Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17
-SaveMe- schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:44:
Wat wordt er moeilijker als je de game op hard speelt ?
De vijanden doen meer damage en het kost je wat meer moeite om ze neer te halen, of ze je ook eerder spotten geen idee.
verder doet timefall wat meer damage (wat niet alleen invloed heeft op je pakketjes maar ook op de levensduur van structures) en heeft Sam wat meer moeite om zijn balans te bewaren.
Platinum zal het niet worden denk ik, dat is wel erg veel werken ...
De platinum valt op zich wel mee als je straks een volledig transportnetwerk (wegen en dergelijke) hebt liggen/staan.
Wat het meeste werk kost is alle trade posts op 5 sterren halen maar als je daar al een beetje mee bezig gaat tijdens je playthrough scheelt het veel (grind)werk aan het einde.
Het is sowieso aan te raden om dit voor het uitspelen van het verhaal te doen. De reden kan ik je niet verklappen.

[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2021 09:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 10:55

-SaveMe-

-klik-

Ik heb even naar de trophies gekeken, maar daar zitten er een aantal tussen die wel hard 'werken' zijn. Zit nog steeds in chapter 3 en ben zelfs nog niet terug geweest naar het eerste gebied. Zie wel hoever ik ben als ik de game uit heb en waar ik dan nog zin in heb...

Wel benieuwd naar wat er dan anders is als je de game uit hebt ...

Wordt wel wat ziek van de regen/timefall, dat is in sommige gebieden wel erg veel en lang.

Nog wat dingetjes die niet helemaal duidelijk zijn: Zijn regen en BT's altijd gekoppeld? Je hebt ook regen zonder BT's, maar als je BT's tegenkomt regent het ook altijd? Zitten die BT's altijd op dezelfde plek?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Jup, het is niet zo dat ze op elke willekeurige plek kunnen voorkomen dus op een gegeven moment weet je wel een beetje waar ze zitten. Het zou aan de spanning bijdragen als hun locatie dynamisch zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:40:
Ik heb even naar de trophies gekeken, maar daar zitten er een aantal tussen die wel hard 'werken' zijn.
Zoals de 20 Legend of Legends rating in elke categorie?
Dat lijkt lastig maar als je een goed netwerk hebt liggen/staan is dat prima te halen. 20 Orders binnen een bepaalde tijd afleveren voor de LoL rating is de lastigste van die reeks maar je kiest gewoon de meest simpele orders uit ;)
Let wel dat je voor een LoL rating de game op hard moet hebben staan. Ik zette de game altijd op hard voor zo'n order, om daarna gelijk weer terug naar normal te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Damn, wat is het verhaal / cutscenes vet! Zit nu in chapter 5 en heb voor het eerst ‘gefasttraveld’, terug naar de start area, eens kijken wat ik daar kan doen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De close ups van Fragile, Mama en Amelie zijn nu wel 😍 hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nog steeds in chapter 5, zip netwerk aan het aanleggen :) Heb nu 55 legend of legend deliveries, maar nog niet gekeken hoeveel per categorie.

Meeste grind werk lijkt mij alle structures bouwen en tot de max upgraden Zie wel of ik daar zin in heb.

Wel jammer dat je door meer upgrades steeds 'sterker' wordt, maar dat de MULEs ook steeds beter bewapend worden, het wordt lastiger ipv makkelijker.

Maar vermaak me prima met de game, eens wat anders en er zitten veel mechanics, kleine details in, super vet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15
Gisteren wat bagage in een ravijn laten vallen vlak bij een mule camp. Ik had de spullen terug kunnen laten sturen en helemaal terug kunnen gaan. Dit vond ik zonde van de tijd. Uiteindelijk het mulecamp ingegaan voor touwen en ladders. Iedereen mooi vastgebonden met de BOLA. En uiteindelijk m'n vracht weer veilig kunnen stellen. 30+ minuten bezig geweest met 2 kistjes van een riggeltje in een ravijn afhalen. Toen ik ze er eenmaal uithad was ik oprecht heel erg blij. Big smile doorgelopen naar de eindlocatie. Wat is dit toch een rare game haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:49:
Meeste grind werk lijkt mij alle structures bouwen en tot de max upgraden Zie wel of ik daar zin in heb.
De enige structure die het waard is om te upgraden is de zipline, omdat het bereik daarmee van 300m naar 350m gaat ;)
Verder zou ik niet teveel materiaal verspillen aan het upgraden van structures.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 12-10-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Verder zou ik niet teveel materiaal verspillen aan het upgraden van structures.
Dat is dus wel nodig voor de plat!
En het is makkelijker een extra zip te plaatsen ipv er een te upgraden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:49:
[...]
Dat is dus wel nodig voor de plat!
Wat ik bedoel is dat het weinig zin heeft om álle wegen en dergelijke te upgraden, die gaan de rest van je playthrough nog wel mee.
En het is makkelijker een extra zip te plaatsen ipv er een te upgraden ....
Als je een zipline op de top van een berg hebt staan is die 50m extra toch wel érg handig hoor :)
Ook is het zo dat door de bandbreedte je zipline netwerk op een gegeven moment 'vol' is waardoor je er geen meer kunt plaatsen. Dan kun je beter ziplines plaatsen met een zo lang mogelijk afstand.
In het begin zul je daar weinig last van hebben, tegen het eind kan dat nog wel eens wat problemen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik loop nu ook tegen mijn bandwith limit aan. Maar dat komt ook dat het vaak moeilijk is de zips op de max afstand te plaatsen ivm obstakels. Wat ook niet helot is dat ik nog erg weinig zips van andere spelers zie om op aan te sluiten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:55:
Wat ook niet helpt is dat ik nog erg weinig zips van andere spelers zie om op aan te sluiten…
Daar moet je ook een beetje geluk mee hebben inderdaad.
Soms kwam ik ziplines tegen die echt geniaal geplaatst waren, soms kwam ik er tegen die voor mij echt op een hele onlogische plek stonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ben nu Porter level 261 en heb 150k+ likes en net een trophy gekregen voor 700 deliveries. Dat maakt mij wel postbode van de maand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

In vele andere games zouden we het fetch quests noemen en ze verguizen, maar hier zijn ze een work of art! :)

Gisteren weer flink aantal wegen gebouwd en er ligt nu een highway helemaal van Noord naar Zuid. Vreemd hoeveel voldoening ik daar uit kan halen :9 Gelijk ook maar een premium delivery gedaan van 28 pakketen met een gewicht van 2500KG van South Knot City naar Lake Knot City. Toet Toet! _/-\o_

Nog steeds in chapter 5 dus, premium deliveries aan het doen en 5 stars aan het halen (nu 8 geloof ik). De grotere nederzettingen hebben wel veel deliveries nodig voor die 5 sterren. Maar ik heb er nu nog plezier in, dus wel zien wel hoever we komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-06 13:09
Het blijft toch bizar dat ik een game tegelijkertijd zo frustrerend en fascinerend kan vinden. Op zich al een prestatie op zich. Ik vind veel van de gameplay mechanics ronduit kut. BT's en mules is qua gameplay imo gewoon slecht.
spoiler: chapter 6 spoiler
zeker dat deel dat je geen BB meer hebt, pffff

En toch blijf ik spelen en pakketjes rondbrengen en voldoening krijgen uit wegen verbinden. Snap er regelmatig vrij weinig van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Henkie_NtA Hmmmm, daar ben ik ook nu, hopelijk duurt dat niet te lang!

Maar man, man, wat een vette game hoor. Verder gegaan met de story en act 5 afgerond. Echt wennen weer die enorme trek bovenlangs in niet connected gebied. Uiteindelijk in Mount Knot City aangekomen...
spoiler:
Wil ze (Lockne) niet connecten met de UCA. Je moet met Mama gaan praten. De lange weg terug...of over de bergen door de sneeuw. Ik kies voor dat laatste. Besluit dwars door de bergen naar the Weatherstation te gaan en vandaar kan ik weer zippen. Wat een epische journey! Fantastisch verhaalmoment/cutscene bij Mama. Kom ik buiten, Boss fight! De game zegt "Run', ik drop Mama op de grond en kill het monster. Epic! En weer de long journey around met Mama op je rug terug naar Mount Know City....

Echt een geweldige game avond ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Heeft iemand trouwens al eens een lijk laten liggen?
Kwam er dus achter dat ik ergens bij Mountain Knot City 3 lijken heb liggen, maar die naar de incinerator brengen is nogal een exersitie met al die bergen. Online lees ik dat het dan BT's worden, maar dat is toch niet echt heel erg ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:34:
Heeft iemand trouwens al eens een lijk laten liggen?
Kwam er dus achter dat ik ergens bij Mountain Knot City 3 lijken heb liggen, maar die naar de incinerator brengen is nogal een exersitie met al die bergen. Online lees ik dat het dan BT's worden, maar dat is toch niet echt heel erg ofzo?
Als ze BT's worden komen ze op een gegeven moment in contact met levende mensen waardoor er een voidout ontstaat. Dan ben je game over en moet je volgens mij je laatste savegame laden om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
mstx schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Als ze BT's worden komen ze op een gegeven moment in contact met levende mensen waardoor er een voidout ontstaat. Dan ben je game over en moet je volgens mij je laatste savegame laden om verder te gaan.
Hmm aangezien de lijken in een mule gebied liggen is dat vast niet handig dan. Dat wordt ff werken dan. Kijken of het me lukt om die met een truck over de bergen te krijgen.
*edit*
Oh wacht dat valt redelijk mee als je bovenlangs gaat denk ik.

Wel beetje gek dat de game het niet echt heel goed aangeeft, of heb ik gewoon niet goed opgelet? Het viel me pas op toen ik het op de map zat te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Henkie_NtA op 18-10-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hoe krijg je 3 lijken voor elkaar? Je schiet toch alleen maar met non lethal ammo? Game legt je in het begin uit dat een lijk tot een void out en dus een dikke allesvernietigende crater leidt. Datzelfde gebeurt ook als je door soort big BT wordt opgeslokt. Heb ik een keer gehad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
-SaveMe- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:14:
Hoe krijg je 3 lijken voor elkaar? Je schiet toch alleen maar met non lethal ammo? Game legt je in het begin uit dat een lijk tot een void out en dus een dikke allesvernietigende crater leidt. Datzelfde gebeurt ook als je door soort big BT wordt opgeslokt. Heb ik een keer gehad ...
Merk je vanzelf, ging bij mij redelijk per ongeluk en had het dus niet door.
En de game legt je imo niet echt veel uit, ze blijven met random wazige shit strooien waar je op een gegeven moment soort van chocola van kan maken. Ten minste, zo heb ik het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wil iemand mij spoilen voor hoe het met deliveries zit na het uitspelen van de story: kan je alle deliveries dan nog doen en wordt het dan makkelijker of moeilijker ….?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@-SaveMe- jawel, je kunt alle deliveries nog doen na het uitspelen. Let wel:
spoiler:
alle wegen zullen deels vernietigd zijn en alle ziplines zullen grotendeels onbruikbaar zijn omdat ze stuk zijn door hevige regenval

Het is dus aan te raden om overal 5 sterren te halen en je 20 LoL deleveries in elke categorie te doen vóórdat je het verhaal uitspeelt.

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 19-10-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Superkiwi Dat is bij nu al het geval. Alles in de buurt van Lake Knot City is al verrot, zelfs de roads. Die timefall is echt teveel, te snel imho. Grootste minpunt van de game.

Ben nu Porter level 326, 300K+ likes, 166 LoL deliveries. Maar moet nog 8 unieke timed deliveries. Dat kan nog wel eens een probleem worden. Heb er nog een staan, maar die is erg problematisch. Hopelijk zijn er meer dan precies twintig ...

En in het start gebied, daar is echt nul komma nul infrastructure en daar moet ik ook nog alles op 5 sterren krijgen, kijken of ik daar nog zin in heb. Zit in chapter 8 btw. Gaat de story nog terug naar het eerste gebied ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor wie de OST ook wel kan waarderen; componist Ludvig Forssell heeft pas Volume 2 van Death Stranding gereleased op de streaming diensen (in elk geval Spotify and Apple Music voor zover ik kon zien). Flinke lange playlist in elk geval met 53 nummers.

https://music.apple.com/n...-volume-2/1586678251?l=en
https://open.spotify.com/album/31IhCTqab094HwqAjqGENb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@-SaveMe- Ik heb hier en daar ook wel eens een paaltje moeten vervangen of een stukje weg moeten repareren maar over het algemeen viel het mee. Mijn structures gingen toch wel minimaal 100 uur mee (als ik mijn oude posts in dit topic even teruglees). Wellicht hebben ze het aangepast dat ze nu wat sneller kapot gaan?

Er zijn er inderdaad meer dan 20 timed deliveries dus maak je daar niet al te druk om ;)
20 Stuks haal je uiteindelijk vrij simpel.

Na de story kun je overal weer bij, dus er zijn geen missables in de game.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 20-10-2021 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Superkiwi Ik zal zien of ik zin heb om voor de plat te gaan. Ik heb ook nog niet alle gebieden gezien en gedaan en vooral het begin gebied is een dingetje. Maar ik vind het echt een toffe game, weer eens wat anders ook. En het verhaal/cutscenes zijn echt meesterlijk, in lange tijd niet zo mooi gezien, letterlijk en figuurlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Er is ook een timed delivery van Lake
Knot naar Mountain Knot, maar het is een chilled delivery. Die goods gaan bij mij steeds kapot, je hebt niks om ze koel te houden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

En wat is het nut van die catapults, die zie ik echt niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Chilled deliveries blijven koel in de laadruimte van een truck. Niet mee gaan lopen en/of ziplinen, dan gaan ze kapot ;)
Truckje direct naast het ophaal- en afleverpunt plaatsen dus zodat je ze nooit in je handen hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 20-10-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Superkiwi Ah! Dat wist ik niet. Top! Handig! Ik maar kloten met zippen door de bergen ... Is me overigens uiteindelijk wel gelukt :9

Maar moet nog 3 unieke timed exclusives en dan ga ik alleen nog doen wat nodig is voor 5 sterren overal. Ik heb nu 23 sterren, 31 aangesloten locaties en het schijnen er 39 te zijn. Die zitten dan in het westen vermoed ik ...

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 21-10-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zit in chapter 9,
spoiler:
over de tar belt
. Terug gegaan naar het eerste gebied. Dat is wel even wennen weer. Er is daar letterlijk niks, geen roads, geen zips…

Heb in the middle alles op vijf sterren…

Edit
Fuck. Chiral bandwidth is daar ook nog eens laag. Dacht dat dat over de hele map gedeeld was

Edit2
Eerste gebied alles op vijf sterren. Op naar de end game en dan in post game nog kijken of ik zin heb de missende memory chips te zoeken ...

[ Voor 37% gewijzigd door -SaveMe- op 26-10-2021 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gisteren de game uitgespeeld. Het einde duurde wel echt heel lang, ben echt een hele avond met het einde bezig geweest, dat had wat minder gemogen. Vooral chapter 12 vond ik way too much
spoiler:
Moet je verplicht lopend vanaf Port Knot naar Capital Knot, mijn mooie zip netwerk is niet beschikbaar. Krijg ik eerst een boss BT, zo'n grote octopus. Dan een stukje niks en dan weer een boss BT, maar liefst 5 (of 6) van die grote leeuwachtigen. Pffft, uiteindelijk die ook allemaal dood. Gelukkig was ik bepakt met allemaal HG customs en 15k aan chiralium. Maar wel bijna al mijn ammo op aan deze beesten. En dan ben ik er bijna en dan nog die enorme vliegende whale. En wat een bullet sponge is dat ding.
Daarnaast ook wel erg matig de credits
spoiler:
Tot drie keer toe verplicht de credits uitzitten zonder optie te skippen en ook nog eens dan onzinnige geren over de beach
. Maar goed, uiteindelijk dan echt het einde!

Verhaaltechnisch en cutscenes een van de beste games die ik ooit heb gespeeld, zo filmisch. Dit zou echt een super toffe film, of beter serie van een aflevering of 10, zijn! Ook best verrassend hoe pakketjes bezorgen zo lang zo leuk kan zijn. Tegen het einde aan was ik er wel wat klaar mee, maar toen zat ik ook op 120+ uur.
Echt een geweldige game, een verrassend andere ervaring, blij dat ik hem heb gespeeld!

Mis nog twee trophies. Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, maar ben zo close dat ik vanavond nog een poging doe. Eerste is alle wapens/equipment craften, dat valt mee. Maar de tweede, ik mis nog zo'n 20 memory chips van de geloof ik 56. Die moet ik dus nog gaan vinden en helaas
spoiler:
zit de wereld nog vol BTs en MULEs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 15:13

s0kkie

Cowabunga

Als zo een grote BT monster kwam ging ik gewoon uit dat rode rondje op de map, dan verdwijnen ze gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:23:
Maar de tweede, ik mis nog zo'n 20 memory chips van de geloof ik 56.
Gewoon een YT guide erbij pakken, op de motor of in de auto stappen en je hebt die chips zo gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

s0kkie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:28:
Als zo een grote BT monster kwam ging ik gewoon uit dat rode rondje op de map, dan verdwijnen ze gelijk :P
Mja, weet het, maar dat is mijn eer te na. Heb ze altijd allemaal omgelegd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Gewoon een YT guide erbij pakken, op de motor of in de auto stappen en je hebt die chips zo gevonden.
Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
-SaveMe- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:23:
Daarnaast ook wel erg matig de credits
spoiler:
Tot drie keer toe verplicht de credits uitzitten zonder optie te skippen en ook nog eens dan onzinnige geren over de beach
Dat laatste was uiteraard expres zo gedaan ;)
spoiler:
Om je te laten ervaren hoe alleen Amelie zich voelt op haar strand, en zodat je begrijpt waarom ze er snel een einde aan wilde maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 11:32
[/quote]
Mis nog twee trophies. Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, maar ben zo close dat ik vanavond nog een poging doe. Eerste is alle wapens/equipment craften, dat valt mee. Maar de tweede, ik mis nog zo'n 20 memory chips van de geloof ik 56. Die moet ik dus nog gaan vinden en helaas
spoiler:
zit de wereld nog vol BTs en MULEs

[/quote]

Mocht je die memory chips nog willen zoeken:
https://mapgenie.io/death-stranding/maps/world

Hier staan ze allemaal er nummer op, dus je kan in de lijst gewoon kijken welke je nog moet en waar ze liggen.
Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik ze allemaal had in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

De chips heb ik. Maar mis 4 craftings. Miet blijkbaar ook nog racen en andere dingen 🤬 wat een onzin

Die platinum kunnen ze daar wat het donker is stoppen. Moet 4 races s ranken. Heeft toch echt niks met de game te maken :( :( :( ik ben níet van het racen …en dan is het ook nog eens slecht dat racen.

En dan ook nog een aantal speciale half life missions???

Dat was bij de normale helemaal niet zo 8)7 |:( ;w

Game eindigt met een rage quit :( next!

[ Voor 64% gewijzigd door -SaveMe- op 27-10-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
-SaveMe- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:15:
Moet blijkbaar ook nog racen en andere dingen 🤬 wat een onzin
Is de platinum van de director's cut anders dan de originele versie?
Dat is wel naadje dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Superkiwi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Is de platinum van de director's cut anders dan de originele versie?
Dat is wel naadje dan :/
Nee, hij is volledig hetzelfde. Deel wordt zelfs overgenomen als je de PS4 savegame importeert naar de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Even wat op de bekende trophy sites zitten koekeloeren en daar lees ik dat je enkele races moet doen om blueprints voor nieuwe roadsters te krijgen, en die tellen dan weer mee voor de craft every vehicle craft van alles wat trophy.
Dat is het enige verschil dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 30-10-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Is niet hetzelfde, je moet meer dingen craften, waaronder de roadster en de roadster long range, Truck type A en gravity gloves. Die 4 mis ik en daar moet je 4 races S ranken en half life missions doen. Maar die races zijn echt belabberd!

Er is geen craft every vehicle trophy. Ze vallen echt onder die crafting trophy, ik zit nu op 104/108, dus precies die 4 missen ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:17
Zojuist uitgespeeld op de ps5. Wat een goede game zeg. Ondanks het trage begin toch doorgezet en het was het echt waard!

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r_ketting
Zo, de platinum op de Director's Cut is ook binnen. Het was inderdaad wel even een gedoe met de extra equipment die de Director's Cut heeft ten opzichte van de PS4 versie voor de 'Homo Faber' troffee, maar hij is binnen!

Er toch nog 55 uur mee bezig geweest terwijl er al heel veel trofeeën behaald waren door de savegame van de PS4 te laden.

Ga nu nog even door om de Half-Life missies nog af te maken, daar was ik nog niet klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT PC COMMUNITY UPDATE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1XP6BUOw7sHQ8bhnDhu_vnoMUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQGFUKZbTzfD1j7xXpkMbE4v.png?f=fotoalbum_large

STEAM

EPIC GAME STORE

[ Voor 20% gewijzigd door LadyVodka op 29-01-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 15:05
Woensdag heb ik de directors cut op de PS5 helemaal uitgespeeld en donderdag heb ik hem platinum gehaald.

De eerste keer op de PS4 heb ik er zo’n 65 uur overgedaan en 60% trophy completion gehaald, maar. Voor mijn gevoel had ik het spel gerushed en was ik teveel confrontaties uit de weg gegaan. Meest gekozen voor de makkelijke weg qua deiveries. Ook totaal niet bezig geweest met iedereen 5 sterren halen dus omdat daarna nog te doen ging me wat te ver.

Nu op de PS5 de lessen uit de eerste keer meegenomen, heb de savegame niet overgezet en ben gewoon lekker kaal begonnen. Zoveel mogelijk 5 sterren halen al tijdens het verhaal en dat ging voor mijn gevoel ook makkelijker en sneller mede door LoL deliveries die ik de eerste keer gemist heb… deze keer ook echt een bijna dekkend zipline netwerk gemaakt wat je leven echt wel makkelijker maakt en op zich ook al leuk is om zo efficiënt mogelijk te doen. Vooral vanaf de crafter naar de first prepper vond ik een uitdagende om te creëren.

Ik heb er nu zo’n 110 uur totaal over gedaan, nadat ik het verhaal had uitgespeeld hoefde ik eigenlijk alleen nog maar 10 memory chips te zoeken en 4 races te doen om te roadster te kunnen craften. Dus dat was in een avondje gebeurd.

De 2de keer vond ik het spel nog veel toffer, door de tijd te nemen en het spel beter te leren kennen, door confrontaties juist op te zoeken heb ik er veel meer uitgehaald, enige minpunt is dat ik het verhaal al kende, al was er in een jaar tijd toch ook al wel weer wat weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vers van de pers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fp5ouOS8tq4iECw73kH2QakGSuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IgHLWJOC3yLfy6LsijbyCWAd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje over de PS4 game save.

Is het mogelijk om op 1 of andere manier de PS4 game save over te zetten naar de PC variant?

Op de PS4 was ik al een heel eind. Capter 7 geloof ik. Echter hebt ik de PS4 heb ik al een tijdje geleden verkocht, maar het kriebelde om toch de versie voor de PC aan te schaffen.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 24-05-2022 12:51 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online

oOo oOo oOo oOo oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Trailer niet gekeken. Dit wordt sowieso een instabuy :)
Meest bijzondere game die ik ooit gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 07:56
Superkiwi schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:11:
Trailer niet gekeken. Dit wordt sowieso een instabuy :)
Meest bijzondere game die ik ooit gespeeld heb.
Helemaal met je eens. De meest vage shit ooit gespeeld, maar écht intrigerend. Heb me ook helemaal suf gelezen op diverse wiki's over de wereld en personages. Hoe verzin je het!

Prachtige game!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
Ja dit wordt sowieso een pre-order voor mij, ik denk dat ik Kojima er wel op kan vertrouwen dat hij er weer iets moois van maakt. Het verhaal van deel 1 was misschien niet voor iedereen weggelegd maar het werd al snel één van mijn favoriete gameverhalen. Vooral het verbinden van mensen en de kijk op de connectie tussen leven en dood vond ik erg indrukwekkend en ik hoop dan ook dat daar in deel 2 op wordt voortborduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Wauw wat een nieuws!
Heel wat uurtjes in deel 1 zitten...alle wegen gebouwd etc.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05

nFo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 07:56
Ik heb hem 'aangeschaft' (nu moet je snel zijn bij Epic, er is nu een aanbiedingenreeks waarbij de aanbieding 24hr geldt ipv normaal 1 week)

De upgrade naar de directors cut is ook in de aanbieding (tot 5 Jan) met 40% korting. Voor die prijs zeker de moeite waard, er schijnen naast extra missie ook 'quality of life' verbeteringen in te zitten (die heb ik dus ook maar direkt gekocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Lupine_Wonse schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:18:
[...]
De upgrade naar de directors cut is ook in de aanbieding (tot 5 Jan) met 40% korting. Voor die prijs zeker de moeite waard, er schijnen naast extra missie ook 'quality of life' verbeteringen in te zitten (die heb ik dus ook maar direct gekocht)
Ik hink nog steeds op twee gedachten mbt de director's cut, juist vanwege die quality of life verbeteringen.
Aan de ene kant ben ik bang dat die de game wat te makkelijk maken tov het origineel, waar je te maken had met de struggles die het ruige landschap je voorschotelde. Aan de andere kant wil ik de game heel graag nog eens doorspelen op de PS5 en weet niet of ik er nogmaals zo veel tijd in wil stoppen; dan komen die handige nieuwe 'makkelijker makende' features wel van pas, al ben ik bang dat het ook ten koste gaat van de magie van de game.
En ik weet, je hoéft ze niet te gebruiken maar als je ze tot je beschikking hebt is het toch erg verleidelijk om er gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Onlangs Death Stranding Director's Cut voor de PS5 aangeschaft. Heb de eerste paar missies erop zitten, maar wat ik wil weten wanneer de game 'echt' losbarst. Ik heb in de reviews en de trailers motoren, wagens, combat etc. gezien, maar het enige wat ik totnutoe heb gedaan is rondlopen en L2 en R2 af en toe ingedrukt. Ik ben een fan de MGS serie en wilde deze game een kans geven, maar ik heb voor m'n gevoel 75% naar cut scenes zitten kijken. Is dit een voorbeeld van een traag begin van de game en moet je er even doorheen of is het echt alleen maar lopen voor 40 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
Anoniem: 1456976 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:30:
Onlangs Death Stranding Director's Cut voor de PS5 aangeschaft. Heb de eerste paar missies erop zitten, maar wat ik wil weten wanneer de game 'echt' losbarst. Ik heb in de reviews en de trailers motoren, wagens, combat etc. gezien, maar het enige wat ik totnutoe heb gedaan is rondlopen en L2 en R2 af en toe ingedrukt. Ik ben een fan de MGS serie en wilde deze game een kans geven, maar ik heb voor m'n gevoel 75% naar cut scenes zitten kijken. Is dit een voorbeeld van een traag begin van de game en moet je er even doorheen of is het echt alleen maar lopen voor 40 uur?
Zodra je met de boot naar de tweede "map" gaat begint de game pas echt, de eerste omgeving is eigenlijk meer een tutorial.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Anoniem: 1456976 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:30:
is het echt alleen maar lopen voor 40 uur?
Dat zeker niet maar het is ook geen MGS.
Ik vind het juist best een afwisselende game, en zeer spannend. Eén van mijn all time favo's zelfs. Maar tijdens de eerste map had ik echt een gloeiende hekel aan het spel. Toen gestopt en maanden later weer begonnen.
Love it or hate it!! <3

[ Voor 15% gewijzigd door westergas op 30-05-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
De post van Kodar geeft ook wel aan dat mensen, met alle respect, niet echt geduld meer hebben; alles moet zo snel mogelijk. In dat geval denk ik dat je met Death Stranding de verkeerde game gekocht hebt. Want ook ná de eerste map blijft het een vrij trage game die gemaakt is om echt van te genieten, dat merk je aan alles. Wanneer je DS koopt voor de snelheid (auto's motoren) en actie (combat) kom je van een redelijk koude kermis thuis en raak je het snel beu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Superkiwi schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:43:
De post van Kodar geeft ook wel aan dat mensen, met alle respect, niet echt geduld meer hebben; alles moet zo snel mogelijk. In dat geval denk ik dat je met Death Stranding de verkeerde game gekocht hebt. Want ook ná de eerste map blijft het een vrij trage game die gemaakt is om echt van te genieten, dat merk je aan alles. Wanneer je DS koopt voor de snelheid (auto's motoren) en actie (combat) kom je van een redelijk koude kermis thuis en raak je het snel beu denk ik.
Dat is jouw aanname. Ik heb 5 uur van m'n tijd in een game gestoken waarin alleen maar wordt gelopen. De gameplay trailers laten een heel ander beeld zien van de game. Vandaar dat ik een legitieme vraag stelde of dit spel wat meer mogelijkheden gaat bieden dan alleen wandelen. Dat heeft niets met geduld te maken. Ik game al 30 jaar en heb de gekste games voorbij zien komen in 9 generaties consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat je een ander beeld krijgt na het zien van de gameplay trailer snap ik volkomen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld RDR2, eveneens een trage game waar je de eerste 10 uur ook weinig anders doet dan door de sneeuw banjeren. En ook na de intro bevat de game nog genoeg trage (realistische) elementen.
Het doel van een gameplay trailer is om mensen warm te maken voor een game, dat lukt niet als je veelal trage, saaie stukken laat zien. Hetzelfde geldt voor filmtrailers. En dan kan het gebeuren dat je een verkeerd beeld krijgt en/of het eindproduct tegenvalt.
Het was ook geen persoonlijke aanval op jou hoor. Het valt me gewoon op dat mensen tegenwoordig weinig geduld meer hebben en daardoor een game al snel aan de kant leggen als de eerste 5 à 10 uur te traag gaan.
Ik ben vooral benieuwd wat jouw ervaringen zijn als je wat verder in de game bent :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 22:10
Paar weken bezig met Death Stranding.
Net begonnen aan episode 4.
Wat een dijk van een game zeg!

Tempo ligt heerlijk laag, iets wat ik als helemaal niet vervelend beschouw. Verhaal is top.
Aardig wat spannende momenten gehad.

Ik vermaak met eigenlijk wel met m'n pakketjes bezorgen en ondertussen werken aan de infrastructuur.

Paraltje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05

nFo

Stef120 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:01:
Paar weken met Death Stranding.
Net begonnen aan episode 4.
Wat een dijk van een game zeg!

Tempo ligt heerlijk laag, iets wat ik als helemaal niet vervelend beschouw. Verhaal is top.
Aardig wat spannende momenten gehad.

Ik vermaak met eigenlijk wel met m'n pakketjes bezorgen en ondertussen werken aan de infrastructuur.

Paraltje hoor
Vanavond zeer waarschijnlijk meer beelden van Death Stranding 2. :9
YouTube: State of Play | January 31, 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
Ja las het, ben erg benieuwd.

Heb bewust nog geen informatie gezocht omdat ik eerst deel 1 wil uitspelen. Zal wel lastig worden vanavond want ga wel kijken naar State of Play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 15:13

s0kkie

Cowabunga

Tijd voor een aparte thread voor deel 2? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:04
Al een hele tijd geen DS meer aangeraakt, wel de PS5 upgrade voor een tientje destijds gekocht. Helaas kan ik deze niet spelen omdat de savegame transfer van PS4 naar PS5 niet werkt midden in een missie.

Daarnaast ben ik alle mechanics vergeten waardoor ik niet meer echt in de game kom. En heb ook geen zin om opnieuw te beginnen. Ik kijk rond de release van DS2 wel een recap. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 21:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Echt wauw wat een trailer ! super vet

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 14:28
Trailer was echt fantastisch. Mijn handen beginnen al weer te jeuken om de DC versie van de eerste game op te pakken voor de platinum trophy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

U vraagt en wij maken, want die staat inmiddels online! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15
Ik ben nog bezig met deel 1. Is het "veilig" om deze trailer te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Tricto schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:56:
Ik ben nog bezig met deel 1. Is het "veilig" om deze trailer te bekijken?
Ik heb geen speel bederf geconstateerd.
Je ziet wel een personage die ook in deel 1 voorkomt. Dat kan je als spoiler alert beschouwen.

Voor de rest heb ik erg genoten van de trailer en speel ondertussen lekker verder met deel 1.

Ben in de bergen beland en bezig met ziplines te plaatsen. Moet wel even wat fixen hier wat ze willen niet meewerken in het sneeuw gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb deze game een tijdje terug gekocht op Steam en ben er nu mee bezig. Zit er een uur of 10 in. Ik vind het om heel eerlijk te zijn echt een belachelijk saai spel. En dat komt van iemand die echt wel vaker ‘saaie’ spellen heeft gespeeld waar je wat geduld voor nodig hebt. Ik heb bijvoorbeeld wel tig (honderden) uren in o.a. BotW gestopt om alle korok seeds te vinden, dat vond ik eigenlijk heel relaxed om te doen zo af en toe. Vandaar dat ik had verwacht dat ik dit ook wel wat zou vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 14-07-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dan hou je het toch belachelijk lang vol ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Thomas schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:34:
Ik heb deze game een tijdje terug gekocht op Steam en ben er nu mee bezig. Zit er een uur of 10 in. Ik vind het om heel eerlijk te zijn echt een belachelijk saai spel. En dat komt van iemand die echt wel vaker ‘saaie’ spellen heeft gespeeld waar je wat geduld voor nodig hebt. Ik heb bijvoorbeeld wel tig (honderden) uren in o.a. BotW gestopt om alle korok seeds te vinden, dat vond ik eigenlijk heel relaxed om te doen zo af en toe. Vandaar dat ik had verwacht dat ik dit ook wel wat zou vinden.
Het eerste stuk is ook helemaal ruk. Ik ben de eerste keer ook afgehaakt. Later nog een keer opgepakt en als je voorbij het eerste (behoorlijk lange) gedeelte komt begint het spel pas echt. Ik weet even niet meer wat het omslagpunt was of hoe lang dat precies duurde maar voor mijn gevoel wel minstens 10 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

westergas schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Het eerste stuk is ook helemaal ruk. Ik ben de eerste keer ook afgehaakt. Later nog een keer opgepakt en als je voorbij het eerste (behoorlijk lange) gedeelte komt begint het spel pas echt. Ik weet even niet meer wat het omslagpunt was of hoe lang dat precies duurde maar voor mijn gevoel wel minstens 10 uurtjes.
Ik heb toch door weten te zetten en het verhaal wordt een stuk meeslepender + de gameplay loop wat makkelijker met voertuigen enzovoorts. Ik heb nog steeds een broertje dood aan al die menu's en cutscenes maar het went.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Heb het spel eerder deze week weer eens opgepakt (‘Director’s Cut’, PS5 Pro), nadat ik er destijds op pc en PS4 niet echt in kon komen. En nu? Nu ben ik ‘hooked’! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUlePD7CjMjtDFjaR7hotKXfrco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nrH0NEJ8mdd0whkgZ7a9FCMb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHIRVa5NT3GzOMvB9YNecNP0LL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RkI2t5qfGtE2pKvmtoDFzDdx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urJiC_a-kkj7ZcSoD6PgaUgTulI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SxsZvm4Z9DDICcUpLD9KtMhy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFOx8HGJr1FCbRVKawnrDBAf5wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9eSUy0yilq1xgMB23newqpF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5rcN3MqUyLbfPc5yOtxWqYIpHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LuOohwhp9VokOSXoexkjQLsc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wdfeo_7yItZVaE2HoT0vjxcowKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZKF3si1K0KXeqP4dtbR2jT5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5M99BDLq8hRAC-NQItvZwS_aIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HFy2l7AnL5UfQRzwgibpKFRz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5_Oi3rZOrlgWTgne17KUIS99Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cwlZur8p1DVCQc5gI5fH7cDH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBc5FtzFMKqa_M6biwkqqQW0Tqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jCOORslDCJa77gSqT3ptlFYE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvYP8jZKQYcqQtCAuQcA1V_lmfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j9EwR8x5wATdg9Jz8iRpbRvT.png?f=fotoalbum_large

Zit nu op zo’n 10/11 uur en ik ben helemaal gegrepen door het bijzondere verhaal - en de even bijzondere setting, de audiovisuele-presentatie en gameplay; het is onwijs ontspannend om na een drukke werkdag gewoon ‘domweg’ pakketjes te bezorgen in mooie dystopische omgevingen. :)

Ben blij dat ik DS nog een kans heb gegeven, want het is toch echt wel even iets anders! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mooie screenshots zeg! Ik kan me niet herinneren dat het spel er zo goed uitzag destijds. Heeft de directors cut soms ook een grafische upgrade gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
westergas schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:45:
Mooie screenshots zeg! Ik kan me niet herinneren dat het spel er zo goed uitzag destijds. Heeft de directors cut soms ook een grafische upgrade gekregen?
Volgens mij geen grafische upgrade t.o.v. de ‘base’ PS5 versie. Echter, vergeleken met de PS4-versie is het een groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik speelde DS op de PS4 Pro en in mijn beleving zag het er toen ook zo uit. Op de PS5 nog niet gespeeld, al ben ik dat nog wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hmmm ik speelde op PC en volgens mij met max setttings. Nou ja mooi spel in ieder geval! Zeker zin in deel 2!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 15:51
Gisterenavond Directors Cut uitgespeeld op PS5...Wat.... was .... dit. De eerste uurtjes heb ik er mij moeten doorslepen maar nadien... WAT EEN GAME. Van het verhaal heb ik maar flarden begrepen maar de rest. Geweldige sfeer, epische momenten, grafisch prachtig, geweldige muziek. Ik heb er erorm van genoten en heb de indruk dat veel gameliefhebbers deze game te snel aan de kant hebben geschoven. De game is zeker niet voor iedereen en heeft ook zn minpunten maar wat een avontuur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Rebbelx schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:15:
Gisterenavond Directors Cut uitgespeeld op PS5...Wat.... was .... dit. De eerste uurtjes heb ik er mij moeten doorslepen maar nadien... WAT EEN GAME. Van het verhaal heb ik maar flarden begrepen maar de rest. Geweldige sfeer, epische momenten, grafisch prachtig, geweldige muziek. Ik heb er erorm van genoten en heb de indruk dat veel gameliefhebbers deze game te snel aan de kant hebben geschoven. De game is zeker niet voor iedereen en heeft ook zn minpunten maar wat een avontuur!
Eens! Ik zit nu op 20 uur en geniet van elk moment. Heerlijk ook hoe het spel je blijft verrassen en je regelmatig als speler in onverwachte situaties dropt.

Drie momenten die, voor mij, er op dit moment zeker uitspringen:
spoiler:
• Het verhaal van Fragile en hoe zij door Higgs is verraden.
• Sam die opeens in de loopgraven staat!
• Het verhaal van Mama en haar baby!

Trouwens, ik kan mij helemaal niet vinden in de kritiek die gericht is op de cutscenes; ik vind dat juist één van de vele krachten van het spel!

Toch wel een spel dat hoog op mijn lijstje staat. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LctqBU3voDJblXbklRoPpd2U1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hz3idMPx2nkonlDYX4JOHgLU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2-528zeGU4TyGsBnXwVtIZFs0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cTOsztRyZAhmMzPlNG2MDElL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHKtrykDNcE_LFghVjasjjaUOoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d7sj5j0W20JOYx45vkuUXXZX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7eI2Kbo473wACyooKbko_g-IUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zbG46BeIs0Q7xR1PZIY16WGK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Vg96moGMnRV65Uc28uO-rVAqeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kUIfkUdMhgsEFZanyf0LQDWm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaWCmGnYUBuNBYbmzNBpmEcMl5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfmFayCzLh7ajQwdYJdTjNp1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgCTM3sfu4F_9hUxENjUSJRSf5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJMEtvnRJCKE06HNiTSW72Zw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se9kvM6qW33nDUFzQ4m7F6J1WZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ATZSZDoLQEAP2ryNfOHG9K1c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 14:28
De game heb ik eerst op de base PS4 gespeeld en later een stukje van de Directors Cut versie op de PS5. Ik vind het echt een geniaal spel. Het lijkt wat saai in het begin, maar hoe langer je speelt des te meer gear je ook vrijspeelt. Deze hele opbouw is naar mijn mening ontzettend goed gedaan en zorgt ervoor dat je door wilt blijven spelen. Deze game ga ik voor de aanloop naar deel twee zeker oppakken. Ik hoop op nieuwe beelden tijdens de Game Awards op 12 december.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
En na 40 uur rollen de credits over het scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCWxgO7X7e34LEnm9RKYSi99SAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPL5iOz1C9Y2FZJJhCv8ORqy.jpg?f=fotoalbum_large

What a journey it was; van het begin tot het einde heb ik mogen genieten van een fantastische game! _/-\o_

Ik kijk nu al uit naar DS2 en hoop dat het mijn verwachtingen waar kan maken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Yonix schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:29:
spoiler:
de echte of de eerste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Superkiwi schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:53:
[...]

spoiler:
de echte of de eerste?
spoiler:
Ook de échte die 1,5 uur later volgde. :') :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:04

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[Afbeelding]

What a journey it was; van het begin tot het einde heb ik mogen genieten van een fantastische game! _/-\o_

Ik kijk nu al uit naar DS2 en hoop dat het mijn verwachtingen waar kan maken. 8)
Ik heb me er ook erg mee vermaakt afgelopen periode. Wat trok jou vooral bij deze game?

Zelf vond ik het bouwen van het netwerk aan wegen en ziplines erg verslavend, waarbij voor mij de game eigenlijk vooral begon na het verhaal. Want dat vond ik eigenlijk na verloop van tijd wat minder worden na een uitstekend begin. Ik denk dat DS een game is die echt om tal van uiteenlopende redenen wordt gewaardeerd, waarbij de ene geniet van het verhaal en de karakters en de andere geniet van het isolerende gevoel en andere weer van het bouwen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
uchiha tijntje schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:24:
[...]

Ik heb me er ook erg mee vermaakt afgelopen periode. Wat trok jou vooral bij deze game?

Zelf vond ik het bouwen van het netwerk aan wegen en ziplines erg verslavend, waarbij voor mij de game eigenlijk vooral begon na het verhaal. Want dat vond ik eigenlijk na verloop van tijd wat minder worden na een uitstekend begin. Ik denk dat DS een game is die echt om tal van uiteenlopende redenen wordt gewaardeerd, waarbij de ene geniet van het verhaal en de karakters en de andere geniet van het isolerende gevoel en andere weer van het bouwen.
Ik vond het fantastisch om, na een drukke werkdag, als Sam pakketjes rond te brengen en daarbij te mogen genieten van mooie uitzichten. Dat hebben ze echt goed gedaan!

Daarnaast vond ik het verhaal echt goed gedaan: de cast, het acteerwerk en ‘motion capture’ tillen het spel naar een hoger niveau - alsof je naar een serie / film keek.

Tot slot kon ik erg lachen van de verschillende ‘mini games’, zoals het vechten tegen Higgs in de stijl van een vechtspel. Het spel nam zichzelf ook zeker niet serieus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zie dat ik hulpmiddelen kan gebruiken van andere online-gebruikers tijdens mijn reis. dit vind ik persoonlijk erg fijn omdat ik dit spel puur voor het verhaal speel.en zo weinig mogelijk inspanning zoek.

nu is mijn vraag, hoe kan dit? zie ik al die hulpmiddelen omdat ik op very easy speel? zijn die hulpmiddelen beschikbaar voor iedereen die op deze locaties komen? hoe regelt het spel dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 13-03-2025 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Geen idee hoe het spel dit doet maar het regelt het gewoon. Ik speelde op normal en had ook voldoende ladders, touwen, ziplines en torens onderweg. Ook zie je langzaam meer paadjes ontstaan waar andere spelers vaak lopen. Supertof gedaan imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 15:05

[Afbeelding]

Dat heb je snel gedaan, de eerste keer op de PS4 koste mij al zo’n 60 uur, de 2de keer de DC op de PS5 heb ik platinum gedaan met wat ik had geleerd van de eerste keer en daar heb ik 176 uur over gedaan. Het is daarmee ok de platinum waar ik het meest trots op ben.

En van elk moment genoten.

Ik wou eigenlijk blanco aan deel 2 beginnen maarja van Kojima trailers word je toch niet wijzer dus toch gezwicht en nu helemaal hyped voor deel 2.

[ Voor 7% gewijzigd door iwaarden op 15-03-2025 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
iwaarden schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Dat heb je snel gedaan, de eerste keer op de PS4 koste mij al zo’n 60 uur, de 2de keer de DC op de PS5 heb ik platinum gedaan met wat ik had geleerd van de eerste keer en daar heb ik 176 uur over gedaan. Het is daarmee ok de platinum waar ik het meest trots op ben.

En van elk moment genoten.

Ik wou eigenlijk blanco aan deel 2 beginnen maarja van Kojima trailers word je toch niet wijzer dus toch gezwicht en nu helemaal hyped voor deel 2.
Had mij voornamelijk gefocust op de main story, met een enkele side quest. Ben sowieso geen Trophy-hunter, dus dat is in mijn geval niet relevant. :)

Trouwens, ik zit serieus na te denken over dit horloge: American Classic Boulton Death Stranding 2 Limited Edition

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_CqWINfrxHlpkwGmBATYyxVT7s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3NB5UgjKVxa15GzdAKZX3rHt.png?f=user_large

Ik heb hier thuis al een Hamilton-horloge, dus dit zou een mooie toevoeging zijn. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vanavond wordt de laatste chapter uitgespeeld hier. ik ben harstikke blij met de director's cut omdat deze het spel heeft vergemakkelijkt. een aantal jaar geleden heb ik het 2x geprobeerd, maar kwam er niet doorheen. ben blij dat ik het kojima-verhaal mocht ervaren.

ik hoop dat er ook in deel 2 meteen een supermakkelijke verhaalmodus komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 08-04-2025 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:17
Farabi schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:09:
vanavond wordt de laatste chapter uitgespeeld hier. ik ben harstikke blij met de director's cut omdat deze het spel heeft vergemakkelijkt. een aantal jaar geleden heb ik het 2x geprobeerd, maar kwam er niet doorheen. ben blij dat ik het kojima-verhaal mocht ervaren.

ik hoop dat er ook in deel 2 meteen een supermakkelijke verhaalmodus komt.
Waar liep je bij de 1e versie dan tegen aan ?

Gezien de content ben ik het met je eens dat de director's cut de beste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom heeft die-hard man en de president soms een masker op? dat gedeelte begreep ik niet helemaal.

@jori040 ik werd gek door de GD's. nu kon ik er makkelijker doorheen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste