• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

netblade

Sunrise

ikbenjoeri schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:15:
[...]

Problemen zijn alleen maar erger geworden, als ik een speedtest.net doe, krijg ik error bij de upload of blijft hangen op 0. Dat dit nog gewoonweg niet bekend is bij KPN en opgelost. (Heb zelf hierover al bij KPN Partner Network paar keer contact gehad maar hun vinden niks.)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hetzelfde probleem, ik ben dan ook gestopt met speedtesten, zolang ik dat niet doe lijkt de verbinding gewoon stabiel te blijven. Lijkt wel een of andere QoS die je datasessie van het netwerk 'kicked' als je boven een bepaalde limiet uitkomt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Waarom zou je continue speedtests willen doen? Als het prima werkt maakt het toch niets uit welke bandbreedte je op dat moment zou kunnen halen?

Lijkt me ook een totaal onnodige belasting van het netwerk om dat te doen als er geen issues zijn.

* Los van dat het natuurlijk gek is dat je verbinding ermee stopt door dit te doen.

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

jongetje schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:33:
Waarom zou je continue speedtests willen doen? Als het prima werkt maakt het toch niets uit welke bandbreedte je op dat moment zou kunnen halen?

Lijkt me ook een totaal onnodige belasting van het netwerk om dat te doen als er geen issues zijn.

* Los van dat het natuurlijk gek is dat je verbinding ermee stopt door dit te doen.
Meer om te zien hoe het netwerk op verschillende plekken presteert, of het onnodig is laat ik even buiten beschouwing, data is data en men zou dit gewoon zonder problemen moeten kunnen leveren. Maar dat lukt dus niet. Ik ben overigens erg benieuwd of iemand wel eens losse grote files upload naar bv een ftp server of dan hetzelfde gebeurt.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:41
netblade schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:36:
[...]

Meer om te zien hoe het netwerk op verschillende plekken presteert, of het onnodig is laat ik even buiten beschouwing, data is data en men zou dit gewoon zonder problemen moeten kunnen leveren. Maar dat lukt dus niet. Ik ben overigens erg benieuwd of iemand wel eens losse grote files upload naar bv een ftp server of dan hetzelfde gebeurt.
Een video sturen via telegram of een WeTransfer versturen lukt in ieder geval niet.

• netblade
  • Nu online

netblade

Sunrise

Roy Tollenaar schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:52:
[...]

Een video sturen via telegram of een WeTransfer versturen lukt in ieder geval niet.
Dan moet KPN hier echt wat aan doen, ook met advancedinternet niet als APN? Kan mij niet voorstellen dat ze dit niet zien op het netwerk, waarschijnlijk zeer lage prio

• Roy Tollenaar
netblade schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:04:
[...]

Dan moet KPN hier echt wat aan doen, ook met advancedinternet niet als APN? Kan mij niet voorstellen dat ze dit niet zien op het netwerk, waarschijnlijk zeer lage prio
Ga zo even met advancedinternet apn testen. Heb data al maanden enkel op mijn Odido simkaart staan door dit probleem.

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:14
Klinkt gek, maar wat als je met een VPN verbonden bent? Ik ervaar met 2 toestellen (één op Simyo en ander KPN zelf) 0 problemen qua data. Zijn een iPhone en een Galaxy S25+.

Ik ben wel continu met m'n VPN van thuis verbonden.

• Roy Tollenaar
Roy Tollenaar schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:06:
[...]

Ga zo even met advancedinternet apn testen. Heb data al maanden enkel op mijn Odido simkaart staan door dit probleem.
Met advancedinternet speelt het probleem niet heb in een kwartier 40GB aan data verbruikt zonder dat de verbinding is weggevallen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jfdDw1XFfzo2iiZHwjSkb1RCcE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yfyGCUWEKR4h7P00aei6BBv5.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie