hoe lang die update voor vowifi gaat duren voor tele2 netwerk? Handig als de telefoon het ondersteunt, maar nutteloze feature als het een update nodig heeft per netwerk om het te laten werken naar mijn mening. Alvast bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door Dxue op 21-01-2019 15:28 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen