Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Het spel is niet zo innovatief als het lijkt. De menu’s lijken regelrecht van MGS5 te zijn gekopieerd. Hetzelfde met gameplay-elementen en de kaart. Ik lijk wel in een MGS5 map te lopen.

• Roybs
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-01 12:49
Hamazaki schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:54:
Het spel is niet zo innovatief als het lijkt. De menu’s lijken regelrecht van MGS5 te zijn gekopieerd. Hetzelfde met gameplay-elementen en de kaart. Ik lijk wel in een MGS5 map te lopen.
Tsja.. Zo is de ... scan (r1 knop) ook een kopie uit de scan van HZD. Ben zelf geen mgs5 kenner maar dat je bepaalde (goedwerkende) dingen uit je eerdere games haalt is natuurlijk geen slecht iets.

• Hamazaki
  • Niet online
Roybs schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:51:
[...]

bepaalde (goedwerkende) dingen uit je eerdere games haalt is natuurlijk geen slecht iets.
dat is het probleem juist, heel veel mensen hebben trauma's overgehouden van MGS5, omdat alles zo saai en onduidelijk was

• breminem
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:59
Vreemd, want m.i. speelt MGS V juist fantastisch soepel. Ken weinig spellen die zo fijn en vloeiend spelen als MGS V.
Als Death Stranding vergelijkbaar speelt, dan teken ik ervoor.

Als je puur de menu's bedoelt dan snap ik je wel; die kunnen inderdaad beter/overzichterlijker in MGS V.

breminem wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:33 (22%)

PSN: breminem

• blackshelve
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:41
Vette game vind ik het tot nu toe. Ben nog bezig met chapter 2. Je moet het wel spelen met de interesse om de story te begrijpen,want de gameloop gaat je niet trekken als je het te saai vind.

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23-01 14:20

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:00
Na een nachtje doorhalen, ik vind het fantastisch!
Doet me denken qua feeling aan SotC (het desolate), de fim Oblivion, gekruist met MGS. Het gevoel van de worsteling om ergens te komen is erg goed gedaan, en hoe je de wereld steeds meer verbonden en opgebouwd ziet worden is echt tof! Qua verhaal kan ik nog niets zeggen,ergens lijkt er een enorme mindfuck in te moeten zitten, de nederzettingen zijn bizar(is het wel echt??), de sci-fi en tech is zo geavanceerd dat het haast buitenaards aanvoelt.
De sfeer, graphics en afwerking allemaal geweldig. De game heeft een heel apart eigenzinnig smaakje :)
Ik zie denk ik wel waarom op metacritic gisteren het zo extreem 0 of 10 was.

• jori040
Mutatie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:39:
Na een nachtje doorhalen, ik vind het fantastisch!
Doet me denken qua feeling aan SotC (het desolate), de fim Oblivion, gekruist met MGS. Het gevoel van de worsteling om ergens te komen is erg goed gedaan, en hoe je de wereld steeds meer verbonden en opgebouwd ziet worden is echt tof! Qua verhaal kan ik nog niets zeggen,ergens lijkt er een enorme mindfuck in te moeten zitten, de nederzettingen zijn bizar(is het wel echt??), de sci-fi en tech is zo geavanceerd dat het haast buitenaards aanvoelt.
De sfeer, graphics en afwerking allemaal geweldig. De game heeft een heel apart eigenzinnig smaakje :)
Ik zie denk ik wel waarom op metacritic gisteren het zo extreem 0 of 10 was.
Qua films idd Oblivion maar ook Prometheus.En een MGS gehalte heeft het ook zeker wel ja.

De user-score van 6.7 vind ik voor zo'n aparte game zo slecht nog niet hoor.En ook al vind ik het te gek dan nog snap ik ook als iemand dit een 7 geeft.

jori040 wijzigde deze reactie 09-11-2019 15:57 (8%)

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Ik zag dat de nieuwe CoD een user score van rond de 3 heeft, terwijl de pers reviews best lovend zijn.

Dan doet Death Stranding het erg goed, zeker voor zo’n controversiële game!

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 19:42

MazeWing

passionate & cynical

Requiem19 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:01:
Ik zag dat de nieuwe CoD een user score van rond de 3 heeft, terwijl de pers reviews best lovend zijn.

Dan doet Death Stranding het erg goed, zeker voor zo’n controversiële game!
Dat zijn vooral Russen die standaard een 0 of 1 geven vanwege de manier waarop de Russen zijn weggezet.

User scores neem ik altijd met de halve wereldvoorraad aan zout! Als het aan mij zou liggen zouden ze de scores 1 tot en met 4 en de 10 er op voorhand uit al mogen halen. Net zoals bij alles wat populair is, heb je veel mensen die een 1 geven en veel die een 10 geven. Wat voor realistisch beeld schetst dan een score...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:24
Wat een top spel, gisteravond voor het eerst opgestart en het begin stuk met die muziek :9~ , prachtig!

Ik vind de gamewereld prachtig, zeker op mijn 55 inch 4K OLED TV. Ik kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan. :D

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

Eerste paar uur zijn echt fantastisch tot nu toe. Als je een OLED hebt met HDR is het helemaal smullen.
Cutscenes zijn super stijlvol, lang en echt op z'n Kojima's. Doet me ook denken aan MGSV, evenals de menu's, missie opzet en het progressie systeem.

Muziek en sounddesign zijn denk ik het beste wat ik deze generatie gehoord heb, echt heel sterk. Spelen met een goede koptelefoon op kan ik daarom erg aanraden!

De delivery en traversal mechanics zijn goed uitgewerkt. Er zit toch meer diepte in dan uit de reviews blijkt, je moet het echt zelf spelen om het goed te kunnen beoordelen.

PSN ID: Jetpaction

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:35
Bijna 10 uur gespeeld inmiddels, maar voor deze game zal ik geestelijk heel veel moeite moeten doen om uit te spelen. Het is tot op heden dodelijk saai en kinderlijk eenvoudig, die 'baas' aan het einde van chapter 2 doet nagenoeg helemaal niets. Voor de rest is het pakketje ophalen en pakketje wegbrengen. Het leukste van de hele game vind ik eigenlijk de objecten die door andere spelers zijn geplaatst. Het landschap ziet er mooi uit in een verder lege wereld.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 09-11-2019 22:33 (6%)

• Origins
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 10:19
Ik vind de game geniaal, de soundtrack, de openings scene die al episch aanvoelde.
Je merkt aan alles dat de game gewoon echt af is, dit itt MGSV..

Nu ook weer, de game is zo vreemd en zo mooi tegelijk, het moment wanneer je twijfelt om toch nog even dat extra pakketje mee te nemen omdat je weer extra materialen kan bezorgen of dat je puur alleen voor de hoofd bezorging gaat.

Hideo blijft een game god.

PSN: Mallakai-NL

• Pukiq
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2019
Dit lijkt mij wel een lekker game om te spelen op een druilerige koude Zondag. Misshien dat ik toch even naar een winkel loop.

En als ik het niets aan vind is het toch een leuke titel om in je bezit te hebben.

• jori040
Origins schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:15:
Ik vind de game geniaal, de soundtrack, de openings scene die al episch aanvoelde.
Je merkt aan alles dat de game gewoon echt af is, dit itt MGSV..

Nu ook weer, de game is zo vreemd en zo mooi tegelijk, het moment wanneer je twijfelt om toch nog even dat extra pakketje mee te nemen omdat je weer extra materialen kan bezorgen of dat je puur alleen voor de hoofd bezorging gaat.

Hideo blijft een game god.
Soundrack is idd goed.

Meanwhile… In Genova-The S.L.P.: Heerlijk nummer.Sam is dit nummer nu aan het luisteren in zijn priveruimte. :)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:07
Heb je voor de multiplayer op de PlayStation een PS Plus abonnement nodig? Ik heb hier via Google geen eenduidig antwoord op kunnen vinden. Samen spelen met anderen lijkt mij bij deze game wel echt een toegevoegde waarde hebben.

Sometimes an apple is just an apple

• nickko
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-01 15:01
Hmtsjmftsch schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:26:
Heb je voor de multiplayer op de PlayStation een PS Plus abonnement nodig? Ik heb hier via Google geen eenduidig antwoord op kunnen vinden. Samen spelen met anderen lijkt mij bij deze game wel echt een toegevoegde waarde hebben.
Als je doelt op het multiplayer element in Death Stranding: Nee.

Als je multiplayer op je PS4 wilt spelen: Ja.

Intel Xeon 5650 @3.4ghz, Corsair dominator 12bg 1333mhz 2*6gb tripple channel, EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX, MSI X58 Platinum, OCZ Fatal1ty 1000W @ Antec Nine Hundred Two

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Heb het geprobeerd, maar dit spel zit té vol met irritante zaken die alle fun eruit slopen.

Mijn conclusie: kutspel. Een mooi kutspel, dat dan weer wel.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-01 19:13
mprkooij schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:05:
Wat een top spel, gisteravond voor het eerst opgestart en het begin stuk met die muziek :9~ , prachtig!

Ik vind de gamewereld prachtig, zeker op mijn 55 inch 4K OLED TV. Ik kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan. :D
Ik heb ook een 4k oled hdr tv. Hoe heb je de hdr instellingen staan in het spel? Ik heb hdr helderheid op 65 staan (ik was bang voor overkill) en normale brightness op 3 ook al is de linker tekening nog zichtbaar, ik vond het dan te donker worden.
Of moet hdr brightneds op 100 staan?

Mi 9T Pro V11.0.3.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

• jori040
Bananeman schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:42:
Heb het geprobeerd, maar dit spel zit té vol met irritante zaken die alle fun eruit slopen.

Mijn conclusie: kutspel. Een mooi kutspel, dat dan weer wel.
Wat voor irritante zaken dan ?

• Scifo83
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 23:45

FML wat een soundtrack. Soms zo duister en mysterieus _/-\o_

iRacing Profiel

• Bananeman
  • Niet online
jori040 schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:08:
[...]

Wat voor irritante zaken dan ?
Een aantal zaken:
  • Het lopen an sich is dodelijk saai. Soms moet je ook écht ver lopen.
  • Het eeuwige shiften van cargo. Niet uitdagend, wel repetitief en het moet gebeuren anders val je. (Nog irritanter)
  • Landschap en zoeken van de juiste route. Als je vastloopt moet je soms een heel eind omlopen.
  • Stamina systeem incl. verplicht rusten. Zie ook het vorige punt.
  • Irritante baby/BB.
  • De "gevechten" met de BT's zijn saai en niet uitdagend. Vierkantje rammen, af en toe L2+R2, that's it wel.
  • De interactie met andere spelers (die zaken achterlaten e.d.) zorgt voor mij niet voor "verbinding", wat volgens mij wel één van de doelstellingen was. Het zorgt eerder voor afleiding doordat er veel onbelangrijkte zaken op je "radar" verschijnen.
  • Het verhaal/de cutscenes zijn vage shit. Voel met totaal niet "in het verhaal gezogen".
Mijn conclusie is dat het geen "fun" is om dit spel te spelen, maar meer een ervaring. Ik heb al héél veel games gespeeld maar dit is overduidelijk niet de ervaring die ik zoek. Het is alsof je je huis aan het stofzuigen bent: het moet gebeuren, als het gedaan is heb je een zekere mate van "tevredenheid" dat je het hebt gedaan maar je hebt er geen lol aan beleefd.

• jori040
@Bananeman
Ja goed dat is dan dus een smaak ding.In de meeste dingen die jij noemt heb ik op zich wel plezier.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:01
Bananeman schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:24:
[...]

Een aantal zaken:
  • Het lopen an sich is dodelijk saai. Soms moet je ook écht ver lopen.
  • Het eeuwige shiften van cargo. Niet uitdagend, wel repetitief en het moet gebeuren anders val je. (Nog irritanter)
  • Landschap en zoeken van de juiste route. Als je vastloopt moet je soms een heel eind omlopen.
  • Stamina systeem incl. verplicht rusten. Zie ook het vorige punt.
  • Irritante baby/BB.
  • De "gevechten" met de BT's zijn saai en niet uitdagend. Vierkantje rammen, af en toe L2+R2, that's it wel.
  • De interactie met andere spelers (die zaken achterlaten e.d.) zorgt voor mij niet voor "verbinding", wat volgens mij wel één van de doelstellingen was. Het zorgt eerder voor afleiding doordat er veel onbelangrijkte zaken op je "radar" verschijnen.
  • Het verhaal/de cutscenes zijn vage shit. Voel met totaal niet "in het verhaal gezogen".
Mijn conclusie is dat het geen "fun" is om dit spel te spelen, maar meer een ervaring. Ik heb al héél veel games gespeeld maar dit is overduidelijk niet de ervaring die ik zoek. Het is alsof je je huis aan het stofzuigen bent: het moet gebeuren, als het gedaan is heb je een zekere mate van "tevredenheid" dat je het hebt gedaan maar je hebt er geen lol aan beleefd.
De dingen die je opnoemt zijn natuurlijk heel subjectief...Dat mag en dan is het spel voor jou een kut spel, maar dat hoeft het voor een ander natuurlijk niet te zijn. :)

Believe. Imagine. Create.

• Bananeman
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]

De dingen die je opnoemt zijn natuurlijk heel subjectief...Dat mag en dan is het spel voor jou een kut spel, maar dat hoeft het voor een ander natuurlijk niet te zijn. :)
Absoluut! Hetzelfde geldt voor muziek, films, boeken, eten, etc. Misschien had ik dat er bij moeten zetten, maar mijn mening is mijn mening en zeker niet per definitie die van anderen.

Ik start het spel volgend weekend nog wel weer eens een keer op, misschien dat de irritatie dan gezakt is ;) Maar om eerlijk te zijn: de core mechanics van het spel bevallen me niet of nauwelijks, dus ik verwacht niet dat ik het nog veel ga spelen. Laat staan uitspelen, ik las ergens dat er 14 chapters zijn en dat je 30 uur kwijt bent daaraan.

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:59
Hier nu net een uurtje of 8 bezig. Vind het totaal niet saai. Vermaak me er goed mee. Gisteravond laat langs een groepje BT’s geslopen. Op het puntje van m’n stoel gezeten.

• Scifo83
Welk chapter zit je?

Je beseft toch dat naarmate je verder speelt, je meer zaken unlockt.

Wapens, gear, voertuigen... ik sukkel niet meer met mijn pakketjes hoor :p

Zit nu aan chapter 8 na 30u spelen. 1 chapter kan soms wel amper 10min duren. chapter 3 was dan weer ontzettend lang.

Ook die MULE's zijn soms lastiger dan je denkt. Ik zou graag stealth willen gaan, maar hoe kan je die scanner onderscheppen? heb de techniek nog niet goed door.

Scifo83 wijzigde deze reactie 10-11-2019 16:07 (21%)

iRacing Profiel

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:23
Amai, marketing heeft wel overuren gedraaid met dit game. Zie hier wat sommige YouTubers / reviewers ontvingen : YouTube: SOLVED: Kojima sent me a PADLOCKED case!? | Death Stranding PlayStat... .

De Sheldon Coopers of this world moeten ook wel uit hun dak gegaan zijn als ze zagen wat er op die Q-pid tags te zien is in-game (ook te zien in de echte tags in deze video). Dit zijn immers bestaande formules uit deeltjesfysica.

• k1978
  • Laatst online: 06:05
Lekker ding 👌🏻👌🏻

• Dmp1982
  • Registratie: juli 2010
Scifo83 schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:04:
Welk chapter zit je?

Je beseft toch dat naarmate je verder speelt, je meer zaken unlockt.

Wapens, gear, voertuigen... ik sukkel niet meer met mijn pakketjes hoor :p

Zit nu aan chapter 8 na 30u spelen. 1 chapter kan soms wel amper 10min duren. chapter 3 was dan weer ontzettend lang.

Ook die MULE's zijn soms lastiger dan je denkt. Ik zou graag stealth willen gaan, maar hoe kan je die scanner onderscheppen? heb de techniek nog niet goed door.
Zodra je gepinged wordt door zo’n vijandelijke paal die op de grens van het vijandelijk gebied staat moet je 2 seconden later zelf ‘pingen’ . De paal ‘pingt’ jou en die stuurt die data door naar een Mule waardoor hij jou probeert op te sporen door terug te pingen. Lastig uit te leggen maar je moet het ff door hebben.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Scifo83
Dmp1982 schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:25:
[...]

Zodra je gepinged wordt door zo’n vijandelijke paal die op de grens van het vijandelijk gebied staat moet je 2 seconden later zelf ‘pingen’ . De paal ‘pingt’ jou en die stuurt die data door naar een Mule waardoor hij jou probeert op te sporen door terug te pingen. Lastig uit te leggen maar je moet het ff door hebben.
Maar jij hoort wanneer de beam wordt uitgezonden? Of counter je die visueel? Want ik zie de frequentie golf wel afkome maar ben dan al te laat ^^

Weet je per toeval ook om de hoeveel tijd ze het gebied proberen te scannen? of is dat random?

Scifo83 wijzigde deze reactie 10-11-2019 18:55 (7%)

iRacing Profiel

• Dmp1982
Scifo83 schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:54:
[...]

Maar jij hoort wanneer de beam wordt uitgezonden? Of counter je die visueel? Want ik zie de frequentie golf wel afkome maar ben dan al te laat ^^

Weet je per toeval ook om de hoeveel tijd ze het gebied proberen te scannen? of is dat random?
Vanuit de grens (paal of sensor is misschien beter woord) zie je en hoor je dat er een signaal naar de mule wordt gestuurd. Het is 1 oranje lijn maar je moet wel goed kijken want het is niet even goed zichtbaar. Zodra de mule het ontvangen heeft pingt hij jou , als je daarop wacht kan je hem onmogelijk counteren(zover ik weet) want dat gaat veel te snel. Als je het succesvol hebt gecounterd word je volgens mij niet meer gepingt. Maar dat weet ik niet zeker heb maar een paar mule Camps uitgekampt. Je moet gewoon eens langs zo’n paal lopen dan zie je het wel

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Fijn een VVV cadeaukaart kunnen gebruiken die al een jaar stof lag te happen, en dan morgenmiddag na een zwaar tentamen aan deze game beginnen, ik heb er zin in!

Ben alleen bang dat mijn TV (redelijk budget 43" IPS 4K HDR10 geval van LG) de ervaring een beetje teniet gaat doen, maar je kunt niet alles hebben.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:32
Wat een spel. Ben net aangekomen in chapter 2 en de hoeveelheid mindfucks zijn het nu al geheel waard. De eerste echte aanvaring met BT en 1 of andere gemuteerde dolfijn zorgde wel voor wat spannende momenten, bizarro.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:01
Scifo83 schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:54:
[...]

A.u.b geen spoilers!

Believe. Imagine. Create.

• NotSoSteady
Wat heeft dit met spoilers te maken? Op deze manier kun je beter helemaal niks meer over de game zeggen.

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-01 21:32

Bosmonster

*zucht*

drukte blijkbaar 2x...

Bosmonster wijzigde deze reactie 10-11-2019 23:25 (86%)

Error failed

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Iemand al de tallneck uit Horizon Zero Dawn gezien? Was wel even schrikken, maar wel een hele vette easter egg van Guerilla.

Error failed

• muhda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-01 20:22

muhda

Time Traveler and philosopher.

Zit nog te twijfelen of ik de game moet halen. Bevat de game veel horror elementen? En als je de game op "very easy" speelt duurt het dan lang om uit te spelen?

If those who have no knowledge were silent, then the disputes would come to an end.

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:59
muhda schreef op maandag 11 november 2019 @ 00:22:
Zit nog te twijfelen of ik de game moet halen. Bevat de game veel horror elementen? En als je de game op "very easy" speelt duurt het dan lang om uit te spelen?
Ik ben zelf totaal geen held wat horor games betreft. Death stranding zie ik vooral als spannend. Tot nu toe geen goedkope jumpscares ofzo. En nergens “eng”.

Over de moeilijkheidsgraad graad kan ik je niks zeggen.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:51
Zit nu net in chapter 3 na 8 uurtjes en wat een awesome spel is dit zeg, typische Kojima dingetjes en details wat alleen hij doet in een game.
Ik snap nog niet helemaal alles zelfs na 8 uur spelen, maar de totale vormgeving met geluid, graphics en muziek maken dit voor mij wel nu al een klassieker.
Het is geen doorsnee game en dat maakt dit eindelijk eens iets verfrissends om te spelen.
Het verhaal is het niveau van een MGS, lekker vaag maar wel interessant en begrijpelijk mits je echt goed op let lol

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Dmp1982
s0kkie schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:13:
Zit nu net in chapter 3 na 8 uurtjes en wat een awesome spel is dit zeg, typische Kojima dingetjes en details wat alleen hij doet in een game.
Ik snap nog niet helemaal alles zelfs na 8 uur spelen, maar de totale vormgeving met geluid, graphics en muziek maken dit voor mij wel nu al een klassieker.
Het is geen doorsnee game en dat maakt dit eindelijk eens iets verfrissends om te spelen.
Het verhaal is het niveau van een MGS, lekker vaag maar wel interessant en begrijpelijk mits je echt goed op let lol
Exact dit. Fijn om eens heel wat anders te spelen. Je merkt en voelt echt dat dit een kojima game is. Tijd vliegt ook behoorlijk hard als je dit aan het spelen bent. Had een paar deliveries gedaan en was ineens 1,5 uur verder. Ben nog in chapter 2. Verder ben ikerg benieuwd hoe het verhaal zich verder ontwikkeld. Ik lees ook alle e-mails en andere berichten goed om een beetje achtergrond te krijgen van de gebeurtenissen in deze wereld.

• Rule
  • Laatst online: 13:18
Ugh de eerste keer dat ik vanaf het 'hoofdgebouw' een pakketje bovenop de berg moest afleveren kreeg ik echt hele gave muziek. Die heb ik tot nu toe in heel chapter 2 niet meer gehad tijdens mijn wandelingen. Al was chapter 2 wel ineens een heel stuk spannender.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Rule schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:29:
Ugh de eerste keer dat ik vanaf het 'hoofdgebouw' een pakketje bovenop de berg moest afleveren kreeg ik echt hele gave muziek. Die heb ik tot nu toe in heel chapter 2 niet meer gehad tijdens mijn wandelingen. Al was chapter 2 wel ineens een heel stuk spannender.
Je kunt muziek terugluisteren in je private room.

Error failed

• Rule
Bosmonster schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:32:
[...]

Je kunt muziek terugluisteren in je private room.
Ik wil muziek als ik rondloop.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Rule schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:41:
[...]

Ik wil muziek als ik rondloop.
Muziek moet je verdienen 😉.

Begint vlgs mij meestal als je in de buurt van je bestemming komt.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• s0kkie
Volgens mij begint het juist als je net een plek verlaten hebt en het een aardig stuk naar het volgende stukje lopen wordt.
Je kan ze later ook op je PCC equippen als je deze upgrade naar level 2.

• Roybs
Helaas werkt dat niet aangezien spotify herkend dat je in een "blocked scene" zit. Daardoor kan je dus geen spotify aan zetten :(

Ik ben ondertussen bijna aan het eind van chapter 3. Enig minpuntje is de verschrikkelijke omgang van de bike in rotsig terrein 8)7..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mijn bikes eindigen meestal ergens op de bodem van een rivier als ik weer denk dat het een goed idee is om er over heen te springen...

De intro deed dat een stuk mooier lijken dan het is in de praktijk :P

Bosmonster wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:35 (21%)

Error failed

• wnwiigrtz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:21
Vrijdag binnen gekregen, inmiddels bijna 20 uur gespeeld. In chapter 2 veel lopend gedaan (ook wat van die basis-bestellingen), want met die trike kwam ik bijna niet door het landschap heen, vooral niet naar Port Knot City. Na een tijdje maar doorgegaan naar chapter 3, hele andere omgeving waar ook voertuigen uiteindelijk beter te gebruiken zijn.

Meer muziek zou voor mij op dit moment inderdaad het enige zijn wat ik anders zou willen zien. Via Spotify op de achtergrond kan, maar dat stopt inderdaad niet tijdens dialogen. Heb me nog geen moment verveeld. In andere games (Witcher 3, Fallout 4, RDR2, Breath of the Wild), ook altijd kunnen genieten van het het ronddwalen, verkennen en verzamelen.Ondanks dat er weinig 'actie' in zit, houden de BT's en Mules het behoorlijk spannend!

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:35
Vette game hoor.
Voor de mensen die nog aan het begin zitten: verspil geen tijd in episode 2. Doe de story missions en ga dan door naar episode 3. Je kan later altijd terugkeren voor side objectives. In episode 3 krijg je allerlei tools die het deliveren makkelijker en leuker maken.

Heb nu episode 4 gedaan _/-\o_ _/-\o_

• AerosPhere
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-01 20:49
Anton.net schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:36:
Vette game hoor.
Voor de mensen die nog aan het begin zitten: verspil geen tijd in episode 2. Doe de story missions en ga dan door naar episode 3. Je kan later altijd terugkeren voor side objectives. In episode 3 krijg je allerlei tools die het deliveren makkelijker en leuker maken.

Heb nu episode 4 gedaan _/-\o_ _/-\o_
Vooral het feit dat er ingame wordt gezegd dat je alle unfinished orders gedaan moet hebben voordat je naar port knot city gaat is een beetje ongelukkig. Net alsof je daar nooit meer terug kan

Episode 3 is wel echt een heel stuk toffer!

• Rule
AerosPhere schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:23:
[...]

Vooral het feit dat er ingame wordt gezegd dat je alle unfinished orders gedaan moet hebben voordat je naar port knot city gaat is een beetje ongelukkig. Net alsof je daar nooit meer terug kan

Episode 3 is wel echt een heel stuk toffer!
Volgens mij niet, er wordt alleen gezegd dat 'als je toch terug loopt je net zo goed wat cargo mee kunt nemen'? Toch? Of mis ik nu iets..

• Albinoraptor
  • Laatst online: 13:19
Kojima over critici van Death Stranding:
Misschien is de game te moeilijk om te begrijpen voor bepaalde critici.
Sorry Kojima, je hebt aantal geniale dingen gedaan en MGS serie was geweldig, maar begin langzaam te begrijpen waarom Konami genoeg kreeg van hem.

• s0kkie
Nee er werd inderdaad gezegd dat het beter was om alle nog openstaande orders eerst af te handelen voor dat je de boot pakt lol :P

• Roybs
Albinoraptor schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:57:
Kojima over critici van Death Stranding:

[...]

Sorry Kojima, je hebt aantal geniale dingen gedaan en MGS serie was geweldig, maar begin langzaam te begrijpen waarom Konami genoeg kreeg van hem.
Beetje jammer dat je één zin uit een alinea haalt. Daarbij ook jammer dat velen niet doorhebben dat er wel eens wat fout wil gaan bij de translation (japans > engels > nederlands)
His quote:

I must say that the game received rave reviews, especially in Europe and Japan. Here in the United States, however, we have had stronger criticisms. Perhaps it is a difficult game to understand for a certain type of critic and audience. Americans are great fans of first-person shooters and Death Stranding isn't one, it flies higher.

I always try to create new things and disputes and discussions are fine, but it must be said that the Italians or the French have a different artistic sensibility that allows them to appreciate this kind of very original product, not only in video games but also in cinema.
bron: https://wccftech.com/koji...-it-flies-above-shooters/

Roybs wijzigde deze reactie 11-11-2019 15:35 (5%)

• Spud82
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:06
Kojima zegt eigenlijk niks raars. Eerder de spijker op de kop. Al moet hij niet verontwaardigd zijn over het feit dat zijn game niet voor iedereen is en dat daardoor niet iedereen unaniem positief is.

• NotSoSteady
Nogal een misplaatste reactie van Kojima.

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 11:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Roybs schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:31:
[...]

Beetje jammer dat je één zin uit een alinea haalt. Daarbij ook jammer dat velen niet doorhebben dat er wel eens wat fout wil gaan bij de translation (japans > engels > nederlands)

[...]

bron: https://wccftech.com/koji...-it-flies-above-shooters/
Die hele alinea is nog fouter dan die ene zin :P

360Gamertag.....PSN ID

• Albinoraptor
Roybs schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:31:
[...]

[...]

Perhaps it is a difficult game to understand for a certain type of critic and audience.
Kan zijn dat het in het Japans misschien minder pretentieus klinkt, maar in het Engels staat er nog hetzelfde. Dit is gewoon te makkelijk kritiek wegschuiven en dan ook nog op manier waardoor je die groep probeert weg te zetten als 'dom publiek'.

Ik heb game van weekend via streams gevolgd en heb hele verhaal mee gekregen, het is echt niet alsof het zo enorm moeilijk te volgen (ja, in begin en midden kan je niet alles aan elkaar knoppen). Maar aan einde wordt alles wel duidelijk, hoef je echt geen quantum fysica voor gestuurd te hebben.

Maar toen ik einde zag had ik echt zo iets van, mjaaa, is iedereen nou zo lyrisch daarover? Ik had me goed genaait gevoeld als ik game had gekocht en het einde had bereikt.

En snap mss ook dat game-reviewers/streamers er wel positief over zijn, maar goed als ik betaald krijg om te gamen vind ik het ook niet erg om eerste 10 uur maar even moet doorbijten en dan na die 10 uur begint het verhaal wel beetje los te komen en wil je mss de volgende 30 uur nog zelfde saaie gameplay doorlopen omdat je geintereseerd bent in verhaal.

Maar god wat is de 'gameplay' belabberd en enorm eentonig (No man's sky had meer enerverende gameplay bij release :+) en als mensen dat niet serieus als kritiek kunnen accepteren, tja dan is elke ander punt van kritiek in hun ogen natuurlijk ook onterecht.

Albinoraptor wijzigde deze reactie 11-11-2019 16:05 (6%)

• Roybs
Albinoraptor schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:04:
[...]

Kan zijn dat het in het Japans misschien minder pretentieus klinkt, maar in het Engels staat er nog hetzelfde. Dit is gewoon te makkelijk kritiek wegschuiven en dan ook nog op manier waardoor je die groep probeert weg te zetten als 'dom publiek'.

Ik heb game van weekend via streams gevolgd en heb hele verhaal mee gekregen, het is echt niet alsof het zo enorm moeilijk te volgen (ja, in begin en midden kan je niet alles aan elkaar knoppen). Maar aan einde wordt alles wel duidelijk, hoef je echt geen quantum fysica voor gestuurd te hebben.

Maar toen ik einde zag had ik echt zo iets van, mjaaa, is iedereen nou zo lyrisch daarover? Ik had me goed genaait gevoeld als ik game had gekocht en het einde had bereikt.

En snap mss ook dat game-reviewers/streamers er wel positief over zijn, maar goed als ik betaald krijg om te gamen vind ik het ook niet erg om eerste 10 uur maar even moet doorbijten en dan na die 10 uur begint het verhaal wel beetje los te komen en wil je mss de volgende 30 uur nog zelfde saaie gameplay doorlopen omdat je geintereseerd bent in verhaal.

Maar god wat is de 'gameplay' belabberd en enorm eentonig (No man's sky had meer enerverende gameplay bij release :+) en als mensen dat niet serieus als kritiek kunnen accepteren, tja dan is elke ander punt van kritiek in hun ogen natuurlijk ook onterecht.
Ik weet ook niet hoe hij op dit antwoord is gekomen (welke vraag er is gesteld). Desondanks vind ik het ergens ook wel wat gek hoe hij het zegt, maar het meerendeel bestaat uit het feit dat hij een visie in ogen had waarmee hij all-out is gegaan. Dat jij je product/kindje daarmee beschermt en ook hyped is juist goed. Hij doet het op een andere manier dan een Guerilla/Naughty Dog of andere studio's.

Over je "ik heb de game gezien via streamers" ga ik niet op in. Als je jouw mening daar mee kan vormen, prima. Ik zit nu zelf 15 uur er in en heb nog geen moment gehad van frustratie of verveeldheid dat ik de gameplay saai vond. Die mening kan ik ook vormen als ik iemand een rit van 100km zie maken op Euro Truck Simulator. (wat overigens óók een leuker spel is om te spelen dan om te kijken)

Maar goed, begrijpelijk en niets minder dan de waarheid dat de game niet voor iedereen bestemd is. Teruggaande naar zijn quote is dat ook datgene wat hij zegt alleen vind ik het jammer dat het uit zijn context gerukt word.

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:58
s0kkie schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:13:
Hoop toch echt dat het beter gaat zijn dan de laatste MGS.. daar was op een gegeven moment niet meer doorheen te komen...

• Mutatie
[...]

Dat is wel de slechtste manier om deze game te beoordelen, vast net zo boeiend als naar SimCity oid kijken. Dit moet je ervaren.
Ik snap de uitspraken van Kojima wel (ik proef wel wat Hollywood syndroom bij AAA releases) maar dit gaat niet handig uitpakken ben ik bang |:(

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 11:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Roybs schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:13:
[...]

Ik weet ook niet hoe hij op dit antwoord is gekomen (welke vraag er is gesteld). Desondanks vind ik het ergens ook wel wat gek hoe hij het zegt, maar het meerendeel bestaat uit het feit dat hij een visie in ogen had waarmee hij all-out is gegaan. Dat jij je product/kindje daarmee beschermt en ook hyped is juist goed. Hij doet het op een andere manier dan een Guerilla/Naughty Dog of andere studio's.

Over je "ik heb de game gezien via streamers" ga ik niet op in. Als je jouw mening daar mee kan vormen, prima. Ik zit nu zelf 15 uur er in en heb nog geen moment gehad van frustratie of verveeldheid dat ik de gameplay saai vond. Die mening kan ik ook vormen als ik iemand een rit van 100km zie maken op Euro Truck Simulator. (wat overigens óók een leuker spel is om te spelen dan om te kijken)

Maar goed, begrijpelijk en niets minder dan de waarheid dat de game niet voor iedereen bestemd is. Teruggaande naar zijn quote is dat ook datgene wat hij zegt alleen vind ik het jammer dat het uit zijn context gerukt word.
Nou, prima als een maker zegt dat een game niet voor iedereen is. Maar houdt het daarbij en ga niet doen alsof je game een soort "kunst" is dat niet begrepen wordt door "dom fps volk"... Aan dat soort gedrag heb ik altijd een enorme hekel gehad sinds ik kunst en cultuurles kreeg op de middelbare school. :X

360Gamertag.....PSN ID

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

Ik zal niet ingaan op Death Stranding de game an sich (bevalt prima trouwens) maar ik wil wel even de graphics aanhalen; die zijn echt next-level :D Weet niet of ik ooit zulke pracht en praal op de PS4 heb gezien. Nee, zelfs niet in RDR2 ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Roybs
uchiha tijntje schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:19:
[...]

Nou, prima als een maker zegt dat een game niet voor iedereen is. Maar houdt het daarbij en ga niet doen alsof je game een soort "kunst" is dat niet begrepen wordt door "dom fps volk"... Aan dat soort gedrag heb ik altijd een enorme hekel gehad sinds ik kunst en cultuurles kreeg op de middelbare school. :X
Hij zegt toch ook niet dat FPS volk dom is..? Even wat verder gekeken in o.a. de reddit draad waar de bron vandaan komt.
The interview was in italian, he said: "Americans are big fans of FPS games. Death Strading flies above that, it's not a shooter" with "fly above" (vola più in alto) he meant the game is totally different from one where you just turn your brain off and shoot everything you see.

I don't think he had any malice in what he said, given the context in italian.
Dat Amerikanen groot fan van FPS games zijn geloof ik wel zonder naar een bron te kijken.

• jori040
Predje schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:17:
[...]

Hoop toch echt dat het beter gaat zijn dan de laatste MGS.. daar was op een gegeven moment niet meer doorheen te komen...
Er zijn mensen die zeggen dat Kojima de laatste content niet meer gemaakt heeft van die game maar of dat echt waar is weet ik niet.Zoals je denk wel weet ging het niet zo lekker tussen Konami en Kojima.

• Albinoraptor
Mutatie schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:19:
[...]

Dat is wel de slechtste manier om deze game te beoordelen, vast net zo boeiend als naar SimCity oid kijken. Dit moet je ervaren.
Ik snap de uitspraken van Kojima wel (ik proef wel wat Hollywood syndroom bij AAA releases) maar dit gaat niet handig uitpakken ben ik bang |:(
Ah ik kan niet beoordelen hoe geweldig gameplay als ik hetzelf niet speel?
Helaas zal ik inderdaad niet de enorme opwinding krijgen als ik op LT of RT moet duwen als ik bijna struikel, of wacht misschien wel op beide tegelijkertijd duwen om grip te behouden.

Ik zal niet weten hoe lekker het voelt om je cargo steeds over nieuwe in te delen als een soort puzzel (oh nee dat is mss wel wat saai laten we daar dan knop voor maken waardoor het automatisch gebeurd.)

En de combat/stealth secties zijn ook niet echt enorm enerverend of vernieuwend.

Ik hoop werkelijk dat jij je er enorm van geniet en de game je altijd bij blijft, helemaal geweldig. (y)

Maar ik reageer gewoon zo omdat tegenwoordig elke vorm van kritiek meteen geridiculiseerd wordt en mensen worden weggezet als dom, en dat is wat Kojima hier doet en bij mij is hij toch wel beetje van zijn voetstuk gevallen.
dvdkiwi schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:24:
Ik zal niet ingaan op Death Stranding de game an sich (bevalt prima trouwens) maar ik wil wel even de graphics aanhalen; die zijn echt next-level :D Weet niet of ik ooit zulke pracht en praal op de PS4 heb gezien. Nee, zelfs niet in RDR2 ;)
Ja grafische en hoe het technische in elkaar zit is geweldig. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe Horizon Zero Dawn 2 er uit gaat zien dan.

P.S.

Als mensen het zo belangrijk vinden dat er vernieuwingde spellen moeten uitkomen en niet alles maar FPS moet zijn, waarom lees ik dan niets over Outer Wilds, dat is nou eens een game die dingen anders doet en met interesante gameplay elementen komt.

Albinoraptor wijzigde deze reactie 11-11-2019 16:43 (22%)

• Spud82
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:06
Het belangrijkste van deze discussie is: hij wordt geïnterviewd, waarschijnlijk met de bijbehorende vragen in een bepaalde hoek gemanoeuvreerd en geeft daar antwoord op. Vervolgens is dat ideaal voer voor allerlei mediabronnen om flink los te gaan en de boel uit z'n verband te halen. Zie ook, as we speak, de kop op PU. "Kojima zegt dat sommigen te dom zijn voor Death Stranding".

Maar goed, los daarvan snap ik hem eigenlijk best wel. Of het wel of niet handig is om dit te zeggen vanuit zijn positie, tja, misschien niet. Maar anders is het ook zo kleurloos allemaal en kan hij net zo goed niet bij interviews aanschuiven. Moet je jezelf eens voorstellen dat je je ziel en zaligheid geeft voor een doordachte, diepgaande en vernieuwende game om vervolgens zoveel bekrompenheid teweeggebracht zien worden onder mensen die de boel op voorhand affikken. En nee dan heb ik het niet over mensen die het een kans geven, maar voor wie het vervolgens niks blijkt te zijn.

Neuhh ik vind 'm nóg netjes reageren eigenlijk. :)

• Poulske
  • Laatst online: 20-01 16:27
Net bij de Gamemania 2 games ingeleverd en DS voor €25 meegekregen. Installatie loopt nu. Ik ben zeer benieuwd, ik heb geen enkele trailer gezien en ga er blind in.

Ik wilde de game eigenlijk ook niet halen maar ben toch overgehaald door diverse reviews.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Hamazaki
  • Niet online
Predje schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:17:
[...]

het voelde voor mij als MGS5 zonder wapens...

• Mutatie
Albinoraptor schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:38:
[...]

Helaas zal ik inderdaad niet de enorme opwinding krijgen als ik op LT of RT moet duwen als ik bijna struikel, of wacht misschien wel op beide tegelijkertijd duwen om grip te behouden.

Ik zal niet weten hoe lekker het voelt om je cargo steeds over nieuwe in te delen als een soort puzzel (oh nee dat is mss wel wat saai laten we daar dan knop voor maken waardoor het automatisch gebeurd.)

En de combat/stealth secties zijn ook niet echt enorm enerverend of vernieuwend.

Ik hoop werkelijk dat jij je er enorm van geniet en de game je altijd bij blijft, helemaal geweldig. (y)

Maar ik reageer gewoon zo omdat tegenwoordig elke vorm van kritiek meteen geridiculiseerd wordt en mensen worden weggezet als dom, en dat is wat Kojima hier doet en bij mij is hij toch wel beetje van zijn voetstuk gevallen.

[...]

Ja grafische en hoe het technische in elkaar zit is geweldig. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe Horizon Zero Dawn 2 er uit gaat zien dan.

P.S.

Als mensen het zo belangrijk vinden dat er vernieuwingde spellen moeten uitkomen en niet alles maar FPS moet zijn, waarom lees ik dan niets over Outer Wilds, dat is nou eens een game die dingen anders doet en met interesante gameplay elementen komt.
Rustaaaag, ja idd het hele idee gaat langs je heen zo te zien. Dat kan, mss niks voor jou dan. The Outer Wilds lijkt me niks voor mij maar ik ga niet zeggen dat het daarom waardeloos en saai is, al helemaal niet als ik het niet eens heb gespeeld. Maar zo zie je weer hoe hoge bomen veel wind vangen.
Ik denk wel dat deze game me bij gaat blijven, beetje zoals Ico, SotC, TLG maar dan heel anders. Zal zien of ik zo geboeid ga blijven, tot nu toe (chapter3) zeker wel. Zelf ben ik een pure single player type maar hier vind ik de multiplayer echt tof :)

• NotSoSteady
[...]

[...]

P.S.

Ik heb de game wel en mijn mening is dat het van veel mensen interessantdoenerij is en de reacties van Kojima onderstrepen dat nogmaals. Je krijgt bijna het gevoel dat je een intellectueel moet zijn om deze game te begrijpen en te spelen. :+ In de wereld van gaming zijn alle Amerikanen dom en alle Russen gevaarlijk.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Poulske schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:55:
Net bij de Gamemania 2 games ingeleverd en DS voor €25 meegekregen. Installatie loopt nu. Ik ben zeer benieuwd, ik heb geen enkele trailer gezien en ga er blind in.

Ik wilde de game eigenlijk ook niet halen maar ben toch overgehaald door diverse reviews.
Ik stond op het punt om hem te laten schieten door alle negativiteit en na het kijken van wat early access streams, maar gelukkig heb ik hem toch gehaald.

Game of the year als je het mij vraagt.

Error failed

• Anton.net
[...]
In dit geval gaat dat ook niet denk ik.
Iets als Death Stranding is toch totaal geen game om te streamen? Je moet er zelf mee bezig zijn om te zien hoe verslavend het is. Als je zelf speelt ben je continu bezig met zaken als cargo management of je route uit te stippelen. Dat zijn dingen die volledig langs je voorbij vliegen als je er enkel naar kijkt.
Ik vind de gameplay ook echt leuk. Ze hebben het behoorlijk realistisch kunnen maken, maar het voelt nog steeds lekker en redelijk 'gamey' om te spelen. Bij RDR2 bijvoorbeeld is dat veel minder gelukt: realistisch maar vermoeiend om te spelen.

Ik ben 20 uur ver en vind het heel chic dat Sony heeft willen investeren in deze game. Ik hoop dat ze dit voor de volgende game van Kojima Productions ook willen doen.
Zoals hierboven al gezegd: grafisch is het ook echt indrukwekkend. Sommige cutscenes zijn zo vet gedaan. Vooral de scenes met Mads Mikkelsen of Troy Baker zijn heel goed. De manier hoe muziek wordt gebruikt is ook heel cool.

Edit: wel toepasselijk bij de discussie hierboven :+

Anton.net wijzigde deze reactie 11-11-2019 17:52 (7%)

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
Net een bizar weetje ontdekt. Die vreemde tattoo op de hand van Sam Bridges, is blijkbaar een échte tattoo van Norman Reedus. Zag die ineens bij enkele interviews en dan maar opgezocht of het een echte tattoo was.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:13
Twixie schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:10:
Net een bizar weetje ontdekt. Die vreemde tattoo op de hand van Sam Bridges, is blijkbaar een échte tattoo van Norman Reedus. Zag die ineens bij enkele interviews en dan maar opgezocht of het een echte tattoo was.
Ja ik zag 'm van de week ook tijdens TWD.

• Albinoraptor
Anton.net schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:37:
[...]

In dit geval gaat dat ook niet denk ik.
Iets als Death Stranding is toch totaal geen game om te streamen? Je moet er zelf mee bezig zijn om te zien hoe verslavend het is. Als je zelf speelt ben je continu bezig met zaken als cargo management of je route uit te stippelen.
Cargo managment of een route uitstippelen, ja daar heb ik echt de controller in mijn handen voor nodig om goed aan te voelen hoe de gameplay is, kom op zeg. Dat zijn toch echt wel juist elementen waarvan je kan zeggen, nee daar ga ik geen plezier in hebben hoef ik het spel echt niet voor te spelen. En er werd genoeg tijd in de vele menu's besteed dus dat is niet iets wat volledig voorbij vliegt als ik het in een stream zie. Dat jij en andere daar plezier in kan hebben zal ik niet tegenspreken en wil ik ook niet afnemen van jullie.

Dan zal ik iets positiefs zeggen: Het multiplayer gedeelte zag er wel interesant uit maar absoluut niet voldoende om mijn aandacht te trekken. Dat de game voor iedereen stuk sneller zou lopen en minder eentonig/saai zou worden met aanleggen van cable cars en snelwegen en dat dit wel goed past wat ik denk dat de bedoeling was van Kojima om met de game bepaalde problemen in de huidige maatschappij te willen aanstippen (Als je de verschillende ondergrondse bunkers ziet, lijkt dat nogal op de huidige bubbels waar veel mensen in leven vond ik .) Dat in mijn ogen de achterliggende gedachte is dat het belangrijk is dat mensen onderling samenwerken, in contact blijven en van elkaar kunnen leren en dit willen meegeven in een game is inderdaad iets moois en goed dat zo'n entertainment product zijn kans krijgt. Als dat idd de hele gedachte is van Kojima is dat prachtig en dat er zaken enorm knap zijn gedaan ook op technische gebied, wil niet zeggen dat de gameplay zelf ook boven andere games uitstijgt of innovatief is.

Het plaatje wat je post is complete onzin, ik wil niemand zijn plezier ontnemen vandaar dat ik het ook niet in het Death Stranding topic zet. Maar waar het om blijft gaan is dat als er kritiek is op een game/wat dan ook, er niet eens geluisterd wordt naar de kritiek (of wil begrijpen), maar er vol tegen op wordt gegaan. Is het onmogelijk om te zeggen: "Ik begrijp dat punt, maar ik heb wel plezier in dit of dat element". Niet meteen roepen:"Je begrijpt het niet of je mist iets heel belangrijks als je zelf niet even speelt."

Zo krijg je ook nogal zwart wit discussies en voelen mensen zich niet serieus genomen en vervolgens gaan mensen overtrokken reageren en punten beetje overdrijven (ikzelf natuurlijk niet hoor :*) :+) en daar heeft niemand wat aan en is vast ook het tegenovergestelde van wat Kojima wou bereiken. ;)

edit:

Zie dat reacties van PS4 topic naar dit topic zijn gezet, dus eerste zin van voorlaatste alinea klopt niet helemaal meer. :P

Albinoraptor wijzigde deze reactie 11-11-2019 22:11 (7%)

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08-12-2019
In eerste instantie leek mij het uren wandelen ook niet voldaan, vervolgens hadden een paar reviewers er zwaar kritiek op.

Maar wanneer je de game speelt zul je merken hoe voldaan het bereiken van een locatie voelt, doormiddel van een goeie route en hulpmiddelen te gebruiken. En dat samen hoe spelers elkaar helpen met het bouwen van wegen, bruggen en ladders.

Ik begrijp ook niet hoe sommige reviewers deze game hebben gespeeld dat ze het zo frustrerend vonden, want het succesvol van A naar B te komen is geen hoge wiskunde.

• Roybs
Nieuwevolger schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:19:
In eerste instantie leek mij het uren wandelen ook niet voldaan, vervolgens hadden een paar reviewers er zwaar kritiek op.

Maar wanneer je de game speelt zul je merken hoe voldaan het bereiken van een locatie voelt, doormiddel van een goeie route en hulpmiddelen te gebruiken. En dat samen hoe spelers elkaar helpen met het bouwen van wegen, bruggen en ladders.

Ik begrijp ook niet hoe sommige reviewers deze game hebben gespeeld dat ze het zo frustrerend vonden, want het succesvol van A naar B te komen is geen hoge wiskunde.
En in games waar het wel zit maar waar er geen nadruk op is (quest marker points die op 1000'en meters vandaan ligt) wordt het voor lief genomen. Tuurlijk ontkom je niet aan het feit dat je in zo'n beetje iedere game punt A en B hebt, maar om het enigszins wat uitdagender te maken door een beetje management is voor mij al een pluspunt.

Wellicht een bug of ik snap het niet zo goed, en voor zekerheid in spoilers gezet:
spoiler:
Ik voegde materialen toe aan een way-paver, maar bij completion er van werd er geen weg gebouwd? De way-paver was niet van mij, maar dat zou geen verschil moeten uitmaken toch of begrijp ik het verkeerd.

• Anton.net
@Albinoraptor Tuurlijk mag er kritiek zijn en tuurlijk moet er ook naar geluisterd worden. Maar kritiek van iemand die niet eens de moeite doet om de game zelf te spelen en alles even via een streampje beoordeelt? Neh, daar kunnen we niet veel mee he
Ik ben net een uur bezig geweest om een tocht over besneeuwde bergen te maken. Ik zou stiknerveus en gefrustreerd worden als ik daar 60 min naar moet kijken op stream. En toch is het heel leuk om zelf te doen :)

• Albinoraptor
Anton.net schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:35:
@Albinoraptor Tuurlijk mag er kritiek zijn en tuurlijk moet er ook naar geluisterd worden. Maar kritiek van iemand die niet eens de moeite doet om de game zelf te spelen en alles even via een streampje beoordeelt? Neh, daar kunnen we niet veel mee he
Mooi dat je weet dat ik het na 20 min heb afgezet en maar eventjes heb gekeken, dit is nou precies wat ik bedoel met mensen niet serieus nemen en maar meteen afschepen. Je hebt toch geen idee wat ik gezien heb en hoelang?
Zou het kunnen dat ik misschien wel kunnen dat ik alle cutscene's heb gezien en dat de ellenlange tochten die er tussen in zat zelf heb lopen gamen met stream ernaast? En dus ook echt genoeg heb mee gekregen van hoe rest van game en wat de gameplay elementen zijn en of me die wel of niet zouden bevallen? Moet ik daar echt zelf de game voor hebben gespeeld als ik na 30 jaar games spelen niet weet wat me wel of niet ligt?
Ik ben net een uur bezig geweest om een tocht over besneeuwde bergen te maken. Ik zou stiknerveus en gefrustreerd worden als ik daar 60 min naar moet kijken op stream. En toch is het heel leuk om zelf te doen :)
Inderdaad uitermate saai om dat 60 min te zien maar ik zou er ook nerveus van worden als ik die 60 min zelf zou moeten lopen of af en toe eens wat sluipen vanwege de BT's. Dat jij daar een plezier in kan hebben en er na zo'n lange toch wel een voldaan gevoel hebt, dat spreek ik nergens tegen.
Ik heb enorm plezier gehad van No man's sky op release maar dat wil niet zeggen dat ik de kritiek niet begreep van mensen die niet zoveel zin hadden in zo'n gameplay of het karig vonden, hadden ze gelijk in.

Maar goed het is idd makkelijker om af te doen dat ik geen oordeel mag hebben omdat ik maar even streampje heb gekeken, ipv dat je met punten komt waarom jij/jullie er wel van genieten en wat jullie dan zo bijzonder vinden aan de gameplay om zo discussie aan te gaan, goed naar Donald gekeken. (y)

Albinoraptor wijzigde deze reactie 11-11-2019 23:30 (14%)

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08-12-2019
@Albinoraptor als ik jou reactie lees, denk ik dat je de game geen kans wil geven en een poging te geven om het leuk te vinden. Want blijkbaar ben je maar de cutscenes gaan kijken en ben je niet van plan om de game ooit nog te spelen.

Nieuwevolger wijzigde deze reactie 11-11-2019 23:29 (5%)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik begrijp zijn reactie wel, want zo dacht ik er ook over nadat ik streams had gekeken. Je ziet iemand maar eindeloos door menu’s heen navigeren en dan van A naar B lopen.

Het ding is dat met sommige games het spelen totaal anders is dan het kijken. Het door menu’s navigeren doe ik met een doel, ik heb niet eens door dat ik in de menu’s bezig ben. En het lopen is een ervaring an sich, wederom met een doel. Een doel en een ervaring die je totaal mist bij kijken.

Of de game wat voor je is of niet moet je zelf beslissen, maar alleen maar eindeloos drammen dat je het niks vindt omdat je het saai vond op stream is gewoon weinig voer voor discussie. Wat verwacht je dat mensen gaan zeggen die het spel wel spelen en met heel veel plezier?

Prima om op die manier je mening te hebben en je kunt dat ook prima delen, maar het is niet discussiewaardig. Je gaat niemand overtuigen.

Bosmonster wijzigde deze reactie 12-11-2019 00:01 (4%)

Error failed

• Predje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:58
Hamazaki schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:57:
[...]

het voelde voor mij als MGS5 zonder wapens...
Heb er nu 5 uur inzitten en vind het echt niet op MGS5 lijken (gelukkig!).

Ja, je herkend MGS5 DNA in de menu's en het maken van je loadout.
Wellicht ook wel deels in het rennen en looten.

Man man man wat is deze game prachtig!! En die sfeer!!!
Bij het eerste loopje met dat muziekje (dont be so serious) had ik de vibe meteen te pakken!

Het verhaal wekt nog meer vragen dan antwoorden, maar ergens denk je toch "mwa, het zou wetenschappelijk kunnen". :P

Dus grafisch, audio/muziek, cutscenes/motioncapture is het allemaal geweldig.
Dan de gameplay... veel micromanagement in menu's.. veel nutteloze/nietzeggende stats..
En het lopen.. het klinkt saai, het is ook saai. Maar toch blijf je erbij betrokken!! En het gevoel dat je moet doorzetten geeft je juist weer meer voldoening als het voorbij is. Door de chrores bij RDR2 kwam ik er wel helemaal in en voelde ik me echt arthur! Ondanks dat ik ze liever wou skippen.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anton.net schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:35:
Ik twijfel ook nog over de game, normaal gesproken kan je redelijk uitgaan van mensen die het daadwerkelijk gespeeld hebben, maar met die hideo games heb je zo'n grote groep "omg omg hideo!!" mensen dat die alles mooi vinden wat de beste man maakt, no questions asked. Mgs5 ben ik ook ingegetrapt destijds, dus het kan zijn dat ik nu een briljante game mis, maar dat overleef ik ook wel. :)

Ik score hem wel een keertje als tie in de aanbieding is of ik echt helemaal niks te spelen heb. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Poulske
  • Laatst online: 20-01 16:27
Gisteren paar uurtjes gespeeld en inmiddels in Chapter 2. Zit wel met een probleem, ik speel met headset en daardoor hoor ik het gehuil van de BB bij de BT niet. Als ik in de instellingen het geluid van BB aanpas van controller naar TV hoor ik het nog steeds niet.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Hamazaki
  • Niet online
Poulske schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:44:
ik speel met headset en daardoor hoor ik het gehuil van de BB bij de BT niet.
ik snap het probleem niet :9

• dvdkiwi
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

[...]
Maar god wat is de 'gameplay' belabberd en enorm eentonig
Eentonig, ja. Is dat erg? In mijn ogen niet. Meerdere games zijn op hun eigen manier eentonig qua gameplay.
Belabberd? Absoluut niet. Het lopen, bouwen en interacten en dergelijke gaan juist enorm soepel.

Ik snap echt wel dat het niet een game voor iedereen is, juist omdat het een langzaam en vrij repetitief spel is.
Je moet een flinke dosis geduld hebben en vooral genieten van de omgevingen, de muziek, het verhaal en de uitdaging.
Zelf beleef ik (naast oa GT, BF, Seikro) ontzettend veel plezier aan games als bv The Golf Club en Farming Simulator. Ga je dat op stream kijken dan weet ik zeker dat een hoop lui dat ook als saai en oninteressant bestempelen, maar ook dat zijn games die je opeens heel anders gaat beoordelen als je ze zelf speelt. Wat dat betreft begrijp ik de "je kunt games niet 100% vanaf een stream beoordelen" opmerking wel. Natuurlijk kun je wel een beeld vormen en weet je wat er wel of niet in jouw straatje valt, maar zelf spelen is altijd anders.

Zo ben ik van plan om de TLOU remaster volledig op YT te gaan kijken, omdat de game me niet zo heel boeiend lijkt. Post ik dat in het PS4 topic dan zal ik waarschijnlijk dezelfde "maar het verhaal is zo goed" reacties krijgen als jij hier ;)

Nu moet je me even excuseren; ik heb een pakketje of 6 af te leveren ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• blackshelve
  • Laatst online: 10:41
Ben nu halverwege chapter 3, wow wat een shift in gameplay. Ik vermaak me ontzettend.

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:30
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:21:
[...]

Zo ben ik van plan om de TLOU remaster volledig op YT te gaan kijken, omdat de game me niet zo heel boeiend lijkt.
Ga jij maar even in de hoek staan meneertje!

• Roybs
Voor de mensen die de mountains in gaan:

spoiler:
Neem PCC lvl 2 mee. De ziplines zijn zó veel handiger dan iedere berg weer op en af te moeten lopen. Vooral als je vanuit Mountain knot city naar Mama's Lab moet gaan. Het is even wennen om eraan te moeten denken maar het maakt de volgende trips door die kolere bergen zoveel makkelijker (en sneller!)

• Anton.net
De map is ook best goed gemaakt vind ik, zeker als je bij dat sneeuwgebergte komt. Ik heb niet het gevoel van: ''oh, hier ligt het padje dat ik van Kojima moet volgen om mijn bestemming te bereiken.'
Alles voelt heel organisch. Je weet nooit zeker of je de juiste route neemt, maar uiteindelijk geraak je er altijd wel

• jori040
Roybs schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:02:
Voor de mensen die de mountains in gaan:

spoiler:
Neem PCC lvl 2 mee. De ziplines zijn zó veel handiger dan iedere berg weer op en af te moeten lopen. Vooral als je vanuit Mountain knot city naar Mama's Lab moet gaan. Het is even wennen om eraan te moeten denken maar het maakt de volgende trips door die kolere bergen zoveel makkelijker (en sneller!)
Ben daar nog niet maar kon het niet laten om dat even op Youtube te zien.Heel cool om straks te doen !

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Flagg schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:44:
[...]

Ik twijfel ook nog over de game, normaal gesproken kan je redelijk uitgaan van mensen die het daadwerkelijk gespeeld hebben, maar met die hideo games heb je zo'n grote groep "omg omg hideo!!" mensen dat die alles mooi vinden wat de beste man maakt, no questions asked. Mgs5 ben ik ook ingegetrapt destijds, dus het kan zijn dat ik nu een briljante game mis, maar dat overleef ik ook wel. :)

Ik score hem wel een keertje als tie in de aanbieding is of ik echt helemaal niks te spelen heb. :)
Als het helpt, ik heb niks met Kojima en de enige MGS die ik ooit heb gespeeld is Phantom Pain and die vond ik waardeloos. :+

Deze game heeft voor mij iets unieks en dat is iets dat ik niet zo vaak meer mee maak als 40+ jarige gamer.

Bosmonster wijzigde deze reactie 12-11-2019 13:20 (6%)

Error failed

• dvdkiwi
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

Ik dwaal nu na een kleine 7 á 8 uur nog steeds rustig wat rond in chapter 2 en alles (recyclen, sprayen, claimen, metarials etc) begint nu wel wat duidelijker te worden.
Het uitstippelen van een route is een erg leuke uitdaging en als je dan besluit dwars over de bergen te gaan, daarbij geholpen door ladders en touwen van medespelers is het geen moment saai.
Het enige waar ik nog niet de meerwaarde van inzie zijn de ronde opslagplaatsen die je zelf kunt plaatsen.

• Roybs
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:12:
Ik dwaal nu na een kleine 7 á 8 uur nog steeds rustig wat rond in chapter 2 en alles (recyclen, sprayen, claimen, metarials etc) begint nu wel wat duidelijker te worden.
Het uitstippelen van een route is een erg leuke uitdaging en als je dan besluit dwars over de bergen te gaan, daarbij geholpen door ladders en touwen van medespelers is het geen moment saai.
Het enige waar ik nog niet de meerwaarde van inzie zijn de ronde opslagplaatsen die je zelf kunt plaatsen.
Volgens mij kan je daar cargo kwijt die je zelf niet wil leveren maar wat je wel opgepakt hebt. Deze cargo kunnen andere spelers dan weer oppikken en verder brengen.

• dvdkiwi
  • Nu online

dvdkiwi

Hoi doei

Ah op die fiets.
Vraag me af of ik dat zou doen; cargo die ik op pak wil ik het liefst zelf afleveren.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True