Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Enig idee of dat met VoNR is opgelost ?jk-5 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Na al die jaren is het best zonde om te zien dat VoLTE roaming niet goed werkt. De standaard is te ingewikkeld, met veel te veel provider-specifieke settings.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Vodafone maakt er inmiddels ook melding van:Sorcerer8472 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:19:
[...]
Het schijnt dat AT&T een roamingovereenkomst met T-Mobile daarover heeft gesloten en het zo nog een tijdje ondersteunt, maar T-Mobile gaat 3G ook uitschakelen over een paar maanden (1 juli ofzo?).
Of wellicht laten ze nog een snippertje aan? Ze hebben namelijk ook nog snippertjes 2G-dekking voor oude devices in guard bands. Maar die zou 31 december 2022 uit gaan.
Die devices boeien mij trouwens dan weer niet, ik als rondlopende Nederlander dan weer wel, ben er binnenkort weer, zal me benieuwen of ik dan nog kan bellen, ws moet ik m'n telefoon gaan locken op T-Mobile om bereikbaar te blijven![]()
Reist u of uw medewerker binnenkort naar de Verenigde Staten? Onze roamingpartner AT&T zet 3G uit op 22 februari 2022. Dat heeft gevolgen voor bellen met een One Net abonnement of abonnementen met VPN-functie.
Ook die geven gewoon aan T-Mobile te pakken om te kunnen bellen
Echter had ik nog geen KPN Simkaart dus ik heb sinds 14u geen bereik.
Vanmiddag naar de KPN Shop gegaan maar de simkaart die ik kreeg doet het nog steeds niet.
KPN medewerkers zeiden dat het 24 uur kon duren.
Op de KPN chat zeggen ze dat het binnen een kwartier moet werken.
Helaas tot op heden gewoon geen ontvangst.
What to do ? Ik heb weinig hoop, vroegere ervaringen met porteringen waren dat het sneller gaat.
KPN Chat zegt:
" Dank voor het geduld. Een hele vervelende situatie. Ik krijg op geen enkele mogelijke manier de nieuwe SIM-kaart geactiveerd. Ook mijn collega's lukt dit niet. Het lijkt er op dat de KPN Shop de SIM-kaart niet heeft vrijgegeven, waardoor het nu niet lukt om deze handmatig te activeren. Hoe vervelend het ook is, ik zal je opnieuw moeten verwijzen naar de KPN Shop. Vraag hen expliciet om de SIM-kaart te plaatsen in je toestel, zodat dit in de winkel ook getest kan worden. Vanuit deze kant kan op dit moment totaal niets gedaan worden, waarvoor mijn oprechte excuses."
[ Voor 35% gewijzigd door kevertje1977 op 07-03-2022 18:59 ]
Met nummerbehoud neem ik aan? Als dat zo is het wel erg raar. Als je met nummerbehoud overstapt duurt het een maand voordat je pas kan overstappen.kevertje1977 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:42:
Vandaag spontaan overgestapt van Tmobile naar KPN. (email om 14u09 en 1 minuut later was de tmobile verbinding weg)
Echter had ik nog geen KPN Simkaart dus ik heb sinds 14u geen bereik.
Vanmiddag naar de KPN Shop gegaan maar de simkaart die ik kreeg doet het nog steeds niet.
KPN medewerkers zeiden dat het 24 uur kon duren.
Op de KPN chat zeggen ze dat het binnen een kwartier moet werken.
Helaas tot op heden gewoon geen ontvangst.
What to do ? Ik heb weinig hoop, vroegere ervaringen met porteringen waren dat het sneller gaat.
KPN Chat zegt:
" Dank voor het geduld. Een hele vervelende situatie. Ik krijg op geen enkele mogelijke manier de nieuwe SIM-kaart geactiveerd. Ook mijn collega's lukt dit niet. Het lijkt er op dat de KPN Shop de SIM-kaart niet heeft vrijgegeven, waardoor het nu niet lukt om deze handmatig te activeren. Hoe vervelend het ook is, ik zal je opnieuw moeten verwijzen naar de KPN Shop. Vraag hen expliciet om de SIM-kaart te plaatsen in je toestel, zodat dit in de winkel ook getest kan worden. Vanuit deze kant kan op dit moment totaal niets gedaan worden, waarvoor mijn oprechte excuses."
Heb je contact opgenomen met T-mobile?
Ik vind het vanuit de provider een beetje een raar verhaal allemaal.
Het verhaal is :dutchnltweaker schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:59:
[...]
Met nummerbehoud neem ik aan? Als dat zo is het wel erg raar. Als je met nummerbehoud overstapt duurt het een maand voordat je pas kan overstappen.
Ik heb nummerbehoud aangevraagd. Aanvraag via GSMWEB.
tmobile contract was al ten einde maar abbo liep nog wel tegen oude voorwaarden.
GSMWEB doet aanvraag en bam, per direct omgezet. GSMWEB had de SIM nog niet verstuurd.
Ik gok een fout van GSMWEB.
Dus bij KPN een sim gehaald en gevraagd het nummer erop te zetten. Maar dat schijnt ingewikkeld te zijn.
Morgen maar weer naar een KPN shop
Dit is veranderd per 1 maart, je kan nu per direct doendutchnltweaker schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:59:
[...]
Met nummerbehoud neem ik aan? Als dat zo is het wel erg raar. Als je met nummerbehoud overstapt duurt het een maand voordat je pas kan overstappen.
Early Termination = klant gaat akkoord met overgang en accepteert afkoopsom bij latende partij
Continuation = klant gaat akkoord met overgang en accepteert maandelijkse factuur bij latende partij voor resterende looptijd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hthq7kSdZgYR0Dx1J6erj4RP.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/DMF38hV8hLwTkmaWmGY2r2Wg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door ikbenjoeri op 07-03-2022 23:17 ]
@ikbenjoeri Wat je zou willen is juist een latere datum naar keuzen ipv al die directe mogelijkheden.
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 08-03-2022 07:47 ]
Dat is er ook en bestaat al jaren, als je buiten je contract bent is het normaal 1 maand wegens je opzegtermijn.[b]jongetje in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
@ikbenjoeri Wat je zou willen is juist een latere datum naar keuzen ipv al die directe mogelijkheden.
Met prepaid geen ervaring hoe dat zit, maar als je belt kan je nieuwe provider altijd latere datum kiezen.
[ Voor 14% gewijzigd door ikbenjoeri op 08-03-2022 08:11 ]
Een esim kan alleen bij KPN als je je abbo kan toevoegen aan mijnkpn. Maar dat kan pas als je abbo actief is.jongetje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:46:
Ik heb het ook gehad van een prepaid naar T-Mobile. Werd de eerst volgende werkdag (was gelukkig weekend) doorgevoerd. Gelukkig toen nog T-Mobile kunnen bereiken om de datum verderop in de tijd te zetten. Het is idd zo dat die tussenpartijen zoals GSMweb, mobiel.nl etc. helemaal geen zin hebben omdat door te geven. Is voor hun allemaal extra werk en er is volgens mij ook geen veld voor en komt weinig voor omdat de meeste mensen al verlengen voordat hun abonnement afloopt. Maar even een week speling houden zou idd veel handiger zijn om dergelijke situaties te voorkomen. Enige wat je dan wel kunt doen is een esim activeren als je telefoon en provider dit ondersteunen.
En je kan het pas toevoegen als je een SMS verificatie kan doen.
Dus kip-ei verhaal.
Vanochtend bij andere winkel nieuwe sim gehaald en nu werkt het direct.
https://antennekaart.nl/k...ca-4a9a-bf1f-abd4c936bcfb
Volgende week gaat 3G uit. Dan gaan we zien wat ze met het vrijgekomen 900MHz spectrum gaan doen. Persoonlijk denk ik niet dat ze hier een 4G carrier gaan activeren. Het is maar 5MHz. Ik verwacht eerder dat ze wat extra capaciteit op 2G gaan inschakelen, en misschien een paar NB-IoT en LTE-M carriers in dit spectrum plaatsen. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.
Na de 3G2100 shutdown hebben ze 3G2100-only sites wel aan gehouden. Het zal me niks verbazen als die sites na volgende week ook nog actief blijven.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
https://antennekaart.nl/k...163&zoom=16&providers=kpn
Ik reed naar werk vanochtend en altijd als ik Leimuiden inreed had ik door een 20Ghz straalverbinding geen 5G, vandaag opeens hele weg 5G inclusief dat dorp.
Heeft iemand inzage op werkzaamheden daarop?
Daarnaast mist er een nieuwe site welke bij Aalsmeer staat
https://antennekaart.nl/k...617&zoom=16&providers=kpn
Ter hoogte van de Beethovenlaan is onlangs een nieuwe site geplaatst die vermoedelijk de site bij de brandweer daar overbodig maakt, dat is ook nog steeds een 800mhz only 4g site die redelijk laag hangt dus ik vermoed dat ze die tzt dan wel zullen uitschakelen.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Wellicht gaan ze eerst kijken of er meer 2G-capaciteit nodig is door het uitschakelen van 3G. Zo nee dan is het helemaal niet raar om een 4G-carrier te activeren. Daarmee voegen ze 50% meer laag-spectrum 4G toe wat wel degelijk waarde heeft. Zeker als je kijkt naar plekken zoals Amersfoort waar je het vaak van laag spectrum moet hebben.jk-5 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:21:
Volgende week gaat 3G uit. Dan gaan we zien wat ze met het vrijgekomen 900MHz spectrum gaan doen. Persoonlijk denk ik niet dat ze hier een 4G carrier gaan activeren. Het is maar 5MHz. Ik verwacht eerder dat ze wat extra capaciteit op 2G gaan inschakelen, en misschien een paar NB-IoT en LTE-M carriers in dit spectrum plaatsen. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.
Na de 3G2100 shutdown hebben ze 3G2100-only sites wel aan gehouden. Het zal me niks verbazen als die sites na volgende week ook nog actief blijven.
In landen als de VS zie je dat het heel gebruikelijk is om meerdere 5 MHz snippers bij elkaar toe te voegen, dus het lijkt mij logisch.
Ik ben ook benieuwd naar het VoLTE-beleid. Als je telefoon dat niet ondersteunt dan wordt het steeds vervelender.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Als KPN 10Mhz in gaat zetten voor 2G kunnen ze misschien wel HDVoice aanbieden over 2G, dat zou wellicht een oplossing zijn voor het VoLTE verhaal.Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:28:
[...]
Wellicht gaan ze eerst kijken of er meer 2G-capaciteit nodig is door het uitschakelen van 3G. Zo nee dan is het helemaal niet raar om een 4G-carrier te activeren. Daarmee voegen ze 50% meer laag-spectrum 4G toe wat wel degelijk waarde heeft. Zeker als je kijkt naar plekken zoals Amersfoort waar je het vaak van laag spectrum moet hebben.
In landen als de VS zie je dat het heel gebruikelijk is om meerdere 5 MHz snippers bij elkaar toe te voegen, dus het lijkt mij logisch.
Ik ben ook benieuwd naar het VoLTE-beleid. Als je telefoon dat niet ondersteunt dan wordt het steeds vervelender.
https://www.overons.kpn/n...dere-generaties-vervangt/
Kpn heeft dat eerder ook aangegeven in dit nieuwsbericht.
Ik moet mijzelf corrigeren, wb-amr staat al reeds aan op 2G.
:strip_exif()/f/image/HeY9ZbmNXmV9wwCfA4NSZpbW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 24-03-2022 21:22 ]
Week 13 (KPN)
:strip_exif()/f/image/ZuT3xQIxZavlTS9bwRAH3OQk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ikbenjoeri op 25-03-2022 18:51 ]
Staat al een tijdje aan idd. Het grote probleem met VoLTE zal eerder zijn dat er nog allerlei telefoons zijn die dat niet "mogen" of niet provisioned worden bij KPN. Dit zal ook het uitschakelen van 2G in de weg zitten.netblade schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Als KPN 10Mhz in gaat zetten voor 2G kunnen ze misschien wel HDVoice aanbieden over 2G, dat zou wellicht een oplossing zijn voor het VoLTE verhaal.
https://www.overons.kpn/n...dere-generaties-vervangt/
Kpn heeft dat eerder ook aangegeven in dit nieuwsbericht.
Ik moet mijzelf corrigeren, wb-amr staat al reeds aan op 2G.
[Afbeelding]
Ik zou het echt vreemd vinden als de vrijgekomen ruimte niet voor 4G zou worden gebruikt eigenlijk. Je zou toch verwachten dat (los van een kleine bump na het uitschakelen van 3G) er steeds minder verkeer op 2G plaatsvindt. Aangezien dat over 3 jaar misschien ook wel al uit staat nu niet eerst nog zitten uitbreiden.
Oh dat lijkt mij wel tof, als dat mag en kan graag!ikbenjoeri schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:49:
Voor de mensen die het interessant vinden, ik kan elke vrijdag onderhoudslijstje delen van de week erop in dit topic. Deze zullen later bij de maandelijkse update op de website van @jk-5 http://antennekaart.nl te zien zijn.
Week 13 (KPN)
[Afbeelding]
Die 5Mhz bij de 2100 band kwam er ook erg snel bij, ik ben erg benieuwd.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:55:
[...]
Staat al een tijdje aan idd. Het grote probleem met VoLTE zal eerder zijn dat er nog allerlei telefoons zijn die dat niet "mogen" of niet provisioned worden bij KPN. Dit zal ook het uitschakelen van 2G in de weg zitten.
Ik zou het echt vreemd vinden als de vrijgekomen ruimte niet voor 4G zou worden gebruikt eigenlijk. Je zou toch verwachten dat (los van een kleine bump na het uitschakelen van 3G) er steeds minder verkeer op 2G plaatsvindt. Aangezien dat over 3 jaar misschien ook wel al uit staat nu niet eerst nog zitten uitbreiden.
Ben wel positief verrast dat hdvoice nog zo goed klinkt over 2g.
Helaas niet, ik heb dit ook nagevraagd en kreeg de volgende reactie terug:swhnld schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:18:
Weet iemand of je bij KPN op de website kunt vinden welke netwerken ze in welk land ondersteunen voor welke diensten? Ik zie bij T-Mobile dat zij het per land aangeven https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland welke netwerken gecontracteerd zijn voor welke diensten (voice, data), maar kan niet iets soortgelijks bij KPN vinden, enige daar wat ik vind is of er dekking is in een land: https://www.kpn.com/mobie...els/buitenland/wereld.htm en op deze pagina, en of er wel of geen 4G dekking mogelijk is in een land.
Helaas is er geen lijst van roaming providers beschikbaar.
Mocht je willen weten of een specifieke provider in een land beschikbaar is dan kan ik hier uiteraard wel navraag doen bij KPN.
Echter veranderd de lijst voortdurend en kan het zo zijn dat deze specifieke provider een half jaar later bijvoorbeeld niet meer ondersteund wordt.
Dankjewel voor het navragen.ikbenjoeri schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:39:
[...]
Helaas niet, ik heb dit ook nagevraagd en kreeg de volgende reactie terug:
[...]
Eigenlijk raar dat een 'budget' operator als T-Mobile dit wel kan onderhouden maar KPN niet. De contracten liggen immers vast in IT systemen om de transacties te kunnen verifiëren/goedkeuren en uit te betalen aan de buitenlandse aanbieder voor het onderhandelde tarief, dus is een kwestie van de gewenste informatie oplepelen en via een rapportje/export richting de website delen. Deels gebeurt dat ook want er is wel een lijst van landen met 4G ondersteuning.
Voor welk land wil je het weten?swhnld schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:18:
Weet iemand of je bij KPN op de website kunt vinden welke netwerken ze in welk land ondersteunen voor welke diensten? Ik zie bij T-Mobile dat zij het per land aangeven https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland welke netwerken gecontracteerd zijn voor welke diensten (voice, data), maar kan niet iets soortgelijks bij KPN vinden, enige daar wat ik vind is of er dekking is in een land: https://www.kpn.com/mobie...els/buitenland/wereld.htm en op deze pagina, en of er wel of geen 4G dekking mogelijk is in een land.
Budget? Tmobile heeft het grootste mobiele netwerk met de meeste klanten in Nederland...swhnld schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:19:
[...]
Eigenlijk raar dat een 'budget' operator als T-Mobile dit wel kan onderhouden maar KPN niet.
https://www.kpn.com/mobie...els/buitenland/wereld.htm
En dan dit stuk pakken:
In Costa Rica zou je 4g moeten hebben, Panama geen 4G. Voor de rest durf ik het niet te zeggen, er was ooit ergens een site van het gsma. Maar kan deze niet meer vinden.In deze landen buiten de EU internet jij op het 4G Netwerk
Deze bedoel je: https://www.gsma.com/coverage/dutchnltweaker schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:34:
[...]
https://www.kpn.com/mobie...els/buitenland/wereld.htm
En dan dit stuk pakken:
[...]
In Costa Rica zou je 4g moeten hebben, Panama geen 4G. Voor de rest durf ik het niet te zeggen, er was ooit ergens een site van het gsma. Maar kan deze niet meer vinden.
Ik verwacht dat je in Panama gewoon 4G kunt gebruiken trouwens, bijv. op Claro, het is best zeldzaam dat dat niet meer zou kunnen.
In Zuid-Amerika is mijn ervaring wel dat KPN de "oude nationale netwerken" vaak niet ondersteunt. In Costa Rica bijvoorbeeld geen Kölbi (heeft de beste dekking daar). Movistar en Claro worden wel ondersteund overal geloof ik. Ik gok ook dat 4G daar overal werkt.
Als je erop klikt kom je uit op de kaart uit van antennekaart.nl van @jk-5
Wittelerbrug, Wittelte
Sportpark Giethoorn
60, Alleenhouderstraat, Bouwmeester, Tilburg, Noord-Brabant, Nederland, 5041LE, Nederland
Bedrijventerrein Bruinisse
Toutenburgh, Emmeloord
Watertoren Dongen
Berlagebrug, Damsterbuurt, Groningen
Vliestroom, Kamperhoek, Urk
Bethesda Ziekenhuis, Hoogeveen
A37, Afslag Nieuwlande
Stobbelaan, Vroomshoop
Pikeurshof, Deventer
Hoogspanningsmast Klopperman, Wateringsche Veld, Wateringen
Bungalowpark De Parel, Den Burg, Texel
KPN-Centrale Boelenspark Volendam
Westerringweg 16, Espel
Bedrijventerrein De Weel, Nieuwerkerk
C2000-Zendmast De Koog, Texel
A28, Sportpark het Noorderslag, Staphorst
Universiteit Twente, Enschede
Wieringermeer, Wieringerwerf
/f/image/rptiwdjkQOVs08ZffiaCLFLj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-04-2022 19:28 ]
Heb een nieuwe sim only gedaan. Met 3gb en ging ervan uit dat ik dan ook weer extra 3gb erbij kreeg. Domme fout van mij om het niet goed te checken. Heb wel 2.50 euro korting.
Ik heb TV en internet ook van KPN
Nope, je gaat een nieuwe abonnement aan met altijd nieuwe voorwaarden of je had moeten bellen voor een aanbieding. Op de KPN website staan de voorwaarden vermeld.lHybridl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:07:
Bestaat dubbele MB's niet meer voor KPN? Eerst had ik altijd 2gb en kreeg ik extra 2gb.
Heb een nieuwe sim only gedaan. Met 3gb en ging ervan uit dat ik dan ook weer extra 3gb erbij kreeg. Domme fout van mij om het niet goed te checken. Heb wel 2.50 euro korting.
Ik heb TV en internet ook van KPN
Maar bestaat het nog?dutchnltweaker schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:31:
[...]
Nope, je gaat een nieuwe abonnement aan met altijd nieuwe voorwaarden of je had moeten bellen voor een aanbieding. Op de KPN website staan de voorwaarden vermeld.
Dat is toch al het eerste woord in zijn reactie.
Oh las dat anders en dat het met de voorwaarden te maken had.jongetje schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:42:
[...]
Dat is toch al het eerste woord in zijn reactie.
Zo heb ik nog een "oud" abonnement bij t-mobile en krijg voor 25euro 1Gbit/s glasvezel. Als ik dit verleng dan kost het 40euro per maand. Dit laat ik dus doorlopen ipv verlengen.
Dat klopt niet helemaal.kevertje1977 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:42:
[...]
Een esim kan alleen bij KPN als je je abbo kan toevoegen aan mijnkpn. Maar dat kan pas als je abbo actief is.
En je kan het pas toevoegen als je een SMS verificatie kan doen.
Dus kip-ei verhaal.
Vanochtend bij andere winkel nieuwe sim gehaald en nu werkt het direct.
Vandaag is mijn kpn abo ingegaan met e-sim en nummerbehoud. Om 11:10 kon ik mijn 06 nummer toevoegen als abonnement in mijn KPN app. Daar werd gevraagd naar straat huisnummer klantnummer mobiele abo ( is anders dan thuis) en de laatste 3 cijferes van de bankrekening. Daarna kon ik hem toevoegen en de e-sim installeren.
De email met 4 stappen die ik heb gehad werkte dan weer niet afgelopen dagen.
Ondertussen is bij T-Mobile de Apple Watch Cellular daadwerkelijk te bestellen 🎉babybox schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:07:
Heeft KPN exclusiviteitsrecht is de vraag zoja dan zullen ze natuurlijk niet nalaten om dat optimaal uit te knijpen. Als vodafone/t-mobile niet mee doen, dan komt het anders te liggen. Vodafone en T-mobile hebben vandaag al aangegeven in het begin niet te starten met Apple Watch cellular.
Is er al iets bekend over hoe de tijdlijn er bij KPN uit ziet voor de Apple Watch?
Fijne paasdagen :-)
Bedrijventerrein Noordmanshoek, Wijhe
Industriegebied Noord I, Meppel
3G Crossbaan Schoonebeek
Herikerberg, Goorseweg, Markelo
6-zend, Kloosterweg, Smokkelhoek, Kapelle, Zeeland
Voor de Blanken, Ruinen
A28 Rouveen
A37, Hondenspeeltuin Hoogeveen
Westerscheldetunnel, Ingang Noord, Driewegen
Industrieterrein Slabbecoornpolder, Sint-Maartensdijk
Burgemeester van Woelderenlaan, Westduin, Vlissingen
Hoogspanningsmast Nassau Odijcklaan, Driebergen-Rijsenburg
Zendmast Wieringermeer, Wieringerwerf
Nieuwland State, Harlingervaartbuurt, Leeuwarden
A28, Verzorgingsplaats De Mussels, Beilen
Onze Lieve Vrouw ten Hemelopnemingkerk, IJzendijke
Spoorstraat, 's-Gravenpolder
Hoogspanningsmast Twentelaan, Windmolenbroek, Almelo
Grevelingenstraat, Zierikzee
/f/image/PNwjxxLnAdNxhstmmXuT4vCk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-04-2022 19:28 ]
Als ze zijn verlopen dan heb je helaas pech en is het over en uit en ben je de nummers definitief kwijt.darkdesign schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:30:
In Mijnkpn staan nog 2 prepaidnummers die zijn verlopen. Ik heb daar de simkaartnummers nog wel van. Als ik een nieuwe simkaart aan wil vragen krijg ik een foutmelding. Als ik tijd heb bel ik de klantenservice even op, maar weet iemand of ze überhaupt zo'n nummer weer kunnen heractiveren?
Na 6 maanden geen gebruik wordt het tegoed bevroren en dan heb je nog 90 dagen de tijd om op te waarderen en het nummer weer actief te krijgen.darkdesign schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:30:
In Mijnkpn staan nog 2 prepaidnummers die zijn verlopen. Ik heb daar de simkaartnummers nog wel van. Als ik een nieuwe simkaart aan wil vragen krijg ik een foutmelding. Als ik tijd heb bel ik de klantenservice even op, maar weet iemand of ze überhaupt zo'n nummer weer kunnen heractiveren?
Als je in die 90 dagen geen opwaardering doet ben je je nummer kwijt.
Dat is jammer. Het waren twee makkelijke nummers.Naafkap schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:38:
[...]
Als ze zijn verlopen dan heb je helaas pech en is het over en uit en ben je de nummers definitief kwijt.
Oostkapelseweg, Grijpskerke
Bronsgeestweg, Sint-Annaland
8, Pinksterbloemstraat, Oud-Boshoven, Weert, Limburg, Nederland, 6002CE, Nederland
Sportpark Oosterend, Texel
Roompot Aquadelta, Bruinisse
Landal Port Greve, Brouwershaven
Sportpark Arnemuiden
TC Vrouwenpolder, Fort den Haakweg, Vrouwenpolder, Veere, Zeeland, Nederland, 4354NE, Nederland
Nijverheidsstraat 31, Noordwolde
Westerbuurtstraat, West-Terschelling
Elensterweg, Ulrum
Sportpark Stavenisse
Gouden Cirkel, 8A, Geersesweg, Veersepoort, Middelburg, Zeeland, Nederland, 4332RA, Nederland
Het Karreveld, Koudekerke
8, Zanddijkseweg, Veere, Zeeland, Nederland, 4351SH, Nederland
Vakantiepark Hof Domburg
Brandweer Bathmen
Parkeerplaats Roelandsweg, Renesse
/f/image/8qA4t3tywyHVSBfAecRVN9Pi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-04-2022 19:28 ]
Veel provincie Zeeland zie ik, mag ook wel want veel locaties daar zijn nog Ericsson locatiesikbenjoeri schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:50:
Hier het onderhoudslijst voor week 17 (KPN)
Oostkapelseweg, Grijpskerke
Bronsgeestweg, Sint-Annaland
8, Pinksterbloemstraat, Oud-Boshoven, Weert, Limburg, Nederland, 6002CE, Nederland
Sportpark Oosterend, Texel
Roompot Aquadelta, Bruinisse
Landal Port Greve, Brouwershaven
Sportpark Arnemuiden
TC Vrouwenpolder, Fort den Haakweg, Vrouwenpolder, Veere, Zeeland, Nederland, 4354NE, Nederland
Nijverheidsstraat 31, Noordwolde
Westerbuurtstraat, West-Terschelling
Elensterweg, Ulrum
Sportpark Stavenisse
Gouden Cirkel, 8A, Geersesweg, Veersepoort, Middelburg, Zeeland, Nederland, 4332RA, Nederland
Het Karreveld, Koudekerke
8, Zanddijkseweg, Veere, Zeeland, Nederland, 4351SH, Nederland
Vakantiepark Hof Domburg
Brandweer Bathmen
Parkeerplaats Roelandsweg, Renesse
Snap niet dat het zolang moet duren, T-Mobile heeft daar veel zware opstellingen en Vodafone dekt het af aan de kust met veel small cells.
Werd inderdaad tijd, sinds vorige week zijn ze daar echt begonnen. Ik heb nu ook voor het visueel een map toegevoegd aan mijn update.dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:00:
[...]
Veel provincie Zeeland zie ik, mag ook wel want veel locaties daar zijn nog Ericsson locaties.
Snap niet dat het zolang moet duren, T-Mobile heeft daar veel zware opstellingen en Vodafone dekt het af aan de kust met veel small cells.
[ Voor 8% gewijzigd door ikbenjoeri op 22-04-2022 19:26 ]
Ondanks de aangekondigde 3G shutdown is hier nog geen verdwenen 3G900 site te zien. We moeten dus nog even geduld hebben.
https://antennekaart.nl/k...2a-4626-b044-88e787fc5ea7
Gaat dat weer zoiets worden als tmobile? Sinds vorig jaar zou voor consumenten 2G niet meer beschikbaar zijn, maar tot de dag van vandaag kan je nogsteeds 2g ontvangen.jk-5 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:52:
Er is weer een KPN update op de antennekaart. In de laatste maand hebben ze heel veel sites rond het westen van Drenthe, top van Flevoland en de kop van Overijssel omgebouwd.
Ondanks de aangekondigde 3G shutdown is hier nog geen verdwenen 3G900 site te zien. We moeten dus nog even geduld hebben.
https://antennekaart.nl/k...2a-4626-b044-88e787fc5ea7
Hier is wel een verschil. KPN gaat 3G daadwerkelijk uitzetten. T-Mobile zei al voor de uitschakeling dat ze het alleen gaan blokkeren voor consumenten, maar niet helemaal het spectrum vrij gaan maken.dutchnltweaker schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:00:
[...]
Gaat dat weer zoiets worden als tmobile? Sinds vorig jaar zou voor consumenten 2G niet meer beschikbaar zijn, maar tot de dag van vandaag kan je nogsteeds 2g ontvangen.
Er schijnen op het T-Mobile netwerk wat MVNOs te zijn die problemen hebben met de implementatie van VoLTE, waardoor het langer duurt dan de bedoeling is.
Ik dacht dat tmobile wel al wat minder spectrum voor 2g wou inzetten. Blijkbaar dus niet. Duidelijk.jk-5 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:02:
[...]
Hier is wel een verschil. KPN gaat 3G daadwerkelijk uitzetten. T-Mobile zei al voor de uitschakeling dat ze het alleen gaan blokkeren voor consumenten, maar niet helemaal het spectrum vrij gaan maken.
Er schijnen op het T-Mobile netwerk wat MVNOs te zijn die problemen hebben met de implementatie van VoLTE, waardoor het langer duurt dan de bedoeling is.
Ja volgens mij bedoel je simpel, die zijn namelijk pas met een pilot gestart https://community.simpel....t-testen-van-volte-3334..
Ben heeft al wel 4gbellen en WiFi bellen optie.
Ik denk dat dat mindere spectrum voor 2G nog komt voor TM. Ze gebruiken tegenwoordig een DSS-achtige feature, Huawei CloudAIR. Ondanks dat je telefoon aangeeft dat de 4G900 carrier 10MHz breed is is dat in de praktijk in de buurt van de 7 of 8MHz. Het schijnt dat het netwerk dynamisch 2G carriers kan bijschakelen of afschakelen waar nodig.dutchnltweaker schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:14:
[...]
Ik dacht dat tmobile wel al wat minder spectrum voor 2g wou inzetten. Blijkbaar dus niet. Duidelijk.
Ja volgens mij bedoel je simpel, die zijn namelijk pas met een pilot gestart https://community.simpel....t-testen-van-volte-3334..
Ben heeft al wel 4gbellen en WiFi bellen optie.
https://www.huawei.com/en...-2-unleashes-all-spectrum
Oosttangent, De Draai, Heerhugowaard, Noord-Holland
3G Hoogspanningsmast Eindseweg, Overberg
Sportpark De Kruse Mat, Kruiningen
Bedrijventerrein De Roterij, Burgh-Haamstede
Bedrijventerrein De Reulver, Enschede
Sportpark Bellingwolde
Gemeentewerken Haringvlietweg, Hellevoetsluis
Boveneindseweg 15, Kootwijk
Nehalennia, Laan der Verenigde Naties, Rittenburg, Middelburg
McCain, Lewedorp
Sportpark Oostkapelle
Droompark de Zanding, Otterlo
Kruising Varsseveldseweg en Europaweg, Lichtenvoorde
Watertoren Eibergen
Hoogspanningsmast Berkenlaan, Maarn
Ambachtsweg, 's-Heer Arendskerke
Recreatiepark 't Gelloo, Ede
KPN-Centrale Bekeringweg, Kotten
H. Martinuskerk, Vaassen
Station Ommen
KPN Centrale Wolvega
Sportpark Muntendam
Sporthal De Marke, Hollandscheveld
/f/image/FN87V9jQ1DQKOzPyZHb8JuxL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 06-05-2022 14:19 ]
In de meeste landen heb je 10 of 25GB internet prepaid voor €10-20 per maand, maar bij KPN verkopen ze 128kbps internet of 1, 3, 5GB voor €10/16/22.
Is het mogelijk om op mijn iPhone een extra simkaart als internet simkaart te gebruiken? Bijvoorbeeld via een e-simkaart? En wat zou een goede provider zijn? https://mobilevikings.be/nl/offer/only-data/ levert helaas niet meer in Nederland.
Vodafone vraagt: 2 GB Monthly bundle - Text to 4000: 2GB MAAND - € 9
Bij maandelijks opzegbaar, lijkt me dat al redelijker.
[ Voor 9% gewijzigd door chronoz op 29-04-2022 21:06 ]
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 02-05-2022 16:22 ]
Hoe/waar lijkt het daarop? Ik heb voor hun 5G activatie wel gehoord dat ze misschien DSS wouden doen op b28, maar dat is er niet van gekomen. Ik kan hem niet locken op b28 (en ook niet op b8 als je dat misschien bedoelt).Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:55:
Weet iemand of KPN inmiddels band 28 ook voor LTE gebruikt? (DSS) Daar lijkt het namelijk op. Kan het alleen moeilijk checken bij gebrek aan Samsung telefoon
Sinds begin deze week staat in een groot stuk van noord-nederland 3G900 uit. Die laat dus wel een gat vrij in het spectrum. Maar in Dronten nu nog niks te zien in die ruimte
In omgeving Utrecht stond in mijn iPhone band 28 aangegeven bij connected LTE band. Maar wellicht is dat één van de vele glitches in de iPhone field mode app.jk-5 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:58:
[...]
Hoe/waar lijkt het daarop? Ik heb voor hun 5G activatie wel gehoord dat ze misschien DSS wouden doen op b28, maar dat is er niet van gekomen. Ik kan hem niet locken op b28 (en ook niet op b8 als je dat misschien bedoelt).
Sinds begin deze week staat in een groot stuk van noord-nederland 3G900 uit. Die laat dus wel een gat vrij in het spectrum. Maar in Dronten nu nog niks te zien in die ruimte
In de VS daar trouwens wel voor het eerst 5GNR beam info gespot:
/f/image/pYGudQ1GgULPsBaqA8ZmJrSk.png?f=fotoalbum_large)
(Amerikaanse iPhone met mmWave support)
* Visuele map wordt later toegevoegd
Camping Harfsen
Hashaven, Westdorpe
Hotel Noordzee, Cadzand-Bad
Canadastraat, Heino
Gemeentelijk Bosbedrijf Ede, Arnhemseweg, Ede
Gaanderse'sweg, Dreischor
Heineken Nederland, Burgemeester Smeetsweg, Zoeterwoude
Rotonde Volterdijk, Beuningen
Kwinkweerd, Industrieterrein Kwinkweerd, Lochem, Gelderland, Nederland
Waalview, Waaldijk
Sportpark Hulst
Bedrijventerrein Hogeweg, Hulst
Sportpark Hoofdplaat
Bedrijventerrein Schoondijke
Bedrijventerrein Ambachtstraat, Rutten
Camping Diever, Bosweg, Diever
Handelsonderneming Snippe, Erica
Voetbalveld IJhorst
Handelshaven, Havengebied, Enschede
TenneT Toren, Klingelbeek, Arnhem
Sportcomplex De Kamp, Baalder, Hardenberg
Hoogspanningsmast Sportpark Tanthof Zuid, Delft
ikbenjoeri schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:13:
Hier het onderhoudslijst voor week 19 (KPN)
* Visuele map wordt later toegevoegd
Camping Harfsen
Hashaven, Westdorpe
Hotel Noordzee, Cadzand-Bad
Canadastraat, Heino
Gemeentelijk Bosbedrijf Ede, Arnhemseweg, Ede
Gaanderse'sweg, Dreischor
Heineken Nederland, Burgemeester Smeetsweg, Zoeterwoude
Rotonde Volterdijk, Beuningen
Kwinkweerd, Industrieterrein Kwinkweerd, Lochem, Gelderland, Nederland
Waalview, Waaldijk
Sportpark Hulst
Bedrijventerrein Hogeweg, Hulst
Sportpark Hoofdplaat
Bedrijventerrein Schoondijke
Bedrijventerrein Ambachtstraat, Rutten
Camping Diever, Bosweg, Diever
Handelsonderneming Snippe, Erica
Voetbalveld IJhorst
Sportcomplex De Kamp, Baalder, Hardenberg
Hoogspanningsmast Sportpark Tanthof Zuid, Delft
:strip_exif()/f/image/VjGpzvfVQjbfC4bOM058iY31.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik iets meer vrije tijd had was het kaartje hiervoor op antennekaart.nl al klaar geweest. Maar dit werkt net zo goed. Dank Joeri!
In West Brabant net getest, geen 3g meer. Als ik hem op 2/3g zet, pakt hij alleen 2g.netblade schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:11:
3g staat hier in zuid Holland inmiddels uit, alleen tmobile heeft nu nog 3g actief in Nederland
@jk-5 is dit ook al te zien uit de data van het antenne register?
Zijn helaas nog geen updates geweest sinds de eerste groep is uitgeschakeld in noord-nederlanddutchnltweaker schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:26:
[...]
In West Brabant net getest, geen 3g meer. Als ik hem op 2/3g zet, pakt hij alleen 2g.
Ah oké, denk dan binnenkort dan. Kpn dekkingskaart zegt nog dat er hier 3G is. Maar dat klopt ook niet meer.jk-5 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Zijn helaas nog geen updates geweest sinds de eerste groep is uitgeschakeld in noord-nederland
Er staat wel een disclaimer bij de dekkingskaart. Echter is de dekkingskaart verder al 2 maanden niet geüpdate.dutchnltweaker schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:05:
[...]
Ah oké, denk dan binnenkort dan. Kpn dekkingskaart zegt nog dat er hier 3G is. Maar dat klopt ook niet meer.
Ik heb 5g bij T-mobile, maar het voelt vaker alsof ik weer in het WAP tijdperk leef. Heb nog nooit zo'n slecht bereik gehad.Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:59:
Zit er zelf al ruim 4 jaar, maar vind de kwaliteit en dienstverlening wel goed. Maar het missen van een internetbundel die onbeperkt is zit ik te overwegen om naar T-mobile of Tele2 te gaan daar waar ik 50GB toch vaak opkrijg.
Just saying..
Wat is de straatnaam waar je dit ervaart? Je mag eventueel via DM sturen.Drewstah schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:10:
[...]
Ik heb 5g bij T-mobile, maar het voelt vaker alsof ik weer in het WAP tijdperk leef. Heb nog nooit zo'n slecht bereik gehad.
Just saying..
Afgelopen weekend in Maastricht was er ook al geen 3G meer. In Dordrecht en Rotterdam is ook al een dag of 3 geen 3G meer te ontvangen, uitgezonderd tunnels. Sinds gisteren in het zuidwesten van het land ook geen 3G meer waargenomen. Als een toestel geen 4G ondersteunt, dan krijg diegene die het desbetreffende nummer draait ook een rare ingesprektoon van KPN IMS te horen.dutchnltweaker schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:26:
[...]
In West Brabant net getest, geen 3g meer. Als ik hem op 2/3g zet, pakt hij alleen 2g.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Inmiddels kan ik ook nergens in NL meer een 3G-signaal vinden. Wellicht staat het op sommige plekken (bijv. 3G-only locaties) nog aan, maar lijkt toch echt einde tijdperk nu.dutchnltweaker schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:26:
[...]
Zijn dat tunnels zonder 4G? Ben heel benieuwd hoe het bellen daar gaat. Net zo ruk als in heel Europa buiten Nederland nu?timmie1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Afgelopen weekend in Maastricht was er ook al geen 3G meer. In Dordrecht en Rotterdam is ook al een dag of 3 geen 3G meer te ontvangen, uitgezonderd tunnels. Sinds gisteren in het zuidwesten van het land ook geen 3G meer waargenomen. Als een toestel geen 4G ondersteunt, dan krijg diegene die het desbetreffende nummer draait ook een rare ingesprektoon van KPN IMS te horen.
Ben er niet rouwig om, 2G voor nu als backup en m2m. De rest voor Smartphones en andere apparaten (toekomst). In Duitsland zijn ze er al volledig mee gestopt sinds eind 2021.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:03:
[...]
Inmiddels kan ik ook nergens in NL meer een 3G-signaal vinden. Wellicht staat het op sommige plekken (bijv. 3G-only locaties) nog aan, maar lijkt toch echt einde tijdperk nu.
Bedrijventerrein Stampershoek, Oostburg
Vakantiepark Marina Beach, Biervliet
Hulsterweg 37, Kloosterzande
N48, Afslag Ommen
Elensterweg, Ulrum
FruitMasters, Ochten
Kruising N288 en Zoutelandseweg, Biggekerke
Begraafplaats Nieuwlande
KPN Centrale Terneuzen
Bedrijventerrein Hengstdijk, Vogelwaarde
380kV-Station Langerak
Ontmoetingskerk Eefde
KPN Centrale Goor
Voetbalveld Weiteveen
Kassengebied Klazienaveen
Rademakers Gieterij, Klazienaveen
Berlagebrug, Damsterbuurt, Groningen
Bedrijvenstraat, Zaamslag
Deventerweg, Holten, Rijssen-Holten, Overijssel, Nederland, 7451BZ, Nederland
Den Hulst 110, Nieuwleusen
/f/image/godUqK0WE9jeqYE5nvFvkD2s.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vGvkEPYmBnzJV1wv4u7iHCdy.png?f=fotoalbum_large)
Enige probleem is de afwezigheid van 4G bellen binnen Europa bij de afbraak van 3G. En ik weet niet wat het is maar 2G voelt ook veel onbetrouwbaarder dan het vroeger was.dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:44:
[...]
Ben er niet rouwig om, 2G voor nu als backup en m2m. De rest voor Smartphones en andere apparaten (toekomst). In Duitsland zijn ze er al volledig mee gestopt sinds eind 2021.
Van de week was ik op een congres in het VK en mensen bellen elkaar tegenwoordig van ellende maar via WhatsApp omdat als je van NL naar NL nummer belt in het buitenland het vaak tot 10 seconden duurt voordat hij überhaupt overgaat en dan is het gokken of de andere kant klinkt als een robot of anderszins onverstaanbaar is.
Wat een ontzettend slechte ervaring is bellen in het buitenland geworden zeg. Ik besef dat dat de meeste mensen hier (en KPN zelf) niet boeit maar toch
Dat komt dus door het gebrek van 4g bellen in het buitenland. Blijkbaar is dat geen prio, in landen waar 3g er nog is bel je via 3g. Maar in Duitsland wordt je terug gezet naar 2g voor bellen. Erg onhandig als je onderweg bent en of iets tussendoor opzoekt.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:08:
[...]
Enige probleem is de afwezigheid van 4G bellen binnen Europa bij de afbraak van 3G. En ik weet niet wat het is maar 2G voelt ook veel onbetrouwbaarder dan het vroeger was.
Van de week was ik op een congres in het VK en mensen bellen elkaar tegenwoordig van ellende maar via WhatsApp omdat als je van NL naar NL nummer belt in het buitenland het vaak tot 10 seconden duurt voordat hij überhaupt overgaat en dan is het gokken of de andere kant klinkt als een robot of anderszins onverstaanbaar is.
Wat een ontzettend slechte ervaring is bellen in het buitenland geworden zeg. Ik besef dat dat de meeste mensen hier (en KPN zelf) niet boeit maar toch
Niet alleen dat is onhandig, ook het feit dat gesprekken zeer regelmatig wegvallen, dat de audiokwaliteit laag is, dat er op sommige plekken geen 2G/3G aanwezig is maar wel 4G, dat het opbouwen van een gesprek zeer lang duurt, dit lijkt nu veel langer te zijn dan vroeger.dutchnltweaker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:04:
[...]
Dat komt dus door het gebrek van 4g bellen in het buitenland. Blijkbaar is dat geen prio, in landen waar 3g er nog is bel je via 3g. Maar in Duitsland wordt je terug gezet naar 2g voor bellen. Erg onhandig als je onderweg bent en of iets tussendoor opzoekt.
Maar inderdaad het lijkt geen prioriteit te zijn. KPN heeft wel Swisscom en AT&T toegevoegd voor 4G bellen nadat ze 2G en 3G hadden uitgezet en nadat klanten sms'jes kregen van "u kunt niet bellen omdat uw provider niet compatibel is". Uit ervaring kan ik inmiddels vertellen dat dat een verademing is. Het is alsof je in Nederland bent eigenlijk. De uitzondering is als je lokale nummers belt, dan gaat de kwaliteit weer naar de jaren negentig. Amerikaanse interconnects hebben dat inmiddels wel opgelost maar blijkbaar is het op wereldwijd niveau een onoverkomelijk probleem om dit goed te regelen en kunnen providers als iBasis dit ook niet.
Waarom men niet even doorzet en dit voor alle landen doet is mij een raadsel. Nu gebruik ik in het buitenland gewoon WhatsApp calls en Facetime Audio, omdat dat tenminste wel werkt
Je kan nu automatisch MB delen instellen ipv handmatig elke maand te delen.
Edit: te vroeg gejuicht, vanaf mijn onbeperkt abo kan ik geen automatisch delen instellen?
[ Voor 45% gewijzigd door Hmmbob op 18-05-2022 20:27 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Klopt, kan pas de eerste volgende keer wanneer je weer deelt. Of heb je nog niet gedeeld?Hmmbob schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:24:
DAT IS HANDIG - waarom hebben ze dit niet eerder bedacht
Edit: te vroeg gejuicht, vanaf mijn onbeperkt abo kan ik geen automatisch delen instellen?
Ah, volgende keer instellen dan.dutchnltweaker schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:29:
[...]
Klopt, kan pas de eerste volgende keer wanneer je weer deelt. Of heb je nog niet gedeeld?
Ik deel altijd mijn volledige te delen 50gb over 2 andere abos, dus heb nu inderdaad niets meer over om te delen
Sometimes you need to plan for coincidence
Ahja, dan moet je het de eerste van de maand instellen. Vanaf dan zou het elke maand automatisch moeten gaan.Hmmbob schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:16:
[...]
Ah, volgende keer instellen dan.
Ik deel altijd mijn volledige te delen 50gb over 2 andere abos, dus heb nu inderdaad niets meer over om te delen
Ik ervaar hetzelfde, gaat met namen om niet 06 nummersSorcerer8472 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:41:
Btw ook anderen hier die soms weer via 2G bellen ipv VoLTE? (gewoon in Nederland)
Deze week worden er minder upgrades gedaan wegens Hemelvaartsdag
Camping De Duinhoeve, Burgh-Haamstede
Zandstraat 241, Philippine
A37, Afslag Zwartemeer
KPN-Centrale Apollo Klazienaveen
Stegerdijk, Stegeren
Bakenweg, Koningin Julianahaven, Yerseke
10, Tramperweg, Bedrijventerrein de Tramper, Hansweert, Reimerswaal, Zeeland, Nederland, 4417CZ, Nederland
Sportpark Nieuw-Namen
Sportpark Nieuwleusen
Center Parcs De Huttenheugte, Dalen
Sportpark SC Elim, Carstensdijk, Elim
A28, Bedrijventerrein De Esch, Staphorst
A6, Rustplaats Lemsterhop, Rutten
KPN Centrale Eesveen
Bedrijventerrein De Zompe, Serooskerke
Spoorwegovergang Ruijtersweg, Echt
/f/image/vfLHVm3tWX4dOYPbaa903oOW.png?f=fotoalbum_large)
Dat dagje zonder data is te overzien, maar de vraag is nu, kunnen we de KPN sim al plaatsen in haar telefoon, of geeft dat problemen morgen tijdens het over zetten morgen van haar nummer, en activeren van de sim kaart?
Als ik haar nu help met plaatsen staat ze er morgen niet alleen voor als we beide op ons werk zijn.
Verwijderd
Volgens mij werkt de sim überhaupt nog niet als je hem niet geactiveerd heb, en dan nog nee de simkaart gaat pas actief worden wanneer de transfer compleet is.. dus waarschijnlijk krijg je wel bereik maar kan je er niks meeswhnld schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:51:
Mijn echtgenote gaat morgen over van T-Mobile naar KPN, en vandaag kreeg ze een SMS van T-Mobile dat ze nu prepaid heeft, en tegoed moet kopen wil ze internetten.
Dat dagje zonder data is te overzien, maar de vraag is nu, kunnen we de KPN sim al plaatsen in haar telefoon, of geeft dat problemen morgen tijdens het over zetten morgen van haar nummer, en activeren van de sim kaart?
Als ik haar nu help met plaatsen staat ze er morgen niet alleen voor als we beide op ons werk zijn.
Maar het kan ook geen kwaad? Geen bereik is overkomelijk.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:59:
[...]
Volgens mij werkt de sim überhaupt nog niet als je hem niet geactiveerd heb, en dan nog nee de simkaart gaat pas actief worden wanneer de transfer compleet is.. dus waarschijnlijk krijg je wel bereik maar kan je er niks mee
Edit: we zullen zien, sim kaart zit er in, en we hebben al bereik.
[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 23-05-2022 05:54 ]
Er is een kans dat je overige kosten krijg omdat het abonnement officieel niet is ingegaan. Hou dat wel in de gatenswhnld schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:08:
[...]
Edit: we zullen zien, sim kaart zit er in, en we hebben al bereik.
Opvallend is dat ze in Drenthe nu ook 1400MHz hebben aangezet. Daar stond het uit om regelgeving rond de schotels in Westerbork. Ik heb me al eens afgevraagd waarom ze ondanks die uitzondering wel 1400MHz RRUs ophangen. Maar blijkbaar mag het daar nu dus wel aan, misschien met iets minder vermogen.
https://antennekaart.nl/k...72-4740-b7dd-3bf7471c0084
Hopelijk heeft iedereen kunnen genieten van Hemelvaartsdag.
Komende week worden er 19 masten geüpgradede, dit zijn er 3 meer tegenover deze week.
Molwerk, Den Hoorn, Texel
Hooibrinkweg, Harskamp
Parkeerplaats Grote Rietplas, Emmen
IJsbaan Wanneperveen
A7, Afslag Scheemda
Welkomkerk, Zuidland
Achterweg, Biervliet
AMBC Staphorst
PGM de Baander, Oosterbroekenweg, Meppel
2G 34, Hoogenboomlaan, Renesse, Schouwen-Duiveland, Zeeland, Nederland, 4325DH, Nederland
Sint Stephanuskerk, Bornerbroek
Atletiekbaan AAC '61, Baggelhuizen, Assen
Avebe Gasselternijveen
A.G. Wildervanckkanaal, Dalweg 12, Wildervank
Molenpolderweg, Yerseke
Simon Stevinkazerne, Ede
Sportpark Cingellanden, Zwartsluis
FM-Zendmast Zwolle
Waterzuivering Scheemda
/f/image/x9b0tRY6eF4KmpDy0XOtNRCx.png?f=fotoalbum_large)
Komende week worden er 20 masten geüpgradede, dit er 1 meer tegenover deze week.
Lloydsweg, Lloyds, Veendam
A7, Grenscontrolepost, Bad Nieuweschans
Industrieweg, Zuidbroek
Pekelwerk, Nieuwe Pekela
Sportpark Loppersum
President Wilsonlaan, Griffioen, Middelburg
KPN Centrale Axel
KPN Centrale Hulst
Dijkstraat, Koudenhoek, Nijmegen
Bedrijventerrein De Strangen, Ommen
Bedrijventerrein Kleine Veld, Dalen
De Vierslagen, Zandpol
Bentinckskamp, Wapenveld-Noord
Parkeerplaats LTC Sla Raak, Winschoten
Polderweg, Oostwold
Stationshal Leiden-Centraal
Bedrijventerrein Molenweg, Zoutelande
Rijksweg West 51, Westerbroek
Oostersingel, Bellingwolde
KPN-Centrale Overdie, Alkmaar
/f/image/IsO7TlbnMh8z4p4RN7FLngB7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenjoeri op 03-06-2022 14:01 ]
Ik had in België en Engeland problemen met roamen.
In september weekendje Ardennen, ik en een maatje hebben geen internet/voice met onze KPN abonnement. 2 andere met VF geen probleem en konden access point opzetten zodat wij toch internet hadden. Bij thuiskomst niet veel meer over nagedacht.
Oktober gewoon voice+data in Frankrijk.
Begin mei: net na de grens met België, geen netwerk. Weer terug in NL gebeld met KPN de oplossing zou zijn handmatig 'KPN BE' te selecteren als netwerk. Geen idee of dat netwerk überhaupt te ontvangen was in de Ardennen.
Een vreemder probleem was 2 weken geleden in Engeland. Daar had ik geregeld dat mijn internet verbinding wegviel maar voice actief bleef met vol bereik. Ik zat op hetzelfde netwerk als mijn vrouw die TMobile abonnement heeft. Voice was kraak helder maar geen internet, oplossing was van provider wisselen of vliegtuig modus aan en uit. Maar beide werkte maar een tijdje.
KPN gebeld en die konden natuurlijk niks vreemds zien, genoeg MBs, roaming stond aan want het werkte daarvoor wel. Automatische 2g/3g/4g (mobiel heeft geen 5g)
Wat ik wel opmerkelijk vond was.datner gezegd werd dat ik eraf gegooid kon worden als het te vol werd, niet op door gevraagd.
Iemand een reden/mogelijkheid wat hier gespeeld kan hebben dat mijn verbinding weg viel en die van mijn vrouw niet?
KPN.be is volgens mij iets van vroeger. Heb ik iig al jaren niet meer gezien. Ik kom wekelijks in België en zit meestal op Orange of Base. Prima 4G en snelheden. Ook recent in de Ardennen geweest voor een weekend. Ook daar prima te doen, wel wat vaker 3G.skoozie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:47:
Misschien dat iemand het hier weet.
Ik had in België en Engeland problemen met roamen.
In september weekendje Ardennen, ik en een maatje hebben geen internet/voice met onze KPN abonnement. 2 andere met VF geen probleem en konden access point opzetten zodat wij toch internet hadden. Bij thuiskomst niet veel meer over nagedacht.
Oktober gewoon voice+data in Frankrijk.
Begin mei: net na de grens met België, geen netwerk. Weer terug in NL gebeld met KPN de oplossing zou zijn handmatig 'KPN BE' te selecteren als netwerk. Geen idee of dat netwerk überhaupt te ontvangen was in de Ardennen.
Een vreemder probleem was 2 weken geleden in Engeland. Daar had ik geregeld dat mijn internet verbinding wegviel maar voice actief bleef met vol bereik. Ik zat op hetzelfde netwerk als mijn vrouw die TMobile abonnement heeft. Voice was kraak helder maar geen internet, oplossing was van provider wisselen of vliegtuig modus aan en uit. Maar beide werkte maar een tijdje.
KPN gebeld en die konden natuurlijk niks vreemds zien, genoeg MBs, roaming stond aan want het werkte daarvoor wel. Automatische 2g/3g/4g (mobiel heeft geen 5g)
Wat ik wel opmerkelijk vond was.datner gezegd werd dat ik eraf gegooid kon worden als het te vol werd, niet op door gevraagd.
Iemand een reden/mogelijkheid wat hier gespeeld kan hebben dat mijn verbinding weg viel en die van mijn vrouw niet?
Wat er mis is, geen idee, kan alleen maar gissen. Wellicht je Sim niet goed? Of idd handmatig een netwerk selecteren (Orange is het beste rond de Ardennen en Belgisch Limburg).
En hoe oud is je sim kaart? Hele oude kaarten kennen netwerk voorkeur instellingen via de kaart.
En hoe staan je update instellingen in de Play Store ivm carrier settings updaten?
[ Voor 57% gewijzigd door swhnld op 12-06-2022 21:18 ]
Toestel: Samsung S10e
Playstore update meestal alles automatisch, zal eens kijken of ik iets over carrier settings daar kan vinden.
Het hand matig zoeken naar netwerken kost iets van 2 minuten omdan alles in 1x te tonen (heel vroeger kwamen ze volgens mij binnen wanneer ze herkend werden, 1 voor 1)
VF UK kon ik niet joinen vanwege " your SIM card does not allow a connection to this network." Terwijl KPN servicedesk vroeg of ik doe wilde proberen te connecten.
[ Voor 5% gewijzigd door skoozie op 12-06-2022 22:14 ]
Ik kom maandelijks in de UK, naar mijn weten kan ik met KPN op alle netwerken behalve vodafone. EE is wel het beste netwerk daar bij far, maar die moet je wel echt handmatig proberen want die heeft de laagste prio volgensmij en duurt het dus echt best lang voordat je erop komt.skoozie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:13:
Abonnement is sim only: onbeperkt bellen, 15GB data welke verdubbeld wordt door compleet. Geen hussel want dat is duurder. Sim zal aantal jaar oud zijn, ik denk sinds mijn toestel het kleinste formaat nodig had, jaar of 5?
Toestel: Samsung S10e
Playstore update meestal alles automatisch, zal eens kijken of ik iets over carrier settings daar kan vinden.
Het hand matig zoeken naar netwerken kost iets van 2 minuten omdan alles in 1x te tonen (heel vroeger kwamen ze volgens mij binnen wanneer ze herkend werden, 1 voor 1)
VF UK kon ik niet joinen vanwege " your SIM card does not allow a connection to this network." Terwijl KPN servicedesk vroeg of ik doe wilde proberen te connecten.
Het handmatig maken van een lijst links doe ik niet meer omdat toch wat tijd vergt. Op termijn zal het lijstje elke week op de site van @jk-5 zichtbaar zijn met de links.
/f/image/Icha9OoEDgRuNiVxs7kekhvD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/97rx1sRa7X6G8PSjinT0nvb8.png?f=fotoalbum_large)
Was er dit weekend en ik zag een tijdelijke mast (geen foto's helaas!) en 5G was niet beschikbaar op plekken waar het wel zou moeten zijn volgens de kaart.
Intussen heeft de trage overheid en een gebrek aan band 78 en mmWave tot gevolg dat netwerken weer dichtslibben bij grote evenementen, zie bijv.:
https://twitter.com/robinvanarkel/status/1538529088910106626
Kan band 78 niet gewoon even geveild worden voor gebruik onder een bepaalde breedtegraad of bepaalde afstand van die satellietstations?
Dit gebeurt helaas vaker. En hier stond al een nieuwe T-Mobile COW met b7 erbij. De vaste mast op het terrein doet dat niet. Ze hadden een tweede COW bij de camping staan.Sorcerer8472 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:55:
Helaas is de extra Pinkpop-capaciteit niet te zien op de kaarten dit jaar.
Was er dit weekend en ik zag een tijdelijke mast (geen foto's helaas!) en 5G was niet beschikbaar op plekken waar het wel zou moeten zijn volgens de kaart.
Intussen heeft de trage overheid en een gebrek aan band 78 en mmWave tot gevolg dat netwerken weer dichtslibben bij grote evenementen, zie bijv.:
https://twitter.com/robinvanarkel/status/1538529088910106626
Kan band 78 niet gewoon even geveild worden voor gebruik onder een bepaalde breedtegraad of bepaalde afstand van die satellietstations?
Ik ben heel veel informatie aan het verzamelen over al deze festivaloplossingen, binnenkort een flink stuk daarover op antennekaart.nl
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie