Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 13:55
Thnx voor de info! Ik ga hem gelijk updaten :)
Kraziey schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:20:
Zojuist 52.1.A.0.618 geïnstalleerd op mijn XZ2 Compact i.c.m. Tele2 abonnement en ik kan via 4G eindelijk weer gebeld worden als ik via mijn vaste lijn mezelf bel *O*.

Zo nog even wat testjes doen dat andere mensen mij bellen maar ik ben voorzichtig positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Draait hier (top op heden) ook prima, maar ging natuurlijk al goed na de factory reset. Nog geen gekke dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik heb ook de update net geinstalleerd, 4g bellen lukt mij nog niet. Ik heb tele2 gebeld en die geven aan dat de update van vandaag het inderdaad zou moeten verhelpen. Ze zeggen dat ze op afstand even wat gaan proberen en houden vandaag contact met me via sms.

Edit: bij mij werkt het niet helaas.. ik moet verder afwachten

[ Voor 11% gewijzigd door Undercovert op 02-03-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacketti
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 02:38
Net even de 4g getest, met de app signal strength in beeld, en op het moment dat ik gebeld wordt zie ik mijn signaal naar 0 gaan en daarna herstellen en kan niet gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:03
Suugie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:
Thnx voor de info! Ik ga hem gelijk updaten :)

[...]
Zojuist even wat testjes gedaan van andere mobiele nummers naar mij toe en dat ging toch minder goed. Mijn vast werklijn gaat wel steevast goed echter als mijn collega's bellen dan valt inderdaad helaas nog de verbinding weg :/

[ Voor 4% gewijzigd door Kraziey op 02-03-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Update duurde erg lang en de vingerafdruksensor is er niet gevoeliger op geworden :>
Zelfs na paar keer herstarten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:05
De update duurde bij mij maar enkele minuten en de vingerafdruksensor werkt duidelijk sneller.
Verder heb ik de indruk dat alles een fractie soepeler werkt en dat het batterijverbruik terug beter geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eergisteren heb ik toch maar een factory reset gedaan omdat het toestel niet meer zo 'soepel' werkte na de update naar Android 10. Bijvoorbeeld als ik een notificatie aanklikte kon het echt lang duren voordat de bijbehorende app opende.
Nu lijkt alles weer te draaien als vanouds :-)

Ik heb gisteren ook nog de update geïnstalleerd, alles lijkt prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

chrpmm schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:39:
De update duurde bij mij maar enkele minuten en de vingerafdruksensor werkt duidelijk sneller.
Verder heb ik de indruk dat alles een fractie soepeler werkt en dat het batterijverbruik terug beter geworden is.
Is ook mijn gevoel, android 10 met de snelheid van 9.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij is de vingerafdrukscanner nog meer waardeloos geworden: ik moet de telefoon nu eerst wakker maken, pas daarna scan hij mijn vinger. In verlang weer naar de Android 9 tijd, toen de vingerafdrukscanner super snel zijn werk deed.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
wcduck schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:56:
Bij mij is de vingerafdrukscanner nog meer waardeloos geworden: ik moet de telefoon nu eerst wakker maken, pas daarna scan hij mijn vinger. In verlang weer naar de Android 9 tijd, toen de vingerafdrukscanner super snel zijn werk deed.
Hmm, daar ondervind ik juist geen hinder meer van. Beide wijsvingers unlocken het toestel direct vanuit de slaapstand zonder het toestel eerst wakker te maken.
Helaas nog wel het 4G disconnect issue; eerste telefoontje ontvang ik nog wel maar als ik daarna gebeld wordt dan valt deze continu weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacketti
Ik ben teruggerold naar android 9 en alle problemen zijn weer opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Jacketti schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:28:
Ik ben teruggerold naar android 9 en alle problemen zijn weer opgelost !
Dat ga ik ook maar doen, ben het wachten nu wel zat. Op welke manier heb jij het exact gedaan. dat terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacketti
Kraziey schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Dat ga ik ook maar doen, ben het wachten nu wel zat. Op welke manier heb jij het exact gedaan. dat terugzetten?
Ik heb te vroeg gejuicht, de problemen gingen niet weg, en ook het installeren van een custom rom was niet gelukt. Het blijft een bak ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jacketti schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Ik heb te vroeg gejuicht, de problemen gingen niet weg, en ook het installeren van een custom rom was niet gelukt. Het blijft een bak ellende
Heb je de bootloader unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacketti
PalingDrone schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Heb je de bootloader unlocked?
ja eerst de bootloader geunlocked, vervolgens een oude stock rom geinstalleerd met "EMMA" en dat had niet geholpen.
Daarna nog geprobeerd met Omnirom, lineage en pixel experience, maar allemaal geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik dacht met een post it wat vuil uit de bovenste speaker weg te halen maar lijk nu door het membraan geprikt te hebben.
De speaker werkt nog wel maar heeft dat nog invloed op bijvoorbeeld de waterdichtheid?

Tevens zijn er al vervangers gespot?

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 11-03-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zijn er meer mensen die merken dat spraakberichten in Whatsapp veel te zacht worden opgenomen op de XZ2compact? Ik heb dit probleem gegoogled en er zijn meer mensen , ook met andere telefoons, die hierover klagen. Er is een workaround, je kunt met een andere audio recording app opnemen en dat versturen, maar het is omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Helaas begint het toestel steeds meer kuren te vertonen. Hoe dan ook is het echt een top aankoop geweest wat mij betreft, zeker omdat de koptelefoon er bij geleverd werd bij de pre order.

Hopelijk komen er binnenkort vergelijkbare deals waarbij je een telefoon kan krijgen met de snapdragon 865 voor een redelijke prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:40

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

HTCHolland schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:52:
Helaas begint het toestel steeds meer kuren te vertonen. Hoe dan ook is het echt een top aankoop geweest wat mij betreft, zeker omdat de koptelefoon er bij geleverd werd bij de pre order.

Hopelijk komen er binnenkort vergelijkbare deals waarbij je een telefoon kan krijgen met de snapdragon 865 voor een redelijke prijs..
Wat voor kuren?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Voornaamste is dat de usb c aansluiting versleten lijkt te zijn. De aansluiting is erg los, oplader valt er eigenlijk zo uit, en vaak laadt hij niet op.

Daarnaast heb ik nog altijd het probleem dat het pull down menu spontaan naar beneden komt.

