Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 09:52
Dxue schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:09:
Wat ik dan niet snap is dat je 2 headsets nodig hebt. Ik zou denken dat je je headset mee kan nemen van werk naar huis, maar dat kan aan mij liggen haha.

Edit: je kan ook 2e hands headset kopen, ik denk dat er best wel wat mensen zijn die de headset direct verkopen omdat ze alleen de telefoon willen
Omdat ik hem niet elke dag mee wil slepen op de fiets (25 km per dag). Dat heb ik in het begin wel gedaan, maar zo'n ding is toch niet onkwetsbaar en het is weer extra bagage. Een "nieuwe" tweedehands zat ik ook aan te denken. Misschien kan ik die ook al pre-orderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 17:33
Vistajevski schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Omdat ik hem niet elke dag mee wil slepen op de fiets (25 km per dag). Dat heb ik in het begin wel gedaan, maar zo'n ding is toch niet onkwetsbaar en het is weer extra bagage. Een "nieuwe" tweedehands zat ik ook aan te denken. Misschien kan ik die ook al pre-orderen :).
verklaart een hoop haha. ook niet he meest veilige als je anc aan hebt op de fiets. ik dacht in de v&a een aanbod te hebben gezien. hoewel als je het geld ervoor over hebt, is een xz2 of xz2c een leuke backup toestel

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-05 18:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

Hierbij de links naar enkele reviews / previews en tevens de conclusies :)

https://www.techadvisor.c...2-compact-review-3672517/

The Xperia XZ2 Compact fits almost every major feature from the XZ2 into a smaller frame, offering one of the better screen-to-body ratios you'll find for a 5in phone right now. With less competition at this screen size, the Compact could be a more compelling option than it's bigger brother so long as you don't mind missing out on wireless charging or the gimmicky vibration.

---

https://www.stuff.tv/sony/xperia-xz2-compact/review

Given the choice between Sony’s Xperia XZ2 and the Compact, I’d plump for the Compact everytime. No question.

Where its bigger brethren struggles in comparison to the very cream of the smartphone crop, the Compact seemingly does its own thing with little in the way of compromise. That makes it a thoroughly tempting proposition when compared to more expensive, but comparatively-sized fare in the iPhone 8 and Google Pixel 2.

Can the Sony Xperia XZ2 come good on its considerable promise? You’ve only got until the first week of April to find out. I can’t wait to give it a full review.

Read more at https://www.stuff.tv/sony...eview#OShl0ZQsPii2WzyD.99

---

https://www.pocket-lint.c...xperia-xz2-compact-review

First Impressions
The Sony Xperia XZ2 Compact is a smaller format powerhouse, with very little compromise for opting for a smaller handset. We think it looks great - even if it's a bit in the chunky side - but what's really appealing is that you get the full power offering of a flagship phone in the XZ2 Compact.

And at £549 SIM-free - £150 cheaper than the larger Xperia XZ2 - that should keep fans of smaller phones happy.

The move to 18:9 here means you're getting phone with a bigger display making this phone a little taller, but without getting any wider. In a world where flagship phones are getting bigger and bigger, the Xperia XZ2 Compact offers salvation for those who just don't like it big.

---

https://www.tek.no/artikl...xperia-xz2-compact/432974

So, should you consider the Sony Xperia XZ2 Compact as your next mobile? Well, it depends primarily on how much you want a small mobile phone, and then how busy you are of performance and price.

With a price tag of less than $ 6,000 at start and Snapdragon 845 under the hood, it's quite a pretty good top model we have in her, especially in combination with everything we've mentioned. It is also exceptionally well-handed and feels solid and well-built. Waterproof is it too.

However, if you deal with a larger mobile phone, there is a lot of choice to choose from. Especially some of last year's top models look like good competitors, both on price and functionality. However, you will not get a compact 5-inch with an extra wide screen.

Either way, we recommend the Xperia XZ2 Compact warmly, and hope Sony fixes the small problems we encountered at the next crossroads.

---

http://www.chip.de/test/S...ct-im-Test_134590797.html

94,6%

The new Sony smartphones Xperia XZ2 and Xperia XZ2 Compact prove in the test to be very fast and very well equipped. Class, we find the display quality, the battery life and the new, handier design. The camera is good too. If Sony had not saved on some details, the victory over the Galaxy S9 Plus would have been in it. The equally powerful XZ2 Compact is virtually unrivaled in its class and should inspire fans of compact phones.

---

https://www.techradar.com/reviews/sony-xperia-xz2-compact

OUR EARLY VERDICT
If you’re after a colorful, nostalgia-fueled phone as your next, Sony’s smaller XZ2 might be the first Compact phone worth lusting over.

---

http://www.expertreviews....xperia-xz2-compact-review

Sony Xperia XZ2 Compact review: Early verdict
The Sony Xperia XZ2 Compact could well be one of the best things to come out of MWC 2018. With a rear camera that’s far more capable of high-quality video capture than its predecessor, a welcome new design, speedier internals and a dominating 18:9 display, it's a big improvement on what was already a great little smartphone.

The only question – as I mentioned in my XZ2 hands-on review – is whether something even better might be around the corner. Alongside the new XZ2 phones, the company has been showing off new dual-camera tech, which will add better low-light performance to its next generation of smartphones. Great though the XZ2 Compact is, if you're not in a rush, it could be worth holding fire to see what Sony does next.

---

https://www.phonearena.co...XZ2-Compact-Review_id4503

7.5

---

https://www.gsmarena.com/...compact-review-1737p7.php

The Verdict
It's rarely so simple to give a firm verdict on a smartphone, whether it's a flagship or not. But Sony has a winner here, as the XZ2 Compact is one of the best smartphones right now and it's cheap at that. It pulls a real OnePlus in today's insane race of premium prices. But it also does an excellent one up from the previous XZ1 Compact model with better screen, camera, performance, and sound.

The axing of the audio jack is probably Sony's only sin this year. Sony's explanation for the reasoning behind this move sounds even lamer than Apple's, but it is what it is.Sony has tried and succeeded in fitting everything that's cool and cutting-edge into this XS-sized smartphone. So, everything boils down to pricing. Is the Xperia XZ2 Compact among the best new smartphones €600 can buy?

Yes, it is.

---

http://www.alphr.com/sony...xperia-xz2-compact-review

It's early days yet but on first impressions I’m a fan of the Sony Xperia XZ2 Compact. It has a more friendly and modern design than previous compact models, yet follows in the footsteps in all the right ways as well.

It’s perhaps not the prettiest thing, yet Sony’s new Compact looks to be a supremely capable smartphone, with the 4K HDR 10-bit video recording being its most attractive aspect. The Sony Xperia XZ2 Compact will begin shipping to customers at the beginning of April. I suspect it will be rather popular.

---

https://www.mobilsiden.dk...minimobil-test,lid.39550/

With Sony's latest Compact, the company again provides an interesting mobile in a format that seems to be forgotten by the mobile industry.

Our hands have not grown since the first modern smartphone came into existence, decades ago - but it's their screens, on the other hand.

With the Sony Xperia XZ2 Compact, those who would like to be able to operate the phone safely with one hand will finally be taken care of.

Right beside, the XZ2 will not win any award for best camera, design or most exciting technology, but the XZ2 Compact does it right where it really counts - usability.

The price of just under 4,500 kroner is at the same time reasonable, in a field where even higher prices are being tested. We therefore land on 5 out of 6 stars for Sony's mini-mobile.

---

http://www.trustedreviews...s/sony-xperia-xz2-compact

First impressions
Slightly chunky exterior aside, the XZ2 Compact has plenty going for it. There's no other device, aside from the iPhone 8, that's this powerful and this pocketable. If you're tired of big phones, the XZ2 Compact is for you.

---

https://www.pcmag.com/review/359409/sony-xperia-xz2-compact

BOTTOM LINE
The 5-inch Sony Xperia XZ2 Compact could be one of the best phones for one-handed use.

---

https://www.androidpit.de/sony-xperia-xz2-compact-test

Preliminary verdict
Unless another manufacturer in the Android cosmos comes up with the idea to build a compact top smartphone, then 2018, the Xperia XZ2 Compact will be without alternative the best smartphone in the compact class.

Unlike when switching from Xperia XZ1 to XZ2 Sony does not attract the price of the Xperia XZ2 Compact. From the beginning of May Sony wants to bring the Xperia XZ2 Compact for 599 euros and in four colors on the market. There should be no exclusive deals in Germany. That said, Sony will offer the Xperia XZ2 Compact in all four colors at all network operators and shops that want to list it.

[ Voor 19% gewijzigd door zerocool82 op 24-03-2018 10:21 . Reden: Reviews toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10-2024
Toch een beetje mixed reviews over verschillende onderdelen merk ik. Hier toch niet te spreken over de camera.

''A glaring issue with all photos is the high amount of noise in them, visible when you take a close look. Even during broad daylight, the sky turns out grainy with noise. On top of that, the Xperia tends to shoot photos with boosted contrast. This is something that the iPhone is best known to do: shooting a picture with boosted contrast rather than taking a realistic photo, but the Xperia takes that one step further. The result is that you get photos where the dark areas are too dark and lacking detail, while whites are overblown and burned.''

Dit klinkt als het zelfde probleem dat de eerdere modellen ook hadden.

Bovendien kan ik nergens terugvinden of deze compact versie net zoals de XZ1 Compact ook een super wide-angle selfie camera heeft. Want dat vind ik toch wel een leuke gimmick op mijn huidige toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
@Jester hoe bevalt de telefoon tot nu toe?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
Is er al bekend of de x2c wel double tap to wake heeft? Met mijn z3c en z5c vond ik dat een heerlijke functie en dat was voor mij ook de reden om de x1c links te laten liggen aangezien deze dat niet meer had.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een hoop berichten verplaatst naar: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen. Aanbiedingen en bestellingen horen daar besproken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 20:33
AtlAntA schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:03:
Is er al bekend of de x2c wel double tap to wake heeft? Met mijn z3c en z5c vond ik dat een heerlijke functie en dat was voor mij ook de reden om de x1c links te laten liggen aangezien deze dat niet meer had.
Ik had ergens gelezen dat die er helaas niet meer in zit... inderdaad zeer handige functie van mijn Z3C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Dat is zeer jammer inderdaad, daar ben ik ook altijd erg blij mee geweest op mijn z3c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je ook wel bewerkstelligen via third party apps (waarbij accu nou niet echt plat gaat daardoor)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:18

icecreamfarmer

en het is

Deathchant schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:15:
Lang heb ik liggen dubben welke vervanger ik voor mijn HTC10 wilde hebben...Alle flagships worden tegenwoordig van glas gemaakt en dat moet ik niet hebben, en nu is er dan de XZ2 Compact. 5" scherm, nieuwste CPU en ook nog eens een kunstof achterkant met metalen frame, cleane skin én front facing stereospeakers, en dan voor 600 euro ipv die achterlijke prijzen van 800+ euro. En hij heeft ook die curve wat de HTC M8 en HTC10 ook hebben dus hij zal wel lekker in de hand liggen.

Als trouwe HTC fan, is dit dus serieus een kanshebber voor me. Nieuwsgierig wacht ik de review af. Ik stel toch wel de eis dat de camera op zijn minst goed is; ik weet dat het niet alles zegt maar 19MPix met een f/2 lensje....hmmm ik weet het niet...Ik heb nu 12MPix met f/1.8 en ik vind Sony nou niet bekend staan om hun telefooncamera's (alhoewel ze wel voor de meeste telefoons de sensoren verzorgen).

EDIT: zie ik nou dat er maar 1 LED kleur flitser is en geen dual led, of lijkt dat maar zo?
Ik zit met precies hetzelfde Dillema de camara van de 10 is echt goed en geen headphonejack is echt een zwaar minpunt voor mij maar de nieuwe samsungs zijn helemaal van glas.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purist
  • Laatst online: 29-04 18:02
CLB schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:59:
Kun je ook wel bewerkstelligen via third party apps (waarbij accu nou niet echt plat gaat daardoor)
Welke app zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-03 15:58
icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:04:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde Dillema de camara van de 10 is echt goed en geen headphonejack is echt een zwaar minpunt voor mij maar de nieuwe samsungs zijn helemaal van glas.
Hopelijk krijg je er wel een usb->3,5mm jack verloopje erbij. Dan is het voor mij niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 17:16
Darun1a schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:29:
[...]

Hopelijk krijg je er wel een usb->3,5mm jack verloopje erbij. Dan is het voor mij niet zo'n probleem
Een verloopstukje van usb-c naar 3,5 mm jack krijg je er gelukkig gewoon bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Darun1a schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:29:
[...]

zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Na een Z3 Compact (rood) te hebben gehad, en nu een Z5 Compact (rood), nu toch maar deze besteld (zwart). Abonnement loopt bijna af, en de deal met de koptelefoon was gewoon te verleidelijk, omdat ik daar toch al voor in de markt was. :)

Like:
- hogere resolutie scherm (sommige apps passen net niet fatsoenlijk op het scherm)
- 64GB ipv 32GB
- gratis Sony WH-1000XM2 !
- wat sneller/meer responsive?
- comfort/grip?

Dislike:
- weer stukje groter, zwaarder en flink dikker
- positie vingerafdrukscanner? aan de zijkant werkt prima
- geen 3,5mm jack
- minder mooi ontwerp
- alleen verkrijgbaar in fletse kleuren

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Mooi toestel, maar ik heb nog niet zo heel lang de XZ1 Compact waar ik wel tevreden mee ben. En daarbij lijkt me de vingerafdrukscanner aan de achterkant niet zo handig.
Ik zat net eens wat toestellen te vergelijken qua grootte en vind het toch wel frappant dat de Xperia ZL van jaren geleden al een 1080p scherm had in eenzelfde kleine behuizing, maar wel nog platter was. Ik wacht wel af tot de XZ3C om te zien of ze het toestel nog kleiner en vooral ook platter kunnen maken.

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 27-03-2018 19:49 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Ik heb 'm nu een week in gebruik, en ben er echt blij mee. Hij is wel fors zwaarder dan de z3 compact, maar dat went. Heb er een folio hoesje om heen zitten (van knaldeals), dat maakt hem te dik. Ga dus voor een bouncer van replacedirect. De vingerprint scanner is handig, ook qua positie (vind ik), alleen door het hoesje kun je er slecht bij. Overzetten vanaf een z3c ging als vanzelf, even er boven op leggen en alles wordt overgezet. Enkel alle bank- en mailapps opnieuw instellen.

Het super slo-mo- filmen heb ik 1x getest, leuke gimmick. Op vakantie zal ik het toestel als 2e camera gebruiken, dan komt ie wellicht meer tot zijn recht.

Wat betreft de accu: vandaag aardig wat gebeld (gewoon en met bluetooth headset), navigatie en wat surfen, vanochtend om 7u van de lader en nu (20:30) 51% accu. Dit weekend 2 dagen gedaan zonder te laden.

Er zit idd een usb-c -> 3,5mm jack bij, en de sim tray heeft een sim1 slot en een sim2/microsd combislot.

De camera (front) is in vergelijking met de z3c een heel stuk scherper (meer mp)

Ik ben er zeker blij mee, zeker icm pre-order actie icm de headset die ik zelf niet ga gebruiken, dat maakt het high end toestel zeker interessanter (ca 300/400 euro als de headset 200/300 euro oplevert).

Als er iemand nog wat details wil weten, roep gerust!

[ Voor 8% gewijzigd door Jester op 04-04-2018 20:19 ]

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 19:44
Al gevonden !

[ Voor 95% gewijzigd door Sefaex op 05-04-2018 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
heb flexibele screen protectors gevonden van imak op aliexpress, waarbij je geen last zou moeten hebben van de 2.5d glas, zie
. ik heb ook filmpjes gezien waarbij deze vrij stevig zijn (youku link en youku link2 en youku link3, alleen te bekijken met ublock uit) wat er van waar is, mag je zelf beoordelen. zijn er mensen hier die erin zijn geinteresseerd?
zoja, dan zou het misschien interessant zijn om in 1x het bij imak zelf te bestellen, minimale bestelling van 10 stuks. geen idee wat de verzendkosten zijn, heb me niet geregistreerd.

als er al mensen ervaringen hebben met deze protectors, dan hoor ik ook graag of ze het waard zijn of niet. heb alleen ervaring met tempered glass uit china voor cheap en wonder boven wonder werken ze erg goed. ik zou nu ook zonder hoesje met deze telefoon moeten kunnen rondlopen, maar dat zal ik wel merken na de installatie

[ Voor 13% gewijzigd door Dxue op 05-04-2018 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Bij belsimpel al op voorraad. Bij mobiel.nl staat nog "in bestelling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MrHiddeV schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:34:
[...]

Een verloopstukje van usb-c naar 3,5 mm jack krijg je er gelukkig gewoon bij O-)
Heb eigenlijk een y verloop nodig voor in de auto.
Ik blijf hete cht een achterlijke beslissing vinden om de 3,5mm uit te faseren. Heb afgelopen zaterdag trouwens wel de groene versie besteld. Is weer eens wat anders.

Wat mij overigens wel verbaasd is waarom dat ding bijna 2x zo dik moet zijn dan een iphone 8.
Ook met een bolling moet 13mm niet nodig zijn.
Sefaex schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:32:
Bij belsimpel al op voorraad. Bij mobiel.nl staat nog "in bestelling".
Apart mijn bestelling staat nog op in behandeling.

[ Voor 31% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-04-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:44:
Lijkt me logisch toch... Vandaag in voorraad = vandaag bestellen = morgen uitlevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Sefaex schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:32:
... Bij mobiel.nl staat nog "in bestelling".
icecreamfarmer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:44:
[...]

Zojuist is de status veranderd naar "verzonden" bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Canard schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:36:
[...]

[...]

Zojuist is de status veranderd naar "verzonden" bij mij.
Wanneer heb je besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Sefaex schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:38:
[...]

Wanneer heb je besteld ?
18 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij mobiel.nl

Krijg net een mailtje van tele2
Bedankt voor je aanvraag voor Tele2 Mobiel! We willen je dolgraag zo snel mogelijk verwelkomen als nieuwe klant. Daarvoor moeten we eerst een paar checks doen. Niet leuk maar wel logisch. Zo doen we onder andere een kredietbeoordeling en kijken we naar het aantal simkaarten dat je al bij ons hebt.

Het duurt even voordat we klaar zijn met onze check-check-double-checks. Daarom hoor je binnen twee werkdagen van ons of we je kunnen verwelkomen als nieuwe klant. Beloofd!

Als we je niet kunnen verwelkomen als nieuwe klant, dan storten we de aanbetaling die je hebt gedaan met iDEAL voor de thuiskopieheffing en de eventuele telefoonbijbetaling zo snel mogelijk terug op je rekening.
Aangezien ik ook een KVK heb, heb ik nog even getwijfeld of ik het als ondernemer zal bestellen.
Als je een zakelijke bestelling plaats, doen ze geen BKR check. Enige nadeel van een zakelijke bestelling is dat je je abonnement niet maandelijks kunt opzeggen bij Tele2. Was ik sowieso niet van plan. Maar het is toch fijn als je na een jaar zonder gezeik je abonnement kunt stopzetten.

Dus uiteindelijk toch als particulier besteld. Wel kut dat ik nu wellicht 1-2 dagen langer moet wachten. Maar ja, t is niet anders ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 16:31
Jester schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:18:
Ik heb 'm nu een week in gebruik, en ben er echt blij mee. Hij is wel fors zwaarder dan de z3 compact, maar dat went. Heb er een folio hoesje om heen zitten (van knaldeals), dat maakt hem te dik. Ga dus voor een bouncer van replacedirect. De vingerprint scanner is handig, ook qua positie (vind ik), alleen door het hoesje kun je er slecht bij. Overzetten vanaf een z3c ging als vanzelf, even er boven op leggen en alles wordt overgezet. Enkel alle bank- en mailapps opnieuw instellen.

Het super slo-mo- filmen heb ik 1x getest, leuke gimmick. Op vakantie zal ik het toestel als 2e camera gebruiken, dan komt ie wellicht meer tot zijn recht.

Wat betreft de accu: vandaag aardig wat gebeld (gewoon en met bluetooth headset), navigatie en wat surfen, vanochtend om 7u van de lader en nu (20:30) 51% accu. Dit weekend 2 dagen gedaan zonder te laden.

Er zit idd een usb-c -> 3,5mm jack bij, en de sim tray heeft een sim1 slot en een sim2/microsd combislot.

De camera (front) is in vergelijking met de z3c een heel stuk scherper (meer mp)

Ik ben er zeker blij mee, zeker icm pre-order actie icm de headset die ik zelf niet ga gebruiken, dat maakt het high end toestel zeker interessanter (ca 300/400 euro als de headset 200/300 euro oplevert).

Als er iemand nog wat details wil weten, roep gerust!
Ik twijfel om voor de XZ2 compact te gaan als vervanging voor mijn Nexus 5X die toch erg traag wordt en een brakke accu begint te krijgen.
De grootste twijfel heb ik m.b.t. de dikte van de XZ2. Helaas heb ik geen tijd om nog ergens te gaan kijken en te proberen (kan dat überhaupt, ligt de XZ2 compact al ergens in een winkel?). Vandaag is de laatste dag om die preorder te doen en die gratis hoofdtelefoon te krijgen. Is er iemand die van een Nexus 5X komt en de XZ2 compact al heeft en de afmetingen (met name dus de dikte) heeft kunnen vergelijken?
Ander klein twijfel punt is de camera. ik vind die van de Nexus 5X prima. Ik hoef er niet op vooruit te gaan m.b.t. de fotokwaliteit maar wil er ook niet op achteruit gaan. Ik vermoed dat dat ook niet gaat gebeuren maar misschien dat iemand kan onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Timminator schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:50:
[...]

Ik twijfel om voor de XZ2 compact te gaan als vervanging voor mijn Nexus 5X die toch erg traag wordt en een brakke accu begint te krijgen.
De grootste twijfel heb ik m.b.t. de dikte van de XZ2. Helaas heb ik geen tijd om nog ergens te gaan kijken en te proberen (kan dat überhaupt, ligt de XZ2 compact al ergens in een winkel?). Vandaag is de laatste dag om die preorder te doen en die gratis hoofdtelefoon te krijgen. Is er iemand die van een Nexus 5X komt en de XZ2 compact al heeft en de afmetingen (met name dus de dikte) heeft kunnen vergelijken?
Ander klein twijfel punt is de camera. ik vind die van de Nexus 5X prima. Ik hoef er niet op vooruit te gaan m.b.t. de fotokwaliteit maar wil er ook niet op achteruit gaan. Ik vermoed dat dat ook niet gaat gebeuren maar misschien dat iemand kan onderbouwen?
Phone arena heeft zo'n vergelijkingstool voor foto kwaliteit dan kun je het zelf vergelijken met je eigen ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan dat überhaupt, ligt de XZ2 compact al ergens in een winkel?
Ik weet niet waar je woont, maar de 7 Belsimpelwinkels hebben al showmodellen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
(kan dat überhaupt, ligt de XZ2 compact al ergens in een winkel?)
KPN winkel in Groningen aan de Herestraat heeft hem ook liggen. Dus ik neem aan meerdere of zelfs alle KPN winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
[...]
Misschien helpt deze site je:
https://www.phonearena.co...Compact/phones/9593,10834

Dikte is natuurlijk altijd relatief, de een vindt het erger dan de ander dat een toestel wat dikker is.. Maar je kan in ieder geval zien dat de Sony wel wat chubby is vergeleken met je nexus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
ik heb vandaag toch maar de nanofixit liquid gekocht. betekent dat ik de 1e dag extra voorzichtig moet zijn / even een dagje moet wachten om hem te starten.

iemand al goedkope alternatieven gevonden voor tpu hoesjes? ik zit zelf te twijfelen of ik wel of niet een hoesje moet nemen, het gaat me tot nu toe erg goed af met mijn z3c, verscheidene vallen gemaakt, maar allemaal overleeft zonder een krasje. ik weet niet of ik het aan durf met de xz2c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:56

oNo

Zo, de Z2 compact net besteld. M'n vriendin moest verlengen dus dat voor een jaartje gedaan. Ze had geen behoefte aan een toestel dus dan maak ik er mooi gebruik van. Het is nog wel even wachten op de Mi 7, dus kan ik deze mooi even proberen. Met de verlengingskorting en de headphone is het echt wel een goede deal.

Ik had wat twijfels bij de camera maar de vergelijkingstool van gsmarena is prima om te vergelijken. Hier vergeleken met een Galaxy S7 en Nexus 5x.
https://www.gsmarena.com/...Phone2=9082&idPhone3=7556
Vooral low light is de de XZ2 compact IMHO vergelijkbaar met de S7/5x, in elk geval niet slechter. Ja het lijkt alsof er wat meer ruis te zien is. Maar dat komt volgens mij vooral door het smoothing wat Samsung doet. Het maakt solide vlakken egaler en randen softer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 13:16
Dinsdagavond contract verlengd bij T-Mobile met de XZ2 Compact er bij.

Ik heb een Z5 Compact, maar na een val werkte de interne microfoon niet goed meer. (Op speaker, via BlueTooth of met oortjes in wel.)

Hoe dan ook, zojuist de zilveren mogen ontvangen.
Voelt wel echt zwaarder aan dan de Z5C. Qua formaat scheelt het niet zo veel verder.
Toch wel jammer dat mijn oude oplaadkabeltjes niet passen. Dus weer opletten als ik van huis ga, dat ik het kabeltje niet vergeet :)

Vind de interface iets minder intuïtief geworden. Dus nog even uitzoeken hoe ik de Amazon apps verwijder. Of binnenkort even flashen. In elk geval geen T-Mobile opstartscherm etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
Net ook de zilveren variant binnen gekregen. En wat een lekker toestel om mee te beginnen zeg! Voelt super premium aan vergeleken met de Z3c en de XZ1c die ik voorheen had. Waarschijnlijk door het extra gewicht en de metalen zijkanten. Eerste indrukken zijn dus helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Heb ook de zilveren zonet opengemaakt bij thuiskomst.
Wat mij opvalt:
- de vingerafdrukscanner zit imho iets aan de lage kant, die had op de plek van het nfc logo gemogen
- het scherm had iets groter gekund of de zijkanten met minder rand
- dat de 3.5 jack mist slaat helemaal nergens op met dit formaat (dikte)

En veel dingen positief! Leuk telefoontje. Daar kan ik wel even mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een hele dome vraag.. maar waar haal ik die gratis headset nu? :+
hebbes https://campaigns.sonymob...com/extreme-entertainment

[ Voor 61% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2018 21:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jullie ook net deze mail ontvangen van belsimpel:
Onlangs heb je bij ons een bestelling geplaatst van een abonnement met de Sony Xperia XZ2 Compact, en je hebt het pakket wellicht bijna in bezit of net in ontvangst genomen. We zijn erg benieuwd hoe dit toestel bevalt, dus laat dat ons vooral even weten!
Nu hebben we bij een extra controle ontdekt dat op je toestel de functionaliteit Dual Sim niet aanwezig is. Je kunt dus maar één simkaart in het toestel plaatsen. Dit is het enige verschil, het toestel heeft verder wel precies de specificaties waarvoor jij hem besteld hebt! Nu is dit voor het overgrote deel van de klanten geen probleem, omdat weinig mensen dit toestel bestellen voor deze functionaliteit.
Lijkt mij apart, zouden er echt twee versie in omloop zijn? Zou je dat ergens aan kunnen zien of je een dual sim hebt of niet?

Tevens is mijn moss green binnen gekomen end e kleur is echt tof. Dikte van het toestel valt trouwens ook mee wanneer je hem vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

icecreamfarmer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:33:
Jullie ook net deze mail ontvangen van belsimpel:

[...]

Lijkt mij apart, zouden er echt twee versie in omloop zijn? Zou je dat ergens aan kunnen zien of je een dual sim hebt of niet?

Tevens is mijn moss green binnen gekomen end e kleur is echt tof. Dikte van het toestel valt trouwens ook mee wanneer je hem vast hebt.
Er zijn idd 2 versies in omloop, H8314 (EU & USA) en H8324 (EU & Azie). De laatste heeft wel dual sim, de eerste niet volgens https://www.techwalls.com...del-number-differences/.. Ik heb de eerste, dus zonder dual sim. Wel jammer, maar voor mij was dual sim geen harde eis (vind een separate werktelefoon handiger). Ik vrees dat de meeste mensen de versie zonder dual sim hebben gekocht..

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Gistere n bij mobiel.nl besteld en ik heb vandaag de H8324 ontvangen, dual sim dus.

Ik vind het maar een rare mail van Belsimpel, ze weten toch wat ze besteld hebben. Ook al doe je er (nog) niets mee, ik zou in geval van een ander geleverd toestel vragen om een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
Belsimpel is grijze import... Kan overal vandaan komen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sport_Life schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:53:
[...]

Er zijn idd 2 versies in omloop, H8314 (EU & USA) en H8324 (EU & Azie). De laatste heeft wel dual sim, de eerste niet volgens https://www.techwalls.com...del-number-differences/.. Ik heb de eerste, dus zonder dual sim. Wel jammer, maar voor mij was dual sim geen harde eis (vind een separate werktelefoon handiger). Ik vrees dat de meeste mensen de versie zonder dual sim hebben gekocht..
Waar staat die artikel code? Ik lijk trouwens geen dual sim te hebben maar wachten totdat die wel beschikbaar komt kan ik ook niet.

Overigens hoe kun je zien of je een quickcharge lader hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-05 18:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

icecreamfarmer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:19:
[...]

Waar staat die artikel code? Ik lijk trouwens geen dual sim te hebben maar wachten totdat die wel beschikbaar komt kan ik ook niet.

Op de verpakking, linksbovenin op het witte etiket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

icecreamfarmer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:19:
[...]

Bij instellingen > telefoon.
Mijne komt dus zoals gezegd bij mobiel.nl vandaan :p. En idd met een abonnement van t - mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2018 22:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
reyals schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:18:
Belsimpel is grijze import... Kan overal vandaan komen
Heeft daar niks mee te maken, Mobiel.nl heeft exact hetzelfde deze ronde. Heeft te maken met welke provider er een bestelling is gedaan denk ik zo. Providervarianten van devices (niet meer met die branded software en dergelijke, maar zo wordt het wel genoemd) zijn nagenoeg altijd singlesimvarianten (ga maar naar een KPN, Vodafone, T-Mobile-winkel), terwijl standaardvarianten dualsim zijn. Heb jij besteld met een bepaalde provider, dan krijg je een singlesimvariant denk ik, simpelweg omdat de inkoopprijs van dat toestel bij die provider zelf (ja providers verkopen ook toestellen) lager is, waardoor dit naar de klant kan worden doorvertaald in een lagere prijs (icm abbo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479654

oNo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:13:
Gistere n bij mobiel.nl besteld en ik heb vandaag de H8324 ontvangen, dual sim dus.

Ik vind het maar een rare mail van Belsimpel, ze weten toch wat ze besteld hebben. Ook al doe je er (nog) niets mee, ik zou in geval van een ander geleverd toestel vragen om een oplossing.
mobiel.nl wil mij ook een single sim versie leveren. Op hun website staat dat het een dual sim toestel is maar zodra je eentje met een T-mobile abonnement besteld dan gaan ze een single sim versie leveren. Staat nergens vermeld enkel bij de optie van de kleurkeuze. Bij specificatie staat uitdrukkelijk dual sim. Misleiding maar ze willen hun fout niet corrigeren, enige optie die ze bieden is annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 13:16
Ik heb van Mobiel.nl de Dual Sim versie gekregen(ICM met een maandelijks opzegbaar Tele2 abbo).

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479654

CLB schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:43:
[...]

Heeft daar niks mee te maken, Mobiel.nl heeft exact hetzelfde deze ronde. Heeft te maken met welke provider er een bestelling is gedaan denk ik zo. Providervarianten van devices (niet meer met die branded software en dergelijke, maar zo wordt het wel genoemd) zijn nagenoeg altijd singlesimvarianten (ga maar naar een KPN, Vodafone, T-Mobile-winkel), terwijl standaardvarianten dualsim zijn. Heb jij besteld met een bepaalde provider, dan krijg je een singlesimvariant denk ik, simpelweg omdat de inkoopprijs van dat toestel bij die provider zelf (ja providers verkopen ook toestellen) lager is, waardoor dit naar de klant kan worden doorvertaald in een lagere prijs (icm abbo).
Ga er maar vanuit dat het verschil tussen single sim of dual sim geen eens een hardware revisie vereist. Zelfde hardware maar andere firmware. Triest dat dit model anno 2018 nog steeds wordt gehanteerd imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:43
Bij mijn bestelling (direct bij Tele2) staat "Sony Xperia XZ2 Compact DS Black 64GB". Dus ik denk dat Tele2 ook de dual sim levert? Vanmiddag weet ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05 15:39
evdakker schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 07:39:
Bij mijn bestelling (direct bij Tele2) staat "Sony Xperia XZ2 Compact DS Black 64GB". Dus ik denk dat Tele2 ook de dual sim levert? Vanmiddag weet ik het ;)
Mijn tele2 telefoon was dualsim, dus ik neem aan die van jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 16:31
Ik heb een enkelsim via gsmwijzer. Maakt me niks uit.
Eerste indruk sinds ik de XZ2 sinds gisteravond in gebruik heb.
Alsof je in je Opel Astra naast een Ferrari bij het stoplicht staat maar dat je die Ferrari bij het optrekken eruit rijdt omdat je een F1 motor in je Astra hebt liggen.

Komende van een Nexus 5X.
Het verlengde scherm vind ik mwah. Verder vind ik de maat prima.
Powerknop en Volumeknop zitten verkeerd om
Vingerafdrukscanner iets te laag maar went wel, ik heb kleine handen.
Toestel vind ik glad, moet dus echt een hoesje erbij
Dikte vind ik meevallen, hopelijk met hoesje niet te dik.
Camera is voor mij prima.
Algehele snelheid indrukwekkend.
Accu nog niks over te zeggen
Geluid speakers redelijk (vergeleken met Iphone 8plus van mijn vriendin)
Sony Software is goed te doen, niet heel anders dan stock van de NEXUS 5X.

Ben er blij mee. Vooral blij met de keuze om eens een keer niet naar weer een grotere maat telefoon te gaan.Als ik dan de actie hoofdtelefoon nog goed kan verkopen en de XZ2 dan voor onder de 200€ heb ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Headset verkoop je makkelijk voor €200 of €225. Probleem is alleen dat heel Marktplaats en V&A nu vol staat met die dingen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Dat gladde kan je verhelpen met een matte "sticker" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
ok, net even tussen het werken door even snel data tussen de telefoon overgepompt en even mee gespeeld. android 8.0 is toch niet zo fijn als een custom 6.0. ook is het jammer dat het transferen van de data "ontiegelijk" langzaam gaat. komt niet hoger dan 700 kB/s. doe ik wel een keer als ik tijd heb dan maar via de computer.

voor de rest is die lekker snel en met die liquid screenprotector ook erg glad op het scherm. heb het ook op mijn z3c gedaan maar daar is het toch wat minder (tja vloeistof over op de z3 gedaan ;)).

er is wel veel garbage en helaas was ik te druk om de auto update van de playstore te cancelen. heb nog geen apps kunnen deleten, dat is wel balen (facebook (let op, er is een aparte facebook app manager die blijft draaien op de achtergrond WTF), amazon, en avg) :(. je kan ze alleen disablen.

Hij voelt zelfs smaller aan dan de z3c maar het is wel wennen dat ik nu ineens naar de bovenkant van het scherm moet gaan om de menu knop te gebruiken (had een custom navigatie bar met 5 knoppen waarbij er een menu knop en een laatst geopende app knop erbij zat.

wat ik nu erg mis is dat er geen data snelheidsmeter bovenin zit. ik vind het fijn om te zien of er wel of geen data transfers aan de gang zijn. En de extra knoppen bij de navigatiebar. niet veel dingen, maar die maken het gebruik van de telefoon zoveel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-05 15:39
Wel vreemd, als ik naar Instellingen-->geluiden-->Niet storen ga, dan staat de voorgeprogrammeerde instellingen nog in het duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:33
Heb nu een tijdje met de telefoon kunnen spelen. Ik vond mijn Xiaomi Redmi 4 Prime al snel maar dit is toch wel een andere Klasse (komt wellicht ook omdat het toetsen nieuw is, ben benieuwd hoe het over 1 a 2 maanden is). Formaat vind ik heerlijk, echt een stuk handzamer dan de RM4P, dat het een dikkertje is merk ik eigelijk niet. Camera is ook merkbaar beter, vooral bij minder licht / in huis. Ik schrok wel even van het erg kleine toetsenbord, dat is wel weer even wennen, had ik niet verwacht.

Edit: al iemand uitgevonden hoe je de meldingen van phones services uitschakelt? Ik heb nu mobiele data uit staan en zit op de wifi, nu heb ik dus een notificatie die aangeeft dat mobiele data uit staat...

[ Voor 33% gewijzigd door Card Nox op 08-04-2018 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
Card Nox schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:17:
Edit: al iemand uitgevonden hoe je de meldingen van phones services uitschakelt? Ik heb nu mobiele data uit staan en zit op de wifi, nu heb ik dus een notificatie die aangeeft dat mobiele data uit staat...
Probeer de melding eens langzaam naar rechts of links te swipen. Als het goed is komt er een "instellingen" knopje beschikbaar? Daar kan je de melding meestal uitzetten, hopelijk werkt het bij deze melding ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
MrHiddeV schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:27:
[...]

Probeer de melding eens langzaam naar rechts of links te swipen. Als het goed is komt er een "instellingen" knopje beschikbaar? Daar kan je de melding meestal uitzetten, hopelijk werkt het bij deze melding ook :)
Sorry,je hebt gelijk, dat kan inderdaad. Maar wat als ik hem later wel weer wil zien. Die instelling kan ik dus niet vinden.

Als we dan toch bezig zijn. Ik heb Volte aan staan, hoe krijg je die melding weg?

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 08-04-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
Card Nox schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:29:
[...]

Sorry,je hebt gelijk, dat kan inderdaad. Maar wat als ik hem later wel weer wil zien. Die instelling kan ik dus niet vinden.
Ik heb geen idee of het daadwerkelijk zo werkt, maar ik kan me voorstellen dat je dan naar "apps & notifications" in het instellingenmenu kunt gaan, vervolgens naar "app info", even bij de drie puntjes op "show system klikken", dan scrollen dan "phone services" (1 van de 2) en dan nog even op "app notifications" klikken, en daar kan je dan vast een toggle weer aanzetten zodat hij weer notificaties kan laten zien. Maar pin me er niet op vast, heb er geen ervaring mee of het echt werkt O-)
Card Nox schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:29:
[...]

Als we dan toch bezig zijn. Ik heb Volte aan staan, hoe krijg je die melding weg?
Als het niet werkt met dat langzaam naar rechts swypen, dan heb ik helaas geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
MrHiddeV schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:27:
[...]

helaas dat werkt niet, je krijgt de instellingen te zien en je kan aangeven "allow notification dot" aan of uit (ik heb hem op engels staan trouwens). de melding zelf is onder een duitse "nicht kategorisiert" categorie uit de phone services. de notificaties krijg ik dus niet uit, maar wel weg te swipen (zwaar irritant).

ik moet wel zeggen dat de luidsprekers vele malen beter klinken dan die van de z3c. de z3c klinkt ineens erg als een tinnen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 00:50
Zojuist de xz2 compact in ontvangst genomen, en ik kan met geen mogelijkheid verbinden met mijn thuis WiFi.

Heb ik weer....

Blijkt na testen toch écht een naar technisch probleem te zijn. Telefoon blijft maar proberen te verbinden, door een overload aan calls komt de gehele internetverbinding plat te liggen, totdat ik het WiFi weer uit zet..

Erg jammer dit :( hopen dat ik zeer snel een vervangend toestel kan krijgen

[ Voor 54% gewijzigd door Zexion op 08-04-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
Weet iemand hoe ik de hotspot instel op 5Ghz? Bij de zuk z2 kon ik kiezen, echter nu geen optie en op 2.4Ghz vind ik niet echt lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
vandaag heb ik problemen met de vpn gehad. browser werkte fijn, maar de tinycam app wilde niet verbinden met de camera. Op zulke momenten mis ik dus de data traffic monitor om te zien of de telefoon uberhaupt aan het proberen is om data te verzenden. Zodra ik op het wifi signaal op de plaats van bestemming ben, doet die het perfect. maar de telefoon werd toen wel heel heet en bleef heet zelfs toen ik de app afsloot. moest een reboot doen en de telefoon was binnen 20 seconden weer koel. op de z3 zou die allang zijn vastgelopen terwijl die heet blijft, maar de xz2 bleef wel gewoon werken. wel raar dat ik niet kan achterhalen in de battery geschiedenis waar het energie verbruik heen is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Gebruik de telefoon nu 2 dagen. Vind de batterijduur so far erg matig. Is er een mogelijkheid de SD845 op halve snelheid / te underclocken oid om stroom te sparen? Ook mis ik DT2W. Formaat blijf ik wel lyrisch over, van 141.3 x 69.6 x 8.9 mm naar 135 x 65 x 12.1 mm maakt echt een giga verschil.
Heb 3 hoesjes en wat glas protectors gekocht, hopelijk zijn ze snel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Iemand enig idee hoe ik de melding ''niet storen'' bovenin weg krijg? Dat het boven in die balk staat is normaal lijkt me. Maar als ik het menu van boven naar onder schuif komt de melding mee, lijkt me nu niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiespt
HTCHolland schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:47:
Iemand enig idee hoe ik de melding ''niet storen'' bovenin weg krijg? Dat het boven in die balk staat is normaal lijkt me. Maar als ik het menu van boven naar onder schuif komt de melding mee, lijkt me nu niet echt nodig.
Ja dat is een bekend probleem, is nou eenmaal een vereiste van android Orea. Er zijn volgens mij een aantal apps te downloaden die die persistent notifications voor altijd mute. Althans ik had er eentje op mn XZ1c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
Net de update gedaan die beschikbaar is gesteld. Ik raad jullie aan om nog even te wachten. Ik kom op het moment niet meer op 4g en vodafone vindt ook dat mijn telefoon niet goed is ingesteld. Beetje raar.

Update: na een YouTube film te hebben geopend in chrome, is er weer 4g. De software update is nog steeds Duits van oorsprong, omdat er nog steeds LTE(+) staat ipv 4g(+)

[ Voor 29% gewijzigd door Dxue op 09-04-2018 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:21

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dxue schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:19:
. De software update is nog steeds Duits van oorsprong, omdat er nog steeds LTE(+) staat ipv 4g(+)
Wat ik een voordeel vind van Sony toestellen, is dat de firmware eenvoudig kan worden 'omgeflashed'. Zo heb ik mijn Z5 compact, die ook als duits toestel geleverd was, omgezet naar een NL firmware. Dit kun je doen met Flashtool en de firmware kun je downloaden mbv XperiFirm...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:42
Card Nox schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:22:
Gebruik de telefoon nu 2 dagen. Vind de batterijduur so far erg matig. Is er een mogelijkheid de SD845 op halve snelheid / te underclocken oid om stroom te sparen? Ook mis ik DT2W. Formaat blijf ik wel lyrisch over, van 141.3 x 69.6 x 8.9 mm naar 135 x 65 x 12.1 mm maakt echt een giga verschil.
Serieus? Ik heb welliswaar zijn grote broer, maar ik red met gemak de volledige dag. Sterker nog... Ik heb zaterdag op zondag niet eens de moeite genomen om hem op te laden. ;)

Mag ik vragen wat je er allemaal mee doet? (Ik ben zelf overigens geen 'zware gebruiker').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Bij mij viel de accu duur de eerste 2 dagen ook tegen. Nu lijkt het wel beter te gaan. Misschien omdat ik de accu heb laten her kalibreren door 1 keer geheel te ontladen of gewoon omdat de eerste verkenningsfase van de nieuwe telefoon gewoon voorbij is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Card Nox schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:22:
Vergeet niet dat nieuwe baterijen soms moeten 'inkomen'. De eerste paar keer zal de duur tegenvallen en daarna naar verwachting presteren. Aan de andere kant als er een app tegenwerkt, gaat het stroomverbruik hard!
retlaw schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:46:
[...]

Wat ik een voordeel vind van Sony toestellen, is dat de firmware eenvoudig kan worden 'omgeflashed'. Zo heb ik mijn Z5 compact, die ook als duits toestel geleverd was, omgezet naar een NL firmware. Dit kun je doen met Flashtool en de firmware kun je downloaden mbv XperiFirm...
Doh, nooit aan gedacht door al het flashen via xda. Later maar eens mee gaan knoeien. Nu heb ik er nog niet veel op staan. Hmm, zou ik dan a good Facebook en amazon apps dan al uit de systeem map kunnen verwijderen voordat ik het installeer? Zou wel handige shortcut zijn als je geen root wilt.

Met trouwens ook wat geleerd, als je op het tandwieltje in je statusbalk lamg ingedrukt houdt, krijg je een extra optie bij system. system ui tuner. Je hebt er weinig aan maar bij sommige toestellen kan je meer dingen aanpassen zoals je navigatie bar.

[ Voor 40% gewijzigd door Dxue op 09-04-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:21

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dxue schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:13:
[...]

Vergeet niet dat nieuwe baterijen soms moeten 'inkomen'. De eerste paar keer zal de duur tegenvallen en daarna naar verwachting presteren. Aan de andere kant als er een app tegenwerkt, gaat het stroomverbruik hard!

[...]
Hmm, zou ik dan a good Facebook en amazon apps dan al uit de systeem map kunnen verwijderen voordat ik het installeer? Zou wel handige shortcut zijn als je geen root wilt.
Of je dat kan verwijderen weet ik niet... Met behulp van XperiFirm heb ik toen een .ftf bestand gegenereerd. Deze kun je dan flashen met de standaard Sony tool. Dan blijft alles gewoon netjes stock etc. Bij de Z5 compact was het zo, dat als je het apparaat unlocked, er DRM keys verdwenen wat weer gevolg had voor audio en fotokwaliteit als ik me het goed herinner, het is al weer een tijdje geleden :)... Mooie van dit vond ik dus dat alles lekker stock blijft.

Hier de link met de stappen die ik toen heb gedaan.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
retlaw schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:34:
[...]

Of je dat kan verwijderen weet ik niet... Met behulp van XperiFirm heb ik toen een .ftf bestand gegenereerd. Deze kun je dan flashen met de standaard Sony tool. Dan blijft alles gewoon netjes stock etc. Bij de Z5 compact was het zo, dat als je het apparaat unlocked, er DRM keys verdwenen wat weer gevolg had voor audio en fotokwaliteit als ik me het goed herinner, het is al weer een tijdje geleden :)... Mooie van dit vond ik dus dat alles lekker stock blijft.

Hier de link met de stappen die ik toen heb gedaan.
Dat was weer opgelost door een backup van de drm keys te maken en terug te zetten. Maar dat was alleen nodig als je de bootloader unlocked had. Je kon wel gewoon rooten. Bedankt voor de link met stappenplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Resurrect1, niets bijzonders eigenlijk, ben meer een medium user (geen spellen etc). Vandaar dat ik hem graag wil underclocken.
@job89 & @Dxue, daar heb je gelijk in. We zullen het nog eens een weekje aankijken.
@Dxue , bedankt voor je tip mbt langdruk instellingen wieltje die kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
Mijn telefoon vond de software update bet beveiligingspatch van 1 april pas nadat ik mijn telefoon aan mijn laptop had aangesloten en de Xpderia Companion software had geïnstalleerd.
Zit nu op build-nummer: 51.1.A.3.159 via OTA bleef hij hangen op beveiligingspatch van februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Nooit gedacht dat ik op een klein scherm een 1 hand mode handig vinden. Vooral handig bij het browsen. In de navbar veeg je naar links of rechts voor de 1 hand modus.
Ik irriteer wel mateloos aan het toetsenbord icoon in de navbar. Zit in de weg tijdens het swypen.
job89 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:19:
Mijn telefoon vond de software update bet beveiligingspatch van 1 april pas nadat ik mijn telefoon aan mijn laptop had aangesloten en de Xpderia Companion software had geïnstalleerd.
Zit nu op build-nummer: 51.1.A.3.159 via OTA bleef hij hangen op beveiligingspatch van februari.
Misschien heeft de duitse oorsprong ermee te maken. Ik zit in enschede :Y) (zonder dollen, heb een tele2 model, dat kan er mee te maken hebben)

[ Voor 50% gewijzigd door Dxue op 09-04-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zojuist een OTA gedownload en geinstalleerd, Android 8.0.0 met Security patch van 1 april.

Ik krijg trouwens de telefoon niet geladen met mijn andere USB C kabels, enkel die van Sony doet het. Had ik met de Xiaomi Mi4c geen problemen mee, meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:47

Chaos-Zero

Sega fan!

Card Nox schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:22:
Zojuist een OTA gedownload en geinstalleerd, Android 8.0.0 met Security patch van 1 april.

Ik krijg trouwens de telefoon niet geladen met mijn andere USB C kabels, enkel die van Sony doet het. Had ik met de Xiaomi Mi4c geen problemen mee, meer mensen die dit ervaren?
Hier geen last van. Heb 'm al op kunnen laden via de kabel van m'n Nintendo Switch Pro controller en een 3rd party kabel.
Verder ook erg tevreden met m'n toestel. Ik kom van een Z5c af die toch wel heel traag was geworden en zeker de laatste maanden 2x op een dag opgeladen moest worden. Nu totaal niet het geval meer.
Ik ben wel zeer benieuwd of dit toestel minder warm wordt met intensief gebruik. M'n z3c en z5c hadden daar wel erg veel last van.
Wel heb ik het idee dat het Wifi signaal minder is van de XZ2c.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Chaos-Zero schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:41:
[...]

Hier geen last van. Heb 'm al op kunnen laden via de kabel van m'n Nintendo Switch Pro controller en een 3rd party kabel.
Verder ook erg tevreden met m'n toestel. Ik kom van een Z5c af die toch wel heel traag was geworden en zeker de laatste maanden 2x op een dag opgeladen moest worden. Nu totaal niet het geval meer.
Ik ben wel zeer benieuwd of dit toestel minder warm wordt met intensief gebruik. M'n z3c en z5c hadden daar wel erg veel last van.
Wel heb ik het idee dat het Wifi signaal minder is van de XZ2c.
Precies dezelfde ervaringe: kom ook van Z5C die traag was geworden, slechte accu en werd warm (net als mijn Z3C daarvoor). En wifi van mijn XZ2C lijkt ook issues te hebben, is ook al een topic over.

On topic: ook geen problemen met third party kabels tot nu toe (originele kabel ga ik niet eens gebruiken).

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Heeft iemand kennis van Bluetooth? Ik kan thuis niet meer verbinden met een b&o a6 box en als ik in de auto met Bluetooth verbind (vw golf) kan ik mijn muziek via Spotify wel afspelen maar zie ik op het scherm niet meer welk nummer het is, en kan ik ook niet meer doorspoelen. Kon met mijn z3c allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04

Tacoos

i am i

Sinds gisteren heb ik mijn XZ2C ook in gebruik.
Tot nog toe erg tevreden over formaat en blij verrast hoe die in de hand ligt. Ook de scherm kwaliteit en snelheid zijn lekker!

Mijn toestel is een dual sim in zwart.

Afgelopen zomer ging de GPS van mijn Z3C dood en die gebruik ik vrij intensief. Daarnaast houdt de accuduur daarvan ook niet meer over en voelt t toestel regelrecht traag.
Op dat moment was er alleen geen echt alternatief (de XZ1 was nog net niet uit). Bovendien waren mijn 3 jaren die ik met een telefoon moet doen van de zaak nog niet om, dus wilde de zaak niet de volle mep die ze normaal bijdragen aan een nieuwe geven.
Daarom was ik eigenlijk aan het wachten tot de XZ1 wat goedkoper zou worden en mijn 3 jaren op waren, maar merkte dat ik gaandeweg niet enthousiast werd van de vorm van een XZ1C.

Om die reden toch maar gekozen voor de XZ2C en wat meer zelf bij te betalen en ik denk dat ik daar geen spijt van ga krijgen.

Overigens heb ik (nog) geen head phones ontvangen, ondanks dat t toestel een maand geleden al besteld is of zo. Daar moet nog ff iemand achteraan.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Tacoos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:36:
Sinds gisteren heb ik mijn XZ2C ook in gebruik.
Tot nog toe erg tevreden over formaat en blij verrast hoe die in de hand ligt. Ook de scherm kwaliteit en snelheid zijn lekker!

Mijn toestel is een dual sim in zwart.

Afgelopen zomer ging de GPS van mijn Z3C dood en die gebruik ik vrij intensief. Daarnaast houdt de accuduur daarvan ook niet meer over en voelt t toestel regelrecht traag.
Op dat moment was er alleen geen echt alternatief (de XZ1 was nog net niet uit). Bovendien waren mijn 3 jaren die ik met een telefoon moet doen van de zaak nog niet om, dus wilde de zaak niet de volle mep die ze normaal bijdragen aan een nieuwe geven.
Daarom was ik eigenlijk aan het wachten tot de XZ1 wat goedkoper zou worden en mijn 3 jaren op waren, maar merkte dat ik gaandeweg niet enthousiast werd van de vorm van een XZ1C.

Om die reden toch maar gekozen voor de XZ2C en wat meer zelf bij te betalen en ik denk dat ik daar geen spijt van ga krijgen.

Overigens heb ik (nog) geen head phones ontvangen, ondanks dat t toestel een maand geleden al besteld is of zo. Daar moet nog ff iemand achteraan.
Die iemand ben je toch echt zelf.

https://campaigns.sonymob...e-xperia-xz2/public/#gref --> rechtsboven in menu naar ''claim headphone''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Whoops, done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
voor diegene die nog de headset moeten claimen (ik heb het ook pas net gedaan, druk met andere dingen gehad) de doos van de sony is erg stevig! het is makkelijker het hele vak los te 'scheuren en dan de bovenkant even los te knippen dan de sticker eraf te knippen. de zijkanten geven namelijk redelijk makkelijk mee en zijn dan heel netjes afgescheurd.

ik zag vandaag in mijn mail dat sony mij heeft gemaild met het bericht dat er nieuwe software beschikbaar is. nog nooit eerder gehad, vraag me af waarom ze er nu mee zijn begonnen. alhoewel ik het wel een pluspunt vind.

ik merk nog steeds dat maps met flitsmeister aardig wat vraag van de telefoon en de telefoon dan ook aardig lang warm blijft. maar zodra ik de telefoon herstart is het verbruik weer erg zuinig. gisteren heb ik ruim 70% batterij gebruikt met nog geen 3 uur rijden met flitsmeister en maps aan. helderheid vrij laag. telefoon werd ook warm, maar gelukkig niet heet zoals eerder met de camera app.

ikzelf ben niet echt een goede fotograaf, maar ik vind de foto's tot nu toe wel goed genoeg voor mijn doen. 's avonds zijn de foto's ook erg goed als ik op een stabiele ondergrond heb (bijvoorbeeld dak van auto). uiteraard alles op de automatische stand. geen zin in al het handmatige geklooi :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Iemand een idee waar ik de vibratie van notificaties kan instellen (uit)
Het gaat om algemene notificaties. Bij bijvoorbeeld marktplaats en telegram krijg ik een notificatiegeluid en vibratie.

Edit: via telegram kan ik de instelling van vibrate:default naar none zetten. Bij marktplaats via de android per-app-permissie.
Ik had verwacht dat het ergens globaal in te stellen de zijn

[ Voor 33% gewijzigd door oNo op 11-04-2018 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Eerste negatieve ervaring:
In het pand waar ik werk is het mobiele bereik altijd al slecht, maar ik heb wel het idee dat de XZ2C daar meer moeite mee heeft dan de Z3C die ik hiervoor had.

Vandaag meerdere keren proberen te bellen en dat er dan gewoon geen kiestoon komt.
Tjidens sommige gesprekken was de verbinding af en toe compleet weg!?
Ook kreeg ik de melding geen netwerk, terwijl er wel 3 streepjes bereik waren vlgs het icoontje?
Op dezelfde plekken in het pand kon ik voorheen met de Z3C wel normaal bellen.

Hopelijk komt Vodafone snel met bellen via wifi voor de XZ2C. Belachelijk dat ze alleen iphones en een paar Samsungs ondersteunen

[ Voor 6% gewijzigd door Tacoos op 11-04-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
Bij mij was het even slecht met vodafone. Kan nu helaas niet nog meer testen, maar het bellen ging gewoon goed en geluid ook goed. Ben nu bijna 2 uur over op tele2. Bereik schommelt nu tussen 2 en 4 blokjes met de telefoon op dezelfde plek. Dat is wel apart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job89
Wat is jullie ervaring met de camera?
Mijn gevoel zegt dat ie softwarematig nog niet echt optimaal werkt. Zelfs bij lage iso's een behoorlijke bak ruis en zeer wisselende scherpte over de gehele lengte van de liniaal.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bx5KhH/DSC_0007_small.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door job89 op 11-04-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
mijn ervaring tot nu toe is dat de automatische foto's een natuurlijke bokeh effect heeft. ipv dat alles scherp is focust die op een voorwerp. tenzij bokeh standaard aan staat, vind ik het jammer dat ik niet kan kiezen om alles scherp te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruloor
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-04-2022
Heeft iemand toevallig die originele soft touch cover gekocht? Zo ja, hoe bevalt dat? Ik twijfel er nog over of het echt zo handig is en wel voldoende bescherming biedt voor het scherm (ik laat mijn telefoons nog welles stuiteren, onhandig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
Kruloor schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:07:
Heeft iemand toevallig die originele soft touch cover gekocht? Zo ja, hoe bevalt dat? Ik twijfel er nog over of het echt zo handig is en wel voldoende bescherming biedt voor het scherm (ik laat mijn telefoons nog welles stuiteren, onhandig).
Suugie in "[Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udo_dance
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Tacoos schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:21:
Eerste negatieve ervaring:
In het pand waar ik werk is het mobiele bereik altijd al slecht, maar ik heb wel het idee dat de XZ2C daar meer moeite mee heeft dan de Z3C die ik hiervoor had.

Vandaag meerdere keren proberen te bellen en dat er dan gewoon geen kiestoon komt.
Tjidens sommige gesprekken was de verbinding af en toe compleet weg!?
Ook kreeg ik de melding geen netwerk, terwijl er wel 3 streepjes bereik waren vlgs het icoontje?
Op dezelfde plekken in het pand kon ik voorheen met de Z3C wel normaal bellen.
idem, ik heb nu nog 1 maand Tele2 en ik ben soms gewoonweg niet bereikbaar met deze telefoon. Bellen gaat, gebeld worden soms niet. Ik zie mijn bereik soms compleet wegvallen. Nooit eerder gehad met mijn vorige Motorola G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Ik moet zeggen dat me de batterij toch wat tegenvalt. Heb nu 55min screen on time, 4.5 uur sinds ik hem volledig heb opgeladen en heb nog 75% batterij over. Heb verder ook geen spellen erop gespeeld of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
HTCHolland schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:03:
Ik moet zeggen dat me de batterij toch wat tegenvalt. Heb nu 55min screen on time, 4.5 uur sinds ik hem volledig heb opgeladen en heb nog 75% batterij over. Heb verder ook geen spellen erop gespeeld of iets.
word jouw telefoon ook warm wanneer je het idee hebt dat die snel leeg raakt?
bij mij zakt het snel wanneer de telefoon warm wordt. en dat gebeurd nu voornamelijk door tinycampro. ik zal morgen geen tinycampro gebruiken en kijken hoe het dan gaat. Ik moet wel herstarten om de telefoon te laten afkoelen. deze app geeft 0,0 problemen op android 6

ik denk dat er nog best wel wat apps zijn die niet goed omgaan met android8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Krijg nu allemaal meldingen van AVG. Ben al jaren Apple gebruiker. Gebruik ook al jaren geen virusscanner. Snap dan ook niet dat AVG erop stond.

Laten jullie die app erop staan ?

Helemaal bovenaan het scherm stond er ook een icoontje, dat ik nog niet klaar was met het installeren van alle apps. Bleek het om apps van Sony zelf te gaan. Uiteindelijk toch maar alles geïnstalleerd omdat het icoontje niet weg wou gaan.

Morgen maar even kijken welke apps ik weer verwijder. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTCHolland
Dxue schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:32:
[...]

word jouw telefoon ook warm wanneer je het idee hebt dat die snel leeg raakt?
bij mij zakt het snel wanneer de telefoon warm wordt. en dat gebeurd nu voornamelijk door tinycampro. ik zal morgen geen tinycampro gebruiken en kijken hoe het dan gaat. Ik moet wel herstarten om de telefoon te laten afkoelen. deze app geeft 0,0 problemen op android 6

ik denk dat er nog best wel wat apps zijn die niet goed omgaan met android8
Nee ik heb niet het idee dat hij echt warm wordt. Ook vooral omdat ik tot nu toe nog niet echt iets anders heb gedaan dan browsen, paar foto's maken etc. Geen zware apps oid. Stand by verbruikt hij voor m'n gevoel gewoon flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sefaex schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:26:
Krijg nu allemaal meldingen van AVG. Ben al jaren Apple gebruiker. Gebruik ook al jaren geen virusscanner. Snap dan ook niet dat AVG erop stond.

Laten jullie die app erop staan ?

Helemaal bovenaan het scherm stond er ook een icoontje, dat ik nog niet klaar was met het installeren van alle apps. Bleek het om apps van Sony zelf te gaan. Uiteindelijk toch maar alles geïnstalleerd omdat het icoontje niet weg wou gaan.

Morgen maar even kijken welke apps ik weer verwijder. :D
Heb het eraf gegooid. Zolang je niets buiten de playstore installeert zit je goed.
Batterij valt mij idd ook nog tegen.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Sony Xperia XZ2 Compact] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Sony Xperia XZ2 Compact] Levertijden & Prijzen