chrpmm schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Ik ken er niet al te veel van (op ooit een poging met een xperia mini na) maar voor mij is dat nu geen optie denk ik. Er staat ook een google business account op en die werkt niet als het toestel geroot is.
Ah, sweet memories

Ik had ook ooit een hele fijne Xperia Mini, had er zelfs een lanyard aan zitten maar na een feestje is die bij een tankstation uit de auto gevallen en toen ik daar een uurtje later terugkwam om te vragen of ze dat ding gevonden hadden was er geen spoor meer van te ontdekken en weigerde men camerabeelden na te kijken

Daarna dus de Arc S. Beide draaiden CM en diezelfde developers van toen houden zich nu nog steeds bezig met de ontwikkeling van LineageOS op Xperia.
Ben zelf ook altijd fan geweest van wat kleinere telefoons, na zo'n knoeperd van een een
Nokia 101.
Voor die Xperia Mini (2010) had ik een Ericsson GA628 (1996) en een T18s (1999), allemaal lekker compact.
Je hou op XDA eens kunnen vragen hoe een zakelijk Google gebeuren draait op zo'n rom. Ik merk zelf geen problemen met custom roms maar mijn apps zijn ook niet zo specifiek. Root is tegenwoordig prima te verbergen, iig Magisk maar je hoeft een custom rom natuurlijk niet te rooten. Rooten is een optionele extra handeling. Dat het vaak wel gebeurt is evident maar een custom rom staat niet gelijk aan een rooted device. Zelf flash ik er bijvoorbeeld geen Google services op maar genoeg mensen die dat wel doen. Wil je root i.c.m. iets als bijvoorbeeld MicroG dan verwacht ik wel dat een Google business account gaat lopen sputteren.
[
Voor 8% gewijzigd door
PalingDrone op 22-10-2020 15:18
]