Afgelopen dagen aardig wat uren verder gekomen. Ben me vooral aan het richten op de Orders for Sam (main missie) en natuurlijk checken welke cargo ik mee kan nemen terwijl ik die orders aan het doen ben. Gaat snel, ik heb de meeste equipment of wapens of vervoerspul op lvl 3. Oh en ik had het al eerder gezegd, maar nogmaals: Neem altijd PCC lvl 2 mee voor ziplines te maken. Waar ik in eerste instantie zeker een dik half uur deed om door die bergen te komen, kon ik daarna met gebruik van eigen en andere zip lines het in een paar minuten doen. Scheelt zo veel tijd en frustratie
Dan de chapters, las hier en daar mensen die zeiden dat het acteurwerk soms hit or miss is. Ondanks dat het niet aan het acteerwerk lag;
spoiler:Dat gevoel kreeg ik ook bij de chapter van Deadman (chapter 6). De cutscene waar je met hem in de private room/douche staat kreeg ik de kriebels van. Niet zo zeer het acteerwerk maar meer van de dingen die gezegd werden en hoe dat zich uitbeeldde in de cutscene, maar dan op een goeie manier. Door de conspiracy die genoemd werd kreeg ik opeens een heel ander beeld van de zaken die gebeurd waren.
Dan de chapters met Mads (4 en 7)
spoiler:De eerste keer dat je met Mads/Cliff te maken krijgt vond ik echt angstaanjagend. Heb meerdere CoDs/Battlefields en dergelijke meegemaakt, maar de gritty sfeer en wat er kwam kijken.. Wow. Zo'n gevoel weinig meegemaakt tijdens een game of film in dat soort omgeving. Helaas, ondanks mijn positivisme voor Death Stranding, vond ik de missie en de combat zwaar tegenvallen. Ik had het even voor de 'gein' uitgetest en het verschil op Very Easy en Hard was dus gewoon dat je de cycle van: vinden > schieten > nieuwe respawn en weer opnieuw een stuk of 8 keer vaker mocht doen..
De tweede keer dat je Clifford tegenkomt.. Wederom het zelfde, de omgeving waar je in begeeft, wauw.. Helaas combat weer het zelfde, ja je hebt wat nieuwe wapens die je kan gebruiken maar verder was het dat ook wel.. Verder, Mads Mikkelsen is gewoon steengoed in acteren en dat laat hij ondanks de weinige tekst wederom zien.
Dan Chapter 8
spoiler:De chapter waar je Heartman tegenkomt. Wederom zo'n goeie cutscene.. Acteerwerk is niks op aan te merken, ook niet op het script. Deze chapter is wat meer straightforward, maar is desalniettemin een chapter waar veel belangrijke informatie gegeven word.
Chapter 9
spoiler:Higgs.. Van de chapters die ik tot nu toe heb gedaan vond ik deze tegenvallen. Voor een end-game lijkende plek is het klein. Je komt buiten Edge Knot city terecht, loopt door wat ruïnes van de stad heen (oke, waar wel BTs en iets wat daar op lijkt zich schuil houdt), connect met de terminal in de stad. En dan de Boss fight wat op Hard een peulenschil was, gewoon wat meer HP maar verder niets. Daarna heb je een stukje waar je alleen met Higgs op 't strand bent en waar ook weer meer informatie naar voren komt, waar je een appeltje schilt met Higgs en dan is het wel weer klaar en kan je een naar mijn smaak lang durende cutscene kijken. Wederom niet erg, maar ik had wel wat meer inhoud en body van deze chapters verwacht.
Helaas weer even paar dagen weg van m'n PS4 maar ik ben toch heel erg benieuwd hoe het zich gaat uitspelen.