Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe budget build?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Ik wil graag gaan gamen op 1080p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. ben al op mn limiet wil simpel weg weten of jullie nog tips hebben naar mn build zoals videokaart ect.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
ik verwacht dat jullie me goed kunnen helpen

*knip* externe linkjes zijn niet toegestaan. Zet de boel om met de Handleiding Pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 29-01-2018 22:58 ]

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is mijn build goed??
Is deze gaming pc geschikt???
Welke pc moet ik kopen/welke pc is het beste??

No offense maar constant copy/paste, levert niet automatisch een betere topicstart op. Ik mis vooralsnog enige toelichting op de vragen zoals budget maar ook enige lerend vermogen van je vorige topics :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is €900 dit is mijn eerste build dus ik heb er ook headset keyboard en muis en monitor erbij. Mijn vraag is "is de ASUS STRIX RX 560 O4GB (of iets in die richting) een goede videokaart voor games zoals fortnite en pubg op high settings"

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:56:
...monitor...

... high settings...
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018

Dat gezegd hebbende; je geeft nog steeds weinig info. High settings doe je op een bepaalde resolutie en in je startpost staat wel 1080p maar is dat FullHD? Want er zijn ook monitoren die veel meer pixels op 1080p hebben en mogelijk dat hiermee de keuze voor een GPU anders moet.

Wil je, voor het overzicht, toch nog even aandacht besteden aan
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:08:

[Mbr]*knip* externe linkjes zijn niet toegestaan. Zet de boel om met de Handleiding Pricewatch.[/]

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2018 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik nu zsm

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 177,10€ 177,10
1Asus Prime B350-Plus€ 91,-€ 91,-
1Asus ROG-STRIX-RX560-O4G-GAMING€ 159,90€ 159,90
1BitFenix Nova TG Wit€ 47,50€ 47,50
1AOC G2460FQ Zwart€ 226,38€ 226,38
1Kingston 8GB 2666MHz DDR4€ 96,05€ 96,05
1Corsair VS450€ 36,95€ 36,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 132,-€ 132,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 966,88

Verwijderd

Topicstarter
Prijzen wijken wel af maar je snapt het idee

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met dit 1080p FULL HD Spelen op high settings op de meeste games zoals fortnite pubg overwatch subnautica
Modbreak:Gebruik in het vervolg de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je nog iets wilt toevoegen. Double, triple en quadposten doen we hier niet aan :).

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 30-01-2018 15:29 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:22:
Kan ik met dit 1080p FULL HD Spelen
Nee... Tenminste, ik vind 8GB uitermate krap om tegenwoordig nog games te spelen en een redelijke GPU aan te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Is de GPU/build wel goed als ik 16 GB ram doe?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Een 560 gaat PUBG zeer zeker niet op high draaien. Ook niet op 1080p. Je zal eerder naar een RX580 of een GTX1060 moeten kijken.

Verder: waarom een 144Hz scherm op zo'n systeem? Hier kun je bijna 100 euro op besparen door bijv. de pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart te nemen

Verwijderd

Topicstarter
De 580 en de 1060 zijn nu ongeveer 400 euro ik zou 300 euro voor een gpu nog wel kunnen. Is er ergens nog een 580 voor ongeveer 300/350 euro? Tweedehands heb ik liever niet

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:40:
De 580 en de 1060 zijn nu ongeveer 400 euro ik zou 300 euro voor een gpu nog wel kunnen. Is er ergens nog een 580 voor ongeveer 300/350 euro? Tweedehands heb ik liever niet
Dan zul je moeten wachten tot de prijzen weer enigsinds omlaag komen. Ik heb in november voor iets onder de 300 euro een 580 gehaald, maar sindsdien zijn de prijzen weer flink gestegen inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu op whinkel.nl dat er een GIGABYTE RADEON RX 580 GAMING 4G voor 284,95 euro is, is dit een goede deal?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, https://tweakers.net/shopreview/9564/whinkel/shopreviews/.

Verder is je voeding niet echt je van het. Dat kan een stuk beter. Meer daarover in de openingspost van Voeding advies en informatie topic - Deel 34.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er een beetje zat mee de rx 560 is toch gewoon een goede beginners gpu voor iemand die tochgewoon normaal leuk wilt spelen? :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Weet je wat het is, je bent steeds veel te algemeen en vaag. Wat is nou weer "beginners gpu" "gewoon normaal en leuk spelen" ;). Is dat hetzelfde als die high settings waar je het eerder over had? We proberen je niet te irriteren, maar we proberen je te behoeden voor een verkeerde aankoop. Wat ik al aangaf in mijn PB net, hoe duidelijker en uitgebreider je bent, hoe beter het advies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon met vrienden gamen op 1080p games zoals fortnite vind ik leuk daarnaast vind ik het leuk om m'n games op medium/high settings te kunnen spelen zonder alteveel moeite

• MAX3400

MAX3400

Overbodige info maar doe eens benchmarks opzoeken! Zoals https://www.techspot.com/article/1557-fortnite-benchmarks/ & https://www.techspot.com/...pubg-graphics-benchmarks/

Je ziet dat in spel A een kaart wel redelijk meekomt en in spel B niet. Zo ken ik er nog wel een aantal. Maar "jouw vrienden" hebben vast ook een PC en je hebt ongetwijfeld misschien wel gehoord of zelf gezien hoe die systemen bepaalde spellen afhandelen. Wat zit er in dit systemen dan? Valt het binnen budget?

"Gewoon met vrienden" is ook zo algemeen; zo heb ik hier "gewoon met vrienden" een Xbox One X staan met 6K aan randapparatuur. Maar ja, "dat" valt weer niet binnen jouw budget.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu gekozen voor de gigabyte gtx 1050 ti 4gb

• Asthereal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05 15:16
De videokaartenmarkt is een ramp op dit moment. Alles is te duur.
kgd92 heeft gelijk: Voor PUBG op 1080p high detail heb je wel een GTX1060 of RX580 nodig.
Op dit moment zijn beide kaarten echter onbetaalbaar (ze horen allebei rond de €250 te kosten).

De enige goede tip voor een videokaart is helaas geen tip voor beginners: koop tweedehands. Raap hier op Tweakers een GTX 970 voor €180-200 of een GTX 980 voor €240-260 op. Dan heb je GTX 1060 power (of iets beter), maar dan voor een acceptabel bedrag.

Let op de feedback die de verkopers van eerdere deals hadden ontvangen, en zoek er een met een okay prijs en uitsluitend 5-sterren feedback (van minstens 3 deals, liefst 5+). Vraag of je de koop ongedaan mag maken als de kaart niet functioneert, vraag om extra contactinfo van de verkoper, zodat je meer hebt dan alleen de alias op Tweakers. Of het beste nog: zorg dat je langs kunt gaan om de kaart op te halen en vraag of je hem ter plekke mag testen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks @Asthereal voor de tip met PUBG bedoelde ik games van die soort kwa zwaarte misschien dat ik over een paar jaar iets anders doe maar voor casual gaming is de gtx 1050 ti 4gb goed voor mij! :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Of een GTX970/GTX980/R290(x) voor €200-250, maarja tweedehands wil je niet? Zeker de GTX980 presteert vaak vrijwel gelijk aan een GTX1060.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 31-01-2018 09:56 ]

🖥️ | 🚗

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:12:
Thanks @Asthereal voor de tip met PUBG bedoelde ik games van die soort kwa zwaarte misschien dat ik over een paar jaar iets anders doe maar voor casual gaming is de gtx 1050 ti 4gb goed voor mij! :)
Als PUBG eerst goed gecodeerd wordt zou de zwaarte echt reuze meevallen. het blijft gewoon een slecht gecodeerde game waardoor de game heel zwaar lijkt (want zelfs GTX1080TI's werken niet vlekkeloos). Het zou zomaar kunnen dat de eerste volgende performance update het je wel toestaat om goed te kunnen spelen op een lagere kaart.

Over het algemeen is een GTX1060 voldoende voor 1920x1080 te gamen. Wil je iets meer rek kan je altijd kijken naar een 1070 (misschien zelfs nog een TI) maar veel hoger heeft bijzonder weinig nut.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1