Als jullie via dji zelf kopen, zullen er dan geen douane kosten bij komen?
Nee, is inclusief.pina schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:41:
Als jullie via dji zelf kopen, zullen er dan geen douane kosten bij komen?
https://store.dji.com/product/mavic-air?vid=38981
Mavic Air
849 €
Shipping:Free Tax:Included
Zit er ook aan te denken om een Mavic Air te bestellen. Maar is het eigenlijk te doen tijdens het skiien?T.E schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:13:
via de chat van dji support gevraagd naar mijn levering van de Mavic Air.
"Upon checking, the estimated delivery date of your order is on 7th of February "
Dat zou mooi zijn aangezien we 16 februari naar Oostenrijk gaan.
Over de piste met een drone lijkt me gaaf maar hoe zit het met publiek enzo?
Iemand ervaring?
Volgens mij staat er zelfs een boete van 20.000 euro voor boven de piste te vliegen. Ikzelf ga dat niet doen. Ik ga van de natuur filmpjes maken zoals dit filmpje dat ik 2 jaar geleden gemaakt heb met de Yuneec Q5004k. Damn wat een verademing dat ik zo'n groot apparaat niet meer hoef mee te sleuren.Yihaaa schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:07:
[...]
Zit er ook aan te denken om een Mavic Air te bestellen. Maar is het eigenlijk te doen tijdens het skiien?
Iemand ervaring?
ps. destijds de beelden op de piste zijn in Westendorf gemaakt en niemand die er iets van zij dat ik daar vloog. Had het ook eerst netjes gevraagd in het restaurant op de piste maar niet lang gevlogen omdat het hard waaide.
[ Voor 14% gewijzigd door T.E op 28-01-2018 18:00 ]
Zou ik héél erg mee uitkijken. Boven mensen vliegen mag eigenlijk al niet, en op een berg waar mensen skiën lijken me de regels nog veel strenger (mogelijk lawinegevaar), en al helemaal als je zelf aan het skiën bent.Yihaaa schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:07:
[...]
Zit er ook aan te denken om een Mavic Air te bestellen. Maar is het eigenlijk te doen tijdens het skiien?
Iemand ervaring?
The devil is in the details.
Ik ben zelf echt reuze benieuwd naar het bereik e.d.
Ik heb het bereik van honderden meters niet nodig nu, want ga hem voornamelijk zakelijk inzetten. Bijv. het dichtbij filmen van werkzaamheden in uitvoer. Hier zou een Spark ook al goed voor zijn en de prijs is erg scherp op dit moment. € 570,- voor het flymore pakket. Doubts doubts
Ik heb het bereik van honderden meters niet nodig nu, want ga hem voornamelijk zakelijk inzetten. Bijv. het dichtbij filmen van werkzaamheden in uitvoer. Hier zou een Spark ook al goed voor zijn en de prijs is erg scherp op dit moment. € 570,- voor het flymore pakket. Doubts doubts
I don't have dreams, I have goals!!
3 assige gimbal tov de 2 assige van de Spark geeft een strakker beeld. Zakelijk gezien kan dat er toe doen.
Ja, de specs zijn beter. Hoop alleen niet dat wifi echt hetzelfde is, want anders vind ik hem overpriced. Dan kan je beter doorpakken naar de Mavic Pro, want grootte doet er allang niet meer toe.Tadango schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:36:
3 assige gimbal tov de 2 assige van de Spark geeft een strakker beeld. Zakelijk gezien kan dat er toe doen.
Tof filmpje! In die regio gaan wij ook naar toe over een paar weken.T.E schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:58:
[...]
Volgens mij staat er zelfs een boete van 20.000 euro voor boven de piste te vliegen. Ikzelf ga dat niet doen. Ik ga van de natuur filmpjes maken zoals dit filmpje dat ik 2 jaar geleden gemaakt heb met de Yuneec Q5004k. Damn wat een verademing dat ik zo'n groot apparaat niet meer hoef mee te sleuren.
ps. destijds de beelden op de piste zijn in Westendorf gemaakt en niemand die er iets van zij dat ik daar vloog. Had het ook eerst netjes gevraagd in het restaurant op de piste maar niet lang gevlogen omdat het hard waaide.
[video]
Inderdaad boven de piste ga ik zeker niet vliegen. Ben ook meer van de omgeving filmen.
Vlieg al ca. 8 jaar met quadcopters (racers) en altijd op weilanden en niet boven bebouwing en uit het zicht van mensen. Wil nu ook wel eens filmen en dan lijkt de Mavic Air prima daarvoor geschikt.
vind het vreemd dat ze dat voor elkaar krijgen, is dat een speciale regeling? Heb al zaken laten overkomen van amerika, waar ik wel douanekosten moest betalen. Was iets van 70 euro en moest zelfs 40 euro douanekosten betalen... Ik vind het ook vreemd, want omdat je het van hen laat overkomen, ontwijk je de belastingen die hier worden geheven én kom je nog goedkoper uit...iisworks schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Nee, is inclusief.
https://store.dji.com/product/mavic-air?vid=38981
Mavic Air
849 €
Shipping:Free Tax:Included
Ze betalen gewoon de belasting voor je. Zit in de regeling met de vervoerder inbegrepen, dus in de prijs.pina schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:37:
[...]
vind het vreemd dat ze dat voor elkaar krijgen, is dat een speciale regeling? Heb al zaken laten overkomen van amerika, waar ik wel douanekosten moest betalen. Was iets van 70 euro en moest zelfs 40 euro douanekosten betalen... Ik vind het ook vreemd, want omdat je het van hen laat overkomen, ontwijk je de belastingen die hier worden geheven én kom je nog goedkoper uit...
Zakelijk gebruik en voor de goedkoopste versie gaan lijkt mij niet echt de beste optieRedondo1982 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:06:
Ik ben zelf echt reuze benieuwd naar het bereik e.d.
Speciale regelingpina schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:37:
[...]
vind het vreemd dat ze dat voor elkaar krijgen, is dat een speciale regeling? Heb al zaken laten overkomen van amerika, waar ik wel douanekosten moest betalen. Was iets van 70 euro en moest zelfs 40 euro douanekosten betalen... Ik vind het ook vreemd, want omdat je het van hen laat overkomen, ontwijk je de belastingen die hier worden geheven én kom je nog goedkoper uit...
The devil is in the details.
Haha, mooi alibi inderdaad!Hahn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:49:
[...]
Zakelijk gebruik en voor de goedkoopste versie gaan lijkt mij niet echt de beste optie
De mijne zou gisteren verzonden worden, en de 6e feb. geleverd. Nog steeds niet verzonden.... Ben benieuwd.T.E schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:13:
via de chat van dji support gevraagd naar mijn levering van de Mavic Air.
"Upon checking, the estimated delivery date of your order is on 7th of February "
Dat zou mooi zijn aangezien we 16 februari naar Oostenrijk gaan.
net ook maar de Onyx black fly more combo besteld in de UK, heb momenteel een Xiaomi Mi 4K en hoewel ik dat een geweldige drone vind, zal de Mavic Air toch een pak handiger zijn om mee te nemen,
Zag op Facebook een bericht dat op Schiphol plaza zowel losse als combo versies in een winkel lagen. Deze winkel kan je zo komen is voor de incheck balie. Stond ook een foto bij.
Gek, volgens de dealers zouden ze pas rond 14 feb voor het eerst in NL beschikbaar zijn.
Nou, wachten op de eerste EU reviews 😀
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Thanks T.E!
Bij deze bevestigd, loop net de winkel uit, met mavic air combo natuurlijk
@LoSBoL Jaloers! Heb op 25 januari besteld bij Droneland. ETA 25 februari.
Cool! We wachten met smart op de eerste CE range/stabiliteits testen (op 2.4 en 5.8GHz).
Welke winkel is dat? En veel voorraad?LoSBoL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:46:
Thanks T.E!
Ff snel opladen een een rangecheck doen! 😀
[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 29-01-2018 15:01 ]
En weer thuisJapie.G schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:00:
[...]
Welke winkel is dat? En veel voorraad?
Ff snel opladen een een rangecheck doen! 😀
De winkel is capi-lux plaza, vanaf de la place rechts richting de aankomst lopen, bijna niet te missen.
Vooraad van wat ik zo snel gezien had, ±15 combo's en zeker 20 single's, in zwart en wit.
Je krijgt er trouwens ook meteen een 64GB SanDisk extreme SD kaart bij.
Rangetest zit er voorlopig niet in, het giet pijpenstelen en aangezien het mijn eerste drone is, doen we heel rustig aan met het leren vliegen.
Heb er wel vertrouwen in qua range, aangezien ik reviews gezien heb waarbij aangegeven is dat het zendvermogen een 4voud zou moeten zijn van de Spark in CE landen.
Nu nog de vraag, wel of geen Dji care refresh bij bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door LoSBoL op 29-01-2018 15:38 . Reden: Toevoeging ]
Het zendvermogen is niet aangepast (CE eisen), maar de MA zou wel wifi optimalisaties hebben die de geclaimde range - in ieder geval op papier - zouden moeten verviervoudigen in 2.4GHz mode.
[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 29-01-2018 15:38 ]
Mmh, effe 400km rijden om (misschien, snel uitverkocht....) er 1 sneller te hebben? Wat was de prijs daar? gewoon 1049 voor de combo?
[ Voor 3% gewijzigd door Tadango op 29-01-2018 15:44 ]
Dank voor de correctie, ben er nog niet helemaal in thuis...iisworks schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:37:
Het zendvermogen is niet aangepast (CE eisen), maar de MA zou wel wifi optimalisaties hebben die de geclaimde range - in ieder geval op papier - zouden moeten verviervoudigen in 2.4GHz mode.
Kan ik me goed voorstellen, Schiphol is voor mij maar 25 minuten met de auto.Tadango schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:39:
Mmh, effe 400km rijden om om (misschien, snel uitverkocht....) sneller te hebben? Wat was de prijs daar? gewoon 1049 voor de combo?
Prijzen zijn de normale DJI adviesprijzen, al hadden ze volgens mij wel een deal voor de pro (al heb ik daar niet echt op gelet met maar 1 doel voor ogen)
Ik zie online dat ze een leuke deal hebben voor de Spark. De Pro is duur.
Naja, ik ga niet voor niets zover rijden, heb ook geen tijd de komende 2 weken
Naja, ik ga niet voor niets zover rijden, heb ook geen tijd de komende 2 weken
Maar welke winkel op Schiphol is het nu?LoSBoL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:45:
[...]
Dank voor de correctie, ben er nog niet helemaal in thuis...
[...]
Kan ik me goed voorstellen, Schiphol is voor mij maar 25 minuten met de auto.
Prijzen zijn de normale DJI adviesprijzen, al hadden ze volgens mij wel een deal voor de pro (al heb ik daar niet echt op gelet met maar 1 doel voor ogen)
PSN: PcDCch
Capi-Lux plaza (had te snel op 'verstuur' geklikt en later aangevuld)
Verder 2 jaar wereldwijde garantie.
Ik heb eventueel een Fly More Combo te koop voor 1100 die ik daar bij Schiphol haal. Sta er nu maar zie er toch vanaf denk ik
1100? Das meer dan de advies prijs toch?
EDIT: Als je hemt komt brengen is het een deal
[ Voor 39% gewijzigd door Tadango op 29-01-2018 15:56 ]
Testje in CE equivalent :
YouTube: DJI Mavic Air range test with MIC (CE / SRRC) mode
Haalt ongeveer 1.6km op 2.4GHz, zou heel netjes zijn!
Haalt ongeveer 1.6km op 2.4GHz, zou heel netjes zijn!
Dan haal ik mijn brandstof + parkeerkosten eruitTadango schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:56:
1100? Das meer dan de advies prijs toch?
Gaaf dingetje wel! Ze hadden er al aardig wat verkocht
Als je naar het noorden komt en er zit een SD kaart bij dan kunnen we prima iets regelen. Laar maar weten (PB oid)whoutman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:05:
[...]
Dan haal ik mijn brandstof + parkeerkosten eruit![]()
Gaaf dingetje wel! Ze hadden er al aardig wat verkocht
Ophalen kan in Leiden. Noorden niet. Als iemand geïnteresseerd is binnen half uur even pm sturen om het topic even overzichtelijk te houden :-)Tadango schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:08:
[...]
Als je naar het noorden komt en er zit een SD kaart bij dan kunnen we prima iets regelen. Laar maar weten (BP oid)
Even ontopic voor wie besteld heeft: De lever data's die in het systeem van DJI staan zijn schattingen gebaseerd op gebied, voorraad en beschikbare vervoerders. Er zit geen logica in de volgorde van verzending. Ze kunnen ook niet zeggen wanneer iets verzonden wordt, alleen wanneer je normaal gesproken iets zou moeten ontvangen. Tja, geduld hebben.............
Als de donder Care Refresh nemen, gewoon gaan vliegen in dit weer en ons de ervaringen delenLoSBoL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:33:
[...]
En weer thuisgeen moment getwijfeld en direct de auto in gestapt na E.T zijn berichtje.
De winkel is capi-lux plaza, vanaf de la place rechts richting de aankomst lopen, bijna niet te missen.
Vooraad van wat ik zo snel gezien had, ±15 combo's en zeker 20 single's, in zwart en wit.
Je krijgt er trouwens ook meteen een 64GB SanDisk extreme SD kaart bij.
Rangetest zit er voorlopig niet in, het giet pijpenstelen en aangezien het mijn eerste drone is, doen we heel rustig aan met het leren vliegen.
Heb er wel vertrouwen in qua range, aangezien ik reviews gezien heb waarbij aangegeven is dat het zendvermogen een 4voud zou moeten zijn van de Spark in CE landen.
Nu nog de vraag, wel of geen Dji care refresh bij bestellen.
damn het is dat schiphol zo ver weg is. ( +150 km) anders was ik ook even naar schiphol gereden
Zo mijne is onderweg. Heb een zwarte Fly More met DJI Care en DJI Select genomen. De 23e omstreeks 21h30 besteld. Bij mij een upgrade van een Phantom 2 met H3-3D Gimball en GoPro Hero3. Vooral het formaat heeft mij overtuigd om toch weer een drone te kopen.
code:
1
2
3
| Your DHL EXPRESS shipment with waybill number xxxxxxxxxx from DIAMOND LOGISTICS is on its way and will require a signature. The current scheduled delivery is Wed Jan 31 2018 during office hours. |
Hoe zit het trouwens met die verboden gebieden die op de DJI site staan aangegeven , doen de DJI,s daar helemaal niets of is deze begrensd tot een bepaalde hoogte ? Of anders ...?
[ Voor 3% gewijzigd door ramrodwillem op 29-01-2018 17:28 ]
Gek, ik heb eerder besteld en er is nog geen beweging te zien. De uitgifte is compleet random, en ik heb altijd pech.
Heb je dit per mail gekregen?fluppie007 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:55:
Zo mijne is onderweg. Heb een zwarte Fly More met DJI Care en DJI Select genomen. De 23e omstreeks 21h30 besteld. Bij mij een upgrade van een Phantom 2 met H3-3D Gimball en GoPro Hero3. Vooral het formaat heeft mij overtuigd om toch weer een drone te kopen.
code:
1 2 3 Your DHL EXPRESS shipment with waybill number xxxxxxxxxx from DIAMOND LOGISTICS is on its way and will require a signature. The current scheduled delivery is Wed Jan 31 2018 during office hours.
Ik heb hem de 24e om 18.30 uur besteld bij DJI.
Ben benieuwd wanneer ik hem op de mat heb dan.
Met de spark kreeg je alleen een popup dat het verboden gebied is om te vliegen.ramrodwillem schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:28:
Hoe zit het trouwens met die verboden gebieden die op de DJI site staan aangegeven , doen de DJI,s daar helemaal niets of is deze begrensd tot een bepaalde hoogte ? Of anders ...?
Verder deed ie het gewoon
Ik hoop zo dat de range echt een stuk beter is. Dan ben ik echt bereid om deze te kopen als m'n eerste drone.
Ik zit dan ook nog te twijfelen tussen de basic en de Fly More Combo. Ik zie nog niet helemaal in waarom ik de FMC zou moeten nemen ipv één extra accu bij de basic, maar dit weet je meestal pas achteraf als het al te laat is
Ik zit dan ook nog te twijfelen tussen de basic en de Fly More Combo. Ik zie nog niet helemaal in waarom ik de FMC zou moeten nemen ipv één extra accu bij de basic, maar dit weet je meestal pas achteraf als het al te laat is
[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 29-01-2018 17:55 ]
Mijn insteek:Redondo1982 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:54:
- Ik had Mavic pro, achteraf spijt van omdat ik daar in de praktijk alleen 1 extra accu van gebruikte
- Spark: moest Combo zijn vanwege de RC + Accu (later nog een losse accu). In de praktijk gebruikte ik vaak 2 accu's, geen 3. Compacte case via Aliexpress.
- Mavic Air: alleen de losse besteld omdat RC er al bij zit (en een prima case). Met 1 losse extra accu later kom ik waarschijnlijk wel uit.
De rest van de accessoires interesseren me niet zo.
Zo denk ik ook. Ik had je eerdere posts hierover al gelezen en mijn gevoel is hierdoor versterkt.iisworks schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:26:
[...]
Mijn insteek:
- Ik had Mavic pro, achteraf spijt van omdat ik daar in de praktijk alleen 1 extra accu van gebruikte
- Spark: moest Combo zijn vanwege de RC + Accu (later nog een losse accu). In de praktijk gebruikte ik vaak 2 accu's, geen 3. Compacte case via Aliexpress.
- Mavic Air: alleen de losse besteld omdat RC er al bij zit (en een prima case). Met 1 losse extra accu later kom ik waarschijnlijk wel uit.
De rest van de accessoires interesseren me niet zo.
Yes, dat is per e-mail gekomen en ook via SMS.T.E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:43:
[...]
Heb je dit per mail gekregen?
De reden voor de combo was voor mij de 2 extra accu's, de laad hub en de draagtas.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8ucWx7eqnfU]
Range test. Na +-5 min vliegen in open gebied krijgt de mavic air op 1995m vliegen signal lost. Accu is op dat moment 73%. Daarna drukt hij de return to home knop in. 5 min later staat de mavic air weer aan de grond op 46% accu.
Klinkt dus meer dan prima 2 kilometer. Zeker omdat ik toch niet verder ga dan max 300 meter.
Range test. Na +-5 min vliegen in open gebied krijgt de mavic air op 1995m vliegen signal lost. Accu is op dat moment 73%. Daarna drukt hij de return to home knop in. 5 min later staat de mavic air weer aan de grond op 46% accu.
Klinkt dus meer dan prima 2 kilometer. Zeker omdat ik toch niet verder ga dan max 300 meter.
Is nog geen EU test, al zou hij 300m in de EU wel moeten kunnen halen als hij in de US 2km haalt.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
De combo versie is 200 euro duurder en bevat als extra
- 2 extra batterijen 2x 79 euo
- 4x extra props 2x 9 euro
- Reserve control sticks
- Battery Charging Hub 49 euro
- Schoudertas 79 euro
- Battery to Power Bank Adaptor 19 euro
Ook eentje bij schiphol vandaan. Kon t niet laten..
Basic of FMC? En hoeveel hadden ze er nog? En welke kleuren?Japie.G schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:18:
Ook eentje bij schiphol vandaan. Kon t niet laten..
Edit: whoops, was al eerder gepost...
Deze Japanse range test gebruikt volgens de omschrijving de 2.4GHz MIC settings, die gelijk zijn aan CE en SRRC:
Spoiler: na 1,6 km in harde wind valt de verbinding weg. 2km in ideale omstandigheden lijkt me dus zeker haalbaar. Veel meer dan in NL überhaupt mag en dat geeft goede hoop dat er ook onder mindere omstandigheden genoeg range over blijft.
Deze Japanse range test gebruikt volgens de omschrijving de 2.4GHz MIC settings, die gelijk zijn aan CE en SRRC:
Spoiler: na 1,6 km in harde wind valt de verbinding weg. 2km in ideale omstandigheden lijkt me dus zeker haalbaar. Veel meer dan in NL überhaupt mag en dat geeft goede hoop dat er ook onder mindere omstandigheden genoeg range over blijft.
Je ziet in beeld dat tijdens de Ready Set Drone test de 5GHz band gebruikt wordt, die waarschijnlijk een mindere range heeft dan de 2.4 GHz band.Intruder schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:10:
Is nog geen EU test, al zou hij 300m in de EU wel moeten kunnen halen als hij in de US 2km haalt.
[ Voor 56% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-01-2018 20:04 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Basic, mn zusje heeft m voor me gehaald. Haar is verteld dat ie er 84 had. Zelf woon ik niet daar in de buurt, dus ik zal hem vrijdag pas hier hebben helaas maar ach😉Redondo1982 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:34:
[...]
Basic of FMC? En hoeveel hadden ze er nog? En welke kleuren?
[ Voor 15% gewijzigd door Japie.G op 29-01-2018 19:56 ]
Thanks! Ga morgen heen denk ik. Al ga ik het liefst nu al haha. Is voor mij 20 min rijden.Japie.G schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:54:
[...]
Basic, mn zusje heeft m voor me gehaald. Haar is verteld dat ie er 84 had.
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 29-01-2018 19:56 ]
Heeft de combo 2 of 3 batterijen in totaal?T.E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:17:
De combo versie is 200 euro duurder en bevat als extraIkzelf zou toch zeker 2 accu's bij gaan kopen en de charging hub dus dan heb ik die 200 euro er al uit.
- 2 extra batterijen 2x 79 euo
- 4x extra props 2x 9 euro
- Reserve control sticks
- Battery Charging Hub 49 euro
- Schoudertas 79 euro
- Battery to Power Bank Adaptor 19 euro
[ Voor 85% gewijzigd door Japie.G op 29-01-2018 21:10 ]
3 stuksJapie.G schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:10:
[...]
Heeft de combo 2 of 3 batterijen in totaal?
Zou je eens willen vragen hoe groot de combo versie oplage is?Redondo1982 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:56:
[...]
Thanks! Ga morgen heen denk ik. Al ga ik het liefst nu al haha. Is voor mij 20 min rijden.
Restant of binnen gekomen?T.E schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:04:
[...]
Zou je eens willen vragen hoe groot de combo versie oplage is?
Als ik er vandaag kom dan zal ik dit zeker even doen.
Waar blijven de eerste NL gebruikers reviews van de lucky basters die de Mavic Air al binnen hebben?
Kijk eens naar buiten? Donker of regen in NL
T.E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:43:
[...]
Heb je dit per mail gekregen?
Lijkt erop dat die er morgen echt zal zijnEstimated Delivery: Wednesday, January 31, 2018 By End of Day
1 Piece
Tuesday, January 30, 2018 Location Time Piece
5 Processed at GATWICK - UK GATWICK - UK 02:31
1 Piece
Monday, January 29, 2018 Location Time Piece
4 Arrived at Sort Facility GATWICK - UK GATWICK - UK 17:42
3 Departed Facility in LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 16:57
2 Processed at LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 14:07
1 Shipment picked up LONDON-HEATHROW - UK 13:04
1 Piece
Later besteld dan mij en de mijne is nog niet eens verzonden..... Ik snap logistiek bij DJI niet meer.
bij dij heeft de wijze van betaling ook veel invloed. Het bestel moment gaat pas in na bevestiging van betaling.
Ik heb betaald via paypal dus dat hadden ze direct. Ik ben er bijna klaar mee....
Al een paar jaar kijk ik mee met de drone wereld en deze ticked eindelijk alle boxes (klein/licht, 4k en onder de 1k) . Twijfel wel sterk of ik een drone genoeg zal gebruiken, ben wel veel op vakantie en foto's/videos maken is een grote hobby, zit alleen midden in een natura 2000 gebied.
Op zich is schiphol 20 minuten rijden dus als die nog voorraad hebben
(mis alleen nog de nd filter set, dat is voor mij gewoon een must met video)
Op zich is schiphol 20 minuten rijden dus als die nog voorraad hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Furfoot op 30-01-2018 09:24 ]
Ik wil al een hele lange tijd mijn eerste drone gaan kopen en van deze gaat mijn hartje echt wat sneller kloppen.
Maar... bij het noemen van de prijs zei mijn vrouw HELL NO! . hahhaa..
Ergens heeft ze gelijk want ik kocht ook een GoPro die voornamelijk in de kast ligt. Ik ben bang dat dit met deze ook kan gebeuren. Maar om het voor deze prijs te gaan proberen gaat mij wat ver.
@Tadango ...zelfde gedachtes :-)
Ergens heeft ze gelijk want ik kocht ook een GoPro die voornamelijk in de kast ligt. Ik ben bang dat dit met deze ook kan gebeuren. Maar om het voor deze prijs te gaan proberen gaat mij wat ver.
Ik heb ook een leuke computer..
Dan verkoop je hem toch weerTranzy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:21:
Ik wil al een hele lange tijd mijn eerste drone gaan kopen en van deze gaat mijn hartje echt wat sneller kloppen.
Dat is een optie die ik overwogen heb. Maar blijft 1050 toch een hoop geld vinden om iets aan te schaffen waar ik geen ervaring mee heb.
Mag ik vragen hoeveel jullie de drone gebruiken en voor welke doeleinden?
Ik denk dat hij je GoPro bedoeld 
Ik gebruik hem (straks) voor het filmen van modelvliegtuigen in de lucht, vlieg evenementen edg. We bouwen straks een nieuw clubgebouw en dat vastleggen uit de lucht is natuurlijk super. Voor de vakanties biedt het ook een extra perspectief naast de gebruikelijke foto's en video's. Ook is het bij mooi weer heerlijk om ergens heen te gaan en wat natuur te filmen.
Ik gebruik hem (straks) voor het filmen van modelvliegtuigen in de lucht, vlieg evenementen edg. We bouwen straks een nieuw clubgebouw en dat vastleggen uit de lucht is natuurlijk super. Voor de vakanties biedt het ook een extra perspectief naast de gebruikelijke foto's en video's. Ook is het bij mooi weer heerlijk om ergens heen te gaan en wat natuur te filmen.
Een DJI drone is heel makkelijk vliegen. Zelfs een kind zou het nog kunnen besturen (bij wijze van spreken). Ik gebruik de drone voornamelijk om mooie foto's van landmarks te maken en leuke filmpjes hiervan in elkaar te flansen. Vanuit de lucht ziet alles er toch net even anders uit... mooier uit.Tranzy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:32:
[...]
Dat is een optie die ik overwogen heb. Maar blijft 1050 toch een hoop geld vinden om iets aan te schaffen waar ik geen ervaring mee heb.
Mag ik vragen hoeveel jullie de drone gebruiken en voor welke doeleinden?
Ook stuur ik hem wel eens voor de fun de lucht in om gewoon wat doelloos te vliegen in de sport modus. Ik denk dat je de drone vaker gaat gebruiken als je hem eenmaal hebt. Het vliegen werkt verslavend.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hebben de of de Spark of de Air ook een CF/headless mode ...?
Ah .. okTadango schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:41:
Ik denk dat hij je GoPro bedoeld

Rij over een uur naar schiphol en dan laat ik even de huidige stand van zaken weten.
Ben benieuwd hoeveel ze er nog hebben en welke kleuren.Redondo1982 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
Rij over een uur naar schiphol en dan laat ik even de huidige stand van zaken weten.
Ah, status veranderd naar Shipping
Stond op authorised en nu Pay confirmed. Zou Paypal dat de vertragende factor zijn geweest?
Klopt het dat je bij DJI.com nergens je btw nummer kan opgeven tijdens je bestelling?
Ik heb hem op dit moment als pre order staan bij Coolblue, maar ik denk dat het daar nog wel even zal duren voor hij binnenkomt.
Ik heb hem op dit moment als pre order staan bij Coolblue, maar ik denk dat het daar nog wel even zal duren voor hij binnenkomt.
Geen idee of dat kan. Bij V-nix.nl verwachten ze hem op 14-02.
Bij mij ook. Dacht ook dat het aan PayPal lag al was het bij mij allang afgeschreven. Alleen nu nog een verzenddatum ...Tadango schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:41:
Ah, status veranderd naar ShippingStond op authorised en nu Pay confirmed. Zou Paypal dat de vertragende factor zijn geweest?
[ Voor 13% gewijzigd door T.E op 30-01-2018 13:24 ]
Ik twijfel al lang over het kopen van een drone en bij deze krijg ik dan ook echt wel kriebels, haha! Nu zat ik te kijken en zie ik dat https://droneshop.nl/dji-mavic-air-fly-more-combo hem op voorraad heeft. Iemand ervaringen met deze seller?
Nog een range test in EU/CE mode:
YouTube: DJI Mavic Air range test in CE mode 2.4GHz (Europe)
2.5km @2.4GHz op 100m hoogte, prima!
YouTube: DJI Mavic Air range test in CE mode 2.4GHz (Europe)
2.5km @2.4GHz op 100m hoogte, prima!
[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 30-01-2018 13:57 ]
Net 1,5 uur geleden geweest en voldoende voorraad van de kleuren zwart en wit. Zowel basic als de FMC. Ik ben na uitzoeken gegaan voor de Basic en koop er dan een tweede batterij en Care Refresh bij. Dan ben ik goedkoper uit dan alleen de combo en die tas en powerbank gebruik ik toch niet. Bovendien aan twee batterijen heb ik genoeg.T.E schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:32:
[...]
Ben benieuwd hoeveel ze er nog hebben en welke kleuren.
Op voorraad? Er staat toch duidelijkkevintjuh93 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:54:
Ik twijfel al lang over het kopen van een drone en bij deze krijg ik dan ook echt wel kriebels, haha! Nu zat ik te kijken en zie ik dat https://droneshop.nl/dji-mavic-air-fly-more-combo hem op voorraad heeft. Iemand ervaringen met deze seller?
- preorder -
en
- binnenkort leverbaar -
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Net nog niet. Zullen ze dan wel aangepast hebben.crashtestdummy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Op voorraad? Er staat toch duidelijk
- preorder -
en
- binnenkort leverbaar -
Vanmiddag waren er idd exemplaren op voorraad.crashtestdummy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Op voorraad? Er staat toch duidelijk
- preorder -
en
- binnenkort leverbaar -
Ook ik kon het niet laten en heb hem zaterdag gepreordered bij coolblue, helaas wordt deze volgens de website en de helpdesk pas 12maart geleverd
Hmm hier hetzelfde...geert01 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:31:
Ook ik kon het niet laten en heb hem zaterdag gepreordered bij coolblue, helaas wordt deze volgens de website en de helpdesk pas 12maart geleverd
Ik heb meerdere webshops gecontacteerd en ze verwachten allemaal een levering midden-eind februari.
Ik denk dat Coolblue ze dan ook wel ongeveer zal ontvangen.
Waarom pre ordenen bij coolblue als je hem via dji sneller kan krijgen?
Ik weet niet of dat zo is als je nu besteld.....
Omdat het bij mij om een zakelijke bestelling gaat, en bij DJI kon ik nergens btw vrij bestellen. Ook mijn btw nummer kon ik nergens opgeven. (Anders had ik hem natuurlijk bij DJI gekocht). Bij Coolblue weet ik dat dit geen probleem isT.E schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:23:
Waarom pre ordenen bij coolblue als je hem via dji sneller kan krijgen?
Je kan toch je btw terugvragen? Doe ik ook, want ik zet hem zakelijk in.stefve1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:44:
[...]
Omdat hij bij mij om een zakelijke bestelling gaat, en bij DJI kon ik nergens btw vrij bestellen. Ook mijn btw nummer kon ik nergens opgeven. (Anders had ik hem natuurlijk bij DJI gekocht). Bij Coolblue weet ik dat dit geen probleem is
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 30-01-2018 18:50 ]
Ja, maar dat gaat toch enkel wanneer ik mijn btw nummer kan vermelden op de factuur?Redondo1982 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:49:
[...]
Je kan toch je btw terugvragen? Doe ik ook, want ik zet hem zakelijk in.
Zet je dit toch bij opmerkingen. Je btw nummer moet je normaal alleen invullen met btw verlegd. Waarschijnlijk doet DJI hier niet aan. Misschien komt de factuur vanuit DJI Nederland.stefve1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:50:
[...]
Ja, maar dat gaat toch enkel wanneer ik mijn btw nummer kan vermelden op de factuur?
Hmm dat had ik inderdaad kunnen doen.Redondo1982 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Zet je dit toch bij opmerkingen. Je btw nummer moet je normaal alleen invullen met btw verlegd. Waarschijnlijk doet DJI hier niet aan. Misschien komt de factuur vanuit DJI Nederland.
Alleen betwijfel ik of ik hem nu zo nog sneller zou ontvangen (mocht ik nu nog via DJI bestellen) dan mijn bestelling van Coolblue.
Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.