Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:18
Zijn er hier toevallig meer mensen met een Unlimited50 pakket?

Ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het product. Ik heb het zelf ook maar behaal "maar" 25 down/20 up. Opgeteld wel 50, maarja, had liever toch die 50mb down gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:14:

Ben even benieuwd naar jullie ervaringen met het product. Ik heb het zelf ook maar behaal "maar" 25 down/20 up. Opgeteld wel 50, maarja, had liever toch die 50mb down gezien.
Ligt niet aan de verbindingskwaliteit op je locatie?
(sorry, iemand moest het vragen)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-06-2025 11:49 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Ligt niet aan de verbindingskwaliteit op je locatie?
(sorry, iemand moest het vragen)
Nah, voorheen was het prima mogelijk om hier dik 300Mb naar binnen te halen en op N78 locaties trok ik meer dan 1Gbit. Zelfs m'n oude werktelefoon met KPN met enkel 4G kan hier meer halen qua download. Capaciteit zat lijkt mij.

Ik lees op het KPN forum dat men al dezelfde ervaringen heeft. Het is zo te lezen een policy op het netwerk die niet helemaal lekker is afgesteld. (assumptie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:14:

Ik heb onlangs verlengd en heb voor Unlimited50 gekozen, omdat ik toch niet meer dan 50Mb nodig heb. Helaas kan ik nog niet testen aangezien de verlenging pas later in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:55
timmie1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:07:
Ik heb nu al dagen het probleem dat de verbinding ontzettend slecht werkt. Regelmatig komt er bij wegvallen van WiFi geen data meer door, dan staat er soms wel een 4G/5G icoon in beeld, soms ook niet. Belletjes komen niet door, uitgaand en inkomend en worden soms afgebroken. Duo sim, beide toestellen hebben het probleem en zijn nooit tegelijkertijd aan. Heb er maar een ticket voor aan laten maken, maar doorlooptijd is 30 dagen. Gelukkig is er ook nog WiFi en vaste telefoon dus we redden het wel maar toch. 🤔
Probeer eens de APN op IPv4 te zetten ipv IPv4+IPv6. Dit leek te helpen bij een collega van mij met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Dj-sannieboy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:31:
[...]

Ik heb onlangs verlengd en heb voor Unlimited50 gekozen, omdat ik toch niet meer dan 50Mb nodig heb. Helaas kan ik nog niet testen aangezien de verlenging pas later in gaat.
Was hier ook het geval, en ik zou in theorie nog onder die 14 dagen van de verlenging uit kunnen.
Ook hier is die 50mb voldoende. Beetje jammer dat de snelheid op dit moment nog niet helemaal 50Mb is, maar met de huidige snelheid werkt alles ook al vloeiend, viaplay/ muziekstreaming e.d. gaat alsnog vrijwel instant; dus ook 25Mb is ook al voldoende. Maarja, je mot iets te zeiken hebben :+

Ik deel iets van 40GB per maand met een datasim, die ook maar 2,50 per maand was, waardoor ik uiteindelijk alsnog best voordelig uit ben. Mocht ik meer MB's/hogere snelheid wensen, dan kan ik altijd nog een trede hoger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]

Was hier ook het geval, en ik zou in theorie nog onder die 14 dagen van de verlenging uit kunnen.
Ook hier is die 50mb voldoende. Beetje jammer dat de snelheid op dit moment nog niet helemaal 50Mb is, maar met de huidige snelheid werkt alles ook al vloeiend, viaplay/ muziekstreaming e.d. gaat alsnog vrijwel instant; dus ook 25Mb is ook al voldoende. Maarja, je mot iets te zeiken hebben :+

Ik deel iets van 40GB per maand met een datasim, die ook maar 2,50 per maand was, waardoor ik uiteindelijk alsnog best voordelig uit ben. Mocht ik meer MB's/hogere snelheid wensen, dan kan ik altijd nog een trede hoger gaan.
Ik had altijd het duurste Unlimited abonnement, maar die hoge snelheden op mobiel zijn eigenlijk alleen leuk voor de speedtests.

Mijn verwachting is dat die 50Mb gewoon gehaald wordt in de meeste omstandigheden, maar we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
krakendmodem schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]

Hoe kom je aan een 2,50 p/m datasim? Een keer een goede aanbieding gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Pilovali schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:37:
[...]

Hoe kom je aan een 2,50 p/m datasim? Een keer een goede aanbieding gehad?
Was inderdaad een aanbieding, paar maanden terug. Is standaard 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
krakendmodem schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:45:
[...]

Was inderdaad een aanbieding, paar maanden terug. Is standaard 5 euro.
Ah oké. Ik heb inderdaad die van 5 euro. Dan heb ik de aanbieding waarschijnlijk gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 21:44
Ik kan op dit moment vanaf mijn vaste kpn lijn wel naar mobiele nummers op het kpn netwerk bellen, maar andersom wordt de verbinding meteen verbroken...

Op de storingspagina van kpn staat: "Op dit moment kan je een storing ervaren met mobiel bellen en sms'en via 4G/5G. Wij werken aan een oplossing. Tip: bellen via wifi of een app als WhatsApp kan wel."

Is blijkbaar de zoveelste mobiele kpn storing van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt wel alsof er een mega-migratie gaande is daar gezien de manier waarop dingen misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:59
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:
Lijkt wel alsof er een mega-migratie gaande is daar gezien de manier waarop dingen misgaan?
Migratie naar een core die Standalone 5G ondersteunt? :)
Dat was eerst voor eind 2024 de bedoeling toch?
Op het KPN forum wordt door een moderator iets gerept over Q2 2025, dus dat zou het deze maand moeten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:35
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:
Misschien Chinese spullen die allerlaatst vervangen worden ivm de Navo top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 22:25
AlesT schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Op het KPN forum wordt door een moderator iets gerept over Q2 2025, dus dat zou het deze maand moeten zijn!
Bij kpn wordt momenteel de Huawei apparatuur vervangen voor Ericsson. Ik denk een verandering van leverancier behoorlijk wat impact heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ReconE schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:49:
[...]

Bij kpn wordt momenteel de Huawei apparatuur vervangen voor Ericsson. Ik denk een verandering van leverancier behoorlijk wat impact heeft.
Wel belangrijke aanvulling dat dit om de core gaat, het RAN blijft Huawei. De nieuwe Ericsson core is daar al zo goed als klaar inderdaad

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlesT schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Ook weer 5 maanden geleden inmiddels, die post. Kan me voorstellen dat het inmiddels toch iets vertraagd is, maar ik meen ook te hebben gelezen dat er al een hele tijd tests lopen?

In de VS heb ik het al gezien bij T-Mobile. Voordeel is in NL dat hij alleen band 28 kan pakken, ook als band 3 te zwak is of overbelast is, nu val je dan terug op band 20 bijvoorbeeld. Het netwerk wordt zo wendbaarder en sterker dus. En het blijft backwards compatible naar 5G-NSA.

KPN heeft wel wat gaten in haar 5G SA netwerk (bijv. plekken met alleen band 20+8), maar kan me ook voorstellen dat sommige van die plekken juist band 28 erbij krijgen als de antenne het ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sorcerer8472 elke KPN site met alleen B20+8 ondersteunt geen N28.

Met vast een paar uitzondering zijn dit de oude sites:
https://antennekaart.nl/k...,471,473&small-cell=false

Overal mast vervanging of antenne swap nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door neeecht op 04-06-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:04:
@Sorcerer8472 elke KPN site met alleen B20+8 ondersteunt geen N28.

Met vast een paar uitzondering zijn dit de oude sites:
https://antennekaart.nl/k...,471,473&small-cell=false

Overal mast vervanging of antenne swap nodig.
Gelukkig is er dan gewoon fallback naar LTE. Heb alleen geen idee hoe moeilijk dat is en hoeveel edge cases er zijn met VoLTE en VoNR enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Courtesy @dutchnltweaker KPN heeft haar buitenlandtarieven aangepast:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland
(ook PDF is aangepast, moet je even voor graven)

Ze hebben nu ook een lijst met netwerken op haar site. Die lijst lijkt echter niet te kloppen, ik zie er meerdere providers op staan waar ik laatst echt niet mee kon verbinden, ook niet na herhaaldelijk proberen en ook niet in gebieden waar geen ander netwerk beschikbaar was. Wellicht zijn er wel overeenkomsten maar wordt zo'n netwerk alleen opengezet voor grootzakelijke gebruikers omdat het duurder is.

Ze hebben nu de volgende lijst landen waar je speciale (grote) bundels kunt kopen:
Albanië, Bosnië, Brazilië, Canada, Carabisch deel van het Koninkrijk, Egypte, Indonesië, Japan, Marokko, Mexico, Servië, Singapore, Suriname, Thailand, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika

Bundels met 2000 minuten waren nog te krijgen in sommige van deze landen. Nu niet meer :+
SuperUnlimited+ is verder niet aangepast, dus daar is de lijst nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:59
Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:13:
Courtesy @dutchnltweaker KPN heeft haar buitenlandtarieven aangepast:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland
(ook PDF is aangepast, moet je even voor graven)

Ze hebben nu ook een lijst met netwerken op haar site. Die lijst lijkt echter niet te kloppen, ik zie er meerdere providers op staan waar ik laatst echt niet mee kon verbinden, ook niet na herhaaldelijk proberen en ook niet in gebieden waar geen ander netwerk beschikbaar was. Wellicht zijn er wel overeenkomsten maar wordt zo'n netwerk alleen opengezet voor grootzakelijke gebruikers omdat het duurder is.

Ze hebben nu de volgende lijst landen waar je speciale (grote) bundels kunt kopen:
Albanië, Bosnië, Brazilië, Canada, Carabisch deel van het Koninkrijk, Egypte, Indonesië, Japan, Marokko, Mexico, Servië, Singapore, Suriname, Thailand, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika

Bundels met 2000 minuten waren nog te krijgen in sommige van deze landen. Nu niet meer :+
SuperUnlimited+ is verder niet aangepast, dus daar is de lijst nog hetzelfde.
Waar kan je de PDF vinden? :) De enige PDF die ik zie is op deze pagina voor (groot)zakelijke klanten, en die is ondertussen al weer bijna 2 jaar oud en mist de info over VoLTE Roaming en noemt enkel de standaard EU/EEA landen.

Mooi dat KPN eindelijk zo'n compleet overzicht heeft gepubliceerd, waar we in dit topic al meerdere keren over geklaagd hebben, zullen ze dan toch onze opmerkingen gelezen hebben? :P
Laten we hopen dat ze de tool ook regelmatig bijwerken.

Wel vreemd trouwens dat er zoals je zegt wel een hoop aanbieders tussen staan waar je in de praktijk nooit op komt, het verschilt merk ik ook een beetje per land hoe agressief ze aan roaming steering doen, dat zal inderdaad vermoed ik wel met de kosten te maken hebben. Wellicht maakt de tool geen onderscheid tussen consumenten en (groot)zakelijk en hebben ze alle aanbieders in één tool gezet, ongeacht welke propositie je bij KPN hebt.

Ook heb ik wel eens gemerkt dat het voorkeursnetwerk lang niet altijd degene is waar VoLTE Roaming mee werkt, zoals in Italië met WINDTRE (merkte ik vorige week nog).
Waar ik nu wel achter ben gekomen is dat KPN in een flink aantal landen in Zuid-Amerika VoLTE roaming heeft, opvallend genoeg vrijwel alle Movistar (Telefonica) netwerken aldaar, wellicht in één overeenkomst tussen Telefonica en KPN?
Zou mooi zijn als KPN ooit de SU+ landen gaat uitbreiden, wellicht met meer landen waar ze die nieuwe bundels voor hebben, of desnoods met een iets kleinere bundel dan 25GB p/m.

Vodafone heeft ook zo'n PDF onderaan deze webpagina, waar dan weer wél VoLTE Roaming vermeldt staat, maar deze is ook ernstig verouderd (juli 2022).
Het vroegere T-Mobile had ooit ook zo'n lijstje, maar die is zoals @dutchnltweaker al zei in het Odido topic ter zielen gegaan bij de overgang van T-Mobile op Odido...

[ Voor 54% gewijzigd door AlesT op 05-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Buiten de EU merk je bijna niks van steering of roaming opmerkelijk genoeg, maar sommige providers zijn gewoon echt niet bruikbaar. Of dat verandert als je een bundel actief hebt weet ik trouwens niet, dat zou ook nog kunnen.

Ben wel benieuwd of zakelijke abo's er wel op kunnen. In Latijns Amerika gaat het vaak om de oude nationale providers die niet bruikbaar zijn zoals Personal AR (Telecom Argentina S.A.), die staat erop met 2G+4G, maar kan je vertellen dat je er echt niet op komt. Op Claro en Movistar kom je wel gewoon, maar die zijn duidelijk minder goed, begon al aan de gate na landing, alleen Personal deed het daar.

Zelfde euvel een tijdje terug weer in Costa Rica: ICE (Kölbi) met verreweg beste netwerk niet bruikbaar, de nieuwkomers wel. Wellicht inmiddels wel veranderd trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 15:54
10gb in Thailand voor 10 euro is in ieder geval een competitief aanbod, zeker omdat je niet moeilijk hoeft te doen met instellingen en/of wisselen van simkaart. Ga ik zeker gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
Er zijn nieuwe aanbiedersinstellingen beschikbaar voor KPN (iPhone 16 Pro Max). Dit kun je controleren door naar instellingen --> info te gaan. Even wachten en je krijgt een pop-up met "werk aanbiedersinstellingen bij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22
turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:29:
Er zijn nieuwe aanbiedersinstellingen beschikbaar voor KPN (iPhone 16 Pro Max). Dit kun je controleren door naar instellingen --> info te gaan. Even wachten en je krijgt een pop-up met "werk aanbiedersinstellingen bij".
Welk versienummer is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
basmq schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:38:
[...]

Welk versienummer is het nu?
Nog steeds 64.0 (dat was het volgens mij ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:20
stijnec1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:46:
[...]

10gb in Thailand voor 10 euro is in ieder geval een competitief aanbod, zeker omdat je niet moeilijk hoeft te doen met instellingen en/of wisselen van simkaart. Ga ik zeker gebruik van maken
Dat is zeker een goeie deal, nog gunstiger dan bv Airalo eSim...
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie