Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47
Card Nox schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 06:50:
@Dxue, heb je er een screen protector opzitten? Wellicht zit daar het probleem..
nope, ik gebruik hem 'naakt'. op wat krassen na op de hoeken, kan die het goed hebben. maar misschien heeft 1 van de vele vallen toch meer interne schade achtergelaten dan dat je op het eerste gezicht kan zien...

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspell
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 23:07
Dxue schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:17:
[...]

nope, ik gebruik hem 'naakt'. op wat krassen na op de hoeken, kan die het goed hebben. maar misschien heeft 1 van de vele vallen toch meer interne schade achtergelaten dan dat je op het eerste gezicht kan zien...
Hier ben ik er amper zuinig op, maar gezien de solide backcover denk ik dat hij daar op gebouwd moet zijn.

Vreemd dat het vooral na Android 9 is gekomen voor mijn gevoel.

Aangezien Sony ook nu niet met een nieuw compact toestel komt is het wel vrij zuur. (Het formaat is het mij juist om te doen).

De S10e komt voor mijn gevoel nog het meest aan formaat in de beste richting. Maar er zit nogal een prijsverschil in de compacte Sony series en de Samsung serie.

En dit probleem is voor mijn gevoel toch echt een software gerelateerd probleem.

Ergens heb ik geen behoefte om hem een hard reset te geven, geeft veel andere acties benodigd. Tijd & inrichting komt dan weer naar voren. De vraag is, lost dit het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Diederik schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:52:
Ik heb een nogal irritant/vaag probleem met dit toestel.

Het gaat dan om gebeld worden, met enige regelmaat krijgt degene die mij belt "deze mobiele telefoon is niet bereikbaar".

Uitbellen kan ik altijd.

Het probleem lijkt erger te zijn wanneer ik VoLTE aan heb staan, maar VoLTE uitzetten is geen garantie om bereikbaar te zijn.

Direct na een herstart van het toestel ben ik meestal wel bereikbaar.

Abonnement via Telfort en ik woon in regio Den Haag, met goed bereik.

Heeft iemand gelijkwaardige problemen? En of een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden.
Inmiddels is mijn toestel 2x bij de reparateur geweest, en nu voor de 3e en laatste keer onderweg.

Gekocht bij Coolblue, zij willen de reparateur 3 kansen geven, en komen daarna (bij geen oplossing) met een alternatief.

Gebruik nu tijdelijk een Nokia 2.2 (want goedkoop) en die is traaaaaag.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb inmiddels ook zo'n anderhalf jaar de xz2 compact, zonder grote problemen. Wel al een paar USB c naar 3.5mm jack versleten.

Helaas is nu mijn USB c poort versleten, de oplader valt er geregeld uit en ook mijn oortjes doen het slecht. Weet iemand of dit onder de garantie zou vallen?

Daarnaast heb ik sinds gister dat het sleep menu van boven heel vaak naar onder komt bij gewone aanrakingen ergens anders op het scherm. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruik geen screen protector o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
HTCHolland schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:15:
Ik heb inmiddels ook zo'n anderhalf jaar de xz2 compact, zonder grote problemen. Wel al een paar USB c naar 3.5mm jack versleten.

Helaas is nu mijn USB c poort versleten, de oplader valt er geregeld uit en ook mijn oortjes doen het slecht. Weet iemand of dit onder de garantie zou vallen?

Daarnaast heb ik sinds gister dat het sleep menu van boven heel vaak naar onder komt bij gewone aanrakingen ergens anders op het scherm. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik gebruik geen screen protector o.i.d.
Dat had ik ook, bleek dat er giga veel stof + pluisjes in dat ding komt en blijft hangen.
Ik heb enkele maanden geleden eens een uur bezig geweest om met een opgengevouwen nietje alles eruit te halen en toen werkte het weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
RobbertDs1 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:15:
[...]

Dat had ik ook, bleek dat er giga veel stof + pluisjes in dat ding komt en blijft hangen.
Ik heb enkele maanden geleden eens een uur bezig geweest om met een opgengevouwen nietje alles eruit te halen en toen werkte het weer als nieuw.
Ik heb er (helaas) geen pluisjes in zitten.
Dus daar is het probleem niet mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@HTCHolland, helaas geen oplossing voor.

Heb de telefoon nu ook 1,5j en geen problemen. Krijg morgen echter wel een S10e geleverd. Ben benieuwd hoe dat bevalt, beslis ik daarna of ik overstap of niet... Hoofdreden is eigenlijk de kwaliteit van de camera, deze vind ik ondermaats (in vergelijking tot de Pocophone F1 van de vriendin).

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gebruik in het thuisnetwerk een Pi Hole om zo advertenties te blokkeren. Helaas worden bij de XZ2 compact de advertenties niet geblokkeerd. Blijkbaar wordt niet de DNS gebruikt die in de router is opgegeven. Hebben meer mensen hier last van? Is er wat aan te doen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De laatste dagen veel gezeur van de voorgeïnstalleerde, niet te verwijderen, AVG antivirus. Of ik wil upgraden naar de betaalde variant. Is er misschien toch een truc om dit irritante ding eraf te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@Verwijderd, ik heb die App niet. Heb je hem al gedisabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Henk007 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:04:
De laatste dagen veel gezeur van de voorgeïnstalleerde, niet te verwijderen, AVG antivirus. Of ik wil upgraden naar de betaalde variant. Is er misschien toch een truc om dit irritante ding eraf te gooien?
Je kan hem bij het app-overzicht disablen. Dan komt hij ook niet meer in het app-overzicht te staan.

Waar ik tegenaan loopt: de Google Play apps willen niet updaten of installeren. Het enige wat helpt is handmatig Google Play uitzetten, de cache legen, en verwijderen naar de oorspronkelijke versie. Dan vervolgens weer aanzetten. Af en toe kan ik de apps dan updaten. Is dit een bekend fenomeen bij dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13
Is er iemand die de hybrid SIM + SD hack heeft uitgevoerd? De tray van de XZ2 compact lijkt omgekeerd gebruikt te worden dan de voorbeeldvideo's waarbij de toleratie voor extra dikte dus kleiner lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rukapul schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:11:
Is er iemand die de hybrid SIM + SD hack heeft uitgevoerd? De tray van de XZ2 compact lijkt omgekeerd gebruikt te worden dan de voorbeeldvideo's waarbij de toleratie voor extra dikte dus kleiner lijkt.
Blijkbaar niet :(

SIM kaart ontmanteld en op SD kaart gelijmd. Helaas wordt alsnog maar één van beide gedetecteerd.

Al met al een duur SIM kaartje geworden :+ Dat kan ook zonder snelle 256GB :P

Standaard herkent hij de SIM en niet de SD tenzij ik die afplak.

edit:
Blijkbaar moet de build.prop iets aangepast worden. Dat vereist echter root wat weer unlock van de bootloader vereist wat als consequentie heeft dat bepaalde functionaliteit verdwijnt (wissen van TA). Dat laatste is nu niet wenselijk en dus is het wachten op een temproot methode of een methode om de TA te backuppen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
_Diederik schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:34:
[...]

Inmiddels is mijn toestel 2x bij de reparateur geweest, en nu voor de 3e en laatste keer onderweg.

Gekocht bij Coolblue, zij willen de reparateur 3 kansen geven, en komen daarna (bij geen oplossing) met een alternatief.

Gebruik nu tijdelijk een Nokia 2.2 (want goedkoop) en die is traaaaaag.
Mijn probleem met de XZ2 was dat ik na een aantal uren of (gemiste) gesprekken niet meer gebeld kon worden en ook geen SMS ontving. Heeft allemaal meer dan een jaar goed gewerkt, maar had ineens problemen. Mijn vermoeden is dat dit aan de dual sim functionaliteit ligt.

Toestel is via Coolblue 3x bij het reparatiecentrum geweest.

1e keer: software update uitgevoerd
2e keer: onderdelen vervangen
3e keer: software update uitgevoerd

Het probleem bleef er helaas in zitten, uiteindelijk via Coolblue het oorspronkelijke aankoopbedrag teruggekregen als shoptegoed.

Op zich goed opgelost, maar ik vind het zeer teleurstellend, dat het reparatiecentrum (geen idee welke) het probleem niet kon verhelpen. Daardoor een beetje mijn vertrouwen kwijt in Sony.

Sinds gisteren een Pixel 3a in bezit, hopelijk heb ik daar langer plezier van.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
Heuj, net vanochtend Android 10 (versie 52.1.A.0.532) binnengekregen en geïnstalleerd. Telefoon voelt direct snappier aan. Al zal ik binnenkort wel nog mogelijk een factory reset uitvoeren, omdat er af en toe wat aparte dingen gebeuren:
-scherm valt uit maar touchscreen bleef het doen, dus kon op de tast nog een reboot doen (1x voorgekomen)
-touchscreen registreert mijn vingers niet goed, dus zit ik ergens in het midden, komt opeens het pull-down menu naar beneden
-soms lijkt de telefoon 'te hangen'. Na paar minuten weg leggen reageert hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Hier ook zojuist Android 10 update geïnstalleerd. Maar helaas bevat deze lang niet alle nieuwe features, waaronder dus niet de nieuwe gestures navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

mathman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:15:
Heuj, net vanochtend Android 10 (versie 52.1.A.0.532) binnengekregen en geïnstalleerd. Telefoon voelt direct snappier aan. Al zal ik binnenkort wel nog mogelijk een factory reset uitvoeren, omdat er af en toe wat aparte dingen gebeuren:
-scherm valt uit maar touchscreen bleef het doen, dus kon op de tast nog een reboot doen (1x voorgekomen)
-touchscreen registreert mijn vingers niet goed, dus zit ik ergens in het midden, komt opeens het pull-down menu naar beneden
-soms lijkt de telefoon 'te hangen'. Na paar minuten weg leggen reageert hij weer.
Hier net ook binnen. Was een onverwachtse verrassing dacht dat het een security update was. Ergens te vinden wat er verbeterd is?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08

Tacoos

i am i

OOk hier vanmorgen de update gedraaid. Ging probleemloos!
De laatste tijd had ik twee irritante issues die nu hopelijk voorbij zijn:

1. bellen lukt niet; dwz dat na in ingeven nummer en op bel toets drukken er geen beltoon komt en geen verbinding ontstaat met de ontvanger, terwijl de telefoon vlgs het scherm wel aan het bellen is. Soms ging de telefoon na heel lang wachten toch nog bellen, vaak echter niet. Een reboot loste dit meestal op.

2. tijdens bedienen, met name bij scrollen, wordt ongevraagd het pull down menu omlaag getrokken, ook als ik niet in de buurt van de bovenzijde aan het swipen was. Is na een reboot opgelost

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tacoos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:09:
OOk hier vanmorgen de update gedraaid. Ging probleemloos!
De laatste tijd had ik twee irritante issues die nu hopelijk voorbij zijn:

1. bellen lukt niet; dwz dat na in ingeven nummer en op bel toets drukken er geen beltoon komt en geen verbinding ontstaat met de ontvanger, terwijl de telefoon vlgs het scherm wel aan het bellen is. Soms ging de telefoon na heel lang wachten toch nog bellen, vaak echter niet. Een reboot loste dit meestal op.

2. tijdens bedienen, met name bij scrollen, wordt ongevraagd het pull down menu omlaag getrokken, ook als ik niet in de buurt van de bovenzijde aan het swipen was. Is na een reboot opgelost
Bij mij stopte de gps er af en toe mee. Hij ziet wel satellieten maar weigert een fix te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 22:49
Na de update lijkt bij mij de vingerafdruk scanner een heel stuk slechter te werken. Ook na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik ben nog weinig problemen tegen gekomen. Alleen dat een bepaalde app niet meer werkt.

Heeft iemand toevallig een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvanraaij
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 17:21
Vanochtend een update gehad. Sindsdien ben ik alle telefoonnummers kwijt bij mijn contacten. Ik synchroniseer vanuit een outlook account. In de cloud staan de nummers nog wel.
Meer mensen problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Timminator schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:44:
Na de update lijkt bij mij de vingerafdruk scanner een heel stuk slechter te werken. Ook na een reboot.
Herkenbaar. Als de telefoon uit staat moet ik nu ook eerst het scherm aanzetten voordat ik kan unlocken met vingerafdruk. Dat was voorheen niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Behalve dat het meldingen scherm ietsjes anders uitziet en de symbolen voor de/activeren van wifif/bleutooth en alle andere nu wat beter zichtbaar zijn in het dropdown menu, is me niet veel verschil opgevallen tussen android 9 en 10 Ja, het uitschakelmenu bevat een extra knop (noodgeval).
Is er ergens een lijst van de verschillen en bijwerkingen?

Een app die niet werkt heb ik nog niet gevonden, GPS werkt perfect, contacten zijn er nog allemaal en worden bij het (her)opstarten blijkbaar telkens opnieuw gesynchroniseerd. Vreemd, voorheen toch niet?
ook heb ik al een paar keer gemerkt dat ik ook eerst de aan/uit moet beroeren omdat het scherm met vingerafdruk niet activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
@sjokoboj onder andere de donkere modus is nieuw. Digitaal welzijn en ouderlijk toezicht volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

icecreamfarmer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:16:
[...]
Bij mij stopte de gps er af en toe mee. Hij ziet wel satellieten maar weigert een fix te hebben.
Defect GPS was de reden om mijn Z3c de deur uit te doen. Dat was ook een zwak punt van dat toestel.
Bij mijn XZ2c nog geen problemen daarmee.
majoh schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:55:
Ik ben nog weinig problemen tegen gekomen. Alleen dat een bepaalde app niet meer werkt.

Heeft iemand toevallig een changelog?
Ik heb 't idee dat Sony het niet zo belangrijk vindt changelogs met ons te delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tacoos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Defect GPS was de reden om mijn Z3c de deur uit te doen. Dat was ook een zwak punt van dat toestel.
Bij mijn XZ2c nog geen problemen daarmee.

[...]

Ik heb 't idee dat Sony het niet zo belangrijk vindt changelogs met ons te delen...
Het aparte is dat het wel allemaal werkt maar er maar geen fix lijkt te komen.
Na een restart werkt alles weer.

Overigens wel nu problemen met de vingerafdrukscanner welke niet meer reageert tenzij ik de aan/uit knop eerst gebruik.
En dat hij mijn wallpaper te ver naar linksonder laadt zodat hij er een paar seconden over doet om goed te schuiven. Ziet er erg apart uit.

[ Voor 21% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-01-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:25
Vingerafdruk doet het bij mij nog wel gewoon goed. Verder nog geen dingen tegen gekomen die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Mijn ervaringen met de update:
- de vingerafdrukscanner is een stuk trager geworden. Ik was juist erg gecharmeerd over de snelheid van de scanner. Erg jammer dat het nu zo traag is geworden.
- het "aanraakgeluid" is veranderd naar een doffere tik. Naar mijn mening prettiger.
- ik kan nog steeds geen updates of apps uit de playstore installeren zonder dat ik de Store verwijder en de sd kaart uitwerk. Belachelijk.
- het kompas moet ik nog proberen. Deze was altijd onbruikbaar. Ik hoop dat deze gefixt is.
- de knop met instellingen ontbreekt wanneer ik bovenin het scherm naar beneden swipe. Deze stond altijd naast Wifi en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wcduck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:08:
Mijn ervaringen met de update:
1- de vingerafdrukscanner is een stuk trager geworden. Ik was juist erg gecharmeerd over de snelheid van de scanner. Erg jammer dat het nu zo traag is geworden.
2- het "aanraakgeluid" is veranderd naar een doffere tik. Naar mijn mening prettiger.
3- ik kan nog steeds geen updates of apps uit de playstore installeren zonder dat ik de Store verwijder en de sd kaart uitwerk. Belachelijk.
4- het kompas moet ik nog proberen. Deze was altijd onbruikbaar. Ik hoop dat deze gefixt is.
5- de knop met instellingen ontbreekt wanneer ik bovenin het scherm naar beneden swipe. Deze stond altijd naast Wifi en bluetooth.
1 Ervaar ik ook maar dat lijkt meer een soort toestelbeveiliging te zijn.
2 Geen idee.
3 Geen last van
4 Niet getest maar herkenbaar idd. Kompas was onbruikbaar.
5 Die is nu naar beneden verplaatst moet nu het hele menu uitklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
wcduck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:08:

- het kompas moet ik nog proberen. Deze was altijd onbruikbaar. Ik hoop dat deze gefixt is.
Oh is dit een fundamenteel probleem van dit toestel? Ik dacht altijd dat mijn bookcover case (met magnetiche sluiting) de zaak saboteerde. Ik heb nog nooit zonder case getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Henk007 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Oh is dit een fundamenteel probleem van dit toestel? Ik dacht altijd dat mijn bookcover case (met magnetiche sluiting) de zaak saboteerde. Ik heb nog nooit zonder case getest.
Zit er uberhaupt wel een magnetometer / compass in? Ik zie het niet bij de specificaties staan.

Eenvoudig te testen door met een magneet langs het toestel te bewegen.

Zonder zo'n sensor wordt een kompas middels GPS gesimuleerd, maar dat werkt niet fatsoenlijk op lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:43:
[...]

Zit er uberhaupt wel een magnetometer / compass in? Ik zie het niet bij de specificaties staan.

Eenvoudig te testen door met een magneet langs het toestel te bewegen.

Zonder zo'n sensor wordt een kompas middels GPS gesimuleerd, maar dat werkt niet fatsoenlijk op lage snelheid.
Even hiernaar bellen:
*#*#7378423#*#*
Vervolgens kan je het kompas testen. Wanneer je er een magneet bij houdt dan verandert de waarde snel. Hij is erg gevoelig voor metalen/magneten in de buurt. In praktijk betekent dit dat het kompas volkomen onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Het aparte is dat het wel allemaal werkt maar er maar geen fix lijkt te komen.
Na een restart werkt alles weer.

Overigens wel nu problemen met de vingerafdrukscanner welke niet meer reageert tenzij ik de aan/uit knop eerst gebruik.
En dat hij mijn wallpaper te ver naar linksonder laadt zodat hij er een paar seconden over doet om goed te schuiven. Ziet er erg apart uit.
Na een standaard wallpaper te hebben ingesteld ben ik erachter wat de reden is.Ik wilde de oude terugplaatsen maar die moet tegenwoordig vierkant ipv rechthoekig zijn. Ik denk dat hij daar op bokt. Tevens ben ik veel systeemapps als bestandsbeheer kwijt en heb ik 5 apps welke hernoemt zijn naar google system update.
Alleen geen idee welke dat zijn of waren.

Het zou fijn zijn als Sony hier wat meer duidelijkheid over had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Die 5 'google system update' apps heb ik ook even gehad, maar zijn nu verdwenen. Toen waren de apps ook ineens anders geschikt. Plots had ik ook een extra tabblad vol met apps en ik kon echt niet zeggen welke er bij waren gekomen. Nu is alles terug normaal. Na een extra herstart.
Misschien gewoon ook eens herstarten?

Vingerafdruk scanner werkt soms wel, soms niet, om het scherm te openen. Ik weet niet waarom, ik kan er geen duidelijke oorzaak van vinden. Ontwaakt het scherm bij het oprapen van de XZ2C en is dan de sensor actief? Is er een andere reden,? Is de sensor inactief voor energiebesparing? Wie zal het zeggen?

Verder heb ik zeker 14 dagen geen enkele app update gekregen, Plots de dag voor de grote update naar 10 kreeg ik terug updates binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Ik heb maar 1 probleem:
Ik gebruik(te) een app, Schwung, die fietsers moet helpen sneller groen te krijgen bij stoplichten.
Schwung wordt actief als de telefoon/app merkt dat je aan het fietsen bent.
Sinds de update naar 10 werd Schwung geactiveerd bij elke beweging van de telefoon, ook als ik de telefoon rustig oppak van tafel of zo. Waarschijnlijk hierdoor was batterij verbruik ook tamelijk hoog.
Ik heb de app nu verwijderd en ga batterij verbruik ff monitoren, daarna misschien de app nog eens terugzetten en kijken of het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

sjokoboj schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:52:
Die 5 'google system update' apps heb ik ook even gehad, maar zijn nu verdwenen. Toen waren de apps ook ineens anders geschikt. Plots had ik ook een extra tabblad vol met apps en ik kon echt niet zeggen welke er bij waren gekomen. Nu is alles terug normaal. Na een extra herstart.
Misschien gewoon ook eens herstarten?

Vingerafdruk scanner werkt soms wel, soms niet, om het scherm te openen. Ik weet niet waarom, ik kan er geen duidelijke oorzaak van vinden. Ontwaakt het scherm bij het oprapen van de XZ2C en is dan de sensor actief? Is er een andere reden,? Is de sensor inactief voor energiebesparing? Wie zal het zeggen?

Verder heb ik zeker 14 dagen geen enkele app update gekregen, Plots de dag voor de grote update naar 10 kreeg ik terug updates binnen.
Systeem nu 3x herstart maar die apps blijven staan.
Wallpaper probleem wel opgelost.

Nu nog een keer herstart maar zijn nu wel weg. Sommige sony apps zoals lounge werken daarentegen niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-01-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Is het maar een indruk of ervaren anderen dit ook?
Wanneer ik alle openstaande apps afsluit, dan het scherm uitzet en na een tijdje terug inschakel, staan de apps er terug, en soms (?) ook apps die ik al eerder had uitgeschakeld.
Verbeeld ik me dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:05
Nu ook al enkele dagen de upgrade in gebruik en het enige wat ik herken van de geposte ervaringen is de iets tragere vingerafdrukscanner. Hij doet het wel elke keer prima.

Bij mij lijkt het kompas (via gps essentials app) accuraat te werken.

En darkmode is idd zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik kan een paar maanden niet gebeld worden. Of t lukt mensen pas na een paar keer bellen. Volgens tele2 ligt t aan sony en moet ik hun hebben, sony zegt dat t bij tele2 ligt. En dat ze aan t "onderhandelen???" Zijn met elkaar en ze hebben geen idee hoe lang t nog kan duren. Iemand met een oplossing? Ik heb factory reset, netwerk reset etc al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 13:55
Undercovert schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:30:
Ik kan een paar maanden niet gebeld worden. Of t lukt mensen pas na een paar keer bellen. Volgens tele2 ligt t aan sony en moet ik hun hebben, sony zegt dat t bij tele2 ligt. En dat ze aan t "onderhandelen???" Zijn met elkaar en ze hebben geen idee hoe lang t nog kan duren. Iemand met een oplossing? Ik heb factory reset, netwerk reset etc al geprobeerd
Dit probleem heb ik helaas ook vaker gehad met dit toestel in combinatie met Tele2.
In het verleden hielp het om de simkaart opnieuw te plaatsen. Wellicht helpt dit?

Bij mij werkt deze workaround echter niet meer sinds de update naar Android 10...
Ik kan gewoon internetten, sms verzenden en ontvangen en uitbellen maar inkomende oproepen krijg ik niet te zien...

Wanneer iemand mij belt zie ik wel dat mijn telefoon de verbinding met 4G verbreekt dus hij doet wel iets. Degene die belt hoort het toestel niet overgaan en krijgt na een tijdje de voicemail. Ik krijg vervolgens weer geen bericht dat ik een gemiste oproep op voicemail heb :?
Bellen via 4G uit zetten maakt geen verschil.

Meer met deze of soortgelijk problemen sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47
Suugie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Dit probleem heb ik helaas ook vaker gehad met dit toestel in combinatie met Tele2.
In het verleden hielp het om de simkaart opnieuw te plaatsen. Wellicht helpt dit?

Bij mij werkt deze workaround echter niet meer sinds de update naar Android 10...
Ik kan gewoon internetten, sms verzenden en ontvangen en uitbellen maar inkomende oproepen krijg ik niet te zien...

Wanneer iemand mij belt zie ik wel dat mijn telefoon de verbinding met 4G verbreekt dus hij doet wel iets. Degene die belt hoort het toestel niet overgaan en krijgt na een tijdje de voicemail. Ik krijg vervolgens weer geen bericht dat ik een gemiste oproep op voicemail heb :?

probleem ken ik, maar heb ik alleen gehad tijdens de launch. nieuwe simkaart, factory reset, software reset, 2x terug naar de fabrikant. hielp allemaal niet. 3x naar de fabrikant en geen idee wat ze hebben gedaan, maar toen werkte het ineens wel goed.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Ik heb die 5 Google System Update icoontje maar in een apart mapje gezet.. Ik kom er niet van af.

Bij mij loopt sinds de update het tekstvak trouwens ook regelmatig vast tijdens het typen van commentaar op websites, zoals Reddit of Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Pikoe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:39:
Ik heb die 5 Google System Update icoontje maar in een apart mapje gezet.. Ik kom er niet van af.

Bij mij loopt sinds de update het tekstvak trouwens ook regelmatig vast tijdens het typen van commentaar op websites, zoals Reddit of Tweakers.
Bij mij waren die weg na een reboot, ik neem aan dat je dat probeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:44:
[...]

Bij mij waren die weg na een reboot, ik neem aan dat je dat probeerde
Als ik boot gaat mijn mapje wel weg maar zijn de iconen weer terug...

Moet zeggen dat ik voornamelijk geïrriteerd raak door het vastlopen van het tekstvak. Wat pas weer opnieuw laadt als ik er dubbel in klik ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Pikoe schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:39:

In welke browser? In allemaal of alleen in één browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Henk007 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:58:
[...]

In welke browser? In allemaal of alleen in één browser
Ik gebruik Chrome. Zal eens een ander downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
Lees hier ook van tele2 gebruikers waarbij sinds de update inkomende oproepen via voLTE niet binnen komen en het toestel valt ook niet terug op een alternatief. Blijkbaar treft het toch meer mensen.

Heb ook het idee dat mijn beeldscherm veel sneller uit gaat bij geen interactie, maar dat het de ene keer sneller gebeurd dan de andere keer. Merk steeds meer gekke dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Sinds de update werkelijk waar nergens last van. Behalve 1 app, die niet compatible was met Android 10. Dus lag aan de app, niet Sony.

Ik typ dit nu in het textvak. Mijn 5 icoontjes die hinderlijk in de weg stonden zijn met reboot weg.

Vingerafdruk gaat zoals vroeger.

Ik mis alleen de mogelijkheid om de Android 10 navigatie aan te zetten. Jammer dat die niet in de launcher van Sony zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Suugie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Ik zal eens kijken met een andere simkaart idd. Alleen heb ik op deze een abbo en dan word t weer allemaal zo'n gedoe haha. Als ik gebeld word zie ik dat bovenin alle balkjes opeens weg zijn en dan lukt t dus niet, zodra ze ophangen komen ze weer terug, erg vreemd.

Toen ik Tele2 belde en mn toestel noemde zeiden ze gelijk dat t een bekend probleem is sinds die laatste update. (Alleen heb ik t al langer dus). Je kan Sony bellen en vragen of ze je toestel een versie terug kunnen zetten tot het opgelost is werd mij verteld.

Edit: en die 5 systeem icoontjes waren bij mij ook weg na een reboot of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
Undercovert schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Ik zal eens kijken met een andere simkaart idd. Alleen heb ik op deze een abbo en dan word t weer allemaal zo'n gedoe haha. Als ik gebeld word zie ik dat bovenin alle balkjes opeens weg zijn en dan lukt t dus niet, zodra ze ophangen komen ze weer terug, erg vreemd.

Toen ik Tele2 belde en mn toestel noemde zeiden ze gelijk dat t een bekend probleem is sinds die laatste update. (Alleen heb ik t al langer dus). Je kan Sony bellen en vragen of ze je toestel een versie terug kunnen zetten tot het opgelost is werd mij verteld.

Edit: en die 5 systeem icoontjes waren bij mij ook weg na een reboot of 2
Ik heb nu 4G uit gezet en enkel 3G aan staan en kan weer gebeld worden. Geen oplossing maar voor nu wel een werkbare workaround om in ieder geval bereikbaar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Suugie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Ik heb nu 4G uit gezet en enkel 3G aan staan en kan weer gebeld worden. Geen oplossing maar voor nu wel een werkbare workaround om in ieder geval bereikbaar te blijven.
Dit werkt voor mij ook, dankjewel. Ik laat t maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:03
Suugie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Ook hier sinds de update last dat ik niet meer te bereiken ben, idd met combinatie Tele2.
Super bedankt voor deze workaround voor nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Die update heeft wel het een en ander gesloopt zeg, pffff, intern kompas wat compleet ballistic gaat als 3 meter verderop een spijker ligt, chrome updates die blijven hangen, adressenboek wat leeg werd, toen weer vol en nu staan alle namen er dubbel in....
Dat allemaal terwijl een paar herstarts weinig verbeterd hebben, oja en een GPS die raar doet plus een accu die zichzelf in recordtijd leegslurpt.

Nadat dit gefixt is mag Sony zich verder gewoon gaan bezighouden met securityupdates, dat gng altijd wel goed, deze stap naar 10 had niet gehoeven van mij.

Zal het ff aanzien maar als dit niet snel gefixt wordt ga ik mij maar eens verdiepen in Lineage voor deze telefoon, heb op een oude Xiaomi met Lineage nog nooit zulke vreemde toestanden meegemaakt na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
De 5 icoontjes zijn inmiddels verdwenen.🎉

Ik kom er net achter dat ik geen foto's kan maken. Het werkt gewoon niet. Muziek stopt ook als ik een foto probeer te maken, maar foto maken werkt überhaupt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
Foto maken werkt hier wel. Eigenlijk heb ik behalve de vingersensor geen echte klachten.
Het kompas was bij mij ook ontregeld, maar of dat een gevolg was van 10 of niet kan ik niet bevestigen. Dat is niet iets wat ik dagelijks test. Maar nu wou ik aan iemand bevestigen waar bij mij thuis het noorden is en het kompas was duidelijk verkeerd - al goed dat ik weet waar het noorden is ;) .
Ik heb dan het kompas gekalibreerd door het 2x rond elke as (er zijn er dus 3) te draaien en nu is het kompas weer juist. (ik gebruik de app GPS Status & Toolbox)

Oh, naar de donkere modus heb ik zeker een half uur gezocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sjokoboj schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:38:
Foto maken werkt hier wel. Eigenlijk heb ik behalve de vingersensor geen echte klachten.
Het kompas was bij mij ook ontregeld, maar of dat een gevolg was van 10 of niet kan ik niet bevestigen. Dat is niet iets wat ik dagelijks test. Maar nu wou ik aan iemand bevestigen waar bij mij thuis het noorden is en het kompas was duidelijk verkeerd - al goed dat ik weet waar het noorden is ;) .
Ik heb dan het kompas gekalibreerd door het 2x rond elke as (er zijn er dus 3) te draaien en nu is het kompas weer juist. (ik gebruik de app GPS Status & Toolbox)

Oh, naar de donkere modus heb ik zeker een half uur gezocht :D
Ah, goeie herinnering, was helemaal vergeten het kompas weer te calibreren.
De vorige keer deed het kompas het ook pas goed na calibratie.
Een paar 8jes draaien met de telefoon in de hand is mijn default calibratie methode. (met dezelfde app)

Edit: gewoon de calibratiemethode gebruikt en het kompas is weer stabiel :)

Waarom dit soort zaken niet ff in een popup naar voren komen bij een upgrade is mij een raadsel, kleine moeite, groot plezier,

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 11-01-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Vingerdruksensor is herkenbaar, wat trager geworden.
Maar ik heb ok het idee dat m'n batterijverbruik een stuk hoger ligt dan voorheen. Stamina modus had ik altijd aan staan en na update weer aangezet.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tjark schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:13:
Vingerdruksensor is herkenbaar, wat trager geworden.
Maar ik heb ok het idee dat m'n batterijverbruik een stuk hoger ligt dan voorheen. Stamina modus had ik altijd aan staan en na update weer aangezet.
Ik weet wel zeker dat de accuduur verkort is, waarom weet ik niet; Vandaag was de accu 15% toen ik klaar was met werk, normaal heb ik dan nog wel 40% over.
Het ligt iig niet aan de schwung app, waar ik eerder aan dacht, want die heb ik eraf gegooid.
Vanavond heb ik maar weer eens een reboot gedaan, misschien dat de accuduur morgen iets normaler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Mijn lijstje met dingen die niet werken:
- slow motion functie op camera. Doet gewoon niets. Ik kan wel opnemen met hoge fps, maar de beelden kunnen niet meer worden vertraagd achteraf.
- de accuduur is substantieel verkort. Erg spijtig. Voorheen deed ik altijd 2 dagen met een lading, en dan nog ongeveer 30% over. Nu is dat niet meer mogelijk.
- zoals eerder aangekaart: de vingerafdrukscanner is traag geworden. Dit vond ik altijd een van de sterkste punten van dit toestel. Zelfs een reden waarom ik deze telefoon verkoos boven andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:27
Ik gebruik de telefoon alleen nogmaals als mediaspeler zeg maar. Afspelen van muziek in de auto en drumstel.

- Accu gaat 2 dagen zeker mee.
- Ontgrendelen via het scherm van beneden naar boven te schuiven gaat eerst 4/5 mis daarna werkt het wel.
- Systeemappiconen na drie maal restart nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesperdoNL
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-03-2024
Mijn vriendin en ik hebben beide een Xperia XZ2 Compact. Nu heeft zij al een week of 2 de Android 10 update gehad, maar ik heb tot op heden deze update nog niet ontvangen? Kan dit ergens aan liggen of moet ik gewoon geduldig wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
DesperdoNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:29:
Mijn vriendin en ik hebben beide een Xperia XZ2 Compact. Nu heeft zij al een week of 2 de Android 10 update gehad, maar ik heb tot op heden deze update nog niet ontvangen? Kan dit ergens aan liggen of moet ik gewoon geduldig wachten?
Toevallig een provider branding sausje over je telefoon?
Je zou handmatig kunnen updaten via Xperia companion op pc of Mac.
Of gewoon rustig afwachten tot je OTA zich meldt, Sony spreidt de updates vaak over een periode om te voorkomen dat alle telefoons tegelijk de servers laten roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb nu ook al een tijdje de laatste update geïnstalleerd en op zich werkt alles wel prima, behalve 1 ding. Als ik WhatsApp berichten binnen krijg staan de meldingen niet altijd op het vergrendel scherm. Soms zie ik ze ook spontaan verdwijnen als ik mijn telefoon pak.
De meldings-led gaat wel aan, ook de tril functie, ook een badge op het WhatsApp icoon. Maar de meldingen op het vergrendelscherm werken na de update wat aparter. De berichten komen ook niet uit groepen die stil gezet zijn. (voor de update stonden de meldingen bij binnenkomst dus direct op het vergrendelscherm en bleven daar ook staan)

Meer mensen met deze ervaring? Of weet men wat de 'logica' hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Knordy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:01:
Ik heb nu ook al een tijdje de laatste update geïnstalleerd en op zich werkt alles wel prima, behalve 1 ding. Als ik WhatsApp berichten binnen krijg staan de meldingen niet altijd op het vergrendel scherm. Soms zie ik ze ook spontaan verdwijnen als ik mijn telefoon pak.
De meldings-led gaat wel aan, ook de tril functie, ook een badge op het WhatsApp icoon. Maar de meldingen op het vergrendelscherm werken na de update wat aparter. De berichten komen ook niet uit groepen die stil gezet zijn. (voor de update stonden de meldingen bij binnenkomst dus direct op het vergrendelscherm en bleven daar ook staan)

Jup, zulk gedrag zie ik bij mij sinds kort ook, heb het verder nog niet echt onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Canard schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:44:
[...]

Jup, zulk gedrag zie ik bij mij sinds kort ook, heb het verder nog niet echt onderzocht.
Heb ik ook, soms zie ik ook twee icoontjes knipperen en dan zijn ze opeens beide weg. Tot deze week weinig verdere problemen....maar laatste twee dagen is hij opeens echt een stuk trager geworden. Ook een restart werkt niet. Als voorbeeld maps en dan navigeren in het donker. Normaal was het scherm dan ook direct in de donkere modus, maar nu pas als ik de straat uit ben schiet maps pas naar de donkere modus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik had in het verleden ingesteld dat mijn contact informatie zichtbaar was op het lockscreen (bijvoorbeeld naam / e-mail adres). Toevallig viel het mij vandaag op dit dit niet meer zichtbaar is. Ik kan de optie om dit in te stellen ook nergens meer terugvinden. Mijn telefoon is ook recent geüpdatet naar Android 10. Zou het kunnen dat deze optie eruit gehaald is?
Nevermind, gevonden (Scherm > Voorkeuren schermvergrendeling).
Tijden zitten zoeken, en dan vind je het direct nadat je een bericht gepost hebt...

[ Voor 18% gewijzigd door Homer.J op 28-01-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Behalve een paar niet verwijderbare update icoontjes die na de laatste update verschenen zijn speelt hier al veel langer dat de touch echt hypersensitief is, veel te gevoelig zeker in vergelijking met andere touchscreens hier in huis.
Nou bestaat er zoiets als een handschoenmodus (waarmee je de touchscreen nog gevoeliger maakt) maar ik zoek juist andersom, dus minder gevoelig.
Je hoeft maar naar het scherm te kijken en er gebeurt al iets.
Iemand een tip om dit op te lossen/minder gevoelig te maken?
Telefoon zit in een clear TPU case, zonder screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
VFRRijder schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:25:
[...]

Heb ik ook, soms zie ik ook twee icoontjes knipperen en dan zijn ze opeens beide weg. Tot deze week weinig verdere problemen....maar laatste twee dagen is hij opeens echt een stuk trager geworden. Ook een restart werkt niet. Als voorbeeld maps en dan navigeren in het donker. Normaal was het scherm dan ook direct in de donkere modus, maar nu pas als ik de straat uit ben schiet maps pas naar de donkere modus....
Als ik 2 WhatsApp iconen zie dan gaat 1 over de ongelezen berichten en de ander over dat er een controle op nieuwe berichten is. Maar waarom de berichten op het vergrendel scherm verdwijnen is mij een raadsel. Ze verdwijnen niet altijd, maar ik heb het gedrag nog niet kunnen begrijpen, of hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
VFRRijder schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:25:
[...]

Hier ook sinds deze week echt beetje stroperig telefoon. Terwijl de update er al wat langer op staat en voor deze week nog gewoon lekker snel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Knordy schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:01:

Mogelijk heb ik iets gevonden...

Ga naar Android Instellingen - Apps en meldingen - Meldingen configureren, en daar Meldingen behouden aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Bij mij bleek Pinterest echt veel te verbruiken sinds de update >20% terwijl ik de app dan nog niet gebruikt had. Een reinstall lijkt 't voor nu te hebben verholpen.

Andere vraag: heel soms als ik usb aansluit, locked de telefoon en moet ik SONY in hoofdletter intypen om te unlocken... weet iemand hoe je dit kan uitzetten?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heeft iemand al aangedurfd de nieuwe update te installeren? Ik durf het niet meer zo goed na de vorige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik heb gisteren een factory reset gedaan, hij was echt ontzettend sloom geworden de laatste dagen en de camera app crashte ook opeens de hele tijd. Nu voelt hij iig weer goed snel aan, nog geen issues gezien, ook de dubbele icoontjes van WhatsApp heb ik nu niet meer. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Laatst online: 08:44
Stefangrp schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:29:
Heeft iemand al aangedurfd de nieuwe update te installeren? Ik durf het niet meer zo goed na de vorige
Zowel gister als vanochtend een update binnengehaald, sindsdien is alles weer zoals voorheen, geen vastlopers bij het aanzetten van bluetooth en stroperigheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
iklucas schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Zowel gister als vanochtend een update binnengehaald, sindsdien is alles weer zoals voorheen, geen vastlopers bij het aanzetten van bluetooth en stroperigheid meer.
Welk versienummer zit je nu?
Hier .532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Laatst online: 08:44
PalingDrone schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Welk versienummer zit je nu?
Hier .532
Hier ook 52.1.A.0.532, die laatste twee updates waren maar een paar megabyte, misschien zelfs minder. Ik weet niet meer zeker of die een eigen nummer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Die is toch al van even geleden? Zag wel wat Xperia apps langskomen met een update zoals News Suite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
Iemand die inmiddels alweer via VoLTE kan bellen/gebeld worden met Tele2 in combinatie met de XZ2C op Android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
iklucas schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Hier ook 52.1.A.0.532, die laatste twee updates waren maar een paar megabyte, misschien zelfs minder. Ik weet niet meer zeker of die een eigen nummer hadden.
Hier is alles weer als vanouds, batterijverbruik weer genormaliseerd, ik gok dat die laatste updates een ninjaupdate waren om iets wat goed fout zat weer recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
PalingDrone schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Hier is alles weer als vanouds, batterijverbruik weer genormaliseerd, ik gok dat die laatste updates een ninjaupdate waren om iets wat goed fout zat weer recht te zetten.
Zijn er dan kleine updates geweest? Hier ook 52.1.A.0.532 en als ik me niet vergis, was dit het buildnummer van de grote update naar 10. Daarna heb ik helemaal niks gemerkt van Sony updates. :?
Overigens is mijn beveilingsupdate die van 1 december 2019 en geeft mijn XZ2c aan volledig bijgewerkt te zijn.
De enige recente Sony updates zijn News Suite (dat ik niet eens heb geïnstalleerd), Mail, Calculator, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

majoh schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:01:
Die is toch al van even geleden? Zag wel wat Xperia apps langskomen met een update zoals News Suite...
Ik dacht dus hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Laatst online: 21-09 10:55
Update is niet te pushen, tenminste; xperia companion geeft aan dat de software up to date is.
OTA is er ook niets beschikbaar.

Is er nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Suugie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:48:
Iemand die inmiddels alweer via VoLTE kan bellen/gebeld worden met Tele2 in combinatie met de XZ2C op Android 10?
Nope, nog niet. Wacht met smart op de volgende fw update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:05
Na de Android 10 update verloor ik ongeveer 15% aan batterij gedurende de nacht zonder dat de telefoon gebruikt werd. Mijn 2 meest gebruikte apps hadden elk 8% batterij gebruikt hoewel ze niet eens opgestart waren. Ik heb nu een instelling gevonden en uitgezet waardoor het verlies verleden nacht beperkt bleef tot 4% en die apps komen niet meer in het lijstje batterijverbruikers voor.

Instellingen > Xperia assist > Slimme wisser (uitzetten).

Hopelijk is er iemand mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb het ook eens uitgezet. Ben benieuwd of het iets uitmaakt voor mij. Heb ook 'last' dat accu wat sneller leeg lijkt te lopen sinds 10. Echter heb ik geen harde cijfers om dat echt te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Inderdaad,soms vind ik 's morgens dat de batterij toch wel echt snel is gezakt.terwijl andere nachten maar 1pct wordt verbruikt.
Slimme wisser staat ingeschakeld, maar of er hiermee en verband is?
Anderzijds is de laatste weken mij geen hoog verbruik meer opgevallen. (zou er toch een update zijn geweest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:58
Hier ook problemen met de Android 10..
De telefoon is onwijs traag geworden,soms zo traag dat de camera blijft hangend andere apps, vastloopt. Toetsenbord die soms een paar seconden achterblijft op wat je typt. Accu sneller leeg. Al met al een waardeloze telefoon geworden. Restart helpt soms voor even. Hopelijk komt er snel een update. Hier de .532.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
Plint schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:32:
Hier ook problemen met de Android 10..
De telefoon is onwijs traag geworden,soms zo traag dat de camera blijft hangend andere apps, vastloopt. Toetsenbord die soms een paar seconden achterblijft op wat je typt. Accu sneller leeg. Al met al een waardeloze telefoon geworden. Restart helpt soms voor even. Hopelijk komt er snel een update. Hier de .532.
Was bij mij ook een drama, maar na een factor reset draait alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
VFRRijder schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Was bij mij ook een drama, maar na een factor reset draait alles weer goed.
Hoeveel moet je opnieuw installeren na een factory reset?
En waar draait hij nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 21-09 09:13
Plint schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Factory reset is wel een verademing. Ik zit nu op 52.1.A.0.532

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Brickman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Factory reset is wel een verademing. Ik zit nu op 52.1.A.0.532
Maar na een factory reset moet je alles opnieuw installeren, toch? Dat weerhoud mij er van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
Sangroid schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:23:
[...]

Maar na een factory reset moet je alles opnieuw installeren, toch? Dat weerhoud mij er van.
Deze week heb ik een factory reset gedaan omdat hij ook niet meer soepel liep na de recente update. Nu gaat alles weer top.

Je geïnstalleerde apps worden automatisch weer geïnstalleerd na de update. Ook heb ik een backup gemaakt van de SD card via computer, en WhatsApp via de ingebouwde Google Drive backup, en met Xperia Transfer Mobile een algemene backup.

Na de reset en restore waren veel instellingen weer terug, maar de home screen app indeling niet helaas.
Wat ik nog moest doen was o.a. ING internetbankieren ff opnieuw koppelen en de Microsoft Authenticator app voor mijn werk. Uiteraard ook weer opnieuw inloggen in sommige apps.

Toch ben ik er wel een avond ermee bezig geweest, vooral omdat het maken van backups vrij lang duurt, natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ah, bedankt voor je antwoord! Software voor het thuiswerken (Citrix) is iets wat lastig voor me gaat worden, daarvoor moet ergens naartoe en dat komt me momenteel niet uit. Dus laat ik dit even aan me voorbij gaan, jammer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Plint schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Zoals Canard aangeeft valt het best mee als je eerst een back-up maakt. Ik had het homescreen ook direct terug doordat ik Nova Launcher gebruik en daar een back-up van heb gemaakt. Ook wifi e.d. werkt gewoon (na natuurlijk de eerste keer wel aanmelden) maar de eventuele andere netwerken staan gewoon opgeslagen in je back-up.

Idd bank apps moet je opnieuw i stellen net als je mail als je iets anders gebruikt dan Gmail. Maar al met al was ik na een uurtje of 1,5 gewoon weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Oké thanks voor de uitleg !
Ik ga het overwegen :s
Ik kan me herinneren dat ze met de z3 compact ook dit grapje hadden en gelukkig na twee weken wel een goede update hadden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Nu aan het installeren:

52.1.A.0.618

Hopelijk is het toestel straks weer net zo 'snappy' als op Android 9

Battle.net || Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraziey
Zojuist 52.1.A.0.618 geïnstalleerd op mijn XZ2 Compact i.c.m. Tele2 abonnement en ik kan via 4G eindelijk weer gebeld worden als ik via mijn vaste lijn mezelf bel *O*.

Zo nog even wat testjes doen dat andere mensen mij bellen maar ik ben voorzichtig positief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
retlaw schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:17:
Nu aan het installeren:

52.1.A.0.618

Hopelijk is het toestel straks weer net zo 'snappy' als op Android 9
Ook even proberen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Na installatie voelt ie goed. Maar dat is meestal na restart. Ben benieuwd :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen