Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• VP.
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 31-10 10:19
Ongelooflijk zeg.. ik krijg zojuist het volgende mailtje van bol.com:

'Beste,
Je bestelde artikel is geannuleerd door een storing in ons systeem. We begrijpen dat dit niet is wat je verwacht en bieden onze excuses hiervoor aan.'

Dit ging over de Collector's Edition waar ik extreem snel bij was. Uiteraard kan ik dit product nu niet meer bestellingen omdat het OVERAL is uitverkocht.

Ik heb toenterijd op meerdere webshops een pre-order geplaatst maar ook weer geannuleerd nadat ik zag dat hij er succesvol bij bol.com doorheen was gekomen. Dat is dus een flinke fout geweest.

De klantenservice komt niet verder dan "Oh jee, dat is echt een spijtige situatie zeg.", "Als ik het artikel bekijk op de website blijkt het inderdaad uitverkocht en niet meer leverbaar." en "ik ga de vraag of deze weer op voorraad komt intern doorzetten naar onze afdeling Inkoop.". WTF!!!!!!

Easily Embarrassed - Psychedelic space music

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:22

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Nu online
@bram1984
Bedankt. ;)

Ben echt heel benieuwd wat de media te melden heeft.

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Ferio
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:56
YouTube: Death Stranding - Launch Trailer | PS4

Ferio wijzigde deze reactie 30-10-2019 15:08 (176%)

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:50

• jori040
  • Nu online
Kippenvel !

• Anton.net
Er zitten redelijk wat spoilers in.
Ze tonen stukjes cutscene uit het laatste deel van de game

• jori040
  • Nu online
En toch zullen mensen ook bij deze trailer nog steeds niet weten wat de gameplay nou precies gaat zijn.Ik denk namelijk dat er genoeg mensen zijn die de TGS presentatie niet gezien hebben.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:08
Yes!! Dit lijkt toch wel echt wat bijzonders! Nu hopen dat het lekker speelt :)

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik sla deze trailer over, lees op meerdere plekken over spoilers.

• bram1984
Ziet er tof uit. Nog even geduld voor de reviews.

• jori040
  • Nu online
Moet wel zeggen dat Kojima erg media geil is zeg.Als Miyamoto het zou doen met zij status kan ik het iets beter hebben.

Als DS morgen een 98 op Metacritic scoort dan heb ik niets gezegd. ;)

jori040 wijzigde deze reactie 31-10-2019 16:33 (23%)

• bram1984
jori040 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:31:
Moet wel zeggen dat Kojima erg media geil is zeg.Als Miyamoto het zou doen met zij status kan ik het iets beter hebben.

Als DS morgen een 98 op Metacritic scoort dan heb ik niets gezegd. ;)
Nog 3 minuten. Ik gok op de meest verdeelde game ooit. Tienen aan de ene kant en sub 5 scores aan de andere kant.

Edit: Ik zie een 4 en een 3,5. Dat begint goed. :+

Edit 2: die 3,5 is een troll, zie ik nu. IGN 6.8.

bram1984 wijzigde deze reactie 01-11-2019 08:08 (11%)

• jori040
  • Nu online
Hier in NL scoort de game al erg hoog.Wacht nog even tot de Metacritic gevuld is.

jori040 wijzigde deze reactie 01-11-2019 08:08 (36%)

• jori040
  • Nu online
@bram1984
En Bram ja jij hem scoren op 8 Nov ?

Ja de game krijgt best mooie scores maar er zitten toch wel wat dingen in die mij kunnen storen.

Een 82 op Meta is voor nu best netjes denk.

jori040 wijzigde deze reactie 01-11-2019 08:28 (13%)

• Anton.net
Reviews zijn redelijk mixed precies. Presentatie en story zijn extreem goed, gameplay kan soms repetitief zijn.
Zoals de verwachtingen waren eigenlijk.

Ik heb er enorm veel zin in, kan niet wachten

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:14
Review op de FP

reviews: Death Stranding - Geboorte van een nieuw genre

_/-\o_ d:)b

Fraggert wijzigde deze reactie 01-11-2019 08:34 (22%)

• bram1984
jori040 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:26:
@bram1984
En Bram ja jij hem scoren op 8 Nov ?

Ja de game krijgt best mooie scores maar er zitten toch wel wat dingen in die mij kunnen storen.

Een 82 op Meta is voor nu best netjes denk.
Nee ik denk het niet. Ik wil hem zeker wel een keer spelen, maar ik vind de gok voor 60 piek iets te groot. Bovendien heb ik momenteel meer zin in een game als Jedi Fallen Order.

• jori040
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:51:
[...]

Nee ik denk het niet. Ik wil hem zeker wel een keer spelen, maar ik vind de gok voor 60 piek iets te groot. Bovendien heb ik momenteel meer zin in een game als Jedi Fallen Order.
Ik ook op een later moment.En sowieso zit ik in al die Nintendo shit van dit najaar. ;)

• Anton.net

DF bespreekt de map (vanaf current timestamp), ziet er echt geweldig uit

• Raem
Ik denk dat ik nog even wacht tot die wat goedkoper is. De sfeer, wereld en het verhaal van Death Stranding spreken me echt aan, wat dat betreft zou ik hem meteen willen halen. Maar het cargo management (gelukkig is er een auto arrange optie) en het sims-gehalte totaal niet. Ik weet ook nu al dat ik me ga ergeren aan dat ik bijvoorbeeld een heuvel op wil lopen, het gras te glad is, ik uitglij en alle cargo weer bij elkaar moet rapen.
Daarbij heb ik eigenlijk ook helemaal geen tijd om de game direct op te pakken, dus ik wacht nog wel even tot die rond de €30 is.

• bram1984
Ziet er wel heel goed uit hoor. Ik ben vooral onder de indruk van de schaal van alles. Alles ziet er echt huge uit.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:17
https://arstechnica.com/g...-as-weird-as-youd-expect/

Deze site is toch niet echt onder de indruk....

• Henkie_NtA
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15:42
Mooie zin aan het einde ook.
"Sitting through a two-hour cut scene finale and still having no idea what just happened."

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:57

kazuka

Building Better Worlds

Had toch niet zo'n hoge score verwacht van Tweakers eerlijk gezegd, zeker niet van Paul. Heb bij zijn reviews altijd het idee dat als een game iets anders doet of afwijkt van de norm dat hij er sneller op afknapt. Positief verrast dus.

Een Metacritic / Opencritic van rond de 85 is best goed, zeker voor een game die lang niet iedereen zal aanspreken. Het lijkt een beetje op een game die een kleinere indie studio zou maken maar dan met een AAA budget en dito marketing. Dat is vrij zeldzaam tegenwoordig en alleen al daarom vind ik dat lovenswaardig.

Zal een love it or hate it game zijn voor velen. benieuwd of het over een aantal jaar gezien gaat worden als cult klassieker net zoals de Fumito Ueda games (Ico, SoTC, Last Guardian). Kijk in ieder geval erg uit naar volgende week!

Ook interessant, de bijdrage van Guerrilla blijkt behoorlijk substantieel: https://www.videogameschr...orked-on-death-stranding/
many Guerrilla developers worked on the game, including:
lead game programmer (Tommy De Roos)
lead programmer (Frank Compagner)
lead AI programmer (Arjen Beij)
technical director (Michiel van der Leeuw)
art director (Jan-Bart Van Beek)
lead environment artist (Kim Van Heest)
technical art director (Maarten van der Gaag)
lead lighting artist (Roderick van der Steen)
lead technical animator (Bart Wijsman)
senior quest designer (James Kneuper)

kazuka wijzigde deze reactie 01-11-2019 11:08 (29%)

PSN ID: Jetpaction

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:47
Hogere score op metacritic dan ik persoonlijk had verwacht, net de review van IGN gezien die wat minder enthousiast zijn.
''It feels like you're being declared the winner of a food fight, only to find out that your prize is a mop and bucket''
Geniaal.

Is denk ik een love or hate it spel idd. Persoonlijk zie ik de fun niet echt in bergen oprennen terwijl je probeert je cargo te balanceren op je rug en als je pech hebt, mag je alles weer lekker oprapen.

Rare game mechanic als je het mij vraagt, als ik naar die inventory kijk in het menu denk ik ook al meteen ''laat maar zitten'' 1 chaotisch zooitje.

Het verhaal zelf, ben ik wel heel benieuwd naar maarja. :)

• Mutatie
Ambition88 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:28:
Hogere score op metacritic dan ik persoonlijk had verwacht, net de review van IGN gezien die wat minder enthousiast zijn.

[...]
Geniaal.

Is denk ik een love or hate it spel idd. Persoonlijk zie ik de fun niet echt in bergen oprennen terwijl je probeert je cargo te balanceren op je rug en als je pech hebt, mag je alles weer lekker oprapen.

Rare game mechanic als je het mij vraagt, als ik naar die inventory kijk in het menu denk ik ook al meteen ''laat maar zitten'' 1 chaotisch zooitje.

Het verhaal zelf, ben ik wel heel benieuwd naar maarja. :)
Zo kan je alles wel versimpelen. COD is alleen maar kruisje op vijand richten. Bloodborne is alleen maar op vijand inhakken, Zelda alleen van a naar B en puzzeltje doen :P
Lijkt precies op wat ik hoopte, een relaxte surreeële game verhaal en wereld. Ga hier heerlijk in op kunnen gaan :)

• Scifo83
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:22
Lijkt idd op een hate it or love it game.

Maar als Kojima of Metal Gear Solid fan is dit gewoon het spel dat we mochten verwachten. Gameplay ondergeschikt aan story telling 8)

Instant buy! Bring on the cut scenes! MY body is ready! O+

Scifo83 wijzigde deze reactie 01-11-2019 12:20 (14%)

iRacing Profiel

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Scifo83 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:18:
Lijkt idd op een hate it or love it game.

Maar als Kojima of Metal Gear Solid fan is dit gewoon het spel dat we mochten verwachten. Gameplay ondergeschikt aan story telling 8)

Instant buy! Bring on the cut scenes! MY body is ready! O+
Wat mij bevreemd is dat er toch bewezen is dat je prima een verhaal kan vertellen en goede gameplay kan hebben tegenwoordig.

En dat een andere game volledig afgefikt zou worden als ze gameplay zouden verwaarlozen omwille van het verhaal. (Tis immers een spel geen roman)

Maar bij deze meneer is het dan kunst en blijkbaar zien de liefhebbers zichzelf als een soort connaisseur.

Nou ben ik nooit ergens of van iemand "fan" geweest dus snap dat hele concept niet zo goed, maar het laat mensen wel een hele hoop accepteren wat anders onacceptabel zou zijn. Wel interessant. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Mutatie
Flagg schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:53:
[...]

Wat mij bevreemd is dat er toch bewezen is dat je prima een verhaal kan vertellen en goede gameplay kan hebben tegenwoordig.

En dat een andere game volledig afgefikt zou worden als ze gameplay zouden verwaarlozen omwille van het verhaal. (Tis immers een spel geen roman)

Maar bij deze meneer is het dan kunst en blijkbaar zien de liefhebbers zichzelf als een soort connaisseur.

Nou ben ik nooit ergens of van iemand "fan" geweest dus snap dat hele concept niet zo goed, maar het laat mensen wel een hele hoop accepteren wat anders onacceptabel zou zijn. Wel interessant. :)
MGS1 2 3 4 en 5 (de laatste mag imo niet echt meetellen gezien hij de kans niet had het af te maken), Zone of the Enders, het speelde allemaal heerlijk weg. Nu is het net alsof DS niet lekker gaat spelen, ik zie niet in waarom. Waarom zou de definitie van een game zo beperkt moeten worden? Kojima heeft altijd geprobeerd film en spel te vereenigen met de MGS serie, niet voor iedereen maar mij viel het altijd bijzonder goed, gamey games zijn er meer dan genoeg (al zaten zijn games altijd vol met gekkigheden) en ben op veel dingen al lang uitgekeken tenzij het iets bijzonders doet. Zo heb ik persoonlijk liever 1 Last Guardian dan 10 COD's. 1MGS dan 10 Hitman of Ghost Recon games.
Fan is een groot woord maar Kojima gaf me altijd bijzondere ervaringen en daar mag de man eer voor krijgen. Heeft helemaal niks te maken met onacceptabele zaken accepteren, eerder met iets ergens niet in kunnen zien. Het is geen Peter Molyneux oid.
Als het niet voor de massa is dat niet perse verkeerd, niks mis met dat het niet voor iedereen is. (kuch popmuziek kuch :p ) zolang het maar kan blijven bestaan, en daarom ben ik wel "fan" van Sony.

Het enige waar ik nu benieuwd naar ben is hoe ik het online gedeelte zal ervaren. Ik heb niks met multiplayer/online gebeuren en wil in mn eentje ergens in opgaan, mp zaken halen me normaal altijd uit de immersie. In Nier was het oke (maar stelde niks voor, al was het einde geniaal), hopelijk hier ook.

En nu nog een week wachten :/ :+

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Mutatie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:30:
[...]

Het enige waar ik nu benieuwd naar ben is hoe ik het online gedeelte zal ervaren. Ik heb niks met multiplayer/online gebeuren en wil in mn eentje ergens in opgaan, mp zaken halen me normaal altijd uit de immersie. In Nier was het oke (maar stelde niks voor, al was het einde geniaal), hopelijk hier ook.
Van weet ik tot nu toe lees is de asynchronous multiplayer integratie zeer subtiel en zal het niet 'in your face` zijn. Als dat bijdraagt aan de immersie ben ik er helemaal voor. Vraag is wel natuurlijk of de ervaring anders gaat zijn dan de kleine groep reviewers die tot nu gespeeld hebben als dadelijk miljoenen spelers aan de slag gaan.

• jori040
  • Nu online
@Mutatie
Het speelde allemaal lekker weg :? idd op 5 na waren het goede games maar ze speelde erg clunky.

• Mutatie
jori040 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:43:
@Mutatie
Het speelde allemaal lekker weg :? idd op 5 na waren het goede games maar ze speelde erg clunky.
Clunky, misschien maar wel goed op die manier. Geen acrobaat gamey gameplay als een AC odyssey oid. Maar de stealth, aktie, bossfights waren echt wel tof. Ook de analoge knoppen verwerkt in MGS3 waren echt gaaf gedaan, nooit ergens anders zo gedaan en voegde imo echt wat toe, voorzichtig over obstakels gluren, iemand grijpen en harder drukken de nek breken etc. En MGS5 tilde de MGS gameplay naar een bijzonder hoog niveau, dat was dan ook het enige dat wel geniaal en af was in die game.
Maargoed zoveel mensen zoveel wensen

• jori040
  • Nu online
@Mutatie
Bv Resident Evil was in die tijd ook erg clunky maar daar zat het me niet zo in de weg als bij MGS 1 & 2.
Maar goed ik laat deze game niet liggen omdat ik bang ben dat het heel slecht speelt.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-11 12:54

westergas

rikkie_pc

Zit nog in de afrondende fase van Asassins Creed: Odyssey, ga woensdag voor 3 weken naar Thailand, RDR2 komt uit op de PC evenals Detroit: Become Human. En nou ook nog dit.

Denk dat ik mijn baan, huwelijk en sociale leven er niet meer bij kan hebben en gewoon helemaal virtueel verder ga.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Twixie
  • Laatst online: 19:22
Ben toch eens benieuwd hoe de gamer reviews gaan verschillen van de professionele reviews. Zag net nog een YouTuber de bedenking maken of de game ook zo'n hoge scores zou krijgen mocht het een game van een onbekende studio geweest zijn en mocht er niet zoveel hype geweest zijn.

Als je op MetaCritic bvb dit leest van een review : "Death Stranding is not a “fun” game, but it’s an important and meaningful experience that earns its payoff through every bit of frustration and slog. Its a look at life and death, connection and solitude; a game about building up what matters most and supporting each other selflessly. You’ll be bored at times and downright frustrated at others, but it comes with a great reward at the end that is made sweeter by the trials that precede it." . En deze review de game met een 9.5 beloont, dan kan je je wel vragen stellen.

Een game mag nog zo'n fantastisch concept en verhaal hebben, maar als het niet echt fun is, en bijwijlen saai en frustrerend, dan kan je dat toch onmogelijk een 9.5 geven. Als ik een super verhaal wil, kijk ik wel naar een goeie film.
kazuka schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:41:
[...]
Vraag is wel natuurlijk of de ervaring anders gaat zijn dan de kleine groep reviewers die tot nu gespeeld hebben als dadelijk miljoenen spelers aan de slag gaan.
Begon me hetzelfde af te vragen na het zien van de IGN review waarin ze al voorbeelden gaven van situaties door iemand anders gecreëerd die gewoon frustrerend waren (bvb, een paar ladders omhoog om daar dan te zien dat het een doodlopende route is).

• Anton.net
@Twixie Is ook moeilijk om daar een cijfer op te plakken. 'Fun' is iets heel subjectief, en in een review moet je eigenlijk objectief blijven. Ik ben sowieso geen fan van scores geven. Het is veel verstandiger om de positieve en negatieve punten te benoemen, als consument moet je dan maar zelf bepalen of je de game wel/niet interessant vindt. Een simpele score is veel te oppervlakkig.
Maar als je wat reviews bekijkt, dan hoor je toch dat de game het heel goed doet op veel punten: verhaal is super, personages/acteurs zijn super, sfeer/omgeving is uniek, soundtrack is geweldig, controls zijn gewoon goed (niks extreems), gameplay is heel uniek, alles is heel polished...
Dan kan je stellen dat de game slaagt in wat het wilt bereiken. Objectief gezien is het dan een zeer goed product vind ik. Of JIJ het persoonlijk leuk vindt, dat is iets anders natuurlijk.

Ik ken toevallig iemand die een review copy heeft gekregen. Hij vond de game geweldig. Het enige minpunt vond hij dat er in het midden van de game minder story is. Je wordt dan gedwongen om redelijk wat quests te doen. Hij had liever gehad dat een deel van die missies side content was. Dan zou je de game bijvoorbeeld in 20 uur kunnen uitspelen ipv 35 uur, en die side content later doen. Nu had hij soms het gevoel dat hij gameplay aan het rushen was, omdat hij verder wilde met het verhaal

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

@Twixie Ik verwacht niet anders dan zeer verdeelde meningen, love it or hate it. Lang niet iedereen zal openstaan voor zo'n afwijkende gameplay loop. Als je al niks met Kojima hebt en ook geen sci-fi liefhebber bent wordt het denk ik al een heel stuk minder interessant. Daarom verrassen mij de hoge cijfers tot nu toe ook best wel.

Deze game past denk ik helemaal in mijn straatje en kan niet wachten tot vrijdag. Ik vind een goede Assassins Creed of lekkere shooter op z'n tijd ook helemaal prima maar daar hebben we er de afgelopen jaren nu al zoveel van gehad dat ik nu ook echt wel eens iets totaal anders wil met gameplay die totaal afwijkt van de norm. Normaliter moet je daarvoor terecht bij kleinere indie games met een fractie van het budget, daarom vind ik het vooral uniek dat men nu het risico neemt met een game met zo'n hoog budget en production values. Ik denk dat je never nooit zoiets zult zien van EA, Ubisoft, Take Two of Activision Blizzard. Alleen daarom al wil het een kans geven.

Overigens, ik moet regelmatig aan deze film en met name deze scene denken als ik Death Stranding zie.
Aesthetisch, de soundtrack, het desolate landschap en de sci-fi:

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:37

Geronimous

Moderator Spielerij

Er zijn een boel reviews uit inmiddels en ze zijn het unaniem eens over een aantal zaken:
- de eerste paar uur zijn voor sommige mensen wellicht wat saai
- doorzetten loont
- het verhaal is erg sterk en goed en mooi verteld.
- UPS simulator is deels waar, maar de game is altijd spannend
- de wereld is erg mooi

Wat ik verder waarschijnlijk vind tegenvallen is dat bij de settlements waar je vracht aflevert en ophaalt je alleen een hologram spreekt, verder niemand tegenkomt.

Heb eigenlijk wel zin om hem te halen zo :)

FT-17 FTW!

• Mutatie
Twixie schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:34:

Een game mag nog zo'n fantastisch concept en verhaal hebben, maar als het niet echt fun is, en bijwijlen saai en frustrerend, dan kan je dat toch onmogelijk een 9.5 geven. Als ik een super verhaal wil, kijk ik wel naar een goeie film.

.
Schindler's List

Nog steeds lijkt het me geweldig, precies door dat commentaar.
En games mogen met met films gekruist worden :)

Sommigen vinden het niks, anderen vinden het geweldig. Voor wat het voor die anderen is kan het geweldig zijn uitgewerkt en dus een enorm goed cijfer krijgen.
Ik vind bv Bloodborne, souls games werkelijk niks aan, maar ik kan wel zien dat wat het doet geweldig goed is. Verdient het een lagere score omdat het voor mij niks aan is?

• Anton.net
Ben stilaan aan het hopen dat er een winkel is die hem al wat eerder verkoopt.
Wachten duurt lang :P

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Gamekings; Death Stranding early review is ook wel leuk om te kijken.

https://www.gamekings.tv/...h-stranding-early-review/

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 11:05
Is het verstandig dat ik een dagje meeloop bij postnl, voordat ik de game aanschaf? :)

Wordt lastig als ik deze game mooi ga vinden of moet ik er maar gewoon op gokken.

jaaoie17 wijzigde deze reactie 03-11-2019 11:56 (33%)

• Siebelouis
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:50
Ik raad iedereen aan die twijfelt onderstaande video te bekijken:

Hier legt Kojima uit wat de waarden en uitdagingen in het spel zijn. Heeft mij volledig over de streep getrokken :)

YouTube: Kojima Explains 49 Minutes of Death Stranding Gameplay (Now in English)

Siebelouis wijzigde deze reactie 03-11-2019 16:07 (26%)

• .jef
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 05-11 08:45
Ik heb hem op m'n Pricewatch gezet. Ik koop'm wel als hij in korting is. Ik loop toch hopeloos achter met m'n games. (Net begonnen met RDR2 op de PS4, just saying)

Ik ga wel heel benieuwd hier het forum volgen als menige Tweaker het spel heeft :-)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:07
Hoe groot is de map vergeleken bij Assassin's Creed Odyssey of Red Dead Redemption 2?

• jori040
  • Nu online
Los van een paar dingen die mij kunnen storen heb ik toch besloten dat ik de game vrijdag ga kopen.Mocht het na een x aantal uur een teleurstelling zijn dan is hij ook zo weer de deur uit.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:50

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nieuwe dlc aangekondigd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• jori040
  • Nu online
Hier een deel van de trophies: https://www.psx-sense.nl/...ing-trophies-zijn-bekend/

Net de digital deluxe versie digitaal gekocht.

jori040 wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:19 (17%)

• blackshelve
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:46
jori040 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:39:
Hier een deel van de trophies: https://www.psx-sense.nl/...ing-trophies-zijn-bekend/

Heb je een specifieke reden waarom je het digitaal aangeschaft hebt in plaats van fysiek? Ik heb altijd het idee dat als je het digitaal aanschaft je het niet meer tweedehands kan doorverkopen na het uitspelen van de game.

• Anton.net
Tomorrow is in your hands

Iemand de game al ontvangen?
Ik heb een pre order bij Gamemania, hoop dat ik hem straks al mag afhalen O-)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:42
De mijne komt echt morgen pas via Bol.com, eerder versturen wilde ze niet :)

• jori040
  • Nu online
blackshelve schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:44:
[...]

Heb je een specifieke reden waarom je het digitaal aangeschaft hebt in plaats van fysiek? Ik heb altijd het idee dat als je het digitaal aanschaft je het niet meer tweedehands kan doorverkopen na het uitspelen van de game.
Omdat ik me nog even verdiept heb in de info rondom deze game moet het wel heel gek gaan wil het een grote misser voor mij worden.Als ik te weinig vertrouwen had gehad dan had ik hem idd eerder fysiek gekocht.

Heb nu de digital deluxe edition en die kost volgens mij niet meer dan de fysieke deluxe versie.
Sowieso is 2019 het jaar dat ik best wel wat aankopen digitaal heb gedaan.

En games die goed zijn gaan hier sowieso nooit meer de deur uit. ;)

Tip:Deze video geeft een aardig beeld van wat DS is: YouTube: Why Death Stranding Is Unlike Any Game You've Played Before En mooi gesproken.

jori040 wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:40 (14%)

• blackshelve
Sommigen hebben 'm al als ik de reacties in deze subreddit mag geloven:
https://www.reddit.com/r/...ave_it_early_no_spoilers/

• jori040
  • Nu online
blackshelve schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:00:
Sommigen hebben 'm al als ik de reacties in deze subreddit mag geloven:
https://www.reddit.com/r/...ave_it_early_no_spoilers/
Er zijn ook al wat mensen op Twitch bezig.Ik ga tot 00:00[beschikbaar] niets meer op het web checken.

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:41
jori040 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:19:
[...]

Tip:Deze video geeft een aardig beeld van wat DS is: YouTube: Why Death Stranding Is Unlike Any Game You've Played Before En mooi gesproken.
Toffe video inderdaad. Kan niet wachten tot ik er mee aan de slag kan.

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:14

• jori040
  • Nu online
Omdat er ook een beetje Guerrilla Games in deze game zit had ik zo iets van ik plaats dit nieuws: https://www.psx-sense.nl/...ead-of-worldwide-studios/
Wat gaaf voor hem !

jori040 wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:15 (4%)

• Raem
jori040 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:39:

Powerpyx heeft al een trophy guide online staan. 125 - 175 uur voor de platinum met een 3/10 difficulty.

• jori040
  • Nu online

• blackshelve
Een unboxing van de CE editie. Ik had toch wel een beetje verwacht dat de box iets sterker eruit zag.

YouTube: Death Stranding Collector’s Edition Unboxing!!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 19:19
Ik ben benieuwd morgen, heb de pre-order laten staan maar tot op heden klinkt het als een ongelooflijke zaadgame die nog wat hoge scores heeft ontvangen omdat het een Kojima-game is.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
ik heb het spel net besteld. toch heb ik het gevoel dat ik dit weer snel zal verkopen. ik vind de gameplay te MGS5-achtig, wat ik saai vond spelen.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Hamazaki schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:27:
ik heb het spel net besteld. toch heb ik het gevoel dat ik dit weer snel zal verkopen. ik vind de gameplay te MGS5-achtig, wat ik saai vond spelen.
Ik heb MGS5 een keer of drie, vier opnieuw geprobeerd. Afgelopen weekend nog maar eens een nieuwe game gestart. Dit keer nog niet eens de intro doorgespeeld, man wat is dat toch een kneitervervelende game met zo veel potentie.

Death Stranding en zijn verhaal lijken me wel te grijpen, maar ik ben bang dat wat @NotSoSteady zegt inderdaad waar is.

The Killer wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:31 (11%)

• Hamazaki
  • Niet online
ik heb het gekocht puur vanwege de theatrale graphics (mgs,yakuza). ik vind het geweldig om 20 minuten lang cutscenes te bekijken met een beetje gameplay. maar dan moet het natuurlijk wel boeiend zijn.

Hamazaki wijzigde deze reactie 07-11-2019 15:42 (7%)

• jori040
  • Nu online
Als ik zo her en der wat reacties lees dan verwacht ik dat die user-score morgen op Metacritic in het rood gaat staan.

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Iemand die de game al heeft kunnen bemachtigen?

• Hamazaki
  • Niet online
ik ben benieuwd hoe lang de installatie + updates gaan duren voordat ik kan spelen. iemand al ergens toevallig getipt?

Hamazaki wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:50 (10%)

• bram1984
Hamazaki schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:49:
ik ben benieuwd hoe lang de installatie + updates gaan duren voordat ik kan spelen. iemand al ergens toevallig getipt?
Ligt eraan hoe snel je verbinding is? Ik heb overigens nog nooit eerder gezien dat dit zo specifiek vooraf wordt aangeven.

• Twixie
jori040 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:42:
Als ik zo her en der wat reacties lees dan verwacht ik dat die user-score morgen op Metacritic in het rood gaat staan.
Dat zouden dan vooral trollen zijn, lijkt me. Als je nu al negatief over de game bent, ga je m.i. de game niet eens gaan spelen, en heb je ook geen recht om een slechte review te schrijven.

Maar ja, ik verwacht ook wel veel trollen eigenlijk bij zo een gehypet spel waar toch een en ander valt op aan te merken.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar hoe goed (of slecht) het multi-player aspect gaat werken eens dit spel massaal gespeeld gaat worden. Co-operatie lijkt fijn, maar a) hoe wordt er beslist van wie er iets in jouw wereld terecht gaat komen want ik neem aan dat de connectie enkel met een subset van spelers zal zijn, want anders ligt de spelwereld op launch day gelijk vol met items, en b) hoeveel onzin ga je tegen komen (maar misschien valt dat mee door het duimpjes systeem).

Twixie wijzigde deze reactie 07-11-2019 18:46 (30%)

• jori040
  • Nu online
@Twixie
Door iets gaat alles wat gebouwd is ook weer op een logische manier weg . ;) Vroeg het me van de week ook af.
Over 3 uur kan ik zelf een blik werpen op deze game.Wil voor ik ga slapen zeker een opdracht gedaan hebben. :)

jori040 wijzigde deze reactie 07-11-2019 21:00 (58%)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:02
spoiler:
Net op twitch wat gekeken, denk een klein uurtje, niets anders gezien dan cutscenes/wandelen/wat ladders over stenen in het water leggen zodat je er niet in valt / meer wandelen / streamer liet zijn character urineren tegen een berg ( sick gameplay xD ) / weer een cutscene.
Op een bepaald moment had hij ook bijna 6 koffers op zijn rug en 2 aan de zijkant van zijn armen hangen en was het lichtjes belachelijk aan het worden.

Toen heb ik het afgezet, misschien vermakelijk als je eerst 20 gram weed paft of rechtstreeks in je aders pompt.
Als ik dit ergens in een obscure shop had gekocht voor 65 euro om nu al te kunnen spelen was ik wss letterlijk ziek geworden van het geld eraan te geven.

Maar in spoilers gezet want geen idee of iemand actief info probeerd te vermijden dus beter safe than sound.

• jori040
  • Nu online
@Katmi
Die spoiler klinkt geweldig. ;)

jori040 wijzigde deze reactie 07-11-2019 21:22 (20%)

• Twixie
Ook snel wat streams gekeken en had hetzelfde gevoel. Nu ja, dat zag je eigenlijk ook al in de reviews. Alleen schijnen de cutscenes wel heel frequent en lang te zijn, wat je dan weer niet in reviews ziet. Ben ook wel benieuwd nu naar de User Metacritic scores.

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Alvast wat tips voor morgen.

nFo wijzigde deze reactie 07-11-2019 21:51 (42%)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
jori040 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:42:
Zou ik vreemd vinden, je weet toch wat je koopt

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Twixie
Catch22 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:52:
Met die redenering zou je alleen positieve user scores verwachten. Maar genoeg mensen die uiteindelijk een game helemaal niet goed vinden, ondanks lovende professionele reviews. En zoals ik hierboven al zei mag je ook wel serieus wat fake reviews verwachten.
Of ook dat iedereen met issues effen gaat 0 of 1 gaan komen geven. Dit zie je vandaag bvb met RDR2 voor PC die maar eventjes 3.3 krijgt momenteel van de Users, wellicht omwille van de vele technische issues.

• Catch22
  • Nu online
Twixie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:58:
[...]

Met die redenering zou je alleen positieve user scores verwachten. Maar genoeg mensen die uiteindelijk een game helemaal niet goed vinden, ondanks lovende professionele reviews. En zoals ik hierboven al zei mag je ook wel serieus wat fake reviews verwachten.
Of ook dat iedereen met issues effen gaat 0 of 1 gaan komen geven. Dit zie je vandaag bvb met RDR2 voor PC die maar eventjes 3.3 krijgt momenteel van de Users, wellicht omwille van de vele technische issues.
Dat kan alsnog als er bugs zijn, of het niet is wat het beloofde. Als je dit een saaie game vindt omdat je alleen maar loopt en niet van cut scènes houdt, dan heb je niet opgelet

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• donald_dick
  • Laatst online: 21:41
mprkooij schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:17:
De mijne komt echt morgen pas via Bol.com, eerder versturen wilde ze niet :)
omdat de game ook pas 8 november wordt gereleased

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• mprkooij
donald_dick schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:02:
[...]

omdat de game ook pas 8 november wordt gereleased
Duh, maar het is mij wel vaker gelukt om een game een dag voor release te bemachtigen.

• bram1984
mprkooij schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:03:
[...]

Duh, maar het is mij wel vaker gelukt om een game een dag voor release te bemachtigen.
Via Bol? Onwaarschijnlijk, tenzij een foutje.

• jori040
  • Nu online
Catch22 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:52:
[...]

Ik raad mensen nu dan ook aan om eens op Twitch te kijken zodat ze morgen niet voor een verrassing komen te staan.De Playstation Acces video heeft mij overtuigd.[heb ik hier gepost]

• mprkooij
bram1984 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:10:
[...]

Via Bol? Onwaarschijnlijk, tenzij een foutje.
Het is me gebeurt bij Shadow of the Tomb Raider, Monster Hunter World en Uncharted The Lost Legacy ;)

Death Stranding ziet er heel vet uit! Ben benieuwd morgen.

mprkooij wijzigde deze reactie 07-11-2019 22:20 (12%)

• NotSoSteady
  • Laatst online: 19:19
Twixie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:23:
Ook snel wat streams gekeken en had hetzelfde gevoel. Nu ja, dat zag je eigenlijk ook al in de reviews. Alleen schijnen de cutscenes wel heel frequent en lang te zijn, wat je dan weer niet in reviews ziet. Ben ook wel benieuwd nu naar de User Metacritic scores.
Nog 47 minuten.

• jori040
  • Nu online

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Bosmonster

*zucht*

Pff net een uur stream gekeken. Denk dat ik hem laat schieten. Het is echt alleen maar van A naar B lopen met dozen en weer terug als je pech hebt.

Het ziet er mooi uit, maar daar is alles ook wel mee gezegd als ik het zo zie.

Had me zo verheugd op een leuk weekend...

Bosmonster wijzigde deze reactie 08-11-2019 00:02 (8%)

Error failed

• jori040
  • Nu online
Proloog net gedaan.Wat een production value.

Mensen die de MGS games gespeeld hebben zien/merken meteen dat dit een Kojima game is.

Eerste indruk is Wauw! :)
Morgen verder.

Kon gisteren trouwens mijn digitale versie al om 23:45 starten.

jori040 wijzigde deze reactie 08-11-2019 07:58 (20%)

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

jori040 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:14:
[...]

Ik raad mensen nu dan ook aan om eens op Twitch te kijken zodat ze morgen niet voor een verrassing komen te staan.De Playstation Acces video heeft mij overtuigd.[heb ik hier gepost]
Die video sprak mij ook enorm aan (Dave is awesome!), maar ik wacht toch echt nog even af voordat ik er in duik.

¯\_(ツ)_/¯

• bram1984
Ik kan niet zoveel met eerste indrukken. Honeymoon fase is altijd leuk. Ben benieuwd of mensen het over twee weken nog steeds vet vinden.

Las net overigens dat de combat erg matig is.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

bram1984 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:24:
Ik kan niet zoveel met eerste indrukken. Honeymoon fase is altijd leuk. Ben benieuwd of mensen het over twee weken nog steeds vet vinden.

Las net overigens dat de combat erg matig is.
Daarnaast, de eerste indruk na een uur is het bekijken van de intro cinematics... kom even terug als je 10 uur lang doosjes van A naar B hebt gebracht en vertel ons of dat het ook waard is.

Error failed

• jori040
  • Nu online
@bram1984 @Bosmonster

Ik kan vadaag veel spelen dus ik beloof jullie dat er ook nog een 2de indruk langs komt. ;)

• PeevdTee
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:19
Jori 4 president O+
jori040 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:53:
@bram1984 @Bosmonster

Ik kan vadaag veel spelen dus ik beloof jullie dat er ook nog een 2de indruk langs komt. ;)

• Raem

Dit is hoe Kojima de game liever had gehad.

• Auredium
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:37

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf heb ik de gameplay bekeken en ik kan zien dat de graphics echt goed zijn. Het landschap is heel mooi gemoduleerd en erg realistisch. De cutscene's zijn goed uitgewerkt en doen denken aan een film. Hideo Kojima heeft ook te kennen gegeven om ook films te willen maken.

Alleen, daar zit dan ook het probleem. In ieder geval de start van het spel is erg traag. Ik vraag mij af hoeveel beter dit spel is dan de andere triple A spellen waarbij je vanuit third party view door een labyrint van obstakels en vijanden heen moet lopen. (Last of us, etc. etc.)
Ik denk dat de game wellicht te gehypet is en nu 'slechts' een goede 3th party walking simulator is (niets mis mee) maar niet meer dan dat.
De trage start kan worden gezien als atmosfeer opbouwen maar zal voor veel gamers als 'jarring' worden ervaren.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:50

Donstil

Grab them by the 🐈.

Bosmonster schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:01:
Pff net een uur stream gekeken. Denk dat ik hem laat schieten. Het is echt alleen maar van A naar B lopen met dozen en weer terug als je pech hebt.

Het ziet er mooi uit, maar daar is alles ook wel mee gezegd als ik het zo zie.
Ik had al niet echt een hoge verwachting voor de gameplay maar hier sluit ik mij bij aan. Net een uurtje de Ganekings stream gekeken.

Toen hij water moest oversteken zei de spelen “Deze gameplay is eigenlijk 90% van de game, al hoeveel 80% want je mag soms ook rijden”

Als af en toe rijden de afwisseling is en verder 90/80% puur lopen laat dan maar.

Ziet er wel echt fantastisch uit allemaal, dat zou de enige reden zijn om hem toch te spelen als hij bij Ps+ komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Raem
Geen idee hoe waardevol de reviews al zijn, maar user score staat nu op 5.2 op metacritic.

https://www.metacritic.co...station-4/death-stranding

edit: ik denk niet heel waardevol, want na een refresh van de pagina is de score weer weg.

Raem wijzigde deze reactie 08-11-2019 09:10 (23%)

• Hamazaki
  • Niet online
Dit spel is ook niet voor het gros bedoeld. als het geen GTA is, vervelen mensen zich al snel :+

alhoewel, ik verwacht dat ik het ook niet lang zal volhouden. ik krijg hem vanavond binnen. ik ben volgens mij de enige die deze echt vanwege de graphics wilt spelen. (beetje raar argument ik weet het >:) ). maar, potjandorie voor zulke spellen heb ik hier een 65inch oled gehaald.

Hamazaki wijzigde deze reactie 08-11-2019 09:19 (33%)

• Anton.net
Een paar van mijn vrienden zijn toch erg enthousiast tot nu toe.
Over een uurtje ga ik de game zelf ophalen, heb er zin in.
Dit is de eerste game waar ik nog eens echt naar uitkijk, sinds RDR2 vorig jaar :)

Anton.net wijzigde deze reactie 08-11-2019 09:20 (10%)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:15:
Dit spel is ook niet voor het gros bedoeld. als het geen GTA is, vervelen mensen zich al snel :+
Sorry, maar dit heeft echt niks hiermee te maken.

Het probleem is dat er een Kojima label aan hangt en dan mag het volgens sommigens geen slechte game zijn.

Vergeet die naam eens en doe alsof het een EA game is. Dan kunnen we misschien een objectieve discussie gaan hebben over gameplay.

Bosmonster wijzigde deze reactie 08-11-2019 09:37 (8%)

Error failed

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True