Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Cpt.Lingo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:40:
Dag allemaal,
Zijn er mensen die bij een provider(winkel) zoals T-Mobile een losse XZ2 Compact hebben gekocht?

Mijn vraag is of je dan ook een opstartschermpje met T-Mobile logo hebt en zo'n irritant riedeltje. Noem me een pietlut, maar dat is voor mij echt een dealbreaker :) Hartelijk dank!
Dat had ik ook op mijn s6 indertijd, ik heb er toen een standaard ROM op gezet. Maar ik kan mij voorstellen dat je liever een niet aangepast toestel wilt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 16:09
Tacoos schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Ben best blij met de WH1000mx2, maar vandaag heb ik last van het volgende issue:

Om de zoveel tijd wordt de muziek gestopt omdat google tussendoor komt: 'google is listening' 'say ok google'
Terwijl ik er niet om vraag.
Zelf maak ik ook geen geluid op dat moment, misschien een collega, maar dat hoor ik dan weer niet door de noise cancelling, maar ik wil ook niet dat mijn telefoon naar mijn collega's luistert :9

XZ2 Compact met WH1000mx2 en spotify aan
Hier ook. Gebeurd niet vaak, maar eens in de twee drie dagen zeker wel. Zelfs tijdens het browser of netflixen. Jammer van de vele kinderziektes waaronder het gebrekkige 4k opnemen. Geeft echt het gevoel alsof we maar een beta tester zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
@Whoohoo ik heb contact gehad met Sony en ze raden aan een software reparatie uit te voeren. Vermoedelijk wordt het veroorzaakt doordat een update niet helemaal goed is gegaan. Ik ga dat dit weekend eens rustig bekijken en uitvoeren en laat je weten wat mijn ervaring is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47
bachhimself schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:42:
@Whoohoo ik heb contact gehad met Sony en ze raden aan een software reparatie uit te voeren. Vermoedelijk wordt het veroorzaakt doordat een update niet helemaal goed is gegaan. Ik ga dat dit weekend eens rustig bekijken en uitvoeren en laat je weten wat mijn ervaring is.
Ik raad je aan om een losse backup te maken van de belangrijke bestanden, als je data terug zet, zou daar best eens de verkeerde 'settings' in kunnen zitten en kan je daarna weer opnieuw installeren. Je bent wel eventjes zoet, want de software op de pc installeert de software helemaal opnieuw op de telefoon. Helaas kan je niet het land kiezen voor software (heb ik iig nog niet gezien).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:27
gavro schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:08:
Heeft iemand hier ook problemen met het geluidsniveau van de microfoon bij videobellen via WhatsApp?

Zodra ik bij WhatsApp videobel (met dus de speaker aan) dan ben ik aan de andere kant nauwelijks te horen, ook wanneer ik direct in de microfoon schreeuw. Het gebeurt echt enkel en alleen bij videobellen hier (en niet bij audio-calls met de speaker uit). Video's opnemen gaat bijvoorbeeld weer verder prima.

Heb her en der gezien dat er ook soortgelijke problemen waren met eerder Sony modellen. Ook zie ik bijvoorbeeld deze enorme thread voor de Pixel.

Kan het te maken hebben met foutieve noise cancelling (software bug en/of hardware glitch)?
Ik kom er vandaag ook achter dat ik nauwelijks verstaanbaar ben in WhatsApp. Hopelijk snel een oplossing. Niet iedereen heeft Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Ik heb de Headset nu ook ontvangen, top dingetje de ANC werkt tot nu toe prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Weet iemand of deze telefoon al VoLTE support heeft bij Tele2? De website van Tele2 verkoopt het toestel wel maar zegt niks over of het ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
polopolo150 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:52:
Weet iemand of deze telefoon al VoLTE support heeft bij Tele2? De website van Tele2 verkoopt het toestel wel maar zegt niks over of het ondersteund word.
Ja dat wordt ondersteund. Bij mij staat het naast de klok dan

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Oeps, dubbelpost

[ Voor 91% gewijzigd door Dxue op 18-05-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
bachhimself schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:42:
Ik ben benieuwd of het gaat helpen! Heb trouwens het probleem nog niet kunnen reproduceren bij bellen met Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08

Tacoos

i am i

Dxue schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:21:
[...]

Ja dat wordt ondersteund. Bij mij staat het naast de klok dan
Op de zaak hebben we vodafone en een beroerd bereik door dikke betonnen muren enzo. Het mobiele bereik is daardoor ruk; ik zou dus dolgraag kwillen kunnen bellen over wifi.
Echter, waar op het toestel is dit aan te zetten, of moet de provider hier iets voor doen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Tacoos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:36:
[...]

Op de zaak hebben we vodafone en een beroerd bereik door dikke betonnen muren enzo. Het mobiele bereik is daardoor ruk; ik zou dus dolgraag kwillen kunnen bellen over wifi.
Echter, waar op het toestel is dit aan te zetten, of moet de provider hier iets voor doen?
Er werd gevraagd naar VoLTE, dat wordt 100% ondersteunt. Ik heb helaas geen idee of VoWIFI wordt ondersteunt. Tele2 heeft het wel, maar ik heb niks erover gelezen icm xz2(C)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suncatcher
Bugs voor mij so far :

-4k filmen vol met freezes en fps drops. *vandaag ook erachter gekomen dat FHD 60 dit probleem heeft... ik kan dus op geen enkel mogelijke manier normaal filmen :'( ik ga deze telefoon sowieso retourneren. Zie YouTube: Sony xperia xz2 FHD 60 major fps drop issue
-WhatsApp voice berichten opnemen stopt de microfoon na een paar seconden met opnemen terwijl het bestand door blijft gaan.
-scherm half zwart, zeldzaam tegenwoordig maar noemenswaardig.
-Google assistent start willekeurig. 'Google is listening', zelfs als je de telefoon op je bureau neerlegt zie je heel af en toe dat het scherm aangaat en Google de accu van je telefoon leegzuigt. Gebeurd misschien 1 keer per dag gemiddeld, maar zeer irritant. Kan niet door mijn hoes komen gezien je moet swipen om de assistent te starten.
-camera app blijft bij het starten hangen met het bericht dat de camera niet kan starten. Al een week niet voorgekomen, maar erg vreemd is het wel

Na een review gepost te hebben op tweakers waarbij ik door deze bugs de telefoon 2 sterren gaf, omdat ik voor deze prijs me als een beta tester voel heb ik een privé bericht van sony gekregen voor verdere support. Even afwachten nu hoe het verder gaat. Review in ieder geval verwijderd vanwege dit bericht. Erg tof dat ze hier ook meelezen

[ Voor 18% gewijzigd door Suncatcher op 20-05-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
@Whoohoo nog niet geprobeert maar het probleem is na de laatste reboot ook opeens weg.

Andere vraag:
Ik heb vrijdag een track en trace code gekregen voor mijn headset, weet iemand hoe lang het duurt voordat je die terug kan vinden op de site van post nl? Ik zie nog niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorror
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:27
bachhimself schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:08:
@Whoohoo nog niet geprobeert maar het probleem is na de laatste reboot ook opeens weg.

Andere vraag:
Ik heb vrijdag een track en trace code gekregen voor mijn headset, weet iemand hoe lang het duurt voordat je die terug kan vinden op de site van post nl? Ik zie nog niets terug.
Vaak staat hij er 's avonds een keer op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:15

oNo

Ik heb dinsdag een track&trace code gekregen en zie net dat het vandaag wordt bezorgd.

@bachhimself`, edit: dinsdag 22 mei.

[ Voor 18% gewijzigd door oNo op 23-05-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
@oNo je bedoelt met dinsdag gisteren de 22e of de 15e vorige week? Anders ga ik er nu toch ff achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

bachhimself schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:49:
@oNo je bedoelt met dinsdag gisteren de 22e of de 15e vorige week? Anders ga ik er nu toch ff achteraan.
Laat weten wat ze zeggen? Ik heb hetzelfde.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Ik had twee weken lang een track & trace met de status dat het pakketje nog niet in de sorteercentrum was aangekomen. Vermoedde dat ie van de vrachtwagen was gevallen. Sony toen gebeld en zij vertelde me toen dat de vraag veel groter was dan voorspeld. Gevolg : pakketjes die al wel zijn aangemeld maar de inhoud moet nog binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
@Suncatcher @icecreamfarmer ik heb vandaag bericht gehad dat hij inderdaad dan nog niet is aangemeld.
Dit wil zeggen dat uw headset nog niet werd geleverd bij PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

bachhimself schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:01:
@Suncatcher @icecreamfarmer ik heb vandaag bericht gehad dat hij inderdaad dan nog niet is aangemeld.

[...]
Weet je wat nu het aparte is, ik kreeg gisteren opeens een briefje in de bus dat er een postbode is langsgeweest maar dat ik niet thuis was.
Dit terwijl ik niets anders besteld heb, was ook een andere T&T code dan die van Sony.

Edit: Was idd de koptelefoon. Heb dus een verkeerde T&T ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 25-05-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Camera app al 30 keer gecrashed vandaag, twee keer tijdens leuke momenten... Als dit bij Apple of Samsung gebeurde dan stond het allang op de frontpage, maar nu na tips nog niks nada. Onbegrijpelijk dat niemand hiervoor gewaarschuwd wordt.

Kwam deze link nog tegen... Goeie reclame voor sony..

https://www.mirror.co.uk/...2-compact-review-12415657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
*afkloppen* Bij mij is de camera error free geweest de afgelopen weken. */afkloppen*

Heb je al contact gehad met Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-02-2021
Ook van plan Sony Xz2 compact te halen, maar lees toch veel comments over slechte wifi verbinding, belkwaliteit, en Camera die uitvalt. Is dit bv. te verhelpen met installatie van andere camera app? Of zou hij dan ook op zwart scherm overgaan? En nog meer ervaringen met slechte wifi en verminderde belkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Zowel WiFi als belkwaliteit is bij mij gewoon goed. Ik hoor de andere goed en de andere mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Suncatcher schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:21:
Camera app al 30 keer gecrashed vandaag, twee keer tijdens leuke momenten... Als dit bij Apple of Samsung gebeurde dan stond het allang op de frontpage, maar nu na tips nog niks nada. Onbegrijpelijk dat niemand hiervoor gewaarschuwd wordt.

Kwam deze link nog tegen... Goeie reclame voor sony..

https://www.mirror.co.uk/...2-compact-review-12415657
Hij blijft bij mij idd ook crashen zelfs wanneer ik hem niet gebruik.
Het gekken is dat de app wel lijkt te blijven werken. Het is meer een irritante melding dan dat hij daadwerkelijk niet meer functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Santos66 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:24:
Ook van plan Sony Xz2 compact te halen, maar lees toch veel comments over slechte wifi verbinding, belkwaliteit, en Camera die uitvalt. Is dit bv. te verhelpen met installatie van andere camera app? Of zou hij dan ook op zwart scherm overgaan? En nog meer ervaringen met slechte wifi en verminderde belkwaliteit?
Ik herken geen enkel probleem. Belkwaliteit vind ik uitstekend!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:16
Santos66 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:24:
Hier eveneens geen last van de problemen die je noemt. De camera is nog geen enkele keer gecrasht en tot nu toe enkel positieve reacties gehad op hoe duidelijk de belkwaliteit is.

Verder een heerlijk toestel, vooral als je de grote schermen in de buurt van 6 inch gewend bent. Eindelijk weer een toestel dat je goed met 1 hand kan bedienen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santos66
Bedankt voor de info, toch maar er op wagen om hem aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Even een vraagje over het slowmotion filmen ik zie in reviews dat de xz1 compact langer kan filmen.
Maar is dat omdat die op een lagere resolutie filmt? En kan je dat dan ook instellen op de xz2 zodat die net zo lang kan filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
Toch fijn als er nieuwe features toegevoegd worden: Google Lens on XZ2 Compact

Binnenkort maar eens mee spelen als het beschikbaar is, kijken hoe goed Google Lens werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Hier blijft lens vastlopen helaas. Zodra ik het opstart via google menu, blijft het scherm zwart en laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 22:49
Lens geprobeerd werkt goed maar voor mij is het niet meer dan een gimmick. Ik heb het dus weer weggehaald (door de telefoon terug op Nederlands te zetten).
Ik heb verder een goed lopende telefoon, tevreden over. Het enige waar ik nu twee keer tegen aangelopen ben is dat ik een Bluetooth apparaat niet kon verbinden. 1 daarvan was een JBL speaker waarmee andere telefoons wel verbinding konden krijgen. De telefoon ziet de speaker wel maar blijft dan hangen op verbinden. Was wel irritant. Gelukkig maakt de telefoon wel goed verbinding met de geweldige hoofdtelefoon die er bij de pre orderbij zat.
Verder prima telefoon als opvolger van mijn Nexus 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Zijn de camera issues en andere bugs ondertussen al gefixt? Ik ben op zoek naar een compacte telefoon maar alle problemen die je overal ziet opduiken, schrikken me wat af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
SHFT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:17:
Zijn de camera issues en andere bugs ondertussen al gefixt? Ik ben op zoek naar een compacte telefoon maar alle problemen die je overal ziet opduiken, schrikken me wat af...
Ik heb geen probleem meer met de camera en specifiek het 4k filmen. Werkt nu prima.

Enige bug die ik heb is dat de telefoon soms wat moeilijk uit standby komt. Moet dan twee keer drukken of vingerscan doen. Niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat gisteren mijn Nexus 5X in bootloop ging na 2 jaar en 5 maanden, moest ik snel beslissen voor een nieuwe telefoon en heb gekozen voor de Sony Xperia XZ2 Compact.

Eerste indruk is goed, fijn compact en stevig toestel. De vingerafdruk scanner zit wat lager en dat is even wennen.

Accuduur is goed, ben 24 uur verder en heb nog 34% terwijl ik aan het spelen en instellen ben geweest en heb het toestel 3 uurtjes als hotspot gebruikt.

Ben minder tevreden over de WiFi verbinding, ik heb Google WiFi en waar mijn Nexus altijd op 5 GHz zat met bijbehorende snelheden, verbind de Sony op 2,4 GHz en haalt maar 64Mbit up en down (ik heb 100 Mbit glasvezel). Maar dat zit mij bij gebruik vooralsnog niet in de weg.

[ Voor 0% gewijzigd door Diederik op 06-06-2018 15:44 . Reden: Spelling ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
Jammer dat telefoons in dit segment quasi onbestaanbaar zijn, de XZ2C is nu niet meteen een toestel dat tot de verbeelding spreekt maar een alternatief is er eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Weet 1 van jullie of ik de FastQuickcharge lader(s) van mijn Nexus 5X zonder problemen kan gebruiken op dit toestel?

[ Voor 4% gewijzigd door Diederik op 06-06-2018 17:59 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@_Diederik, gewoon proberen. Je telefoon vraagt stroom dus zal nooit meer geleverd gaan krijgen dat hij zelf vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santos66
Prima toestel, wel al paar keer het reeds elders gehoorde probleem gehad dat het scherm plots zwart wordt bij een uitgaande telefoongesprek, dan moet je 2 keer drukken op de aan en uit knop voor het scherm terug zichtbaar is, maar probleem is wel dat ook op die wijze ook de camera wordt geactiveerd. Best wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@Santos66, dat met dubbeldruk de camera aan gaat is een optie en kun je ook uitzetten als je je daaraan stoort. Settings > Display > Interaction > Jump to camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
_Diederik schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:43:
Omdat gisteren mijn Nexus 5X in bootloop ging na 2 jaar en 5 maanden, moest ik snel beslissen voor een nieuwe telefoon en heb gekozen voor de Sony Xperia XZ2 Compact.

Eerste indruk is goed, fijn compact en stevig toestel. De vingerafdruk scanner zit wat lager en dat is even wennen.

Accuduur is goed, ben 24 uur verder en heb nog 34% terwijl ik aan het spelen en instellen ben geweest en heb het toestel 3 uurtjes als hotspot gebruikt.

Ben minder tevreden over de WiFi verbinding, ik heb Google WiFi en waar mijn Nexus altijd op 5 GHz zat met bijbehorende snelheden, verbind de Sony op 2,4 GHz en haalt maar 64Mbit up en down (ik heb 100 Mbit glasvezel). Maar dat zit mij bij gebruik vooralsnog niet in de weg.
raar dat die bij jou de 2,4gh band pakt. bij mij pakt die gewoon 5ghz en gaat tot 300 of 400 mbit (heb 1000 mbit glasvezel, lucky me).
al geprobeerd om dan (wel omslachtig, ik weet het) het 5ghz kanaal een andere naam te geven en dan connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
@Card Nox Bedankt voor de tip. Voorlopig even andere dialer geïnstalleerd tot er misschien een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Incognitum schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Ik heb geen probleem meer met de camera en specifiek het 4k filmen. Werkt nu prima.

Enige bug die ik heb is dat de telefoon soms wat moeilijk uit standby komt. Moet dan twee keer drukken of vingerscan doen. Niet vervelend.
Ik quote mezelf even. Vandaag wederom een crash van de camer app, tijdens het filmen in 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
Weer een software update binnen, deze keer met de securitypatch van juni 2018. Sony gaat lekker zo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
MrHiddeV schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:32:
Weer een software update binnen, deze keer met de securitypatch van juni 2018. Sony gaat lekker zo oOo
Idem hier. 320mb. Had gehoopt op Android 8.1 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ligt het aan mij, of is na de update de max-brightness een stuk lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

RobbertDs1 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:47:
Ligt het aan mij, of is na de update de max-brightness een stuk lager?
Geen idee, maar batterij verbruik lijkt vandaag wel flink hoger.
Normaal zit ik einde werkdag op 50%, nu al gezakt naar 19%

Edit: dag later en een reboot verder lijkt 't verbruik weer normaal

[ Voor 10% gewijzigd door Tacoos op 13-06-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik heb nu al op 3 plekjes kleine krassen op het scherm na een dikke week. Ben ik onvoorzichtig of hebben jullie er ook last van?

Screenprotectors en hoesjes gebruik ik niet, toestel zit bijna altijd in mijn broekzak zonder sleutels (alleen soms een pakje sigaretten ernaast) of ligt op de bar of op tafel.

Mijn Nexus 5X leek een stuk minder gevoelig.

Verder fijn toestel, doe er niet veel bijzonders mee (vooral bellen, notities maken, WA en hotspot) en wat ik doe loopt lekker soepel.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
_Diederik schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:01:
Ik heb nu al op 3 plekjes kleine krassen op het scherm na een dikke week. Ben ik onvoorzichtig of hebben jullie er ook last van?

Screenprotectors en hoesjes gebruik ik niet, toestel zit bijna altijd in mijn broekzak zonder sleutels (alleen soms een pakje sigaretten ernaast) of ligt op de bar of op tafel.
Hier geen krassen, ook broekzakgebruik en geen screenprotectors of hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Ok, dit wordt vreemder en vreemder. Het toestel werkt met een simpel simkaart perfect qua bellen en gebeld worden. Maar met een tele2 sim kan ik alleen maar perfect bellen, maar niet gebeld worden.

De tijd nadat ik heb gebeld voordat die van 3g terug naar 4g springt, ben ik bereikbaar, zodra die terug op 4g zit, ben ik niet meer bereikbaar (waarschijnlijk bereikbaar tussen 1 en 2 minuten ofzo gok ik). Het tele2 simkaartje werkt wel perfect in een z3compact. De xz2c geeft nu ook geen voLTE optie meer aan bij de instellingen. Ook bij tele2 is de xz2 niet meer geregistreerd als toestel wanneer de simkaart in het toestel zit sinds 20 april (de 1e keer dat de sim kaart in mijn z3c heb gestopt). Recentelijk heb ik een nieuwe sim kaart aangevraagd omdat ik na het testen met een andere provider kaart erin, wel goed gebeld kon worden. Het nieuwe sim kaartje is direct in de xz2c gegaan en ook daarvan is geen log gemaakt in het tele2 systeem dat er een xz2c systeem zich heeft aangemeld.

Eerder vanochtend met tele2 aan de lijn gehangen om te kijken of er met deze informatie iets meer gevonden kon worden (en er toen dus achter gekomen dat de xz2c niet meer is geregistreerd sinds 20 april). Daarna sony gebeld en warempel, ik krijg iemand aan de lijn die eigenlijk alleen maar specifieke informatie uit mijn verhaal haalt en aangeeft dat het een provider probleem is omdat een andere provider wel goed werkt. Luistert amper naar wat ik daarna wil vertellen (dat ik specifiek niet mer bereikbaar ben nadat het toestel weer van 3g naar 4g springt of dat het het sim kaartje wel perfect werkt in een sony z3c toestel of dat het toestel niet meer is geregistreerd in het systeem van tele2) om het reparatie proces te helpen. Normaal gesproken is het toch erg fijn om te weten wat het probleem is en hoe specifieker hoe beter? Blijkbaar heeft deze dame weinig geduld of gewoon een slechte dag omdat ze vandaag moet werken ofzo, want het enigste wat ze de hele tijd herhaald is dat ze wel een reparatie verzoek kam opsturen, maar als er geen probleem wordt geconstateerd dat ik dan 30 euro onderzoekskosten moet betalen (wel 3x herhaald als het niet meer is) allemaal terwijl ik probeer uit te leggen wat het specifieke probleem is en wat ik allemaal heb geprobeerd. Het is alsof er een script is dat zegt laat de klant alle stappen doorlopen, zoniet dreig met extra kosten als het wordt opgestuurd en er wordt niks geconstateerd (zo ervaar ik het aangezien ze het bleef herhalen. Ik snap dat je het moet vertellen om de klant ervan bewust te maken en dat niet Jan en alleman het toestel maar terugstuurt wanneer het probleem makkelijk zelf opgelost kan worden of dat het een gebruikers fout is/was).

Zometeen maar het toestel weer terug sturen, had er helaas geen tijd voor in de afgelopen weken omdat ik druk in de weet was en de afgifte tijd niet uitkwam voor mij en laten ophalen helaas ook geen optie was. Zo jammer dat ik niet gebruik kon maken van de doa regeling van mobiel.nl omdat de imei code al geregistreerd was voor de headset.

Ik ben blij dat hier op het forum wel iemand er goed op let dat alle toestellen goed naar behoren werkt. Nu maar alles uit typen en printen zodat dynafix ervan op de hoogte is, want sony helpdesk kan stuurt geen informatie over specifieke dingen mee, alleen maar super korte beschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik zit vaak met het probleem dat de telefoon mijn oortjes niet pakt. Hij blijft muziek via de speakers afspelen. Daarnaast krijg ik regelmatig het beeldscherm niet aan. Ik voel dan dat de vingerscanner de telefoon ontgrendeld maar het beeld blijft zwart.
Beide toch heel vervelend, zeker voor een "high end" smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
https://tweakers.net/nieu...nes-strepen-vertonen.html Dit is toch wel jammer om te lezen :/
Maar moet zeggen dat ik er tot nu toe nog niets van heb vernomen. Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 16:55
MrHiddeV schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:10:
https://tweakers.net/nieu...nes-strepen-vertonen.html Dit is toch wel jammer om te lezen :/
Maar moet zeggen dat ik er tot nu toe nog niets van heb vernomen. Iemand anders wel?
Ja ik heb het af en toe. Maar gaat meestal vanzelf ook weer redelijk snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
MrHiddeV schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:10:
geen strepen gezien hier, maar heb wel last van het feit dat als ik in het midden van het scherm aan de zijkanten mijn vinger laat rusten dat die dan vaak de neiging heeft (nouja eigenlijk doet die het gewoon) om de tekst onderaan de pagina te selecteren en je dus ineens onderaan de pagina bent. Misschien heeft dat iets ermee te maken? ik heb het probleem nog niet uitbundig kunnen testen, want het toestel ligt ter reperatie voor het niet bereikbaar zijn met tele2. wat ik ook heb gemerkt is dat in maps tijdens het navigeren, maps vanzelf terug gaat naar het "kies de route menu" waar je normaal op de 'terug' knop voor moet drukken. dit gebeurt wanneer ik de telefoon in de hand heb om te navigeren en mijn vingers niet in de buurt is van de terug knop en alleen mijn rechterduim aan de zijkant van het rechter scherm zit en mijn terug knop zit op de originele linker plaats (heb de mod nog niet toegepast na de vorige reparatie om de back en 'het vierkantje' te wisselen.

ben benieuwd of er nog anderen zijn met deze 'probleem'/features/uitdagingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Die problemen herken ik niet gelukkig. Wel steeds vaker dat ik mijn beeldscherm niet aankrijg, en na 2 maanden heb ik nog steeds een bloedhekel aan het toetsenbord. Moet aan het scherm liggen, want ik heb er al een aantal uitgeprobeerd.
Edit: ook mijn oortjes registreert hij al 2 dagen niet meer. Opladen geeft geen problemen.

Ik heb het al ooit eerder gezegd, maar nu ga ik mezelf er aan houden. Dit is mijn aller laatste sony telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door HTCHolland op 21-06-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Ik heb de afgelopen paar dagen weer wat last gehad van een camera die niet wilde starten.
Wellicht heeft het met temperatuur te maken? Het was de afgelopen paar dagen nogal warm on Italië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:03
Card Nox schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:24:
Ik heb de afgelopen paar dagen weer wat last gehad van een camera die niet wilde starten.
Wellicht heeft het met temperatuur te maken? Het was de afgelopen paar dagen nogal warm on Italië...
Same here, afgelopen weekend in Barcelona geweest. Bij maken van foto's startte hij vaak niet op met een foutmelding in beeld. Heel irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft, ik moet sinds gisteren de telefoon ook telkens opnieuw opstarten als ik de camera wil gebruiken.

Ben benieuwd welke functionaliteit ik als volgende verlies. Blijft steeds minder over zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Om mijn huidige Lenove P2 te vervangen overweeg ik deze telefoon. Alle specs zien er prima uit voor mijn noden maar de 'horror'-verhalen over de falende camera-app op het internet houden me momenteel wat tegen. Het is logisch dat negatieve commentaren makkeijker hun weg vinden op het internet, een tevreden gebruiker voelt meestal de behoefte niet om dit even te melden.

Hoeveel van jullie hebben problemen met de camera app van XZ2 compact? Mocht dit toch blijken mee te vallen dan zou ik deze gsm aanschaffen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Aegir81 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:21:

Hoeveel van jullie hebben problemen met de camera app van XZ2 compact? Mocht dit toch blijken mee te vallen dan zou ik deze gsm aanschaffen :-)
Deze telefoon heb ik nu 2 maanden en nog nooit een probleem gehad met de camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik heb dit toestel uitgezocht voor een familielid en ben jaloers, wat een fijn apparaat, nergens problemen mee, foto en videokwaliteit zijn boven verwachting en hoewel het toestel in de eerste instantie zwaarder aanvoelt dan je zou verwachten bij zo'n kleintje ligt hij erg goed in de hand en voelt zo degelijk aan dat je er volgens mij ook nog spijkers mee in een stuk hout kan timmeren.
Het enige wat ik kan bedenken als lichte kritiek is dat er lastig een fatsoenlijke screenprotector voor te vinden is, maar dit geldt voor nagenoeg alle toestellen met afgeronde randen om het scherm.
Dus of voorzichtig zijn of in een flapcase stoppen mocht je een vrouw zijn en de telefoon gewoon onderin je tas willen gooien samen met godweetwatnogmeer zich in damestassen bevind.
Bij licht gebruik een accuduur van dagen, kortom een dikke aanrader deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
ook hier nog geen problemen met de camera gehad. ook filmen met 4k en hdr ging zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
Wel storend is het feit dat bij het bellen, niet alle gesprekken, maar toch best vaak, het scherm uitvalt en je het gesprek ook niet kunt beeindigen, want aan en uit toets reageert ook niet. Enkel door het installeren van een andere dialer app kan dit worden verholpen. Met de standaard telefoon app, constant zwart scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Update xz2c juli

Net de update bericht gekregen. Waarschijnlijk alleen de patches weer zoals de andere?
Santos66 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:04:
Wel storend is het feit dat bij het bellen, niet alle gesprekken, maar toch best vaak, het scherm uitvalt en je het gesprek ook niet kunt beeindigen, want aan en uit toets reageert ook niet. Enkel door het installeren van een andere dialer app kan dit worden verholpen. Met de standaard telefoon app, constant zwart scherm
Hier nog geen probleem met de dialer gehad. Wel vreemd dat iedereen andere problemen tegenkomt met deze telefoon. Gelukkig heeft niet anders mijn probleem gehad. Op de 1 of ander manier heeft de 2e terugzending naar dynafix geen probleem gevonden, maar heeft de update dit keer wel effect gehad en werkt fe telefoon weer naar behoren. Heb de problemen die de rest heeft, gelukkig nog niet ervaren.

[ Voor 26% gewijzigd door Dxue op 13-07-2018 13:34 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik weet niet of anderen al hebben ge-update. Ik heb zojuist de update gedaan en de telefoon is onbruikbaar momenteel.

Scherm reageert nergens meer op. Kan ook niet herstarten. Inhouden van de aan/uit knop werkt niet.

Opgelost met een tweede reset.

[ Voor 9% gewijzigd door Incognitum op 13-07-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Incognitum schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:48:
Ik weet niet of anderen al hebben ge-update. Ik heb zojuist de update gedaan en de telefoon is onbruikbaar momenteel.

Scherm reageert nergens meer op. Kan ook niet herstarten. Inhouden van de aan/uit knop werkt niet.

Opgelost met een tweede reset.
Vreemd dat je een 2e reset nodig had. Bij mij ging het in 1x goed. Wel had die na de start nog even tijd nodig om de laatste aanpassingen te doen, maar ik kon gewoon het toestel blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hier is ook de update binnengekomen en het toestel draait nog steeds als een klein zonnetje, nou wordt deze over het algemeen slechts licht gebruikt maar wil hem binnenkort eens eventjes wat zwaarder aan de tand gaan voelen.
Eens kijken hoe de compact zich dan gedraagt.
Security patch level juli 2018.
-edit-
Kreeg net te horen dat het toestel wel behoorlijk warm werd tijdens de update.

[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 14-07-2018 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Net iets raars te zien gekregen, had met whatsapp een foto gemaakt om te sturen en na het confirmen kreeg ik een overlay popup met het bericht dat de camera niet gestart kon worden en het toestel opnieuw opgestart moest worden. Maar toestel werkt goed en de camera had al de foto genomen. Weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
Heb de compact xz2 compact gekocht in België, en hier nog steeds geen updates gekregen, laatste update was die van April. Geen updates ontvangen van mei, juni of juli. Kunnen deze ook manueel gedownload worden via website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Santos66 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:50:
Heb de compact xz2 compact gekocht in België, en hier nog steeds geen updates gekregen, laatste update was die van April. Geen updates ontvangen van mei, juni of juli. Kunnen deze ook manueel gedownload worden via website ?
Als het goed is wel, ik krijg ook emails met het bericht dat er een update is.

Dit is de link in de mail naar meer info. Je zou als het goed is daar ook via de pc de update moeten kunnen downloaden. Zit nu op mobiel, maar geen zin om mijn imei op te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santos66
Ok bedankt, na het invoeren van het IMEI nummer, zegt hij dat m'n toestel up to date is, alhoewel mijn versie Release: 51.1.A.3.159 is, en deze versie dus al van april is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Iemand al problemen ondervonden tijdens het bellen? Mijn vriendin en ik hebben beiden de xz2 compact en we lopen beiden constant tegen het feit aan dat we niet te horen zijn aan de andere kant. Af en toe gaat het goed, maar meestal gaat het mis. Vooral als we met elkaar bellen hebben we wel een poging of 3 nodig om met elkaar te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@HTCHolland, oei dat klinkt erg vervelend, hier gelukkig geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand al problemen gehad met de luidspreker onder aan de telefoon? Deze maakt een krakend/storend geluid als het volume bijvoorbeeld harder dan 50% gaat, niet alleen bij muziek, maar ook bij de ringtonen/alarmen is dit het geval.
Op Engelstalige sites ben ik dit al een aantal keren tegengekomen. Ik ga binnenkort contact met Sony opnemen hoe verder, zit immers nog in de garantieperiode. Voor de rest vind ik het een hele fijne telefoon !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
b_verberne schreef op maandag 23 juli 2018 @ 00:00:
Heeft iemand al problemen gehad met de luidspreker onder aan de telefoon? Deze maakt een krakend/storend geluid als het volume bijvoorbeeld harder dan 50% gaat, niet alleen bij muziek, maar ook bij de ringtonen/alarmen is dit het geval.
Op Engelstalige sites ben ik dit al een aantal keren tegengekomen. Ik ga binnenkort contact met Sony opnemen hoe verder, zit immers nog in de garantieperiode. Voor de rest vind ik het een hele fijne telefoon !!!
Ja heb ik ook na de laatste update. Het toestel begint me steeds meer te irriteren met kleine foutjes.

- 4k filmen blijft spannend, dan wel, dan niet.
- Tijdens het afspelen van een video/filmpje en je draait per ongeluk uit landscape, dan gaat het beeld uit en moet je opnieuw unlocken.
- Krakende speakers sinds laatste update.
- Nog steeds geen 8.1 (niet dramatisch).
- Geen 3.5mm aansluiting is soms onhandig, daar ik de plug niet altijd bij me draag uiteraard. Mis hem toch meer dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
iemand hier die ook vpn en tinycampro gebruikt? ik heb dezelfde instellingen als op de z3 compact, en daarop werkt die wel met tele2 als provider, maar op de xz2 compact nog steeds niet. geen idee wat sony heeft veranderd in zijn software. @Gijs van Empel weet jij waar ik hier meer info over kan vinden? er is online niet echt veel te vinden en zowel tele2 als tinycampro hebben aangegeven dat het programma werkt zoals het hoort (en dat klopt, want op de z3compact werkt het gewoon goed). dat de instellingen goed staan weet ik, omdat als ik via wifi met hetzelfde vpn netwerk verbind, ik dan wel de stream te zien krijg. zodra ik vpn via tele2 doe, dan valt doet die niks meer. super raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Dxue schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:39:
iemand hier die ook vpn en tinycampro gebruikt? ik heb dezelfde instellingen als op de z3 compact, en daarop werkt die wel met tele2 als provider, maar op de xz2 compact nog steeds niet. geen idee wat sony heeft veranderd in zijn software. @Gijs van Empel weet jij waar ik hier meer info over kan vinden? er is online niet echt veel te vinden en zowel tele2 als tinycampro hebben aangegeven dat het programma werkt zoals het hoort (en dat klopt, want op de z3compact werkt het gewoon goed). dat de instellingen goed staan weet ik, omdat als ik via wifi met hetzelfde vpn netwerk verbind, ik dan wel de stream te zien krijg. zodra ik vpn via tele2 doe, dan valt doet die niks meer. super raar
Hi Dxue, ik kan je hier helaas niet bij helpen en ik denk dat het ook niet mogelijk is via onze support omdat het gaat om een 3rd party app & verbinding via je provider. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Gijs van Empel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Hi Dxue, ik kan je hier helaas niet bij helpen en ik denk dat het ook niet mogelijk is via onze support omdat het gaat om een 3rd party app & verbinding via je provider. :/
Bedankt voor de reactie. Maar de verbinding via de provider werkt gewoon naar behoren in een sony z3 compact. En de app werkt ook naar behoren in de z3 compact. De app werkt op de xz2c ook als de vpn via wifi wordt opgezet. Alleen als de verbinding via de provider wordt opgezet op de xz2c werkt de app niet.
Aangezien ik ook al de provider en de 3rd party app maker heb gesproken en die konden ook niks vinden (niet raar aangezien het wel werkt op de z3c). Zij en ik kunnen nu alleen maar de conclusie trekken dat het aan de os vannde telefoon ligt. Dit kan dus een android 8 dingetje zijn of een sony aanpassing. Geen idee wie er iets heeft aangepast, maar handig is het niet!

Voor diegene met het probleem dat het scherm niet aangaat, hebben jullie gecheckt of de proximity sensor wel schoon en droog os als je hem bij je oor weghaalt? Ik heb ook het probleem dat het scherm niet aangaat maar dat komt omdat bij de plek bij de sensor wat natter is door zweet en soms zie ik niks, maar een veeg langs de sensor met mijn vinger laat het scherm direct weer oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Hey, eigenaren van de xperia compact xz2 (misschien tijd voor een nieuwe naam).
Ik vroeg mij af of er iemand is die gedeelde opslag gebruikt met een sd kaart uitbreiding en of dat tot nu toe probleemloos gaat. Ik heb nu even een htc 10(had een z3 maar het scherm liet los en door de slechte service had ik het voornemen nooit meer een sony telefoon te kopen)
En daar had ik een tijdje een 128gb sd kaart in en opgenomen als onderdeel van de vaste opslag capaciteit. Alleen na 5 keer vechten met de sd kaart nadat er problemen ontstonden met het herkenen ervan door de telefoon ben ik daar toen mee gestopt. Ik ben nu dus benieuwd of er mogelijk eenzelfde probleem bij de xz2 compact is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Brandtair schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:13:
Ik vroeg mij af of er iemand is die gedeelde opslag gebruikt met een sd kaart uitbreiding en of dat tot nu toe probleemloos gaat. Ik heb nu even een htc 10(had een z3 maar het scherm liet los en door de slechte service had ik het voornemen nooit meer een sony telefoon te kopen)
En daar had ik een tijdje een 128gb sd kaart in en opgenomen als onderdeel van de vaste opslag capaciteit. Alleen na 5 keer vechten met de sd kaart nadat er problemen ontstonden met het herkenen ervan door de telefoon ben ik daar toen mee gestopt. Ik ben nu dus benieuwd of er mogelijk eenzelfde probleem bij de xz2 compact is of niet.
Ik gebruik vanaf het begin een extra 64Gb sd-kaart. Geen problemen tot nu toe. Werkt prima. Wel even aan denken in bv je camera-app de opslaglocatie te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
Brandtair schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:13:
Ik heb tot nu toe niet nodig geacht om de sd als vaste opslag op te nemen en wil dat eigenlijk ook nooit gaan doen. Ik wil het makkelijk mee kunnen nemen naar een andere telefoon of pc als het nodig is (dingen overzetten zoals film en foto ofzo) en om dingen te voorkomen zoals jij zei als de kaart corrupt raakt. En altijd handig wanneer ik een factory reset of in de toekomst met custom rom ga werken dat ik niet alles kwijtraak en makkelijk een backup kan maken op de sd kaart.
Incognitum schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

Ik gebruik vanaf het begin een extra 64Gb sd-kaart. Geen problemen tot nu toe. Werkt prima. Wel even aan denken in bv je camera-app de opslaglocatie te wijzigen.
Hij/zij bedoelt niet gewoon een sd kaart erin en gebruiken als extra opslag. Je kan ook een sd kaart erin doen en dan vraagt de telefoon of je het wilt toevoegen als onderdeel van het systeemopslag. Dan ziet je telefoon de sd kaart als onderdeel van je interne geheugen. Alsof je dus in jouw geval een telefoon met (64+64=)128 gb intern geheugen hebt gekocht met geen mogelijkheid om een sd kaart toe te voegen. Ik hoop dat ik dit duidelijk heb uitgelegd. Ik weet dat die optie wordt aangeboden als je een lege sd kaart erin stopt, ik weet niet of dat ook met een gebruikte zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nog even een update met betrekking tot de 'krakende' luidspreker waar mijn telefoon last van had. Na overleg met Sony en het uitproberen van een aantal software oplossingen (veilige modus, factory reset), toch maar besloten om de telefoon ter reparatie aan te bieden.
Ik was mijn toestel een weekje kwijt, het onderdeel is vervangen en nu functioneert de luidspreker zoals die het zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Zou iemand eens willen kijken hoe groot hun systeemmap is?

De mijne geeft 26Gb aan, lijkt me erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Incognitum schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:11:

14GB hier. Vind ik al veel eigenlijk... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
pjot1 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:36:
[...]

14GB hier. Vind ik al veel eigenlijk... :X
Na een reboot ook 14Gb. Inderdaad nog steeds veel. Nu alweer een reset heb ik weinig zin in. Opzich nog genoeg ruimte over.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iemand toevallig al iets meer gehoord over de XZ3c die volgende week gepresenteerd wordt en dan waarschijnlijk volgende maand in de verkoop gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Op mijn xz2c lees ik ook mijn werkgerelateerde mail via een exchange account.
Echter, vroeger, op mijn vorige phone, had ik die zo ingesteld dat die alleen tussen 08 uur 's morgens en 20 uur 's avonds synct. Dat was niet in gmail, maar in een ander standaard android mail progsel
Nu heb ik alleen gmail en deze optie kan ik daar echter nergens vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
Tacoos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:59:
Op mijn xz2c lees ik ook mijn werkgerelateerde mail via een exchange account.
Echter, vroeger, op mijn vorige phone, had ik die zo ingesteld dat die alleen tussen 08 uur 's morgens en 20 uur 's avonds synct. Dat was niet in gmail, maar in een ander standaard android mail progsel
Nu heb ik alleen gmail en deze optie kan ik daar echter nergens vinden?
Je moet dan de standaard mail applicatie installeren, volgens mij kan je die vinden in 1 van de sony apps waar je kan checken of je up to date bent. Daar kan je ook andere apps installeren, zoals calculator en mail.
Edit: ke kan het vinden in settings en dan naar software updates en onder het kopje apps vind je de app email
Incognitum schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:11:

De mijne is 15gb.

[ Voor 5% gewijzigd door Dxue op 24-08-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
calsonic schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:45:
Iemand toevallig al iets meer gehoord over de XZ3c die volgende week gepresenteerd wordt en dan waarschijnlijk volgende maand in de verkoop gaat?
Oeh je hebt mijn intresse waar heb je gehoort dat de xz3c ook volgende week uitkomt? Ik heb alleen gehoort dat i komt. Een mogelijke 48 mp sensor wacht ik wel even op. Denk dat dat het enige grote kan worder betreft verandering. Naast natuurlijk een nog relatief iets groter scherm of een grotere batterij.

Als dat niet het geval ik ga ik voor de xz2c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Brandtair schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Oeh je hebt mijn intresse waar heb je gehoort dat de xz3c ook volgende week uitkomt? Ik heb alleen gehoort dat i komt. Een mogelijke 48 mp sensor wacht ik wel even op. Denk dat dat het enige grote kan worder betreft verandering. Naast natuurlijk een nog relatief iets groter scherm of een grotere batterij.

Als dat niet het geval ik ga ik voor de xz2c
Als je 4 of 5 jaar op rij een Xperia Compact op de vooravond van de IFA aankondigt, dan is de kans groot dat het dit jaar weer op de donderdag voor de beurs zal zijn.

Al die jaren heb ik het op het werk of onderweg naar Berlijn bekeken, maar dit jaar is de kans groot dat ik in de zaal aanwezig ben voor het event. Een live verslag zal ik niet geven (verbinding zal niet optimaal zijn), maar ik kan wel ingaan op alle vragen die dan zullen komen.
Ik heb wel oren naar de XZ3 compact

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Krijgt 1 van jullie Galileo werkend op de xz2c?
Bij mij zie ik ongeveer alle gnss behalve het europese systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Met de GPS-status app zie ik wel enkele galileo-satelieten. Ze worden daar weergegeven als +e x, waarbij x het nummer vd sateliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:45:
Krijgt 1 van jullie Galileo werkend op de xz2c?
Bij mij zie ik ongeveer alle gnss behalve het europese systeem.
als je me verteld hoe, dan check ik dat graag voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dxue schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

als je me verteld hoe, dan check ik dat graag voor je
App GPS test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
als ik filter op galileo, dan zie ik helemaal niks, maar ik heb wel het icoontje 1x gezien toen ik de app voor het eerst opstartte. aantal zichtbare satellieten wisselt tussen 17 en 25 terwijl mobiel op 1 plek ligt (buiten) en een 3d fix en tussen 10 en 12 in gebruik, dit was gisteravond.

op dit moment binnen, heb ik 28 in view en 0 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dxue schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

als ik filter op galileo, dan zie ik helemaal niks, maar ik heb wel het icoontje 1x gezien toen ik de app voor het eerst opstartte. aantal zichtbare satellieten wisselt tussen 17 en 25 terwijl mobiel op 1 plek ligt (buiten) en een 3d fix en tussen 10 en 12 in gebruik, dit was gisteravond.

op dit moment binnen, heb ik 28 in view en 0 in gebruik.
Ik heb hetzelfde dus. Raar want hij zou Galileo wel moeten ondersteunen en het netwerk zou actief moeten zijn.

• Brandtair
Oke dus redenen om deze te kopen ipv de xz3 compact (voordat er nieuws over is) sinds de gewone xz3 geen 48mp camera heeft zal de compact dat denk ik ook niet hebben.

Redenen om te wachten op de xz3 compact:
OLED scherm!!

Ik blijf komende periode rustig wachten, Wat denken jullie van de meerwaarde van OLED ipv LCD op de compact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Kiswum schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Als je 4 of 5 jaar op rij een Xperia Compact op de vooravond van de IFA aankondigt, dan is de kans groot dat het dit jaar weer op de donderdag voor de beurs zal zijn.

Al die jaren heb ik het op het werk of onderweg naar Berlijn bekeken, maar dit jaar is de kans groot dat ik in de zaal aanwezig ben voor het event. Een live verslag zal ik niet geven (verbinding zal niet optimaal zijn), maar ik kan wel ingaan op alle vragen die dan zullen komen.
Ik heb wel oren naar de XZ3 compact
Helaas geen XZ3 compact, maar slechts 1 nieuwe telefoon. De XZ3 met als uitgesproken update, is het Oled scherm, maar met slechts 1 camera.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
Brandtair schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:53:
Oke dus redenen om deze te kopen ipv de xz3 compact (voordat er nieuws over is) sinds de gewone xz3 geen 48mp camera heeft zal de compact dat denk ik ook niet hebben.

Redenen om te wachten op de xz3 compact:
OLED scherm!!

Ik blijf komende periode rustig wachten, Wat denken jullie van de meerwaarde van OLED ipv LCD op de compact?
wat kiswum al zegt, er is geen xz3c aangekondigt en men denkt ook niet dat die er komt. mocht die er wel komen, dan ga ik mijn xz2c zeker verkopen, want ik gebruik het scherm veel om dingen te lezen en dan is oled voor mij zuiniger dan led (ik gebruik ook liever donkere thema's en avond stand als het kan, ook overdag).

contract zou ook veel beter moeten zijn en samen met hdr en de hdr camera moet dat toch echt super mooie beelden opleveren! (niet dat ik nu zoveel filmpjes op mobiel kijk, daar heb ik een tv/laptop voor, maar als ik het doe is het wel fijn om er het maximale uit te halen!). Alleen maar hopen dat sony de kleuren dan niet te blauw afstelt, want volgens mij zijn alle sony schermen standaard te blauw afgesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Dxue op 30-08-2018 19:26 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen