Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Ik kan een telefoon abo verlengen bij KPN maar wilde wachten op de komst van de nieuwe Huawei P30 Pro Mystic Blue maar die komt waarschijnlijk pas eind deze maand. Maar gezien de komende wijzigingen voor Compleet kan ik beter nu een andere kleur kiezen.... (Ik wil de 50GB data die nu nog 100 GB wordt)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:54
Hmm dat klinkt allemaal niet zo positief, het aanbod wordt behoorlijk verschraald. Ik hoop voor de huidige abonnees dat het zo blijft als het is...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• tv94
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 19-11 13:11
Krijg morgen nieuwe abonnement met telefoon (15gb) , maar als ik die nieuwe bundels zie dan zou ik nu liever naar de 50gb willen, enig idee of de oude bundels tegen die tijd wel nog voor mij tot upgrade behoren ?
Of zit ik dan ook aan de nieuwe bundels, omdat je pas na 31 dagen kan wijzigen.

• neurotweak
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Dat valt inderdaad tegen 2GB blijft 2GB i.p.v.. 4GB en hussel klinkt niet erg professioneel.

neurotweak wijzigde deze reactie 08-10-2019 09:10 (37%)

• sonsan
  • Nu online
Op de site van KPN te zien is de Hussel (...) vandaag al ingegaan.....

• Jassy
Unlimited data bij KPN werkt hetzelfde als bij T-Mobile.. 5GB per dag en dan met 1GB aanvullen. In het buitenland krijg je 20GB, en je kan maximaal 25GB delen met andere SIM kaarten. Als je dus potentieel het 0GB abo (Waar je 25GB naar toe deelt) met unlimited combineert, betaal je incl onbeperkt bellen €46 voor beide aansluitingen.

De Husselkorting werkt ook met Spotify via KPN, dus dan betaal je nog maar 3,99 in plaats van 8,99, dus dit kan voor sommige mensen wel interessant zijn. Ook werkt de korting met Netflix en Film1 naast het vertrouwde pluspakket en Fox Sports.

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18:22
Volgens mij willen ze bij KPN liever klanten verliezen dan winnen.

De naam Hussel alleen is al lachwekkend, maar de tarieven zijn ook niet veel beter.

En van mobile only klanten willen ze waarschijnlijk niks weten, weinig keus, duur en 20GB als grootste data bundel.

Echt belachelijk.

• vistu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:58
Zie ik het nou goed dat met KPN Hussel geen abonnement meer bestaat waarin je ook kan bellen en data in de VS hebt? Dat maakt deze wijziging ontzettend duur voor bepaalde gebruikers.

Edit: Ja, ik zie het goed. https://www.kpn.com/mobie...els/buitenland/wereld.htm bij de FAQ: "Het Premium Plus abonnement is bij KPN niet meer verkrijgbaar. Heb jij dit abonnement nog? Hieronder vind je meer informatie.".

Erg zonde, afgelopen maand 60GB in de VS verstookt, met hun losse bundels van 500MB a 39,95 was dat onbetaalbaar geweest.

vistu wijzigde deze reactie 08-10-2019 09:43 (49%)

• Jassy
De trend lijkt dat de US opties allemaal worden uitgefaseerd, ook T-Mobile is er mee gestopt. Het zal vast veel hebben gekost en niks hebben opgeleverd.

• zeve
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:30
Is het onderling delen van MB's nog wel van kracht?
Want zoals ik het zie is het alleen een verslechtering van het abonnement.
Ik heb nu namelijk 3x een 0GB abbo en 1x een 25GB abbo met op alle abonnementen 5 euro korting en het onderling delen van MB.
Met de nieuwe abbo's
geen 25 GB meer.
Geen 5 euro korting meer (alleen korting op entertainmentpakket)
Onderling MB's delen?
totaal prijs netto nu 56,50 euro
Met de nieuwe abbo
totaal prijs 76.50
Conclusie 20 euro meer voor minder
Ik blijf voorlopig wel bij me oude abonnementen!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:05:
Is het onderling delen van MB's nog wel van kracht?
Want zoals ik het zie is het alleen een verslechtering van het abonnement.
Ik heb nu namelijk 3x een 0GB abbo en 1x een 25GB abbo met op alle abonnementen 5 euro korting en het onderling delen van MB.
Met de nieuwe abbo's
geen 25 GB meer.
Geen 5 euro korting meer (alleen korting op entertainmentpakket)
Onderling MB's delen?
totaal prijs netto nu 56,50 euro
Met de nieuwe abbo
totaal prijs 76.50
Conclusie 20 euro meer voor minder
Ik blijf voorlopig wel bij me oude abonnementen!
Onderling MB's delen blijft actief, evenals 5 euro korting wanneer je KPN Thuis hebt.

Verhogen mag maandelijks, omhoog en omlaag.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• THE_BASE
  • Niet online
tv94 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 02:15:
Krijg morgen nieuwe abonnement met telefoon (15gb) , maar als ik die nieuwe bundels zie dan zou ik nu liever naar de 50gb willen, enig idee of de oude bundels tegen die tijd wel nog voor mij tot upgrade behoren ?
Of zit ik dan ook aan de nieuwe bundels, omdat je pas na 31 dagen kan wijzigen.
Je hebt nu de oude vorm gedurende je contractperiode. Dus wijzigen in die bundels kan 2 jaar lang.

• zeve
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:30
THE_BASE schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Onderling MB's delen blijft actief, evenals 5 euro korting wanneer je KPN Thuis hebt.

Verhogen mag maandelijks, omhoog en omlaag.
Mooi dat onderling delen nog bestaat.
Helaas heb ik alleen Mobiel en geen KPN thuis.

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:02
Jassy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:04:
De trend lijkt dat de US opties allemaal worden uitgefaseerd, ook T-Mobile is er mee gestopt. Het zal vast veel hebben gekost en niks hebben opgeleverd.
T-Mobile heeft het zakelijk nog wel trouwens.

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

T-Mobile heeft het juist zakelijk toegevoegd een aantal maanden geleden, als basis voor alle abonnementen. Vind ik best opvallend.

Vodafone biedt het ook nog gewoon voor zakelijke abonnementen (29 euro per maand ex BTW, verplicht hele looptijd abonnement actief, dus alleen voor mensen die er echt meerdere maanden per jaar zijn).

KPN is de enige die het zviw heeft afgeschaft als provider. Voor zakelijke abonnementen bij KPN is het vreemd genoeg nooit een optie geweest, wellicht verdienden ze te veel aan de verkoop van losse bundels...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• sonsan
  • Nu online
Vanmorgen naar een KPN winkel geweest voor meer info. MB's delen blijft bestaan, max 25 GB per maand. Ook naar een 0 GB abbo of naar het nieuwe Kids abbo (1GB). Data verdubbeling is eraf.
€5 Thuis korting, heet nu Entertainmentkorting en kan je besteden aan een pakket, tenzij je al een Internet en televisie abbo hebt, dan vervalt die € 5 korting en daarnaast nog € 7,50 "Hussel" korting op je abbo.
Alles bij elkaar opgeteld ga je er niet op vooruit...

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:14:
Vanmorgen naar een KPN winkel geweest voor meer info. MB's delen blijft bestaan, max 25 GB per maand. Ook naar een 0 GB abbo of naar het nieuwe Kids abbo (1GB). Data verdubbeling is eraf.
€5 Thuis korting, heet nu Entertainmentkorting en kan je besteden aan een pakket, tenzij je al een Internet en televisie abbo hebt, dan vervalt die € 5 korting en daarnaast nog € 7,50 "Hussel" korting op je abbo.
Alles bij elkaar opgeteld ga je er niet op vooruit...
In die winkel weten ze het vast mooi te vertellen na training: 'Wij van WC-eend...'.

Maar dit is voor niemand om enthousiast van te worden, zeker niet als providers deze tarieven gaan volgen, en dat gebeurd vaak in Nederland.

Ik snap nu in elk geval wie o.a. roamingkosten gaat betalen. ;)

• sonsan
  • Nu online
Die KPN medewerker gaf ook toe dat het geen verbetering was t.o.v. dan de bestaande abonnementen. Maar hij kon het ook niet mooier maken....

• THE_BASE
  • Niet online
Als je graag bij KPN wilt blijven raadt ik je aan snel te verlengen via KPN Winkel of Klantenservice. Die hebben nog tot 5 november om oude abonnementen/orders in te voeren.

• sonsan
  • Nu online
Dat betwijfel ik. De medewerker in de KPN winkel liet op de computer zien dat alleen de nieuwe abbo's te krijgen zijn. Ik heb er echt op aangedrongen dat ik graag onder de oude voorwaarden wilde verlengen, maar dat was niet mogelijk. Ook andere aanbieders als Mobiel.NL en Bel-Simpel hebben hun websites aangepast.

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:24
ik heb nu het 50gb abo en dit werd verdubbeld naar 100GB en op vakantie was dit erg handig en nu maar 20GB in europa per maand gebruiken ik ga maar een rondkijken naar een andere provider.

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:27:
Dat betwijfel ik. De medewerker in de KPN winkel liet op de computer zien dat alleen de nieuwe abbo's te krijgen zijn. Ik heb er echt op aangedrongen dat ik graag onder de oude voorwaarden wilde verlengen, maar dat was niet mogelijk. Ook andere aanbieders als Mobiel.NL en Bel-Simpel hebben hun websites aangepast.
In mijn winkel kan ik dat wel, tot uiterlijk 5 november. ;)

• sonsan
  • Nu online
En waar is dat dan? Wellicht de moeite om er een ritje aan te wagen....
Als iemand dat Unlimited abonnement heeft én tenminste één ander persoon in het gezin heeft (die geen Unlimited heeft) én binnenkort op reis gaat binnen de EU: als iemand iets zou willen testen (work-around om het 20GB limiet buiten Nederland te boosten) dan zou ik graag een DM krijgen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• sonsan
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:44:
[...]

In mijn winkel kan ik dat wel, tot uiterlijk 5 november. ;)
Zojuist de Klantenservice van KPN aan de lijn gehad, ook daar geen mogelijkheid om te verlengen op de oude voorwaarden. Ook de datum van 5 november was, bij navraag, daar niet bekend. Wees dus maar zuinig op "jouw winkel"... ;)

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Zojuist de Klantenservice van KPN aan de lijn gehad, ook daar geen mogelijkheid om te verlengen op de oude voorwaarden. Ook de datum van 5 november was, bij navraag, daar niet bekend. Wees dus maar zuinig op "jouw winkel"... ;)
Bijzonder. We hebben gewoon opties om klanten, met bv. preorders iPhone 11, onder de oude voorwaarden te verlengen.

Begrijp dat het niet de bedoeling is grootschalig oude proposities aan te bieden.

sonsan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Op https://kpn.com/verlengen kan je nog van de oude propositie gebruik maken.
Zowel met toestel als met sim-only. Sla uw slag zou ik zeggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• sonsan
  • Nu online
Inderdaad, daar wordt het nog wel aangeboden! Maar voor mij is de nieuwe Hussel (..) toch iets aantrekkelijker. Ik zou in de oude situatie de 50 GB nemen die dan 100 GB zou worden voor €31. Voor €5 per maand meer krijg je in de nieuwe vorm Onbeperkt data. Kan ik nog meer delen met mijn huisgenoten.
sonsan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:57:
Inderdaad, daar wordt het nog wel aangeboden! Maar voor mij is de nieuwe Hussel (..) toch iets aantrekkelijker. Ik zou in de oude situatie de 50 GB nemen die dan 100 GB zou worden voor €31. Voor €5 per maand meer krijg je in de nieuwe vorm Onbeperkt data. Kan ik nog meer delen met mijn huisgenoten.
Was er niet een 25 GB deellimiet? Dat las ik ergens in de reacties onder een ander nieuwsbericht. Check dat iig even goed!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:43
Jeetje wat een vre-se-lijke nieuwe sim only-abonnementen zeg. Ik vind het echt balen dat het abonnement dat ook in de VS/Canada werkte uit het aanbod is gehaald.

Godzijdank heb ik enkele weken geleden tegen oude voorwaarden verlengd. Weet iemand of het onder de oude propositie nog mogelijk is om te wisselen naar het abo dat ook geldig is in de VS? Ik kan het nu (nog) niet zien omdat de verlenging te kort geleden is geweest.

• sonsan
  • Nu online
Klopt, maar ik heb drie abbo's bij KPN. Dan zou ik drie keer 25 GB kunnen delen, toch?

• THE_BASE
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Was er niet een 25 GB deellimiet? Dat las ik ergens in de reacties onder een ander nieuwsbericht. Check dat iig even goed!
Klopt. Met Unlimited mag je 20GB roamen per maand en 25GB delen per maand. Vergeet ook de limiet van 5GB per dag en top-up per 1GB niet.

• THE_BASE
  • Niet online
kwon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:05:
Jeetje wat een vre-se-lijke nieuwe sim only-abonnementen zeg. Ik vind het echt balen dat het abonnement dat ook in de VS/Canada werkte uit het aanbod is gehaald.

Godzijdank heb ik enkele weken geleden tegen oude voorwaarden verlengd. Weet iemand of het onder de oude propositie nog mogelijk is om te wisselen naar het abo dat ook geldig is in de VS? Ik kan het nu (nog) niet zien omdat de verlenging te kort geleden is geweest.
Binnen jouw abonnementsvorm kun je elke maand wisselen, niet lager dan waar je op ingestapt bent.

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:06:
Klopt, maar ik heb drie abbo's bij KPN. Dan zou ik drie keer 25 GB kunnen delen, toch?
Als je drie keer Unlimited neemt wel. :)

Per Unlimited kun je per maand maximaal 25GB delen, niet 25GB per nummer waar je het naar toe deelt.

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:44

Arjan A

Cenosillicafoob

kwon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:05:

Als ik verlengen wil, kan ik bij het 200 abo nog naar de VS:

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• kwon
Arjan A schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Als ik verlengen wil, kan ik bij het 200 abo nog naar de VS:
[Afbeelding: KPN VS]
Thanks, maar mij gaat het niet om een verlenging maar om de mogelijkheid om binnen de oude propositie nog te switchen naar dat abonnement. Ik heb enkele weken geleden verlengd met de 15 GB (30 GB met Compleet)-variant en ik wil voor m'n reizen naar de VS nog tussendoor kunnen switchen.
kwon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Thanks, maar mij gaat het niet om een verlenging maar om de mogelijkheid om binnen de oude propositie nog te switchen naar dat abonnement. Ik heb enkele weken geleden verlengd met de 15 GB (30 GB met Compleet)-variant en ik wil voor m'n reizen naar de VS nog tussendoor kunnen switchen.
Volgens mij zijn al die staffels met elkaar verbonden, dus je kunt binnen jouw abonnement naar de verschillende vormen binnen dat abonnement switchen. Zou anders misleiding zijn ook.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 12:34
Oude line-up nog steeds online te vinden hoor. Bijvoorbeeld:
https://mobielshop.kpn.co...-gb-en-150-min-sms/2-jaar

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• sonsan
  • Nu online
Nou, ook in de verlengshop is de oude situatie aangepast naar Hussel! Uurtje geleden nog wel mogelijk om de oude abbo's te kiezen, nu niet meer. Ik denk dat KPN met ons meeleest..... :-(

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:45:
Nou, ook in de verlengshop is de oude situatie aangepast naar Hussel! Uurtje geleden nog wel mogelijk om de oude abbo's te kiezen, nu niet meer. Ik denk dat KPN met ons meeleest..... :-(
Mocht je hulp nodig hebben als je graag het oude abonnement (sim-only) nog wilt, bied ik me aan. ;)

• sonsan
  • Nu online
Ik wil gelijk een nieuw mobiel erbij (Huawei P30 Pro Mystic Blue) maar wel heel attent van je!
sonsan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:45:
Raar, hier krijg ik nog steeds gewoon het oude spul hoor.
Alleen je kan nergens in het menu klikken. ;) Als je van sim-only naar mobiel gaat of vice-versa via de menubalk, dan kom je in de normale shop waar de nieuwe propositie is. Je moet vanaf het scherm waar je terecht komt na je code in te voeren kiezen wat je wil, met of zonder toestel (grote blauwe knoppen), dan kom je in de oude lijst terecht.

• sonsan
  • Nu online
Zo doe ik dat ook, kiezen vanuit de "verlengshop" na het invoeren van de code. Ik kies dan voor mobiel en kom dan, na de keuze, in de Hussel propositie.
sonsan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:08:
Zo doe ik dat ook, kiezen vanuit de "verlengshop" na het invoeren van de code. Ik kies dan voor mobiel en kom dan, na de keuze, in de Hussel propositie.
Leip, ik krijg de oude te zien. :P
Na invoeren code:
met toestel
Sim-Only

• sonsan
  • Nu online
Ik ga het nog eens proberen....

• THE_BASE
  • Niet online
Bij mij ook alles Hussel Mobiel in de Verlengshop.

Haha, ik zou zeggen misschien moet ik snel nog ff verlengen dan.
Maar op de site kan je geen extra korting eraf lullen wat telefonisch wel kan, en telefonisch weigeren ze de oude propositie af te sluiten. En misschien maar beter bij m'n huidige abo blijven ook, 50GB + Onb. bellen (heel de EU) met Spotify voor €29. Can't get much better than that.

• sonsan
  • Nu online
sonsan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:13:
Ik ga het nog eens proberen....
Nee hoor, na het invullen van de nieuwe code toch weer de Hussel... :'(
Vanmorgen om 11.00 uur had ik ook nog de oude abbo's.

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:44

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb nu nog de oude abo's staan, net ff nieuwe code aangevraagd en ik kom nog op de oude mobielshop.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• sonsan
  • Nu online
Misschien zien ze aan het IP adres dat ik al meerder malen heb ingelogt.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Ik zat even de voorwaarden van het Kids abonnement door te nemen maar kan nergens iets over een leeftijd vinden. Zou ik dit ook voor mijn moeder kunnen afsluiten? Die zit nu op een prepaid met elke maand MB's kopen. Gewoon 1 Gb per maand en onbeperkt bellen zou natuurlijk super zijn voor 7,50 per maand.

• THE_BASE
  • Niet online
Fable schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:02:
Ik zat even de voorwaarden van het Kids abonnement door te nemen maar kan nergens iets over een leeftijd vinden. Zou ik dit ook voor mijn moeder kunnen afsluiten? Die zit nu op een prepaid met elke maand MB's kopen. Gewoon 1 Gb per maand en onbeperkt bellen zou natuurlijk super zijn voor 7,50 per maand.
Volgens mij is dit geen probleem. Je kunt er niet naar verlengen, wel een nieuwe van afsluiten.

• sonsan
  • Nu online
Er zit geen max. leeftijd aan volgens de KPN winkelmedewerker. Ik wil deze ook gaan aanschaffen voor mijn vrouw en dan MB's delen uit de Onbeperkt bundel.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:02
Montaner schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

Op het traject Eindhoven - Utrecht ontzettend veel last van. Wordt steeds erger lijkt wel. Met zakelijke Vodafone abonnement veel minder last van. Beide iPhone (8plus en 7). Irriteert ondertussen dermate dat ik er een klacht over heb ingediend, ben benieuwd.

Zal het forceren op 4G eens gaan proberen.
Inmiddels met KPN technische dienst gesproken. Ze zeggen capaciteitsproblemen te hebben op meerdere treintrajecten en weten niet wanneer dit is opgelost. Mag nu kosteloos weg. De vraag is nu alleen; Vodafone of t-mobile :-)

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Ascension schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Inmiddels met KPN technische dienst gesproken. Ze zeggen capaciteitsproblemen te hebben op meerdere treintrajecten en weten niet wanneer dit is opgelost. Mag nu kosteloos weg. De vraag is nu alleen; Vodafone of t-mobile :-)
Ik zou zelf T-mobile kiezen, heb ik zakelijk. En Vodafone prive, maar omdat KPN te duur was heb ik er een redundante provider naast gekozen ipv KPN. 2x Tmobile past niet in mijn redundantie beleid :P

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:58
KPN zet nu ook Band 7 uit in de nacht.

Dit was tussen 05:00 en 05:30:
http://x264.nl/dump/kpn-2600mhz-2019-10-10-band-7-off-air.jpg

• wopper
  • Nu online
@neeecht help me even waarom zouden ze dat doen?

Welk tooltje gebruik jij, een Aliexperess ontvangertje? https://www.rtl-sdr.com/big-list-rtl-sdr-supported-software/

wopper wijzigde deze reactie 10-10-2019 15:09 (21%)

• neeecht
@wopper stroom/kosten besparing, net als Tele2 en Vodafone.

De ontvanger is een HackRF (kloon).

• wopper
  • Nu online
neeecht schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:33:
@wopper

De ontvanger is een HackRF (kloon).
Heb je een linkje, ben erg benieuwd wat een setje kost?

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:48
[...]

Is/was ook mijn doel, maar dan wel zodra xs4all overgaat naar KPN zodat ik de hele handel kan verhuizen.

Ziggo/Vodafone wat mij betreft een no go vanwege geen glasvezel.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:02
Montaner schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:53:
[...]

Is/was ook mijn doel, maar dan wel zodra xs4all overgaat naar KPN zodat ik de hele handel kan verhuizen.

Ziggo/Vodafone wat mij betreft een no go vanwege geen glasvezel.
Ik zat met hetzelfde dilemma, heb xs4all glasvezel met extra ip-adressen. Die wil ik graag behouden. Dan maar geen combi-voordeel, jammer maar helaas.
Okay, KPN weet er iig van en ontkent het niet. Hopelijk snel een oplossing. Ik wacht het nog even af.

Het uitschakelen van band 7 haalt niet super veel uit qua energie toch? Of schakelen ze band 1 ook uit dan? En 38? Dat zou logischer klinken. Hier nu om 01:01 nog steeds band 7 in de lucht trouwens :)
wopper schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:13:
[...]

Ik zou zelf T-mobile kiezen, heb ik zakelijk. En Vodafone prive, maar omdat KPN te duur was heb ik er een redundante provider naast gekozen ipv KPN. 2x Tmobile past niet in mijn redundantie beleid :P
Woon je in een grote stad dan is T-Mobile ws de beste keuze, kom je vaker in kleine dorpen en buitengebieden dan heb je meer kans met Vodafone (of KPN dus). Maar wil je het zeker weten dan moet je het vooraf uitproberen, had mij over KPN ook een ander beeld gegeven dan ik dacht (bijv. obv antenneregister).
Je hebt die clone op ebay gekocht dus? Ziet er wel het handigst uit, met alle antennes erbij etc. Is de set zo voldoende compleet om te kunnen luisteren op alle banden?

Zo te zien kun je met dit platform ook zenden! (wat op bijna elke frequentie illegaal is :+)

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 11-10-2019 01:02 (4%)

• neeecht
@Sorcerer8472

In een straal van minimaal 10km is alleen Band 7 off air:
http://x264.nl/dump/kpn-2600mhz-2019-10-11-band-7-off-air.jpg

Band 3/20/1 verbindt de telefoon mee nu.

En ja de HackRF doet 1 tot 6000 MHz, echter voor een beetje afstand is wel een goede antenne nodig.
Maar rond 2600 MHz (andere tuner chip) werkt het apparaat prima.
Beneden 2145 MHz wordt een andere tuner gebruikt en met het sweep programma zie je dat:
http://x264.nl/dump/hackrf_below_2145mhz.jpg

http://x264.nl/dump/hackrf_below_2145mhz-discone.jpg
http://x264.nl/dump/hackrf_below_2145mhz-no-antenna.jpg
Ohja, en Vodafone zet z'n tweede plukje band 7 ook uit he? Hoe dan ook, zo laat was ik niet meer op :+

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:33

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ik werk, probeer te werken, in de teein. Valt elke 2 minuten weg, niet te doen dus met online tools.

Ik heb een dualsim, beide een kpn virtual. Soms switch ik van sim, dan heb ik weer even 4g. De werksim is overigens langzamer met speedtest op dezelfde locatie, ook leuk. Werksim heet inmiddels “nope!telecom” :X ....

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

pjottum schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:27:
[...]

Ik werk, probeer te werken, in de teein. Valt elke 2 minuten weg, niet te doen dus met online tools.

Ik heb een dualsim, beide een kpn virtual. Soms switch ik van sim, dan heb ik weer even 4g. De werksim is overigens langzamer met speedtest op dezelfde locatie, ook leuk. Werksim heet inmiddels “nope!telecom” :X ....
Je data-only sim is langzamer bedoel je?
Mij viel op dat m'n data-only niet op Telekom.de kan in Duitsland. Vreemd dat er verschillen in de producten zitten die nergens worden aangekondigd...

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:33

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Je data-only sim is langzamer bedoel je?
Mij viel op dat m'n data-only niet op Telekom.de kan in Duitsland. Vreemd dat er verschillen in de producten zitten die nergens worden aangekondigd...
Nee, Simyo is sneller dan de Sim van mijn werk. Gemeten met zo'n speedtest appje op dezelfde locatie met dezelfde servers. (althans, als dat tool ook echt wat doet.)

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

Belangrijke opmerking voor mensen die Force LTE (oid) gebruiken: je kunt niet meer 112 bellen (iig bij KPN) als je LTE Only doet. Houd daar serieus rekening mee. Ik heb net 112 moeten bellen voor een noodgeval en dat ging dus niet, ziet uit alsof het gesprek net beëindigd is.

Als je in een geval zit dat heel ernstig is waardoor je misschien niet aan je LTE-settings gaat denken als je 112 probeert te bereiken kan dat dus gevaarlijk zijn. Weet dus dat dit het gevolg is hiervan.

Wellicht is dit ook de reden waarom Samsung het in zijn eigen settings niet meer mogelijk maakt om die setting te wijzigen. Helaas is internet via KPN een stuk minder prettig als de optie niet aan staat door het bizar snel terugvallen naar 3G...

• sonsan
  • Nu online
Weet iemand of je Kids-Sim van KPN ook als verlenging kan krijgen? Op de site kom ik deze niet in het rijtje tegen, of moet je daarvoor naar de winkel?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
sonsan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:14:
Weet iemand of je Kids-Sim van KPN ook als verlenging kan krijgen? Op de site kom ik deze niet in het rijtje tegen, of moet je daarvoor naar de winkel?
Verlenging van wat? Zo ver ik heb begrepen kan je alleen kids erbij nemen als je unlimited hebt (maar ik weet dat niet helemaal zeker).

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• THE_BASE
  • Niet online
pven schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

Verlenging van wat? Zo ver ik heb begrepen kan je alleen kids erbij nemen als je unlimited hebt (maar ik weet dat niet helemaal zeker).
Die informatie klopt niet. Kids kan bij elk Mobiel Hussel gevoegd worden.

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:14:
Helaas. Niet mogelijk, alleen nieuwe aansluitingen.

• AlesT
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17:57
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:39:
Belangrijke opmerking voor mensen die Force LTE (oid) gebruiken: je kunt niet meer 112 bellen (iig bij KPN) als je LTE Only doet. Houd daar serieus rekening mee. Ik heb net 112 moeten bellen voor een noodgeval en dat ging dus niet, ziet uit alsof het gesprek net beëindigd is.

Als je in een geval zit dat heel ernstig is waardoor je misschien niet aan je LTE-settings gaat denken als je 112 probeert te bereiken kan dat dus gevaarlijk zijn. Weet dus dat dit het gevolg is hiervan.

Wellicht is dit ook de reden waarom Samsung het in zijn eigen settings niet meer mogelijk maakt om die setting te wijzigen. Helaas is internet via KPN een stuk minder prettig als de optie niet aan staat door het bizar snel terugvallen naar 3G...
Goed om dit inderdaad even te melden hier! Ik hoop wel dat alles nu goed gaat met jou en/of (de persoon) waarvoor de 112 melding gedaan was?

Ik heb even gekeken, en het blijkt dus dat een telefoon bij het bellen van een noodnummer altijd terugschakelt naar 3G of 2G.

Iemand enig idee waarom dit zo is?

Een snelle zoekopdracht op Google verteld mij in ieder geval dat dit voor alle providers in Nederland zo is. KPN meldt zelfs dat een noodoproep via Wifi calling ook niet mogelijk is, en dat je telefoon in dat geval automatisch de noodoproep doet via 2G of 3G.

Het opmerkelijke is dat (in ieder geval op een iPhone, bij zowel KPN als Vodafone) de melding verschijnt bij het activeren van Wifi Calling, dat er locatiegegevens (GPS en IP-adres) kunnen worden meegezonden naar het noodnummer.
Dit is volgens mij iets anders dan AML, waar dat nu standaard via (2G ook?), 3G en 4G gebeurd.

In de USA is het zelfs zo dat je bij het inschakelen van Wifi Calling je woonadres moest invullen, in ieder geval was dit zo toen het geïntroduceerd werd op de iPhone, geen idee of dit nog steeds zo is.
In het geval dat de operator van het noodnummer dan geen gehoor krijgt bij een noodoproep via Wifi Calling, stuurden ze de hulpverleners naar dit adres toe.
Lijkt me trouwens vrij onpraktisch, aangezien Wifi Calling natuurlijk op (bijna) elk Wifi netwerk automatisch geactiveerd wordt.

Hier in de UK trouwens werkt het afhandelen van een noodoproep overigens wél gewoon via 4G, en ook krijg ik hier bij het inschakelen van Wifi Calling de melding dat locatiegegevens kunnen worden meegezonden bij het doen van een noodoproep via Wifi Calling.

Ik meen echter wel dat noodoproepen hier in principe altijd via het mobiele netwerk worden afgehandeld, en alleen als er écht geen bereik is, dit wel via Wifi Calling gebeurd.
De specifieke technische details hiervan zijn mij helaas onbekend, (vooral met de parameters met bijvoorbeeld als er bijvoorbeeld wél bereik is op een van de andere mobiele netwerken op die locatie, heeft wifi calling dan nog steeds de voorkeur?)

Nog iets wat mij opviel. KPN (en ook Vodafone NL trouwens) laten (nog) geen Wifi Calling toe als je in het buitenland bent en met Wifi verbonden bent.
Mijn iPhone met EE UK e-sim schakelde gewoon Wifi Calling in toen ik laatst in Nederland was. Waarschijnlijk wordt een gesprek dan wel verbroken als je buiten bereik van het wifi netwerk bent, want VoLTE roaming werkt natuurlijk nog niet. En waarschijnlijk zullen de Nederlandse providers hiermee ook wel weer niet een van de eersten zijn, wanneer dit wel mogelijk wordt.

AlesT wijzigde deze reactie 13-10-2019 19:22 (10%)

Het is een bewuste keuze om dat niet te doen, ivm kosten waarschijnlijk. Ik weet dat je met T-Mobile USA gewoon wifi-calling kunt gebruiken in ongeveer de hele wereld. Gewoon bellen alsof je in de VS bent. Maar als je per ongeluk naar mobiel netwerk switcht dan betaal je wel de hoofdprijs (hoewel dat in de meeste landen meevalt). In de VS accepteert men dat eerder dan in Nederland wellicht, aangezien er altijd/overal random bedragen uit de lucht vallen die je maar moet betalen daar.

Hoe dan ook, het is maar afwachten tot wanneer het wel kan en men deze bewuste blokkades uitschakelt. In de VS is het logisch dat men dit niet doet omdat ik nu al een paar keer in een venue ben geweest waar alleen 4G was en ik dus ook telefonisch niet bereikbaar was terwijl data rete-snel was (waar blijft VoLTE roaming???). Op deze locatie kon ik met normale settings dus ook niet 911 bellen. Enkel AT&T had een microcel binnen en deze was LTE-only.

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 13-10-2019 22:46 (7%)

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-11 16:06
THE_BASE schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Binnen jouw abonnementsvorm kun je elke maand wisselen, niet lager dan waar je op ingestapt bent.
Dit is dus niet waar.

Ik heb vorige maand een nieuw abo afgesloten en twijfelde tussen 15 of 50Gb, de verkoper raadde mij aan om 15 te nemen omdat ik altijd binnen het abonnement omhoog kan maar niet naar beneden.
Nu kom ik er achter dat 15 toch wat weinig voor mij is en ik liever naar 50 ga (voor die 5 euro extra), ik dus bellen met KPN, kan dus niet. Ik kan wel mijn contract openbreken en volgens de nieuwe voorwaarden een nieuw abonnement nemen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• kwon
gielie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:44:
[...]

Dit is dus niet waar.

Ik heb vorige maand een nieuw abo afgesloten en twijfelde tussen 15 of 50Gb, de verkoper raadde mij aan om 15 te nemen omdat ik altijd binnen het abonnement omhoog kan maar niet naar beneden.
Nu kom ik er achter dat 15 toch wat weinig voor mij is en ik liever naar 50 ga (voor die 5 euro extra), ik dus bellen met KPN, kan dus niet. Ik kan wel mijn contract openbreken en volgens de nieuwe voorwaarden een nieuw abonnement nemen.
Gek, ik heb namelijk iets langer dan een maand geleden tegen exact dezelfde bundel verlengd en ik kan wel naar een hoger abonnement veranderen:

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:24
[...]

Dit is dus niet waar.

ja ik kan het ook gewoon aanpassen in de app..

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Dit is dus niet waar.

Je informatie klopt niet.

Bij oude abonnementen mag je je bundel wijzigen naar boven, dus van 15GB naar 50GB. Een maand later mag je weer naar beneden wijzigen, tot 15GB. Je mag nooit lager dan het abonnement waarvoor je getekend hebt, dus 5GB of 2GB.

Bij KPN Hussel Mobiel mag je elke maand hoger of lager ongeacht waarvoor je getekend hebt.

Ga mij na 20 jaar ervaring niet vertellen wat wel en niet klopt bij KPN. ;)

• sonsan
  • Nu online
Maar ook bij Hussel mag je toch niet lager dan je aanvankelijke start abonnement?
B.v. ik sluit een contract af van 20 Gb, dan kan ik wel hoger maar nooit lager dan die 20Gb?
THE_BASE schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

Je informatie klopt niet.

Bij oude abonnementen mag je je bundel wijzigen naar boven, dus van 15GB naar 50GB. Een maand later mag je weer naar beneden wijzigen, tot 15GB. Je mag nooit lager dan het abonnement waarvoor je getekend hebt, dus 5GB of 2GB.

Bij KPN Hussel Mobiel mag je elke maand hoger of lager ongeacht waarvoor je getekend hebt.

Ga mij na 20 jaar ervaring niet vertellen wat wel en niet klopt bij KPN. ;)
Er zijn wel allerlei rare en totaal niet in de voorwaarden opgenomen regels waar je je aan moet houden:
- het wijzigen voor de volgende kalendermaand kan pas 30 dagen nadat het abo is ingegaan
- de wijziging geldt altijd voor de volgende kalendermaand

Als je bundel te klein is en je abo is ingegaan op 5 oktober, dan kun je pas vanaf circa 5 november je abo per 1 december laten verhogen. Je zit dan dus bijna 2 maanden aan een abo met een te kleine bundel vast.

En nogmaals: dit staat allemaal op geen enkele manier in de voorwaarden, maar de klantenservice weet wel exact hoe het zit.

Intussen kan ik op een regenachtige zaterdagmiddag niet meer dan 6 down + 6 up halen in het centrum van Utrecht, waar Vodafone iig een paar maanden terug het tienvoudige haalde. Als het nog even zo doorgaat met nog wat onbeperkt-abo's erbij hebben ze echt een probleem.

• kwon
@Sorcerer8472 ik vind je reactie eerlijk gezegd wat overtrokken.

Eerst lijk je heel stellig te zeggen dat @THE_BASE onwaarheden vertelt terwijl dat gewoon niet zo is.

Jij bent juist degene die onwaarheden vertelt, onder andere door te zeggen dat het niet in de voorwaarden staat. Zie pagina 2 van het document dat je gewoon bij je contract kreeg.
kwon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:36:
@Sorcerer8472 ik vind je reactie eerlijk gezegd wat overtrokken.

Eerst lijk je heel stellig te zeggen dat @THE_BASE onwaarheden vertelt terwijl dat gewoon niet zo is.

Jij bent juist degene die onwaarheden vertelt, onder andere door te zeggen dat het niet in de voorwaarden staat. Zie pagina 2 van het document dat je gewoon bij je contract kreeg.
Daar staat niet "u kunt uw abonnement de eerste 30 dagen niet aanpassen".

Verder klopt wat er staat eigenlijk niet eens, want op de eerste dag van de volgende maand dt het abo is aangepast kun je je abo wel weer aanpassen voor de daarop volgende maand. Ik neem aan dat dat op 1 februari ook kan voor 1 maand, maar dat weet ik niet zeker.

Vertel mij verder alsjeblieft wat er niet waar is in mijn post. Want volgens mij klopt die nog steeds 100%.

Sorcerer8472 wijzigde deze reactie 14-10-2019 13:43 (18%)

• kwon
Sorcerer8472 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Daar staat niet "u kunt uw abonnement de eerste 30 dagen niet aanpassen". Vertel mij verder alsjeblieft wat er niet waar is in mijn post.
Tja, als je alleen informatie tot je kunt nemen als die exact is geformuleerd zoals dat volgens jou moet dan snap ik je frustratie wel.

Maar gelukkig zou alles nu duidelijk voor je moeten zijn.

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:15:
Maar ook bij Hussel mag je toch niet lager dan je aanvankelijke start abonnement?
B.v. ik sluit een contract af van 20 Gb, dan kan ik wel hoger maar nooit lager dan die 20Gb?
Wat ik begreep dus wel, in de FAQ stond letterlijk:
De klant mag zijn of haar abonnement maandelijks verhogen of verlagen.
Verder werd er niet gesproken over addertjes.

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-11 16:06
kwon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Gek, ik heb namelijk iets langer dan een maand geleden tegen exact dezelfde bundel verlengd en ik kan wel naar een hoger abonnement veranderen:

[Afbeelding]
Ah bedankt voor de uitleg, in de app heb ik nog geen mogelijkheid tot veranderen ik zal ze nog eens bellen dat ik toch echt binnen dezelfde voorwaarde wil blijven.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• sonsan
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Wat ik begreep dus wel, in de FAQ stond letterlijk:

[...]

Verder werd er niet gesproken over addertjes.
Dat zou op zich vreemd zijn. Ik heb een abo afgeloten, unlimited samen met een mobiel. Ik betaal voor de Unlimited data €36 (overgens gemiddeld zo'n €10 meer dan de concurent...)
Dan zou ik na een maand een abo kunnen kiezen van b.v.20 of 10GB? ( Maar dan zal ik toch wel bij moeten betalen voor mijn mobiel lijkt me? )

• THE_BASE
  • Niet online
sonsan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

Dat zou op zich vreemd zijn. Ik heb een abo afgeloten, unlimited samen met een mobiel. Ik betaal voor de Unlimited data €36 (overgens gemiddeld zo'n €10 meer dan de concurent...)
Dan zou ik na een maand een abo kunnen kiezen van b.v.20 of 10GB? ( Maar dan zal ik toch wel bij moeten betalen voor mijn mobiel lijkt me? )
Krediet staat los van abonnement.

Het is wel zo dat bij een laag abonnement een maximaal krediet van bv. 10,- of 17,- gekozen kan worden. Ik zou het daarom ook vreemd vinden als KPN van zijn policy is afgestapt.

• sonsan
  • Nu online
Ja, dat bedoel ik.
Als ik een abo kies van €17,50 dan zou ik in mijn geval €200 moeten bijbetalen. Dus als ik zou kiezen voor een downgrade van Unlimited naar die van €17,50 zal KPN met de rekening van €200 komen verwacht ik...
kwon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Tja, als je alleen informatie tot je kunt nemen als die exact is geformuleerd zoals dat volgens jou moet dan snap ik je frustratie wel.

Maar gelukkig zou alles nu duidelijk voor je moeten zijn.
De voorwaarden die genoemd staan in het contract, in de AVW, kloppen niet. In mijn geval heeft dat tot gedoe geleid omdat KPN blijkbaar interne richtlijnen heeft die nergens in contract, aanvullende of algemene voorwaarden terug te vinden zijn.

Ik begrijp dat jij het okee vindt om bij een bedrijf een contract af te sluiten en geld te betalen waarna dat bedrijf zich er "ongeveer" aan houdt, prima, jouw keuze.

Gelukkig geeft het schrijven van een verder inhoudsloze en neerbuigende reactie je verder voldoening.

gielie schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Ah bedankt voor de uitleg, in de app heb ik nog geen mogelijkheid tot veranderen ik zal ze nog eens bellen dat ik toch echt binnen dezelfde voorwaarde wil blijven.
Ik weet niet of je mijn reactie gelezen hebt verder, maar je kunt pas 30 of 31 dagen nadat je contract is ingegaan een wijziging voor een hoger abonnement aanvragen. Die wijziging gaat vervolgens pas de 1e dag van de volgende kalendermaand in. Kan dit de reden zijn?

Na 30/31 dagen zijn de andere opties spontaan wel beschikbaar als je op het aanpas/edit-knopje in de app klikt naast je abonnement.

• kwon
Sorcerer8472 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:58:
Gelukkig geeft het schrijven van een verder inhoudsloze en neerbuigende reactie je verder voldoening.
Excuses is op zijn plaats; na het teruglezen zie ik dat ik jou en @gielie als 1 persoon aanmerkte. My bad.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:42
Is er al iemand met IPv6?

specs

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14-11 20:28
Gaat KPN binnenkort nog VoLTE en VoWiFi inschakelen voor OnePlus telefoons? Of tenminste niet gecertificeerde toestellen toestaan om VoLTE te registreren i.p.v. actief blokkeren? Ik heb het probleem dat mijn toestel op 4G blijft hangen, ook als het signaal erg zwak is of er oproepen binnenkomen. Gevolg is dat ik vaak onbereikbaar ben en de telefoon naar 3G of 2G moet forceren om zelf te kunnen bellen in zo'n geval. :/

Dit speelt overigens alleen met simkaarten op KPN netwerk, met Vodafone wordt het toestel naar 3G gezet bij inkomende/uitgaande oproepen.

timmie1 wijzigde deze reactie 15-10-2019 19:18 (14%)

Ik kan de verwarring van @Sorcerer8472 wel begrijpen. Ik wilde graag deze maand extra mb's erbij en ben dus van 10GB (is dus 20GB door KPN compleet) naar 25GB (50GB met compleet) gegaan.

Dan krijg ik het volgende bericht:

Beste klant, op uw verzoek wordt uw abonnement gewijzigd. Deze wijziging gaat in per de eerste van de nieuwe maand. Voor meer informatie kijk op kpn.com/mijnkpn of in de MijnKPN app. Groet, KPN

Betreft KPN Zorgeloos 2017 abonnement.

Onwaarheden wil ik het niet noemen. Eerder onduidelijk. Nu geef ik eerlijk toe dat ik dit keer niet uitgebreid ben gaan zoeken maar gewoon in de app een bundel hoger heb aangevinkt. Normaal zoek ik het wel uit.

Ik kan binnenkort verlengen, het is de vraag of het voor mij voordeliger is om het oude abonnement aan te houden of die nieuwe hussel. De 20GB kost namelijk dan nog steeds 24 euro, dat betaal ik nu ook voor 10GB (verdubbeld naar 20 ivm compleet).

Gebruik de laatste tijd wat meer data ivm Hotspot op m'n telefoon; op de locaties waar ik werk is geen internetaansluiting beschikbaar.

krakendmodem wijzigde deze reactie 15-10-2019 20:54 (33%)

Dat van de 1e dag van de maand staat wel vermeld, maar aan het begin van je abo dus 30 dagen niet kunnen aanpassen. Dat kan betekenen dat als je laag instapt, en je abo bijv. de 5e van de maand ingaat, je pas bijna 2 maanden later kunt verhogen in de praktijk. Dát staat niet vermeld in de voorwaarden, terwijl de klantenservice het wel degelijk weet. Vind ik niet netjes.

Thanks voor je reactie nog kwon!

• Jassy
timmie1 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Ze hebben mij al eerder een nieuwe sim kaart gestuurd maar het heeft bij mij niks geholpen. Ik ga ervan uit dat het een foute instelling aan de kant van XS4ALL is. Toen EU roaming werd toegevoegd, heeft het ook een half jaar geduurd voordat ik überhaupt toegang had tot één netwerk in het buitenland, daarna nog een tijd totdat een datasessie gestart kon worden.
Ik heb inmiddels een andere telefoon en vandaag ben ik met de XS4ALL SIM kaart weer online in België... Zowaar heb ik nu structureel 4G met deze combinatie.

Wellicht heeft XS4ALL het lek boven of ligt het aan de oude telefoon, in elk geval zit ik nu constant op 4G.

Ik heb de volgende APN ingesteld:

APN: umts.xs4all.nl
Gebr.: xs4all
Wachtw: 0000

Ik ben allang blij dat het werkt dus ik ga ook niet meer aan de instellingen lopen klooien....

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:35
Zijn er hier al mensen die de stap naar Unlimited hebben gewaagd? Ik zie dat het €3/maand goedkoper is geworden. Zou bellen voor een leuke deal nog zin hebben?

Het aanvragen van MB-aanvullers, is dat een beetje te doen? Kan het bijvoorbeeld ook per SMS?

Edit: ik ben ook wel benieuwd wat er met een Unlimited-abonnement gebeurd als je uit je "Hussel" stapt: wordt het dan 20GB?
Edit 2: Die €3/maand korting is alleen i.c.m. een toestel zie ik :'(

theblindman wijzigde deze reactie 18-10-2019 00:00 (27%)

• sonsan
  • Nu online
Ik heb de Unlimited besteld maar die gaat pas op 5 november in, dan pas is mijn telefoon leverbaar. Het abo kost €36, ook bij Sim Only. Je krijgt alleen extra korting op je mobiel bij een nieuw nummer. Vaste klanten, zoals ik, mogen €4 per maand meer betalen voor dezelfde mobiel.....:-(
(OnePlus 7T Pro McLaren bij Belsimpel)
Ik verwacht overigens dat je inderdaad naar 20Gb terug zakt, Unlimited is alleen mogelijk als je meerdere "Hussels (..) hebt.

sonsan wijzigde deze reactie 18-10-2019 21:21 (16%)

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:46
theblindman schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:57:
Zijn er hier al mensen die de stap naar Unlimited hebben gewaagd? Ik zie dat het €3/maand goedkoper is geworden. Zou bellen voor een leuke deal nog zin hebben?

Het aanvragen van MB-aanvullers, is dat een beetje te doen? Kan het bijvoorbeeld ook per SMS?

Edit: ik ben ook wel benieuwd wat er met een Unlimited-abonnement gebeurd als je uit je "Hussel" stapt: wordt het dan 20GB?
Edit 2: Die €3/maand korting is alleen i.c.m. een toestel zie ik :'(
Bellen met de opzeglijn en daar de betere deal van de concurrent voorleggen is meestal de beste weg voor wat extra korting bij verlengen.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True