Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 15:30
HTCHolland schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:27:
[...]

Nee ik heb niet het idee dat hij echt warm wordt. Ook vooral omdat ik tot nu toe nog niet echt iets anders heb gedaan dan browsen, paar foto's maken etc. Geen zware apps oid. Stand by verbruikt hij voor m'n gevoel gewoon flink.
Standby gebruikt die bij mij juist ontzettend weinig. Alleen wanneer ik hem aan heb, zie je dat hij flink omlaag gaat. Ik baal dat currentwidget niet werkt, handige gratis app die batterij verbruik laat ziet en kan loggen. Maar op onze toestel laat die helaas alleen zien of het laad of niet.
icecreamfarmer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:45:
[...]

Heb het eraf gegooid. Zolang je niets buiten de playstore installeert zit je goed.
Batterij valt mij idd ook nog tegen.
Hoe heb je her eraf gegooid? Ik kan hem alleen maar disablen :(

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Dxue schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:12:
[...]
Hoe heb je her eraf gegooid? Ik kan hem alleen maar disablen :(
Hiermee kun je nog een stapje verder gaan, al verwijder je hem ook alleen voor de user en niet in zijn geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:53
Voor de geïnteresseerden, de dual sim werkt beide op 4G+. Ik heb nu tijdelijk mijn Tmobile sim en de Tele2 sim erin en beiden zijn via 4G+ in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Iemand hier waarbij de smart lock ook is verdwenen? Optie is er, maar wanneer je erin gaat, zijn er geen opties. Restart helpt niet.

Vandaag weer dat het toestel warm blijft. Hij wordt 40 graden. Batterij slurper is 'android system'. Verbruik gaat gemeten met ampere rond de 800 mah zitten, nadat ik memory heb gecleared. Na restart zit het op max 400. En daarna gaat het weer omhoog. Zou ook weleens aan ampere kunnen liggen dus... Ik ga even een andere app proberen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Dxue schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:36:
Iemand hier waarbij de smart lock ook is verdwenen? Optie is er, maar wanneer je erin gaat, zijn er geen opties. Restart helpt niet.

Vandaag weer dat het toestel warm blijft. Hij wordt 40 graden. Batterij slurper is 'android system'. Verbruik gaat gemeten met ampere rond de 800 mah zitten, nadat ik memory heb gecleared. Na restart zit het op max 400. En daarna gaat het weer omhoog. Zou ook weleens aan ampere kunnen liggen dus... Ik ga even een andere app proberen
Dat probleem had ik ook, maar een restart werkte bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 20:27

FZ6

Nu sinds een weekje ook in het bezit van een XZ2 Compact, maar er is 1 ding waar ik last van heb; de wekker!

Ik zet altijd 3 wekkers (jaja...I know :-) ) en zodra ik de tweede uit wil zetten lukt dit niet.
De buttons aan de zijkant werken niet en hoewel ik de telefoon wel kan unlocken en naar de app voor de klok ga kan ik daar de wekker wel uitzetten maar blijft het geluid afgaan.

Enige manier vandaag was een reboot.

Meer mensen die hier last van hebben?

En....hoe kan ik dit "melden" bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 21:08
Ik heb het toestel sinds woensdag in mijn bezit, vooralsnog maakt het een erg goede indruk. Kom zelf van een Nokia Lumia 930 vandaan welke mijn eerste smartphone ervaring was, en al zal ik Windows gaan missen lijkt het er op dat Android snel zal wennen.

Ik heb echter een vraag, ervaren anderen hier misschien ook problemen met de camera? Het beeld van de camera-app hort en stoot regelmatig, het is geen vloeiend beeld. Dit komt ook naar voren wanneer ik een opname maak. Mijn vrouw heeft vandaag hetzelfde toestel in ontvangst mogen nemen en ook daar zie ik dit verschijnsel terug. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 19:16
Inanna schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:46:
Ik heb het toestel sinds woensdag in mijn bezit, vooralsnog maakt het een erg goede indruk. Kom zelf van een Nokia Lumia 930 vandaan welke mijn eerste smartphone ervaring was, en al zal ik Windows gaan missen lijkt het er op dat Android snel zal wennen.

Ik heb echter een vraag, ervaren anderen hier misschien ook problemen met de camera? Het beeld van de camera-app hort en stoot regelmatig, het is geen vloeiend beeld. Dit komt ook naar voren wanneer ik een opname maak. Mijn vrouw heeft vandaag hetzelfde toestel in ontvangst mogen nemen en ook daar zie ik dit verschijnsel terug. Wat zijn jullie ervaringen?
Dat horten en stoten zie ik ook tijdens het filmen. Ik zie dat niet terug bij het afspelen. Ik kom van een nexus 5x, camera interface vond ik van de 5x fijner maar resultaat met XZ2 compact is gelijkwaardig. Ik hoop met wat software updates en wat gewenning dat de camera van de XZ2 compact mijn vriendje wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door Timminator op 14-04-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
FZ6 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:51:
Nu sinds een weekje ook in het bezit van een XZ2 Compact, maar er is 1 ding waar ik last van heb; de wekker!

Ik zet altijd 3 wekkers (jaja...I know :-) ) en zodra ik de tweede uit wil zetten lukt dit niet.
De buttons aan de zijkant werken niet en hoewel ik de telefoon wel kan unlocken en naar de app voor de klok ga kan ik daar de wekker wel uitzetten maar blijft het geluid afgaan.

Enige manier vandaag was een reboot.

Meer mensen die hier last van hebben?

En....hoe kan ik dit "melden" bij Sony?
Er zitten wel meer rare bugs in, iets wat ik al jaren merk bij Sony. Na updates opeens niet meer de optie om 'don't disturb until next alarm' in te stellen bijvoorbeeld. Heb ik constant meegemaakt met mijn Z3C en Z5C. Overigens heb ik die optie op mijn XZ2C nu wel, maar staat er dan alleen maar 'for 7hr' (afhankelijk van hoeveel uren tot alarm, wat hij afrondt). Van dat soort slordigheden.

Wat ik vandaag ontdekte is dat de kalender niet goed werkt. Er ontbreken dagen (!), en bij sommige dagen staat er geen puntje bij terwijl er op die dag wel iets gepland staat. Daardoor heb ik toevallig al een verjaardag gemist deze week. Ik zal eens rebooten om te kijken of dat het fixt. Wel jammer dat zulke basic dingen als een kalender en een wekker gewoon niet werken.

Ik neem aan dat je hier kunt bugs kunt doorgeven en feedback kunt geven:
https://support.sonymobile.com/global-en/contactUs/

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Vannacht is de telefoon weer aan het flippem geweest. Hij is van 65% naar 5% gegaan in een paar uur. Wat ik zo zie van ongeveer 1 tot 4. Uiteraard heb ik de telefoon niet aangeraakt. Bij de batterij is het verbruik niet terug te vinden , totale verbruik van alles wat daar staat komt op ongeveer 1400mah, dus de helft van de batterij verbruik is magisch verdwenen.

Vraag me af of het te maken heeft met de update die sony geeft gepushed. Ik hoop het niet, want om nu steeds een factory reset te doen als er een security patch is...

Edit: na het optellen van de percentages achter de apps, komt het ook uit op ~50%. Waardoor is de andere 50% gebruikt dan? Waarom dat nou niet wordt weergeven🤨🤔

[ Voor 14% gewijzigd door Dxue op 14-04-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Bij mij pakte hij vanmorgen mijn oortjes niet, geluid bleef maar uit de telefoon zelf komen. Mis de headphone jack nu al.

Daarnaast kan ik maar niet wennen aan het toetsenbord wat ronduit slecht werkt imo. Vooral als stamina mode ingeschakeld is, is een berichtje typen bijna onmogelijk. Bijna elke letter registreert hij als swype en dan maakt hij er dus zelf een woord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 03:55
Wellicht een optie om swype functionaliteit uit te zetten of een ander toetsenbord te installeren? Denk dat ik zelf gewoon de standaard apps van Google installeer. Weet niet hoeveel "eigen" apps van Sony er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 22:57
Whoohoo schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:16:
Wellicht een optie om swype functionaliteit uit te zetten of een ander toetsenbord te installeren? Denk dat ik zelf gewoon de standaard apps van Google installeer. Weet niet hoeveel "eigen" apps van Sony er op staan.
Het originele eigen Sony keyboard is buiten de Playstore om nog altijd te installeren, zie hier. Wordt ook nog regelmatig geupdate. Ik heb ook dit keyboard geinstalleerd, Swiftkey vind ik helemaal niets.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

Iemand hier ook problemen dat de wekker niet gaat of alleen trilt ipv ook geluid maakt?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:10
@Chaos-Zero, ik gebruik de standaard Google clock, die vind ik fijner en daar in ieder geval geen problemen mee.

Ik gebruik de telefoon nu een goede week. Gebruik dual sim, mijn eigen Youfone en de Maand Tele2 Abo dat ik hen afgesloten.

Nu vind ik de batterij duur nog altijd erg matig. Ik zit op ongeveer 3 a 4 uur screen on time voordat de batterij leeg is. Wifi of 4g maakt weibig uit. Google Assistent staat uit evenals GPS, BT en NFC. Speel geen games dus wat nieuws lezen, appen, af en toe navigatie, Spotify. Wat halen jullie?

EDIT: Oja phone idle gebruikt net zoveel stroom als screen. Alle tijd staat ook bij while in active use en 0 seconden bij while in background. Alsof hij niet "in slaap valt".. Kan alleen geen app aanwijzen die dit veroorzaak, iemand ideeën?

[ Voor 18% gewijzigd door Card Nox op 16-04-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 12:50
Card Nox schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:29:
@Chaos-Zero, ik gebruik de standaard Google clock, die vind ik fijner en daar in ieder geval geen problemen mee.

Ik gebruik de telefoon nu een goede week. Gebruik dual sim, mijn eigen Youfone en de Maand Tele2 Abo dat ik hen afgesloten.

Nu vind ik de batterij duur nog altijd erg matig. Ik zit op ongeveer 3 a 4 uur screen on time voordat de batterij leeg is. Wifi of 4g maakt weibig uit. Google Assistent staat uit evenals GPS, BT en NFC. Speel geen games dus wat nieuws lezen, appen, af en toe navigatie, Spotify. Wat halen jullie?

EDIT: Oja phone idle gebruikt net zoveel stroom als screen. Alle tijd staat ook bij while in active use en 0 seconden bij while in background. Alsof hij niet "in slaap valt".. Kan alleen geen app aanwijzen die dit veroorzaak, iemand ideeën?
Ongeveer hetzelfde denk ik? Ben overigens wel redelijk tevreden :)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jqqb8o.png

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
bij mij was de batterij duur ook goed en daarna slecht na een software update. hij bleef elke keer random warm worden (ongeveer 40 graden volgens een app) en liep niet vast maar wel iets trager. alleen een restart hielp om hem weer normaal te krijgen. sinds gisteren is die weer normaal nadat hij de avond ervoor weer een enorme battery drain had van 65% naar 2% in ongeveer 2/3 uur en nu heeft die ongeveer 9 uur sot gehaald voordat en ongeveer 1 dag en 12 of 13 uur gehaald. heb vergeten een screenshot te maken toen de batterij uitviel (ik weet dat het slecht is, maar nu weet ik dat die een volle cyclus heeft gemaakt.) voornamelijk website lezen met firefox en alle ads uit. laatste 15% heb ik youtube gebruikt en volgens de telefoon heb ik youtube voor 2 uur gebruikt. durf niet te zeggen of dat de laatste 15% was of dat ik eerder ook filmpjes heb gecheckt. heb zo'n beetje alles aanstaan, wat aan kan staan: bt, gps, wifi (99% van de tijd op wifi gezeten) en scherm op laag tot half qua helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 19:16
30 uur geleden opgeladen. 6 uur screen on time. Bluetooth continue aan, WiFi wel grotendeels uit. Nu 6% over. Ok denk ik. Merk niks van batt drains. Warm worden had ik de eerste dagen wel soms, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
voor diegene die de recent en back knop willen omdraaien: https://forum.xda-develop...on-bar-customize-t3590967

hij werkt zonder root! ben nu aan het vragen of er een mogelijkheid is om verschillende extra knoppen te zien afhankelijk van het toetsenbord (super handig om nauwkeurig naar links en rechts te gaan)

net even wat hdr youtube filmpjes gekeken en dezelfde filmpjes op een scherm zonder hdr, zodra je fullscreen gaat, gaat de brightness ook naar 100%, maar de kleuren zijn wel echt mooier dan op de tv. je ziet ook wel verschil in filmpjes waar ze hdr en sdr filmpjes naast elkaar zetten om te vergelijken. damn, nu zit ik eraan te denken om een hdr tv te kopen haha voor naast de ps4

[ Voor 35% gewijzigd door Dxue op 17-04-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hoe lang duurt het doorgaans voor er custom Roms komen? Zie nog niets op XDA.

https://forum.xda-develop...a-xz2-compact/development

PS. gisteren de 2de sim gedeactiveerd en zit nu op 65% 13 uur na opladen met 2u25m SOT. Het lijkt dus (een deel) aan de dual sim te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Card Nox schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:10:
Hoe lang duurt het doorgaans voor er custom Roms komen? Zie nog niets op XDA.

https://forum.xda-develop...a-xz2-compact/development

PS. gisteren de 2de sim gedeactiveerd en zit nu op 65% 13 uur na opladen met 2u25m SOT. Het lijkt dus (een deel) aan de dual sim te liggen.
dual sim gebruikt altijd meer stroom, omdat er 2 antennes actief zijn.

wat betreft custom rom, hangt af van sony wanneer zij een bepaalde software vrijgeven en daarna hangt het weer van de community af hoeveel mensen er voor willen programmeren. als het komt heb je geluk, als er niemand is die er aan wilt werken, heb je pech. het is allemaal community werk, en allemaal vrijwillig.

had vandaag weer dat de telefoon echt goed heet werd. Ben bang dat ik toch een factory reset moet uitvoeren :(

edit: https://androidenterprise...m/#!/results/browse-all/2
sony heeft wel de xz1 compact erin staan en de xa2. hoe groot achten jullie de kans dat sony dit ook bij de xz2 zal doen? @Gijs van Empel heb jij hier misschien meer info over? 3 jaar gegarandeerde updates is altijd goed!

[ Voor 14% gewijzigd door Dxue op 19-04-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Dxue schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:10:
@Gijs van Empel heb jij hier misschien meer info over? 3 jaar gegarandeerde updates is altijd goed!
Helaas, geen extra informatie hierover. Weet ik simpelweg niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Ik denk dat ik weer de bofkant ben die nu de 1e zal zijn die een toestel gaat terugsturen voor een defect. mjin tele2 simkaart in de xz2c ontvangt geen telefoon en het bereik valt zelfs helemaal weg als ik mezelf bel. elke keer weer, restart helpt niet, factory reset helpt niet en het kaartje werkt voor en na de factory reset wel in mijn z3c :(.

ik heb expres later de aanvraag gedaan zodat ik het toestel kan terugsturen mocht er iets aan de hand zijn, zodat het hoesje heel is, maar net gisteren moest die ineens gaan flippen. ik kan wel bellen, maar als ik gebeld wordt, dan blijft het akelig stil aan de andere kant van de lijn, ik krijg niet eens de voicemail. bellen via 3g was ook geen optie en nu kan ik alleen nog maar terug sturen naar mobiel.nl en hopen dat ze beetje courant zijn/ dat sony hier ook courant mee om wilt gaan, omdat ik al de headset heb aangevraagd, maar als de telefoon geen binnekomende gesprekken kan krijgen, heb je weinig aan het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:52
Dxue schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:41:
Ik denk dat ik weer de bofkant ben die nu de 1e zal zijn die een toestel gaat terugsturen voor een defect. mjin tele2 simkaart in de xz2c ontvangt geen telefoon en het bereik valt zelfs helemaal weg als ik mezelf bel. elke keer weer, restart helpt niet, factory reset helpt niet en het kaartje werkt voor en na de factory reset wel in mijn z3c :(.
Nou, ik kan je zeggen dat ik ongeveer hetzelfde ervaar. Via t-mobile besteld (single sim variant) met nummerbehoud. Tot die tijd zit m'n oude tele2 simkaart erin en ik ervaar ook hetzelfde. Het is niet altijd dat ingaande telefoontjes niet doorkomen, maar jammer genoeg te vaak. Lijkt per locatie (mast) wel/niet goed te gaan. Ik ga het gauw nog eens uitgebreid testen met t-mobile (en tele2 in mijn oude telefoon).

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 07:40
Ik ben voorlopig best tevreden. Wifi werkt prima. Belontvangst is prima. Verbinding (tele2 momenteel) valt niet meer weg, wat bij mijn oude Nexus 6P wel vaak gebeurde.

Telefoon in gebruik vind ik hem een geweldige batterijduur hebben, zeker in vergelijking tot mijn oude Nexus 6p. Standby tijd vind ik alleen karig. Het lijkt weinig uit te maken of je de telefoon veel gebruikt of niet, hij loopt toch wel leeg. In gebruik iets meer dan zonder gebruik.

Vandaag 41% batterij over sinds vannacht 02:00. 3 uur en 30 screen on time tot nu toe. Klinkt prima. Zo haal je de bijna 6 uur screen on time wel. Absoluut top

Echter op werkdagen gebruik ik hem veel minder en haal ik net 3,5 tot 4 uur screen on time en dan is die helemaal leeg. Hij lijkt in de standby stand best te slurpen en in feitelijk gebruik best zuinig te zijn.

Enige kritieke puntje wat ik af en toe heb, is dat de camera niet altijd wilt starten en er een error volgt. Kan nog niet echt duiden waar dat vandaag komt. Soms na een tijdje niet in gebruik, soms na veel fotos nemen en ineens gebeurt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Seaofregrets op 21-04-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
Heb je wellicht GPS of andere apps die constant aan staan? Heb zelf de telefoon ruim 6 dagen van de lader gehad met iets meer dan 5 uur screen on time en zat toen op 10%. Nu zegt screen on time zelf natuurlijk niet alles, hangt er ook nog van af wat je doet. Batterij loopt wel echt leeg als je met de camera aan het spelen bent heb ik gemerkt.

Edit: het maakt ook nog uit volgens mij of de telefoon stil ligt tijdens stand by of niet. Na een tijd stil te liggen gaat hij geloof ik in een diepere slaap. Bij mij heeft hij veel stil gelegen.

Lijkt ook iets nog niet helemaal lekker te werken met het touchscreen zie ook https://talk.sonymobile.c...ivity-issues/td-p/1314622

Je ziet het makkelijk door een webpagina te openen en met je vinger langzaam omhoog en/of omlaag te bewegen, je begint pas na een tijdje te scrollen.

[ Voor 12% gewijzigd door Whoohoo op 21-04-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Moi_in_actie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:19:
[...]

Het originele eigen Sony keyboard is buiten de Playstore om nog altijd te installeren, zie hier. Wordt ook nog regelmatig geupdate. Ik heb ook dit keyboard geinstalleerd, Swiftkey vind ik helemaal niets.
Een beetje een late reactie, ik dacht ik probeer het standaard toetsenbord nog even maar daar word ik helemaal gestoord van. Het lukt me echter niet om die apk te installeren. Er staat na de instal dat het niet is geïnstalleerd.. Beetje raar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 16-05 22:57
HTCHolland schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:35:
[...]

Een beetje een late reactie, ik dacht ik probeer het standaard toetsenbord nog even maar daar word ik helemaal gestoord van. Het lukt me echter niet om die apk te installeren. Er staat na de instal dat het niet is geïnstalleerd.. Beetje raar dus.
Je hebt de optie ingeschakeld die voorheen "unknown sources" heette? Deze staat nu echter op een andere locatie sinds Android Oreo: link.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Moi_in_actie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:41:
[...]

Je hebt de optie ingeschakeld die voorheen "unknown sources" heette? Deze staat nu echter op een andere locatie sinds Android Oreo: link.
Ah ik zie nu dat ik dat toetsenbord al gebruik. Kan er echter totaal niet mee overweg. Als ik een beetje snel typ wordt het al snel als swype geregistreerd. En swypen doe ik ook wel regelmatig dus dat zet ik liever niet uit. Zal er maar mee moeten leren leven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
Probeer anders gewoon het toetsenbord van Google zelf, gboard. Je kan daar in ieder geval het swipen ook uitzetten.

Edit: Oops sorry je bericht verkeerd gelezen, je maakt juist wel gebruik van de swipe mogelijkheid 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Whoohoo op 21-04-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Seaofregrets schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:30:
Ik ben voorlopig best tevreden. Wifi werkt prima. Belontvangst is prima. Verbinding (tele2 momenteel) valt niet meer weg, wat bij mijn oude Nexus 6P wel vaak gebeurde.

Telefoon in gebruik vind ik hem een geweldige batterijduur hebben, zeker in vergelijking tot mijn oude Nexus 6p. Standby tijd vind ik alleen karig. Het lijkt weinig uit te maken of je de telefoon veel gebruikt of niet, hij loopt toch wel leeg. In gebruik iets meer dan zonder gebruik.

Vandaag 41% batterij over sinds vannacht 02:00. 3 uur en 30 screen on time tot nu toe. Klinkt prima. Zo haal je de bijna 6 uur screen on time wel. Absoluut top

Echter op werkdagen gebruik ik hem veel minder en haal ik net 3,5 tot 4 uur screen on time en dan is die helemaal leeg. Hij lijkt in de standby stand best te slurpen en in feitelijk gebruik best zuinig te zijn.

Enige kritieke puntje wat ik af en toe heb, is dat de camera niet altijd wilt starten en er een error volgt. Kan nog niet echt duiden waar dat vandaag komt. Soms na een tijdje niet in gebruik, soms na veel fotos nemen en ineens gebeurt het.
Het klinkt alsof er een app veel zuipt en ervoor zorgt dat je telefoon niet in diepe slaap gaat. Het kan ook zijn dat je camera app ergens niet goed is geupdate tijdens de software update. Ze raden normaal gesproken dan aan om je telefoon te resetten (of opnieuw te flashen, maar dat is hier niet aan de orde). Mocht je dus een keer tijd hebben, plug die kabel in je werk pc, maak een backup van je data en doe een software reparatie via sony software. Neemt een uurtje ofzo in beslag, misschien 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51
Whoohoo schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:00:

Lijkt ook iets nog niet helemaal lekker te werken met het touchscreen zie ook https://talk.sonymobile.c...ivity-issues/td-p/1314622

Je ziet het makkelijk door een webpagina te openen en met je vinger langzaam omhoog en/of omlaag te bewegen, je begint pas na een tijdje te scrollen.
Dit probleem is geen sony probleem. Is een bug in de huidige android oreo waarvan meer fabrikanten problemen ondervinden. Enkele fabrikanten hebben dit zelf gefixed. Voor de overige zou het in de upgrade naar 8.1 opgelost moeten zijn. Bron is XDA developers waar mensen dit hebben uitgezocht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:12
Het toestel heeft een RGB notificatie LED. Echter, als ik bijv. in WhatsApp instel dat ik bij een binnengekomen bericht wil dat de LED groen wordt, dan werkt dit niet. De LED blijft gewoonweg standaard wit.

Kortom, ik zie aan het witte knipperende lichtje dat ik een bericht heb, maar weet niet of dit een WhatsApp (wil ik groen), Facebook (wil ik blauw) of een Gmail (wil ik rood) is.

Kan je dit ergens in het toestel instellen? Ik kan het nergens vinden. De enige mogelijkheid die ik zie, is een app als Light Manager te installeren.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
nathalia schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:41:
Het toestel heeft een RGB notificatie LED. Echter, als ik bijv. in WhatsApp instel dat ik bij een binnengekomen bericht wil dat de LED groen wordt, dan werkt dit niet. De LED blijft gewoonweg standaard wit.

Kortom, ik zie aan het witte knipperende lichtje dat ik een bericht heb, maar weet niet of dit een WhatsApp (wil ik groen), Facebook (wil ik blauw) of een Gmail (wil ik rood) is.

Kan je dit ergens in het toestel instellen? Ik kan het nergens vinden. De enige mogelijkheid die ik zie, is een app als Light Manager te installeren.
Ik heb dit gewoon naar groen aangepast in whatsapp en hij is ook gewoon groen.

Rood bij opladen
Groen bij vol

Blauw bij facebook zooi

Wit bij standaard appjes.

Kleurtjes werken bij mij gewoon prima als ik dit aanpas in de apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Even ter info, ik heb meegedaan aan de presale actie. Afgelopen zondag kreeg ik een bevestigingsemailtje dat de aanvraag was goedgekeurd. Zojuist een emailtje met een verzendbevestiging met een linkje naar postnl track & trace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
nathalia schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:41:

ik hoop niet dat je een probleem hebt gekregen door de software update. dit zijn typische kenmerken dat er bij het updaten iets fout is gegaan. Dit is bij mij in het verleden vaker voorgekomen wanneer ik updates installeer over de oude software heen. Vaak gaat het goed, maar soms heb je gewoon pech en gaat er zonder een goede reden of uberhaupt een reden iets fout en ben je zwaar de klos. of je nou een samsung, sony, huawei of welk merk android telefoon ook hebt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1066781

Heeft iemand misschien een daadwerkelijk passende screen protector gevonden voor de XZ2C? Door die mooie aflopende schermrandjes valt m'n huidige screenprotector er wel heel stom op; zo'n 3mm tekort aan beide zijkanten. Niet alleen staat dat niet mooi, het is ook nog eens onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Anoniem: 1066781 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:47:
Heeft iemand misschien een daadwerkelijk passende screen protector gevonden voor de XZ2C? Door die mooie aflopende schermrandjes valt m'n huidige screenprotector er wel heel stom op; zo'n 3mm tekort aan beide zijkanten. Niet alleen staat dat niet mooi, het is ook nog eens onpraktisch.
Ik had een liquid screenprotector erop zitten, maakte het scherm wel super smooth en had het toestel zonder andere bescherming gewoon in mijn zak. Geen enkele kras te vinden tot de dag dat ik hem had terug gestuurd voor reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dxue schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:51:
[...]

Ik had een liquid screenprotector erop zitten, maakte het scherm wel super smooth en had het toestel zonder andere bescherming gewoon in mijn zak. Geen enkele kras te vinden tot de dag dat ik hem had terug gestuurd voor reparatie
Dat is inderdaad een optie die ik compleet vergeten ben. Ik keek namelijk ooit een tutorial over hoe je het spul aan moet brengen waarin gezegd werd dat het 24 uur in een stofvrije omgeving moest drogen, dus heb ik het maar aan de kant geschoven. Ik weet niet eens of het echt zo is voor alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Anoniem: 1066781 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:31:
[...]

Dat is inderdaad een optie die ik compleet vergeten ben. Ik keek namelijk ooit een tutorial over hoe je het spul aan moet brengen waarin gezegd werd dat het 24 uur in een stofvrije omgeving moest drogen, dus heb ik het maar aan de kant geschoven. Ik weet niet eens of het echt zo is voor alle merken.
https://www.bol.com/nl/p/...en-MCM-slot_D1_product_6_

je krijgt 3 alcohol wipes en 3 nano liquid glass pakjes en 1 doekje erbij. volgens mij staat alles wel met het goed of slecht aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dxue schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:04:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...en-MCM-slot_D1_product_6_

je krijgt 3 alcohol wipes en 3 nano liquid glass pakjes en 1 doekje erbij. volgens mij staat alles wel met het goed of slecht aanbrengen.
Thanks! Absoluut het proberen waard voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Anoniem: 1066781 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:47:
Ik heb er eentje van panzer (glas) opzitten. Die bedekt inderdaad de volledige voorkant, echter die buitenste randjes golven niet mee maar bedekken wel, dit zorgt voor stof in de randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Seaofregrets schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:01:
[...]

Ik heb er eentje van panzer (glas) opzitten. Die bedekt inderdaad de volledige voorkant, echter die buitenste randjes golven niet mee maar bedekken wel, dit zorgt voor stof in de randjes.
Heb je er zo'n vloeistof bijgekregen? Die kun je eronder laten vloeien. Heb het ook gedaan en ziet er strak uit, ben benieuwd of het blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Card Nox schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:42:
[...]

Heb je er zo'n vloeistof bijgekregen? Die kun je eronder laten vloeien. Heb het ook gedaan en ziet er strak uit, ben benieuwd of het blijft zitten.
Nee niets erbij gekregen. Was wel origineel in doos. Schoon maak alcoholisch doekje. Sticker en doekje. Geen vloeistof.

Zat dat er dan los bij? Erbij besteld?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb voor het werk een keer glas protectors besteld (voor Huawei telefoons) en daar kreeg ik zo'n vloeistof met een borsteltje bij. Bij de screen protector die ik voor de xz2c heb zat er ook geen vloeistof bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seaofregrets schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:01: [...] Ik heb er eentje van panzer (glas) opzitten. Die bedekt inderdaad de volledige voorkant, echter die buitenste randjes golven niet mee maar bedekken wel, dit zorgt voor stof in de randjes.
Card Nox schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 23:42:
[...] Heb je er zo'n vloeistof bijgekregen? Die kun je eronder laten vloeien. Heb het ook gedaan en ziet er strak uit, ben benieuwd of het blijft zitten.
Seaofregrets schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:32:
[...] Nee niets erbij gekregen. Was wel origineel in doos. Schoon maak alcoholisch doekje. Sticker en doekje. Geen vloeistof.

Zat dat er dan los bij? Erbij besteld?/
Eventuele opstaande en stofverzamelende randjes vind ik voor die prijs wel kwalijk eerlijk gezegd.

Op Bol zie em staan nu, en deze spreekt niet van een bijgeleverde vloeistof, wel van gebogen randjes die het hele scherm bedekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Anoniem: 1066781 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:09:
[...]

[...]

[...]

Eventuele opstaande en stofverzamelende randjes vind ik voor die prijs wel kwalijk eerlijk gezegd.

Op Bol zie em staan nu, en deze spreekt niet van een bijgeleverde vloeistof, wel van gebogen randjes die het hele scherm bedekken.
De randjes zijn zeker niet aflopend. Het bedekt wel netjes je hele voorkant, maar de stof randjes zijn het geld inderdaad niet waard. Hij zit erop en beschermd, ik wacht wel een betere af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 12:06
Bij Tele2 heb ik dit toestel gepreordered, mede vanwege die toffe aanbieding waarbij je gratis een headset (Sony WH-1000XM2) krijgt :).

Inmiddels heb ik van Sony een mailtje ontvangen met de bevestiging dat mijn headset onderweg is. Ik zie in de T&T echter dat de afzender Dynafix is. Betekent dit nu dat ik een refurbished headset krijg? En is dit bij anderen hier ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:05
PietjePuk schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:24:
Bij Tele2 heb ik dit toestel gepreordered, mede vanwege die toffe aanbieding waarbij je gratis een headset (Sony WH-1000XM2) krijgt :).

Inmiddels heb ik van Sony een mailtje ontvangen met de bevestiging dat mijn headset onderweg is. Ik zie in de T&T echter dat de afzender Dynafix is. Betekent dit nu dat ik een refurbished headset krijg? En is dit bij anderen hier ook het geval?
Vanuit het Levertijden & Prijzen topic:
Kees_frl schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:09:
Ze gebruiken dynafix voor de distributie, hebben ze bij eerdere acties ook gedaan.
en:
BigF25 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:13:
inderdaad. Dynafix wordt ook ingeschakeld voor dit soort leveringen, je krijgt geen refurbished product oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Morgen krijg ik mijn telefoon weer, al in al heeft het een week geduurt. Nu maar hopen dat ik weer gewoon bereikbaar ben, daarvoor koop je uiteindelijk een mobiel (of nouja ik wel).

ik heb mijn vorige liquid screenprotector weggegeven en nu weer een nieuwe gekocht om weer op het toestel te doen. zal morgen wel zien of de oude laag er nog op zit of niet. Als het goed is, zou ik het er wel op moeten zitten, aangezien ze niks met het scherm hoefden te doen.

Edit:ik ik zie op xda dat serajr ook een xz2 heeft. Jammer genoeg niet de compact, maar dit ziet er goed uit voor diegene die custom firmware willen draaien. Ook las ik dat het mogelijk moet zijn om de bootloader te unlocken zonder dat de kwaliteit van de camera achteruit gaat (op basis van vorige toestel, xz2/c moet nog getest worden)

edit2: vandaag dus mijn mobiel terug gekregen, snel even door de setup gegaan en moest daarna naar duitsland. kreeg direct al te horen dat mijn telefoon weer niet werd opgenomen als ik werd gebeld, maar mijn telefoon ging niet over. zelf getest en ging inderdaad niet over, maar als ik heb gebeld, dan gaat die daarna wel over. dat gaat dan even goed en daarna werkt die niet meer. In duitsland had ik een belabberde bereik van Enschede naar Dusseldorf op de snelweg, O2 is geen aanrader (maar is de enige waar Tele2 een roaming contract mee heeft). Ook in Duitsland had ik weer problemen met het ontvangen van gesprekken. en de afgelopen 2 uur ook weer. Dat is toch wel aardig balen. Op de service brief staat dat ze nieuwe software erop hebben gezet, (geen idee van welk land, maar geen duitse firmware, dit keer stond engels als suggestie, heb niet op het land gelet, maar was niet UK). En daarna de standaard testen gedaan. Waarschijnlijk dan eerst gebeld en daarna gebeld worden, en dan toevallig goed gegaan en weer terug gestuurd. Zit ik nu alsnog met een niet werkend toestel :S. Iemand hier die weet of ik dit als een niet deugdelijk product kan terugsturen en voor een nieuwe gaan? desnoods via sony als mobiel.nl niet meewerkt? @Gijs van Empel weet jij iets van garantie? binnen een maand 2x naar reparatie is mij iets teveel van het goede...

[ Voor 72% gewijzigd door Dxue op 02-05-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Dxue schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:54:
@Gijs van Empel weet jij iets van garantie? binnen een maand 2x naar reparatie is mij iets teveel van het goede...
Je hebt sowieso 2 jaar garantie en 2x laten repareren (nu al |:( ) is inderdaad niet goed. Als je het direct via ons wilt regelen, neem dan contact op, op een van de manieren die hier staat: https://support.sonymobile.com/nl/contactUs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 16-05 10:35
Heb sinds gisteren ook de xz2c (de green moss) + clear view cover.
Ben over het toestel tevreden en de cover ook, maar wat is het toestel dik....
Hadden ze hem nu niet een paar mm dunner kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertDs1 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:34:
Vast en zeker, met de helft van de accucapaciteit :) Het is kiezen en delen natuurlijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
RobbertDs1 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:34:
Heb sinds gisteren ook de xz2c (de green moss) + clear view cover.
Ben over het toestel tevreden en de cover ook, maar wat is het toestel dik....
Ik vind het juist fijn dat het wat dikker is, kan ik het iig fijn tussen hoofd en schouder klemmen tijdens het bellen.
Gijs van Empel schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Je hebt sowieso 2 jaar garantie en 2x laten repareren (nu al |:( ) is inderdaad niet goed. Als je het direct via ons wilt regelen, neem dan contact op, op een van de manieren die hier staat: https://support.sonymobile.com/nl/contactUs/
Ik heb gebeld met de klantenservice en moet nogmaals alle stappen doorlopen, andere sim, safe mode opstarten en een recovery via compagnion app. Ik ga nu maar naar mijn ouders om daar een andere sim kaart te testen, want ook in de safe mode valt het netwerk weg als ik gebeld wordt. Aangezien ik niet gebeld kon worden vanaf het moment dat ik de startup setup heb doorlopen, lijkt mij persoonlijk dat het een hardware probleem is. Wel vreemd dat ik af en toe wel bereikbaar ben geweest gisteren in duitsland en heel even in nederland net nadat ik zelf heb gebeld naar mijn vaste lijn en direct daarna weer mijn mobiel gebeld vanaf die vaste lijn.
Hoe dan ook, ik moet straks weer terug sturen (kan me niet voorstellen dat een andere sim kaart wel werkt, aangezien deze sim kaart wel in mijn z3c werkt) en als het dan nog niet goed werkt, kom ik een aparte lijst ofzo en dan moet het management met klantenservice voor een werkende oplossing zorgen. Jammer dat ik door de headset te claimen ik in een moeilijke situatie ben gekomen en dat sony geen doa regeling heeft. Ik snap dat mobiel.nl geen doa regeling kan doen, vanwege de verknipte verpakking, maar dat zou sony zelf wel kunnen doen toch? Nu maar hopen dat ik niet in een zelfde vaak terugsturen naar sony voor reparatie heb met deze xz2c zoals ik dat had met mijn z3c. De 2e z3c die mijn zusje heeft werkt gewoon perfect (op de 3,5mm aansluiting na). We zullen zien wat de toekomst brengt, want ik ben op zich blij met de telefoon als die gewoon werkt zoals die moet, maar niemand is blij met een telefoon die vaak opgestuurd moet worden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 19:10

icecreamfarmer

en het is

PietjePuk schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:24:

Apart ik kreeg van sony de bevestigingsmail op 27-4 echter nog geen track en trace ontvangen.
Hoe lang duurt dat?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
icecreamfarmer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Apart ik kreeg van sony de bevestigingsmail op 27-4 echter nog geen track en trace ontvangen.
Hoe lang duurt dat?
terwijl ik contact had met de klantenservice van sony (hij ging eerst vanuit dat ik belde voor de headset), heb ik op het eind ook even gevraagd naar de status van de headset aangezien ik toch al aan de lijn was met een medewerker. Hij gaf aan dat ze nu druk bezig zijn met het achterhalen waarom mensen wel een T&T hebben, maar dat het pakketje niet bij postnl is na zo'n lange periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-05 12:47
Ondertussen ook een XZ2 Compact. Super tevreden ermee maar af en toe is er een behoorlijk battery drain. 30% in een uur ofzo (terwijl in standby). Na een herstart is dit over. Kan niet echt een app pinpointen die dit veroorzaakt. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Knoetie op 03-05-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37
Knoetie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:03:
Ondertussen ook een XZ2 Compact. Super tevreden ermee maar af en toe is er een behoorlijk battery drain. 30% in een uur ofzo (terwijl in standby). Na een herstart is dit over. Kan niet echt een app pinpointen die dit veroorzaakt. Iemand een idee?
Onder instellingen dan Accu en dan geavanceerd kan je per app zien wat deze gebruikt. Staat daar misschien iets vreemds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
@thaeastwood Hier al gekeken. Hoogste verbruiker is dan Android-systeem.

Hier een aantal screenshots (let op, de batterij liep hier dus snachts leeg terwijl ik lag te slapen. Wifi en 4G uit.):

Screenshot XZ2 Compact 1

Screenshot XZ2 Compact 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
@Gijs van Empel
Gijs, ik weet niet of jij er iets mee kunt. Het volgende. Op m'n xz2 compact krijg ik de hotspot functie niet ingesteld op 5ghz. Terwijl dit mijn inziens in Android gewoon moet kunnen.

Ik ben al twee weken over en weer aan het mailen maar je collega's snappen het niet of willen het niet snappen, daar ze maar bezig blijven over mijn eigen router en dat de telefoon gewoon op 5Ghz kan verbinden.

Hopelijk krijg jij het wel duidelijk en krijg ik eindelijk eens een normaal antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Incognitum schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:13:
@Gijs van Empel
Gijs, ik weet niet of jij er iets mee kunt. Het volgende. Op m'n xz2 compact krijg ik de hotspot functie niet ingesteld op 5ghz. Terwijl dit mijn inziens in Android gewoon moet kunnen.

Ik ben al twee weken over en weer aan het mailen maar je collega's snappen het niet of willen het niet snappen, daar ze maar bezig blijven over mijn eigen router en dat de telefoon gewoon op 5Ghz kan verbinden.

Hopelijk krijg jij het wel duidelijk en krijg ik eindelijk eens een normaal antwoord.
Ik heb zelf niet de technische kennis om een goed antwoord te geven, maar weet wel bij wie ik het even voor je na kan vragen :). Kom erop terug!

Edit: We hebben de functie zelf ook niet terug kunnen vinden inderdaad. Custom Android smartphones zouden sinds Marshmallow hotspot via 5Ghz op moeten kunnen zetten, dus ik ga nu checken of dat een restrictie is van ons. Denk niet dat ik daar voor het weekend antwoord op heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Gijs van Sony op 04-05-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Hiervoor had ik een Z5Compact, als ik die aansloot via een OTG-kabeltje aan mijn Kobo e-reader dan werden die mooi verbonden. Als ik dit probeer met mijn XZ2-compact krijg ik een foutmelding: usb-apparaten gebruiken te veel energie en worden daarom afgesloten. De e-reader wordt dan alleen opgeladen vanaf mijn telefoon. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
thaeastwood schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:25:
[...]

Onder instellingen dan Accu en dan geavanceerd kan je per app zien wat deze gebruikt. Staat daar misschien iets vreemds?
Daar had ik ook last van, en nadat die eenmaal helemaal zijn drain heeft gedaan in een uur of 2 zonder dat ik een restart heb gedaan, was het daarna weg. geen idee waar die drain vandaan kwam, maar het is ook niet terug te zien bij de apps. Heel vreemd... Wordt die bij jou dan ook warm, zo rond de 40 graden (te zien via sommige apps die de batterij stand bijhouden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Gijs van Empel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Ik heb zelf niet de technische kennis om een goed antwoord te geven, maar weet wel bij wie ik het even voor je na kan vragen :). Kom erop terug!

Edit: We hebben de functie zelf ook niet terug kunnen vinden inderdaad. Custom Android smartphones zouden sinds Marshmallow hotspot via 5Ghz op moeten kunnen zetten, dus ik ga nu checken of dat een restrictie is van ons. Denk niet dat ik daar voor het weekend antwoord op heb.
Top Gijs. Bedankt! Ben nu al verder dan twee weken mailen. Ik hoor graag van je. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Loop al 3 jaar met dezelfde oortjes rond, maar toen ik de xz2c ging gebruiken gingen ze toevallig kapot, dus ben ik maar de meegeleverde oortjes met adaptertje gaan gebruiken. Nu na nog geen maand ben ik ze al kwijt. Heb genoeg oortjes liggen van sony, maar dus geen verdomd adaptertje meer. Baal er nu al van dat ze de jack hebben verwijderd zonder enige goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
heb nog even de telefoon zonder simkaart zitten gebruiken en de batterij duur is niet slecht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qaxlIqBQqffYVTr8t9lhwLQB/medium.png

snap alleen niet waarom het mobile netwerk zoveel stroom vraagt als er geen sim kaart erin zit :S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TywwO6ucwoo2rYipaYCIMf3R/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fgXeRUr7nqQAy8UI0D3OcB93/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-04-2022
Dxue schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:53:
heb nog even de telefoon zonder simkaart zitten gebruiken en de batterij duur is niet slecht. [afbeelding]

snap alleen niet waarom het mobile netwerk zoveel stroom vraagt als er geen sim kaart erin zit :S
[afbeelding][afbeelding]
zo heb ik mijn wifi altijd uitstaan (genoeg data via provider) maar daar word toch batterij voor gebruikt. Snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-05 23:16
Ik heb de XZ Premium maar het scherm is kapot. Ik twijfel nu om of het scherm te repareren of de XZ2 te nemen. Maar volgens mij ben ik een dief van mijn eigen rekening als ik niet voor het scherm ga á 200 euro. Voor de rest weinig vooruitgang nog bij sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
@Dxue Telefoon wordt inderdaad rond de 40 graden, voor mij het sein om te herstarten. Maar zal hem is een keer 2 uur laten "drainen". Als dat het helpt vindt ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMARONE schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:21:
Ik heb de XZ Premium maar het scherm is kapot.
Ik twijfel nu om of het scherm te repareren of de XZ2 te nemen.
Dit is het XZ2 Compact-topic ;) Tevens linkt de XZ2 Premium me dan meer voor de hand liggen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Knoetie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:03:
@Dxue Telefoon wordt inderdaad rond de 40 graden, voor mij het sein om te herstarten. Maar zal hem is een keer 2 uur laten "drainen". Als dat het helpt vindt ik het prima.
ik hoop dat het helpt voor jou. Ik heb er ook een aantal dagen last van gehad, maar na een nacht niet aan de lader te hebben gehangen en gezien te hebben dat die enorme drain had tot een 3 of 2% batterij over was, was die daarna weg.

Als dat niet helpt, kan je misschien kijken naar een factory reset of een reset via de software op de pc. via de pc installeert die alles opnieuw inclusief os (ik denk aan een misschien slechte upgrade van software ofzo) en dan kan dat helpen. Maar het is natuurlijk niet zo makkelijk als het klinkt, aangezien die drain plotseling komt en niet app afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 16-05 10:35
Iemand anders last met die usbc headphone connector. Bij mij werkt hij niet, ook niet met een ander paar oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
RobbertDs1 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:27:
Iemand anders last met die usbc headphone connector. Bij mij werkt hij niet, ook niet met een ander paar oortjes.
Ja dat heb ik ook al een keer gehad, een reboot hielp bij mij gelukkig. Bij mijn z3c is de headphone jack 2x kapot gegaan. Hoop niet dat dit probleem zich nu gaat herhalen bij de usb c poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 19:10

icecreamfarmer

en het is

Dxue schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:17:
[...]

terwijl ik contact had met de klantenservice van sony (hij ging eerst vanuit dat ik belde voor de headset), heb ik op het eind ook even gevraagd naar de status van de headset aangezien ik toch al aan de lijn was met een medewerker. Hij gaf aan dat ze nu druk bezig zijn met het achterhalen waarom mensen wel een T&T hebben, maar dat het pakketje niet bij postnl is na zo'n lange periode.
Het aparte is dat we nu bijna 2 weken verder zijn en ik nog steeds geen T&T heb ontvangen.
Zouden ze nu langer wachten met uitgeven?

Edit: mail binnen gehad dat het langer ging duren en de T&T volgende week verwacht wordt.
Op zich positief voor Sony dat ze meer toestellen verkocht hebben dan verwacht.

[ Voor 11% gewijzigd door icecreamfarmer op 08-05-2018 13:11 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Incognitum schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:12:
[...]

Top Gijs. Bedankt! Ben nu al verder dan twee weken mailen. Ik hoor graag van je. Nogmaals bedankt.
Hoi @Incognitum

Ook onze software-mensen hebben geen manier kunnen vinden om 5Ghz te enablen op je Xperia XZ2 (Compact). Het enige dat ik terug heb gekregen is een manier om überhaupt te checken via welke frequentie je uitzendt: Only way to find is to enable a hotspot at home, login to your own wifi router and check which frequency your Xperia Wifi is shown in the router UI.

Waarom het niet mogelijk is weet ik niet, en ook niet of het in de toekomst via een update oid beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Gijs van Empel schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Hoi @Incognitum

Ook onze software-mensen hebben geen manier kunnen vinden om 5Ghz te enablen op je Xperia XZ2 (Compact). Het enige dat ik terug heb gekregen is een manier om überhaupt te checken via welke frequentie je uitzendt: Only way to find is to enable a hotspot at home, login to your own wifi router and check which frequency your Xperia Wifi is shown in the router UI.

Waarom het niet mogelijk is weet ik niet, en ook niet of het in de toekomst via een update oid beschikbaar wordt.
Bedankt voor het uitzoeken. Wel jammer dat dit dus niet ondersteund wordt, terwijl het een standaard 'iets' is mijn inziens. We zullen er mee moeten doen dan. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:01

Tacoos

i am i

icecreamfarmer schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:09:
[...]

Het aparte is dat we nu bijna 2 weken verder zijn en ik nog steeds geen T&T heb ontvangen.
Zouden ze nu langer wachten met uitgeven?

Edit: mail binnen gehad dat het langer ging duren en de T&T volgende week verwacht wordt.
Op zich positief voor Sony dat ze meer toestellen verkocht hebben dan verwacht.
Ik kreeg gisteren een mail dat t helaas wat langer ging duren en dat ik volgende week een T&T zou krijgen, maar vanochtend kreeg ineens de T&T in de mail en.....
"we hebben u gemist, we komen nog een keer" |:(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Vanmorgen de nieuwe 51.1.A.3.159 update ontvangen. Op het eerste gezicht merkte ik weinig echter vallen me nu twee dingen op.

1) LTE(+) is veranderd naar 4G(+)
2) Wanneer een oproep beantwoord wordt wanneer je iemand belt, trilt het toestel niet meer. Dat was voorheen wel en vond ik persoonlijk wel handig.

Uiteraard de 1 April security update erbij.

Verder nog niks kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

Gisteren ook de update naar 51.1.A.3.159 geïnstalleerd maa nog weinig te merken (al is dat misschien een goed teken :-) )

Zijn er ergens iets van releasenotes te vinden wat er allemaal in de update zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udo_dance
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Helaas is Android P beta niet te downloaden. Daar schijn je een specifiek toestel voor te moeten hebben (H8216, H8266 en H8296). Zouden dat de niet compacte versies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 17:16
udo_dance schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:19:
Helaas is Android P beta niet te downloaden. Daar schijn je een specifiek toestel voor te moeten hebben (H8216, H8266 en H8296). Zouden dat de niet compacte versies zijn?
Denk inderdaad dat dat de niet-compacte modellen zijn, er wordt specifiek gesproken over de Xperia XZ2, en niet over de compact helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405244

Ik kreeg gister ook de 51.1.A.3.159 update. Ik was ook benieuwd naar release notes change log of zoiets dergelijks en dacht misschien in de support app te zien. Die gaf meteen aan dat er een nieuwe update was, 51.1.A.4.173. Meteen geïnstalleerd. Nog geen veranderingen gemerkt.

Het enige wat ik kan vinden over de updates is dat de 159 de security patches van Android voor April bevat en de 173 die van mei 2018.

Ik hou me aanbevolen voor waar je release notes of iets dergelijks kan achterhalen.

Grappig is trouwens dat ik in de support app zag dat de 159 update ook al 10 april was geïnstalleerd. Mijn Sony gaf gister aan dat die opnieuw geïnstalleerd moest worden. Foutje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Card Nox schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:17:
Edit: al iemand uitgevonden hoe je de meldingen van phones services uitschakelt? Ik heb nu mobiele data uit staan en zit op de wifi, nu heb ik dus een notificatie die aangeeft dat mobiele data uit staat...
Ben ik de enige die zich hier aan irriteert? Halve swipe en de settings knop levert me 'nicht kategorisiert' op. Als ik dan doorklik en bij 'Nicht kategorisiert' de notificaties disable blijven ze evengoed nog komen.

Edit: OTA van 250mb zojuist ontvangen en geïnstalleerd, geen flauw idee wat er veranderd is.

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 12-05-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6

FZ6

Hier ook weer een update na een paar dagen...
wederom geen idee wat er veranderd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
Ik merk nu dat af en toe het scherm meteen uit gaat zodra ik iemand bel. Maakt niet uit of de telefoon in het licht of donker is. Ook niet of je de proximity sensor bedekt. Is daana vrij moeilijk weer beeld te krijgen, beste manier die ik heb gevonden is 2x power knop en dan vinger afdruk sensor.

De sensoren werken allemaal gewoon zoals het soort, getest met de support app. Gebruik geen screen protector o.i.d maar het is best irritant. Je kan dus ook niet makkelijk ophangen als het gebeurt. Iemand anders ook iets dergelijks meegemaakt toevallig? Lijkt puur softwarematig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:04
Reactie op @Whoohoo ik heb precies hetzelfde af en toe met bellen gaat het hele scherm uit. Ook de sensors getest en geen fouten gevonden. Ik gebruik wel een rubber cover maar die kan het in mijn ogen niet zijn. Het is namelijk maar af en toe en niet altijd zo.

Ik heb dit volledig willekeurig bij contacten die ik bel.

[ Voor 11% gewijzigd door bachhimself op 14-05-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
bachhimself schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:36:
Reactie op Whoohoo ik heb precies hetzelfde af en toe met bellen gaat het hele scherm uit. Ook de sensors getest en geen fouten gevonden. Ik gebruik wel een rubber cover maar die kan het in mijn ogen niet zijn. Het is namelijk maar af en toe en niet altijd zo.
Ja het is echt compleet random, soms gebeurt het heel lang niet, heb het veel getest. Ik had wel iets gevonden op het forum van google over de pixel telefoon. Daar hadden mensen dezelfde soort klachten en werd er gezegd dat dit in versie 18 van de phone app opgelost zou worden. Ik weet niet in hoeverre de Sony Phone app hetzelfde is maar die posts waren rond het begin dit jaar. Wellicht dat Sony deze verandering nog niet heeft toegepast.

Edit: Toch niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
@Whoohoo Thanx, eens kijken of we dat kunnen achterhalen. Bij mij staat dat het versie 10.0 is (Instellingen, app-info, telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
bachhimself schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:24:
@Whoohoo Thanx, eens kijken of we dat kunnen achterhalen. Bij mij staat dat het versie 10.0 is (Instellingen, app-info, telefoon)
Had het topic nog even opgezocht om hier te linken maar ging kennelijk over bluetooth en bellen... Denk dat ik er overheen heb gelezen in de ochtend. Als je googled vind je wel veel andere mensen met dezelfde soort problemen, wellicht iets wat gewoon niet zo lekker werkt in de huidige android versie. Hopelijkt verdwijnt het vanzelf in een toekomstige update. Je kan bij settings->accessibility wel aanzetten dat de power knop het gesprek beëindigt, dat kan wellicht nog helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
@Whoohoo het is de proximity sensor die af en toe van slag is. Ik heb dit net getest meteen nadat een call weer mis ging. Ergens is dat ding niet goed, morgen ga ik bellen met sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
bachhimself schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:20:
@Whoohoo het is de proximity sensor die af en toe van slag is. Ik heb dit net getest meteen nadat een call weer mis ging. Ergens is dat ding niet goed, morgen ga ik bellen met sony
Heb het net zelf ook nog eens getest tijdens een telefoongesprek waar het mis gaat en dan blijft hij in de support app inderdaad de hele tijd groen. Ben benieuwd wat je te horen gaat krijgen maar zal wel uitlopen op telefoon factory resetten en/of voor reparatie opsturen ben ik bang. Toch vreemd dat het alleen tijdens bellen gebeurd... Zou toch erg jammer zijn als dit uiteindelijk een hardware fout blijkt te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Whoohoo op 14-05-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Vandaag de WH1000MX2 getest. Wat een top ding. Zit heerlijk op de oren, goed geluid, gestures werken goed, 'Quick Attention' werkt echt super goed evenals ANC. Wilde hem eventueel verkopen, maar dat gaat mooi niet meer gebeuren.

Daarnaast vandaag al 2x gehad dat de camera niet meer werkt. Een reboot verhelpt het probleem maar toch vreemd. De flashlight doet het daarna ook niet meer.... Even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Whoohoo schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:36:
[...]

Heb het net zelf ook nog eens getest tijdens een telefoongesprek waar het mis gaat en dan blijft hij in de support app inderdaad de hele tijd groen. Ben benieuwd wat je te horen gaat krijgen maar zal wel uitlopen op telefoon factory resetten en/of voor reparatie opsturen ben ik bang. Toch vreemd dat het alleen tijdens bellen gebeurd... Zou toch erg jammer zijn als dit uiteindelijk een hardware fout blijkt te zijn.
Je leest dit over elk merk telefoon op internet. Ik vermoed dat het software is want na een reboot werkt alles weer OK. Het lijk in de laatste android versie te zitten waarbij de proximity sensor volgens mij af en toe niet goed aangestuurd word. Ik zal morgen reageren als ik meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:52
Heeft iemand hier ook problemen met het geluidsniveau van de microfoon bij videobellen via WhatsApp?

Zodra ik bij WhatsApp videobel (met dus de speaker aan) dan ben ik aan de andere kant nauwelijks te horen, ook wanneer ik direct in de microfoon schreeuw. Het gebeurt echt enkel en alleen bij videobellen hier (en niet bij audio-calls met de speaker uit). Video's opnemen gaat bijvoorbeeld weer verder prima.

Heb her en der gezien dat er ook soortgelijke problemen waren met eerder Sony modellen. Ook zie ik bijvoorbeeld deze enorme thread voor de Pixel.

Kan het te maken hebben met foutieve noise cancelling (software bug en/of hardware glitch)?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 18:13
Card Nox schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:26:
Vandaag de WH1000MX2 getest. Wat een top ding. Zit heerlijk op de oren, goed geluid, gestures werken goed, 'Quick Attention' werkt echt super goed evenals ANC. Wilde hem eventueel verkopen, maar dat gaat mooi niet meer gebeuren.

Daarnaast vandaag al 2x gehad dat de camera niet meer werkt. Een reboot verhelpt het probleem maar toch vreemd. De flashlight doet het daarna ook niet meer.... Even in de gaten houden.
Ook hier grote problemen met de camera. Of de app crashed of blijft hangen. 4k opnemen heeft hele grote problemen...

YouTube: Sony xperia xz2 4k recording with major lag issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Suncatcher schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:58:
[...]

Ook hier grote problemen met de camera. Of de app crashed of blijft hangen. 4k opnemen heeft hele grote problemen...

YouTube: Sony xperia xz2 4k recording with major lag issue
Hier ook laatst problemen met 4k opnames. Camera lijkt te freezen maar blijft wel opnemen. Op full HD geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

gavro schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:08:
Heeft iemand hier ook problemen met het geluidsniveau van de microfoon bij videobellen via WhatsApp?

Zodra ik bij WhatsApp videobel (met dus de speaker aan) dan ben ik aan de andere kant nauwelijks te horen, ook wanneer ik direct in de microfoon schreeuw. Het gebeurt echt enkel en alleen bij videobellen hier (en niet bij audio-calls met de speaker uit). Video's opnemen gaat bijvoorbeeld weer verder prima.

Heb her en der gezien dat er ook soortgelijke problemen waren met eerder Sony modellen. Ook zie ik bijvoorbeeld deze enorme thread voor de Pixel.

Kan het te maken hebben met foutieve noise cancelling (software bug en/of hardware glitch)?
Same here! Overigens ook met gewoon bellen via WhatsApp.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Incognitum schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Hier ook laatst problemen met 4k opnames. Camera lijkt te freezen maar blijft wel opnemen. Op full HD geen probleem.
Dat probleem heb ik ook gehad op de firmware waarmee de telefoon is geleverd. Ik heb de telefoon 2 dagen na ontvangst toen een probleem met de camera gehad. Dacht toen dat het een fout door mij was. Heb in de tussentijd niet meer gefilmd, dus heb gelaas geen andere info. Was toen wel met hdr aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:01

Tacoos

i am i

Card Nox schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:26:

Ben best blij met de WH1000mx2, maar vandaag heb ik last van het volgende issue:

Om de zoveel tijd wordt de muziek gestopt omdat google tussendoor komt: 'google is listening' 'say ok google'
Terwijl ik er niet om vraag.
Zelf maak ik ook geen geluid op dat moment, misschien een collega, maar dat hoor ik dan weer niet door de noise cancelling, maar ik wil ook niet dat mijn telefoon naar mijn collega's luistert :9

XZ2 Compact met WH1000mx2 en spotify aan

[ Voor 3% gewijzigd door Tacoos op 16-05-2018 13:08 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Lingo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 12:03
Dag allemaal,
Zijn er mensen die bij een provider(winkel) zoals T-Mobile een losse XZ2 Compact hebben gekocht?

Mijn vraag is of je dan ook een opstartschermpje met T-Mobile logo hebt en zo'n irritant riedeltje. Noem me een pietlut, maar dat is voor mij echt een dealbreaker :) Hartelijk dank!
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen