Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik heb even een vraagje wat mijn speelstijl aanzienlijk aan zal passen wanneer het daadewerkelijk kan...
Is het mogelijk om na de game te finnishen terug te gaan dezelfde wereld in? zonder newgame+ oid? Probeer eigenlijk alle achievements mee te pakken maar wil graag weten of ik dat voor het einde van de game moet doen of dat dat er na ook nog kan?
B.v.d.
Yep, na het verhaal word je 2 weken terug de tijd in gestuurd ofzo dacht ik, je kunt iig gewoon verder met missies doen en de trophies/achievements halen.mfneed schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:42:
Dag tweakers,
Ik heb even een vraagje wat mijn speelstijl aanzienlijk aan zal passen wanneer het daadewerkelijk kan...
Is het mogelijk om na de game te finnishen terug te gaan dezelfde wereld in? zonder newgame+ oid? Probeer eigenlijk alle achievements mee te pakken maar wil graag weten of ik dat voor het einde van de game moet doen of dat dat er na ook nog kan?
B.v.d.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat gezegd zijnde, hoe kan je detectoren omzeilen aan de rand van een MULE kamp? Daarnaast, als je na een tijdje even niet meer gerust hebt, gaat je energie drastisch naar beneden (1,5 strepen max ipv 5). Hoe kan je dit terug verhogen als je geen private room beschikbaar hebt?
In eerste instantie: niet. De detectoren detecteren overigens alleen cargo, als je geen vracht bij je hebt is er niets aan de hand. Verderop in het verhaal krijg je andere mogelijkheden. Vooral verder spelen dus.gibsonneke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:04:
Dat gezegd zijnde, hoe kan je detectoren omzeilen aan de rand van een MULE kamp? Daarnaast, als je na een tijdje even niet meer gerust hebt, gaat je energie drastisch naar beneden (1,5 strepen max ipv 5). Hoe kan je dit terug verhogen als je geen private room beschikbaar hebt?
Energie kun je terug verhogen met energy drink.
Klopt maar hoe kan je de maximale hoeveelheid energie terug verhogen nadat die omlaag is gegaan?NLxAROSA schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Energie kun je terug verhogen met energy drink.
Graphics en sfeer zijn erg gaaf!
Klopt: in het begin is het verhaal wazig en de menu's erg druk met veel info, maar wat knap dat je zo'n andere game durft neer te zetten qua gameplay. Ik ben fan..
Ow en de muziek: heel mooi als je op sommige momenten een song begint terwijl je door een adembenemend landschap loopt..
Alleen jammer dat je de muziek niet zelf kunt initieren tijdens een walkabout.
Never mind, kan blijkbaar enkel via een private room.gibsonneke schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
Klopt maar hoe kan je de maximale hoeveelheid energie terug verhogen nadat die omlaag is gegaan?
Ondertussen nog steeds bezig met level 3.
Wat is me dit een lang level zeg, zeker als je met de optionele orders begint.
Je draagt toch ook paar energy drinks mee?gibsonneke schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Never mind, kan blijkbaar enkel via een private room.
Ondertussen nog steeds bezig met level 3.
Wat is me dit een lang level zeg, zeker als je met de optionele orders begint.
Ja en daarmee kan je je stamina terug opvullen maar dus niet je max stamina herstellen.Mutatie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:26:
[...]
Je draagt toch ook paar energy drinks mee?
Wat filmpjes gekeken, en grafisch is het wel een pareltje dacht ik.
Maar volgens mij niet echt game met veel actie
Klopt.G.Scholtens schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:53:
Geen idee of deze game wat voor mij is (...).
Wat filmpjes gekeken, en grafisch is het wel een pareltje dacht ik.
Maar volgens mij niet echt game met veel actie
Het is typisch een game die je zelf moet ervaren. Door het kijken van filmpjes en walkthroughs krijg je de werkelijke kwaliteit en sfeer niet mee imo.
Ik heb ook kort wat streams gekeken voordat ik aan de game begon maar het komt totaal niet over op die manier.
Ik was in het begin ook sceptisch, nu vind ik het één van de beste games die ik op deze generatie gespeeld heb.
Twijfel ook om hem aan te schaffen, maarja 22euro is wel te missen. Reviews zijn allemaal positief, maar alleen rondlopen en dingen afleveren klinkt niet echt als super.dvdkiwi schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
Klopt.
Het is typisch een game die je zelf moet ervaren. Door het kijken van filmpjes en walkthroughs krijg je de werkelijke kwaliteit en sfeer niet mee imo.
Ik heb ook kort wat streams gekeken voordat ik aan de game begon maar het komt totaal niet over op die manier.
Ik was in het begin ook sceptisch, nu vind ik het één van de beste games die ik op deze generatie gespeeld heb.
Er is maar één manier om erachter te komen: gewoon gaan halen
Klopt zeker, ik had in het begin best wel moeite met de pace of het gebrek daaraan. Maar na een tijdje wordt deze game zo goed. Sowieso één van de betere die dit jaar op pc reeds uitgekomen zijn.dvdkiwi schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:07:
Het is dan ook veel meer dan een 'PostNL simulator', al snap ik heel goed dat ie als zodanig bekend staat.
Er is maar één manier om erachter te komen: gewoon gaan halen
Je krijgt allerlei tools om van A naar B te komen, je kunt voertuigen maken, of gebruik maken van ziplines en nog veel meer, de game kan soms best een uitdaging zijn. Maar de pace is inderdaad wat traag. Desalniettemin heb ik me erg goed vermaakt met deze game, had er van te voren ook niet veel van verwacht, maar moet zeggen dat de game mij positief heeft verrast. Het is eindelijk weer eens wat anders dan de zoveelste rpg / shooter / etc.G.Scholtens schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Twijfel ook om hem aan te schaffen, maarja 22euro is wel te missen. Reviews zijn allemaal positief, maar alleen rondlopen en dingen afleveren klinkt niet echt als super.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nu pak ik tussen de 45 en 60 fps, ongeacht of ik settings omhoog/omlaag set. Zelfs als ik de resolutie van 1080 naar 1440 verander, blijft de fps-rate gelijk.
Als ik via de Xbox Gamebar kijk naar ‘prestaties’, dan zijn er geen componenten die op 100% draaien (verre van). Mijn vraag is dus: zit dit in de game of mis ik iets?

In beide games zitten references naar elkaar omdat ze dezelfde engine gebruikenhully schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:55:
net begonnen aan death stranding (21:9, 3440x1440p, wat een feest en gave game), maar nu kom ik dit tegen:
zo'n ding uit horizon zero dawn!!
[Afbeelding]
kan toch niet? heel gaaf
ah tuurlijk. decima oid! gaaf hoormstx schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
In beide games zitten references naar elkaar omdat ze dezelfde engine gebruiken
Die van Horizon zijn van alle beschikbare wel het tofst imho
Ik heb in ieder geval nog niet genoeg van het spel. Ga nog wel even door met porters unlocken/maxen en de laatste paar stukjes weg bouwen.
Maar het is een heerlijk spel , lekker sfeertje ook ..
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 10-11-2020 19:28 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Echter als je verhaal uitgespeeld hebt flakt de interesse wel weg.
Hoop op een gratis PS5 upgrade.
Na het verhaal alles op 5 sterren gezet en de wegen onderhouden. Zit nu op 300000 likes en de rek is er wel uit. Was wel echt een gaaf spel

Dat kunnen wij ook niet wetenbiertje79 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:11:
De game is nu in de aanbieding in de PlayStation store, maar ik twijfel nog of dit wat voor mij is..
Dat klopt en er is maar 1 manier om erachter te komen
Daar kunnen we kort in zijn: neebiertje79 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:05:
[...]
(De game is werkelijk met geen 1 andere game te vergelijken?)
Het is idd een compleet andere en unieke ervaring. Heb me er vorig jaar goed mee vermaakt.
Iemand tips hiervoor en of dit later nog leuker/beter wordt later in het spel? Ik ben in act 2 en rij nu naar Port City.
[ Voor 6% gewijzigd door EnterToets op 28-12-2020 15:08 ]
Zodra je odradek aan gaat moet je kruipend/hurkend verder, kijken waar de BT's zijn en zo ver mogelijk bij ze vandaan blijven. Als ze toch dichtbij komen (als de odradek heel snel knippert of oranje wordt) moet je je adem inhouden en de tegenovergestelde richting op lopen als waar de odradek naartoe wijst.
Vergeet ook niet je wapens te gebruiken (ik weet niet welke je al tot je beschikking hebt)
https://www.ign.com/wikis.../How_to_Kill_or_Avoid_BTsEX Grenade No. 0: Makes a BT flee. After a short time, it will return slowly.
EX Grenade No. 1: Makes a BT disappear for a short time.
EX Grenade No. 1 plus: Makes a BT disappear and, unlike an EX Grenade No. 1, will permanently send the BT to the Beach.
EX Grenade No. 2: Makes nearby BTs move closer to the point of impact. This can be used to lure many BTs to one area before using a hematic grenade to do damage to all of them.
[ Voor 3% gewijzigd door mstx op 28-12-2020 15:40 ]
Ah thanks. Dus als ik op mn motor zit en die dingen komen eraan kan ik het beste afstappen en kruipend verder?mstx schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:33:
Als je door BT's gepakt word doe je het al niet goed.![]()
Zodra je odradek aan gaat moet je kruipend/hurkend verder, kijken waar de BT's zijn en zo ver mogelijk bij ze vandaan blijven. Als ze toch dichtbij komen (als de odradek heel snel knippert of oranje wordt) moet je je adem inhouden en de tegenovergestelde richting op lopen als waar de odradek naartoe wijst.
Vergeet ook niet je wapens te gebruiken (ik weet niet welke je al tot je beschikking hebt)
[...]
https://www.ign.com/wikis.../How_to_Kill_or_Avoid_BTs
Ik heb het spel uit gespeeld en nog nooit gesneakt of mijn adem in gehouden. Op de motor gewoon goed je scanner in de gaten houden welke kant ie op wijst en dan er langs racen.EnterToets schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:11:
[...]
Ah thanks. Dus als ik op mn motor zit en die dingen komen eraan kan ik het beste afstappen en kruipend verder?
1e 10 a 15 uur zijn sowieso niet de leukste. Ik zou de focus geheel op de "orders for Sam" richten zodat je wat meer mogelijkheden krijgt om je te verdedigen.
Gisteren voor het eerst gespeeld. Ben ergens in hoofdstuk 2 gekomen, maar ik moet nu al nieuwe schoenen hebben! En dan heb ik nog maar 15km gelopen!
Eerste indruk: depressief spel, het regent alleen maar!
Tweede indruk: Ik denk dat ik nog wel even bezig ben met dit spel, ik heb vaak moeite om op gebaande paden te blijven en dat heeft dit spel helemaal al niet eens
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Gebaande paden maak je zelf in deze gameWailing_Banshee schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:17:
(...) ik heb vaak moeite om op gebaande paden te blijven en dat heeft dit spel helemaal al niet eensEn als ik het goed begrijp, verdwijnen mijn "gebaande paden" ook nog eens (ladders en touwen)
De ladders en touwen die jij aanbrengt blijven (in jouw wereld) aanwezig, tenzij je ze zelf weghaalt.
Wel kunnen ze in met verloop van tijd kapot gaan door timefall (de regen); je moet dus wel af en toe even kijken of er spul aan vervanging toe is. De repair spray werkt alleen op de koffers op je rug, niet op zaken als ladders.
Let wel: ladders in een regengebied gaan sneller kapot dan ladders buiten het regengebied.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 03-02-2021 09:33 ]
Dat is geen issue in het geval van ladders en touwen enz. Pas later zijn er zaken die je wilt behoeden van verval.Wailing_Banshee schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:17:
En als ik het goed begrijp, verdwijnen mijn "gebaande paden" ook nog eens (ladders en touwen)
Wat ik wel vervelend vind zijn de onoverzichtelijke menu's. De likes snap ik deels maar hoeveel likes geeft 1 punt? Aangezien je bij 10 een level omhoog gaat. Zit nog in dubio in hoeverre ik mij bezig ga houden wat de game allemaal te bieden heeft.
Heb namelijk niet alle tijd van de wereld, helaas. Denk dat ik mij toch het meest met de main story ga bezig houden. Of mis ik hier mee veel en haal ik niet het maximale uit de game?
Kortom, super spel alleen wel weer enorm vermoeiend om erin te komen en te verdiepen om er een beetje in te komen.
Laatst heb ik, een jaar na de 1e keer, de hele story mode weer eens opnieuw gespeeld. Dit keer was ik met 26 uur klaar, 3x zo snel als de 1e keer maar toen had ik vrij veel extra orders gedaan en wegen gebouwd tussen chapter 3-5. Het enige echte voordeel van de extra orders is dat je bij bepaalde preppers extra upgrades kunt krijgen wat de levels erna wat makkelijker kan maken, maar zonder dat is het ook prima te doen. Het bouwen van wegen is ook niet noodzakelijk. Dit kun je na de main story overigens ook allemaal nog doen, dan is er nog genoeg te ontdekken.
Protip: Wanneer je voor het eerst naar Mountain Knot City moet gaan, ga dan even langs bij de Roboticist (ligt op de route), zoek daar in de buurt "lost cargo" en lever dat daar af zodat je:
[ Voor 4% gewijzigd door mstx op 17-03-2021 21:17 ]
Andere vraag, ik ben nu net begonnen met Chapter 3 en snap nog niet veel van het verhaal. Het is allemaal nog super vaag, het strand, personages, ontstaan van BT's. Kan maar niet goed in het verhaal komen.
Dat is geen vraagrutgergron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:31:
Andere vraag, ik ben nu net begonnen met Chapter 3 en snap nog niet veel van het verhaal. Het is allemaal nog super vaag, het strand, personages, ontstaan van BT's. Kan maar niet goed in het verhaal komen.
Gewoon doorspelen, uiteindelijk zou alles steeds meer duidelijk moeten gaan worden
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2021 13:03 ]
Uiteindelijk zul je hem wel helemaal uit moeten spelen want veel dingen worden pas in de laatste 2 uur uitgelegd, dan valt alles op z'n plek.
Dit wordt overigens ook al grotendeels uitgelegd rond hoofdstuk 8.rutgergron schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:31:
het strand, ontstaan van BT's
[ Voor 27% gewijzigd door mstx op 18-03-2021 12:53 ]
https://youtu.be/7KGPRmGGhlw
https://store.playstation.com/concept/234585
Interessant:
''Als je DEATH STRANDING al bezit voor PS4™ kun je de Digital Deluxe Edition van DEATH STRANDING DIRECTOR'S CUT voor PS5™ met korting kopen en hoef je dit product niet aan te schaffen. Als je beschikt over de discversie voor PS4, plaats je deze in de PS5 wanneer je digitale versie voor PS5 wilt downloaden of spelen. Als je de gamedisc voor PS4 hebt en de PS5 digitale editie console hebt gekocht, waarin je geen schijf kunt plaatsen, kun je de versie voor PS5 niet met korting kopen''.
[ Voor 64% gewijzigd door balarina op 09-07-2021 10:59 ]
Ah hier word ik erg blij van. DS nooit uitgespeeld wegens tijdgebrek. Ga m dus nu nog wat langer laten liggen en upgraden naar de PS5 variant. Ben benieuwd wat de prijs gaat worden.balarina schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:57:
Director's cut incoming 24 september.
https://youtu.be/7KGPRmGGhlw
https://store.playstation.com/concept/234585
Interessant:
''Als je DEATH STRANDING al bezit voor PS4™ kun je de Digital Deluxe Edition van DEATH STRANDING DIRECTOR'S CUT voor PS5™ met korting kopen en hoef je dit product niet aan te schaffen. Als je beschikt over de discversie voor PS4, plaats je deze in de PS5 wanneer je digitale versie voor PS5 wilt downloaden of spelen. Als je de gamedisc voor PS4 hebt en de PS5 digitale editie console hebt gekocht, waarin je geen schijf kunt plaatsen, kun je de versie voor PS5 niet met korting kopen''.
Edit: een korte google leert me dat het slechtjes een tientje kost. Heeel erg nice.
[ Voor 4% gewijzigd door Tricto op 09-07-2021 15:49 ]
Ja hier ook. Hoop met nog mooiere graphics. Trailer ziet er wel vet uit.Superkiwi schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:12:
Dit is één van de weinige games die ik op de PS4 al heb gespeeld en straks als ik ooit ergens in de toekomst een PS5 heb zeker nóg een keer wil spelen/beleven!

Ik heb net in missie 38 de waterstofbom weggegooid en wil door om de 9 noodvoorraden bij South Knot City te bezorgen maar ben 1 package blijkbaar kwijtgeraakt.
Kan dit helemaal nergens meer terugvinden en kan dus missie 38 niet voltooien.
Maar als ik dus ga Googelen op verloren vracht e.d vind ik helemaal niets of niemand die hier over tipt en ook in het spel geen enkele clue.
Is dit een bug of zoiets of zie ik iets ongelofelijk voor de hand liggend over het hoofd?
-heb je alle 9 pakketjes opgehaald bij het afhaalpunt?
-is er wellicht één achtergebleven op je motor of in je auto?
-was je te hoog gestapeld waardoor er één achter de deurpost is blijven hangen en eraf is gevallen?
-ben je door enemy territory gegaan en hebben zijn 'm gestolen? Dan zit het in hun postbox.
Er zijn vele manieren om pakketjes kwijt te raken.
Als het nog ergens op de grond ligt open je de map en zoekt naar een rode driehoek in een rondje.
En als laatste optie: start > orders > redeploy cargo.
De eerste vraag is het antwoord ja, want ik had er nl nog maar 8, dus wel opgehaald.Superkiwi schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:34:
Wellicht overbodige vragen maar:
-heb je alle 9 pakketjes opgehaald bij het afhaalpunt?
-is er wellicht één achtergebleven op je motor of in je auto?
-was je te hoog gestapeld waardoor er één achter de deurpost is blijven hangen en eraf is gevallen?
-ben je door enemy territory gegaan en hebben zijn 'm gestolen? Dan zit het in hun postbox.
Er zijn vele manieren om pakketjes kwijt te raken.
Als het nog ergens op de grond ligt open je de map en zoekt naar een rode driehoek in een rondje.
En als laatste optie: start > orders > redeploy cargo.
Vraag 2 weet ik zeker van niet, want met voertuigen was ik snel klaar, ik vind lopen makkelijker.
Vraag 3 zou kunnen maar dan zou ik waarschijnlijk wel ergens op de map die rode driehoek moeten zien en nergens een rode driehoek helaas.
Nee, niet door enemy territory gelopen voor zover ik weet.
Vrees dus dat ik je laatste optie zal moeten uitvoeren waarvan ik niet wist dat dat kon.
thx
Dat dacht ik in het begin ook, totdat ik het hele netwerk aan snelwegen had gebouwd.MatMich schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
(...) want met voertuigen was ik snel klaar, ik vind lopen makkelijker.
Het kost even wat tijd en materialen maar wat zijn die wegen verrekte handig!
Later kom je ook grote orders tegen die te voet (qua hoeveelheid en/og gewicht) gewoon niet te doen zijn.
Je gooit je truck vol, pikt onderweg nieuwe orders op en voor je het weet heb je een Post-Nl busje vol met paketten en voer je tientallen orders tegelijk uit
En dat heeft weer invloed op je likes en stats in de diverse categorieën.
Dus dank voor deze tip.
Maar er moeten me wel een paar dingen van het hart, ondanks dat het een basis een leuk spel is/lijkt.
Ik speel dit nu al best wel lang maar kan werkelijk niet wennen aan het hele (menu)systeem.
De manier van selecteren, bevestigen, in uit de menu's, lang of kort drukken op een letter of cijfers.
Bestellingen aannemen bezorgen afdanken recyclen fabriceren in locker gedeelde locker etc. etc. etc.
Optie's in menu's die wel iets doen of die niet clickable zijn.
De honderden symbooltjes op de map die zo te zien nergens verklaard worden of althans ook weer niet makkelijk te vinden.
De brei van informatie die in allerlei verschillende stijlen wordt aangeboden en dus qua "design" absoluut niet consistent is.
Kortom, nou ja kortom ;-)
Ik vind vind spel onvoorstelbaar non-intuïtief en de learning curve belachelijk hoog.
Ik begrijp dat veel mensen dit niet zullen vinden anders was dit spel natuurlijk niet zo hoog gewaardeerd, maar voor mij zit het op de grens van "moet ik hier wel mee doorgaan" ondanks dat het ook wel een soort van verslaving heeft.
Maar wennen en even snel wat handelingen uitvoeren lijkt voor mij niet weggelegd.
Just my thoughts.
MatMich schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:17:
De order opnieuw uitvoeren is gelukt
Een goed verhaal zonder alleen maar te "ranten"
YouTube: Why Is Death Stranding SO BAD?!
To each their own, net als met alle games
Ik begrijp dat ik dat niet “hoef” te onderbouwen.Superkiwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:56:
Als je de game niks vind is dat prima hoor, dat hoef je van mij niet te onderbouwen met Youtube videos oid. Zeker als ze al zo'n titel hebben sla ik graag over.
To each their own, net als met alle games
Maar je “hoeft” ook niet te melden dat je dat niet nodig vindt, aangezien je dan net zo voor jezelf spreekt als wat je mij min of meer lijkt te verwijten.
En wie zegt dat ik de game “niks” vindt?
Verder iets niet kijken vanwege de titel is onterecht.
In dat geval zijn er wel heel erg veel goede boeken, films etc. die je dan onterecht links laat liggen.
Nogmaals ik vind het filmpje erg goed samenvatten wat ik van de game vind en tegelijkertijd de nogal opgeklopte bewondering van de developer terecht wat relativeert.
Het echt wel een redelijk genuanceerde, zij het wat te lollig wellicht, recensie die mensen die de game nog niet goed kennen wellicht een hoop ergernis kan besparen.
Jij, omdat jij zegt dat jij je goed kan vinden in de mening van die Youtuber die in de titel letterlijk heeft staan dat Death Stranding quote: "ZO SLECHT" is, inclusief de capslockMatMich schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:07:
En wie zegt dat ik de game “niks” vindt?
Verder iets niet kijken vanwege de titel is onterecht.
En als jij in de laatste zin aangeeft dat je mensen een hoop ergernis kunt besparen lijkt het me niet dat je het echt een leuke game vond wel?
We zitten op een forum dus we mogen verschillen van mening
Je vergelijking met boeken, films etc is natuurlijk totaal irrelevant.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 12-08-2021 14:17 ]
Nee mijn vergelijking met boeken en films is helemaal niet totaal irrelevantSuperkiwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:10:
[...]
Jij, omdat jij zegt dat jij je goed kan vinden in de mening van die Youtuber die in de titel letterlijk heeft staan dat Death Stranding quote: "ZO SLECHT" is, inclusief de capslock
En als jij in de laatste zin aangeeft dat je mensen een hoop ergernis kunt besparen lijkt het me niet dat je het echt een leuke game vond wel?
We zitten op een forum dus we mogen verschillen van mening
Je vergelijking met boeken, films etc is natuurlijk totaal irrelevant.

En “jij” zou je niet zeggen als je het filmpje had gezien.
Hij beschrijft ook heel uitvoerig wat wel degelijk goed is aan de game.
Ik vind je aannames eerlijk gezegd nogal gemakkelijk en zou het netjes vinden dat je pas met je nogal uitgesproken mening komt als je het filmpje hebt gezien.
Nogmaals don’t judge a book by it’s cover. (en dat is niet voor niets een nogal beroemde uitspraak)
Omdat het hier niet gaat over de titel van een boek, film of game maar over de titel van een review. Als daarin al gesuggereerd wordt dat de game ZO SLECHT is houdt dat mij al tegen om die review te bekijken.MatMich schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
Nee mijn vergelijking met boeken en films is helemaal niet totaal irrelevant(leg eens uit dan) aangezien de “slechte” titel totaal de inhoud (helaas) niet dekt.
Als de reviewer de game onder de streep toch (deels) goed blijkt te vinden waarom dan in de titel al aangeven dat de game slecht is?
Ik denk dat we hier niet uit gaan komen dus ik laat het hierbij.
Ik laat het er ook bij.Superkiwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:52:
[...]
Omdat het hier niet gaat over de titel van een boek, film of game maar over de titel van een review. Als daarin al gesuggereerd wordt dat de game ZO SLECHT is houdt dat mij al tegen om die review te bekijken.
Als de reviewer de game onder de streep toch (deels) goed blijkt te vinden waarom dan in de titel al aangeven dat de game slecht is?
prettige dag verder.
[ Voor 45% gewijzigd door MatMich op 13-08-2021 03:15 ]
Als je ziet welke video's deze youtuber allemaal upload zien je dat dat zijn "call sign" is. Hij eindigt zijn review titels altijd met hoofdletters.Superkiwi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:52:
[...]
Omdat het hier niet gaat over de titel van een boek, film of game maar over de titel van een review. Als daarin al gesuggereerd wordt dat de game ZO SLECHT is houdt dat mij al tegen om die review te bekijken.
Ik persoonlijk vind het altijd wel leuk om video's te kijken waarin een review een spel wat ik erg leuk vind als "slecht" beoordeeld. Het geeft je inzicht in de manier waarop anderen spellen spelen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben toen de game uit kwam gestopt met spelen na z'n 20 uur. Dit vooral vanwege tijdgebrek.
Ik kijk er uit naar de director's cut. Wil m dan weer vanaf t begin gaan spelen.
https://twitter.com/geoff.../1429835826498658305?s=20
Momenteel is het goedkoper om de PS4 versie te kopen en die dan digitaal te upgraden naar de nieuwe versie lol
Ik heb de game toen op release op PS4 gekocht, maar ik ga vrijdag ook gelijk weer de PS5 versie halen
How werkt dit? Ik kan die 10euro upgrade nergens vinden.s0kkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:22:
De upgrade van PS4 versie naar PS5 DC versie schijnt 10 Euro te gaan kosten.
Momenteel is het goedkoper om de PS4 versie te kopen en die dan digitaal te upgraden naar de nieuwe versie lol
Ik heb de game toen op release op PS4 gekocht, maar ik ga vrijdag ook gelijk weer de PS5 versie halen
Edit: Laat maar. Staat inmiddels netjes in de store. Gister was dit nog niet het geval.
[ Voor 8% gewijzigd door NIB0R op 24-09-2021 07:55 ]
Vandaag Port knot city te voet bereikt , en is toch wel echt pretty amazing die view samen met de muziek.
Wat een kunstwerk
@robzzzzzzzz
Heb je hem op de PS4 niet gespeeld ?
Weinig tijd met een peuter + een nieuwe woning gekocht.
Maar man, wat speelt dit weer lekker. Echt een game waar je lekker tot rust mee kan komen. Op de PS4 ben ik na +- 20 uur afgehaakt wegens tijgebrek. Hoop nu wel t einde te gaan halen.
Ik sta nu in deze versie nu juist open voor dat soort fun.Die eerste run met struggles heb ik op de PS4 al ervaren.Superkiwi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:37:
Vinden jullie het niet jammer dat je met de director's cut toevoegingen een beetje de struggles van het origineel mist? Waar je voorheen soms goed moest plannen of klauteren ga je nu op een robot zitten of schiet je de cargo gewoon door de lucht. Het lijkt me alsof het zo allemaal wat simpeler (misschien té simpel) wordt.
Deze game op de PS5/60fps gaf me net een wauw!!! momentje hoor.
Nee ik had een gen overgeslagen dus nooit gespeeld!jori040 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:36:
Kon het niet laten om de PS5 versie te kopen.Al die extra dingen die in de trailers te zien zijn lijken mij erg tof.
@robzzzzzzzz
Heb je hem op de PS4 niet gespeeld ?
Maar echt een geweldige game! snap alle kritiek niet, ben nu 47 uur in en in chapter 8 en heb me geen minuut verveeld met de game.
Ik gebruik ze allemaal niet, vind het wel wat hebben die hele strugglejori040 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:13:
[...]
Ik sta nu in deze versie nu juist open voor dat soort fun.Die eerste run met struggles heb ik op de PS4 al ervaren.
Deze game op de PS5/60fps gaf me net een wauw!!! momentje hoor.
Die eerste run is zonder al die nieuwe hulpmiddelen zeker gaaf ja.Het is en blijft een indrukwekkende game!robzzzzzzzz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:38:
[...]
Ik gebruik ze allemaal niet, vind het wel wat hebben die hele struggle
Die eerste run is zonder al die nieuwe hulpmiddelen zeker gaaf ja.Het is en blijft een indrukwekkende game!robzzzzzzzz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:38:
[...]
Ik gebruik ze allemaal niet, vind het wel wat hebben die hele struggle
Klopt! zoveel details van de private room tot de cut scenes etc etc, echt bizar mooi! en dan nog niet gesproken over de soundtrack....Low Roar Damn! nooit eerder van gehoord maar wauw!jori040 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:11:
[...]
Die eerste run is zonder al die nieuwe hulpmiddelen zeker gaaf ja.Het is en blijft een indrukwekkende game!
Kojima blijft echt een genius,Bizar veel liefde en aandacht voor extreme details in deze game gestoken een meesterwerk van de meester zelf.
Ik snap jou ook zeker dat je op een 2de run wel voor die nieuwe gimmicks gaat! ga ik ook ooit nog een x doen
[ Voor 20% gewijzigd door robzzzzzzzz op 30-09-2021 22:59 ]
Maar nog een keer? Nee dank je
Of als je ergens in de middle of nowhere ineens van achter een heuveltje zachtjes muziek hoort spelen en daar staat weer een verdwaalde postbox met muziek
Ik was toendertijd op de PS4 gestopt in chapter 4 en wou het geduld op brengen om te wachten of het nog mooier kon, en dat is nu zeker de moeite waard geweest met de DC.
Deze game is echt prachtig, ik had hem persoonlijk ook wel mooi gevonden zonder de BT's
Het blijft een hele bijzondere game dit
Ik heb beide versies gespeeld en ik heb echt 0 nieuwe dingen in de DC versie gebruikt.Superkiwi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:37:
Vinden jullie het niet jammer dat je met de director's cut toevoegingen een beetje de struggles van het origineel mist? Waar je voorheen soms goed moest plannen of klauteren ga je nu op een robot zitten of schiet je de cargo gewoon door de lucht. Het lijkt me alsof het zo allemaal wat simpeler (misschien té simpel) wordt.
1 keer een katapult even geprobeerd met lost cargo wat ik ergens had opgepakt en die buddy robot helemaal niet gebruikt lol
Ben nu in episode 13 op de PS5 dus bijna klaar, maar het blijft een meesterwerk
Vooral alle cutscenes en episodes met
[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 01-10-2021 10:08 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Mij mag je adden. Real187-SaveMe- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:00:
Ik zit er ook lekker in. Chapter 3. Wie mag ik adden, wel leuk om wat bekende namen bij je strands te hebben ...
Origineel op een non hdr scherm gespeeld.
Dus DC gaat wel weerr opgestart worden.
Had hem ff snel getest. En loopt wel wat beter en mooier.
GiTS
Origineel niet gespeeld, maar het ziet er inderdaad erg strak uit. Ik speel in Quality mode en speelt gewoon soepel...Erg filmisch, love it!reaL_G schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:38:
[...]
Dus DC gaat wel weerr opgestart worden.
Had hem ff snel getest. En loopt wel wat beter en mooier.
Ik speel hem quality en dan wildescreen.-SaveMe- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:25:
[...]
Origineel niet gespeeld, maar het ziet er inderdaad erg strak uit. Ik speel in Quality mode en speelt gewoon soepel...Erg filmisch, love it!
Is iets minder dan native 4k door verhouding maar wel 60fps constant.
GiTS
Kan je ook PS4 players adden?-SaveMe- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:00:
Ik zit er ook lekker in. Chapter 3. Wie mag ik adden, wel leuk om wat bekende namen bij je strands te hebben ...
Geen idee
Vraagje, heb net chapter twee afgerond. Klopt het dat het verstandig om gelijk verder te gaan
Game is toch wel meesterlijk, de cutscenes zijn geweldig net als de hele sfeer…
Voelt voor super smooth de quality mode… geen klachtenreaL_G schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:23:
[...]
Ik speel hem quality en dan wildescreen.
Is iets minder dan native 4k door verhouding maar wel 60fps constant.
Dat klopt inderdaad.-SaveMe- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:34:
[...]
Ik gad begrepen dat je later nog weer iveral terug kunt, klopt dat?
Ik heb wel alles zoveel mogelijk afgewerkt per gebied, scheelt je aan het eind een hoop werk
Ik begreep dat het handig was even te advancen naar chapter 3, zodat he wapens enzo hebt. En dan gebieden afwerken. Ik heb nu idd fast travel, dus kan terugSuperkiwi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:59:
[...]
Dat klopt inderdaad.
Ik heb wel alles zoveel mogelijk afgewerkt per gebied, scheelt je aan het eind een hoop werk
Game is wel een enorme time sink, volgens mij ben ik nog lang bezig met de game. Platinum zal het niet worden denk ik, dat is wel erg veel werken ...
Wat wordt er moeilijker als je de game op hard speelt ?