Ook loopt hij zo nu en dan vast. Factory reset heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik had vandaag voor het eerst echt een probleem met mijn XZ2c. Een normaal telefoongesprek kwam niet tot stand. Echt de meest basic functionaliteit die je van een telefoon mag verwachten, dus. Een contact geselecteerd en het gewenste telefoonnummer aangetikt. Vervolgens kom ik in het scherm van het telefoongesprek, maar er ontstaat geen verbinding en ik hoor ook niets. Na een reboot werkte het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Laatst online: 20:00
HTCHolland schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:00:
[...]

Voornaamste is dat de usb c aansluiting versleten lijkt te zijn. De aansluiting is erg los, oplader valt er eigenlijk zo uit, en vaak laadt hij niet op.
Dat had ik ook, toen heb ik met een (houten) tandenstoker even goed al het stof uit het poortje gehaald, nu klikt de kabel weer als nieuw vast!

[ Voor 16% gewijzigd door iklucas op 03-04-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
iklucas schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:33:
[...]

Dat had ik ook, toen heb ik met een (houten) tandenstoker even goed al het stof uit het poortje gehaald, nu klikt de kabel weer als nieuw vast!
Heb ik ook meermaals geprobeerd, maar geen effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 13:55
Zojuist weer een nieuwe systeemupdate ontvangen.
Versie 52.1.A.0.672.
Ben benieuwd of nu eindelijk die VoLTE problemen bij binnenkomende oproepen bij Tele2 opgelost zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Ik heb ook de nieuwe update gehad, kan helaas nog steeds niet gebeld worden via 4g.. ga zo maar weer eens tele2 bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zie verder weinig veranderingen, behalve de beveiligingsupdate naar April 2020.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Undercovert schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:21:
Ik heb ook de nieuwe update gehad, kan helaas nog steeds niet gebeld worden via 4g.. ga zo maar weer eens tele2 bellen
Nope, ook hier nog steeds doffe ellende.Helaas heb ik de XZ2Compact zelf gekocht en niet i.c.m. een abonnement dus bij Tele2 zeuren heeft weinig zin. Zeker als ik lees dat Tele2 hun eigen klanten die wel het toestel via een abonnement hebben afgenomen, aangeven dat ze hem maar ter reparatie moeten aanbieden.
Gelukkig loopt mijn abonnement over 3 maanden af, dan stap ik wel over naar een andere telco.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Undercovert
Kraziey schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:32:
[...]

Nope, ook hier nog steeds doffe ellende.Helaas heb ik de XZ2Compact zelf gekocht en niet i.c.m. een abonnement dus bij Tele2 zeuren heeft weinig zin. Zeker als ik lees dat Tele2 hun eigen klanten die wel het toestel via een abonnement hebben afgenomen, aangeven dat ze hem maar ter reparatie moeten aanbieden.
Gelukkig loopt mijn abonnement over 3 maanden af, dan stap ik wel over naar een andere telco.
Het werkt eindelijk bij mij! Toch door die laatste update. Probeer eens het volgende: ga naar instellingen - mobiel en netwerk - geavanceerd. Dan staat onder het kopje netwerk als het goed is netwerk automatisch selecteren aan. Deze moet je uitzetten. Als je dat hebt gedaan laat je de telefoon handmatig zoeken naar netwerk. Dan laat je de telefoon zich aanmelden bij een ander netwerk. Dit zal niet lukken want je bent Tele2 klant. Als de telefoon aangeeft dat hij zich niet kan aanmelden bij het andere netwerk, laat je hem nogmaals netwerken zoeken en kies je nu voor Tele2. Het toestel wordt dan opnieuw aangemeld bij het netwerk.

Dit probeerde ik voor die update ook en toen werkte t niet, nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Undercovert schreef op maandag 13 april 2020 @ 18:27:
[...]

Het werkt eindelijk bij mij! Toch door die laatste update. Probeer eens het volgende: ga naar instellingen - mobiel en netwerk - geavanceerd. Dan staat onder het kopje netwerk als het goed is netwerk automatisch selecteren aan. Deze moet je uitzetten. Als je dat hebt gedaan laat je de telefoon handmatig zoeken naar netwerk. Dan laat je de telefoon zich aanmelden bij een ander netwerk. Dit zal niet lukken want je bent Tele2 klant. Als de telefoon aangeeft dat hij zich niet kan aanmelden bij het andere netwerk, laat je hem nogmaals netwerken zoeken en kies je nu voor Tele2. Het toestel wordt dan opnieuw aangemeld bij het netwerk.

Thnx voor je reactie! Ik heb het even geprobeerd en dit werkt inderdaad! _/-\o_ Even een paar keer gebeld zowel vanaf vaste lijn als mobiel (wel vanaf een andere Tele2 lijn maar vooralsnog ging hij elke keer over!
Super bedankt voor je tip, ik ga het nog even in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
majoh schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:56:
Zie verder weinig veranderingen, behalve de beveiligingsupdate naar April 2020.

Iemand?
Ik heb een subjectief gevoel dat de accuduur een klein beetje langer is na de laatste update, maar ik kan het niet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorror
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:27
[...]

Hier lijkt het ook te werken d:)b

Aanvulling: Zodra ik netwerk automatisch selecteren doe werkt het niet meer, vraag me wel af of ik me nu niet beperk tot alleen 4g (m.a.w. helemaal geen bereik buiten 4g gebieden)

[ Voor 9% gewijzigd door vorror op 14-04-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
[...]

_/-\o_ Wauw, lijkt het hier ook te doen, eindelijk fatsoenlijke workaround!

Zat al te kijken naar alternatieve provider, maar toch beetje zonde om 2x zoveel te gaan betalen voor iets dat het gewoon moet doen. Is het trouwens zeker dat dit een uniek Tele2 & Sony probleem is, of loop je met overstappen het risico op gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Ilmar schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:55:
[...]

_/-\o_ Wauw, lijkt het hier ook te doen, eindelijk fatsoenlijke workaround!

Zat al te kijken naar alternatieve provider, maar toch beetje zonde om 2x zoveel te gaan betalen voor iets dat het gewoon moet doen. Is het trouwens zeker dat dit een uniek Tele2 & Sony probleem is, of loop je met overstappen het risico op gewoon hetzelfde?
Sorry voor de late reactie. Voor zover ik weet speelt dit probleem alleen bij Tele2 en T-mobile.

Na de laatste update van een paar dagen geleden kon ik weer niet gebeld worden. Via hetzelfde trucje werkt het gelukkig weer maar t blijft apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Heeft iemand de nieuwe update van gisteren al geinstalleerd? Ik durf het nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
wcduck schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:07:
Heeft iemand de nieuwe update van gisteren al geinstalleerd? Ik durf het nog niet aan.
Ja, geen speciale dingen gezien, was niet heel groot, ik gok alleen securitty updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
wcduck schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:07:
Dus dat.... :|
Ik hou hem voorlopig ook even buiten de deur omdat het nu (met de workaround) prima werkt en ik weer bereikbaar ben. Gelukkig loopt mijn Tele2 abo binnen 4 maanden af, maar als ik de reactie van @Undercovert hierboven lees speelt het dus ook bij T-Mobile? Wellicht omdat ze Tele2 hebben overgenomen dat dat er mee te maken heeft?

Dat zou echt wel balen zijn want ik was namelijk van plan om over te stappen naar T-Mobile gezien het hele huishouden al T-Mobile is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Ben overgestapt van Tele-2 naar T-mobile, nu geen problemen meer met 4g-bellen etc. Tele-2 heeft volgens mij een eigen 4g-netwerk, de rest gaat via t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb de update toch ook maar geinstalleerd. Resultaat: alle muziek die op mijn telefoon stond verdwenen. Gelukkig stond er niet veel op, maar wel erg naar. Het blijft een gok, die updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Toch raar dat sommigen problemen hebben en anderen (ikke ;) ) geen enkel probleem tegenkomen.
Die kleine dingen die ik rapporteerde (bij Waze laag startvolume van de instructie, gevoelig scherm, soms weigerende vingersensor) blijven bij iedere update bestaan, dat wel, maar dat zijn wel kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
sjokoboj schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:03:
Toch raar dat sommigen problemen hebben en anderen (ikke ;) ) geen enkel probleem tegenkomen.
Die kleine dingen die ik rapporteerde (bij Waze laag startvolume van de instructie, gevoelig scherm, soms weigerende vingersensor) blijven bij iedere update bestaan, dat wel, maar dat zijn wel kleine dingen.
Ik denk dat het met name de waarde is die je hecht aan de problemen die door een update worden veroorzaakt, het verschil in perceptie veroorzaakt. De soms weigerende vingersensor vind ik persoonlijk behoorlijk irritant toen ik van Android 9 naar 10 ging. Daarnaast een verminderde batterijduur vind ik ook niet zo prettig. Jij geeft aan geen enkel probleem tegengekomen te zijn, maar somt er vervolgens 4 probleempjes die jij niet als groots ondervindt.

Ik zou willen dat een update verbeteringen en toegevoegde beveiliging met zich meebrengt. Dat laatste is niet het geval: vaak ontstaan er allemaal maar meer problemen met het toestel. Als met al ben ik wel nog steeds tevreden met deze telefoon. Ik hoop gewoon dat ze de vingerafdruksensor nog ooit goed aan de pruttel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjokoboj schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:03:
Dat lage startvolume van Waze heb ik ook eens gehad met de BT verbinding naar de auto. Een andere BT codec kiezen deed de trick bij mij. Sindsdien probleemloze Waze.
Gevoelig scherm merkte ik ook, keertje calibreren maakte het al wat minder maar het scherm van deze telefoon blijft gewoon heel gevoelig. Het is jammer dat er geen fatsoenlijke screenprotectors zijn voor die curved displays, dat zou allicht iets helpen maar hier is de foon gewoon naked en heb verder over krasbestendigheid niks te klagen, rest allemaal ok, prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Zijn er mensen die mijn probleem herkennen, af en toe kan ik met 'normaal bellen' geen verbinding krijgen. Ik kan een nummer uit mijn contactenlijst kiezen, of een telefoonnummer invoeren, maar als ik op de groene toets druk gebeurt er niets, ik hoor geen kiestoon of iets dergelijks, niets. De tegenpartij heeft ook geen gemiste oproep. De oplossing is de telefoon rebooten, dan lukt het weer. Ik vind het een beetje irritant dat letterlijk een basisfunctionaliteit niet altijd betrouwbaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Henk007 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:10:
Zijn er mensen die mijn probleem herkennen, af en toe kan ik met 'normaal bellen' geen verbinding krijgen. Ik kan een nummer uit mijn contactenlijst kiezen, of een telefoonnummer invoeren, maar als ik op de groene toets druk gebeurt er niets, ik hoor geen kiestoon of iets dergelijks, niets. De tegenpartij heeft ook geen gemiste oproep. De oplossing is de telefoon rebooten, dan lukt het weer. Ik vind het een beetje irritant dat letterlijk een basisfunctionaliteit niet altijd betrouwbaar werkt.
Welke provider? Heb je op dat moment wel dekking op mobiel qua internet of zit je op wifi en probeer je dan te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
PalingDrone schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:32:
[...]

Welke provider? Heb je op dat moment wel dekking op mobiel qua internet of zit je op wifi en probeer je dan te bellen?
Bij Ben (die zit op het T-mobile netwerk). Het gebeurde soms als ik een wifi verbinding heb , maar soms als ik gewoon een goede 4G of 4G+ verbinding heb. Ik denk echt dat het een bug in de telefoon is, maar geen idee hoe ik een diagnose daarvan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
PalingDrone schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Dat lage startvolume van Waze heb ik ook eens gehad met de BT verbinding naar de auto. Een andere BT codec kiezen deed de trick bij mij. Sindsdien probleemloze Waze.
Kan je eens toelichten hoe je dit precies hebt gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjokoboj schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Kan je eens toelichten hoe je dit precies hebt gedaan?
Je vind een hoop extra (Bluetooth) instellingen in de ontwikkelaars opties.

Eerst zorgen dat je deze functie inschakelt: instellingen > over de telefoon > build nummer (en daar 10x op tikken)

Daarna krijg je een extra menu onder instellingen > systeem > geavanceerd > ontwikkelaarsopties

Wanneer je daar wat naar beneden scrolled zie je de extra bluetooth instellingen staan.

Ik ben daar in de auto wat mee gaan experimenteren om het goed te laten werken met een Mazda 3.
AVRCP 1.6 streaming stereo en LDAC werkten prima tussen het Bose audiosysteem en de telefoon.
Misschien werken voor jou wat andere settings afhankelijk van de autoradio die je hebt maar het probleem van het eerste stuk van de navigatieboodschap missen was op deze manier bij mij iig verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Heeft iemand al ervaringen met de nieuwe update (52.1.A.3.49 - 85.5Mb)? Zijn dat alleen weer security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Knordy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:18:
Heeft iemand al ervaringen met de nieuwe update (52.1.A.3.49 - 85.5Mb)? Zijn dat alleen weer security updates?
Ik heb hem hier ook vandaag gekregen, ik weet niets over release notes of changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Bij mij lijkt vooralsnog automatische netwerk selectie het weer te doen, maar dat kan ook komen doordat ik tegenwoordig op Tmobile masten zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk007
Enkele dagen geleden mijn kunsstof screenprotector vervangen door een tempered glass (Ali "pantserglas" imitatie), ik merkte dat de aanraakgevoeligheid van het scherm minder was (glas is dikker dan folie). Na het inschakelen van handschoenmode in de setup is het nu weer veel beter.

(3D Gebogen Volledige Cover Screen Protector Gehard Glas Voor Sony Xperia XZ1 XZ2 Compact XZ3 X Xa Ultra XA1 Plus xz Premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Henk007 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:40:
Enkele dagen geleden mijn kunsstof screenprotector vervangen door een tempered glass (Ali "pantserglas" imitatie), ik merkte dat de aanraakgevoeligheid van het scherm minder was (glas is dikker dan folie). Na het inschakelen van handschoenmode in de setup is het nu weer veel beter.

(3D Gebogen Volledige Cover Screen Protector Gehard Glas Voor Sony Xperia XZ1 XZ2 Compact XZ3 X Xa Ultra XA1 Plus xz Premium)
Ik hoor graag over een paar weken hoe dat ding bevalt in de praktijk :)
Vreemdgenoeg zoek ik juist iets om de gevoeligheid van het scherm wat minder te maken, misschien dat dit een goede oplossing is.
Vooral de randjes zijn irritant bij normale platte protectors dus ben erg benieuwd naar je ervaringen de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
PalingDrone schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Ik hoor graag over een paar weken hoe dat ding bevalt in de praktijk :)
Vreemdgenoeg zoek ik juist iets om de gevoeligheid van het scherm wat minder te maken, misschien dat dit een goede oplossing is.
Vooral de randjes zijn irritant bij normale platte protectors dus ben erg benieuwd naar je ervaringen de komende tijd.
Ik kan je vertellen dat ik de handschoenfunctie weer heb uitgeschakeld, te gevoelig. Het zou beter zijn als je de gevoeligheid van de touchscreen in bijvoorbeeld 5 stappen zou kunnen kiezen, voor meer flexibiliteit.
Ja de randjes die voel je als je er op let, want glas is dikker dan folie, logisch, maar het stoort mij niet. Overigens heb ik het ding gewoon 'droog' aangebracht, terwijl de officiële handleiding van de leverancier (een youtube video met een QR code op de verpakking) hem aanbrengt met UV-lijm
YouTube: How install UV tempered glass -(English)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Henk007 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:27:
[...]

Ik kan je vertellen dat ik de handschoenfunctie weer heb uitgeschakeld, te gevoelig. Het zou beter zijn als je de gevoeligheid van de touchscreen in bijvoorbeeld 5 stappen zou kunnen kiezen, voor meer flexibiliteit.
Ja de randjes die voel je als je er op let, want glas is dikker dan folie, logisch, maar het stoort mij niet. Overigens heb ik het ding gewoon 'droog' aangebracht, terwijl de officiële handleiding van de leverancier (een youtube video met een QR code op de verpakking) hem aanbrengt met UV-lijm
YouTube: How install UV tempered glass -(English)
Regelbare gevoeligheid zou zeker fijn zijn bij dit toestel.
Geen lijm gebruikt omdat je niet weet wat er allemaal achterblijft wanneer je de protector ooit weer wil verwijderen?
(Ik breng normaal screenprotectors altijd aan in de badkamer nadat ik gedouched heb, dan dwarrelt er iig in die vochtige badkamer geen stof meer rond wat tussen scherm en protector kan komen)

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 28-07-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
PalingDrone schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Regelbare gevoeligheid zou zeker fijn zijn bij dit toestel.
Geen lijm gebruikt omdat je niet weet wat er allemaal achterblijft wanneer je de protector ooit weer wil verwijderen?
(Ik breng normaal screenprotectors altijd aan in de badkamer nadat ik gedouched heb, dan dwarrelt er iig in die vochtige badkamer geen stof meer rond wat tussen scherm en protector kan komen)
Ja , om die reden, ik heb er twee besteld, dus ik heb nog een reserve. Als hij blijkt los te laten kan ik de tweede eventueel te zijner tijd met lijm bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Knordy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:18:
Bij mij was wederom, net als na elke update, al mijn muziek weg. Bizar dat dat blijft gebeuren.

• sjokoboj
PalingDrone schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Je vind een hoop extra (Bluetooth) instellingen in de ontwikkelaars opties.

Eerst zorgen dat je deze functie inschakelt: instellingen > over de telefoon > build nummer (en daar 10x op tikken)

Daarna krijg je een extra menu onder instellingen > systeem > geavanceerd > ontwikkelaarsopties

Wanneer je daar wat naar beneden scrolled zie je de extra bluetooth instellingen staan.

Ik ben daar in de auto wat mee gaan experimenteren om het goed te laten werken met een Mazda 3.
AVRCP 1.6 streaming stereo en LDAC werkten prima tussen het Bose audiosysteem en de telefoon.
Misschien werken voor jou wat andere settings afhankelijk van de autoradio die je hebt maar het probleem van het eerste stuk van de navigatieboodschap missen was op deze manier bij mij iig verholpen.
Een nieuw probleem.
Ik heb het bovenstaande uitgevoerd en, zoals je zei, de navigatieboodschap was daarna hoorbaar van het eerste tot het laatste woord. Alleen weet ik nu niet meer welke codec ik toen had gekozen.
De laatste maanden heb ik - zoals velen zeker - wat minder rondgereden en nog minder met Waze. Nu staan de codecinstellingen ineens terug op standaard (na een systeem update?) en kan ik ze niet meer wijzigen. Ik word onmiddellijk uit de codec instellingen gegooid en bij sommige aantikboxes zelfs volledig uit de ontwikkelaarsopties. :-( |:(

Edit:
Toen ik het probleem aankaartte bij een kennis en het demonstreerde lukte het bij de 2e poging wel om de codec te wijzigen naar (toevallig) LDAC
Gisteren getest en de aanwijzingen waren weer hoorbaar. Maar vandaag staat de Codec weer ingesteld op standaard en herhaalt zich het verhaal zoals hierboven staat. :? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door sjokoboj op 22-09-2020 10:04 . Reden: nieuwtje ]

• chrpmm
Heeft iemand nog een android security patch na juli 2020 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temptation
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee ik ook niet. Zou de ondersteuning gestaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Vandaag weer iets vreemd aan de hand. XZ2c weigerde foto's te nemen. En de bedienings"toetsen" op het scherm waren ook verdwenen. :?
Camera app afsluiten hielp niet, paar keer geprobeerd.
Opnieuw opstarten hielp ook niet
Nog vreemder, camera werkt terug gewoon nadat ik bij de zoveelste herhaling de schermtoetsen wel terug kreeg en de instellingen heb bekeken. Ik zag niets abnormaal, tenminste wat me opviel, maar de camera werkt weer zoals tevoren :?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
Temptation schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:43:
Nee ik ook niet. Zou de ondersteuning gestaakt zijn?
Zeer waarschijnlijk. Normaal stoort me dat niet want na 2 jaar heb ik meestal wel voldoende motivatie om mijn toestel te vervangen. Deze keer vind ik het echt klote want de XZ2c werkt nog perfect en ik ben er zeer tevreden over. Ik wil die helemaal nog niet vervangen...

Nu overweeg ik serieus om naar Apple over te stappen. Die zijn duurder maar je kan er ook 4 a 5 jaar mee voort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temptation
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
chrpmm schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Zeer waarschijnlijk. Normaal stoort me dat niet want na 2 jaar heb ik meestal wel voldoende motivatie om mijn toestel te vervangen. Deze keer vind ik het echt klote want de XZ2c werkt nog perfect en ik ben er zeer tevreden over. Ik wil die helemaal nog niet vervangen...

Nu overweeg ik serieus om naar Apple over te stappen. Die zijn duurder maar je kan er ook 4 a 5 jaar mee voort...
Idem. Heb het toestel pas 1,5 jaar omdat het toen het enige fatsoenlijke compacte alternatief was voor een dure Apple, maar met een dergelijke korte ondersteuning op beveiligingsupdates raken ze mij ook kwijt aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@chrpmm en @Temptation wat let jullie om er een custom rom op te zetten?
Bootloader unlocken is bij Sony heel eenvoudig en aangezien dit toestel door Sony in het programma zit waardoor AOSP roms goed beschikbaar zijn kan je waarschijnlijk nog wel een tijdje met de hardware vooruit.

Zelf draai ik bijvoorbeeld op mijn Xiaomi Mi5 uit 2016 een LineageOS rom met Android 10 voorzien van de Android beveiligingspatch van 5 oktober 2020. Die hardware werd ook allang niet meer ondersteund door de fabrikant. De ontwikkeling van Android 11 op dat toestel is ook al lang en breed bezig dus verwacht dat binnenkort daar ook een stable van uit komt (met weekly updates)

Sony kan dan wel stoppen met de ondersteuning maar dat wil nog niet zeggen dat je hardware spontaan in e-waste hoeft te veranderen. Op XDA zitten ontwikkelaars die zich al sinds ik een Xperia Arc had met Sony toestellen bezig houden en voor uitermate goede roms en ondersteuning zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
PalingDrone schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:03:
@chrpmm en @Temptation wat let jullie om er een custom rom op te zetten?
Bootloader unlocken is bij Sony heel eenvoudig en aangezien dit toestel door Sony in het programma zit waardoor AOSP roms goed beschikbaar zijn kan je waarschijnlijk nog wel een tijdje met de hardware vooruit.

Zelf draai ik bijvoorbeeld op mijn Xiaomi Mi5 uit 2016 een LineageOS rom met Android 10 voorzien van de Android beveiligingspatch van 5 oktober 2020. Die hardware werd ook allang niet meer ondersteund door de fabrikant. De ontwikkeling van Android 11 op dat toestel is ook al lang en breed bezig dus verwacht dat binnenkort daar ook een stable van uit komt (met weekly updates)

Sony kan dan wel stoppen met de ondersteuning maar dat wil nog niet zeggen dat je hardware spontaan in e-waste hoeft te veranderen. Op XDA zitten ontwikkelaars die zich al sinds ik een Xperia Arc had met Sony toestellen bezig houden en voor uitermate goede roms en ondersteuning zorgen.
Ik ken er niet al te veel van (op ooit een poging met een xperia mini na) maar voor mij is dat nu geen optie denk ik. Er staat ook een google business account op en die werkt niet als het toestel geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
chrpmm schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Ik ken er niet al te veel van (op ooit een poging met een xperia mini na) maar voor mij is dat nu geen optie denk ik. Er staat ook een google business account op en die werkt niet als het toestel geroot is.
Ah, sweet memories :)
Ik had ook ooit een hele fijne Xperia Mini, had er zelfs een lanyard aan zitten maar na een feestje is die bij een tankstation uit de auto gevallen en toen ik daar een uurtje later terugkwam om te vragen of ze dat ding gevonden hadden was er geen spoor meer van te ontdekken en weigerde men camerabeelden na te kijken :(
Daarna dus de Arc S. Beide draaiden CM en diezelfde developers van toen houden zich nu nog steeds bezig met de ontwikkeling van LineageOS op Xperia.

Ben zelf ook altijd fan geweest van wat kleinere telefoons, na zo'n knoeperd van een een Nokia 101.
Voor die Xperia Mini (2010) had ik een Ericsson GA628 (1996) en een T18s (1999), allemaal lekker compact.

Je hou op XDA eens kunnen vragen hoe een zakelijk Google gebeuren draait op zo'n rom. Ik merk zelf geen problemen met custom roms maar mijn apps zijn ook niet zo specifiek. Root is tegenwoordig prima te verbergen, iig Magisk maar je hoeft een custom rom natuurlijk niet te rooten. Rooten is een optionele extra handeling. Dat het vaak wel gebeurt is evident maar een custom rom staat niet gelijk aan een rooted device. Zelf flash ik er bijvoorbeeld geen Google services op maar genoeg mensen die dat wel doen. Wil je root i.c.m. iets als bijvoorbeeld MicroG dan verwacht ik wel dat een Google business account gaat lopen sputteren.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 22-10-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 23:31
Na 2 jaar deze telefoon gebruikt te hebben merk ik dat deze echt al wel aan z'n einde is. Gek, want mijn Xperia X vertoonde na 3 jaar zo goed als geen kuren.

Waar ik tegen aan loop:
- USB connector is wat lam
- Scherm reageert soms niet meer en soms juist veel te gevoelig waardoor er ghosting ontstaat
- Batterij redt inmiddels de 16 uur niet meer

Ik had gehoopt dat de Sony Xperia 5 II compacter zou zijn dus deze vervalt voor mij als vervanger.

Daarom voor het eerst nu een niet-Sony telefoon besteld --> Google Pixel 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mantus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:09:
Na 2 jaar deze telefoon gebruikt te hebben merk ik dat deze echt al wel aan z'n einde is. Gek, want mijn Xperia X vertoonde na 3 jaar zo goed als geen kuren.

Waar ik tegen aan loop:
- USB connector is wat lam
- Scherm reageert soms niet meer en soms juist veel te gevoelig waardoor er ghosting ontstaat
- Batterij redt inmiddels de 16 uur niet meer

Ik had gehoopt dat de Sony Xperia 5 II compacter zou zijn dus deze vervalt voor mij als vervanger.

Daarom voor het eerst nu een niet-Sony telefoon besteld --> Google Pixel 5!
Diegene die in mijn huishouden de XZ2c gebruikt merkt ook al een behoorlijke vermindering van de batterijcapaciteit. (wat op zich vreemd is omdat het toestel heel erg licht gebruikt wordt) Wel inmiddels 2,5 jaar in bezit en dan worden de meeste accu's toch vaak wat minder.
Dat overgevoelige scherm is al vanaf dag 1 helaas.
Valt mij ook wat tegen maar op zich is de bouwkwaliteit van dit toestel wel behoorlijk goed.

Zit er niet wat pluis/vuil in je USB connector? Mijn ervaring is dat dat ook wel eens kan zorgen voor slechtere grip. Even poeren met een dunne houten tandenstoker kan dan nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:54
Ik was eigenlijk benieuwd of mensen al Android 11 op hun XZ2 compact hebben geflashed. Ik merk dat mijn XZ2 compact sinds android 10 eigenlijk veel trager is geworden en was aan het rondkijken en zie opties voor cusmtom roms, maar ben beniewd of mensen al de stap hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Mijn mobiele telefoon geeft sinds een week of drie zeer fletse/lichte kleuren. Dit komt overal naar voren. Dus ook in het startscherm. Whatsapp is bijvoorbeeld lichtgroen geworden, de NOS app heeft een oranje O, Spotify is lichtgroen. Hebben andere mensen hier ook last van? Enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:40

Tacoos

i am i

De laatste dagen word ik helemaal gek van de 'noodoproepen niet beschikbaar, er kunnen geen noodoproepen worden gemaakt via wifi'
Kan ik die melding ergens uitzetten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
wcduck schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:56:
Mijn mobiele telefoon geeft sinds een week of drie zeer fletse/lichte kleuren. Dit komt overal naar voren. Dus ook in het startscherm. Whatsapp is bijvoorbeeld lichtgroen geworden, de NOS app heeft een oranje O, Spotify is lichtgroen. Hebben andere mensen hier ook last van? Enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Voor mijn gevoel zijn mijn kleuren ook fletse geworden. Nog niet zo extreem als jij beschrijft maar minder sprekend als eerder. Spelen bij scherm instellingen met de verschillende kleur gamma en contrast opties, lijkt hij weer terug bij de oude kleur.

[ Voor 9% gewijzigd door job89 op 11-12-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meindertFrys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-06 09:55
Ha,

Mijn vriendin heeft een xperia xz2 compact, t-mobile als provider. Nu doet ie sinds een tijd moeilijk met de verbinding, heel slecht bereik in het algemeen ook als ik mijn KPN kaart er in stop. Tijdens het bellen springt die dan soms wel naar vol bereik.
Garantie is uiteraard verlopen, volledige reset etc heeft niet geholpen.
Nu stoort het met toch al dat ze na 2 jaar kappen met ondersteuning, dus vroeg ik me af of het zou kunnen helpen om er een custom rom op te zetten?
Nooit gedaan, maar ik denk het wel te kunnen, en als ik em verbaksteen is het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
meindertFrys schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:46:
Ha,

Mijn vriendin heeft een xperia xz2 compact, t-mobile als provider. Nu doet ie sinds een tijd moeilijk met de verbinding, heel slecht bereik in het algemeen ook als ik mijn KPN kaart er in stop. Tijdens het bellen springt die dan soms wel naar vol bereik.
Garantie is uiteraard verlopen, volledige reset etc heeft niet geholpen.
Nu stoort het met toch al dat ze na 2 jaar kappen met ondersteuning, dus vroeg ik me af of het zou kunnen helpen om er een custom rom op te zetten?
Nooit gedaan, maar ik denk het wel te kunnen, en als ik em verbaksteen is het jammer.
Herkenbaar. Ik ben Kpn klant, wordt regelmatig wel gebeld maar er kan geen verbinding van buiten naar het toestel worden gemaakt, en dus gaat mijn toestel nooit over in dat geval. Schijnt het VoLTE probleem te zijn, sinds laatste Sony update. Lekker dan.

SMS komt vaak met grote vertraging aan, dus sms als onderdeel van tweetrapsverificatie is geen serieuze optie.

Verder valt me op: batterij nog prima, apparaat volt nog lekker snel aan. Gebruik hem veel. Batterij laat ik nooit onder de 15proc komen.

Dat van die rom er op is een leuk idee, maar dan zit je weer metde uitdaging van een bankapp bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Puffino schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:02:
[...]

...
Dat van die rom er op is een leuk idee, maar dan zit je weer metde uitdaging van een bankapp bijv.
Bankapps heb je met een LineageOS rom geen problemen mee. Op al mijn telefoons heb ik custom roms gedraaid en nog nooit tegen bankappsproblemen aangelopen (Ervaring met ABNAMRO)
Zelfs rooten met Magisk maakte niks uit, alles werkte gewoon al draait de XZ2c hier in huis nog gewoon de Sony rom. (en er staan ook geen bankapps op)

[ Voor 31% gewijzigd door PalingDrone op 22-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogmeulen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 00:19
Ik kan voordelig een XZ2 overnemen. Luister via de Sony NW-45 walkman vaak muziek. Nu vraag ik me af, kan ik er makkelijk een bluettooth headphone op aansluiten en is de Sony muziek app te gebruiken, want die doet niks op mijn huidige smartphone. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGOvao6TdzjC3H6HbQZz7rfGdLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4qB1x7DeC2vgK3lji77meqf1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Niet online
hoogmeulen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:10:
Ik kan voordelig een XZ2 overnemen. Luister via de Sony NW-45 walkman vaak muziek. Nu vraag ik me af, kan ik er makkelijk een bluettooth headphone op aansluiten en is de Sony muziek app te gebruiken, want die doet niks op mijn huidige smartphone. [Afbeelding]
Ik heb de xz2 compact en doe dit vaak. Bluetooth speaker en muziek afspelen met een app die Music heet. Die zit er standaard op en lijkt me van Sony.

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 14:26
Mijn batterij was kapot gegaan, ondertussen heb ik een Xperia 5ii gekocht, maar een vriend van mij wilde wel de batterij vervangen. Ik heb de telefoon gereset en hij heeft de telefoon meegenomen en de batterij vervangen. Maar nu met het opstarten vraagt deze om een pincode, de pincode die ik ooit gebruikte werkt niet. Iemand enig idee hoe dat kan? Toen ik de telefoon heb gereset kwam gewoon het normale installatiescherm van Android naar boven. Dus ik snap er niets van waarom hij nu om een pincode vraagt, zou dit kunnen omdat er een andere batterij is in gezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqAiWT4anJS2D71gqsNEAM0F1v4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLV9WmqdLCj8tfD3MaJWaDtJ.jpg?f=fotoalbum_large

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

pm31 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:48:
Mijn batterij was kapot gegaan, ondertussen heb ik een Xperia 5ii gekocht, maar een vriend van mij wilde wel de batterij vervangen. Ik heb de telefoon gereset en hij heeft de telefoon meegenomen en de batterij vervangen. Maar nu met het opstarten vraagt deze om een pincode, de pincode die ik ooit gebruikte werkt niet. Iemand enig idee hoe dat kan? Toen ik de telefoon heb gereset kwam gewoon het normale installatiescherm van Android naar boven. Dus ik snap er niets van waarom hij nu om een pincode vraagt, zou dit kunnen omdat er een andere batterij is in gezet?

[Afbeelding]
Dat is de pincode van de sim die er in zit.

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 14:26
icecreamfarmer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Dat is de pincode van de sim die er in zit.
Sorry er zit ook geen sim kaartje in.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

pm31 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Sorry er zit ook geen sim kaartje in.
Dan weet ik het ook niet.
4x 0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Iemand hier ervaringen mee met alternatieven. Bij mij is mijn scherm kapot en staat er nu een verticale streep doorheen. Maar alle android toestellen zijn of mega groot of hebben problemen.
Prijs maakt mij niet eens veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Mijn telefoon werkt gelukkig nog prima, maar zit ook met een schuin oog te kijken naar wat er nu op de markt is. Ik vind het concept van compacte telefoon met goede specs tegen een redelijk prijs perfect, maar die modellen zijn altijd al schaars geweest.
Ik vind 6 inch eigenlijk te groot worden, maar de meeste zijn al groter.

Misschien komt de pricewatch: Sony Xperia 5 II Zwart het dichtst in de buurt. Toevallig (of niet?) ook een Sony. Of deze pricewatch: Sony Xperia 10 III Zwart

Misschien een handig filter? Alle telefoon met Android 11 of 12, Snapdragon 690 en hoger, gesorteerd op schermdiagonaal:
https://tweakers.net/smar...bZTsr2grXm80KJaTS-ctm37Aw

[ Voor 35% gewijzigd door Canard op 15-11-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Canard schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:35:
Mijn telefoon werkt gelukkig nog prima, maar zit ook met een schuin oog te kijken naar wat er nu op de markt is. Ik vind het concept van compacte telefoon met goede specs tegen een redelijk prijs perfect, maar die modellen zijn altijd al schaars geweest.

Misschien komt de pricewatch: Sony Xperia 5 II Zwart het dichtst in de buurt. Toevallig (of niet?) ook een Sony. Of deze pricewatch: Sony Xperia 10 III Zwart

Misschien een handig filter? Alle telefoon met Android 11 of 12, Snapdragon 690 en hoger, gesorteerd op schermdiagonaal:
Bedankt maar met 1 jaar oud zitten er maar beperkt software updates bij en die telefoons zijn erg lang wat ook niet praktisch is. De opvolger haalt het eerste nadeel weg maar is absurd geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
Canard schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:35:

Ik weet niet precies hoe vast je aan Sony zit maar ik ben na jaren Sony overgestapt op een Pixel 5, voornamelijk voor de stock en android en het kleine scherm. Ik vind het een waardige opvolger van mijn XZ2C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mantus schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet precies hoe vast je aan Sony zit maar ik ben na jaren Sony overgestapt op een Pixel 5, voornamelijk voor de stock en android en het kleine scherm. Ik vind het een waardige opvolger van mijn XZ2C.
Daar ook naar gekeken maar die heeft momenteel absurde prijzen.
Ik gok op leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
icecreamfarmer schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:29:
[...]

Daar ook naar gekeken maar die heeft momenteel absurde prijzen.
Ik gok op leveringsproblemen.
Wow ik zie het inderdaad. Bij de release was deze nog 629,- euro.. Wat bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ik ben overgestapt op de zenfone 8, behoorlijk tevreden over. Retesnel (snapdragon 888), kleine meerprijs voor 256gb, hoogte < 15cm, oled, goed geluid, dual sim. Zit standaard ook een compacte back/side-cover bij, dus alleen screenprotector erop en blijft compact.
Nadelen: geen spectaculair uiterlijk (geen nadeel voor mij) en een camera die hooguit prima is te noemen (relatief naar huidige maatstaven dan, vergeleken met de xz2c is het beter).

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tank80 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:24:
Ik ben overgestapt op de zenfone 8, behoorlijk tevreden over. Retesnel (snapdragon 888), kleine meerprijs voor 256gb, hoogte < 15cm, oled, goed geluid, dual sim. Zit standaard ook een compacte back/side-cover bij, dus alleen screenprotector erop en blijft compact.
Nadelen: geen spectaculair uiterlijk (geen nadeel voor mij) en een camera die hooguit prima is te noemen (relatief naar huidige maatstaven dan, vergeleken met de xz2c is het beter).
Die zag er interessant uit totdat ik overal over het ramdump probleem begon te lezen. Het lijkt nu een loterij te zijn geworden. Plus hij is erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

icecreamfarmer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:37:
[...]

Die zag er interessant uit totdat ik overal over het ramdump probleem begon te lezen. Het lijkt nu een loterij te zijn geworden. Plus hij is erg hoog.
Hmm, ik lees het nu ook :'( ... Fingers crossed voor mij persoonlijk, maar ik lees ook dat nieuwe met een updated moederbord worden geleverd. Hoogte is voor mij als oud xz2c gebruiker prima btw.

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tank80 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:00:
[...]

Hmm, ik lees het nu ook :'( ... Fingers crossed voor mij persoonlijk, maar ik lees ook dat nieuwe met een updated moederbord worden geleverd. Hoogte is voor mij als oud xz2c gebruiker prima btw.
In principe is hij net zo groot als ene reguliere iphone.
Waar lees je over dat geupdate moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

icecreamfarmer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:33:
[...]

In principe is hij net zo groot als ene reguliere iphone.
Waar lees je over dat geupdate moederbord?
Dacht het gelezen te hebben op https://zentalk.asus.com/, maar is een gerucht, sorry :$ .

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Vind het persoonlijk ook erg jammer.. maar die Zenfone 8 (5.9") lijkt er idd. dicht bij in de buurt te komen.
Nu zijn de 21:9 schermen niet zo vervelend vind ik zelf, met dezelfde schermbreedte als een XZ2c (18:9-scherm) zou een 21:9-scherm op 5.7" uitkomen. En 64x148mm voor de gehele telefoon (uitgaande van bezels van de 5 III).. even hoog als de Zenfone (20:9-scherm), iets smaller (even breed als de 5.4" iPhone 13 mini).

Pff dromen mag... Xperia 5 IV compact :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanaldo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 22:46
Zijn er nog mensen die de Sony Xperia XZ2 Compact in gebruik hebben?
Naar tevredenheid?

Ik merk bij sommige apps, vooral microsoft outlook en microsoft teams, dat deze non-responsive worden als ik ze start, secondenlang, soms start de app opnieuw, daarna weer non-responsive en daarna werkt alles wel weer naar behoren.
Het is voor mij niet duidelijk of dit nu tekort aan werkgeheugen of beperkte processor snelheid is (of nog iets anders maar ik zou niet weten wat). Ik zou denken het eerste maar als ik zie dat de nieuwste topmodellen smartphones max 6 gb RAM hebben tov van de 4 gb in mijn sony dan zou het daar toch niet aan moeten liggen, iemand een idee? Ik draai gewoon Android 10.

Eigenlijk zou ik nog een jaar of twee verder willen met dit toestel. Als ik kijk naar iets nieuws / beters zijn de prijzen nogal hoog terwijl het juist lastig is om een compact toestel te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puffino
  • Niet online
Heerlijk toestel. Snel, degelijk, klein (of liever: handzaam). Heb alleen problemen met KPN. De telefoon staat op VoLTE ingesteld (kun je niet veranderen, zucht), betekent dat als er geen 4G is je niet gebeld kan worden. En je krijgt nooit een notificatie dat iemand je probeerde te bellen. Heel irritant, onbetrouwbaar. Maar bellen, daar hebben we de smartphone niet voor ;-)

Maar verder, fijn ding!

Ik draai geen Teams, noch Outlook trouwens. Dat doe ik wel op mijn werk-telefoon. Draait daarop uitstekend. (Samsung A52 Enterprise)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
roanaldo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:49:
Zijn er nog mensen die de Sony Xperia XZ2 Compact in gebruik hebben?
Naar tevredenheid?

Ik merk bij sommige apps, vooral microsoft outlook en microsoft teams, dat deze non-responsive worden als ik ze start, secondenlang, soms start de app opnieuw, daarna weer non-responsive en daarna werkt alles wel weer naar behoren.
Het is voor mij niet duidelijk of dit nu tekort aan werkgeheugen of beperkte processor snelheid is (of nog iets anders maar ik zou niet weten wat). Ik zou denken het eerste maar als ik zie dat de nieuwste topmodellen smartphones max 6 gb RAM hebben tov van de 4 gb in mijn sony dan zou het daar toch niet aan moeten liggen, iemand een idee? Ik draai gewoon Android 10.

Eigenlijk zou ik nog een jaar of twee verder willen met dit toestel. Als ik kijk naar iets nieuws / beters zijn de prijzen nogal hoog terwijl het juist lastig is om een compact toestel te vinden.
Zelfde problemen hier, maar met veel verschillende apps. Ik kreeg deze problemen na een update van het Sony service app (weet even de naam niet precies). Echt zonde, want tot die tijd was het een heerlijk toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Na bijna 4 jaar nog steeds tevreden met mijn XZ2 compact. Nog (net) snel genoeg en de batterij houdt het bij matig gebruik nog steeds 2 dagen vol. Doorgaans gebruik ik een telefoon tot hij van ellende uit elkaar valt. Maar wat nu ook meespeelt is dat ik geen directe vervanger zie. Ik ben geen fan van de ultra-wide bioscoop scherm verhouding van de huidige Sony's.

Waar ik de laatste tijd wel steeds vaker last van heb is dat het touchscreen niet meer reageert. Ik moet de telefoon dan even snel vergrendelijn en ontgrendelen, en dan reageert het scherm weer. Irritant, maar nog net niet irritant genoeg om de telefoon te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Dat het scherm niet goed reageerde was bij mij ook het geval.
Ik heb me tot mijn spijt wel een nieuwe smartphone MOETEN kopen want ik kreeg plots een constante Sim-fout en kon niet meer telefoneren 😕
Anderzijds bevalt mijn nieuwe Samsung zeer goed!
En ik gebruik nog dezelfde Sim 😉
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen